Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Zásadním kritériem pro celkové hodnocení singleplayeru je pořizovací cena hry. Pokud za Battlefield 1 dáte plnou palbu hned druhý den po vydání, pak chápu nespokojenost s ukazatelem cena/výkon, resp. herní čas. Pokud však dáte za hru výprodejových necelých 5 EUR, pak není větší důvod k nespokojenosti.

FrostbiteEngine umí totiž generovat dechberoucí akci, parádní efekty a téměř až umělecky zpracovaný design jednotlivých lokací. Ono celkově jde spíše o takový interaktivní seriál ve stylu Band of Brothers, přičemž moc možností, jak jednotlivé mise řešit, stejně nemáte. Celá kampaň se dá v klidu projít za necelých 8 hodin, po kterých obdržíte pomyslný certifikát na ovládání dvouplošníku, tanku Mark IV, koně, granátometu, plamenometu a bezpočtu dalšího vojenského vybavení.

Dobře odvedená práce od DICE a rozhodně kvalitně strávený čas v období první světové války v rámci několika fiktivních příběhů.
+5 +9 −4
  • PC 70
Musím předeslat, že krom krátkého hraní Battlefield 3 jsem s touto sérií neměl zkušenosti. A nehraju kompetitivní multiplayer, takže hodnotit budou pouze Single kampaň. Podle místního hodnocení jsem se nejdřív docela bál, ale vlastně jsem byl hodně mile překvapen. Až na to, že mi na soudobé kvalitní mašině (AMD Ryzen 5 5600X, GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G (rev. 2.0), 32 DD4 3600 RAM) sice hra samotná běží ve 4K na nejvyšší detaily, ale cinematics filmečky jsou nepříjemně trhané a ještě v nějakém nízkém rozlišení. Ale to se dá překousnout, když hra samotná i po letech vypadá moc pěkně. Ano, je to válečný filmový patos a všechny mise kampaňe jsou řízené skriptem. Na druhou stranu máte poměrně velkou volnost pohybu na sandboxových mapách, spoustu úkolů můžete obstojně řešit stealth způsobem. Ačkoli ano - někdo by zase mohl namítat, že AI je docela stupidní a slepá, ale není to zase tak úplně jednoduché - kvůli tomu, že na sebe navzájem hlídky vidí a je potřeba si stealth postup promyslet. Alespoň trochu :-). Některé mise lze vyloženě vyhrát bez aktivace alarmu, ale Když se spustí, přijde na řadu poměrně vyvážený gunplay. Od boku se moc netrefujete na vzdálenější cíl a naopak po zaměření jste naprosto přesní skoro s každým výstřelem. Zbraní je hodně - ano jsou to mnohdy prototypy a experimentální zbraně, které se ve skutečnosti zřejmě ani moc nepoužívaly (a tady je najdete na každém rohu), ale myslím, že se ani tvůrci nesnažili udělat akurátní realistickou simulaci - není to prostě ARMA. Zároveň to ale není Call of Duty, je to tedy něco mezi a je jen na vás, jestli vám takovýto koktej bude chutnat. Pěší mise střídají souboje v tancích, které nejsou nijak přelomové, ale potěší velká zničitelnost prostředí a hezké exploze. Podíváme se i do oblak, kde to krásně vypadá, ale v kůži pilota je to také hodně monotónní a řekl bych, že jde o nejslabší část hry. Letecké mise jsou naštěstí dost krátké. No a krátké jsou vlastně i všechny kapitoly Single player kampaňe. To je asi hlavní problém hry. I když chápu, že jde primárně o multiplayer. Těch pár hodin jsem se ale bavil.

Pro: Hezká grafika, relativně sendboxové mise, stealth, hudba

Proti: Krátká kampaň, letecké mise

+11
  • PC 55
Mam rad valecne hry, teda aspon jsem mel.
Cim novejsi hra tim vic je to obsahove ploche. Absolutne nezabavny singleplayer. Bez podstaty, bez zazivnosti. Hra je delana pro multiplayer a to me nezajima. Hratelnost je nicmene ok, zvuky zbrani pekne a je radost se divat na grafiku.
Celkove - dalsi zapomenutelna hra bez duse, bohuzel tak jak vetsina novych her.

Pro: grafika, hratelnost

Proti: zadny pribeh, absolutni neszitelnost s postavami, ploche a zapomenutelne.

+8
  • PC 60
HODNOCENÍ HRY PRO JEDNOHO HRÁČE

Před měsícem jsem objevil kouzlo Origin Access a momentálně ho využívám k pokoření singleplayerových kampaní primárně multiplayerových her, které bych si jinak nekoupil.

Battlefield 1 je vyprávěn v rámci tzv. War Stories, minipříběhů, které se sice nestaly, ale mohly se stát.

Bitva u Cambrai, do které budete vrženi hned zkraje, platí za jednu z prvních, ve které Britové nasadili tanky – plechové šunty, kterých se skopčáci báli jak čerti kříže. Rozbombardovaná scenérie na mě zapůsobila tak silně, že jsem hned v nastavení začal hledat, jak vypnout HUD. Ten vypnout lze, hra na to ale bohužel není připravena a rychle se v ní ztratíte.

V druhém, také ještě celkem povedeném, scénáři dostanete příležitost sestřelit si svého rudého barona v letecké bitvě nad Londýnem. Další dva příběhy, už o poznání slabší, se odehrávají na pevnině a vyjeví se zde asi největší slabina hry, kterou je katastrofální umělá inteligence: nepřátelé nabíhající před vaše mířidla, nepřátelé, kteří předstírají, že vás nevidí, nepřátelé, kterým je všechno jedno a prostě někam běží.

V poslední kapitole jsem se zoufale bavil svou marnou snahou trefit z koňského hřbetu protivníky šavlí. Nakonec jsem je prostě přejížděl.

Hra po slibném rozjezdu velmi záhy vystřílí munici a začne chtě nechtě nudit. Bídná umělá inteligence kazí zážitek ze hry a co si budeme povídat, zapomenutelné, patosem nasáklé instastories tomu zrovna dvakrát nepomáhají.
+16
  • PC 40
Battlefield 1 si jako učebnici První světové války nepořizujte. Je to trololo sci-fi hra, která díkybohu aspoň splňuje definici "Dohraj hru, ve které se budete účastnit skutečné historické události." a tím pádem jsem nepromarnil 5 hodin svého života jen tak.

Velká válka ve mně vždy vzbuzuje zvědavost, protože je to opomíjené téma jak ve filmech, tak i ve hrách. Bohužel černoch vyzbrojený samopalem není úplně to, co si představujete. A vážně by mě nenapadlo, že budu ve WW1 hře nadávat na skutečnost, že nemůžu kurva najít žádnou pušku, všude samej automat! Vím, že kolem roku 1918 se dostávali k vojákům, ale nejsem si jistej, že by je měli mít všichni. Gameplay to samé.. ve škole nás učili, že to byla zákopová válka, vojáci několik týdnů posunovali frontu o pár metrů. Tady máte v podstatě přeskinovanou jakoukoliv hru z WW2 a dál. Kampaň působí jako tutoriál k multiplayeru, příběh je klasický Battlefieldový/CoDčkový žblept.

Co stojí za řeč, je grafika. Frostbite engine je prostě pecka, která umí kouzlit naprosto pohlcující scenérie. A k tomu se to hýbe všechno krásně plynule na plný pecky s GTX 1060. Zvuky zbraní jsou opět slušně hutné a máte pocit, že držíte opravdové kanóny.. ať už vlastně existovaly nebo ne. Ale nespraví to tu hořkost, kterou po dohrání máte na jazyku z promarněné šance.
+15 +16 −1
  • PC 75
Co rici k dnes jiz temer dva a pul roku stare hre? Battlefield 1 se vydal cestou prvni svetove valky, ale predesilam, ze pouze co se tyce grafickeho zpracovani. Co se tyce valecnych taktik, necekejte zadnou zakopovou valku. Budete zasazeni do stejnych chaotickych arkadovych bitev jako ve vsech predchazejicich dilech teto serie. I presto, ze hru hodnotim pomerne nizko, nechal jsem v ni stovky hodin. Bavil me zejmena vlajkovy mod Operations, novinka tohoto dilu. V kombinaci s temer nezabugovanym multiplayerem jde dle me o jediny faktor, ktery vas ve hre muze dlouhodobe udrzet. Ted jiz ale k hodnoceni hry.

Singleplayer je rozdelen na ctyri kratke, na sobe nezavisle, pribehy. Tato dobra myslenka ale bohuzel vzala alespon v mem pripade rychle za sve, protoze na dohrani vsech ctyr pribehu vam bez problemu bude stacit jedno jedine odpoledne. Kazdy z pribehu je tak kratky, ze se s kazdou z hlavnich postav nedokazete szit a temer kazda mise (s vyjimkou letecke kampane) bude ve stealth zamereni. Vazne otrava. Obtiznost je i na nejvyssi stupen trapne jednoducha. Navic vas hra neustale vede za rucicku a rika vam, co mate delat. Motivace dohrat hru jednoho hrace je pouze v odemceni Codexu. Navic je cely storyline prolezly neolevicovou propagandou v podobe genderove vyvazenosti, historicky nepresny, nerku-li rovnou cilene lzivy. Fuj.

Multiplayer, to je jina kava. Musite si ale odmyslet absenci jednak historicke presnosti, nerealne prvky v podobe chyb ve vozidlech a zbranich, na kterych jsou moderni kolminatory. Tanky, ktere tehdy jezdili snad maximalne pet kilometru za hodinu se po polich prohani rychlosti, za kterou by se nemusely stydet tanky vyrobene v nekolika poslednich letech. Nebo drtiva vetsina pusek, ktere maji na sobe opricke zamerovace a na bojistich vetsina behajici s poloautomaty. Co se ale autorum jako vzdy povedlo jsou mapy. Budete bojovat na francouzskych planich, ve vesnickach, na stredozemnim pobrezi, v afickych a arabskych poustich, o pruplavy a podobne. Mapy jsou obrovske a uzijete si je zejmena v novem modu Operations.

V nem se z pozice utocniku snazite dobyt vsechny tri body naraz a z pozice obrancu je samozrejme udrzet. Dobytim vsech bodu na dane pozici se posunete na dalsi az zaberete celou mapu a bojiste se presune dal. Pokud to same zopakujete i na dalsi mape, jste vitez. Z pozice obrancu vam bude stacit odrazit tri utoky o celkovem poctu 750 nepratel. Herni doba jedne Operation se klidne muze protahnout i na jednu hodinu. Zalezi zejmena na schopnostech vasich spoluhraci a protihracu, ale bohuzel take na poctu hracu. Castokrat se mi stavalo, ze jsme hrali oslabeni klidne o petinu lidi a to se sutecne vyhrat neda. Autobalance bohuzel neexistoval a to same plati pro sniper limit. Vetsina lidi se snazi hrat za snipery a sbirat killy, misto aby i treba na ukor kladneho KD hrala pro tym a plnila objectivy. V Operations se take snad jako v jedinem hernim modu objevuje autenticita, jelikoz se valci na mistech, kde se behem prvni svetove valky skutecne bojovalo. Takto nejak autenticky meli autori zpracovat i hru jednoho hrace. Co se tyce ostatnich modu z predeslych dilu, jsou zde pritomne ty hlavni a nejhranejsi. Conquest, Rush, Team Deathmatch. Pribyly i mody War Pidgeon, kde bojujete o holuba odesilajiciho souradnice pro palebnou podporu. Tento rezim ale temer nikdo nehraje, osobne jsem jej zkusil jen jednou.

Do hry vysly celkem ctyri DLC. They Shall Not Pass odehravajici se u Verdunu a v nizinach reky Mass, ruske In the Name of Tsar, kde bojujete s Rakousko Uherskem nebo s Rudou Armadou, Galipolli, kde svedli bitvu spojenci s Osmany a na zaver Apocalypce odehravajici se na uzemi dnesniho Beneluxu, kde se spolu utkali Nemci a Britove. Osobne se mi nejvice libila ruska mapa Lupkow Pass a pote francouzske s vyjimkou For de Vaux, coz se rovna Operation Locker 2. Ruske mapy jsou vsechny plne snehu a obrovske zimy, na francouzskych planich vsude rostou vlci maky. Na Galipolli se bojuje ve vedrem a suchem zkrousenych poustich a Apocalypse uz sam nazev o sobe vic nez vypovida. Stretnete se v mistech, ktere byly srovnany se zemi na lehly popelem. Do kazdeho DLC pribyly nove herni mody. Frontlines, kde se snazite obsazovanim bodu zatlacit nepritele k jeho telegrafum a ty pote vyhodit do vzduchu, Supply Drop, kde bojujete o shozene zasoby, Assault Conquest, kde bud dobyvate obsazene body a nebo se je snazite zuby nehty udrzet a na zaver Air Assault, kde v letadlech a vzducholodich bojujete o Londyn.

Hra mela obrovsky potencial stat se kralem, ale misto toho je prospikovana politickou korektnosti a historickymi nepresnostmi. Jeji podprumerne hodnoceni jeste o neco navysuje multiplayer bez bugu a vlajkovy mod Operations. Bohuzel, jak muzeme dnes videt z BF5, toto byl jeste slaby odvar. Dalsi serie pod tihou SJW propagandy jde do kopru. I tak bych ale toto doporucil pred BF5. Tam autori uletli jeste mnohem vic.

Sekce proti je vypsana nize, protoze v kolonce pro ni urcenou neni dostatek mista:

- politicka korektnost kam se podivas
- cernossti sniperi v nemecke armade se rovnaji herezi
- primitivni single player plny stealth misi od hlavy az k pate
- tanky maji rychlost jak ve 21. stoleti a napriklad francouzsky Chammond se bezostysne muze prohanet behem ruske revoluce
- zbrane maji opticke priblizovace, ktere se v drtive vetsine pouzivaly az na konci konfliktu a pouze na par puskach
- neni autobalance a sniper limit
- vetsina hracu hraje bud mediky se semi auto puskami a nebo snipery s odstrelovackmi typu Gewehr 98 Sniper
- vetsinou jde o kolosalni bitevni chaos a radnych bitev svedete v Operations pramalo.

Pro: paradni grafika, hezky vykreslena prvni svetova, francouzske a ruske mapy, Operations, dobre odladeny multiplayer, ktery je prakticky bez bugu

Proti: v zaveru komentare z duvodu nedostatku mista zde

+14 +16 −2
  • PC --
K tomuto titulu nejde moc co říct. Více méně samá receptura jak ostatní battlefieldy. Rozdíl je akorát že jako ve spoustě modernějších hrách, slouží příběh pouze jako One Man Army tutorial. Což samozřejmě na první světovou válku moc dobře nepasuje. O historické přesnosti se nehodolám bavit. Pokud jde o zbraně co se zobrazují v téhle hře, tak naprosto chápu proč vývojáři radši zvolili tuhle cestu. Kdyby hráči byli nuceni hrát pouze s historicky přesným vybavením v sérii která je známá hlavně kvůli přístupnosti a rychlosti. Multiplayer funguje dobře, s partou kamarádu se dá celkem užít, ale nepočítejte se zábavou déle na 20 hodin, mě osobně to začlo potom nudit i s kámošema na tsku.

Pro: Mapy

Proti: Stylem až moc jednoduché

+14
  • PC 80
Stádo brojlerů pravděpodobně čeká na vás v tomto komentáři, a tak doporučuji jej vůbec nečíst. Předně chci dodat, že další řádky se týkají jen módu hry pro jednoho hráče, neboť jinak bych se s ostatníma nestřílel, proč bych to dělal, když bych mohl hrát raději pivní multiplayer v hospodě s plnohodnotným hlasovým ch(l)a(s)tem. Kampaň mi přišla docela nápaditá. Líbil se mi důraz na variabilitu hry. Čistokrevně střílecí pasáže tady střídají stealth prvky. Stealth prvky tady zase střídají závody tanků a letecké dny, jenom těch nehod je tak nějak více. Majestátní vzducholoďstvo má v jedné misi také něco do sebe a celkově bych řekl, že vlastně každá mise v kampani je dost odlišná od předchozí a nějaký zívák moc nehrozí. Obtížnost je dětská, aby náhodou současná generace nezačala plakat. Stačí si trochu promyslet další postup, otevřít všudypřítomné bedny se zbraněmi a dalším užitečným materiálem, kde se zrovna jak na potvoru ukrývají zrovna ti pomocníci, které k dané misi pasují jak dvě půlky na jedno z větších nádobí v kuchyni. Pak třeba mise může probíhat jako takový německý lov slepic, tak populární na počítačích z přelomu tisíciletí. Ale celkově je to zábavné, tak proč ne. Navíc se mi líbilo i to, že hráč zde nemá jen takový ten tunýlek, v kterém se může pohybovat, ale může se pustit i na výlet a stojí to často za to. Přeci jenom kluci a holky, ale spíše podle titulků kluci ze Švédska, podle častých přehláskovaných o, si dali hodně záležet na použité technologii a grafické implementaci. Co víc, zničitelné prostředí také potěšilo. Pokud zase přeskočíme do jiného soudku, tak mě nadchlo opravování takového tanku. To si tak vezmu nějaký klíč, zmáčknu nějaké to tlačítko a tank je za chvíli opraven. Jedna radost. A to si vemte, že vám takový tank už třeba hoří. Prostě ve francouzském klíči byl za první války už integrován brutálně schopný minimax. Škoda že tyto průlomové technologie byly pravděpodobně s koncem války zapomenuty. Po misích tankových jsem si dal tedy mise letadýlkové a tam to byla ještě větší pohoda. To si tak vemte, že jste pod nepřátelskou palbou ostatních, kteří si nejspíše neuvědomují že tu jsou lidi, a tak střílejí co to dá. No vaše letadýlko už hoří, ale tak je přeci čas na piknik v oblacích, tak vytáhněte flašku vínka, nějaké to maso a hlavně držte klávesu X. A je vše v klidu. Tak to má být. Letadýlko je v perfektní kondici a nějací červení red baroni si můžou dělat co chtějí. No zpátky na zem. V Dolomitech by mohlo být také hezky. Tak proč všude střílí? Nicméně hned si kontroluju, jestli jsem si nezapl nějaké to god mode nebo co, protože po alpských loukách se proháním pod nepřátelskou palbou tak nějak bez škrábnutí. Pak si všimnu ovšem, že byť mačkám klávesu W do úplného promáčknutí, tak nějak se proháním pořád těžkopádně, navíc se mi zmenšil monitor. Tak to už ne hoši švédští. Já si pořídil velkou obrazovku. No jo, pak si všimnu, že mě asi navlíkli do rytířského brnění dle toho průzoru. To jako hraju Kingdom Come nebo co? Ten Vávra se vecpe všude. No nevadí. Dostanu se ke kostelíku na alpské planině a nějaký jouda co nosí plynovou láhev na zádech místo batohu se štanglí lovečáku pro alpské medvídky, se tam odpálí. No toto. Budova se zhroutila. To jako nikoho nemrzí, že se na té stavbě někdo nadřel? No nic. Tož pokračuji dále. Wooow australský masochista. Pochopíte to? Prostě z krásné Austrálie si odskočíte někde do Evropy pod palbu kulometů. Ale tak jo, prostě THUG life za první války. Konec brojlerů. Blíží se zabíjačka. Celkově to je tedy dobré kuřecí. Nechte si chutnat.

Pro: Arkádová bžunda v super grafice

Proti: Při ovládání holuba chybí akční klávesa pro seslání hovínka

+17 +19 −2
  • PC 25
Grafika a ovučení je skutečně vynikající a nemohou bít pochyby o zlepšění co se týče některých menších nedostatků starších titulů, například možnost zabít něpřítele při lezení do vozidla atd.

Samotná kampaň je otřesná je krátká takže může být nanejvíš úvod do multiplayeru, nemá s historickými událostmi téměř nic společného výzbroj a výstroj mají vojáci špatnou nebo neexistující. Kdyby to byla, jak někteří fanoušci začli rozšiřovat, pouze alternativní realita dostala by ode mně tato hra +/- 80% ale takto je tato hra něco jiného něž jsmě kupovali a tato hra nám nenabídně Velkou válku.

Pro: grafika a ozvučení, ničení jednotlivých části letadel

Proti: vše co se týče historie a autentičnosti

+1 +8 −7
  • PC --
B1 není takový tím klasickým military script festem, známým z Call of Duty nebo MoH. Hráč má často možnost postupovat dle vlastního uvážení a ačkoli je prostor pro pohyb stále dost omezen, nepůsobí level-design tak sevřeně a křečovitě. I díky tomu jsem si hraní relativně dobře užil.

Audio-vizuál je naprosto ukrutný a je až s podivem, jak dobře je hra optimalizovaná. Grafika si v klidu seděla na 50° a nijak zvlášť se nepředřela. Musím vyzdvihnout především zvukové efekty, které subwooferu nedají vydechnout. Ať už je to padající hlína na přilbu nebo vzdálená kanonáda, všechno zvučí ukrutně dobře. Víc mé uši dokázala potěšit snad jen skutečná houfnice Dana a její pšouknutí tak silné, že mi to rozvázalo tkaničky.

Nejsem žádný expert na zbraně první světové války, jsem si ale docela jistý, že některé zde použité kousky měly do reálného nasazení hodně daleko. Autoři se zřejmě nechtěli spokojit s klasickou výzbrojí, která by mohla působit nudně, ale utrpěla autentičnost, od které jsem si hodně sliboval. Povídkové příběhovno je sice servírováno dost na efekt, ale některé postavy jsem si oblíbil a u filmečků se nenudil.

Pochválit musím možnost vypnout veškerý HUD, což hru povyšuje na trochu jiný level. Jestli je to použitelné je na zvážení, ale třeba v leteckých pasážích jsem neměl absolutně šajn o bojišti. Naopak v těch pěšáckých misích to zvedá adrenalin a atmosféru hodně vysoko.

Herní doba je krátká a na MP mě neužije, ale těch pár hodinek bylo rozhodně příjemných.

Hodnocení: ✰✰✰
+23
  • PC 60
HODNOCENI SINGLU.

Ackoliv FPS akce prilis nehraju (a multiplayerove uz vubec), Battlefield 1 jsem se rozhodl zkusit na zaklade nekolika velmi vrelych doporuceni single-playerove kampane. O nekolik hodin pozdeji po dohrani musim konstatovat, ze podobne vrele doporuceni rozhodne nesdilim.

Tema "Prvni svetove" je samozrejme super, uz jen proto, jak malo je ve hrach vyuzito. Battlefield 1 naznacuje, ze "zen je velka, ale delniku malo," receno slovy evangelisty Matouse. Uz prvni pohled na mapu kampani zabirajici pulku globu dava tusit, do jake sire "singl" roztahuje svoje zablacene ruce. Hned prvni kampan ukazuje, ze Battlefield 1 neni hra na superhrdinu. Naopak, pocita se s tim, ze neprezijete dele, nez par minut. Valka je kruta a BF1 se ji snazi prezentovat co mozna nejvic realisticky. Po smrti uvidite vase jmeno a letopocet narozeni - umrti. Sympaticky pokus jak ukazat, ze ony miliony mrtvych se skladaly z konkretnich jednotlivcu.
Pred zacatkem kazde kampane navic hra hraje na city valecnymi fakty, napriklad, ze za RAF letali piloti s mene nez 10h praxe, nebo ze jejich prumerna zivotnost byla 15 dni. Celkove vzato, fokus na pribeh jednotlivce jako konkretni, avsak malo vyznamne kolecko v bezprecedentnim soukoli smrti cini BF1 zajimavym a jeden by temer zaplesal, ze se v zanru FTP objevilo neco aspon trochu originalniho. Navic kdyz to tak krasne vypada.

Bohuzel, kampan BF1 je mince o dvou stranach. Jeji hlavni problemy jsou dva. Kratka, ale opravdu velmi kratka herni doba a totalne arkadova hratelnost. Kampani je celkem asi pet, ale kazda se da dohrat za mene nez hodinu. Je fakt, ze napln jednotlivych epizod se vyznamne lisi. V jedne jste pesak, dogmeat za odtrel. V dalsi ovladate tank nebo letadlo. V "italske" casti si pripadate, jako byste hrali Mechwariorra. Posledni kampan za Lawrence z Arabie v nekterych momentech temer vyzaduje stealth. Temer. Pestrost na pomery FTP temer nevidana. Problem je, ze tank se ovlada stejne jako letadlo. WSAD + LMB. Pokud s letadlem narazite do jineho, tak... se odrazite (!). A temer kazda pesi mise se da proste probehnout do cile, pripadne to vzit kulisacky pres okraj herni mapy a zcela se vyhnout jakymkoliv problemum. Kazda z kampani tak pusobi jako pekne neodladene demo vetsiho celku. Jenze tady zadny vetsi celek uz neni.

Kdyz po 4-5 hodinach hra skonci, mate dojem, jakobyste hrali starou automatovou arkadu, ktera jen nahodou vypada jako neco z roku 2016. Ale treba to neni jen pocit.
+8
  • PC 80
Do Battlefield 1 by som nešiel, keby som naň nemal zľavu. V prvom rade mi hra príde celkom drahá na to, že aj tak si budete musieť naň kupovať DLC, no to sú dnešné hry od EA. Ale čo čert nechcel, hra sa mi objavila v mojej hernej knižnici.
A musím povedať, že som spokojný. Hoci zasa sa na singleplayer a misie pre jedného hráča musia veční sťažovači sťažovať, ja som bol spokojný. Oproti Battlefield 3, či Battlefield: Bad Company 2 sa mi kampaň pre jedného hráča páčila. Ja neviem, mám pocit, že v poslednej dobe je asi byť strašne cool, keď sa budem sťažovať na niečo, čo nemá ani opodstatnenie. Kolega predo mnou napísal, že mu tam chýbal zábavný obsah a ja sa pýtam, čo je do prd*le zábavné na vojne? Whatever, môj názor. Nehovorím, že scénar a príbeh hry sú na jednotku, no nie sú tak hrozné, aby sa "tešili" takémuto opovrhnutiu.
Rovnako sa mi na hre páči perfektná optimalizácia, ktorá oproti Star Wars: Battlefront je skvelá. Hra sa neseká a jediné zadrhávanie čo som zažil, bolo počas loadingu multiplayeru. Grafike a zvukovým efektom, nie je čo vytknúť.
Konečne tvorcovia BF vypustili ten otrasný prehliadačový vyhľadávač hier, ktorý bol na môj vkus strašný gýč.
Multiplayer je skvelo spravený, tomu nemám čo vytknúť. Neviem či to brať ako plus a či mínus, no pokiaľ ste ostreľovačom a nájdete si dobré miesto zabíjate jedna radosť. Mne sa takto podarilo zabiť cca. 10 nepriateľov za sebou v priebehu ani nie minúty.
Celkovo, sa mi BF1 páči, ale za plnú cenu by som si ho momentálne proste nekúpil, možno v prípade ak by sa zrušil season pass a DLC by boli zadarmo :-) , ale o niečom takom môžeme len snívať.

Pro: Grafika, multiplayer, singleplayer

Proti: cena

+7
  • PC 75
Hledáte zajímavý singl, nebo očekáváte historickou přesnost? Ruče pryč. Singl je plný špatného patosu a nejlépe poslouží jako tutorial k ovládání vozidel. Po třetí sekvenci jsem se k singlu nevrátil. MP je naopak boží. Moje jediná BF zkušenost je s Bad Company 2 a BF1 mi přijde stejně zábavný, jen má ještě obrovské plus v neotřelém zasazení s neobvyklými zbraněmi. Jako jo, v 1. světové asi nestřílela polovina vojáků automaty a ta druhá nejezdila v tolika tancích, že to pomalu připomíná World of Tanks, ale snad se shodneme, že to není v MP podstatné. Ještě je fajn, že zde není důležité jen sbírat fragy. Na nejvyšší příčky tabulek se můžete dostat třebas i jako medik s mizerným K/D ratiem.

K tomu výborná optimalizace (2K na Ultra v pohodě 60fps), zábavné operace a skvělá grafika, kde vám zejména zablácené mapy vyrazí dech. Ta atmoška tam totiž je. Když si navíc lehnete, bláto se vám přilepí na zbraň. Koupě nelituju ani náhodou.
+19
  • PC 70
Singleplayer je jednoduše katastrofa. Absolutní hrůza. Paradoxně nejkratší a hned první mise za harlemské bojovníky je asi nejlepší, neboť na hráče háže hustou náplň vjemů a efektů a střídání po smrti je dobrý nápad.
Následuje trapná kravina za trapnou kravinou. Příběhy nejsou podstatné, jsou napsané všechny za asi pár hodin. Scénárista evidentně neexistuje. Což by vůbec nevadilo, kdyby úrovně měly nějakou hlavu a patu a nějaký zábavný obsah. Ne. Nic. Dojdi tam, vystřílej partu totálních debilů, jdi dál. Světlý moment kampaně za RFC je paradoxně ta, která se neodehrává ve vzduchu, ale na zemi.

Umělá inteligence je vyloženě komická. Už tak dost blbému singleplayeru tak dávájí smrtící ránu. Neuvěřitelně propásnutá příležitost. Celá hra navíc působí nesmírně fantasticky steampunkově kvůli nejen velmi přehnanému vizuálu, ale i výběru zbraním. Autoři šli až na dřeň, aby do hry narvali automatické a poloautomatické zbraně, takže každý druhý je zde vybaven experimentálními zbraněmi, kterých bylo vyrobeno sotva pár kusů a povětšinou prototypy, které se ani nikdy nedostaly do služby.
To ale ani vlastně nijak nevadí, protože jinak bysme si museli vystačit každý s opakovačkou a občas semtam jedním kulometem, což by byla nuda. Důvody, proč se moc nedělají střílečky z WWI vidíte tady. DICE to chytře obešlo zasazením hry do jakési alternativní historie, takže OK.

Multiplayer je už mnohem lepší. Zde už si na žádnou zkušenost z první světové války nikdo nehraje, krom občasných kulis, uniforem a někdy nápisu Austria-Hungary vám nic nepřipomene, že by se nejednalo o naprostou fantazii. A je to paradoxně dobře, protože se lze soustředit čistě na akci, která je velmi dobrá. Mapy jsou povětšinou dobře udělané, zbraní a doplňků na ně není milion, destruktibilita prostředí je solidní, s týmem se pracuje dobře.
Třeba se ale po čase objeví negativa, jako že těch map je vlastně docela málo, všechny strany můžou mít všechny zbraně, kůň je vyloženě LOL, tank asi trochu overpowered. Ale nic, co by asi časem nešlo spravit.

Prozatím je tedy hodnocení, jaké je. Kampaň je něco otřesného a už vlastně sotjí za to si ji zahrát, protože větší fušeřinu člověk neviděl. Multiplayer je celkem dobrá řežba zasazená do fiktivního steampunkového světa, který si půjčuje pár prvků z první světové války.

Pro: multiplayer, fantasy stylizace, zvuky, grafika

Proti: otřesná kampaň, historie šla na vandr

+33 +34 −1
  • PC 70
Battlefield 1 splnil přesně to, co jsem od něj čekal. Nenadchnul, nezklamal. Poctivá sériová výroba od zkušených rutinérů. Téma první světové je fajn premisa, ale na hratelnost a design hry nemá takřka žádný vliv. Nepoznáte rozdíl od her z druhé světové.

Povídkové zpracování singlu je sympatická změna a v úvodu zaujme působivým přelétáním z jednoho padlého vojáka do druhého. Lehce otravné texty o WW1 vás ale rychle vrátí do reality patetických filmečků, klišoidních scén a velenudných scénářů. Vrací se také staří dobří gumáci místo herců. DICE by se opravdu hodili profesionální scénáristi a filmaři. Důraz na stealth nechápu a do Battlefieldu mi ani trochu nesedí. Zvláště bez propracovaných úrovní a fungující AI. Že o mě, po výkřiku jednoho vojáka, ví celá mapa patří do 10 let starých her. A to, že mě ani přesto nejdou hledat a stojí na místě možná tak do 20 let. Pouze finální povídka z pouště potěší lehce otevřeným prostředím, ve kterém ale nakonec není co dělat, protože ve hře jednoduše nic není.

Multiplayer celou hru tradičně táhne a po dlouhé době (=Bad Company 2) je radost si zase zastřílet. Nové Operace jsou jen lehké splynutí Conquestu a Rushe, takže mírný pokrok v mezích zákona. Jinak se DICE s multiplayerem nijak experimentovat nechtělo a je to prostě jen další Battlefield. Nic proti ničemu. Bambitky samozřejmě nemají nic společného s realitou WW1 a upřímně mě všechny přijdou na jedno brdo. Nedovedu si představit strávit v mulťáku desítky hodin. Na to je tu málo map (Premium pass v ceně druhé hry, haha, víšžejo) a mizerná variabilita. Na občasné casual zastřílení ale naprostá ideálka. Bitvy mají parádní atmosféru, všechno zvučí, bouchá, duní a krásně se na to kouká.

Zklamáním je pro mě destrukční model, který se od prvního Bad Company nikam pořádně neposouvá a spíš dost upadá. Po těch deseti letech bych čekal krapet jinou ligu. Ale v dnešní době totální ignorance fyziky ve hrách je i slepý mezi jednookými králem. Jinak hra samozřejmě šajní na všechny strany, jak je u DICE zvykem.

Jednička je každopádně povedený Battlefield, který i přes "netradiční" téma nepřináší nic nového a místy působí až moc na jistotu. Ostatně jako všechno, co v posledních letech DICE dělá. Tak snad klukům do budoucna povolí obojky...
+18