Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Fakt? Ve Score psali, že ne. Jinak ty patche nejdou nainstalovat, tvrdí, že BG nemůžou najít.
BG jsem postupně hrál na W98, XP a W7-64 na různém hardwaru a pouze s posledním patchem int 5512 a nikdy jsem žádný z popsaných bugů nezaznamenal.
Tak jsem nakonec změnil používanou zvukovku z integrované na SB AWE 32 a hudba se rozeběhla, ale stejně hraje jen občas. Lepší než nic. Zvýšil jsem grafickou hloubku z 8 na 32 bit a zapnul si titulky u NPC a stáhnul 1.3.5521 international patch, takže teď už mi zbývá jen editovat komentář. :D

P.S.: O modifikacích jsem uvažoval, ale ty nefungují s češtinou, což problém, protože táta to hraje taky a anglicky neumí.
Malignus: Doporučil bych nějaké fixpatche nebo unofficial patche. Ty to většinou jistí. A nebo rovnou modifikace (BGT, TuTu).
Tak jsem teď řešil nastavení, které jsem po instalaci nechal na nefault a nijak jsem jej neměnil. Hudba byla skutečně na minimu, ale i když ji mám teď na maximu, tak mi stejně nehraje (kromě animací). Na BioWare fóru jsem zjistil, že ani BW nemá tušení, proč se někdy nějaké lokace vůbec neodemknou.

Jinak se jedná o Baldur's Gate Saga v1.3.5508 ze Score DVD 192. Mám za to, že je to snad oficiální final patch.
Tak na nejakých zvukovkách s EAX to tuším robilo to, že zvuky postáv (bojové pokriky a podobne) boli extra nahlas oproti zvyšku. Ale napr. bojová hudba určite potichu nie je. :)
Hudba tam je a velice povedená! Ani nijak potichu nehrála. Holt musíš vědět co v tom nastavení šteluješ=)
Hudba tam je, ale v základním nastavení hraje, oproti ostatním zvukům, strašně potichu.
Taky si ty bugy nepamatuju a to jsem to dohrál několikrát. Nicméně jinak pěkný koment.
Malignus (koment): "Hudba hraje jen v animacích (na začátku a na konci každé kapitoly jedna), ale je vážně pěkná."

Počkat, co je tohle za blbost... hudba přeci hraje na každém kroku (tzn. v každé lokaci/ při každém souboji).

Ad. bugy... máš nejnovější verzi? BG jsem dohrál mnohokrát a nenarazil jsem na ani jeden tebou zmiňovaný.
Bloodlines má niektoré čísla zväčšené, niektoré ability robia niečo iné, niektoré aktivity vôbec neporovnáva cez úspechy nahádzané x D10 kockami a rovno majú fixný req na úspech (lockpick, seduce, persuasion, hacking), no pri damage a to hit (okrem toho, že musíš najprv zamieriť myškou) si mechanizmus ráta či si trafil netrafil, brawl/melee/firearams vs dodge/armor pomocou D10 a následné číslo je jednoduchým spôsobom znásobené pre potreby poč. hry (možno ani nie priamou úmerou, ale jemne pozmenením pomerom na zníženie mortality z PnP). A to je zásadný prvok PnP systému, ktorý nebol v Redemption.
Jestli je Bloodlines postaveno na PnP pravidlech, tak Redemption je historický dokument.
VtM Redemption a Bloodlines nemajú rovnaký ruleset. Síce majú rovnakú licenciu, niektoré disciplíny sa volajú rovnako a niektoré ability robia približne rovnaké veci, v skutočnosti na pen and paper pravidlách je postavený iba Bloodlines, s tým že väčšina abilít bola aj tak zmenená pre potreby počítačovej hry.
A já to taky jako nadsázku bral a tak taky Bodkinovi (ano, jeho TOPka se skládá z JA2 a Bloodlines) odpověděl. To jen dav zase cosi hučí=)
kurča: To je nebetyčná blbost. Ty dvě hry spolu mají společný Ruleset, nic víc. Naprosto rozlišné firmy, naprosto rozlišné příběhy. Stejné jako hledat pokrevní vztah mezi Neverwinter Nights a The Temple of elemental evil. Kromě rulesetu třetí strany (D&D) tam nic není.
Hlavně by mě docela zajímalo, jak bylo myšleno vykrádačkou Vampire: Bloodlines vs. Redemption, co tu bylo také zmíněno. Beru v potaz, že slovo vykrádačka bylo zvoleno nešťastně, ale i tak... Ano, Fallout 1 a 2 či Baldur's Gate 1 a 2 jsou si podobné jako vejce vejci, ale zrovna u VtM tohle neplatí ani náhodou. Tam zůstaly stejné tak možná základní pravidla, zatímco zbytek je naprosto odlišný.
To nebyl hon na čarodějnice, ale nadsázka. [nadsázka]Příště to raději otaguju.[/nadsázka]
tato debata je trošku mimo. Druhý díl hry, který funguje na stejném principu, je vykrádačka? Proč? Je to druhý díl jedné a té samé hry. Jak ho může někdo označit za vykrádačku? To je jako když řeknu, že nová Octavia II je vykrádačka Octavie :)))

Tak kdyby přišla jiná hra od jiného týmu, která by kopírovala engine, systém a styl hry, tak by to byla vykrádačka. Toto jsou obyčejná pokračování, kde se akorát dotáhly některé věci na maximum, co tehdy vývojáře napadly. Vždy se může udělat něco lépe, ale to si každý uvědomí, až když je po bitvě.

Malignus má pravdu. Toto je už hon na čarodějnice. To se někteří nedokážete smířit s tím, že jiní mají radši to rozvinutější pokračování?
Súhlasím, je dosť nefér nazvať pokračovania, ktoré nesú rovnaký názov, ruleset, engine, setting vykrádačkou. Vôbec by mi nevadilo ak by v prípade Falloutu, vychádzali dodnes izometrické klony jednotky namiesto tej FPSkovej "parády" od Bethesdy.
Já bych byl opatrný, co se týče slova "vykrádačka". Podle mého názoru se nejedná o vykrádačky, ale o pokračování a označovat ho / je za vykrádačku / -y mi přijde trochu jako hon na čarodějnice.
Kdyz uz jsme u toho UFA, tak prave mezi Ufo : Enemy Unknown a X-COM : Terror from the deep je v podstate stejnej rozdil, jako mezi Falloutem 1 a 2, takze idealni priklad "vykradacky".
Myslím si, že rozdiel medzi JA2 a JA1 je ďaleko väčší ako rozdiel medzi F1 a F2, či BG1 a BG2 (keď už sme v tej diskusii k BG). Ale Say ako proti argument voči tvrdeniu že F2 je vykrádačka to berem.
MtM: Pravda, Laser Squad, ja som tušil, že som na niečo zabudol.
Prvy JA sa mohol tak maximalne inspirovat Rebelstar resp. Laser Squad, ale pokial to niekde autori nepriznali otvorene, mozes len tipovat. Pri UFO: EU je to jasne, povodne to mal byt dalsi Laser Squad (ved ma aj rovnakeho autora(ov)).
Co to zase točíte? Bodkin psal, že je F2 vykrádačka F1. JA2 je potom vykrádačka JA1, Bloodlines zase Redemption. Už to kapete?
To by som aj ja rád vedel, kedže JA1 v podstate ani nemal čo vykrádať. V tej dobe iné turn-based taktické hry s menším počtom vojakov v podstate ešte ani neexistovali (viem si spomenúť iba na turn based stratégie a syndicate bol real time ak sa nemýlim -- prípadne UFO:Enemy Unknown vyšlo v tom istom roku 94). Ak má ale niekto lepšie info budem rád ak ma poopraví.
4Say - Ceho je Jagged Alliance 2 vykradacka prosimte? Prvniho dilu? To snad ne...Nepredpokladam, ze bys byl takovej herni ignorant, abys napsal, ze JA2 je vykradacka Falloutu.
Gameplay is a lie. Kromě inventoráře a "Take All" tam není nic rozdílného v gameplayi. Dvojka je jen natáhnutá, rozplizlá aby si v ní člověk mohl radostně vydovádět. Z mainstreamované.
Bodkin: No holt já si na gameplay potrpím. A stabilitu poněkud taky. Souhlasím, že F2 ,,vykrádá" F1, ale beru to prostě jako perfektní nápad dotažený k dokonalosti. Jagged Alliance 2 je taky vykradačka když to tak vezmeš. I ten Bloodlines.
O_O

Ale tak je to správně. Celý svět je v hajzlu a tvé komunitě hrozí smrt žízní, tak se vydáš na pouť za vodním čipem, poznáváš úpadek společnosti, vzpomínáš na věci které jsi nikdy neviděl a už nikdy neuvidíš, nacházíš nové a horší nepřátele. Proč by tam mělo být něco funky, ghůl šukající nafukovací pichny? A meleš sebou.

Ve dvojce je ten konec kmene tak nějak v blízké budoucnosti, nic iminentního. Tam se můžeš vydat na tu svou crazy road movie za šnekovým diferenciálém a grálem s jistotou, že Elvis střeží atomovku a Chuckem Norrisem je daleko v mexiku.

Tudíž, F2 je taková vykrádačka 1ničky, projetá lisem pro blbečky, aby se necítili deprimování a místo toho zažívali šílená dobrodružství. A tady upřímně seru, že gameplay dvojky je lepší. Jediné tlačítko a obrácený inventář nepočítám.
Bodkin: Faktem je, že mi ještě nějakých 107 dní zůstalo. Ale to hráč, který hraje poprvé neví a pocit z celé hry je takový skličující.
Pravda, časový limit v F1 měl být ukrytý. Hráč by pak po dlouhém toulání, zatímco všichni umírali žízní, přišel do vybydleného Vaultu, tam byly stopy hrůzných věcí, kanibalství, pití krve, atd atd.

A na správcově křesle by byl lístek - Shumafuku, ty idiote, čemu jsi nerozumněl na: ASAP!
Tlačení na čas ve hře, která má open world je hotový zabiják. Viz. Fallout 1.
Mne sa fikcia naliehavosti v dvojke páčila, zvyšovalo to dojem toho, že by to tak aj naozaj mohlo byť, narozdiel od toho ako si napr. v Mass Effecte Shepard nájde dosť času zatancovať, vykrádať apartmány, hrať automaty atď. :D
Isair: Ach... Vyhýbá se mi to krásným obloukem. Dvojitým=)
Paul von Talaczek: Co konkrétně? Ať vím na co si mám dát bacha.
Nevim teda jak v BG2, ale v BG1 je rozhodně pár úkolů, u kterých člověku hoří čas a pokavad se na to zapomene, v určitých případech to znamená docela pokaženou hru. Ale tak, to je zase jen taková kosmetická vada na kráse...
Hamster: Nejde jen o Imoen. Furt někdo s něčím oxiduje. Parťáci stále něco chtějí, NPC stále něco chtějí a všichni se tváří jak to hrozně hoří. Teď to hraji a jak jsem si ten problém jednou pojmenoval, tak mi to čím dál tím více leze krkem. :)
Jab: Hele jako teď už fakt trochu kňouráš. Hra ti necpe časový limit, ale tobě vadí, že se tváří, jako by to co v ní řešíš bylo nějak akutní? Kamarádka se kterou jsi vyrostl má těžké trable. Jak jinak by se to mělo asi tvářit? Možná, že pokud by se příběh točil kolem papuče zapadlé pod gauč, tak by to tuhle tvou námitku vyřešilo, ale tam se asi opět dostáváme do sporu našich vkusů, páč nevím zda bych to hrál.
Hamster: I když Imoen nemusíš nutně osvobodit do dvou týdnů, tak se ta hra tak nějak tváří. Z dialogů vyplývá, jak všechno honem spěchá a všechny questy jako bys měl plnit co nejrychleji. Ve skutečnosti to tak není, ale i stejně mi to lezlo občas na nervy.
PvT: Osobně jsem se do BG naopak dostával trochu déle. Dvojka mě celkově bavila více. Naopak jednička mě začala bavit cca až při druhém hraní.