Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (22.12.2023 08:32): Díky. Chtěla jsem tam ještě napsat výtku k popiskům předmětů, ale je to zmíněno právě v Tvém komentáři. A navíc, ony tam ty popisky jsou, ne tak dobré jako v SoA, ale je to na takové ok hranici. Jenže někdo udělal debilní rozhodnutí, že po vylepšení u Cespenara zmizí a zůstane tam jen nový popisek toho vylepšení, což je tak na řádek. Kdyby tam zůstaly oba dva dohromady, tak to nebude taková pěst na oko.
@Jab (08.12.2017 12:33): Já se právě naopak dočetl, že tuto možnost přidává. Aspoň na Baldurs Gate Wiki se to píše. Že by to spletli? Dával jsem tomu za pravdu, protože v nenamódovaným ToB se mi ho ukecat taky nikdy nepovedlo, ať už mi věrnost přísahal, nebo ne...
Oukej, dal jsem si to prvně s Ascension modem na insanity. Vím, že asi pro některé zdejší sigilské veterány to nebude nic novýho, ale stejně asi napíšu menší reakci...

Illasera a Gromnir - Celkem easy peasy. I přes ona vylepšení na ně v podstatě platí stejná taktika a nedá to moc zabrat.
Yaga-Shura - To už bylo komplikovanější, ten přerostlej zmetek byl téměř naprosto imunní vůči jakékoliv zbrani. Své na něj dělal především elementární damage a kouzla. Navíc některý ty jeho schopnosti pěkně bolely. Ale fight to byl neskutečně zábavnej.
Sendai - Překvapivě jednoduchá, což mě docela zklamalo, protože ze všech členů Pětky jsem zrovna s ní bojoval vždycky nejraději.
Abazigal - Napoprvé mu družinu totálně znásilnil. Boj se dvěma draky najednou, plus ještě za doprovodu otravných a tuhých wyvern a salamandrů, jsem nečekal. Následně jsem však Abáče mrsknul do labyrintu, zlikvidoval jeho poskoky, rychle si olízal rány a připravil se na jeho návrat.
Demogorgon - Ten měl pouze takovou jednorázovku. Na začátku boje na nejbližšího parťáka vymrští totální ničivou smršť, ale posléze se dá v poho po staru zabít. S těmi dodatečnými démony si krásně poradil Abi-Dalzim.
Melissan - No tuhý to bylo dost, ale upřímně přivést zpátky Irenica s Bodhi a pak některé z Pětky mi přijde docela hloupý a vnucený. I když to asi dává smysl. Každopádně určitě nejdrsnější bitka, ale hraničila už trochu s otravností.
Ve výsledku je to ale slušný, už jen kvůli Yaga-Shurovi a Abazigalovi si to někdy dám znovu. Akorát ten Sarevok se mnou zase nemluvil, blbec jeden holohlavej...
@Jab (09.10.2017 12:39): Mě to zaujalo především protože jsem si všiml, že na tom módu dělal sám David Gaider, protože nějak nebyl spokojený s původním výsledkem hry. Tak jsem zvědav, asi to fakt nakonec ozkouším...
@Vurhor (09.10.2017 11:33): Zrovna ta jeho změna na CG tak či tak není dobře provedená. Ascension přidává něco příběhu do závěrečného souboje. Ale nic podstatného. Ber tedy hlavně pokud chceš drsnější souboje s "pětkou" a závěrečný souboj.
Nedohrál to někdo s tím Ascension módem? Sem si říkal, že bych ho konečně vyzkoušel a pořádně otestoval své baldurácké dovednosti. Btw, ke dřívější diskuzi o tom Sarevokovi, údajně je k té změně jeho přesvědčení nutný právě ten Ascension, bez něho to v původní hře není možné. O důvod víc, proč bych ho chtěl vyzkoušet.
Teď si nejsem jistý, ale u nějakého takového modu upravujícího Sarevoka autor někde psal, že tu možnost změnit jej na chaoticky dobrého zrušil, páč tam neseděla. Což měl celkem pravdu.
@Jab (01.06.2016 13:15): Jojo, to jsem myslel. Doufal jsem, že po Ravagerovi se něco spustí, ale dočkal jsem se jen romancového rozhovoru. Hned po něm jsem otevřel konzoli a namačkal onen cheat, ale stal se prd. Nevím, jestli to třeba nějak nekazí módy... Pár jich tam mám naházených, včetně Sarevok´s friendship, což mu dodává nějaké bantery navíc...
Přísahu neskládal.
@Vurhor (01.06.2016 12:15): Nemá poslední jen v pocket plane někde kolem souboje s Ravagerem? Btw jestli si ho nechal přísahat, tak imho CG nebude. A i tak je to jedno aj v epilogu. ;)
Hmm, tak fakt nic. Dostal jsem se s ním až do třetího rozhovoru, což má být předposlední, ale ani popohnávací cheat už z něho pak nic nevytříská. A to už jsem v epilogu. Ach jo...
Tak jo, jsem odhodlanej ale už konečně poprvé překecat Sarevoka, aby z něho byl Chaotic good. Ale to pako se mnou vůbec nemluví. Má to něco společného s onou přísahou, kterou může v Pocket plane složit?
@Jab (01.01.2016 11:29): Bez strašlivých vadnutí se k Ravagerovi ani nehnu. Je to úplně nejlepší nástroj na pravidelné odstraňování těch příšerně otravných a věčně se respawnujících mečů.
Ty jo. Nějak jsem zapomněl základní principy bitvy s Ravagerem a měl celkem problémy. Šel jsem na něj už s unavenou partou a vyplácanými improved haste. Ale stále jsem měl strašlivá vadnutí, pár mordakeinových mečů a jeden time stop. Naneštěstí na ten byl imunní stejně jako na lower resistances z pořadače. :) Trochu cheat, zvláště když pierce magic normálně fungoval.

Btw dohrál jsem to s Isrou, což je NPC paladinka Sune. Překvapivě byla hodně dobrá. Podobně jako Angelo totálně neotravná a v klidu. Jen dost narušovala hru neustále se opakujícími monology. Ale šlo to přežít.
Dohráno. Naštěstí to bylo kratší, než jsem se obával. Moc dojem to na mě teda neudělalo. Pořád jenom samé souboje a navíc nijak zvlášť zábavné. Vyloženě mě bavil jenom ten se Sendai, kde jsem uplatnil i trochu té taktiky (mimo běžného "zrychlit a umlátit"). Yaga-Shura byl slabý, Balthazar taky, na draky stačila proměna ve Slayera.

Jediný problém byl závěrečný souboj, ten byl tak přepálený, že jsem si pomohl cheatama, protože mě to prostě nebavilo. Kdo ho vymyslel, by si měl dát pár facek. Ta kráva je naprosto nezasáhnutelná, a ještě spawnuje monstra v takovém počtu, že bych s nima měl problém i kdyby tam nestrašila ona. Jednou jsem ji s vypětím sil na několikátý pokus dal, ale když jsem zjistil, že ji musím porazit čtyřikrát, radši jsem si nacheatoval spousty životů, odolností a nízké THAC0 v ShadowKeeperu. Světe div se, i tak jsem ji pižlal snad půl hodiny. A vůbec, zlaté souboje v IWD sérii, kde hrajou prim bojovníci a ne mágové.
Jestli to budu někdy zkoušet s Ascension módem, kde je to prý ještě těžší, tak nejspíš rozmlátím počítač.

Ještě se mi tam teda občas líbila hudba. V jednom místě mi připomněla i Čajkovského, ale teď si nevybavuju, kde to bylo. Taky mě hodně překvapilo to pouštní město, tam je ta hudba dost epická a filmová. Na to jak je to nudná lokace je ta hudba až moc dobrá. :-D

Ale aspoň už mám celý příběh Bhaalspawna za sebou. Nakonec jsem té dvojce i přišel na chuť a dost mě bavila, byť mezi ty nejlepší RPG všech dob ji pořád nepočítám. Docela rád bych vyzkoušel jiné složení party, ale nechce se mi to celé procházet znova. (chtělo by to nějaký time stop, je to běh na dlouhou trať, a přitom mám další kvanta her, co bych si chtěl někdy zahrát)

Každopádně, datadisk jako celek hodnotím průměrně. Nebýt závěrečného souboje, byl by to lehký nadprůměr.
@Red (16.05.2013 10:11): Pokud si chtěli hrát na realističnost, měli to vzít celé, ne jen něco. Je nás tam šest, ale hráč se nesmí podívat do inventáře, aby ho někdo náhodou nepřepadl, protože to je nejčastější smrt dobrodruhů, všichni se zrovna dívají do batohu, to je fakt skvělé.
To spaní bylo do léčení úmyslně, pro lidi, kterým se líbilo, že spát můžou leda v hostinci, nebo několik dní v divočině, ta volba šla odstranit, ale já to dost vítal a nebyl jsem sám. Místo naučeného pohybu quicksave, spát, léčit, quicksave, spát, léčit, quicksave, spát, sakra nestvůry, teď budu strašit v pustině o den déle, se měl hráč šanci někam v pohodě dostat i přes časový termín. Pokud se proti hráči v jedničce spikla náhoda, byl ztracený, od jisté doby chodím pro Dynaheir okamžitě, nečekám na poslední chvíli, protože najednou se nikdo do gnólí pevnosti nedostane.
Tak to potom jo, já v soubojových systémech cítím i změny mimo to, jestli musím kliknout na útok, nebo postava útočí sama... :-)
Ty "neduhy" maj ale svý opodstatnění. Že se ve dvojce můžeš kdykoliv hrabat v baťohu jakoby se nechumelilo nebo vyspat do růžova je spíš zjednodušení než vylepšení. To bych kritizoval spíš například nepřehledný deník kdes nemohl dát záložku.

To že je jedno v jakým rytmu jsem napsal spíše kvůli tomu že na zásahy musíš pořád klikat. Pro mě by byla změna kvality kdyby Zaklinač útočil sám nebo rubal do nepřitele po jeho výběru. Takhle mi to přijde jedno.
@Red (15.05.2013 16:29): Vyjádřím se jinak. U BG jsem měl později druhý díl, který tyto neduhy odstranil. V Zaklínači sice bylo jedno, v jakém rytmu klikáš, ale asi tě to moc nechytlo, protože jsi přišel o silnější útoky, což muselo být otravné, já na ně teda radši čekal. Bylo to jednoduché, spíše šlo o změny stylů a lektvary, docela se mi to líbilo. Dvojka už mi souboji příliš nesedla a proto mám radši jedničku, i když třeba humor mám radši víc ve dvojce. U hry, která je postavena na bojích, ten boj má velkou důležitost, páč bez něj to nejde.
Nicméně není žádný vzorec na to, kolik procent se za co strhává, jelikož se jedná o individuální záležitost, každý totiž upřednostňuje něco jiného...
Tak ty výtky v BG jsou v pohodě, dejme tomu nedokonalá animace a dva prvky co ti nesedly. To neodečte dohromady ani pět procent :0)

Zaklínač je klikačka, je celkem jedno v jakým rytmu klikáš. To už bych hledal problémy jinde. Já si oba díly užil ale atmosféricky mi víc sedla jednička. I když ten plamen byl trochu Übermacht.
@Aba (15.05.2013 09:30): To zní jako Diablo. Tak si na něco přeci jen přišel, U Zaklínače mám radši jedničku. U Falloutu mi vadilo časové omezení, U BG hůře naanimované postavy, nemožnost spát do vyléčení, odpauznutá hra v inventáři, ale Zaklínač 2 mi nesedl soubojovým systémem, tam jsem preferoval spíše jedničku.
Což se týče Gothicu, to je opravdu zrůdnost, při první hře mně zabila pokakaná první moucha, což bylo silně iritující. Vrátil jsem se k ní až mnohem později kvůli příběhu, ale když si jí teď někdy chci zahrát, dávám přednost cheatům. Právě u soubojů je mi milejší spíše jednoduchost, u BG závisí na postavách, zbraních, kouzlech a tom, kdo a na co bude útočit, ne na klávesách a klikání v rytmu. I když jsem se později naučil i v Gothicu bojovat, moc mně to nebavilo, spíš naopak...
@Logan (14.05.2013 17:54): jj ale ty jsi obral a třískal a když jsi měl kosťáky za zády pak už jen zdrhali. Tak víš jak kdyby ta hra byla fakt dobrá nemusel bych si udělat vlastní dějovku a finálkní quest: "Vybij všechny tábory a smazej hru" :D
@Logan (14.05.2013 17:40): :DDD u mě záleží třeba i na hře, Gothic byl pro mě například tak iritující že jsem pak vykosil všechno a respektive od 20 minut hry to byla moje hlavní dějová linie, pak když jsem na to měl, pro mě hra skončila :D
@Aba (14.05.2013 16:17): Já za všech okolností ve hrách kopu za dobro, takže jsem na Bhaalovo trůn nakakal a šel si užívat s Aerií. Vždycky jsem chtěl být novým Bhaalem, ale nikdy jsem to nedokázal. Vždycky mi stačilo, že jsem dal na budku té uječené a namyšlené pindě... :-D
@Logan (14.05.2013 09:07): už si vzpomínám, jakou cestou jsi se rozhodl jít ty, já nejdřív bhaalem ale přišlo mi to pak tak frustrující že jsem to porkytecky loadnul a změnil :D
@Aba (14.05.2013 04:43): To máš jednoduché. V podstatě šlo o to, že se trůn po Bhaalovi uvolnil a jedna pipka chtěla na něj usednout. Tys jí musel porazit a pak sis vybíral, jestli budeš dalším Bhaalem, nebo se radši vydáš cestou smrtelníka...
Můžete mi někdo připomenout o co v tom datáči šlo? nějak si to nemůžu vybavit, díky :D
fingon: S touhle hrou mám své zkušenosti, a tvůj komentář je naprosto výstižný.
Čakal som väčší počet NPC, viac obývaných lokalít a aj viaceré úlohy. Strážcova tvrz je ale podľa mňa výborná.
Podľa mňa je to celkovo problém pravidiel na vyšších leveloch podľa AD&D alebo D&D. Všetko ide cez save or die, immunity/protection vs stun/paralyze, tj, je to o pár hodoch D20. Low level súboj ma v infinity bavil.
A s taktickými výzvami je BG2 + ToB zase otravný. U ToB už ten počet soubojů ale celkem dost skřípe a je prostě znát, že v hrách na infinity enginu nejsou rozhodně boje tou nejlepší složkou.
No, standardní řešení je zařídit, aby ti postavy v bojích neumíraly. Nechci si hrát na nějakého elitáře, ale boje ve "vanilla" ToB rozhodně nejsou složité. Pokud ti Sendai (ve standardu ten z jednodušších bossů) na nejlehčí obtížnost přišla těžká, tak hádám, že u Improved Sendai by jsi asi rezignoval na hraní, prodal PC a odebral se do kláštera XD
No já tomu právě vlivem Final Fantasy (plus dalších jRPG) nebo NwN odvykl :). Ale toto rešení pokud vím se mi nezdálo nejlepší ani tehdy (respektive to nahazování předmětů, které v ToB u mě následovlo po každém druhém boji).
ad.oživování padlých: No vidíš, a přitom mnohý pamětník RPG na to vzpomíná se slzou v oku, když se podívá na momentální všudypřítomný trend instantního oklepání a zvednuti ze země po boji...
Zjistil jsem, že moje kreativita v porcování nepřátel v AD&D je mizivá, jelikož jiné taktiky mi moc nefungovaly :) Po desátém pokusu skolit Sendai (dokonce jsem dal i nejnižšší obtížnost) jsem hru raději odinstaloval.

/a po čase jsem znovu zjistil, jak je pitomé oživovat mrtvé a vždy na ně pracně nahazovat výbavu :).
Taky bych řekl. V ToB je základní taktika dopředu tanky s Iron Skin nebo Stone Skin. Příp. se hodí i barbar se svými vysokými odolnostmi. Plus místo standardního haste na ně uplatnit o mnoho lepší Improved Haste (tohle kouzlo by mělo zabírat drtivou většinu naučených kouzel 6. úrovně u mágů a příbuzných povolání) - hlavně v těžších soubojích. Pak trochu té malebné střelecké podpory (od šípů a šipek až po Dračí dech) a měla by to být procházka růžovou zahradou.
Občas to nejde samozřejmě. Mozkožrouti by i tak dělali problémy. Ale na ty zase úžasným způsobem platí Skeleton Warriors.
"jelikož rutinní opakování nahození rychlosti, vyvolání příšerek a enormní spotřeba lečivých lektvarů není to, co v RPG hrách hledám" Tak skús inú taktiku. :) Práve v tomto je BG sága fajn, že spôsobov ako zdolať nepriateľa je veľmi veľa.
Dragon Age samotný téma je rozhodně povedený a Fire giants je jasně vykradenej Conan, jako ostatně zbytek ToB OST, ale krásně vykradenej:)(což i to DAO podle mě nezapře insipiraci).

Dragon Age oproti ToBu má kromě hlavního tématu IMHO menší množství opravdu pěkných skladeb a v ToBu Zur předvání i něco jako práci s leitmotivy (variace tématu), což osobně hodně kvituju.
Mne sa z ToB najviac páči hudobne asi Amkethran, Saradush, Main Theme a The Pocket Plane. Pri väčšine ďalšej Zurovej hudby mám pocit, že si ide v 90% vo svojom zabehnutom neprekvapivom klišé a sebavykrádaní a možno tých 10% stojí za to (občas nejaký track v PoP, téma z prvej Syberie, možno čosi z Lineage II: Oath of Blood).
Svoje OST k ToBu Inon Zur podle mě zatím nepřekonal...(main theme, Sendai battle, Fire giant mountains...).
Někde jsem to kdysi četl, jen už jsi nevzpomínám kde... každopádně asi šlo o hodně raný koncept, který byl relativně rychle zavrhnut (zjevně ještě před oznámením). Tak či tak o tom přinejmenším museli uvažovat.
PvT: To jsem samozřejmě pochopil. Nicméně odehrávají se po konci dvojky (nástupnických válek) a před začátkem trojky. A Sandro je lich už od prvního dílu. :-)
Jab: Kampaně v SoD se taky odehrávají daleko dřív před příběhem RoE:) Sice je takový anachronismus trošku nelogický, ale to je jen malý detail.

Co se týče ToB, tak nejvíce se mi tam snad líbilo zpracování lokací, což je ale asi tak všechno, co bych vyloženě pochválil. Bojů je tam nahuštěno opravdu moc, jen ke škodě tak skvělé série. Taky mě moc nezaujaly ty divine skilly, které se odemkly po dosažení určité úrovně a závěrečný boj mi osobně přišel neskutečně težký na obtížnost podle ADD. Vyhrál jsem ho vždycky jen na tu nejlehčí, z čehož jsem nikdy neměl dobrý pocit. Ale Sarevok v partě hodně potěšil:)
Já taky neříkám, že HoMaM 3 má špatné datadisky. Nicméně Armaggedon's Blade vlastně přidává jen Conflux a něco nějaké prima kampaně (mohlo by být i hůř, ale za původní cenu bych to určitě nekupoval). Taková standartní dojná kráva (a doteď si navíc myslím, že Conflux byl špatně provedený špatný nápad). SoD je na tom ještě hůře. Zejména moc nezapadá do původního příběhu. Ze Sandra je najednou zase člověk, který utíká před Ethricem. Přitom už to byl lich v minulých dílech a Ethric měl být už dávno pod drnem. Takových chybek v příběhu je tam ale víc. Nicméně kampaně samotné mi přišly lepší než v AB.
U toho ToBu bych souhlasil především s kritikou závratného množství soubojů. A aj těch horších questů je tam opravdu více. Nadto spousta z nich slouží jen jako dojná kráva pro případné zvýšení či snížení reputace (viz hned ten chlápek v Saradushi co ho zabije výstřel z katapultu). Nicméně v posledku stále prima datadisk a některé lokace byly skvělé (Saradush mám strašně rád).
Jab: náhodou HOMAM 3 malo vcelku dobré datadisky

osobne mám ToB rád, ale na môj vkus je ten posun k akčnosti zbytočne priveľký a príbeh sa síce uzatvára, ale nemá takú "silu" ako v pôvodnej hre, to isté aj questy a prostredia (Athkatla je proste Athkatla).
Inak k tým podareným datadiskom ešte určite W3: The Frozen Throne a Swat 4: The Stetchkov Syndicate, napadli ma aj datadisky lepšie ako pôvodná hra - NWN: Shadows of Undrentide, Doom 3: resurrection of evil, Warhammer 40k: Dawn of War - Dark Crusade,
Takhle z hlavy jakékoliv datadisky k sérii HoMaM. Nebo k Disciples 2, Gothic 2, Baldur's Gate (I), Shogun (Mongol Invasion), Tribunal k Morrowindu atp. (to jsem se jen koukl kolem sebe, co mám v poličce u počítače :-)).

P.S. To jsem myslel jako ty horší datadisky. ;-)
"Jediné datadisky jež Throne of Bhaal dupou za krkem je jmenovaný Lord of Destruction a pak ještě Night of Raven."
No, každý máme jiný vkus. Z výše uvedených je dle mě s naprostým přehledem nejlepší LoD - v podstatě vytváří svým způsobem úplně novou hru (a co se rozsahu týče, nejen svým způsobem). ToB je spíše velikášské rozšíření BG II, exhibice s vysolokovelovými kouzly a vybavením je svým způsobem zábavná, ale co se příběhu a RP týče, tak je to spíše hodně slabý přídavek.

"Ukažte mi radši někdo lepší datadisk."
Spíš mám problém z hlavy rychle jmenovat nějaký HORŠÍ datadisk... Hmmm...
Richmond: Podle mých hodnocených a dohraných her se tu (zatim) ani řídit nedá, protože tituly hodnotím postupně a všeobecně u mne platí, že za týden ohodnotím tak okolo cca 2 her, které označím a většinou k nim napíšu komentář. Snad v brzké době překonám lenost a doplním si alespoň část seznámku.

MCZ: Může být. Holt mne ani jeden z jmenovaných neosovil, ale to je spíš otázkou priorit a rozdílného vkusu.
Kubulus:

Homeworld: Cataclysm, StarCraft: Brood War, Half-Life: Opposing Force atd. atd. tj. namátkou pár datadisků, které tedy nedosahují kvalit původní hry (možná vyjma BW), ale rozhodně jsou podle mého lepšími datadisky než ToB.

Jinak názvem, nebo spíše označením "Role Playing" se může chlubit každá pitomost, čili rozhodně bych to za ukazatel kvality nepovažoval :-).
Možná si to zle vykládám, ale podle tebou hodnocených her na fandu rpg nevypadáš :)
Kubulus: myslíš pouze k RPG anebo obecně (protože u těch RPG pravda moc nevím, ale obecně, těch by se našlo dost)? Tak či onak to nic nemění na tom, že ToB je sice fajn, ale tak nějak nic nepostradatelného.
Jediné datadisky jež Throne of Bhaal dupou za krkem je jmenovaný Lord of Destruction a pak ještě Night of Raven. Ale že by ho něco vyloženě trumflo, na to si teda nevzpomínám.
Minimalne stejne dobre se urcite najdou:), napr. LOD u diabla 2 nebyl k zahozeni atd..., ale jinak je pravda ze TOB patri mezi datadisky k te elite:).
U datadisku je dobre, ze odstranuje i exp limit ze soa + pridava nova kouzla/schopnosti..., takze alespon i trosku zlepsuje puvodni hru. Jinak kdybych si mel vybrat mezi soa a tob, tak samozrejme volim soa (a ne jen kvuli delce). Kazdopadne i tak se jedna o jeden z tech velmi dobrych datadisku:).
Nesouhlas. Datadisk je sice fajn, ale SoA je mnohem lepší (mj. přece jen méně akční a to se počítá) a rozhodně bez datadisku obstojí.