Též se nějak nemůžu ničeho dohledat a zní to nápadně jako překroucená verze toho, jak se Avelone vyjádřil k těm tweetům art directora z Obsidianu. :)
Diskuze
@pajmič (28.12.2024 07:15): Nebyl to Obsidian?
@pajmič (28.12.2024 07:15): to je ten týpek co se tím chlubil i na twitteru, ne?
Nebylo to spíš v souvislosti s Avowed?
Nebylo to spíš v souvislosti s Avowed?
@pajmič (28.12.2024 07:15): Moc bílej, málo teplej a fyzicky zdráv? Se nedivím, že letěl.
Vítě, že Chris Avalone se chtěl přidat k bioware, ale byl odmítnut rasistickým hovadem, jenž mělo na starosti nábor?
@Sadako (23.12.2024 01:09): Když už jsme u těch oblíbených questů, tak bych ještě doplnil Wicked Eyes and Wicked Hearts, Still Waters, Chateau d'Onterre, Still Ruins a Here Lies the Abyss. :-D
@AlieN (23.12.2024 00:11): Zrovna Emmrich je imo nejlepší companion z Veilguard a In Hushed Whispers považuju za jeden ze dvou top questů v Inquisition, takže za mě to celkem ztráta pro Bioware je.
Na druhou stranu, jestli bude někdy nějaký další díl DA, to je dost nejisté a ME je mi ukradený, ergo se spíš podívám, kde se upíchla po odchodu z Bioware.
Na druhou stranu, jestli bude někdy nějaký další díl DA, to je dost nejisté a ME je mi ukradený, ergo se spíš podívám, kde se upíchla po odchodu z Bioware.
@Malignus (22.12.2024 11:36): Podle toho výčtu to není velká škoda :)
@Malignus (22.12.2024 11:36): Taky pracovala asi 3 měsíce na novym massu než vzala roha :D
Nevím, jestli to už někdo někde psal, ale dnes z BioWare odešla senior writerka Sylvia Feketekuty, která pracovala jako writerka (příběh a dialogy) a spoluautorka kodexů na Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker (main writer + komiks Homeworlds 4), Mass Effect 3 (Samara + Rannoch: Admiral Koris, Rannoch: Geth Fighter Squadrons, Kallini: Ardat-Yakshi Monastery), Anthem, Dragon Age: The Last Court, Dragon Age: Inquisition (Josephine + In Hushed Whispers / Champinons of the Just + Before the Dawn / Under Her Skin), Dragon Age: Inquisition - Jaws of Hakkon a Dragon Age: The Veilguard (Emmrich).
@HolyMeatball (21.12.2024 08:54): Tak to je na prd, kúpim teda radšej AC: Mirage :-)
@Ebb (21.12.2024 08:44): Na Inkvizici a Andromedě tě nejvíc brala explorace otevřen(ější)ého světa, je tak? V tom případě Veilguard nebude po tvém gustu. Blockbuster to opět je, jen nesrovnatelně hůř napsaný, než ME2. K tomu se to ale stejně přirovnává jen kvůli némlich stejně koncipovanému finále.
Som z toho celkom dosť zmätený, niekde píšu, že DA:Veilguard je ako ME2, inde zas, že vôbec, a keďže ma moja karnálna averzia na také tie primitívne blockbustre typu ME2 ani vekom neopustila, viete mi povedať, ktoré z tých tvrdení je bližšie k pravde?
Na Steamu 35 % sleva.
@Bellerofontes (15.12.2024 15:45): U deskovek se občas stane, že mě zradí celý stůl. Nevím zda to úplně počítat, ale za mě to výchovná facka je.
Největší výchovnou facku v této celé kauze ale obdržel Ferelden. Badum tsss..
Největší výchovnou facku v této celé kauze ale obdržel Ferelden. Badum tsss..
@Bellerofontes (15.12.2024 16:45): Pardon, domníval jsem se, že jsi to myslel ironicky, to jsem tě trestuhodně podcenil. :) Pak vlastně souhlasím, také si nemyslím, že by všechny tyhle schopné lidi v korporátech nějak šlechtila jejich technicky kvalitní práce, když je výsledným produktem falešné konzumní lejno. Ostatně je nikdo vinit z neúspěchu ani nebude, to si firma zanalyzuje, tudíž vůbec nechápu, proč na ně přišla řeč, napadá mne snad jen zaflexení rozhledem a nadhledem, lol.
@Adieu (15.12.2024 16:16): Mně se na tomhle káravém přístupu zajídá, že přes veškerou "rozumnost" a "realističnost" třeba i nevědomě hájí ne úplně hezké věci - v tomto případě firmy s tolika penězi, že prodají (naleznou nebo vynaleznou mu publikum) bez problémů i pocukrované hovno. A pro ně není samozřejmě nijak zvlášť těžké si šikovné programátory, kteří jen odvedou svou práci, sehnat a zaplatit.
@Bellerofontes (15.12.2024 15:45): Člověk by skoro řekl, že se spíš několik moralistů úplně zbytečně povozilo na neprecizním aforismu, takže za mě není ani tak třeba odmítnout dospělost, jako spíše vytáhnout si pravítko ze zadku.
@SilentWolf (15.12.2024 00:29): Kdy jsi naposledy dostal tolik výchovných facek naráz?
Jak to tu tak čtu, "dospět" je právě potřeba odmítnout, protože "normální a velice schopní lidi" jsou zhouba. Díky nim vzniká všechen ten balast, bez kterého by byl svět lepším místem. Pojmout tyhle příštipkáře za nepřátele je známkou charakteru.
Jak to tu tak čtu, "dospět" je právě potřeba odmítnout, protože "normální a velice schopní lidi" jsou zhouba. Díky nim vzniká všechen ten balast, bez kterého by byl svět lepším místem. Pojmout tyhle příštipkáře za nepřátele je známkou charakteru.
@SilentWolf (15.12.2024 00:29): Nejapně pozapomněl jsi na všechny ty dělníky v pozadí, kteří splnili pětiletku na 120% a jejichž práci jsi svými slovy dehonestoval!
Těch frakcí je zbytečně moc. Klidně bych dvě vyškrtl.
@Tulareanus (14.12.2024 21:06): Samozřejmě se to dalo napsat rozumněji. Však nejsem ten, který by tady býval nějak extra držkatý. Měl jsem jen trochu zlomyslnou radost, nad kterou jsem ale nějak hlouběji nepřemýšlel, protože jsem během psaní pravým očkem dělal něco do práce - Go-Live víkend *sigh*. Jen se mi teda honila hlavou představa, jak si musí sbalit kufry ten týpek co spláchl do koše po 3 hrách Ferelden. A děsilo mě že půjde škodit dál. Ale znovu - nepřemýšlel jsem nad tím, a tyhle věci asi těžko byly rozhodnutí jedince, to je jasné. Navíc mi něco říká, že tihle budou v bezpečí a vyhodí se řádoví tvůrci, co jen plnili zadání.
Každopadně já tu Veilguard zezačátku docela chválil, než se to rozsypalo. Hromada drobných věcí po nějaké době zastíní to, že je to Dragon Age, který se hraje ze všech nejlépe. Přitom se to dost inspirovalo u Mass Effectu 2 a dokonce to i připomínalo Dragon Age 2, který mám ze série nejraději. Dost rozhodnutí bylo dobrých. Našlápnuto to mělo dobře..
Každopadně já tu Veilguard zezačátku docela chválil, než se to rozsypalo. Hromada drobných věcí po nějaké době zastíní to, že je to Dragon Age, který se hraje ze všech nejlépe. Přitom se to dost inspirovalo u Mass Effectu 2 a dokonce to i připomínalo Dragon Age 2, který mám ze série nejraději. Dost rozhodnutí bylo dobrých. Našlápnuto to mělo dobře..
@SilentWolf (14.12.2024 20:47): Ja chápem, ale sklamanie sa dá povedať/napísať aj rozumnejšie. :) Ja stále uvažujem, že niekedy Veilguard skúsim, ale fakt to neponáhľa. Ako odreagovanie to možno postačí. V mojom prípade asi aj šťastie, že k značke nemám žiaden citový vzťah, lebo už DA:O bol pre mňa extrémny downgrade oproti všetkému, čo dovtedy Bioware vydalo, ale hrať sa to stále dalo. A tiež som si uvedomil, že manažovanie očakávaní je dosť ošemetná vec, či už z hľadiska firmy (čím viac sa produkt robí "pre všetkých", tým viac na konci nie je pre nikoho) alebo z hľadiska ľudí, ktorí tie hry extrémne prežívajú, ako keby vesmír aj s herným vývojom točil okolo nich a nevedia pochopiť, že nejaká hra môže byť pre úplne iné publikum a sú nasraní, že hra nie je taká ako chceli oni. Nevravím, že niektoré hry nie sú zlé, ale mimo technickej stránky je to veľmi subjektívne. Mne tiež veľa toho, čo sa medzi hrami (najmä fantasy setting) ospevuje ako "dospelá hra" príde ako vo výsledku ako young adult gýč. Ale potom si poviem, že však takých ľudí je predsalen dosť a niekto sa cez to aspoň časom, ako cez medzikrok dostane k tomu, čo ja považujem (subjektívne) za hodnotnejšie. Alebo nie. Alebo si niekto dá niečo také ako zmenu od "hodnotnejšieho", lebo má chuť. Alebo to ostane kravinou pre ľudí bez vkusu. Ale v každom prípade to publikum existuje.
A vieš, že Age of Sigmar vznikol hlavne preto, lebo si chceli zaregistrovať všetky herne spomínané názvy ako copyright? A orks, elves a podobne sa nedali... To je celkom corporate bullshit.
A vieš, že Age of Sigmar vznikol hlavne preto, lebo si chceli zaregistrovať všetky herne spomínané názvy ako copyright? A orks, elves a podobne sa nedali... To je celkom corporate bullshit.
@Tulareanus (14.12.2024 20:19): ale já tím myslel čistě jen lidi co si to zaslouží. Nejsem kdovíjaký fanda série, ale co udělali se světem je naprostá facka fanouškům.
To je jako kdybych byl fanoušek Warhammeru ještě dřív než vyšel nějaký Age of Sigmar. A oblíbil bych si třeba některé postavy. Třeba konkrétně jistého pána ve zlatém. A pak musel sledovat jak se tvůrci rozhodli uzavřít jejich linky.
Za ten trochu citově zabarvený komentář může i to, že jsem momentálně extrémně nadšený z nového Indiana Jonese a tak si pořád musím říkat, sakra to ale není úplně těžké respektovat nějakou předlohu. Možná jednodušší než animovat takhle hezky vlasy.
Ale máš naprostou pravdu že se asi nějaké férové jednání od korporátu čekat nedá. Na to jsem během psaní nemyslel.
To je jako kdybych byl fanoušek Warhammeru ještě dřív než vyšel nějaký Age of Sigmar. A oblíbil bych si třeba některé postavy. Třeba konkrétně jistého pána ve zlatém. A pak musel sledovat jak se tvůrci rozhodli uzavřít jejich linky.
Za ten trochu citově zabarvený komentář může i to, že jsem momentálně extrémně nadšený z nového Indiana Jonese a tak si pořád musím říkat, sakra to ale není úplně těžké respektovat nějakou předlohu. Možná jednodušší než animovat takhle hezky vlasy.
Ale máš naprostou pravdu že se asi nějaké férové jednání od korporátu čekat nedá. Na to jsem během psaní nemyslel.
@SilentWolf (14.12.2024 20:02): Mne ide jednoducho o to, že pri AAA hrách( a nielen pri nich) je už tak veľa oddelení, pozícii a rozdielnej pracovnej náplne, že hádzať všetky oddelenia alebo ľudí do jedného vreca bez ohľadu na to, čo sa človeku páči alebo nepáči, je blbosť. Pokiaľ niekto nie je konateľ alebo šéf oddelenia, či tím líder, tak sotva bude preberať zodpovednosť za iných ľudí vo firme alebo za iné oddelenie. Však určite ani ty to nemáš v práci tak, že máš slovo na ovplyvnenie práce iného oddelenia alebo dokonca kolegov na tej istej úrovní hierarchie. Prípadne, že ak si programátor pre prostredia, tak budeš brať na seba zodpovednosť za marketingový tím alebo writerov.
Bohužiaľ korporát sa veľakrát na dcérske firmy a akvizície pozerá veľmi neindividuálne a len cez čísla a potom sú sami prekvapení. Neviem si predstaviť, že by EA teraz chcelo dávať úsilie do toho, že si ide filtrovať a hodnotiť individuálne výkony zamestnancov Bioware. A pochybujem, že také veci robili v minulosti pri Anthem alebo Andromede.
Bohužiaľ korporát sa veľakrát na dcérske firmy a akvizície pozerá veľmi neindividuálne a len cez čísla a potom sú sami prekvapení. Neviem si predstaviť, že by EA teraz chcelo dávať úsilie do toho, že si ide filtrovať a hodnotiť individuálne výkony zamestnancov Bioware. A pochybujem, že také veci robili v minulosti pri Anthem alebo Andromede.
@Tulareanus (14.12.2024 19:54): @Marcusss (14.12.2024 16:34):Já bych řekl, že něčí hyperbola by tu nemusela vyvolávat ranty.
@Tulareanus (14.12.2024 19:54): Tak pokud je na Veilguard jedna z mála dobrý věcí jak to šlape a vypadá, tak mi nedává moc smysl vyhazovat ty, kteří za tím technickým stavem stojí.
Možná mám ale naivní představu. Takže pokud by to postihlo i je, tak by to škoda byla.
Možná mám ale naivní představu. Takže pokud by to postihlo i je, tak by to škoda byla.
@SilentWolf (14.12.2024 19:50): Uvedomuješ si vôbec koľko rôznych pozícii na technickej úrovni pri vývoji hry existuje? A že fakt sotva 100+ ľudí písalo scenár alebo dialógy na ktoré sa viaže hlavná nespokojnosť niektorých ľudí? Programátori rôznych enginových častí, ľudia, ktorý realizujú (nie navrhujú) level dizajn, GUI, UX, vytvárajú textúry a podobne nemajú veľmi vplyv na kreatívne procesy a smerovanie vývoja a firmy.
Takéto reči sú fakt na úrovni krčmy.
Takéto reči sú fakt na úrovni krčmy.
@Marcusss (14.12.2024 16:34): Nejsem přesvědčen o té "většině". Ale pokud je hra dobrá a dělali ji správně, tak teda pohoda. False alarm.
Za mě teda lepší rozbitá hra s duší, než bezduchý technický skvost.
Za mě teda lepší rozbitá hra s duší, než bezduchý technický skvost.
@SilentWolf (14.12.2024 10:24): Co kdybys maličko dospěl a pochopil, že většina těch vývojářů jsou normální a velice schopní lidi, co jen dělali svoji práci a vzhledem k tomu, že ta hra je zjevně technicky dobrá, ji zjevně dělali správně?
@Ria Kon (14.12.2024 09:47): kéž by si je nechali ať si tu pakáž nerozeberou jiná studia.
@Marcusss (14.12.2024 09:31): Pokud chceme věřit těm únikům prý přímo od zoufalých BW vývojářů, tak se prodalo dohromady přes 3 miliony kopií celkem (před slevou). EA s tím rozhodně není spokojená a prý je jen otázkou času, kdy se bude vyhazovat.
@Paul (12.12.2024 13:44): Když vyšel Inquisition, tak v prvotních prodejích měly verze pro Playstation skoro 4x víc prodaných kopií, než pro PC. XBox 2x. Dokud nebudou někde zveřejněná čísla pro konzole, tak se fakt nedá vůbec nic odhadovat.
@Fritol (12.12.2024 10:05): jestli je to číslo akurátní (a dle čísel na steamu imho je) tak je to průser jak vrata a ta hra se nemá šanci zaplatit ani za dekádu.
@Malignus (12.12.2024 10:02): To je poměrně málo na AAA hru od EA. To se hádám ještě nezaplatilo, ne s marketingem. No, Vánoce to možná dotáhnou.
@Fritol (12.12.2024 09:53): Zatím mají prodaných zhruba 1,5 milionu kusů.
Už 35% sleva na Steamu. To nevypadá moc na úspěch. A krabice na Xzone už za 1200 taky, 30% dole. Půl roku a bude to za polovic se vsadim.
@Adieu (10.12.2024 12:53): On taky původně Veilguard měl být MMORPG, ve studiu tomu dokonce říkali “Anthem s draky”. Nakonec jim ale EA dovolila udělat z toho single player a někdy během 2021 se začal vyvíjet Veilguard. A času moc neměli, tak z toho použili nějaké mechaniky :)
@SilentWolf (10.12.2024 10:52): Když Rook u toho cringe trolla poprvé zabušil do země a bezkrevně jej tak umlátil, čuměl jsem s otevřenou pusou, co jsem to právě viděl za významnou alegorii kleštěnectví, hahaha. Hodně let mě něco tak neproplesklo svoji debilitou, vybaví se mi snad jen Assassin's Creed 2 - jinak výrazně lepší hra -, když tam všechny ty historické postavy jako Sforzovna a Machiavelli začnou skákat za sebou z věže do jedné kupky sena. Se soubojákem souhlasím, rovněž mi připadá jako mobilní hra, má to takové ty nejhorší principy z MMORPG, tedy spam s omezenou návazností akcí. Takové ještě horší Hogwarts Legacy.
Taky mi zezačátku víc vyhovoval souboják, protože to bylo aspoň hezky *vžum* *vžum* efektivní a na pozlátko já jsem. Radši zahraju God of War-like, než to co bylo v jedničce, jak nepřítele obestoupily vaše postavy, nahrbily se a pomalu do něj bouchaly mečem. Za mě lepší když postava začne mlátit do země pěstmi, pak do ní skočí i zády a okolí je jakýmsi záhadným způsobem zraňováno. Aspoň to bliká a vlasy vlají!
A ještě mi vyhovovala ta videohernost lokací, kdy se na zamčená místa hráč dostával odjinud, nebo v rámci dalších questů.
Jenže pak jsem zažil takový políček do tváře v rámci jakéhosi sebeuvědomění, až jsem se zastyděl. Ony tyhle věci jsou asi to nejlehčí udělat. Není umění udělat ok-ish videogamey level kde tvůrce hodí za roh krystaly a pokud jsou zničeny, jde jít dál - snad jediný herní puzzle, a proto se jím nešetří. Na nějaké kombinování skillů se tu moc nehraje, protože jakýkoliv z nich vám vyčerpá cooldown u všech - proč proboha?. Zní to tak příšerně, protože to vlastě i příšerné je. A jakmile se mi rozsypalo tohle - zbylá kostra už to neustála. Hrál jsem mobilní hru, někdy skoro až idle clicker. Nevadilo mi to. Jenže najednou je čas toaletu spláchnout a jít dělat něco jiného.
Nejsem kdovíjaký fanoušek, tak se moc nechci vyjadřovat k tomu co udělali se starými společníky, se světem jako takovým apod. Jen to pravděpodobně může za to, že jsem tomu nedal třeba 6/10, protože kdyby dělali další hru, byl bych radši kdyby vařili na takovém základu/formátu, než předešlé tři hry. Nechápu jak to zvládli tak domrvit.
Jen bůhvíproč to ve mě probouzelo chuť si zahrát Dishonored. Možná trochu podobná stylizace, hudba.. Lucanis.. kdo ví. Kde je té série konec.. :(
A ještě mi vyhovovala ta videohernost lokací, kdy se na zamčená místa hráč dostával odjinud, nebo v rámci dalších questů.
Jenže pak jsem zažil takový políček do tváře v rámci jakéhosi sebeuvědomění, až jsem se zastyděl. Ony tyhle věci jsou asi to nejlehčí udělat. Není umění udělat ok-ish videogamey level kde tvůrce hodí za roh krystaly a pokud jsou zničeny, jde jít dál - snad jediný herní puzzle, a proto se jím nešetří. Na nějaké kombinování skillů se tu moc nehraje, protože jakýkoliv z nich vám vyčerpá cooldown u všech - proč proboha?. Zní to tak příšerně, protože to vlastě i příšerné je. A jakmile se mi rozsypalo tohle - zbylá kostra už to neustála. Hrál jsem mobilní hru, někdy skoro až idle clicker. Nevadilo mi to. Jenže najednou je čas toaletu spláchnout a jít dělat něco jiného.
Nejsem kdovíjaký fanoušek, tak se moc nechci vyjadřovat k tomu co udělali se starými společníky, se světem jako takovým apod. Jen to pravděpodobně může za to, že jsem tomu nedal třeba 6/10, protože kdyby dělali další hru, byl bych radši kdyby vařili na takovém základu/formátu, než předešlé tři hry. Nechápu jak to zvládli tak domrvit.
Jen bůhvíproč to ve mě probouzelo chuť si zahrát Dishonored. Možná trochu podobná stylizace, hudba.. Lucanis.. kdo ví. Kde je té série konec.. :(
@Sadako (09.12.2024 23:57): Aspoň někdo je spokojenej. Já teď hraju za Lords of Fortune mága a je to peklo.
Mně se část unikátních věcí naopak velmi trefila do stylu hry a buildu - Death Caller, co když mu dojde mana, tak si saje health a má leech jak kráva, se může z většiny bezproblémově ověsit červenými věcmi, včetně toho, že tak lze hrát i dagger + orb, tj. na blízko.
Veilguard je mimochodem historicky první Dragon Age hra, kde mě combat baví tak (protože je konečně dynamický, fuck you tactical screen), že to hraju za vyšší difficulty (underdog), protože chci v tom fightu chvíli vydržet.
Veilguard je mimochodem historicky první Dragon Age hra, kde mě combat baví tak (protože je konečně dynamický, fuck you tactical screen), že to hraju za vyšší difficulty (underdog), protože chci v tom fightu chvíli vydržet.
Co se týče equipu - unikátní předměty mě zklamaly. Respektive vyžadujou hodně specifickej build a hodně specifickej gameplay a některý jsou pro běžnýho hráče nepoužitelný.
@Steffie (09.12.2024 11:18): Ještě, že mám ten main průchod v DAO na Ultimate Sacrifice... :D
@Cathan (09.12.2024 12:24): Imho se ty volby kritizovaly spolu s téměř žádnými konsekvencemi. To by pak byla relevantní kritika, když by ty "odstíny dobra" nepřinášely rozdíly.
Hru jsem stále nedohrál, kvůli stresu jsem přešel na více akční hry a k DAV se chci vrátit o dovolenou/během vánoc, ale došel jsem do druhého aktu a zatím je za mě 8/10 fér hodnocení. Nemalá část kritiky pro mě nedává smysl, zvlášť proto, že obrovská část z toho byla přítomna už v Inquistion.
Za sebe bych považoval za největší mínus nemožnost přenést world state, což od začátku říkám, že je na nic, a nemožnost mluvit s NPC, což s world state ve skutečnosti souvisí. Ale s writtingem nemám od konce prologu žádný problém. Taková perlička je, že ani Rook jako čistě hrdinská postava mi nevadí, protože pro mě to značí ve skutečnosti větší možnost znovu hratelnosti. Já ve hrách skoro zásadně nehraji záporné postavy, takže pro mě to volba není. Ve Veilguard mám možnost hrát různé odstíny dobra, a to považuji za atraktivní.
Za sebe bych považoval za největší mínus nemožnost přenést world state, což od začátku říkám, že je na nic, a nemožnost mluvit s NPC, což s world state ve skutečnosti souvisí. Ale s writtingem nemám od konce prologu žádný problém. Taková perlička je, že ani Rook jako čistě hrdinská postava mi nevadí, protože pro mě to značí ve skutečnosti větší možnost znovu hratelnosti. Já ve hrách skoro zásadně nehraji záporné postavy, takže pro mě to volba není. Ve Veilguard mám možnost hrát různé odstíny dobra, a to považuji za atraktivní.
Mě tohle žralo a DA:I kvůli tomu u mě měla menší šance. Jaká je to epická sága, když rozhodnutí minulých dílů se projeví méně než kosmeticky?
@Steffie (09.12.2024 11:18): Nemluvě o tom, že Patrick Weekes už stihl předtím nasrat hráče, když podobně jako Stan Lee vysvětloval, že lore DA se prostě bude měnit dle momentální nálady vývojářů, možností enginu a vzkazu, jaký chtějí hráčům předat.
@Ria Kon (08.12.2024 00:36): Nene, a pozor, teď tě totiž naštvu :D Během rozhovoru s Eplerem a Corrine na Redditu jsme se totiž dozvěděli, že koncem Veilguardu se Veil zahojila na 100%, Nákaza kolem Minrathousu zmizela a všichni všude jsou z ní vyléčení. Volání Strážcům přestalo, takže stačí, aby se HOF dožil čtyřicítky a konce Veilguardu a je v pohodě :D Každopádně jih zůstává stále úplně zničený. Tímhle rozhovorem fakt zatloukli poslední hřebíčky do rakve *facepalm*