Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 10
Hra tak špatná, že i uživatel Kristmeister jí dal "jen 85%".

Rozpadající se bugfest, který je zcela za jakoukoli možnou hranicí záchrany. Jak moc je jasné, že vesmírné zelené gumy nikdy nebyly zrovna nejostřejší tužky v penále, člověk by čekal, že aspoň své řemeslo budou elementárně ovládat. Nezvládají se ale nejen normálně pohybovat a nepřekážet, ale dělá jim často problém dokonce i soustředit palbu aspoň přibližným směrem k nepřátelům.
Vzhledem k tomu, že 95% s vámi stráví právě takto nadaný společník O'Neal, který je navíc i osobnostně uřvaný kokot, můžete aspoň svou nenávist soustředit do konkrétní identity.

Nepřátelé naštěstí nejsou o nic lepší. Vetřelec je sice dokonalá forma života určená k zabíjení, ale občas má problém rozeznat zeď od okolí a bohužel nezvládne nic jiného, než rovnou na vás běžet. Dokonalá bytost leda ve snu. Blbý jak kecky. Ani ve větším počtu pro vás nepředstavuje reálné nebezpečí. Nikdy nezkusí nic chytřejšího než debilní útok čelem. Dokonalá bytost, jejíž herní verze je tak neschopná, že by hráče, kterým se hra líbila, nedokázala ani svézt autem na jejich šichtu v mekáči.

Příběh a scénář jsou směsicí dementního blábolení a narychlo sepsané militaristické onanie. Žádná z postav nemá osobnost, na nikom z nich nezáleží (byť se vás prostřednictvím nějakých cutscén snaží hra donutit k nějakým asi citům), jejich smrt je spíš úlevou, protože je pak už aspoň člověk nemusí poslouchat. Nemají ani žádné emoce, situace kolem nich je nerozhodí ani trochu. Jsou to karikatury sebe sama. Stačí je srovnat s jejich filmovými kolegy a pak se rozplakat. Chráněná dílna par excellance.
Nic v příběhu nedává řádně smysl, vše je udělané jen ad hoc aby se to mohlo stát. Nic není v sázce, nic vás nebude zajímat. V životě jsem nehrál AAA titul, který by byl tak, tak moc hloupý a špatný v narativním ohledu.

Vypadá to, že writerem hry byl Mike Newman. Miku, styď se. Tohle je na Zlatou malinu.

Hratelnost i příběh podráží tématice hry dost nohy. Zatímco ve filmu je velmi sebevědomá a ledabylá jednotka gumáků vrhnuta do situace zoufalé opotřebovávací války, kterou jednoduše nemají šanci vyhrát a která je na ně i kvůli své nečekané brutalitě extrémně psychicky náročná, hra jednoduše podobnou zkušenost nenabízí (ačkoli to se od ní čekalo). Nečekaně upřímná alegorie na jestřábí gun-ho politiku a její nesmyslnost.
Laciná hratelnost dle vzoru Call Of Duty nedopřává nic z atmosféry nebo pocitu z filmu. Vy a pár vašich terminátořích kámošů se jednoduše propálíte skrz všechno, co na vás LV-426 hodí, vše je jen překážkou na cestě VPŘED, jakýmsi otravným hmyzem, přes který se prostřílíte, i kdybyste nechtěli.

Jak zoufale vedle mířená prezentace filmu, který je úplně, úplně o něčem jiném.

Hra má i svá pozitiva. Zbraně jsou dělané s láskou a fungují dobře. Pulsní puška má ten správný zvuk, vystačíte si s ní většinou hry. Má jen JEDNU vadu. Zkuste do ticha, kdy se zrovna nic neděje, pálit pulsní puškou fullauto, celý zásobník. Ano, ten zvuk má naprosto zfušovaný cycle :(.

Jde ale o tak ikonický kus, že to nevadí. Zamrzí takřka úplná absence smartgunu.
Prostředí je taky vymodelované velmi dobře, především z venkovních scenérií má člověk opravdu dobrý pocit. Hudba taktéž není k zahození a úvodní motiv v hlavním nabídce je dokonce i dost líbivý.

Leč je to sračka.

Pro: prostředí, hudba, zbraně

Proti: všechno ostatní

+16 +18 −2
  • PC 80
2017-01-10
To jsou čuráci, dali tam skiny ke zbranim, a na 1911, když už pominu to, že je to pětačtyřicítka, dali nějaký tři maskování a žádnej bi-tone.
Kapacita 40. Normální pulzní puška používá beznábojnicové střelivo, proto se tam vejde 100 ks. Na druhou stranu je tak rychlé, že je to jako bys vyprázdnil právě 40-ti rannej zásobník. Tady to v tom nejduložitějším ohledu uplně posrali. Vystřelíš ránu a zní to jako dávka. Proč? Navíc není rozdíl mezi zvukem smart-gunu a pulzní puškou. Pulzní puška a Smart-gun mají bejt dva naprosto užasný zvuky, ale odlišný.
Tlumič – a popis – reduces speed of proppelled gases. Pokud není na střelný prach, tak v hlavni žádné plyny nehoří. Jděte se vysrat, takové nelogičnosti hned v uvodu, to by se Tomu Clancymu nestalo!
Nekrytá muška, se poseru. Ty skyny jsou ubohý. Kdo je vymýšlel? Jinak v menu se člověk orientuje dobře.
Nevypadá to tak špatně. Už vím, proč se na hru tak nadává, efekty stojej za hovno, ale já na ně tolik nedám.
Projev zbraní dobrý! Konečně mám na alieny brokovnici. A samostatný granáty! Dal jsem si to na hard, at to stojí za to, kdž je to prej krátký.
JAK MU MASÍRUJE SRDCE PŘES TEN KRUNÝŘ!
Nastavení je výborný i ve hře. Začíná se mi to líbit. Čekal jsem sračku a ted jsem v jednom z Ridlyho filmu!
Detaktor pohybu nemá chybu. Detektor pohybu mě začíná srát, ještě že jde vypnout!
Krev vypadá taky věrohodně. Sliz taky.
Mužu za sebou zavírat dveře, bezva.
No to kecáte, todle se vám nelíbí? První kontakt byl uplně libovej! Trefil ho někdo pistolí?
Z toho radaru se podělám.
Ty vole já ho zabil pistolí, málem jsem se z něho posral, vždyt je výbornej a skvěle vrčí! V tý místnosti na vás mohl vyskočit odevšad a je hrozně tmavá. A jsou rychlí jak svině!
Ted na nás naběhla smečka a mám co dělat, abych udržel healy v modrym. Ještě jeden škrábanec, odražená kulka, a je po mně. Čekal jsem pomalejší rozjezd!
Frajer za mnou zavařil dveře, přes sklo jsem ještě alienovi ustřelil hlavu… jako ve filmu!

Rytmická hudba.
Fakt jsem neměl v umyslu tomu dát moc jen kvuli tomu, že je to moje oblíbená serie, na youtube to vypadalo, že máte pravdu, že se to fakt nepovedlo, ale hraje se to skvěle, má to atmosferu! Později se objeví nudnější pasáže, kvuli kterým strhnu, ale jinak příjemné překvapení.
Během přebíjení mužu změnit zbran. Zdá se, že mysleli na všechno. Je to náhodou propracovaná hra. Místy se grafika muže jevit zastarale, ale není to nic hrozného. Líbí se mi HUD a ukazatel, zda-li mi svítí baterka.. Ukazatel zdraví převzali z AVP, kde jste se na druhou stranu nemohli ani skrčit.
Pamatuji se, že tudle hru odsuzovalo hodně lidí, i na internetu, ale je pravda, že šlo většinou o bezduchý, jednoduchý tupce jedince, kteří chtějí k obědu kaviár a k večeři jelena, přitom nic pořádnýho nejedli.
Tady jich je jako much! Už mě zabili.
Ukládání pozic přes checkpointy, což je ideální pro udržení napětí.
Nastavení ovládání
Tab – detektor, Q – blok, Scroll – Sekundární mod, M4 – granát
Duležitá je myš, primární střelba a zaměřování je jasný, ale granátomet si nezapomente dát na kolečko dopředu! Zpátky mužou bejt granáty, když nemáte boční tlačítko, nebo jen na M3.
Jak hezky syčí, potvory! Na jakou jsou obtížnost jste to hráli, že jste byli tak odolný a alieni líný lemry? Než se rozkoukám, tak ji mám za krkem!
No tak mizej, a co má bejt? Představte si, že hrajete nějakou hrzně kul hru z devadesátek.
Ta brokovnice je lepší. Počkat si, až přiběhnout, a pak to zmáčknout. Náboje ubývaj docela rychle.
Co kecáte, ta mrcha se normálně schovává za překážkama a vyčkává. Málokdy běží přímo.
Tvl, on nezavřel dveře! Se posral, ne? Je hezké, že u jejich otevírání/rozvařování vás klidně zaskočí. Není vše jenom na vás!
Ted tomu trochu nerozumím, vrátili jsme se na svou lod a už je celá zamořená? Kdo natáčel to líhnutí? Todle bude ještě zajímavý!
Opakuju delší checkpointy, zatím mi to nevadí. Příště si to dám na post-human warrior!
2017-03-24
Q – detektor
Scroll Up – melee (v podstatě rychlý utok na myši jako v Crysis)
M4 – sekundární střelba (Scroll se nedá u plamenometu použít) je to jistota
G – granát (do ruky)
Já vás nechápu. Co se vám na tom zase nezdá? Jako asi to nebude ta nejlepší hra na světě, ale dokonale se jim podařilo vystihnout tu atmosferu z filmu. Tentokrát jsem čekal propadák. Vážně jsem těm vašim komentářum uvěřil, zvlášt poté, co jsem shlédl pár videí na youtube, a je to skvělá hra! Hraju na těžkou a musím si dávat hodně pozor, aby mě nesežrali! Lezou po stěnách, jsou zákeřný, schovávaj se, někdy i bleskově zautočí, ustřelujete jim končetiny a do toho krásně syčí… Co víc byste od alienu chtěli?
Skvěle zpracovaný zbraně, konečně je mužu likvidovat zblízka pumpou. Pistoli s nekonečnem náboju si mohli odpustit, ale zase nemá chybu. Ostatní fekty nejsou buhví co, ale nemusím je srovnávat s Crysis.
Nevim, co jsem stáhnul za verzi, ale grafika vypadá solidně – jako na obrázcích. Zvuky jsou na tom asi nejlíp. Věrně kopírují originál (ty filmový). Baterka baterka vydává asi tolik světla jako … , detektor konečně detekuje pohyb vetřelce uvidíte až v pohybu.
- Ignore that sound like a question and move your ass, grunt!
- Tvl, to je dobrý! Má to i svuj vlastní příběh, dementi! Repliky zustali stejný. Mně osobně se všechny ty nový zbraně líbí, jako by se tady někdo pořádně vyřádil. Plamenomet pod utočknou puškou. Granátomety s automatickými brokovnicemi. Několik druhu pistolí. Krásný, až zrak přechází! Ještě si je mužete tunnit, třeba samolepkou ve tvaru psí tlapky.
Uznávám, že hra je místy těžkopádná, připomíná zase to retro, ale mně se líbí. Nepíšu baví, ale líbí, protože se spíš kochám, než hraju. Ty střihy, když vám někdo ustřelí/ukousne hlavu… a bere se vážně, až je to legrační. Nejvíc si mě získal ten týpek, co se pokoušel o masáž srdce přes pancíř. Že vy jste nikdy neměli alieny rádi, co jste pěli tu chválu? Fanoušek musí bejt nadšenej! Už jen čekám, kdy se někdo z vás ozve, kdo to je Ripleyová.
2017-04-12
Nejdříve film, potom hra (která by tě mohla zklamat/unavit). Film tě spíš naladí. Film spíš naladí tu správnou atmosferu.
- Cook the grenade before throwing (stará dobrá hra)
-
Naprosto výborně je tady zpracovaná střelba z pistole. Nebudu to popisovat, vyzkoušejste si to sami. Mužete střílet rychleji, když si počkáte na správný okamžik, až se vrátí závěr zpátky. Líbí se mi ty nový komixový zbraně, kombinace utočný pušky a plamenometu. Ruzný upgrady ala Crysis. Nenásilně. Chybí mi výklony v souboji s vojáky. To, že mám všechny dostupný zbraně u sebe mi strašně, ale strašně vyhovuje (zapamatujte si to)! Zvlášt když předtím jsem hrál Stalkera a nedokázal se rozhodnout, kterou pušku nechám ležet na zemi. Nechci tady rozebírat Stalker, Stalker je jiná hra, ale já si nechci hrát na realitu, chci si pořádně zastřílet! Přitom realističnost byla částečně zachována, protože zároven mužu používat jenom dvě a pistoli. Me gusta.
Dobře je řešeno doplnovaní healu a brnění. Zatímco s životy si musíte vystačit od začátku, helmy a ruzné chrániče nalézáte postupem hry. Někdy jsou i pěkně schovaný, tak se vyplatí prolejzat každý tmavý kout. A nejlepší jsou ty ukazatele. Hned víte, od čeho leží zásobník na zemi.
Grafika je trochu rozmazaná i na vysoký detail, nicméně navozuje filmovou atmosferu. Radost se tam jen tak procházet.
A hele, sedím v nákladním robotovi. To byl muj sen! Jen nevím, proč dementi otočili ruce.
Faceguhheři jsou rychlí jako svině.

Takový psycho! Todle vás nezvedlo ze židle? Pořád jsem čekal nějakou sračku – a zase se vrátím ke Stalkerovi, kde procházíte hnízdem Bloodsuckeru, a to je taková parodie na strach. Tady si opravdu nedovolím … Jdu potichu jako myšla. Hned jako první mě zaujali mrtví alieni. Bylo na tom něco podezřelýho a zachvíli mi došlo, že je to schválně, aby jeden z nich nebyl tak docela tuhej. Výsledek, dámy a pánové, daleko předčil očekávání. Takže já jen s klidem kvituju vaši snahu každou dobrou hru na motivy vetřelce stáhnout na vaši uroven. Má to pozitivní efekt!
Vetřelce je radost střílet! Nejlépe pak pumpou, s tou mám nejvíc ověřených zásahu. Jsou rychlejší a zákařnější než v AVP, nepusobí sice tak ultra živě nebo nasraně (agresivně), ale kolikrát máte s nimi plno práce. Jeden vydrží i několik zásahu z pulzní pušky, dokonce vás muže i zabít, když se netrefíte vůbec. Dalším pozitivem jsou ultra-realistické zvuky, které známe z filmu. Všechno je ozvučeno naprosto přesně a máte pocit, že se nacházíte v aliením univerzu. Na planetu přistáváte 17 dní po ztracení kontaktu s jednotkou, je skvělé srovnávat detaily ze hry s těmi filmovými, když to sjíždíte po sobě.
2017-04-13
Teda nevim, co jste hráli, ale vetřelec vás muže pěkně chytbout a ukousnout vám hlavu pěkně zblízka. V puvodním AVP jsem měl teda vyšší životnost!
To si děláte prdel! Znělo to jako nějaká velká bestie, tak jsem čekal střih, že vyrazí dveře, a přitom byly v místnosti jen dva vetřelci, kteří si mě samozřejmě dvakrát pos sobě dali. Líbí se mi, jak vás srazí až na zem, kde ji od sebe se štěstím odkopnete – to je nejlepší script, jaký jsem zatím ve hře viděl. Zabít je není vůbec lehké. Rozpozná te je až na poslední chvíli, a pokud máte dlašího za zády, tak je konec!
- Oh my God. Not exactly your God
Hicks vstal z mrtvých. Dlouhý příběh, jasný. Ani to nechci vědět. Ještě Newt. Ripleyovou bych asi nerozdejchal.
Co to je za bestii? Aha, chcet to jen tu správnou zbran. Líbí se mi, že detektor ukazuje i zadání ukolu. Je věrohodně zpracovanej, ostatně jako všechno. Když se na něm objeví signál, není to jen šum, ale mužete si být jisti, že ve vedlejší místnosti, nebo nad váma, se skrývá potvora a vyčkává, až k ní přijdete blíž. Opravdu je to užitečná věc. Už vás jen nerozčiluje neustálý pípání, jako tomu bylo v prvních dílech AVP.
Tvl, to je hustý, ona je střílí ze vzduchu. Jako nebudu to hrát hned celý znovu, ale tydle bitky si rád zopakuju.
Ty podvěsný brokovnice a granátomety s jinym označením jsou stejný, jen asi od jinýho výrobce.
Plamenomen se docela povedl, ale na vetřelce je k hovnu. Plamenomet je dobrej leda tak na ty vejce, jinak je k hovnu. Ani se mi nezdá, že by vetřelce větší dávka uškvařila jako v puvodním AVP.
Tady není nic vidět. Ne, že by tady nebylo dost světla, ale všechno je hnědý, vetřelci, stěny, facehuggeři, většinou je rozpoznáte až na ksichtu. Tvl, Dead Space byla procházka ružovým sadem.


Celá hra pusobí trochu těžkopádně, ale hraje se skvěle. Napětí se jim zde podařilo vytvořit lepší než ve slavném AVP 2010, nicméně jako hra jeho kvalit nedosahuje. V každém případě tady chyběla herní variace na filmovou dvojku a další bych klidně uvítal.
-1 +3 −4
  • PC --
Původní žalostný stav hry po vydaní nebylo něco, přes co bych se nepřenesl. Důvod, proč jsem jí tenkrát hodil k ledu, byl druhý level a souboje s lidmi. Tentokrát jsem zatnul zuby a tenhle Duty Calls fest prostě přetrpěl. Možná záplatami autoři odstranili ty největší bugy a jiné chyby, hra je ale stále tak mizerná, že to určitě není důvod jí dávat další šanci.

Grafika je stále příšerná, něco jako vyhlazování hra tady neexistuje, textury nelícují, jsou rozpatlané, nasvětlení scén je příšerné, cutscény jsou totální hnůj.

Umělá inteligence je jednou z nejhorších vůbec. NPC se zasekávají, neútočí, stojí a čumí, teleportují se na místa, kam nejsou schopni doběhnout (jako že "puf, tady jsem" teleport), nereagují na danou situaci. Jejich střelba je navíc celkem bezvýznamná, protože dávají tak malý dmg, že stejně většinu nepřátel musím zpracovat sám. A to i když většinu času slyším O'neilův Smartgun. Alieni jsou vysazení většinou jen na mě, proskakují skrze mé komredz ve zbrani a ti je tiše ignorují.

V první tutorial misi je potřeba během soubojů (!) odklikávat tabulky s textem říkajíc, že když zmáčknu C, taxi kleknu. Nemůžu ovládat postavu, nepřítel do mě stále střílí, mačkám OK ale to už se válím na zemi a sleduju neskutečně béčkovou animaci smrti.

Při používání Smartgunu bylo jeho rozhraní nepříjemné na oči - horizontální linky mi způsobovaly mžitky a bolela mě z toho hlava. Asi jako v Blood Dragon. Jenže v ACM se toho jde zbavit tím, že člověk zajede do upgradovací nabídky zbraní a po najetí zpět do hry jsou linky pryč... autory nechtěný, ale velice vítaný bug, kterého jsem rád využil. Když už jsme u těch zbraní - mám k dispozici tři brokovnice a každá z nich má své vlastní střelivo! WTF!!!

Prvenství si hra odnáší v bossfightech. Zatímco ten na konci pátého levelu, kde je potřeba fackovat aliena nakladačem, jsem opakoval asi patnáctkrát a byl jsem jen malý krůček od toho celou hru zabalit, ten poslední bossfight byl hotový asi za dvě minuty a mě nezbylo jen tak koukat na obrazovku s hubou dokořán. V obou případech jedny z nejhorších bossfightů, které jsem kdy v FPS viděl. Bez přehánění.

Levely s vetřelci (jsou tady asi tři, z desíti) nebyly nejhorší a nemůžu říct, že bych se během hraní nudil. Čas od času se objeví zajímavý moment, dobrá přestřelka nebo situace, ale je toho tak málo, že tuhle hru musím naprosto a jednoznačně nedoporučit ani pro ty nejzapálenější fanoušky universa. Příběh to prostě nezachrání a jestli se autoři spoléhali na to, že použijí licenci a všichni se z toho poserou, tak to jsou pěkně vedle.

Hodnocení: ✰
+15
  • PC 70
A:CM jsem vyzkoušel jen tak. Dlouho jsem se již do tohoto universa nepodíval, a ty fanstranky vypadaly tak dobře... . Ačkoli jsem v nic pořádného nedoufal (vzhledem k dlouhodobým ohlasům), tato hra mě velice pěkně překvapila.

Nedokáži si představit jak tato hra mohla vypadat na začátku, ale celkový design poslední opatchované verze, mě dostal. Ty celkové detaily, prostředí dokonale skrývající alieny, a klamavé objekty připomínající kusy trupu a hlav, to je tak fajn. Člověk pak klidně a rád odpustí některé nedokonalosti, jako nižší kvalitu cutscén.

Příběh nepřináší nic novátorského, proč taky? Moc atmosférických akcí proti Xenomorphům nemáme, tudíž mi šlo jen o tu akci. Ale hra jede v docela solidním tempu a několik zvratů nabídne. I návrat desátníka Hickse kvituji s povděkem. Ačkoli "Alien3" beru jako nejoblíbenější díl filmové série, Hicks mi tam vždy chyběl. A v rámci pravděpodobného rebootu celého universa, proč ne.

Systém alienů se mi také docela líbil, sice mě zezačátku překvapili nové druhy, ale nikde přece není patentovaný seznam, tak proč nepřijít s něčím novým. Zvláště když bereme v úvahu, že embryo aliena přebírá znaky hostitele. Aspoň si užijeme nové metody boje. Klasiky se však také dočkáme. Queena na konci byla taky správně echt. Dvacetkrát lepší než ten nesmysl, co vymysleli v AvP 2010

Zbraně jsou další prima stránka hry. Jednotlivé možnosti upgradu, zlepšující zaměření boje. Možnost hledáčku a preciznější střelby i u brokovnice, to jsme tu ještě neměli. Dále pak rozsáhlý arsenál, který přináší různé modifikace - očka mi jen zářila. A to, že je smartgun, plamenomet a raketomet pouze na přechodnou chvíli, taky nevadí. To co mě ale opravdu s*re, je opět pistole s nekonečným množstvím nábojů- kde je starý dobrý nůž?.

To co mi ale v celé hře chybělo, byly ty dokonalé zvukové efekty a hudební doprovod. Obsažená hudba, není úplně špatná ale mohla by být lepší. Místy je hra dost nepřehledná a i s radarem se špatně odhaduje co dál (když hráč zrovna nepochytí rozhovor). No a nakonec, několik silnějších charakterů i na straně nepřátel by neškodilo. Pár příběhových událostí navíc a tvář kterou lze odsoudit a zlikvidovat, byl bych nadšený (vzpomeňme na generala Rykova , či Dr. Eisenberga).

Zkrátka pěkně atmosférická akce, která mě i přes některé nedokonalosti, skvěle navnadila. Takže si teď musím poshánět zbytek komiksů OMNIBUS z universa AvP a se zatajeným dechem budu očekávat nové projekty. Ridley Scotte, já v tebe stále věřím :D

70%

Pro: Dost atmosférická záležitost, jejiž poslední verze je dost kvalitní.

Proti: Trochu více příběhu, ultimátní hudby z AVP2 a jednoho až dva kvalitní záporaky navíc.

+12
  • PC 40
Neviem, aký cieľ si vytýčili Gearbox, keď robili túto hru, ale v cca 5-6 hodinovej kampani v dosť zastaralej grafike si hráč zastrieľa v relatívne oldschool hrateľnosti (to nie je klad, ale fakt), kde bude čeliť kvantám nepriateľov. Tí prekvapivo vydržia celkom dosť, nie je ich veľa typov a aby sa neopakovali len oni, hráč bude viackrát (vlastne takmer polovica hry) prechádzať tie isté lokácie.

Je síce milé, že tu máme previazanie s prvými dvoma Alien filmami, vrátane pár postáv, dabingu a zvukov, ale čo na tom, ak je príbeh takmer nulový, jeho rozuzlenie absolútne nulové a hrateľnosť nezáživná. O to viac človeka naštve mizerná AI nepriateľov aj spolubojovníkov (aspoň že sú nesmrteľní a človek ich tak nemusí furt zachraňovať). Možno aj práve kvôli spolubojovníkom hra nemá vôbec nejakú hrôzostrašnú/mysterióznu a ani napínavú atmosféru s výnimkou jednej kapitoly, kde hráč nemá zbrane.

Naštvú aj bugy - občas som musel resetovať checkpoint, lebo sa nestala nejaká skriptovaná udalosť (najčastejšie otvorenie dverí). Som rád, že tu mala celkom veľké využitie brokovnica a autori pridali aj možnosť upgradovania zbraní za zabíjanie nepriateľov a plnenie akýchsi achievementov. To je však asi jediná vec, ktorá je na hre zaujímavá. Inak je to sklamanie a ani fanúšikovia Aliens ságy nemajú dôvod, hrať Colonial Marines.

Pro: zbrane a ich upgrady, dabing

Proti: technicky zastaralé, nudný dizajn, slabý príbeh, opakovanie lokácii, bugy

+11 +12 −1
  • PC 50
Původně jsem myslel, že hra bude přímo navazovat na film Aliens, nicméně bych toto dílo zařadil spíš do alternativní časové linie, když kolonie na LV-426 byla po nukleárním výbuchu celkem neporušená a stále se na planetě hemžilo plno vetřelců, nebo přítomnost živého desátníka Hikse, která měl být mrtvý po nouzovém přistání záchranného modulu na trestanecké planetě Fiorina 161 anebo neshodující se počet nábojů v automatickém strážném kulometu, kde ve filmu jich zbylo 10 a v této hře jich bylo v zásobníku pouze tři.

Pro: Podpora PhysX, filmové prostředí

Proti: Děj se odchyluje od filmu a tím nenavazuje, umělá inteligence, grafika

+4 +6 −2
  • PC 70
Hru jednou projdete sám a řeknete si: už nikdy víc. Takových nás určitě bude více než těch, kteří hru hodnotí velmi kladně a vychvalují až do nebes. Děj ale navazuje na nejlepší díl z filmové série a to byl jeden plus. Uvítal jsem postavu Hickse, i když po grafickém zpracování se teda moc nepodobal. Zbraně byly přesněji modelovány než například v posledním Aliens vs. Predator a to je další klad. Dále možnosti vylepšování zbraní za pomoci příslušenství a možnost míření skrze hledí. No ale to je k plusům zřejmě všechno, pokud vynechám to nejdůležitější a jediný důvod, proč jsem hru pořizoval a tím je možnost hraní příběhu v kooperaci s jinými hráči. Pokud se vám poštěstí mít přátele, kteří by si hru zahráli rádi s vámi, tak jste velmi šťastní. Já mám problém někoho sehnat. Když už seženete hráče, budete litovat, že jste si nekoupili dražší limitovanou edici, v které skoro nic není, protože majitele této edice nemohou s vámi hrát, pokud máte jen samotnou hru. To mám opravdu smůlu.
No největším mínusem a opravdu téměř hnusem je grafické zpracování. Na rok vydání hry je to strašně odfláknuté, nedotažené do konce a ošklivé. Ta hra odpovídá hrám o pět let starším, i když mě to zas tolik nevadilo, nicméně po nekonečném odkládání a předávání projektu jiným vývojářům bych čekal trochu něco většího.
Nicméně dobrý způsob jak postřílet pár ještěrek a zbavit se nudy.
+8
  • PC 80
Tak to mám za sebou.

Aliení série je můj šálek kávy. Hrál jsem je samozřejmě všechny. Po vskutku nepovedeném AVP z roku 2010, kdy jsem se přímo rozčiloval, jsem příliš nečekal od nejnovějšího CM.

Příběh navazuje na filmový díl "Aliens" od Jamese Camerona, kterej osobně považuju za nejlepší. Ačkoli je tento plnej nelogičností, tak jsem byl aspoň rád, že se hra odehrávala na LV-426. Jednou z hlavních změn je zúžení kampaně pouze na mariňáckou, jak sám název už napovídá. Já osobně jsem toto přijal s upřímným povděkem. Podle mě právě mariňácká kampaň patřila vždy k tomu nejlepšímu a nejděsivějšímu.

Na grafiku si stěžovat až tak nebudu. (možná jsem hrál už tu napatchovanou verzi, ani nevím) Ačkoli mě to teda neoslnilo a možná to fakt vypadalo hůř jak 5 let stará hra, tak tohle už mě prostě stačí. Rozumějte – obecně grafika PC her dneska je tak vymazlená, že i ta nejhorší vypadá pořád schůdně. Jinak směrová šipka už téměř zmizela, HUDU naštěstí taky ubylo. Co teda pohaním je snad jen to, že alinení tělo se vypaří asi za 3 vteřiny – to už je trochu trapas. Jinak nic hroznýho. Naopak prostředí je zpracováno s citem (panenka v kanálech), a přestože je dost lineární, působí jaksi uvěřitelně a nesterilně.

Zvuky výborný (pulzní puška!), hudba skvělá. Tady je to pořád při starym. Především hudební podkreslení musím vyzdvihnout radost poslouchat. S atmosférou to umí pěkně hejbnout.

Boje:
Alienů je moc a jsou hrozně tuzí. (asi aby si hráč mohl hojně zastřílet) To je velká škoda – alienů se pak nebojíme, je-li jich neustále 5 na hojně osvětlené scéně. Tímhle chtělo šetřit. Co naopak chválím je arsenál. Starý kousky, speciální zbraně, super ozvučení. Poměrně zajímavá vychytávka je s detektorem pohybu – tedy že jej nelze použít zároveň se zbraní. To se mi líbilo. Za co si hra zaslouží pochvalu, je že prvně jsem mohl alieny zaměřovat optikou. Kdyby šel vypnout i zaměřovací kříž, zaplesal bych a šel o 5% výš.

Škoda ovšem, že často bojujem s některými s kolegů. Tito jsou nesmrtelní a to působí směšně. Nejen, že se hráč nemusí starat o jejich ochranu, ale naopak. Je na snadě využívat doprovodný panáky jako jakejsi štít. Nehůř se to projeví na survival-horor atmosféře, která tímto mizí a hra pak připomíná, jak tady už Paul trefně napsal, spíš Call of Duty. Když je nechám zbaběle za sebou, stejně se teleportnou ke mně v plné síle.

Celkově se podle mýho názoru nejedná o propadák, jako u předchůdce, ale naopak pokus vzdát hold jak prvním třem filmovým zpracováním, tak předchozím hrám. Škoda že se nepodařilo i zbavit se těch nedobrých vlastností předchůdců. Alieni flusači, alien-bull atp.

80%

Pro: ALIENS, LV-426, zbraně, hudba + zvuky, prostředí, místy atmosféra

Proti: Výdrž a množství alienů + jejich trapný mutace, kolegové, přílišná linearita, hektičnost

+11
  • PC 10
"Vážení a milí hráči, berte to tak, že Aliens jsou odpočinkové téma. Buďte rádi, že je to na pokračování, jsou tam vetřelci a hejbe se to."

Kvalita této hry je nízká jako krevní tlak umírajícího osmdesátníka. Zdráhám se uvěřit tomu, že jsem v roce 2008 napsal jakési preview, aby o pět let později porodili takové lambrusco. Existuje mrda děl s tématem vetřelce, disponujících pořádným vizuálem, nápady, vizí, atmosférou, ale tohle není ten případ. Dokonce jsem přestal mít chuť pustit si na doléčení film Aliens.

Pro: Hra má tuze ňuňu ikonu na ploše, takovou kulaťoulinkou a aliensversuspredatorjedničkoidní.

Proti: All content is sick as shit, je to vážně bahno.

-1 +7 −8
  • PC 70
Takže začnu asi takhle. Tohle je moje osobní recenze, můj osobní pohled na hru a v neposlední řadě moje pocity při hraní. V první řadě musím upozornit, že se mi hra líbí a nezavrhuji jí. Pokud patříte mezi lidi, které hra urazila, nebo jí považujete za brak tak doporučuji přestat číst už na začátku. A v řadě druhé se hry nejdu zastávat, má svoje chyby jako každá jiná a taky na ně upozorním, ale i přes to všechno mě baví jí hrát. Lidi v diskuzích mi říkají, že jsem blázen a fanatik, když fandím takovému braku. Říkají mi, co bych měl a co bych neměl. A taky mi vysvětlují, jak vlastně funguje pravý fanda Vetřelčího universa. Ale dovolte mi říct, že sám moc dobře vím, co pro mě filmy z tohoto vesmíru znamenají a jak se k nim stavím. Varováni jste byli, teď už je jen na Vás, jestli budete číst dále.

Jako první se budu věnovat příběhu. Fanoušci totiž nadávají na to, že kolonie Hadley´s Hope a vlastně celá planeta LV-426 by po epickém výbuchu na konci druhého filmu neměla existovat a mají samozřejmě pravdu. Jenže to záleží na úhlu pohledu. Ona se hra sice odehrává 17 týdnů po událostech z druhého filmu, ale nikdo přeci neříká, že si konec nemohli trošku pozměnit, aby měla hra smysl a mohla se někde odehrávat. Gearbox to udělal podle mě dobře. Udělali si totiž svoji verzi scénáře. Nechali v něm skoro všechno tak, jak to mělo být, ale pak museli udělat razantní změny. Například to, že LV-426 i s moji oblíbenou kolonií nechali být a nic se do povětří nevyhodilo. Díky tomu si mohli udělat svůj vlastní konec filmu a začít svoji hru. A to mě na tom právě tak baví. Já k tomu takhle přistupoval už od začátku, takže už tady ode mě dostala hra první bod k dobru. Do příběhu nás zasvětí desátník Hicks. Vidět toho chlapa po dlouhé době bylo super. Ten volá další mariňáky k sobě na U.S.S. Sulaco. Jedním z nich jste i Vy, hráč. Jmenujete se Christopher Winter a jste desátníkem na lodi U.S.S. Sephora, která letí na pomoc Sulacu. Letíte tam získat informace o tom, co se stalo a zároveň pro černou skříňku, aby jste získali informace o letu. To je taky Vaše první mise. Pro mě osobně opět skvělý pocit vstoupit vlastníma očima do Sulaca. Vidět na zemi bílý flek od roztrženého Bishopa a známky po boji. Srdce mi zaplesalo. A stalo se tak možná i právě proto, že jsem nevěděl, co nastane, protože tento scénář se od filmu lehce liší. Na lodi strávíte pár misí a pak se ocitnete na kolonii Hadley´s Hope. Tam navštívíte místa známá jak z filmu, tak i nová. Příběh hry není kdovíjak propracovaný a občas se člověk i zasměje, ale i přesto mi dovolil procházet se po místech, o kterých jsem snil a například žádné AvP mi tenhle pocit nedalo. Maximálně ten, jaké to je být v kůži mariňáka.

Grafika hry je velice, ale velice zastaralá. Hodně mi to připomnělo problém, se kterým přisel i nový Duke Nukem Forever. Obě hry se ale potýkali s dlouhým vývojem, který se na obou titulech podepsal. Jsou studia, která, když se jim vývoj jejich hry protáhne, většinou titul prostě zruší. Gearbox si zvykl dělat věci až do konce a to by mohl do budoucna být možná jejich zásadní problém. Já jsem si na to ale zvykl velice rychle, stačilo mi ztlumit si kontrast na televizi. Ona je celá hra tak nějak dost tmavá a každý, kdo jí moc zesvětlí, bude víc trpět díky zastaralému enginu. Nicméně si myslím, že to zase taková tragédie není, jen by to nemělo vycházet v roce 2013, s tím souhlasím. Ale že by se hra kvůli tomu nedala hrát? To určitě ne. Zvyknete si na všechno. Pokud je právě grafika jeden z důvodů proč se bojíte si hru zahrát, podívejte se nejdříve na různé gameplaye, třeba na kanálu YB. Popis vždy vyzní o něco hůř.

Hudba je naprosto skvělá a hned jak jsem ji zaslechl, měl jsem nutkání si pustit všechny filmy a hlavně ten druhý, ze kterého hra hodně čerpá. Podle poslechu byly některé songy téměř identické s filmem, jen byly lehce upravené. Některé zase byly zcela stejné. Nicméně hudba je opravdu na úrovni a povedla se skvěle zasadit do hry. Zvuky samotné jsou též vynikající. Střelba z pulzní pušky mi připomněla opět moje mládí a byla podána s naprostou přesností. O pípání motion trackeru není třeba nic hovořit. Celková zvuková stránka je prostě balada pro moje uši a nic bych na ni neměnil.

Zbraňový arzenál se skládá z mojí oblíbené pulzní pušky, smartgunu, nalezneme zde i plamenomet, brokovnice nebo například pistole. Každou zbraň co vlastníte, můžete tunit. Zde jsem se opět setkal s připomínkami toho, že to je přece děsná kravina a že by se neměli zbraně měnit nebo přidávat nové, že to kazí všechno. Ale opět zde dodávám, Gearbox si to udělal podle sebe z filmů si vzal jen základ. A každá správná střílečka by měla obsahovat lehký tuning zbraní. Mě osobně to protahuje hratelnost. Vylepšovat můžete za body utržené levelováním. Za každou novou úroveň dostanete bod. Je ale potřeba plnit i různé pod úkoly, jako to bylo například v Borderlands který používal badass rank, které vám odemykají různé zaměřovače, zásobníky apod. A po odemčení teprve přijde na řadu utrácení bodů. Věc která se mi velice líbila je, že můžete najít tuším šest zbrani, na které narazíte při průchodu hrou. A nejsou ledajaké. Patří totiž mariňákům z druhého filmu. Například Hicksova brokovnice, nebo smartgun Vasquezové. Navíc jsou to zbraně o hodně silnější a sehnat do nich munici také není na denním pořádku. Ale je to příjemné osvěžení celé hry. Na konzoli je dokonce trofej za jejich kompletní vysbírání. Já jsem dostal například ke kolektorské edici i pulzní pušku, ke které Ripleyová připevnila plamenomet. A držet její vytuněnou zbraň je pro mě splněný sen. Jen nese jednu nevýhodu a tj., že nejde zaměřovat, prostě pálíte od boku jako správný drsňák.

Myslím, že bych zde měl promluvit také o hratelnosti. Inu, není to žádná sláva, ale není to také úplně nejhorší. Hraje se to tak nějak, jako Call of Duty, nebo původní Aliens vs Predator z roku 2000. Jedná se o klasiku, běžíte, občas se schováte za překážku, skáčete. Máte u sebe hotový arzenál zbraní a je jen na Vás, jakou si zvolíte jako primární či sekundární. Je zde dokonce i granát, který jako by z oka vypadl tomu filmovému a hned jsem si opět vzpomněl na to, jakou roly v něm zahrál. Hodně lidí nadává na to, že vetřelce střílíte jednoho po druhém jak po másle a že jejich A.I. se rovná nule. Ono ke druhému filmu se více hodí také více vetřelců a osobně si nedokážu představit, jaké by to bylo se tam nahánět třeba jen s desítkou vetřelců po celou hru. Atmosféra tímhle jde sice trošku více do kopru, nicméně hraji FPS a tam už je tohle prostě zvykem. A umělá inteligence nevybočuje zase tak do extrému. Nedávno jsem hrál Crysis 3, kde se mutanti nebo co to je, chovají úplně stejně debilně, jako vetřelci v Aliens. Občas se zaseknou za texturu, nebo Vám nabíhají pod zaměřovač. Ale občas taky dokáží znatelně potrápit. Další z věcí na kterou se hodně nadává, je to, že když zabijete vetřelce, nezasáhne Vás jeho kyselina. To mi trošku vadí taky, protože už ve starém AvP tohle bylo. Ale co tam také bylo je, že po zásahu vetřelce a jeho zabití se rozletěl na kusy a zmizel. To samé se děje i dnes u koloniálních mariňáků. Dříve nám to nevadilo, nyní je to už problém díky roku ve kterém hra vyšla. Ale mě osobně to přineslo vzpomínku na kosení vetřelců ve starém AvP a hned jsem dostal chuť si jej zahrát. Kromě vetřelců se zde setkáme i s vojáky, kteří slouží věrně Weyland Yutani. Jsou mnohem inteligentnější, ale zároveň se mi sem moc nehodily a hra krapet zvrhla. Bylo to zbytečně a atmosféře to jen uškodilo. Ale stalo se a nic nenadělám.

Délka hry se pohybuje okolo 6-8 hodin. Záleží, jak moc budete hru probíhat. Někde jsem dokonce slyšel, že jde dohrát bez jediného výstřelu. Já díky tomu, že hru vlastním na konzoli PS3 jsem hledal různé audiology a psí známky se jmény vojáků ze druhých vetřelců. To mi každou misi o dost protáhlo. Navíc jsem se kochal mírou detailů z tohoto universa. Detaily teď myslím budovy, jejich stavba, výbava, prostředí, atd. Narazil jsem například v jedné z misí na dětskou tříkolku Weyland Yutani která se mihla ve speciální edici druhého filmu. Hru jsem hrál několik dní, protože čím déle ji hrajete v kuse, tím více přestane bavit a propadnete stereotypu střílení. Ale správné dávkování misí, tma za okny a sluchátka na uších umějí také udělat svoje. Hrál jsem to vždy tak hodinku, maximálně dvě a hru si tak bezpečně dávkoval. Ale jak jsem ke konci propadl nutkání hru dohrát, tak jsem jí trošku více začal probíhat a opravdu rychle se stane stereotypní, což ji nelne vyčítat, ale ani přičítat k dobru. Prostřihové animace mezi misemi jsou celkem pěkně graficky zpracovány a tvoří také něco málo herní doby a hlavně z nich cítíte universum vetřelců. Až do té chvíle než se dialogy postav zvrhnou v totální demenci. Ale to se naštěstí nestává tak často.

Abych to tedy nějak shrnul. Když jsem hru vybalil a začal hrát, tak mě první hodinku moc nebavila. Ale čím víc jsem se dostával do finiše, tím více mě začala bavit. Detektor pohybu, který je ve hře podle mnohých zbytečný, jsem vytahoval na každém rohu a snažil jsem se dostat do atmosféry zmaru. A s tím, že jsem si hru uměl správně nadávkovat a nad scénářem jsem uvažoval tak, jak jsem popisoval výše, jsem si hru neskutečně užil i přes její veškeré neduhy. Nebudu Vás zde nabádat na to, aby jste si hru běželi koupit, ale neházejte ji rozhodně do koše jen proto, že kamarádi říkají....Nebo proto že recenze stojí za nic. Každá hra má svoje kouzlo i přes mouchy které jí dokáží provázet. A tohle dílko od Gearboxu na mě velice pozitivně zapůsobilo. A hned po jejím dohrání jsem měl chuť si to projít znovu a znovu. Berte tohle prosím jako moje fanatické oddání tomuto universu. Člověk vetřelci nezasažen by to neměl ani instalovat. Pokud je pro Vás primární grafika, také ruce pryč. Pokud patříte mezi ty, kteří dokáží docenit kvalitu hry i přes její kostrbatost a líbí se Vám z nějakého důvodu například Duke Nukem Forever, mohli by jste tohle zkusit. Já sám za sebe říkám, hra mě bavila, jsem rád, že jsem se mohl konečně projít po místech, o kterých se mi do téhle doby jen zdálo. Grafiku nepovažuji za tak otřesnou a jako celek na mě působí prostě dobře. Možná jsem fanatik, který nemá vkus, ale hry hraji přes 20 let a na tohle jsem přesně čekal (Tím myslím na hru jen z vetřelci bez predátorů a z universa filmu Vetřelci). Jen mě mrzí, že to dopadlo napůl tragicky a pro některé je to největší odpad. Nicméně u hry jsem se bavil a ještě hodlám bavit, takže pro mě je mise splněna celkem dobře. A pokud pro Vás hra nemá atmosféru, zkuste si někdy nasadit sluchátka, až bude hluboká noc a zapněte si motion tracker. A v neposlední řadě, se do hry vžijte. Kdybych ji měl proběhnout bez přemýšlení, asi by mě velmi zklamala, ale s tím jak jsem k ní přistupoval, si myslím, že jsem zvítězil. Pokud se Vám hra, nebo recenze líbí, určitě napište komentář. Rád narazím na další lidi, kteří tuto hru nehází do koše. A omlouvám se za to, že jsem zde tolikrát psal slovo universum, vetřelčí a nebo filmy, ale prostě nevím, jak jinak to formulovat a chybami se člověk učí. Přeji pěkný zbytek dne, či večera a Alienům zdar!

Update 10.1. 2014 - Hra k tomuto datumu už je velmi dobře hratelná i pro skalní hejtery. Zapracovalo se na grafice, kyselině a vůbec skoro na všem. Grafika sice zůstává obstaróžní, ale zábava je to zase o fous lepší. Vyšlo také příběhové DLC, které vřele doporučuji. Sice obsahuje pár misí, ale má o mnoho hutnější atmosféru, než původní hra.

Pro: - Výborné zvuky a hudba - Film Vetřelci trošku jinak (alá Gearbox) - Sulaco, Hadley´s Hope, mariňáci, Hicks, universum,....

Proti: - Kratší herní doba - Zastaralá grafika - Pravděpodobně cena

+4 +6 −2
  • PC 60
Když jsem poprvé slyšel, že na scénu přichází další Alien hra, byl jsem štěstím bez sebe. Koukal jsem na první dema, obrázky a už jsem si na hru poctivě šetřil.
To co přišlo když jsem hru zapnul a 10 minut hrál, bylo celkem utrpení. Kde byla ta krásná grafika a atmosféra. Přišlo mi, že jsem hrál hru minimálně 5 let starou, že si z nás prostě Gearbox udělal prdel.

Ale co, řekl jsem si. Pojedu dál a uvidím.
Pak když jsem se dostal na LV 426 dostala hra trošičku lepší tempo i atmosféru, ale pořád to nebylo to, co jsem očekával. Pobíhání po známých lokacích bylo příjemné zpestření, kdy jsem se kolikrát přistihl, že si je jen prohlížím a vybavuju si scény z filmu.

Jinak co se týče AI tak spolubojivníci byli blbí jak tága. Alieni nabíhali před hlaveň, po stěnách jsem je viděl běhat málokdy. A příběh včetně zmiňovaného zmyrtvýchvstání Hickse taky neoslovil.

Zkrátka hra měla potenciál, který nevyužila. Nevím jak se hra chová a vypadá po opravách které Gearbox vydal. Hodnotím hru jaká byla když vyšla. Možná se to pokusím ještě časem zjistit a hodnocení upravím, ale teď si od ní dám nějaký čas pokoj.

Pro: Filmové lokace, Začátek na LV426, motion tracker

Proti: Nevyužitý potenciál, AI, grafika

+10
  • PC 85
Nejprve disclaimer: Hru jsem včetně všech DLC koupil v PC verzi za 160Kč na GMG, před hraním jsem (znovu) shlédl první tři díly filmových vetřelců (DC cuts), a hru hrál na TV s gamepadem.

ACM je hodně kontroverzní hra. V době vydání to byla hra s mnoha bugy, nedodělky a grafikou jak z roku 2001 - prakticky žádné efekty a nejhorší textury v AAA hře vůbec.
Nedivím se tedy těm nízkým hodnocením. Jenže, Gearbox (či Timegate, či kdokoliv kdo na tom pracoval) se pochlapili, a vydali několik mnohagigových oprav - a když jsem hru hrál nyní, tak se v podstatě jedná o jinou hru. Nejen ta grafika je na mnohem lepší úrovni - spousta nových efektů (nové light points, fog zones, color grading, ambient occlusion, chromatic aberration...), textury se dočkaly čtyřikrát většího rozlišení..ale, a to hlavně, AI byla razantně vylepšena včetně chování vetřelců, a bugy byly odstraněny - v podstatě na žádné jsem nenarazil.
Další prvek co byl při vydání hodně kritizován byl děj, hlavně tedy "oživení" Hickse, které v hlavní kampani nebylo nijak logicky vysvětleno. No a tento problém zase řeší datadisk Stasis Interrupted, který objasňuje (poměrně logicky a zdařile) jak přežil Hicks, ale i co vlastně uvedlo do chodu události Alien 3 (mimochodem film, jehož první dvě slova jsou "Stasis Interrupted").
Takže pro plný zážitek doporučuji shlédnout první tři filmy a pak rozehrát plnou PC verzi (jen ta se těch obřích oprav dočkala) A:CM.
Dost ale o genezi stavu hry.
Nyní rozeberu přednosti a nedostatky.Nejdříve proč se mi hra dost a nad očekávání líbila:

Za prvé, většina prostředí ve hře jsou z filmů a jsou opravdu detailně převedena. Když jsem se procházel po Hadley's Hope, např. Medlab aka místu kde Ripley spala vedle Newt pod postelí, načež na ně zaútočil Burkem vypuštěný facehugger, a všechny propriety (včetně mrtvých facehuggerů) jsou tam, kde byly ve filmu...nebo když se snažím potichu proplížit kanalizací (mimochodem skvělá, atmoférická mise) a najdu tam hlavu Casey, alias Newtiny panenky, nebo když si mohu prohlédnout Engineera v Derelictu hezky detailně zblízka, přesně zpracovaného podle prvního Vetřelce...moje srdce hardcore Alien fanouška je prostě nadšeno. Tuhle filmovou sérii miluju, a ACM v přenesení jejího světa do herní podoby nemá konkurenci. Atmosféra je spot-on.

Za druhé, zbraně jsou převedeny se stejnou láskou jako svět. M41A Pulse Rifle, SmartGun, motion tracker...takhle věrně tyto "pomůcky" ve hrách ztvárněny ještě nebyly, navíc jdou upravovat, a jako bonus je možné najít legendární zbraně mariňáků z filmu - celou hru jsem střídal Pulse Rifle s Hicksovou brokovnicí, ale když jsem našel klasický SmartGun s ikonickou červenou bandanou Vasquezový, musel jsem ho použít až do posledního náboje :-). Mimochodem to, že je SmartGun "disposable" zbraň, tedy nedá se přebít, je dobré designérské rozhodnutí, protože to přeci jen je brutálně overpowered kanón. Chování zbraní je zmáknuto zábavně, mají dobrý feeling a přesné zvuky. Motion tracker to samé, konečně je potřeba ho držet! A ne jen jako součást GUI /AvP hry/.

Dále, příběh samotný je napsán poměrně slušně (hlavně pokud člověk bere v potaz Stasis) a obsahuje hlášky a rozhovory u nichž jsem se místy příjemně pousmál.Postavy jsou namluveny skvěle, hlavně Bishop či hlavní mariňáci Winter/O'Neal/Cruz. Paradoxně nejhůř je na tom Hicks - Biehn zní místy krapet znuděně, ale nic co by mě nějak aktivně prudilo.

AI parťáků byla OK. Občas někoho sejmuli, nepletli se do cesty. Víc od AI parťáků ve hrách ani neočekávám.
--------
Co se ne úplně povedlo a upravil bych:

Místy jsou ACM příliš přehnaní co se množství nepřátel týče. To, že se ve hře bojuje proti vetřelcům i lidem zhruba stejnou mírou mi nevadilo /variety is spice of life/, ale občas těch neprátel prostě bylo moc a šlo to až příliš do Call of Duty teritoria. Ubral bych na množství a přidal na tuhosti. Vetřelci se v opatchované verzi chovají OK, neviděl jsem nějaké hloupé glitche kterých byl po vydání plný internet, nicméně je pravda, že v AvP 2010 mi přišlo že se chovali ještě o něco lépe, fluidněji, více využívali prostředí.
Dále mi přišel zvláštní efekt smrti, kdy obrazovka ztratí barvu a kompletně se pauzne, než se začne nahrávat pozice, ikdyž to je prkotina.
Cutscény mají dost hroznou kvalitu a modely postav v nich jsou opravdu dost slabé, odpovídající tak roku 2005. Opět, detail, povrchová prkotina, ale mrzelo to.
--------

Celá hra jde hrát v co-op, a to včetně datadisku Stasis, ale nezkoušel jsem, příběhové atmosférické hry preferuji o samotě. Z multiplayeru jsem zkoušel mód Bug Hunt na mapě Tribute, který jsem včera hrál asi dvě a půl hodiny do tří do rána, protože to byla naprosto skvělá zábava. Mapa Tribute je s láskou detailně převedená kolonie Hadley's Hope. Mimoto jsou tu i jiné módy, a mapy s všeříkajícími názvy jako "Nostromo" či "Fury 161" - ale ty jsem zatím nezkoušel.

Jak to shrnout? Při vydání jsem měl chuť zajet do Austinu a spáchat na Gearbox hromadný atentát. Ale trpělivost se vyplatila, hru nakonec uvedli do velmi solidního stavu, a mě tím poskytli nejlepší vetřelčí zážitek od AvP 2 z roku 2001.

Pro: Skvělé převedení světa filmů do herní podoby, atmosféra, hudba, zábava

Proti: Místy špatný balanc množství nepřátel, nepříliš inventivní závěrečný boss fight

+32 +34 −2
  • PC 65
Hru jsem hrál až po opatchování a s komplexním modem 1986, hlavně kvůli úpravě grafiky (blíže k filmu Aliens), grain removeru a survival modu (zbraně dávají zhruba 1,5 násobek původního poškození, vetřelci trojnásobek, hra je tak o krok blíže survivalu než původně).

Děj hry navazuje na konec Aliens s několika opravdu WTF momenty, jako je například z prstu vycucané objevení Hickse. Příběh není žádné terno, ale ani mě vyloženě neurážel, je ovšem potřeba říci, že mnohokrát diskutovaná přítomnost žoldáků z Weyland-Yutani posunuje Aliens příběhově lehce jinam než bych čekal. Hra navíc obsahuje brutálně useknutý konec, kterým dávají autoři jasně najevo, jak moc bylo třeba hru konečně vydat.

Zbraní je dostatek, široký arzenál patří k hlavním přednostem hry. Krom základních zbraní (pulzní puška, útočná puška, těžká Battle Rifle, samopal, různé druhy brokovnic, bomby, granáty, miny, pistole) je možné najít šest legendárních zbraní (Gormanova pistole, Hudsonova pulzní puška atd.), jednorázově použitelný (po vystřílení munice jej postava zahodí) raketomet, smartgun a plamenomet, navíc lze několikrát za hru aktivovat nalezený sentry gun. Vždy je možné nést jednu primární a sekundární zbraň, jednu pistoli a jeden typ taktických zbraní (výbušniny), mezi vybranými zbraněmi je ovšem kdykoli možné dost nelogicky přepínat (například změnit nesenou primární zbraň kdykoli za jinou bez jakéhokoli omezení), takže ve výsledku člověk disponuje všemi již nalezenými zbraněmi. Pistole (které jsou reálně krom příslušných challenge nepoužitelné) navíc nelogicky disponují nekonečnou municí.

Postava za plnění různých challenge (zabití několika nepřátel pistolí, brokovnicí, vystřílení zásobníku bez minutí atd.), zabíjení nepřátel a průchod hrou získává zkušenosti a za každý nový level je možné pořídit nějaké vylepšení zbraně (podvěšený granátomet, zrychlení střelby, delší zásobník, různé typy zaměřovačů a jiné). K challenge bych měl další dvě výhrady, některé z nich lze plnit pouze v multiplayeru (přestože se objeví v rámci singleplayeru, plnit je lze pouze postupně a tři najednou, takže není možné se jich zbavit) a hra si pamatuje částečně dosažené challenge a zkušenosti i při restartování posledního checkpointu, takže není problém zabít pár vetřelců, pak resetovat checkpoint a tak se trénovat (což je jediný důvod, proč jsem hru hrál 13,5 hodiny místo běžných asi šesti).

Průchod levely je dost lineární (od poloviny chybí už tak řídké odbočky z první půlky hry), skriptování je průměrné (občas některý vetřelec chvíli po objevení nejde zabít, parťáci se přemisťují okatou teleportací, na druhou stranu hra neobsahuje žádný respawn nepřátel, jehož ukončení by záviselo na posunu vpřed). Parťáci jsou nesmrtelní, což zejména ve vetřelčím univerzu působí opravdu rušivě. Ke konci autoři asi opravdu spěchali, protože poslední level je kratičký a další tři pouhými recyklacemi levelů předchozích. Na druhou stranu je díky použitým modům hra opravdu frenetická (v dobrém slova smyslu, počty nepřátel stále nejsou nijak přehnané) a i přestřelky s lidskými žoldáky mají něco do sebe.

Celkově vzato se nejedná o žádný vyložený průšvih, ale na více než lehký nadprůměr to opravdu není.

Pro: široká paleta zbraní a jejich vylepšování, vývoj postavy

Proti: recyklace levelů, uspěchaný vývoj, chyby

+16