@raisen (16.09.2024 11:01): Za mě je soubojak ve dvojce výrazně zábavnější (ač v určitých ohledech podobný). V prvním díle se mi také zajídal, a i když jsem se hrou strávil o dost méně času než s AW2, ke konci mě souboje už vyloženě nebavily.
Diskuze
@Stapu (16.09.2024 12:39): Jo ten efekt mi tu fakt chyběl tbh i pak to zpomalení když jsi je odpravil, to bylo uspokojující :D
@raisen (16.09.2024 11:01): Nechci nijak strašit. Jinak obě hry jsem si užil a dvojka má zase mnohem lepší hororovou atmosféru.
@jones1240 (16.09.2024 11:12): Pravda. Jednička má lepší efekt, když z nepřátel sejmeš tu temnotu a víš, že do nich konečně můžeš střílet. Dvojka má zase dobrou reakci postavt, když začne jít do tuhého a oni prostě začnou nadávat nahlas. :D
@jones1240 (16.09.2024 11:12): Pravda. Jednička má lepší efekt, když z nepřátel sejmeš tu temnotu a víš, že do nich konečně můžeš střílet. Dvojka má zase dobrou reakci postavt, když začne jít do tuhého a oni prostě začnou nadávat nahlas. :D
@raisen (16.09.2024 11:01): Podle mně je taky horší, ale z jiného důvodu. Nepřišlo mi že se v tom nedá vyznat či že jsou nějak rychlejší než v jedničce. Tam mi přišli horší. Co mi tady vadilo tak že ze střelby člověk nemá žádný pocit, že ty zásahy jakoby neměli žádnou váhu a není to tak hezky udělaný jak v jedničce. Tady mi to přišlo jak střílet do gumových panáků.
Jinak to že ve dvojce občas u okolních potencionálních nepřátel nepoznáš jestli budou či nebudou útočit mi docela umocňovalo atmosféru. Za mě je ten souboják v pohodě.
Jinak to že ve dvojce občas u okolních potencionálních nepřátel nepoznáš jestli budou či nebudou útočit mi docela umocňovalo atmosféru. Za mě je ten souboják v pohodě.
@Stapu (16.09.2024 09:37): A to jsem četla, že hodně lidem přišel soubojový systém ve dvojce lepší. Tak díky za neuklidnění :D
@jones1240 (16.09.2024 10:36): Tak to se těším :)
@jones1240 (16.09.2024 10:36): Tak to se těším :)
@raisen (komentář): Super koment a souhlas s tím že by prospělo více adventurních částí. Ona ta akce je pak docela stereotypní no, ale to vše vykompenzovává Ála 2. Tam si toho adventuření užiješ až až :D
@Stapu (16.09.2024 09:37): mě to přišlo skvělé, jen mě štval nekonečný re-spawn. Když hraješ survival kde šetříš každý náboj (což AW2 umí být na nejtěžší obtížnost) a prostřílíš se do saferoomu a hned poté co z něj vylezeš tam máš enemáky nanovo.. to mi nepřišlo moc fun.
@raisen (komentář): Moc pěkný komentář. :-) Jsem zvědavý jak zhodnotíš souboják z druhého dílu. Mě přišel mnohem horší než právě u jedničky, kdy aspoň šlo mít přehled, kde je jaký nepřítel nebo nějak predikovat jejich pohyby. Ve dvojce jsou enemáce víc agilní a nějak prostě ADHD indisponovaní, že nechtějí sečkat na místě. :D
@Colby Sawyer (28.02.2024 10:18): ja som bol z gameplayu alana tiež sklamaný a nebolo to o tom, že by mi nesadol žánrovo. Asi skôr niektorí ľudia viac odpustia slabší gameplay, ak ich ťahá atmosféra a príbeh.
@Colby Sawyer (28.02.2024 10:18): V tom prípade si ešte asi nevidel hodnotenia na celú Uncharted sériu alebo Half-Life 2 :)
@ghost (27.02.2024 12:21): Jak říkám nechtěl jsem do nikoho rýpnout, jen mi přišly některá hodnocení fakt mimo nějaký obecný konzensus. Toť vše.
@Bursoft (26.02.2024 17:06): Zestárla určitě bohužel. Každopádně mi přijde, že Remedy v posledních letech jsou hlavně designéři a vypravěči, takže ten gameplay jde trochu stranou, ale dvojka Alana už jen díky dvěma rovinám by měla být záživnější.
@Bursoft (26.02.2024 17:06): Zestárla určitě bohužel. Každopádně mi přijde, že Remedy v posledních letech jsou hlavně designéři a vypravěči, takže ten gameplay jde trochu stranou, ale dvojka Alana už jen díky dvěma rovinám by měla být záživnější.
@Colby Sawyer (26.02.2024 14:58): Zdárek. Do diskusie píšem raz za uhorský rok, mínuskujem ešte zriedkavejšie. Nebolo to nič osobné a ani som nebral tvoj koment nijako osobne. Ani neviem, prečo som sa tak spustil. Teda viem, mal som ťažký deň :) a vždy ma nadvihne, keď niekto napadne to, že sa niekomu páči niečo, čo sa tomu druhému nepáči. Ja to beriem ako fakt. Napr. Ja som ohodnotil Hellblade 45 %, Uncharted 4 40 % a hry ako Far cry 3,4,5 sú pre mňa dlhodobo nehrateľné. Rozumiem ale, že iným hráčom sa tie hry z nejakého dôvodu páčia, resp. dokážu sa povzniesť nad to, nad čo ja som sa povzniesť nedokázal. Nevedel by som preto vytýkať hráčom, že ich baví, napr. Uncharted 4, keď podľa mňa je to nenormálna nuda a to som sa v tej hre všemožne snažil až do 17. kapitoly ! Za mňa toľko, maj sa.
Před nějakou dobou jsem rozehrál X360 verzi Alan Wake na XOS. Příběh je zajímavý ale samotná herní náplň, střelba, atd. mě tedy moc nefascinuje. Na druhou stranu, nikdy jsem nebyl fanoušek hororu, třeba to nadšenci do žánru vidí jinak.
@Colby Sawyer (26.02.2024 15:11): Já myslím, že ve své době určitě působil líp jak dnes. Podle mě ta hra hodně zestárla a dnes je outdated z hlediska gameplaye. Ale když jsem to pár let zpět hrál, taky jsem nechápal to všeobecné nadšení. O to víc mě mrzí, že hned další remeďárna Quantum Break tak propadla mezi hráči. Za mě je to mnohem zajímavější hra.
Nicméně ten setting v Alanovi je boží. Už jen kvůli němu se na dvojku těším, až si ji zahraju.
Nicméně ten setting v Alanovi je boží. Už jen kvůli němu se na dvojku těším, až si ji zahraju.
@Colby Sawyer (26.02.2024 14:58): Tyjo, vůbec. Grind ve hrách k smrti nesnáším a MMOčka mě vždycky omrzela po pár hodinách. Ale mám rád jednoduché střílečky, no. A taky mě děsně baví ten setting, což možná také ovlivňuje mnohé. Vlastně neznám nic lepšího než: malé tajemné americké maloměsto u jezera, uprostřed temných jehličnatých lesů, kde se dějí divné věci. Alan Wake pro mě byl svého času (po prvním traileru) prototypem vysněné hry a akorát mě pak mrzelo, že to nakonec nebyla tak úplně ta open world twin peaksovská detektivka, jak se to zprvu tvářilo a jak jsem si ji možná až nerealisticky na tu dobu vysnil. Ale hodně z toho, co mám rád a co jsem od toho chtěl, nakonec ve hře zůstalo.
Podle mě je Alan Wake skvělá hra. Hrál jsem jí v době vydání a pak krátce před vydáním dvojky a bylo to ještě lepší. Jelikož jsem do té doby nakoukal horory, různé Lynchovy věci či antalogie. Proto mě teď celý ten koncept bavil ještě více, jelikož to je dobrý příběh a i se zábavnou a chytlavou akční stránkou.
Problém je, ale to už jsem psal že to je stereotypní. Což podlě mě není tím že by gunplay či tak byl špatný, jen té akce je tam prostě více než by mělo a zbytečně si to podkopává nohy. K tomu ještě dodám že to rozhodně není grind, protože ten se vyznačuje úplně ničím jiným.
To by mohlo bejt Call of Duty grind, už jen protože tam furt střílíš :D
Problém je, ale to už jsem psal že to je stereotypní. Což podlě mě není tím že by gunplay či tak byl špatný, jen té akce je tam prostě více než by mělo a zbytečně si to podkopává nohy. K tomu ještě dodám že to rozhodně není grind, protože ten se vyznačuje úplně ničím jiným.
To by mohlo bejt Call of Duty grind, už jen protože tam furt střílíš :D
Jinak bych teda měl ještě dvě otázky do pléna.
1) Jak to, že je tu tak plodná diskuze? Napsal jsem už vícero komentářů, ale nikdy žádný nevzbudil takový rozruch, přitom tenhle není zas tak kontroverzní
2) Projížděl jsem komentáře a hodnocení se zvyšuje čím více se přibližuji k původnímu datumu vydání. Čím to je? Byl Alan před více než dekádou, takové zjevení, protože moc podobných adventur nebylo nebo to má jiný důvod?
1) Jak to, že je tu tak plodná diskuze? Napsal jsem už vícero komentářů, ale nikdy žádný nevzbudil takový rozruch, přitom tenhle není zas tak kontroverzní
2) Projížděl jsem komentáře a hodnocení se zvyšuje čím více se přibližuji k původnímu datumu vydání. Čím to je? Byl Alan před více než dekádou, takové zjevení, protože moc podobných adventur nebylo nebo to má jiný důvod?
@Le0nidas (25.02.2024 17:09): Na poměry dnešních her je to relativně krátké aspoň, ale recap na youtube si myslím bohatě stačí :D
@JohnCZ (26.02.2024 07:18): je možný, že jsi hráč nebo jsi býval hráčem MMO nebo tak? Přijde mi, že někteří hráči jsou k stereotypním činnostem odolnější a z okolí mi přišlo, že to sedělo na lidi, kterým nevadil ve hrách grind
@jones1240 (26.02.2024 08:10): je pravda, že kdyby vždycky to hodinovou pasáž mezi cutscénami rozdělili na tři menší, tak by se to zkouslo lépe
@ghost (26.02.2024 08:14): koukám, že můj komentář působí útočněji než měl, lehce mu obrousím hrany, aby tomu tak nebylo. Každopádně můj point byl, že ty hodnocení jsem za mě nesmyslně vysoká. Hodnocení jsou subjektivní, ale v mých očích jsou prostě stovky rezervovaný pro vskutku výjimečné hry, což AW není a nikdy nebyl. Dobové recenze i recenze remasteru to potvrzují. Nebylo to myšleno jako výtka proti tomu, že se to někomu líbí. Mně se to v konečném důsledku taky líbilo. Třeba ty u toho máš 85%, což mi přijde relevantní naprosto, ale stovku mi hlava nebere. Každopádně dne 26.2. kolem 15:00 komentář upravuji, aby nebyl natolik ofenzivní
@JohnCZ (26.02.2024 07:18): je možný, že jsi hráč nebo jsi býval hráčem MMO nebo tak? Přijde mi, že někteří hráči jsou k stereotypním činnostem odolnější a z okolí mi přišlo, že to sedělo na lidi, kterým nevadil ve hrách grind
@jones1240 (26.02.2024 08:10): je pravda, že kdyby vždycky to hodinovou pasáž mezi cutscénami rozdělili na tři menší, tak by se to zkouslo lépe
@ghost (26.02.2024 08:14): koukám, že můj komentář působí útočněji než měl, lehce mu obrousím hrany, aby tomu tak nebylo. Každopádně můj point byl, že ty hodnocení jsem za mě nesmyslně vysoká. Hodnocení jsou subjektivní, ale v mých očích jsou prostě stovky rezervovaný pro vskutku výjimečné hry, což AW není a nikdy nebyl. Dobové recenze i recenze remasteru to potvrzují. Nebylo to myšleno jako výtka proti tomu, že se to někomu líbí. Mně se to v konečném důsledku taky líbilo. Třeba ty u toho máš 85%, což mi přijde relevantní naprosto, ale stovku mi hlava nebere. Každopádně dne 26.2. kolem 15:00 komentář upravuji, aby nebyl natolik ofenzivní
@jones1240 (26.02.2024 08:10): Jo, to se mi na dvojce právě líbilo nejvíc. Že to byla na mnoha místech mnohem více klidná "twinpeaksovská" adventura. Jednička měla ale zase kouzlo tou svou rozlehlostí a přesto jednoduchostí. Co se akce samotné týče, ve dvojce mě bavila taky, ale nemůžu říct, že víc než v jedničce. Ono se to těžko srovnává, jsou to žánrově výrazně odlišné hry, navíc oddělené dvěma generacemi konzolí. Dvojka je technicky lepší, to bez debat, ale je pocitově v mnoha ohledech prostě úplně jiná.
@ghost (26.02.2024 08:14): +1
@ghost (26.02.2024 08:14): +1
@Le0nidas (25.02.2024 17:09): taktiez som uz ku koncu vylozene trpel tou hratelnostou uz v dobe ked to vyslo, preto som to prvy krat ani nedohral...az po par rokoch som sa k tomu vratil a donutil sa to dohrat, aj ked to bolelo...aspon ten pribeh a atmosfera stali za to...pred dvojkou som si to radsej uz koli tomu ani nedaval znova a len pozrel zhrnutia z yt na pripomenutie....rovnaky problem som mal aj napr pri prvom last of us, to bolo pre mna tiez viac utrpenie ako zabava hrat
@JohnCZ (26.02.2024 07:18): Tiež patrím k ľuďom, ktorým sa AW páčil a to som ho odkladal naozaj dlho, lebo som mal obavy, že to bude repetetívne. Nakoniec mi to nijako nevadilo a to som AW prešiel v r. 2020.
Na komente Colby Sawyera je smutné, že súdi tých, ktorým sa hra páči. Je v poriadku napísať, keď sa niekomu hra nepáči, hejtiť ju a uviesť k tomu svoje subjektívne dôvody. Blbé je ale tvrdiť o druhých, že klamú sami seba len preto, že sa im páči niečo, čo sa nepáči niekomu inému.
Na komente Colby Sawyera je smutné, že súdi tých, ktorým sa hra páči. Je v poriadku napísať, keď sa niekomu hra nepáči, hejtiť ju a uviesť k tomu svoje subjektívne dôvody. Blbé je ale tvrdiť o druhých, že klamú sami seba len preto, že sa im páči niečo, čo sa nepáči niekomu inému.
@JohnCZ (26.02.2024 07:18): Hele mě to bavilo taky dost. Navíc ten pocit ze zabití nepřítele atd je mnohem lepší než ve dvojce. Ve které často ani nemáš pocit že jsi nepřítele trefil. Bohužel hlavní problém co jsem s tím měl já a můžou mít i ostatní, je ten že je tam málo klidných pasáží. A vlastně tě to pak už hází nonstop do akce a ten stereotyp je dost znatelný.
Kdyby ty příběhové části trochu prodloužili, tak si myslím že to takový problém nebude všeobecně.
Kdyby ty příběhové části trochu prodloužili, tak si myslím že to takový problém nebude všeobecně.
@Colby Sawyer (komentář): Heh, já jsem fakt asi jeden z mála, který si hratelnost té hry vždycky vyloženě užívá. Trochu to co do ovládání zestárlo, to ano, ale právě ta jednoduchá hratelnostní smyčka mě vždycky baví až do konce. Nikdy jsem moc nechápal ten hejt.
@Colby Sawyer (komentář): Naprosto souhlasím a přesně tak si Alana po těch více než 10 letech pamatuju. I když mu před dvojkou mám v plánu dát ještě jednu šanci.
Ha! Díky za info, čas od času jsem koukal, jestli už není. Tak to je čas to konečně znovu rozehrát.
EDIT: Škoda, že už se nedostalo na American Nightmare a není ani v chystaných.
EDIT: Škoda, že už se nedostalo na American Nightmare a není ani v chystaných.
@John Mirra (28.12.2023 20:53): Tak vidím, že to tam pár dní už je, takže nic :-) Možná je trochu škoda, že je to takové nenápadné a v podstatě se o tom skoro neví, přijde mi. Tak třeba tady díky diskusi to zaznamená víc lidí...
@Daecius (28.12.2023 20:28): Vlož odkaz do záložky Odkazy :)
Omlouvám se jestli to píšu nějak do špatného vlákna, každopádně nikde jsem to tu nenašel - studio Fénix Pro Dabing vytvořilo pro tuhle hru český dabing, ale platí pouze pro původní hru (Steam verze), nikoli pro Remaster na Epicu.
Škoda, že jsem si tím prošel teď v roce 2023 a ne před deseti lety. Příběh a myšlenka dobrá, akorát ten čas se nám tam podepsal. Vlny nepřátel a řešení stejných situací se dá zkousnout. Jen musíte být shovívavý.
@JohnCZ (04.11.2023 12:19): Dobrý vědět že nejsem úplný magor. Původního Alan Wake jsem si zahrál skoro každý rok a vždy mě to bavilo, především ta atmosféra a příběh (samozřejmě skvělá hudba). Gameplay mi taky nijak nevadil. Jediné, co na mě pak už doléhalo, bylo že v té hře v podstatě jen chodíš z bodu A do bodu B. V roce 2010 mě ta hra naprosto dostala. Nečekal jsem od toho nic a byla to úžasná jízda.
Před rozehráním Control a posléze i AW 2 si dávám po takřka 10 letech opáčko a teda musím říct, že jsem nečekal, že mě to zase tak moc chytne. Při hraní oblíbených starších her se mi občas stává, že si jejich oživením zkazím růžové vzpomínky, ale tady naštěstí ne. Můj oblíbený typ prostředí, temná atmosféra (ale ne vyloženě nepříjemný horor), příběh a fest mě baví i ta jednoduchá a mnohými kritizovaná osviť/zastřel hratelnost. Člověk i jak je starší a má více nakoukáno, tak v tom o to více vidí i ta kvanta různých odkazů a vrstev příběhu. Technicky, zejména co do animací, to sice zestárlo a remaster je teda celkem bugfest, ale i tak si to užívám stejně jako před lety.
Jak to máte s ovládáním hry? Já mám dilema v tom, že když hraji s K+M, tak je kamera šikmo a ovládání pohybu je z pohledu kamery, takže když chci běžet rovně, tak musím dávat dopředu a sem tam to zarovnávat úhybem do boku a to je hrozně pitomé. Když si vezmu gamepad, tak je pohyb naprosto v pohodě, ale zase je pitomé míření.
@Chuck (21.06.2023 13:03): Tak akorát je 25, ne 33 ve stínu :D Ale dopsal jsem včera před jedenáctou, to už bylo fajn, takže můžeš přečíst :D
@Zoltan (20.06.2023 21:50): Zkus to teď, venku je tak akorát. :-)
@Kunick (20.06.2023 21:50): Je rozepsaný, ale je takové vedro, že jsem si musel dát oraz :D
@Zoltan (20.06.2023 17:35): tohle by mohl být komentář. Já bych plusko dal
Tož velký rest dohrán. Zase jsem dlouhá léta odkládal hru, kterou jsem pak dohrál jedním dechem :) Ještě tedy spíchnu Writer a Signal.
@montana (26.05.2023 18:28): Dnes jsem cetl, ze se THQ nebrani vydani fyzicke kopie, tak snad...
Mě přijde vtipný, jak se zas brečí nad Epicem, když jen díky Epicu nemusí Remedy brát sračkoidní zakázky a tvoří to co chtějí (a my taky) :)
Bych to teda taky rád měl v krabičce a hlavně to rád prodával, ale současně mám radost, že ta dvojka vůbec může vzniknout a nebude to nějaká rogue-like co-op píčovina.
Bych to teda taky rád měl v krabičce a hlavně to rád prodával, ale současně mám radost, že ta dvojka vůbec může vzniknout a nebude to nějaká rogue-like co-op píčovina.
To by bylo stejně super, kdyby ta postava Sama Lakea byla Max Payne.. :D Úplný multiverse, škoda.
Potřeba nového PC je v tuto chvíli naprosto kritická...
@Tarhiel (25.05.2023 14:31): Áno, ideálny stav by bol mať fyzickú kópiu aj kľúč... ale to sa nestane. Aj preto, že sú to vlastne dva kusy produktu. Kľúč ich v praxi nestojí samozrejme nič, ale hru ako dielo predsa nepredávaš podľa toho, aké máš náklady na výrobu kópie, ale ako jeden kus diela, ktoré má nejaký obsah.
Ja chápem, prečo niekto chce fyzické médium, tak ako ja som zas ten typ zákazníka, ktorý chce hru digitálne. Aj to, že pre zákazníka je dobré mať možnosť výberu, nech si sám zvolí, či chce fyzické médium alebo kľúč pre digitálnu distribúciu.
To, že Steam nebude podporovať staršie verzie OS Je smutné a tiež som za to, aby to, čo je na platforme predávané tam bolo aj spustiteľné, ale to je už iná téma než tá, o ktorej sa tu rozprávame. Na druhej strane chápem, ako človek pracujúci v IT, že nie je možné plnohodnotne rozvíjať a aktualizovať platformu, ak iné systémy sa ďalej nevyvíjajú, tak ako nemôžeš vydávať donekonečna hry pre PS4, ak sa chceš niekam technologicky ďalej posunúť pre PS5. Riešením by teoreticky bolo zachovať nejakú legacy verziu steamu, ktorá by mohla bežať ako samostatná paralelná inštalácia, ktorá by sa neaktualizovala a podporovala by to, čo doteraz. Bojím sa však, že na takéto veci tieto veľké firmy celkovo serú. Ale to je nevýhoda technológii, hry-nehry.
Ja chápem, prečo niekto chce fyzické médium, tak ako ja som zas ten typ zákazníka, ktorý chce hru digitálne. Aj to, že pre zákazníka je dobré mať možnosť výberu, nech si sám zvolí, či chce fyzické médium alebo kľúč pre digitálnu distribúciu.
To, že Steam nebude podporovať staršie verzie OS Je smutné a tiež som za to, aby to, čo je na platforme predávané tam bolo aj spustiteľné, ale to je už iná téma než tá, o ktorej sa tu rozprávame. Na druhej strane chápem, ako človek pracujúci v IT, že nie je možné plnohodnotne rozvíjať a aktualizovať platformu, ak iné systémy sa ďalej nevyvíjajú, tak ako nemôžeš vydávať donekonečna hry pre PS4, ak sa chceš niekam technologicky ďalej posunúť pre PS5. Riešením by teoreticky bolo zachovať nejakú legacy verziu steamu, ktorá by mohla bežať ako samostatná paralelná inštalácia, ktorá by sa neaktualizovala a podporovala by to, čo doteraz. Bojím sa však, že na takéto veci tieto veľké firmy celkovo serú. Ale to je nevýhoda technológii, hry-nehry.
@ViRus (25.05.2023 14:22): Tak to poteš košte...
@Tulareanus (25.05.2023 14:21): Pri fyzickej kópii ale ide o to, že ju chceš vlastniť na fyzickom nosiči (DVD alebo v poslednom čase USB). Ten Steam kód Ti kľudne môžu pridať (reálne ich to stojí zlomok ceny) a mnohí to zrejme budú v dobe vydania hrať z digitálnych inštalácii na Steame/GOG, ale je dobré mať aj fyzickú kópiu pre všetky tie prípady, kedy z rôznych dôvodov hru stiahnu a už sa nedá zohnať, alebo si pridávajú arbitráne podmienky spúšťania (viz nedávne oznámenie na Steame, že nebudú s klientom podporovať staršie Windowsy - a pritom majú kopu hier, ktoré inak doteraz išli na starších verziach OS, lebo na ne boli robené).
@Tarhiel (25.05.2023 14:14): jj to dali, verze byly tri. Dve nejdrazsi disk nemel a limited se steelbookem placku mel :-D
@Tarhiel (25.05.2023 14:14): Ani Baldur's Gate 3 zberateľská edícia nebude mať hru fyzicky. A úprimne, som za to rád, pretože by som tak či tak chcel mať tú hru na steame.
A to prirovnanie, čo si napísal je pomerne od veci, pretože opisuješ balenie, ale bavíme sa o obsahu. Navyše to balenie nie je nijak dehonestované a hra je obsahovo rovnaká.
A to prirovnanie, čo si napísal je pomerne od veci, pretože opisuješ balenie, ale bavíme sa o obsahu. Navyše to balenie nie je nijak dehonestované a hra je obsahovo rovnaká.
@ViRus (25.05.2023 13:55): Tak to je slecht...
Zverejnili aspoň obsah predtým, aby človek vedel, že toto si proste nekúpi?
To je ako kúpiť si hamburger a dostať zeleninovú oblohu s mäsom v plastovom sáčku, lebo "do žemlí nedávame."
Zverejnili aspoň obsah predtým, aby človek vedel, že toto si proste nekúpi?
To je ako kúpiť si hamburger a dostať zeleninovú oblohu s mäsom v plastovom sáčku, lebo "do žemlí nedávame."
@Tarhiel (25.05.2023 11:14): To uz take neni pravidlem, obe sberatelky Horizon Forbidden West placku nemely.
Snad si zase AMD domluví nějakej GPU bundle a budu si to moct koupit na redditu za 30 babek...epicu dávat víc prostě nechci.
@BUMTARATA (25.05.2023 11:08): Specifický trh, kde si rádi připlácíme extra za nic? :D To je jako, když Coca Cola obhajuje místo cukru sirup, nebo tehdy 1,75 l láhve, přitom všude po světě byly normální :D
@BUMTARATA (25.05.2023 11:25): to tak leda židlí přes záda.
@SilentWolf (25.05.2023 11:17): Nevim, možná budu muset ještě vzít Epic na milost…
@BUMTARATA (25.05.2023 11:14): No paráda! Sice podobně jako Fritolovi je mi trochu proti srsti i tato cenovka, ale zase si říkám, aby to pak nezasvěcení nebrali zbytečně jako nějakou hru nižších kvalit (Viz. příklad z jakousi zastavárnou, kde se prodal náhrdelník z perel až poté, co brigádnice omylem místo zlevnění vynásobila cenu dvojnásobně. :D).
Takže kdyby to takto od teď bylo u všeho, jsem i spokojený. (Nebude :D a budu dál přeprodávat krabicovky jako socka ).
Takže kdyby to takto od teď bylo u všeho, jsem i spokojený. (Nebude :D a budu dál přeprodávat krabicovky jako socka ).
@SilentWolf (25.05.2023 11:09): Tak to už chápem - to je naprd, to máš pravdu, ale až teraz mi doplo, že Ty si celý čas myslel štandartné krabicovky, v zberateľkách to fyzické médium s plnou hrou väčšinou je, inak by som to ani nebral ako zberateľku.
@Tarhiel (25.05.2023 11:04): Dostaneš prázdnou krabičku se zasraným kódem a sdělení, že, si to mají stáhnout digitálně. To je potom dost trapný dát to někomu jako dárek. Kdyby tam byl alespoň nějakej pořádnej manuál, artbook apod., ale ono je v tom v podstatě hovno a přitom cena DVD je korunová položka, ale ne, oni ti napařej litr navíc za papírovou krabičku.
@Tarhiel (25.05.2023 11:04): že v nich je kód na steam a čau. A instalace z netu je stejně rychlejší, než se snažit instalovat z disku. A jednou jsem měl i nějakou hru, kde jsem musel kód na nějaké webovce nejprve přetvořit v herní klíč. Myslím že u fyzické verze Tyranny.
Prostě konzolovku alespoň přeprodáš, PC krabička je po vepsání kódu do steamu už na nic.
@BUMTARATA (25.05.2023 11:08): a často je nějaká super edice kde přidají tři ingame itemy a pozadí pro konzoli a stojí to trojec. :D protože special edice. Však u toho Star Wars byl jeden meč a jeden oblek navíc a hned +500,-.
Prostě konzolovku alespoň přeprodáš, PC krabička je po vepsání kódu do steamu už na nic.
@BUMTARATA (25.05.2023 11:08): a často je nějaká super edice kde přidají tři ingame itemy a pozadí pro konzoli a stojí to trojec. :D protože special edice. Však u toho Star Wars byl jeden meč a jeden oblek navíc a hned +500,-.
@Tarhiel (25.05.2023 11:04): Že v nich je zakonzervovaný prd.
Tohle mě taky mrdá, hned to chci hrát, ale buď Epic, nebo digitál na PS5 za 2k. To je jako si vybrat, jestli chci nechat na sebe nablít, nebo nasrat.
@SilentWolf (25.05.2023 10:56): Absolutně nechápu, proč ty hry stojej přes dva tácy. Potřeboval bych, aby mi to někdo vysvětlil jako dvouletýmu. Nezní mi to jako 70 EUR.
@SilentWolf (25.05.2023 10:56): Absolutně nechápu, proč ty hry stojej přes dva tácy. Potřeboval bych, aby mi to někdo vysvětlil jako dvouletýmu. Nezní mi to jako 70 EUR.
@SilentWolf (25.05.2023 10:56): "Na PC je to zas naopak, ale vyřešili to tím, že tam jsou krabičky vztyčený prostředníček zákazníkovi."
Čo tým máš na mysli, že sú drahé, alebo niečo iné?
Čo tým máš na mysli, že sú drahé, alebo niečo iné?
@SilentWolf (25.05.2023 10:56): Chápu, že ti o to jde, ale z toho tvého prvního příspěvku jsem to pochopil tak, že i přes to kupuješ raději digital. Čímž ke snížení cen digitalu nepřispíváš, že jo. :D Aby cena digitalu klesa pod cenu krabice, tak by musely prodeje krabic dominovat.
@Fritol (25.05.2023 10:37):
Odmítám totiž za digitální verze platit plné ceny. - je ti jasné, že o tohle přesně mi celou dobu jde? :D
Já koupím krabičku za 1 700,- a pak ji prodám za 1 200,-, zatímco digitál stojí 2 100 a byl bych jím svázán na věky věků. Absolutně nedává smysl jít v případě konzolí do digitálu. Na PC je to zas naopak, ale vyřešili to tím, že tam jsou krabičky vztyčený prostředníček zákazníkovi. To tleskám no.. :D
Mě by třeba stačilo, kdyby to bylo naopak.. 2 100,- krabička, 1 700,- digitál.
Odmítám totiž za digitální verze platit plné ceny. - je ti jasné, že o tohle přesně mi celou dobu jde? :D
Já koupím krabičku za 1 700,- a pak ji prodám za 1 200,-, zatímco digitál stojí 2 100 a byl bych jím svázán na věky věků. Absolutně nedává smysl jít v případě konzolí do digitálu. Na PC je to zas naopak, ale vyřešili to tím, že tam jsou krabičky vztyčený prostředníček zákazníkovi. To tleskám no.. :D
Mě by třeba stačilo, kdyby to bylo naopak.. 2 100,- krabička, 1 700,- digitál.
@Hrdlodus (25.05.2023 10:23): Dostali by mnohem menší pojeb než za to, že ta krabička nebude vůbec. Se podívej na reakce pod tím vyjádřením (mimochodem polovině těch lidí ještě nedošlo, že to nikdy nevyjde na Steamu, to bude mrzení). A že by bylo kriticky málo hráčů, kteří kupují krabičky se mi nezdá. Krabičkových her na PS4 vychází snad víc, než vycházelo na PS3. Switch snad ani netřeba komentovat. Dnes má krabici každá ambicióznější indie her. To se dřív nedělo. Mimochodem prodeje krabic Last of Us 2 třeba trhaly v Česku rekordy a to se bavíme o době, kdy digital dominoval.
@SilentWolf (25.05.2023 10:02): Gamepass je dobrá kompenzace. Odmítám totiž za digitální verze platit plné ceny. Kdyby toho Alana Epic kompenzoval nějakým předplatným, tak by to bylo ok za mě.
@RNDr. Gunár Pavel (25.05.2023 10:14): Microsoft prostě zaspal a nemá co vydávat. Nemyslím si že to je tím, že by záměrně tvořili slabé (nebo žádné) tituly s vidinou, že v Game Passu se to nějak prodá. Jen prostě ta nakoupená studia nestihla dodat nové tituly hned na začátku generace, což je pochopitelné, když je koupili poměrně pozdě. Jak už jsem tu někde psal, někdy za dva roky imo ty Xbox exkluzivity a tím pádem i GP knihovna bude mrda, akorát je otázka, zda to nebude pozdě.
A zda bude další Xbox jen streamovací krabička závisí imo na tom, zda to tak bude mít i PlayStation. Pochybuju, že si troufnou přejít na cloud pokud PS bude furt v tradiční podobě.
@SilentWolf (25.05.2023 10:02): Gamepass je dobrá kompenzace. Odmítám totiž za digitální verze platit plné ceny. Kdyby toho Alana Epic kompenzoval nějakým předplatným, tak by to bylo ok za mě.
@RNDr. Gunár Pavel (25.05.2023 10:14): Microsoft prostě zaspal a nemá co vydávat. Nemyslím si že to je tím, že by záměrně tvořili slabé (nebo žádné) tituly s vidinou, že v Game Passu se to nějak prodá. Jen prostě ta nakoupená studia nestihla dodat nové tituly hned na začátku generace, což je pochopitelné, když je koupili poměrně pozdě. Jak už jsem tu někde psal, někdy za dva roky imo ty Xbox exkluzivity a tím pádem i GP knihovna bude mrda, akorát je otázka, zda to nebude pozdě.
A zda bude další Xbox jen streamovací krabička závisí imo na tom, zda to tak bude mít i PlayStation. Pochybuju, že si troufnou přejít na cloud pokud PS bude furt v tradiční podobě.