Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tulareanus: Tak tak... Já Fallout 1 hrál taky "kvůli" jeho pokračování.
Tak imo v tejto súčasnej diskusii ide asi len o paralelu s BG2, čiže ak sa človeku páči dvojka, na 99% sa mu bude páčiť aj jednotka. Predsalen, ak si niekto zahrá Fallout 2 skôr než Fallout 1 (teraz sa nechcem dohadovať s nikým, že ktorý diel je podľa koho lepší), nie je dôvod si nezahrať aj jednotku, práve naopak, toto nie sú FPSky/závodné hry/športy a podobne, kde ide len o technologické a konceptuálne prekonávanie sa.
Na headshoty nehraju. Důležité je, aby šel zásobník zbraně velmi rychle vyprázdnit. Samozřejmě s maximální Agility a s pomocí perků typu Akční hoch, Bonus kadence a Rychlostřelec. :-P
Podľa Todda Howarda je zábava aj hádzanie granátov vo Falloute 3. BG1 má však výbornú atmosféru, aká sa v hrách často nevidí.
Hamster: Tak zabavnejsich RPGcek nez je BG si ja dovedu predstavit celkem dost :)
Jab: Jelikož jsem začal hrát DOSovky a rané WIN95 hry celkem pozdě (2006) tak mám tendence tu dobu a její hry glorifikovat. Ale Ultima VII po obtížnějším začátku je velice uživatelsky přijemná a např. oproti dobové konkurenci (Wiz7, BoK) i snadno hratelná - a nedivím se tak, že je pro mnohé daleko výš než tituly z éry Black Isle/BioWare.

(zvuky tam jsou + Exult je vylepšuje, souboje jsou spíše formalita než výzva a tvoří minimum hratelnosti)
Drolin: Já mám ono "staromilství" ve zvyku dosti filtrovat. Udělal jsem už kvůli němu pár chyb (namátkou Wizardry 8 - jehož fanoušci už byli naštěstí a evidentně potrestáni - jinak by se jim tohle nemohlo líbit :)).
Nicméně Ultima VII vypadá celkem zajímavě. Akorát by mohl být nějaký mod na zvuky a trochu se bojím i kvality soubojů (snad jich alespoň nebude mnoho).
Kubulus: pokud si tam doinstaluješ ty tucty modů, které z BG1 udělají jinou/lepší hru, tak tě to asi bude bavit. Osobně tuhle hru řadím mezi to horší od BioWare (jakkoli jsou všechny jejich "nové" hry "stejné"). A to bych se skoro mohl počítat za staromilce; mé první RPG byly Realms of Arkania 3 a Torment; první Fallout jsem mimochodem hrál zhruba ve stejné době co první Baldur's Gate - mnoho let po vydání - a přišel mi nesrovnatelně lepší.

Ale je to hodně o přístupu, třeba tě to nadchne. Já fakt, že Sword Coast má asi 3×5 metrů, které si můžeš projít z jednoho rohu do druhého, za nijak úžasný nepovažuji.
Jab: Počkej, já na rpghrách nic nepsal - mysíš Ringa (a právě kvůli jeho chvalozpěvům na sérii jsem se k U7 dostal - a jsem za to více než rád :).

Mě se naopak otrávila trochu BG, jelikož jsem od ní očekával něco jiného.
Drolin: Upřímně řečeno si mi Ultimu VII už tak zprotivil svým vychvalováním na rpghrách, že mi ani nehne se na ni byť jen podívat. :)




P.S. No, občas se na ni podívám a má něco do sebe. ;)
Jab: Nevím kde jsi přišel na to, že poukazování na kvalitu pozapomenuté hry (která si zviditelnění jistě zaslouží) je trolling, ale budiž :).

A jen tak pro zajímavost, hrál si vůbec trochu více U7?

Kubulus: Asi dvacetkrát už jsem tady psal nějaké mody k instalování (P.S. na vyžádání mohu poskytnou svůj seznam). Ty si tam dej a pak to (podle mého) hladce překoná druhý díl. Trollinovi s jeho Ultimou VII se prosím vysměj. :)
Kubulus: Určitě nabídne. Do jaké míry positivně nebo negativně už záleží... Ale nabídne.
Myslím, že ne - alespon mě hra mírně zklamala - očekával jsem něco ve stylu BGII.

Za zahrání to ale stojí, zvláště v konkurenci dnes tak nedostakového zboží, jakým kvalitní RPG jistě je. Jen nelze čekat dialogově rozvitou hru (což vynahradí např. Ultima VII, která je i po všech směrech lepší hrou než BG).
Jako hráč původním Baldur's Gate nepolíben, zato však velmi dobře seznámen s nadcházejícími hrami od Bioware, včetně pokračování Shadows of Amn a Throne of Bhaal, bych potřeboval vědět, zda si myslíte, že by mi měl Baldur's Gate (+ Tales of the Sword Coast) i tak co nabídnout. Přeci jen nechci utratit peníze za něco, co bude "pouhým" předchůdcem oněch her.
Derhaa tá spodná lišta sa aktivuje F1-F12 klávesmi vrátane tých quickslotov na opasku.
Ne ne, válečníkovi scroll nedáš. Resp. dáš, ale nemůže jej použít. Ale co se týče zkratek... Jsou. Mrkni do konfigurátoru.

Jinak všechno řídím myší, zkratky mi moc nevoní=P
Vyborne. I presto, koukam do konfigurace a jsou tyto volby: Quick Buttons - Spell Slots, Weapon Slots... atd. jsou klavesove zkratky pro operaci s vecmi, ktere jsou na "opasku" (chapej nejsou v brasne, ale vidim ji u vybrane osoby v dolni casti obrazovky)?

Jde mi o to, ze i kdyz pauzuji, chci si vybrat bojovnika, nahodit mu (omluvte prozatim mou neznalost) kouzlo na rychlost, kt. jsem mu dal na opasek. A timto zpusobem naklikat "rozkazy"...

Vim, je to furt warcraft-pristup, ale je mi to blizsi, nez klikani mysi na ikony. Pouzivate klavesove zkratky pro pripravu bojoveho stretu?
Jak v čem... Ale princip je vesměs takový jak píšeš. Tanci vepředu, mágové vzadu. Před střetem se posilni kouzly od klerika/druida, nahoď nějaké ty schopnosti válečníků které tam naženeš a jak je nasvítí, tak spusť s lučištníky a mágy/zaklínači. Taky záleží na situaci a prostředí. Když hraji s dvěma postavami, tak často využívám ochranná kouzla na jednu postavu, kterou ucpu přístup a druhou to kosím na dálku. Záleží...

A jo, bez pauzy jsou bitvy neskutečně chaotické a bezcharakterní (to u mě platí ve všech RPG).
..kolega dobre radí, treba používať pauzu. (Obvykle si nastavujem autopauzu tak, aby sa hra zastavila keď sa objaví nepriateľská postava, alebo aktívna pasca. A bez pauzy sa nedá chlípať kafe.)
Bojove sarvatky.... Dnes jsem se bavil s kolegou na tema, jak bojovat v BG se skupinou. Docela jsem ho pobavil, ze to klikam realtime ala Warcraft. Pravdou je, ze mi to moc nejde.

Kolega mi doporucil pouzivat pauzu, kdy mam case rozdelit ukoly jednotlivym clenum skupiny (bojovnikovi do predni rady, magovi ustup a pripravit kouzlo atd.). Zajima me, jakou pouzivate taktiku.

Škoda, že to nie je konštatovanie ale škrečkovito-hyperaktívne poskakovanie na mieste snažiac sa dosť zo seba čo najrýchlejšie najviac slov, bez toho, aby boli vlastne premyslené. :)
Konštatovanie, že ho hra nebaví, je v poriadku. Premočený súboj pokazí náladu raz-dva.
Dokud nepřišla část s DAO, tak by se s tím do jisté míry dalo souhlasit.
konvica: Zajímavý koment, akorát mi chybí proč je to průměr? Včem je to průměr a proč? Které RPG (berme izometrický pohled) je pro tebe nadprůměr?
Keď sa debatí o spoločníkoch, prihodím svoju trošku do mlyna aj ja:
Najlepšie som si hru užíval vtedy, keď som spoločníkov považoval iba za dočasnú výpomoc. Jaheira a Khalid smerujú do Nashkelu, prešetriť udalosti okolo železných baní. Fajn, po úspešnom výlete do baní som sa s oboma rozlúčil v Nashkelskom hostinci. Pridal sa Minsc, nakrátko. Po záchrane Dynaheir som sa nimi rozlúčil. Branwen vydržala v družine o čosi dlhšie, tá prahne po pomste na Tranzigovi, ktorý ju premenil na kameň. Sprevádzala ma až do zatopených baní, odkiaľ som vyslobodil trpaslíka Yeslicka, Branwen teda odkráčala do najbližšieho hostinca. Nakrátko sa pripojila Viconia, potom Ajantis, ale s oboma som sa rozlúčil v najbližšom meste.
Skvelým prírastkom sa ukázal byť lučištník Kivan, ten patril spoločne s Imoen k základu družiny. Imoen, inteligentná zlodejka, presedlala veľmi skoro na povolanie mága a preto som dočasne najal i potvorskú Safanu, až do doby, kým Imoen neukončí štúdium v Umení.
Mno, a keď som dorazil do Baldurovej brány, družina sa skladala zo štyroch postáv; spoločníkmi boli Kivan, Imoen a Yeslick; zostava, ktorá mi vydržala až do samého záveru hry. (Bývalým spoločníkom som nechal i kompletnú výzbroj, zužitkoval som teda každý nájdený magický predmet a v inventári mi nič nezavadzalo.)
Biff je len náhrada za NPC, ktoré sa má vyvolať cez script, ale z nejakého dôvodu to nejde (keď je NPC mŕtve). Najmä pri dvojiciach NPC, ktoré si vyvolávajú dialogové riadky navzájom - Montaron Xzar, Jahiera Khalid, ale aj iné questové.

Tj, Biff je taký vtipný replacement za bug alebo nezmyselný dialóg -- preto "Understudy".
O tomhle jsem taky nevedel, a to jsem si myslel, ze o my nejoblibenejsi hre vim vsechno.
Pro Corana ti ale nezbývá žádná střelná zbraň, která by stála za řeč. A nemít mága je škoda. Zvláště když je to nejlepší mág ve hře (v obou dílech). Ostatně obdobně i Sarevok je nejlepší non-multi(/dual)class bojovník ve hře. ;)
Plán je takovýto: Já "anti-spider" ranger (krátký luk +2, Spider Bane +2), Kivan (Skládaný +1, halapartna +2), Shar-Teel (Kuše přesnosti +5 / Dlouhej +2 se štítem +1/+4), Coran (Dlouhý +2), Imoen (lehká rychlosti, krátký meč), Viconia "anti-undead" (prak +1, kladivo +2, štít +1). Edwina se pak zbavím ve prospěch Corana, neumí to s lukem ani kuší, i když ho asi vezmu na Daevorna a finální souboj... :-)
Většinu hry má dobrý střelec největší množství zabitých. Máš tam sedm charakterů, dobrých luků ve hře moc není. Jsou tam dvě celkem dobré kuše (lehká "of speed" a těžká "of accuracy"), dva luky (krátký "Eagle" a dlouhý of Marksmanship). Mělo by ti to cca vystačit. Pokud plánuješ hrát i dvojku (kde je nejlepší Gesenův krátký luk - dokonce i s ToB), tak specializuj hlavní charakter rovnou v krátkých lucích. Zvláště pokud z něj pak uděláš Archera (ve dvojce je navíc jedna z nejlepších střelných zbraní - Tuigan bow - hned na začátku, v Měděné čelence - samozřejmě je to short bow). Corana/Kivana (předpokládáš, že Kivana časem vyměníš za Corana) pak logicky specializuj na Long Bow. Shar-Teel na Crossbow a Imoen dej tu light crossbow of speed.
Budeš mít ale semo tamo problémy. Někteří nepřátelé jsou imunní na nemagické zbraně (i na šípy +1) a často tak budeš muset přepínat na zbraně na blízko. Pak tam jsou i nepřátelé (někteří nemrtví - například kostlivci), kterým budeš uštědřovat jen určitou část zranění (na ně jsou nejlepší palcáty, kladiva a jiné drtivé zbraně).
"Lukostřelba" je docela nadhodnocená a nějaký čístý antipatie tam taky nevidím, tak by to mohlo fungovat. Jen pozor že někdy vstoupíš do nějaký lokace a hned máš tanky u sebe, což není nepřekonatelný ale komplikace to je.
Co si myslíte o "lukostřelecké" partě: Elf Ranger, Shar-Teel, Viconia, Imoen, Edwin, Kivan, Coran?
To já radši nic instalovat nebudu. Stejně teď chci proběhnout ještě datadisk tak, jak ho autoři stvořili. :)
Hlavně tedy nezapomeň na nekompatibilitu savů, pokud říkáš, že to má otec rozehrané.
Malignus: Co se týče romancí a rozšíření NPC dialogů, tak to ti neporadím (pro mě otravné). Co se týče grafického vylepšní tak rozhodně widescreen (jen rozšiřuje rozlišení), Baldur's Gate Trilogy (propojí oba díly a datadisky do jedné hry na engine a pravidlech BG2 - momentálně mám rozehrané a funguje naprosto skvělě), BG TuTu, Baldur's Gate Tweak pack (mnoho užitečných vylepšení podle vlastní volby)... Vůbec... Podívej se sám =)

A tady máš důkaz místo slipů - BGT i s češtinou. A ještě jeden a druhý.
Malignus: Tak záleží jaké módy konkrétně (jejich obsah zpravidla přeložený není), ale mě se všechny, které jsem zkoušel s češtinou rozjet podařilo (a bylo jich do počtu prstů na rukou). Takový Trilogy nemá problém, TuTu taky tak. A to jsou asi nejobsáhlejší módy k BG.