@Jumas (21.10.2024 13:47): jo jednicka je supr od zacatku do konce vcetne vyvoje hlavni postavy. Dvojka je slaba.
Diskuze
@CrisBenton (komentář): Já mám teda jedničku o dost radši a určitě se do ní ještě někdy pustím. Do dvojky už nejspíš ne, ale proti gustu :) Od trojky každopádně žádné očekávání neměj, abys nebyl moc zklamaný a očekávání si nech na čtyřku, která je fakt skvělá.
@Walome (19.10.2024 21:05): V tomhle případě souhlasím s tebou a jedničku bych klidně nechal utnutou tak, jak je a pokračování už nevymýšlel. Pokud to ale fakt mělo být tak, že to měla být jedna hra, ze dvojky bych nechal městečko, kostel, možná chajdu s méďou a konec s mamuty samozřejmě s tím, že by se Kate nějak smysluplně vracela zpět. Rozhodně bych ale vystřihl youkolskou vesnici (možná youkoly celkově) a rozborku Oskara. Kvůli těmhle dvěma aspektům dvojku moc nemusím.
@Walome (19.10.2024 21:05): V tomhle případě souhlasím s tebou a jedničku bych klidně nechal utnutou tak, jak je a pokračování už nevymýšlel. Pokud to ale fakt mělo být tak, že to měla být jedna hra, ze dvojky bych nechal městečko, kostel, možná chajdu s méďou a konec s mamuty samozřejmě s tím, že by se Kate nějak smysluplně vracela zpět. Rozhodně bych ale vystřihl youkolskou vesnici (možná youkoly celkově) a rozborku Oskara. Kvůli těmhle dvěma aspektům dvojku moc nemusím.
@CrisBenton (komentář): jojo starej sobeckej dedek zabije robota a necha Kate uprostred niceho napospas oudu, na takovej zaver se nezapomina :D
@CrisBenton (19.10.2024 19:50): Konec je samozřejmě legendární a pro mě osobně jeden z nejpamětihodnějších napříč hrama ;) Každopadně díky za fajn komentáře ;)
@rikuhahl (19.10.2024 18:48): Asi je to prostě na vkusu člověka no, je možný, že to fakt pro mě byl lepší kvůli grafice, těžko říct. Nebo kvůli tomu konci. Je pravda, že v jedničce toho bylo více.
@CrisBenton (komentář): Já to prostě nechápu, dvojka je všeobecně braná jako horší, protože tam toho už není tolik a zmizely ty automaty prakticky, navíc je tam vata v podobě toho pátrání po Kate, vesnice je jedno velký bludiště apod. Ale tobě se to líbí víc :) Jasný taky tu hru mám moc rád, ale jednička je prostě v drtivý většině aspektů lepší ;) Ale je fajn, že nejsme všichni stejní ;)
@Stanley27 (03.12.2020 18:29): budu jí hrát v nejbližších dnech ;) Čeština je, český dabing samozřejmě není. Dabingy se obecně už téměř nedělají, pokud se nejedná vyloženě o dětskou hru, nebo českou hru, ač ani takový Kingdom Come: Deliverance dabing nemá, takže asi tak ;) Doporučuju spíš diskutovat vždycky u příslušné hry, Syberia 3, je to pak přehlednější pro každého ;)
@Stanley27 (03.12.2020 18:26): jinak jsem úspěšně dohrál syberii2
zeptám se hrál někdo Syberii 3 a jestli je taky v češtině a s českým dabingem
@Stanley27 (03.12.2020 12:28): Nemáš zač.
@Pluto (03.12.2020 12:22): takhle ne myslel jsem že na hák se má dát láhev ale děkuji moc
@Stanley27 (03.12.2020 12:16): Postupuješ tak, jako na tomto videu?
@Stanley27 (03.12.2020 12:16): korkový špunt zval jako první pak láhev a v návodu je že mám 2 zatočit a dát láhev a spustit a nabrat vodu a to nejde provést protože láhev nemohu dát a to stejné je u toho lumíka na bidílko nejde dát ta maska kterou jsem vzal u šamanky.Co dělám špatně poradte mi.Díky
@Pluto (03.12.2020 12:05): ano vzal ale nejde mi ta láhev už jsem instaloval 3 různé syberie 2a pořád to stejné
@Stanley27 (03.12.2020 11:41): A vzal jsi i korkový špunt, který se válí hned vedle?
@adam.kulhanek (komentář): ahoj zeptám se sebral jsem prázdnou láhev a chtěl jsem ji zavěsit na hák ale nejde mi to co udělat.Návod mám a postupuji podle něj.Děkuji
@rikuhahl (10.09.2020 07:47): je to tak, plakala když si uvědomila že ji tam ten dědek nechal :) jako jinak nevím co by tam dělala, protože bez lidí by jí asi bylo smutno.
@adam.kulhanek (10.09.2020 08:40): jo to naprosto chápu. Pro mě i dvojka nemá atmosféru, protože to malý městečko ve Francii (nebo kde to bylo) a pak následně ty lokace mi prostě přirostly k srdci. U dvojky mi všechny lokace přišly anonymní a bez atmosféry. A mizí vlastně i to tajemno, protože v jedničce hledáš nějakýho tajemnýho vynálezce a ve dvojce už to pro mě nemá moc co říct.
@adam.kulhanek (10.09.2020 08:40): jo to naprosto chápu. Pro mě i dvojka nemá atmosféru, protože to malý městečko ve Francii (nebo kde to bylo) a pak následně ty lokace mi prostě přirostly k srdci. U dvojky mi všechny lokace přišly anonymní a bez atmosféry. A mizí vlastně i to tajemno, protože v jedničce hledáš nějakýho tajemnýho vynálezce a ve dvojce už to pro mě nemá moc co říct.
@Walome (10.09.2020 07:40): Ale jo, s tímto taky souhlasím. Hra má prostě dvě hlavní storyline, proměna Kate a její osobní život, což se kompletně vyřešilo v jedničce. A druhá storyline je potom plnění snu Hanse, ten se rozjede v jedničce a kompletně dořeší ve dvojce a zde je to rozseknutí, který mi vadí. Tobě příběhová linka Hanse evidentně moc nesedla, takže se nedivím, že ti rozdělení her nevadí, když se všechno pro tebe důležité vyřeší v jedničce. Mně se líbila a proto mě to štvalo. Jak už jsem psal v komentáři, z dnešního pohledu je to celkem jedno, když si tu hru můžu hned pustit, ale tenkrát jsem musel dva roky čekat.
[OT]
Jinak trojka zatím u mě dobrý. Hraju to na gamepadu a občas zlobí kamera, ale zatím nic nezkousnutelného.
[OT]
Jinak trojka zatím u mě dobrý. Hraju to na gamepadu a občas zlobí kamera, ale zatím nic nezkousnutelného.
@Walome (10.09.2020 07:40): ten konec byl tak dojemnej, že tam Kate prostě zbyla :) Ale možná jí ta slza neukápla z dojetí, ale z toho, že si uvědomila, že neví, jak se dostat zpátky :) No, v trojce to nějak bude vysvětlený, možná, v nejbližších tejdnech se do ní pustim.
@adam.kulhanek (09.09.2020 10:17): jasně, ale i Tobě chyběl telefon ve dvojce. A telefon chyběl, protože dialogy přes něj v jedničce sloužily k prezentování vývoje Kate Walker, která se z profi právničky, která chce mít za sebou rychle byznys, stane zase ta malá holka, která ráda objevuje svět a na konci jedničky se definitivně pro ten svět rozhodne. TO je pro mě příběh Syberie. Ten dědula co chce potkat mamuty mi byl ve finále úplně jedno a spíš mě naštvala jeho sobeckost (Oskar). A já být Kate, tak jsem na něj pěkně naštvanej. A to, že Kate zůstala na tom ostrově jsem považoval spíš za vtipnou scénáristickou nedomyšlenost, než pointu, ale tak třeba si to už blbě pamatuju.
Vidím to podobně, jako Walome. Závěr dvojky je super o tom žádná, ale je to pro mě vcelku zbytečná hra. Pár prvků, jako bylo sáňkování, rybaření a celkově pobyt na chatě v divočině mělo něco do sebe, ale o tom dvojka úplně není. Ne vše musí být ukončené, vždyť spousta dobrých filmů pokračování nemá a fungují sami o sobě. Trojky se neboj, ovládání je nic moc, ale celkově se mi asi líbila více, než dvojka. Jsem hrozně zvědavý na další díl, pokud tedy někdy vyjde.
@adam.kulhanek (09.09.2020 13:25): Klidně si můžeš přečíst můj komentář, snažil jsem se to napsat bez spoilerů. Tak, abych jasně vypíchl největší chyby, ale zase abych neodradil fanoušky adventur a hlavně této série...
@Pluto (09.09.2020 12:58): Dík za info. Tak to večer maximálně obrním nervy a půjdu do toho. :)
@adam.kulhanek (09.09.2020 10:17): Příběh ve trojce není zase tak špatný. Není to dolepení, ale spíš odbočka trochu jinak. Problémy trojky jsou někde jinde než v příběhu...
@Walome (09.09.2020 08:58): Přečetl jsem si i tvé komentáře k oběma hrám a chápu jak to myslíš, ale asi se neshodneme. Mě závěr jedničky hodně naštval právě tím, že dokončený není.
Ano, příběhová linka Kate, která se vydala hledat Hanse uzavřená je. A celé by to bylo uzavřené, pokud by nasedla do toho letadla, ale ona se otočila a vydala se na cestu s Hansem. Navíc se během hry dozvídáme o mamutech a bájné Sybérii (ze zápisků, z univerzity, apod.). Bez dvojky by tohle všechno bylo k ničemu.
Co se týče chování Hanse, tak je podle mě důležité si uvědomit, že byl mentálně stále dítětem, takže zcela chápu, že ve svých plánech myslel především na sebe (viz smrt Oskara, se kterou nejspíš od začátku počítal, když ho tak navrhl). To, že nechal Kate samotnou na ostrově je podle mě tak trochu i chyba Kate. Ona věděla, jaký je a naopak měla s něčím podobným počítat a myslet na to, že se nějak musí dostat zpět (pokud vůbec chtěla).
Takhle nějak to vidím já a ve výsledku jsem s úplným závěrem dvojky spokojený. :) Ale mám trošku obavy z trojky, kterou budu nyní rozehrávat poprvé, protože mi něco říká, že ten příběh tam bude dolepený a ne všechno bude sedět.
Ano, příběhová linka Kate, která se vydala hledat Hanse uzavřená je. A celé by to bylo uzavřené, pokud by nasedla do toho letadla, ale ona se otočila a vydala se na cestu s Hansem. Navíc se během hry dozvídáme o mamutech a bájné Sybérii (ze zápisků, z univerzity, apod.). Bez dvojky by tohle všechno bylo k ničemu.
Co se týče chování Hanse, tak je podle mě důležité si uvědomit, že byl mentálně stále dítětem, takže zcela chápu, že ve svých plánech myslel především na sebe (viz smrt Oskara, se kterou nejspíš od začátku počítal, když ho tak navrhl). To, že nechal Kate samotnou na ostrově je podle mě tak trochu i chyba Kate. Ona věděla, jaký je a naopak měla s něčím podobným počítat a myslet na to, že se nějak musí dostat zpět (pokud vůbec chtěla).
Takhle nějak to vidím já a ve výsledku jsem s úplným závěrem dvojky spokojený. :) Ale mám trošku obavy z trojky, kterou budu nyní rozehrávat poprvé, protože mi něco říká, že ten příběh tam bude dolepený a ne všechno bude sedět.
@adam.kulhanek (komentář): ja jsem rad ze se to rozdelilo, protoze zaver jednicky je paradni. A zaver dvojky prisernej, to jsem toho dedka fakt nenavidel.
@Pluto (21.06.2020 14:04): to mně připomíná, jak kdysi ve Score vycházely články od Robinsona Crusoe juniora, ve kterých jakože vtipně kritizoval starý hry a čtenáři pak jeho články v dopisech opakovaně strhávali.
Tohle bylo asi psaný se snahou o seriózní pohled náctiletého hráče do (z jeho pohledu) dřevních herních dob kolem roku 2000. Pro zkušenější hráče to je takové naivně hloupé čtení. Co by asi psal o kouscích od LA nebo třeba Sierry :)?
Tohle bylo asi psaný se snahou o seriózní pohled náctiletého hráče do (z jeho pohledu) dřevních herních dob kolem roku 2000. Pro zkušenější hráče to je takové naivně hloupé čtení. Co by asi psal o kouscích od LA nebo třeba Sierry :)?
@Pluto (21.06.2020 14:04): Vždyť je to napsaný schválně, aby se klikalo a komentovalo.
Takto mě strašně dostal článek na Games od Patrika Hajdy, který se pustil do hraní staré adventury Sherlock Holmes: Secret of the Silver Earring a divil se, že má prvky staré adventury - že jsou tam logické úkoly, že se hra soustředí na příběh, že je nutné hru vlastnoručně ukládat... ...a když se někde zasekne, tak nestačí vyhledat průchod hrou na youtube, ale musí si to najít v psaném návodu...
@rikuhahl (18.06.2020 22:44): @Pluto (18.06.2020 22:50): souhlas, Syberia je ukázkový příklad, kdy přeskakování dílů není dobrý nápad.
Hře bych nedostatek vodítek nevyčítal, prostě takhle adventury dřív fungovaly. To je jako vyčítat 20 let starým autům absenci dotykového displeje :).
Hře bych nedostatek vodítek nevyčítal, prostě takhle adventury dřív fungovaly. To je jako vyčítat 20 let starým autům absenci dotykového displeje :).
@Smartka (komentář): Tak zrovna u Syberie II je neznalost prvního dílu velkým mínusem a dost výrazně kazí dojem ze hry. Ovládání je celkem slušně popsané v manuálu, nevědomost možností scrollingu obrazovky a "zapomínání" na ukládání pozice je, obzvláště u starší adventury, známkou nezkušenosti. V době vydání hry to bylo úplně normální a dělat kvůli tomu nějaký speciální tutorial by ani nikoho nenapadlo.
@Smartka (komentář): jak píšu ve svym komentáři, hraním dvojky bez znalosti jedničky bude zážitek sotva pětinový a ty jsi mi to potvrdila, jinak bys o hře psala trochu jinak. Já tě varoval :)
@Garret (19.01.2020 22:24): Třeba už se to za tu dobu nějak posunulo? Jsem zvědavý na jeho názor na trojku.
Po 10 letech jsem to znovu dohrál. Kdyby tahle hra byla součástí jedničky, tak by výsledná hra byla pro mě hodně pravděpodobně tou nejlepší hrou vůbec. Ale protože není, tak je tu pár hluchých míst a vaty na natažení herní doby. Ale ten konec, ten konec je fenomenální, ten je fakt asi nejlepší ze všech :) Jsem zvědav na trojku, protože z hlediska příběhu nebyla potřeba :)
@rikuhahl (11.04.2017 14:34): Díky! :) Měl jsi asi holt štěstí, že i tak ti ta hra sedla. S těmi automaty jsem to bral tak, že postavy jsou už prostě někde jinde na místech, kde ty automaty nejsou. Ale třeba i ta zápletka s automaty je taková rámcově nedotažená. Vlastně nemá se samotnou Syberií nic společného, což je zvláštní vzhledem k tomu, jak je to na téhle sérii originální a zajímavej prvek. Trochu mi tam chyběla nějaká provázanost všech těch prvků - Syberia, automaty a třeba i ta specifická architektura.
@JohnCZ (komentář): Jak měly smysl telefonáty v jedničce (kde formovaly postavu), tak ve dvojce jsou absolutně zbytečný a nic se nevyřeší ;) Zaujalo mě, že ti nevadila absence automatů, to jejich spouštění mi v jedničce vždycky vyrazilo dech a tady je jen jeden zrezlej kůň :) Jinak pěkný komentář a souhlasim s nim, víceméně ;)
@Cobot (08.03.2017 11:18): Aha. Tak to asi fakt bude pro každýho! :)
Taky se přidám: na originu zdarma
Na Originu "On the house" https://www.origin.com/irl/en-us/store/free-games/on-the-house
Zdarma na Originu.
@Matthias (15.01.2015 18:22): Júúú! :-D
@Dan9K (15.01.2015 18:11): Oops, zrovna v sobotu jsem si jeden splnil
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/Nos%C3%ADk/DSCN1947.JPG :D
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/Nos%C3%ADk/DSCN1947.JPG :D
Matthias: a co je to za sny? :-) Letet do vesmiru? Vyhrat v loterii? :-
@Matthias (03.01.2015 13:25): I want to believe...
@Jennza (03.01.2015 11:56): pokud třetí díl bude :D
[neexistující komentář]: Určitě to budeš hrát znovu, hned před tím co si zahraješ třetí díl :).
@paver (23.11.2014 18:31): díky
@voltov (23.11.2014 18:15): Z diskuze hry na steamu.
@Blackhand47 (23.11.2014 07:48): ne, myslím titulky na steamu to asi cesky nebude a 2 asi nevysla v zadnem hernim casaku