@HolyMeatball (21.12.2024 08:54): Tak to je na prd, kúpim teda radšej AC: Mirage :-)
Diskuze
@Ebb (21.12.2024 08:44): Na Inkvizici a Andromedě tě nejvíc brala explorace otevřen(ější)ého světa, je tak? V tom případě Veilguard nebude po tvém gustu. Blockbuster to opět je, jen nesrovnatelně hůř napsaný, než ME2. K tomu se to ale stejně přirovnává jen kvůli némlich stejně koncipovanému finále.
Som z toho celkom dosť zmätený, niekde píšu, že DA:Veilguard je ako ME2, inde zas, že vôbec, a keďže ma moja karnálna averzia na také tie primitívne blockbustre typu ME2 ani vekom neopustila, viete mi povedať, ktoré z tých tvrdení je bližšie k pravde?
Na Steamu 35 % sleva.
@Bellerofontes (15.12.2024 15:45): U deskovek se občas stane, že mě zradí celý stůl. Nevím zda to úplně počítat, ale za mě to výchovná facka je.
Největší výchovnou facku v této celé kauze ale obdržel Ferelden. Badum tsss..
Největší výchovnou facku v této celé kauze ale obdržel Ferelden. Badum tsss..
@Bellerofontes (15.12.2024 16:45): Pardon, domníval jsem se, že jsi to myslel ironicky, to jsem tě trestuhodně podcenil. :) Pak vlastně souhlasím, také si nemyslím, že by všechny tyhle schopné lidi v korporátech nějak šlechtila jejich technicky kvalitní práce, když je výsledným produktem falešné konzumní lejno. Ostatně je nikdo vinit z neúspěchu ani nebude, to si firma zanalyzuje, tudíž vůbec nechápu, proč na ně přišla řeč, napadá mne snad jen zaflexení rozhledem a nadhledem, lol.
@Adieu (15.12.2024 16:16): Mně se na tomhle káravém přístupu zajídá, že přes veškerou "rozumnost" a "realističnost" třeba i nevědomě hájí ne úplně hezké věci - v tomto případě firmy s tolika penězi, že prodají (naleznou nebo vynaleznou mu publikum) bez problémů i pocukrované hovno. A pro ně není samozřejmě nijak zvlášť těžké si šikovné programátory, kteří jen odvedou svou práci, sehnat a zaplatit.
@Bellerofontes (15.12.2024 15:45): Člověk by skoro řekl, že se spíš několik moralistů úplně zbytečně povozilo na neprecizním aforismu, takže za mě není ani tak třeba odmítnout dospělost, jako spíše vytáhnout si pravítko ze zadku.
@SilentWolf (15.12.2024 00:29): Kdy jsi naposledy dostal tolik výchovných facek naráz?
Jak to tu tak čtu, "dospět" je právě potřeba odmítnout, protože "normální a velice schopní lidi" jsou zhouba. Díky nim vzniká všechen ten balast, bez kterého by byl svět lepším místem. Pojmout tyhle příštipkáře za nepřátele je známkou charakteru.
Jak to tu tak čtu, "dospět" je právě potřeba odmítnout, protože "normální a velice schopní lidi" jsou zhouba. Díky nim vzniká všechen ten balast, bez kterého by byl svět lepším místem. Pojmout tyhle příštipkáře za nepřátele je známkou charakteru.
@SilentWolf (15.12.2024 00:29): Nejapně pozapomněl jsi na všechny ty dělníky v pozadí, kteří splnili pětiletku na 120% a jejichž práci jsi svými slovy dehonestoval!
Těch frakcí je zbytečně moc. Klidně bych dvě vyškrtl.
@Tulareanus (14.12.2024 21:06): Samozřejmě se to dalo napsat rozumněji. Však nejsem ten, který by tady býval nějak extra držkatý. Měl jsem jen trochu zlomyslnou radost, nad kterou jsem ale nějak hlouběji nepřemýšlel, protože jsem během psaní pravým očkem dělal něco do práce - Go-Live víkend *sigh*. Jen se mi teda honila hlavou představa, jak si musí sbalit kufry ten týpek co spláchl do koše po 3 hrách Ferelden. A děsilo mě že půjde škodit dál. Ale znovu - nepřemýšlel jsem nad tím, a tyhle věci asi těžko byly rozhodnutí jedince, to je jasné. Navíc mi něco říká, že tihle budou v bezpečí a vyhodí se řádoví tvůrci, co jen plnili zadání.
Každopadně já tu Veilguard zezačátku docela chválil, než se to rozsypalo. Hromada drobných věcí po nějaké době zastíní to, že je to Dragon Age, který se hraje ze všech nejlépe. Přitom se to dost inspirovalo u Mass Effectu 2 a dokonce to i připomínalo Dragon Age 2, který mám ze série nejraději. Dost rozhodnutí bylo dobrých. Našlápnuto to mělo dobře..
Každopadně já tu Veilguard zezačátku docela chválil, než se to rozsypalo. Hromada drobných věcí po nějaké době zastíní to, že je to Dragon Age, který se hraje ze všech nejlépe. Přitom se to dost inspirovalo u Mass Effectu 2 a dokonce to i připomínalo Dragon Age 2, který mám ze série nejraději. Dost rozhodnutí bylo dobrých. Našlápnuto to mělo dobře..
@SilentWolf (14.12.2024 20:47): Ja chápem, ale sklamanie sa dá povedať/napísať aj rozumnejšie. :) Ja stále uvažujem, že niekedy Veilguard skúsim, ale fakt to neponáhľa. Ako odreagovanie to možno postačí. V mojom prípade asi aj šťastie, že k značke nemám žiaden citový vzťah, lebo už DA:O bol pre mňa extrémny downgrade oproti všetkému, čo dovtedy Bioware vydalo, ale hrať sa to stále dalo. A tiež som si uvedomil, že manažovanie očakávaní je dosť ošemetná vec, či už z hľadiska firmy (čím viac sa produkt robí "pre všetkých", tým viac na konci nie je pre nikoho) alebo z hľadiska ľudí, ktorí tie hry extrémne prežívajú, ako keby vesmír aj s herným vývojom točil okolo nich a nevedia pochopiť, že nejaká hra môže byť pre úplne iné publikum a sú nasraní, že hra nie je taká ako chceli oni. Nevravím, že niektoré hry nie sú zlé, ale mimo technickej stránky je to veľmi subjektívne. Mne tiež veľa toho, čo sa medzi hrami (najmä fantasy setting) ospevuje ako "dospelá hra" príde ako vo výsledku ako young adult gýč. Ale potom si poviem, že však takých ľudí je predsalen dosť a niekto sa cez to aspoň časom, ako cez medzikrok dostane k tomu, čo ja považujem (subjektívne) za hodnotnejšie. Alebo nie. Alebo si niekto dá niečo také ako zmenu od "hodnotnejšieho", lebo má chuť. Alebo to ostane kravinou pre ľudí bez vkusu. Ale v každom prípade to publikum existuje.
A vieš, že Age of Sigmar vznikol hlavne preto, lebo si chceli zaregistrovať všetky herne spomínané názvy ako copyright? A orks, elves a podobne sa nedali... To je celkom corporate bullshit.
A vieš, že Age of Sigmar vznikol hlavne preto, lebo si chceli zaregistrovať všetky herne spomínané názvy ako copyright? A orks, elves a podobne sa nedali... To je celkom corporate bullshit.
@Tulareanus (14.12.2024 20:19): ale já tím myslel čistě jen lidi co si to zaslouží. Nejsem kdovíjaký fanda série, ale co udělali se světem je naprostá facka fanouškům.
To je jako kdybych byl fanoušek Warhammeru ještě dřív než vyšel nějaký Age of Sigmar. A oblíbil bych si třeba některé postavy. Třeba konkrétně jistého pána ve zlatém. A pak musel sledovat jak se tvůrci rozhodli uzavřít jejich linky.
Za ten trochu citově zabarvený komentář může i to, že jsem momentálně extrémně nadšený z nového Indiana Jonese a tak si pořád musím říkat, sakra to ale není úplně těžké respektovat nějakou předlohu. Možná jednodušší než animovat takhle hezky vlasy.
Ale máš naprostou pravdu že se asi nějaké férové jednání od korporátu čekat nedá. Na to jsem během psaní nemyslel.
To je jako kdybych byl fanoušek Warhammeru ještě dřív než vyšel nějaký Age of Sigmar. A oblíbil bych si třeba některé postavy. Třeba konkrétně jistého pána ve zlatém. A pak musel sledovat jak se tvůrci rozhodli uzavřít jejich linky.
Za ten trochu citově zabarvený komentář může i to, že jsem momentálně extrémně nadšený z nového Indiana Jonese a tak si pořád musím říkat, sakra to ale není úplně těžké respektovat nějakou předlohu. Možná jednodušší než animovat takhle hezky vlasy.
Ale máš naprostou pravdu že se asi nějaké férové jednání od korporátu čekat nedá. Na to jsem během psaní nemyslel.
@SilentWolf (14.12.2024 20:02): Mne ide jednoducho o to, že pri AAA hrách( a nielen pri nich) je už tak veľa oddelení, pozícii a rozdielnej pracovnej náplne, že hádzať všetky oddelenia alebo ľudí do jedného vreca bez ohľadu na to, čo sa človeku páči alebo nepáči, je blbosť. Pokiaľ niekto nie je konateľ alebo šéf oddelenia, či tím líder, tak sotva bude preberať zodpovednosť za iných ľudí vo firme alebo za iné oddelenie. Však určite ani ty to nemáš v práci tak, že máš slovo na ovplyvnenie práce iného oddelenia alebo dokonca kolegov na tej istej úrovní hierarchie. Prípadne, že ak si programátor pre prostredia, tak budeš brať na seba zodpovednosť za marketingový tím alebo writerov.
Bohužiaľ korporát sa veľakrát na dcérske firmy a akvizície pozerá veľmi neindividuálne a len cez čísla a potom sú sami prekvapení. Neviem si predstaviť, že by EA teraz chcelo dávať úsilie do toho, že si ide filtrovať a hodnotiť individuálne výkony zamestnancov Bioware. A pochybujem, že také veci robili v minulosti pri Anthem alebo Andromede.
Bohužiaľ korporát sa veľakrát na dcérske firmy a akvizície pozerá veľmi neindividuálne a len cez čísla a potom sú sami prekvapení. Neviem si predstaviť, že by EA teraz chcelo dávať úsilie do toho, že si ide filtrovať a hodnotiť individuálne výkony zamestnancov Bioware. A pochybujem, že také veci robili v minulosti pri Anthem alebo Andromede.
@Tulareanus (14.12.2024 19:54): @Marcusss (14.12.2024 16:34):Já bych řekl, že něčí hyperbola by tu nemusela vyvolávat ranty.
@Tulareanus (14.12.2024 19:54): Tak pokud je na Veilguard jedna z mála dobrý věcí jak to šlape a vypadá, tak mi nedává moc smysl vyhazovat ty, kteří za tím technickým stavem stojí.
Možná mám ale naivní představu. Takže pokud by to postihlo i je, tak by to škoda byla.
Možná mám ale naivní představu. Takže pokud by to postihlo i je, tak by to škoda byla.
@SilentWolf (14.12.2024 19:50): Uvedomuješ si vôbec koľko rôznych pozícii na technickej úrovni pri vývoji hry existuje? A že fakt sotva 100+ ľudí písalo scenár alebo dialógy na ktoré sa viaže hlavná nespokojnosť niektorých ľudí? Programátori rôznych enginových častí, ľudia, ktorý realizujú (nie navrhujú) level dizajn, GUI, UX, vytvárajú textúry a podobne nemajú veľmi vplyv na kreatívne procesy a smerovanie vývoja a firmy.
Takéto reči sú fakt na úrovni krčmy.
Takéto reči sú fakt na úrovni krčmy.
@Marcusss (14.12.2024 16:34): Nejsem přesvědčen o té "většině". Ale pokud je hra dobrá a dělali ji správně, tak teda pohoda. False alarm.
Za mě teda lepší rozbitá hra s duší, než bezduchý technický skvost.
Za mě teda lepší rozbitá hra s duší, než bezduchý technický skvost.
@SilentWolf (14.12.2024 10:24): Co kdybys maličko dospěl a pochopil, že většina těch vývojářů jsou normální a velice schopní lidi, co jen dělali svoji práci a vzhledem k tomu, že ta hra je zjevně technicky dobrá, ji zjevně dělali správně?
@Ria Kon (14.12.2024 09:47): kéž by si je nechali ať si tu pakáž nerozeberou jiná studia.
@Marcusss (14.12.2024 09:31): Pokud chceme věřit těm únikům prý přímo od zoufalých BW vývojářů, tak se prodalo dohromady přes 3 miliony kopií celkem (před slevou). EA s tím rozhodně není spokojená a prý je jen otázkou času, kdy se bude vyhazovat.
@Paul (12.12.2024 13:44): Když vyšel Inquisition, tak v prvotních prodejích měly verze pro Playstation skoro 4x víc prodaných kopií, než pro PC. XBox 2x. Dokud nebudou někde zveřejněná čísla pro konzole, tak se fakt nedá vůbec nic odhadovat.
@Fritol (12.12.2024 10:05): jestli je to číslo akurátní (a dle čísel na steamu imho je) tak je to průser jak vrata a ta hra se nemá šanci zaplatit ani za dekádu.
@Malignus (12.12.2024 10:02): To je poměrně málo na AAA hru od EA. To se hádám ještě nezaplatilo, ne s marketingem. No, Vánoce to možná dotáhnou.
@Fritol (12.12.2024 09:53): Zatím mají prodaných zhruba 1,5 milionu kusů.
Už 35% sleva na Steamu. To nevypadá moc na úspěch. A krabice na Xzone už za 1200 taky, 30% dole. Půl roku a bude to za polovic se vsadim.
@Adieu (10.12.2024 12:53): On taky původně Veilguard měl být MMORPG, ve studiu tomu dokonce říkali “Anthem s draky”. Nakonec jim ale EA dovolila udělat z toho single player a někdy během 2021 se začal vyvíjet Veilguard. A času moc neměli, tak z toho použili nějaké mechaniky :)
@SilentWolf (10.12.2024 10:52): Když Rook u toho cringe trolla poprvé zabušil do země a bezkrevně jej tak umlátil, čuměl jsem s otevřenou pusou, co jsem to právě viděl za významnou alegorii kleštěnectví, hahaha. Hodně let mě něco tak neproplesklo svoji debilitou, vybaví se mi snad jen Assassin's Creed 2 - jinak výrazně lepší hra -, když tam všechny ty historické postavy jako Sforzovna a Machiavelli začnou skákat za sebou z věže do jedné kupky sena. Se soubojákem souhlasím, rovněž mi připadá jako mobilní hra, má to takové ty nejhorší principy z MMORPG, tedy spam s omezenou návazností akcí. Takové ještě horší Hogwarts Legacy.
Taky mi zezačátku víc vyhovoval souboják, protože to bylo aspoň hezky *vžum* *vžum* efektivní a na pozlátko já jsem. Radši zahraju God of War-like, než to co bylo v jedničce, jak nepřítele obestoupily vaše postavy, nahrbily se a pomalu do něj bouchaly mečem. Za mě lepší když postava začne mlátit do země pěstmi, pak do ní skočí i zády a okolí je jakýmsi záhadným způsobem zraňováno. Aspoň to bliká a vlasy vlají!
A ještě mi vyhovovala ta videohernost lokací, kdy se na zamčená místa hráč dostával odjinud, nebo v rámci dalších questů.
Jenže pak jsem zažil takový políček do tváře v rámci jakéhosi sebeuvědomění, až jsem se zastyděl. Ony tyhle věci jsou asi to nejlehčí udělat. Není umění udělat ok-ish videogamey level kde tvůrce hodí za roh krystaly a pokud jsou zničeny, jde jít dál - snad jediný herní puzzle, a proto se jím nešetří. Na nějaké kombinování skillů se tu moc nehraje, protože jakýkoliv z nich vám vyčerpá cooldown u všech - proč proboha?. Zní to tak příšerně, protože to vlastě i příšerné je. A jakmile se mi rozsypalo tohle - zbylá kostra už to neustála. Hrál jsem mobilní hru, někdy skoro až idle clicker. Nevadilo mi to. Jenže najednou je čas toaletu spláchnout a jít dělat něco jiného.
Nejsem kdovíjaký fanoušek, tak se moc nechci vyjadřovat k tomu co udělali se starými společníky, se světem jako takovým apod. Jen to pravděpodobně může za to, že jsem tomu nedal třeba 6/10, protože kdyby dělali další hru, byl bych radši kdyby vařili na takovém základu/formátu, než předešlé tři hry. Nechápu jak to zvládli tak domrvit.
Jen bůhvíproč to ve mě probouzelo chuť si zahrát Dishonored. Možná trochu podobná stylizace, hudba.. Lucanis.. kdo ví. Kde je té série konec.. :(
A ještě mi vyhovovala ta videohernost lokací, kdy se na zamčená místa hráč dostával odjinud, nebo v rámci dalších questů.
Jenže pak jsem zažil takový políček do tváře v rámci jakéhosi sebeuvědomění, až jsem se zastyděl. Ony tyhle věci jsou asi to nejlehčí udělat. Není umění udělat ok-ish videogamey level kde tvůrce hodí za roh krystaly a pokud jsou zničeny, jde jít dál - snad jediný herní puzzle, a proto se jím nešetří. Na nějaké kombinování skillů se tu moc nehraje, protože jakýkoliv z nich vám vyčerpá cooldown u všech - proč proboha?. Zní to tak příšerně, protože to vlastě i příšerné je. A jakmile se mi rozsypalo tohle - zbylá kostra už to neustála. Hrál jsem mobilní hru, někdy skoro až idle clicker. Nevadilo mi to. Jenže najednou je čas toaletu spláchnout a jít dělat něco jiného.
Nejsem kdovíjaký fanoušek, tak se moc nechci vyjadřovat k tomu co udělali se starými společníky, se světem jako takovým apod. Jen to pravděpodobně může za to, že jsem tomu nedal třeba 6/10, protože kdyby dělali další hru, byl bych radši kdyby vařili na takovém základu/formátu, než předešlé tři hry. Nechápu jak to zvládli tak domrvit.
Jen bůhvíproč to ve mě probouzelo chuť si zahrát Dishonored. Možná trochu podobná stylizace, hudba.. Lucanis.. kdo ví. Kde je té série konec.. :(
@Sadako (09.12.2024 23:57): Aspoň někdo je spokojenej. Já teď hraju za Lords of Fortune mága a je to peklo.
Mně se část unikátních věcí naopak velmi trefila do stylu hry a buildu - Death Caller, co když mu dojde mana, tak si saje health a má leech jak kráva, se může z většiny bezproblémově ověsit červenými věcmi, včetně toho, že tak lze hrát i dagger + orb, tj. na blízko.
Veilguard je mimochodem historicky první Dragon Age hra, kde mě combat baví tak (protože je konečně dynamický, fuck you tactical screen), že to hraju za vyšší difficulty (underdog), protože chci v tom fightu chvíli vydržet.
Veilguard je mimochodem historicky první Dragon Age hra, kde mě combat baví tak (protože je konečně dynamický, fuck you tactical screen), že to hraju za vyšší difficulty (underdog), protože chci v tom fightu chvíli vydržet.
Co se týče equipu - unikátní předměty mě zklamaly. Respektive vyžadujou hodně specifickej build a hodně specifickej gameplay a některý jsou pro běžnýho hráče nepoužitelný.
@Steffie (09.12.2024 11:18): Ještě, že mám ten main průchod v DAO na Ultimate Sacrifice... :D
@Cathan (09.12.2024 12:24): Imho se ty volby kritizovaly spolu s téměř žádnými konsekvencemi. To by pak byla relevantní kritika, když by ty "odstíny dobra" nepřinášely rozdíly.
Hru jsem stále nedohrál, kvůli stresu jsem přešel na více akční hry a k DAV se chci vrátit o dovolenou/během vánoc, ale došel jsem do druhého aktu a zatím je za mě 8/10 fér hodnocení. Nemalá část kritiky pro mě nedává smysl, zvlášť proto, že obrovská část z toho byla přítomna už v Inquistion.
Za sebe bych považoval za největší mínus nemožnost přenést world state, což od začátku říkám, že je na nic, a nemožnost mluvit s NPC, což s world state ve skutečnosti souvisí. Ale s writtingem nemám od konce prologu žádný problém. Taková perlička je, že ani Rook jako čistě hrdinská postava mi nevadí, protože pro mě to značí ve skutečnosti větší možnost znovu hratelnosti. Já ve hrách skoro zásadně nehraji záporné postavy, takže pro mě to volba není. Ve Veilguard mám možnost hrát různé odstíny dobra, a to považuji za atraktivní.
Za sebe bych považoval za největší mínus nemožnost přenést world state, což od začátku říkám, že je na nic, a nemožnost mluvit s NPC, což s world state ve skutečnosti souvisí. Ale s writtingem nemám od konce prologu žádný problém. Taková perlička je, že ani Rook jako čistě hrdinská postava mi nevadí, protože pro mě to značí ve skutečnosti větší možnost znovu hratelnosti. Já ve hrách skoro zásadně nehraji záporné postavy, takže pro mě to volba není. Ve Veilguard mám možnost hrát různé odstíny dobra, a to považuji za atraktivní.
Mě tohle žralo a DA:I kvůli tomu u mě měla menší šance. Jaká je to epická sága, když rozhodnutí minulých dílů se projeví méně než kosmeticky?
@Steffie (09.12.2024 11:18): Nemluvě o tom, že Patrick Weekes už stihl předtím nasrat hráče, když podobně jako Stan Lee vysvětloval, že lore DA se prostě bude měnit dle momentální nálady vývojářů, možností enginu a vzkazu, jaký chtějí hráčům předat.
@Ria Kon (08.12.2024 00:36): Nene, a pozor, teď tě totiž naštvu :D Během rozhovoru s Eplerem a Corrine na Redditu jsme se totiž dozvěděli, že koncem Veilguardu se Veil zahojila na 100%, Nákaza kolem Minrathousu zmizela a všichni všude jsou z ní vyléčení. Volání Strážcům přestalo, takže stačí, aby se HOF dožil čtyřicítky a konce Veilguardu a je v pohodě :D Každopádně jih zůstává stále úplně zničený. Tímhle rozhovorem fakt zatloukli poslední hřebíčky do rakve *facepalm*
@Malignus (08.12.2024 09:05): Nejen to, psal i Mordina z ME. Fakt nechápu, co s ním propaganda udělala.
@Sadako (08.12.2024 15:25): Tak já nikoho nenavádím a pochopitelně nevyžaduji, aby uživatelé hodnotili dle nějakého davového či jinak populárního úzu, stejně jako zrovna tebe nepodezřívám, že bys v hodnocení nějak řešila politiku okolo, vážím si, když se člověk nenechá ovlivnit, pouze říkám, že kdo tuhle mělkou duhovou píčovinku hodnotí vysoko, má zásadně rozdílný pohled než já na to, co je kvalitní nebo zábavná PC hra, z kteréhožto důvodu nemohu brát ani jiná hodnocení takových uživatelů jako spolehlivá doporučení. Ač to nemusí znamenat, že se s nimi občas neshodnu.
@Adieu (29.11.2024 15:44): Tak ta ozvěna řevu na mraky, co ke mě občas doléhá, má jistou zábavní hodnotu, ngl, ale mě ta hra zkrátka baví. Veilguard není nejdokonalejší hra na světě, jenže já nedávám vysoké hodnocení za bezchybnost, ale za to, že mě hra zvládla přesvědčit, že mám její rámec brát v potaz, je pro mě zajímavý k (re)interpretaci, že mě negativa hry (to, co já vnímám jako negativa, ne to, co vnímá jako negativa někdo na youtube, jen tak mimochodem) nepřivádí k zakusování se do stolu nebo že je alespoň převáží pozitiva, zaujal mě gameplay a tak dále; kontextuální konglomerát různých věcí ústící v určitý komplexní dojem, který je v tomto případě pozitivní. A nebudu nízko hodnotit hru, kterou nízko hodnotit nemám důvod jenom proto, že se kolem ní jedou na internetech točky - stejně jako nebudu hodnotit něco vysoko jenom proto, že nad tím jásá nadpoloviční většina hráčů. Kdyby mě Veilguard vytočil např. jako svého času Mass Effect, dostane tak o 40% nižší hodnocení a nazdar.
@Ria Kon (08.12.2024 08:57): To chápu. Já osobně doufám, že už další DA nebude a BW skončí s dalším ME. Těžko uvěřit, že Trash napsal stejnej člověk, kterej dělal Solase pro DAI.
@Malignus (08.12.2024 08:45): Mě je to tak nějak jedno. DAV neuznávám, pro mě už je jen DAO. Dvojku mám sice taky ráda, ale díky DAV a svému otevřenému konci už nějak postrádá smysl ji hrát. Inquisition sem nikdy moc nemusela, ale s lore zacházeli hezky. Bohužel pro ni platí to samé (a ještě dvojnásob) jako u dvojky po DAV.
Co mám moc ráda, a oceňuji je teď ještě víc, jsou DA novely, kde je ten DA feeling silný.
Co mám moc ráda, a oceňuji je teď ještě víc, jsou DA novely, kde je ten DA feeling silný.
@Steffie (07.12.2024 19:35): @Ria Kon (08.12.2024 00:36): Já myslím, že je to jedno, protože BW se vyjádřilo, že Thedas po DAV je pro ně "blank state" a všechny předchozí příběhy jsou uzavřené.
@Steffie (07.12.2024 19:35): No, pokud ho tou dobou HoF už nenašel/nenašla, tak asi už zařval(a) na Volání.
@Jab (05.12.2024 20:27): Moje HoF stále hledá lék na Calling od dob Inkvizice. Ve Veilguardu není jediná zmínka, pokud nepočítám easter egg kalich nalezený v Ostagaru během mise ve Weisshaupt.
No a co se teda stalo s hrdinou jedničky? :)
@Ria Kon (05.12.2024 17:54): Spíš toho po deseti letech vývoje už měli plný kecky a těší se na něco nového. Do budoucna jsem zvědavá, jestli si pojedou svojí dějovou linku načatou ve Veilguardu -Exekutoři nebo udělají menší hru po které volá komunita, ve které se budou zabývat situací na jihu. Dneska jsem četla hezký post o jihu na Tumblr se kterým souzním - zde.
Jen jestli jim něco neodpustím, tak je to, že tu svojí vlastní hru ani neznají např. odpověď na Lucanisovu romanci, jestli je Spite přítomen při intimnostech, odpověděli, že ne a čte si někde knihu. Přitom ve hře je jasně, že Spite u toho je.
A je tam toho bohužel víc, co nesedí.
Jen jestli jim něco neodpustím, tak je to, že tu svojí vlastní hru ani neznají např. odpověď na Lucanisovu romanci, jestli je Spite přítomen při intimnostech, odpověděli, že ne a čte si někde knihu. Přitom ve hře je jasně, že Spite u toho je.
A je tam toho bohužel víc, co nesedí.
@Steffie (05.12.2024 15:03): Jestli tý značky měli plný zuby, tak to radši mohla EA dát někomu jinému (buď v rámci EA nebo licencovat). Už jen ta likvidace kontinentu Thedas nasvědčuje nulový respekt k IP.
Q&A k DA dni
Pána Boha, ať už se v tom nepatlají. Weeks jeden den řekne něco, další den Epler řekne něco úplně jiného. Každopádně ze všech rozhovorů, co teď vyšli, mám pocit, že jsou všichni v Bioware rádi, že už mají od Veilguarda klid a nechtějí se k tomu vracet.
Pána Boha, ať už se v tom nepatlají. Weeks jeden den řekne něco, další den Epler řekne něco úplně jiného. Každopádně ze všech rozhovorů, co teď vyšli, mám pocit, že jsou všichni v Bioware rádi, že už mají od Veilguarda klid a nechtějí se k tomu vracet.
@Jab (29.11.2024 12:42): Upřímně řečeno, protože jsem si sám chtěl udělat srovnání backlashe a vlastních negativních očekávání s realitou, Veilguard jsem nedávno upirátil, s tím, že bude-li aspoň solidní, koupím ho paní, fanynce série, jako dárek. Zvědav jsem byl i na vychvalovaný editor (shortly: overrated af). Nehrál jsem to nakonec vůbec dlouho, protože by mi bylo stydno zabít čas něčím tak stupidním, každopádně je Angry Joe snad první mainstream recenzent, který mi mluví z duše a vidí jasně, jaká je to bezpohlavní nudná sračka. Kdybych měl k Veilguard nalézt nějakou analogii ve výtvarném umění, byla by to tvorba Jeffa Koonse, tj. tupý, infantilní, navoněný kýč. Osobně bych zřejmě nehodnotil více jak 20%-ty.
Kdokoliv té hře dává více jak 6/10 (s přimhouřením obou očí 7 u hodně benevolentních), naprosto pro mě ztrácí kredibilitu a veškerá další hodnocení takových uživatelů se pro mě stávají buď irelevantní, anebo užitečná pouze ve smyslu vice versa. U lidí, co to pak hodnotí fakt vysoce mám zpravidla podezření, že to dělají z ideologických motivů, v reakci na ten backlash, který se jim příčil. I když jeden kamarád, co miluje Tolkiena, si pochvaloval Rings of Power a tvrdil mi, jak je to lepší než první sezóna House of Dragon, takže co já vím, jaké šílenství kdy koho posedne.
Kdokoliv té hře dává více jak 6/10 (s přimhouřením obou očí 7 u hodně benevolentních), naprosto pro mě ztrácí kredibilitu a veškerá další hodnocení takových uživatelů se pro mě stávají buď irelevantní, anebo užitečná pouze ve smyslu vice versa. U lidí, co to pak hodnotí fakt vysoce mám zpravidla podezření, že to dělají z ideologických motivů, v reakci na ten backlash, který se jim příčil. I když jeden kamarád, co miluje Tolkiena, si pochvaloval Rings of Power a tvrdil mi, jak je to lepší než první sezóna House of Dragon, takže co já vím, jaké šílenství kdy koho posedne.
@Jab (29.11.2024 12:42): má v podstatě ve všem pravdu. Já byl zpočátku 8/10 pozitivní, ale ta hra člověka fakt ubije.. ty oči nejde přivírat moc dlouho (i když mě to trvalo takových 25h takže teď měla hra být asi lepší?). A v půlce hry jsem dal 6/10.. nemám chuť to hrát.
Dodatečně jsem to srazil na 5 kvůli tomu jak tu někdo řešil konec hry a stav světa na konci hry. To ať jdou fakt do prdele a to nejsem kdovíjaký fanoušek toho světa.
Dodatečně jsem to srazil na 5 kvůli tomu jak tu někdo řešil konec hry a stav světa na konci hry. To ať jdou fakt do prdele a to nejsem kdovíjaký fanoušek toho světa.
@Jab (29.11.2024 12:42): nemyslím si že by Joe ve svých recenzích kecal na základě trendů. Zvlášť když ty hry hraje na twitchi a každej může vidět jeho reakce realtime. Je holt fanda DA (před patnácti lety dal Origins devítku, pak dvojce sedmičku a Inquisition zase devítku) a Veilguard mu silně nesedl a používá celou hodnotící stupnici.
https://m.youtube.com/watch?v=FTt2_p9Mqzw
Harsh. Já vím, on je taky takový herní "populista", co jde často se současným trendem hype nebo naopak okopávání.
Harsh. Já vím, on je taky takový herní "populista", co jde často se současným trendem hype nebo naopak okopávání.
Třetí patch a stále žádný quick save, zatím moje největší výtka xD
Počteníčko od Schreiera o vývoji DA:V. Prvních pár let vývoje Dreadwolfa (Joplina) se zrušilo, pak se několik let dělal DA:MMORPG (Anthem s draky), to pak taky zrušili a posledních 3,5 let dělali na Veilguardu.
Tady video od Ghil , kde listuje knihou Art of Dragon Age Veilguard. Jsou tam arty od Tresspasseru, Joplina po Veilguarda. Je to hezký dokument o tom, co mohlo být.
Tady video od Ghil , kde listuje knihou Art of Dragon Age Veilguard. Jsou tam arty od Tresspasseru, Joplina po Veilguarda. Je to hezký dokument o tom, co mohlo být.
@BUMTARATA (19.11.2024 15:03): Rook je pod vlivem Solase, který na něj použil blood magic a pomocí toho z Rooka dělal hrdinu, kterého přijme vězení místo něj. Já jsem to třeba fakt netušila, prostě jsem si říkala, že je vše v nakonec pohodě a že to bude slabým scénářem. Celou dobu jsem si říkala, proč má sakra Harding nějakou magii jen po tom, co se dotkla dýky a Varric jí byl bodnutý a nic. Došlo mi to až na poslední chvíli, kdy to bylo odhaleno v ději. A v druhém playthrough už o tom člověk ví a všechno mu najednou dává smysl : nikdo na Varrica nereaguje, Taash mu dokonce jednou skočí do řeči, Harding vyloženě na začátku truchlí.
@SilentWolf (19.11.2024 14:10): Aha, takhle. No, neví to, protože (end game spoiler) je pod vlivem Solase.
@BUMTARATA (19.11.2024 14:00): a nikdo na to nikdy nijak nereaguje. Já chápu že ten twistík byl už v hodně filmech, tak je těžké to udělat správně. Ale co za autisty to musí být, že jeden z party umře a někdo kdo to neví, to za celou hru z jejich nálad/dialogů/reakcí netuší. (nevím, kdy se to Rook dozví a jak, ale po 30h stále ne a působí to divně).
@SilentWolf (19.11.2024 13:55): Rook to neví.
@Ria Kon (19.11.2024 13:09): Komická je ta část kdy (Spoilerýýýý) si myslíš jako hráč že je Varric naživu, jen trochu pobodaný, ale postavy vědí, že je mrtvý. A někdo tam řekne "je mi líto jak dopadl Varric" a ty máš možnost reagovat stylem "Věděl do čeho jde..lol" a podobné uhozené věci.
Ježiš, už sem myslela, že horší to bejt nemůže... a pak sem se dozvěděla ještě o Varricovi.
@SilentWolf (16.11.2024 10:00): Tohle mi ale vůbec nepomáhá. Víš? :-D
@Malignus (16.11.2024 09:58): neboj, možná se Loki opět dostane do tesseractu a vymaže Veilguard.
@Ria Kon (15.11.2024 23:16): Teď mám nervy v hajzlu, protože na spoilery koukat nehodlám, ale dohraný to budu mít až o Vánocích. Jsem ve fázi, kdy musím ještě zrekrutovat poslední dva companiony.
@Ria Kon (15.11.2024 23:16): A s tímto faktem údajně companioni moc nepočítají.
The thing that gets me about the South isn't even the reset. Its how they clearly added it at the eleventh hour and doesn't jive with the rest of the game. Like the Inquisitor says everything is shit and an hour latter Harding has a cutscene about going camping with Emmrich in Fereldan like its no big deal. Harding will have dialogue with several companions about just making quick visits to Fereldan to relax. Or taking them there to learn more or visit family. There is a massive disconnect with the supposed seriousness of what is happening in the South and how it is treated in-game.
Je to šité horkou jehlou. Celé. Nehledě na to že jih by měl být daleko připravenější na podobné věci. Asi jim tam holt chyběla power of friendship..
Už vyhlížím Stalkera 2, rád bych to dohrál a mrkl na to údajně dobře udělané finále, ale asi k tomu přestávám vidět důvod.
The thing that gets me about the South isn't even the reset. Its how they clearly added it at the eleventh hour and doesn't jive with the rest of the game. Like the Inquisitor says everything is shit and an hour latter Harding has a cutscene about going camping with Emmrich in Fereldan like its no big deal. Harding will have dialogue with several companions about just making quick visits to Fereldan to relax. Or taking them there to learn more or visit family. There is a massive disconnect with the supposed seriousness of what is happening in the South and how it is treated in-game.
Je to šité horkou jehlou. Celé. Nehledě na to že jih by měl být daleko připravenější na podobné věci. Asi jim tam holt chyběla power of friendship..
Už vyhlížím Stalkera 2, rád bych to dohrál a mrkl na to údajně dobře udělané finále, ale asi k tomu přestávám vidět důvod.
@Ria Kon (15.11.2024 23:16): Ano, Orlais, Ferelden a Free Marches jsou pryč. Na jihu bojuje Inkvizitor, na severu Rook. Je to v podstatě první věc, co se od Inkvizitora dozvíme - Denerim padl, uprchlíci jsou v Redcliffu, Val Royeaux se drží tak tak a všem pomáhá Orzammar, Kirkwall padl a acting viscount Aveline všechny evakuuje do Starkhavenu. Na konci hry se pak dozvídáme, že padlo už vše a jediné místo, kam se uprchlíci stáhli je Skyhold, které ještě stojí. Je to prostě reboot celé série a v Bioware udělají to samé co s ME - děj přesunou jinam. To naznačuje i quest s Taash,kdy se dozvíme, že Qunari do Thedasu ze severu zkoušeli přijít už hodně hodně dávno, protože utíkali před něčím horším než jsou Evanuris. A vše to pak ještě zakončuje tajná potitulková scéna pravděpodobně s Exekutory, kdy vlastně všem našeptávali a všechno vedli (včetně Loghaina). Na tu scénku je velká část lidí tak naštvaná, že už to i vývojáři začínají zachraňovat na Twitteru různým vysvětlením.
No, tak sem se dozvěděla, že Nákaza ve Veilguardu prakticky srovnala jih se zemí a vývojáři si tím resetovali celý Thedas k obrazu svému. Navíc, it was Evanuris all along, což je dost lazy, bez dalšího flaveru a nových záhad. Takže hrát nebudu a po vzoru SW komunity pro mě existuje jen Origins. Chjo, je smutné, že lepší DA feeling mají všechny DA novely, než Veilguard :/
@SilentWolf (15.11.2024 20:04): Schválně si zkus hrát kombinace frakcí, který nemají specializace. Zjistíš, že jsou vlastně jen 3 druhy warriora, 3 roguny a 3 mága. Takže řeši o obrovském množství kombinací jsou trochu zavádějící. Já teď hraju za Veil Jumper Warriora. :-)
@pajmič (15.11.2024 16:02): sranda je jak si tam jede "chci být tím čím chci", zatímco Emmrichovi připomene "Ale ty JSI nekromancer" když ji řekne že preferuje jiné označení.
Stále se to dobře hraje, ale zpětně si říkám jak byl vlastně Inquistion docela fajn.
Stále se to dobře hraje, ale zpětně si říkám jak byl vlastně Inquistion docela fajn.
@pajmič (15.11.2024 16:02): lutujem ze som na to klikal
Toto video - naprosto precizně zobrazuje (ne)kvalitu writingu, hlavně okolo Taash. Dorianova, citlivá, lidká ale zárověn chytrá linka rozšiřujíc lore světa. Vs ufnukaná, sobecká, egoistická bestie obalená sociálně politickou agitkou kurvící lore. Perfektní sebe-reflexe, pravím já.
@Steffie (08.11.2024 19:51): To já sem málem plakal taky, ale ze zcela jiných důvodů :D Jsem pochopitelně rád, že si to užíváš a že roky čekání pro tebe nepřišlo na zmar. Bohužel já.....jsem poněkud zarmoucen :D
Já už si tu nějakou chvilku jedu finále a wau… nemám slov. Dvakrát jsem musela hru zastavit a dojít si pro kapesníky na slzy. Ten táhlý začátek se dal překonat a od půlky se to hezky rozjede. A to finále za mě zatím pecka.
@Jab (08.11.2024 18:42): Souhlasím. Myslím, že ty to můžeš vidět víš objektivně protože ve své podstatě nejsi fanoušek. On největší problém co to hra má je... nedostatek dialogů je špatný výraz, spíš nedostatek vlastní iniciativy v dialozích.
Ve všech DA hrách jsi prostě přišel k postavě a měla tuny dialogů a tys mohl mít tuny reakcí. Tady je vše omezené, postavy s tebou mluví jen občas, popovídat si se všemi ti nezabere půl hodiny až hodinu. Mě to nevadí. Každý DA hra má jiný přístup a nemám pocit, že by mi něco unikalo a hezky to odsýpá. Ale zarytí fanoušci mají asi pocit, že jsou o něco okrádáni. A za mě myslím, že ten nedostatek dialogů dost pramení z té nemožnosti přenést savy z minulé hry. Nemá cenu se bavit s Varricem, když ti nemůže říct nic o minulých dobrodružstvích.
Ve všech DA hrách jsi prostě přišel k postavě a měla tuny dialogů a tys mohl mít tuny reakcí. Tady je vše omezené, postavy s tebou mluví jen občas, popovídat si se všemi ti nezabere půl hodiny až hodinu. Mě to nevadí. Každý DA hra má jiný přístup a nemám pocit, že by mi něco unikalo a hezky to odsýpá. Ale zarytí fanoušci mají asi pocit, že jsou o něco okrádáni. A za mě myslím, že ten nedostatek dialogů dost pramení z té nemožnosti přenést savy z minulé hry. Nemá cenu se bavit s Varricem, když ti nemůže říct nic o minulých dobrodružstvích.
@BUMTARATA (08.11.2024 18:03): a děláš jim "third wheel" s Lucanisem? :-D
@pajmič (08.11.2024 18:35): @Cathan (08.11.2024 18:39): Já myslím, co sleduji, jak to hraje žena, že to bude mezi DA:O a DA:I. Tohle opravdu není průšvih a gameplay je v základu solidní. Masochismus je to ale na vyšší obtížnosti, které jen nehorázně zdržují. Za mě na první pohled druhý nejlepší díl. Na druhou stranu u mě by to tak bylo stále pod zelená čísla.
@pajmič (08.11.2024 18:35): Vidím to spíš eventuálně na přibližně stejné hodnocení jako má Inquistion.
Hádám, že DAV zde bude ve výsledku hodnocen asi stejně nebo o chup lépe než Andromeda.
Já si nejsem zcela jist, zda se mi chce po Phantom Liberty hned hrát zase RPG. Už jich mám letos dost. Ale možná to rozehraji alespoň. Paní Jabová už to má na steamu a od včerejška hraje, tak ji to někdy ukradnu přes sdílenou steam knihovnu. :)
Co jsem viděl některé ty "hrůzné woke dialogy", tak mi nepřišlo, že by až tak skřípaly. Semo tamo lehce určitě. Ale jinak mi tam ani to zobrazení nebinární osoby nepřišlo nějak mimo. V té situaci nejsem. Ale neřeknu proti tomu ani popel, když je to integrované do celkového charakteru družníka. Naopak mi to vlastně přijde originální. Za deset let už se nad tím nikdo nepozastaví. Stejně jako třeba dnes nikoho netankují gay romance v Mass Effect.
Samozřejmě jde jen o mé dojmy. Pro potvrzení potřebuji tu hru hrát a vidět tak celý kontext a jak v něm ty dialogy obstojí svou kvalitou.
Co jsem viděl některé ty "hrůzné woke dialogy", tak mi nepřišlo, že by až tak skřípaly. Semo tamo lehce určitě. Ale jinak mi tam ani to zobrazení nebinární osoby nepřišlo nějak mimo. V té situaci nejsem. Ale neřeknu proti tomu ani popel, když je to integrované do celkového charakteru družníka. Naopak mi to vlastně přijde originální. Za deset let už se nad tím nikdo nepozastaví. Stejně jako třeba dnes nikoho netankují gay romance v Mass Effect.
Samozřejmě jde jen o mé dojmy. Pro potvrzení potřebuji tu hru hrát a vidět tak celý kontext a jak v něm ty dialogy obstojí svou kvalitou.
Další věc, kterou cenim, je, že vedlejšáky tu nejsou jen ňáký random žádosti přines tohle, přines tamto, ale narativně se všechny točej kolem ňákýho ústředního bodu, tématu, který se prohlubuje, a otvíraj do tý doby netušený prostory. Třeba když jsem bezcílně bloudil v katakombách a dumal, jak se dostat k tý zpropadený truhle, abych se tam posléze v zdánlivě nesouvisejícím questu vrátil z druhý strany, přičemž mě ta hra nadále teasuje, že tam toho na mě čeká ještě víc, ale budu si muset počkat.
@Cathan (04.11.2024 20:58): To actually vysvětluje hodně a do lore tím zapadá. Má dušička ti děkuje :)
Finále je konceptuálně fakt hustý. Komu nebudou postavy dokonale u prdele by měl být hodně spokojen.
@Ria Kon (04.11.2024 19:22): Nejsem ani z daleka tak daleko, ale z toho rozhovoru s matkou se zdá, že kvůli Taash opustila The Qun. Vyloženě zmiňuje, že se nikdy neučila být matkou, ale když bylo její dítě v nebezpečí, jednala. Netuším, co to bylo za nebezpečí, ale pokud jde o mě, je to další důkaz jak je The Qun ve své podstatě nepřirozený a někdy z něj "lidé" prostě odejdou kvůli svým přirozeným instinktům.
Není to zrovna subtle writting, ale matka je dobrý příklad rodiče co opustil nějaké konzervativní cesty ale nikdy jim zcela neuniknul, je to stále v ní a chce aby tak Taash žili.
Není to zrovna subtle writting, ale matka je dobrý příklad rodiče co opustil nějaké konzervativní cesty ale nikdy jim zcela neuniknul, je to stále v ní a chce aby tak Taash žili.
Makal má mírně rozporuplné dojmy "Dragon Age Veilguard má celou řadu silnejch stránek, vypadá hezky, má fajn soubojovej systém, ale bohužel mu chybí to co dělá dobré RPG tím dobrým RPG, a to je příběh kterej by člověka chytnul za srdíčko, postavy který by si mohl oblíbit, a dialogy ze kterých by si nechtěl vyškrábat oči"
@Ria Kon (04.11.2024 19:22): Buď jsem to nepochytila nebo se to neřeší. Zkusím na to kouknout. Momentálně (act 2) se ale řeší to, že se necítí být ženou a Neve jí sehnala kontakt na pár jiných trans lidí se kterými to může probrat.