Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Čarodějnice z Blair, slovní pojem, který mě stále sem tam děsí i ve snech. Etalon čarodějného hororu, který o čarodějnictví vlastně vůbec není a vzor toho, jak natočit horor za pár šupů a být slavný po zbytek jedné generace, která si tím vším prošla. A že se ptáte čím? No, asi hlavně tím, že film uvedla do doby, ve které internet fungoval (pokud fungoval) na dobré slovo a tak tvůrci neměli problém vytvořit dle jejich slov pravdivý příběh partičky, která se s příručními kamery vypravila do lesa najít domnělou čarodějnici a už se z něj nikdy nedostala ven. Jen ty pásky se našly a pár chytrých lidí nenapadlo nic jiného, než je sestříhat a vydat světu, aby všechny utvrdila ve fakt, že nadpřirozeno existuje a je hmatatelné více, než asi tak tušíme.

Blair Witch byl ve své době obrovský filmařský husarský kousek. Nejslavnější found footage horor a hlavně neskutečná filmařská lež, která ve své době zafungovala. A zafungovala právě proto, že vyšla v roce 1999. No a pokud víte, jak v té době vypadala třeba doména seznam.cz, tak mi jistě dáte za pravdu. Jenže dokáže v dnešní době fungovat počítačová hra, která na motivy tohoto filmu vypráví příběh hlavního hrdiny, který se do onoho inkriminovaného lesa vydává se svým parťákem psem hledat klučíka, který se v něm ztratil? No co Vám budu povídat, nešlo jinak, než na tuto otázku získat odpověď tím, že jsem hru okusil.

A okusil jsem jí až řádně za tmy, což, pravda, v blížícím se letním slunovratu, chtělo notnou míru čekání, očekávání a řadu vypitého piva. Střízlivý nemá pražádný smysl podobné hry zkoušet. Takže muziko hraj, po pěti pivech jsem hru spustil, zatáhnul rolety, nasadil sluchadla a jal se vpravit do světa čarodějnice z Blair, která je legendou, o které netřeba dalšího slova.

První momenty začínaly poměrně dobře. Hra jede v duchu hororové atmosféry her, jako je třeba série Penumbra nebo Layers of Fear, za čímž tvůrci této hry vlastně také stojí. Takže ano, předpoklad tu máme, hororovou atmosféru by měli mít namáklou, jak nikdo jiný. A ano, opravdu tomu tak je. První momenty poznávání interakce se psem, který často hodně pomáhá a interakce s lesem, který už úplně nepomáhá, jsou více než dobré. Postupem času začínám chápat, že mám mobilní telefon a ten funguje jenom někdy. Někdy totiž nemá signál a i když nemá signál, pořád může a nemusí fungovat. No, nebudu Vám lhát, hned po chvíli hra začíná docela drhnout, a to jsem ještě neviděl to pravé nadpřirozeno.

To po nějaké době opravdu dorazí. A v této fázi se musím přiznat, že jsem měl co dělat, abych se u obrazovky neposral. Ano, hororovou atmosféru má tato hra mimořádnou. Horší už je to s logikou, která nesahá ani na úroveň myšlení houpacího koně. Výše zmíněný mobil je začátek všeho. Když se v lese začnete cyklit, hýbat se zcela nahodile a objevovat se na stále stejných místech, uvědomíte si, že tvůrci zřejmě chtěli lineárnosti dát valeé, ale ve skutečnosti ji jenom notně ztížili tím, že v nelineárním světě vytvořili lineární děj, který se odvíjí velice...velice pomalu.

No a když už se z těch všech lesnatých porostů dostanete k mlýnu, do vnitřních prostor a procházíte mlhou, ve které nevidíte zhola nic, tak už se i ta atmosféra začne vytrácet. V tu chvíli totiž přichází ryzí zmar z toho, že jste ztraceni a jakkoliv se vydrápat z temnoty je založeno na naprosto nahodilém pohybu Vaší postavy, popřípadě Vašeho psa, který Vám v pohybu hrou sem tam pomáhá, ale vesměs spíš nepomáhá vůbec.

Na hře je smutné i to, že hlavní kostra příběhu - tedy najít nebohého chlapce, který se ztratil v lese, do kterého by nevstoupila ani Ornela Koktová se svými legínami Lalosi - se pomalu přetaví v děj neděj, který se odvíjí hrozně pomalu a je vlastně hrozně triviální. Jediné, co je na něm dobré, je závěr, který přichází s dobrou pointou. Dojít k ní je ale čirý herní zmar a zoufalství.

Blair Witch tak nedostál kvalit filmového originálu. Asi i proto, že přišel dvacet let poté, kdy všem milovníkům hororové atmosféry musí být známo, co se za tou vší hrůzou vlastně skrývá. Ale ano, pořád se mohlo jednat o podařenou hororovou 3D adventuru, což se ale pro celou řadu herních mechanismů a nelogičností také nestalo. Blair Witch je průměrným herním zážitkem, jehož největší devizou je atmosféra a nápad se psím parťákem. Jak atmosféra, tak psí parťák ale nakonec stejně omrzí a zůstane jen otrávená nálada z promarněného potenciálu.

Pro: Rutinní hororová 3D adventura, jejíž největší devíza je atmosféra, dokud se nezačne kazit, a psí parťák, dokud Vás nezačne ignorovat.

Proti: V tu chvíli se ze hry stává čiré herní zoufalství, které způsobí, že kamkoliv se vrtnete, tam se budete motat. A když už v ději neději nějak postoupíte, bude to vlivem nějakého nelogického činu.

+19
  • PC 55
Snímek The Blair Witch Project je klasika, na kterou se nezapomíná. Byl jsem ještě na základce, když se za mnou stavil kámoš s filmem a se slovy: "Ty vole, to musíš vidět. Celý je to sestříhaný z reálných záběrů, který se našly v nějakým lese." Po skončení filmu jsem byl totálně mimo. Ten bídák mi samozřejmě nikdy neprozradil, že je to fake. A úplně stejně jsem se choval já k dalším lidem, kterým jsem to pouštěl, muehehehe. Vzpomínám si, že jsem se nikdy v životě tolik nebál. Absence jakéhokoliv vizuálního strašení ve filmu byla zásadním prvkem. Což je možná kámen úrazu této hry.  

Začnu pozitivně. Na hru se rozhodně pěkně kouká. Les vypadá jako les, pes zase jako pes. Celková retro stylizace včetně ikonického vyzvánění příchozí SMS mi přišla fajn. Vlastně mobilní telefon obecně je jeden velký easter egg. Na zeleném displeji si zavzpomínáte na ukazatel baterie v podobě čárek („mám poslední čárku, zavolám pak“), „nokiácké“ hry, i na monochromatická loga (sám jsem si tenkrát nějaké za 79 korun koupil, za což jsem dostal týden zaracha na počítač). Docela zajímavé bylo i využití kamery jako noktovizoru, či manipulátoru reality. Trochu mi to připomnělo hru Constantine (očekávám, že Medium tomu bude ještě o něco blíž).

Ve hře se budete pravděpodobně hodně ztrácet a motat v kruzích. Teda já se motal. Nijak jsem si to nevyčítal, protože mám za to, že to tak tvůrci zamýšleli. Minimálně v kontextu s filmem by to dávalo smysl. Pro někoho to může být frustrující, mě to vlastně celkem bavilo. Teď ale jeden nepopulární názor: Bullet (pes) mě od začátku vytáčel. Všudypřítomné poštěkávání, zadrhávání se, zmatené pobíhání. Vlastně jsem neměl moc důvodů se o něj ke konci hry nijak zvlášť zajímat a tak mi zbytečně zdlouhavá pasáž, kdy jsem ho tahal v náručí, působila spíše zívání a nudu, než autory zamýšlené emoce.

A pak tu máme závěr. Dobře, možná jsem nebyl na hru správně naladěn, protože mě samotného překvapilo, jak moc šla poslední hodina mimo mě. Přitom podobné psycho výjevy mentálně rozervaného hrdiny a dynamicky se proměňující prostředí ve hrách miluju. Tady mi to nějak nesedlo. Místo toho, abych si užíval šílené blouznění, halucinace, záblesky a prolínání realit, hleděl jsem do země (jak koneckonců hra radila) a doufal, že už ta opakující se smyčka skončí. A že to trvalo.

Víte, co mě ale na hře mrzelo nejvíc? Krom tří crashů, kdy se hra odporoučela na plochu a několika trapných záseků o miniaturní větev, kterou jsem musel obejít, byť byla ve výši mých kotníků? Je to právě absence hororu. Už od první konfrontace s monstry jsem se přestal bát. Nevím, možná jsem čekal víc, protože film je v mém srdci navždy zapsán jako atmosférický horor bez bubáků. Tady bubáci byli a kazili mi napojení se na náladu hry. Navíc souboje s nimi ihned zevšední a připomínají spíše otravné BTs v Death Stranding. Ani příběh mě nikterak nenadchnul. Ztratil se kluk, poldové ho hledají, já se přidám, něco se podělá. Samotný závěr jsem sice nečekal, ale ani ten mi nepřišel jako bůhvíjaké terno. Podobných twistů už jsem viděl několik. Po dohrání jsem zjistil, že hra má více konců, čímž si to u mě možná trochu spravila, nicméně nevěřím tomu, že někdo dosáhne dobrého konce, aniž by si někde přečetl návod. Takže díky Bloober Team a já jdu na vaše The Medium.

Pro: Grafika, kulisy Blair Witch, fajn nápad s kamerou a mobilem

Proti: Nudný příběh, natahovaná herní doba, nedodělaný pes

+17
  • PC 50
Začnu tím lepším - na hře se mi líbilo příběhové zakončení, které bylo ve stylu časové smyčky, což je za mě rozhodně plus. Psí společník Bullet byl vykreslen dobře a docela mi i přirostl k srdci.

Ovládání mně nějak nesedlo a většinu hry jsem protrpěl. Hra neměla ani nijak dobrou atmosféru, protože použivala laciné jump-scary.

Blair Witch má opravdu debilní ukládací systém a jednou se mi stalo, že jsem přišel o hodinu postupu, což je v šestihodinové hře docela na prd. Ikdyž jsem v prvním odstavci vychvaloval příběh,  tak ta část v budově na konci byla zbytečně dlouhá. 

Pokud jste si Blair Witch stihli vyzvednout na Epicu zdarma (jako třeba já), tak to za vyzkoušení stojí, protože vám dohrání nezabere víc jak 6 hodin. Pokud ale uvažujete o koupi, tak si to ještě jednou promyslete.

Pro: Příběh, Bullet

Proti: Ovládání, ukládací systém, jump-scares, příběh byl trochu natažený

+5
  • PC 80
Dohráno za: 7 hodin

Zvláštní mix her jako Alan Wake (světlo zachraňuje život), Life is Strange (popadni kameru a pohrávej si s časem) a Resident Evil VII (hlavně prostředí na konci hry) :D

Pro: grafika, psí parťák, děsivá atmosféra, různé konce

Proti: krátké, nízká chuť zahrát znova, příběh trochu klišé

+2 +5 −3
  • PC 85
Když jsem poprvé spatřil Blair Witch, obával jsem se, že to bude podobné Outlastu, který už v porovnání se současnou produkcí nepůsobí tak svěže a zábavně jako kdysi, ale nakonec se ukázalo, že tomu tak ani zdaleka není.

Blair Witch částečně využívá událostí z filmu, ale spíše si vytváří vlastní příběh, který je zasazen do prostředí obrovského lesa, který je zpracován hodně dobře a navozuje atmosféru nekonečnosti a věčné ztracenosti. Počáteční bloumání lesem se pak promění v mnohem snazší orientaci, když začnete nacházet orientační body typu stan nebo pila. Graficky je hra zvládnutá hodně dobře, pro poměry hry naprosto dostačujíc. Lokace (a to nejen les) působí podařeně a promyšleně, včetně té poslední.

Zvukově je na tom hra suprově, s nasazením sluchátek volume max. je atmosféra mnohdy dosti hutná a dokáže vyděsit sebemenší prasknutí, tím spíš, když zjistíte, že po celou hru prakticky s nikým bojovat nemusíte, ale můžete, a že místo boje je možnost zvolit variantu chození poslepu nebo sledování okolí přes kameru.

Hratelnostně hra vyniká, přináší hodně zajímavé nápady v čele s psím přítelem Bulletem, který ač by potřeboval pro své věčné zasekávání se o překážky doladit, je vítaným a skvělým společníkem, se kterým se hned zžijete, a který je hodně užitečným při hledání cesty nebo předmětů. Stejně tak je vítaným doplňkem možnost měnit skutečnost skrze červené kazety, abyste postoupili dále, možnost s nepřáteli nebojovat, ale vyhnout se jim, několik různých konců a hratelnost připomínající spíše Amnesii nežli Outlast nebo jemu podobné hry. A k tomu všemu ve výsledku není potřeba ani ničeho vysloveně kontroverzního, jen pohrávání si s vlastní myslí.

Příběhově se hra líbí, jak už bylo zmíněno, má rozličné konce, které jsou závislé na hráčově chování v průběhu hry, a navíc je možné navázat na konec hry začátkem hry nové, abyste např. zjistili nové informace o osudu chlapce, kterého hledáte, protože jste baterky k rádiu nacházejícím se v nějaké 4-5. kapitole našli až v poslední kapitole atd. Tím hra snadno aspiruje na znovuhratelnost, byť už nebude hráče děsit ničím novým, jen těmito příběhovými doplňky, kterých je více, a jiným příběhovým zakončením.

Technicky je hra skvěle vyladěná, šlape jak hodinky, výtka snad jen k umělé inteligenci Bulleta, který se často o něco zasekává, naprosto minimálnímu vlivu chování k Bulletovi na jeho povahu a snad i k té baterce na kameře, kterou tam mohl hrdina přivázat o něco dříve.

Herní doba je pak dostačující, krom poslední pasáže, jež je zbytečně moc natahovaná.

Pro: Grafika, atmosféra, herní doba, lokace, Bullet, propojení s filmem, různé konce a možnost různých postupů, nepřátelé, puzzle

Proti: UI Bulleta, natahování poslední kapitoly

+10
  • PC 70
Průměrná a zapomenutelná hra s řadou inspirací. Krom zažitých titulů žánru jako Outlast či Amnesia (a řadu dalších o kterých sám ani nemám přehled), uvidíte prvky a atmosféru například z Alan Wake a někteří si vzpomenou i na Silent Hill. To neberte jako přirovnání kvality, jen na ty tituly určitě zavzpomínáte.

Ačkoliv se Blair Witch na první pohled tváří jako otevřený svět, je to lineární hra s malým rozsahem. Většina herního světa se zdá být volně přístupná, ale zatímco jednou můžete procházet křovím tak hustým, že nevidíte na krok, jinde vás zastaví malý klacek opřený o půlmetrový keřík. Zprvopočátku můžete mít nutkání toho co nejvíc procházet a prohledávat, a bude frustrující zjišťovat, že to moc nefunguje. To je asi první kámen úrazu přes který se někteří nemusí přenést.

Druhý kámen úrazu leží v herní náplní. S výjimkou pár zajímavých puzzlů a občasného nepřítele na kterého míříte baterkou ve stylu Alan Wake vás hra akorát vodí z jednoho místa na druhé. Puzzle jsou celkem jednoduché a to i po technické stránce. V jednom případě jsem měl poslat psa sebrat dobře viditelný předmět z nepřístupné chaty. O to jsem se snažil půl hodiny, než jsem si na internetu zjistil, že to je potřeba udělat z jiného úhlu. A když už je řeč o tom psovi, nutno poznamenat že nijak významnou roli v herní náplni nehraje. Samozřejmě některým hráčům stačí, že tam ten pes je, že za vámi chodí a že občas štěká :-)

Příběh je jednoduchý, předvídatelný a bohužel podle mě už ohraný. Nebál bych se ho označit za klišé. Co to zachránilo bylo, že se nezvrtl v takové to "byls to celou dobu ty a všechno se ti jen zdálo, protože seš psychouš", které udělá ze sebelepšího příběhu frašku. Paradoxně je ale docela promyšlený, a například i samotné jméno psa má své opodstatnění. Vyprávění má několik vrstev a snaží se soustředit na všechny stejně. Bohužel. všechny tak nějak splynou a ve výsledku žádná nemá takový efekt, jaký by mít mohla a měla.
Opět je paradoxní, že vývojáři nad vyprávěcími prvky přemýšleli a upřímně si myslím, že kdyby tyto prvky vyprávěly jiný příběh, byla by to bomba. Máte u sebe vysílačku s několika různými kanály, kde můžete obousměrně komunikovat. Máte s sebou mobil na kterém můžete hrát hada (fakt), měnit vyzvánění, číst si SMS zprávy, volat a přijímat hovory. Potenciál pro pohlcující, napínavé i WTF momenty je tam velký, ale zůstal z velké části nevyužit.
Pro tento příběh by bylo mnohem zajímavější, kdyby hra o hlavní postavě neprozrazovala tolik a některá zjištění nechala až na samotný konec hry. Podání pointy může být důležitější než pointa samotná.

Pacing je dobře zvládnutý, většina hry straší jen tak dlouho, aby si na to hráč nezvykl a šramocení z různých směrů stále vyvolávalo neklid. Urážející výjimkou je finále, které je nesmyslně a přehnaně protažené, navíc se odehrává v jiném prostředí než zbytek hry a pro mě to čistě kvůli délce byla nejslabší pasáž.
Co ale není moc dobře zvládnuté je gradování. Opačná strana hry, tedy samotné intro, by si zasloužilo mnohem víc pozornosti a chtělo by to pořádný hratelný segment plný vyprávění během kterého se nic divného neděje a všechno je v normě. Noční můra by měla přicházet postupně a ne najednou.

Grafika je rozpačitá. Na jednu stranu si někdo evidentně dal práci s modely a texturami, ale výsledný obraz je pak tak trochu zvláštně rozmázlý. Optimalizace je spíš špatná.
Zvuková stránka je povedená. Leč zvukové efekty nejsou extrémně realistické, jednoznačně obohacují zážitek a neurazí snad nikoho. Hudba taky nepatřila ke slabým stránkám a podtrhovala povedenou atmosféru.

Blair Witch je zábava na jeden prodloužený večer, za kterou bych nedoporučoval dát víc jak 200Kč, ideálně sebrat v giveaway akci. I přes mou kritiku jsem hru dohrál do konce a nemůžu říct, že by mě nebavila. Není to špatná hra, ale chce to k ní přistupovat s adekvátním očekáváním.

Pro: Zvuk, atmosféra, prostředí, zajímavé způsoby vyprávění

Proti: Omezený rozsah a klamavý pocit otevřenosti, předvídatelný příběh, herní náplň není moc rozmanitá

+15
  • PC 80
Blair Witch je zajímavě rozporuplná hra. Na Steamu má spíše kladná hodnoceni. Zde, ačkoliv je to poměrně drobný vzorek, zatím ani ne 70 %. Tím to ale nekončí, Games.cz hře věnoval hodnocení 8/10 a iDNES 50 %, a to s velmi nelichotivým titulkem. Na IMDB najdeme v současné době hodnocení 6.7 hvězdiček, a celkově byli zahraniční recenze taky různorodé.
Já rozumím, víceméně, oběma stranám této mince, ale nakonec jsem se rozhodl jít tímto směrem, protože nepovažuji hru za tak špatnou, aby si méně než zelené hodnocení zasloužila. Nakonec, Observer jsem dal 70 %, a Blair Witch je skutečně o třídu, možná o dvě, lepší hra stejného žánru, a cokoliv méně by nebylo fér.

Na začátek bych řekl pár podřadných chyb. Tedy takových, které se dají ignorovat, ale zmínit se musí. Za prvé špatná optimalizace, ostatně jak bývá zvykem. Není to ale zas takové peklíčko, jak by mohlo být. Hra mi v pohodě jela na 30fps s vyšším grafickým nastavením, což je fajn. Na 60fps to ani nezkoušejte, pokud nemáte prototyp počítače od NASA. Nejen, že to nedosáhne ani za nic té šedesátky, ale ještě vám to rozžhaví grafickou kartu tak, že by na ní šla smažit vejce. Polovina stačí a hře to nijak neubírá.
Optimalizace souvisí s portem na PC, a co bývá další problém s porty? Ano, ovládání. Hele, není to tak zlé, ale ta konzolovina tam je vidět, a chvilku trvalo, než jsem zvykl. Hledání předmětů v inventáři, a hlavně nalezených dokumentů, působí však velmi neprakticky, a celkově myslím, že kdyby hra byla přímo dělaná pro počítače, celé toto rozhraní mohlo být o dost lepší.

Tyto drobné chyby Blair Witch snadno vykupuje svými hlavní taháky a několika maličkostmi.
Za prvé vaším NPC parťákem v podobě pejska, kterého si navíc můžete na začátku drobně upravit, aby vám byl k srdci bližší. Jeho možnosti jsou objektivně omezené, ale celkově je vaší součástí a tvoří velkou část herního zážitku.
Mně osobně se velmi líbil příběh. Zajímavé je to hlavně proto, že je vlastně poměrně obyčejný až klišoidní. Ale nějak to funguje, a vyvolalo to ve mně zájem. Zpětně si uvědomuji, že jsem měl několik teorií, které hra vyvrátila. Jiné potvrdila. A něco stále visí ve vzduchu. Já mám tohle zkrátka rád, a pokud to hra nabídne, jsem ztracen. Nutno říct, že to nemusí sednout každému, což ve finále přidává buď body nahoru nebo to ještě více pohřbívá.
Je nutné se před koupí zeptat, jestli máte rádi mystery a nejasnosti. Pokud ano, mělo by to být něco pro vás.
Miloval jsem mobil ve hře. Navodil pocit, že je člověk vážně v devadesátkách a líbilo se mi, jak tvoří spojení s vnějším světem. Metaforicky to je vlastně uvěznění ve vlastní mysli, a proniknutí ven, i když třeba jen skrz jednu osobu. Ale hlavní je, že si můžete změnit obrázek a vyzvánění!

Horrová stránka hry je jako vždy velmi subjektivní. Zjistil jsem, že čím starší hráč, tím hůře horrory hodnotí. Proč? Protože se zkrátka nebojí, a když se nebojí, je to špatný horror. Vůbec k tomu nepřipočítává vlastní otrlost. Blair Witch je rozhodně horrorovka, a to navíc správně udělaná, protože nesází většinou na jumpscary ale na atmosféru, a díky stínům a pohybům lesa se daří vybudovat skvělou paranoiu.
Ve hře jsou nepřátelé, které můžete buď ničit pomocí světla, nebo se kolem nich plížit. Mnoho hráčů by považovali za lepší, kdyby ve hře nebyli nebo byli implantování jinak. Já si to nemyslím, ono to docela funguje tak jak to je. Zcela jistě se však jedná o výzvu jen, pokud se snažíte nikoho během hry nezabít. Jinak je to snadné.

Práce s červenými kazetami, které dovedli měnit realitu, byla zábavná, ale celkově mám dojem, že dost nevyužitá. Tohle souvisí s jedním z hlavních problémů hry – délkou. Hra je krátká, a některé prvky pořádně nevyužívá. Ke konci na víc dochází k natahování, aby neměl člověk pocit, že úplně vyhodil peníze z okna. I tak podle mě ale chtějí tvůrci za hru zbytečně moc. Kdo je bez viny, ať hodí kamenem, a mě je jasné, že do té hry vážně dali svá srdce. Ale 30 euro? Nezdá se mi to. Na druhou stranu, ono těchto horrorů je nesmírně málo, a z něčeho ty společnosti žít musí.

Mimochodem, skutečně by mi nevadilo natahována, poslední část hry. Ono to bylo i poměrně zajímavé. Zásadní nešvar spočívá v nepřátelích v této lokaci. Ti nově reagují agresivně na světlo, takže musíte chodit po slepu. To je samo o sobě dost frustrující. Naprostou novou úroveň tomu přidává ale fakt, že hlavní hrdina si nesmyslně spojil baterku s kamerou, takže se nemůžeme řídit jen podle nočního vidění kamery, jak to kdykoliv předtím šlo. Je to absurdní a bizardní krok, kterým tvůrci chtěli ztížit závěr hry, ale který absolutně nedává smysl.

Hra nabízí celkově dva hlavní konce, a několik skrytých změn. „Dobrý“ konec je nesmírně neintuitivní k dosažení, k čemuž tvůrce asi vedlo hlavně to, abyste při prvním hraní narazili na ten špatný. To je poměrně v pořádku. Horší je, že když dosahujete dobrého konce, hra je o něco těžší ale fakticky nedochází k žádným změnám až do finále. Já si všiml jen jedné, a to jak se nerozpadla malovaná figurka. Jinak jsou dialogy i průběh stejné, a to skutečně bolí a považuji to za největší minus Blair Witch. Nevadilo by krátká délka, kdyby nabídli alespoň trochu odlišný průběh.

Je asi tedy pochopitelné, proč ke hra rozporuplná. Pokud se někomu trefí do noty, je snadné ignorovat její chyby. Pokud se někomu nelíbí ani gameplay, ani příběh, ani mystery, atd… je hra celkově vzato asi dost špatná. Mně to však přišlo jako celek zábavné, a proto jsem ochotný menší i větší chyb odfiltrovat. Jediným zásadním mínusem pro mě zůstává přepísknutá cena hry.

Jinak, čarodějnici tu nezmiňuji hlavně proto, že Blair Witch jako vždy není o Blair Witch. A nikdy nebyla.

Pro: Bullet, hudba, prostředí, easter eggy, atmosféra

Proti: Optimalizace, délka, nelogický aspekt v poslední části hry, nevyužití plného potenciálu

+22
  • PC 60
Na Blair Witch jsem se těšil hned ze dvou důvodů; Bloober Team se dostal do mého hledáčku díky nedávné zkušenosti s Layers of Fear, v roce 1999 jsem se začal bát chodit do lesa.

Opět platí, že jedno dohrání nestačí, hra je navržena takovým způsobem, že je téměř nemyslitelné, abyste hned napoprvé zažili ten lepší z konců. Nějakým zvráceným způsobem obdivuji onu troufalost polských vývojářů koncipovat hru jako past a prásknout vám dveřmi před obličejem, když už si myslíte, že to máte zdárně za sebou.

Přesto nemohu hodnotit tak vysoko jako v případě Layers of Fear. Jednak mi Ellis, za kterého hrajete, lezl na nervy, jednak ani stopy po té plíživé atmosféře předlohy; crazy shits se tu začnou dít hned zkraje a jsou brány na můj vkus s příliš velkou samozřejmostí.

Chcete-li horor, není Blair Witch špatnou volbou, kromě toho vypadá zatraceně dobře, chcete-li dobře napsaný horor, dejte přednost třeba právě Layers of Fear.
+18
  • PC 70
Bylo to, slovy klasika - Not great not terrible. Lesová část byla na styl Amnesia: The Dark Descent, takže trošku hledání, trošku puzzle, ždibec příběhu támhle... Paradoxně jsem se v lese moc nebál, protože mě uklidňovala přítomnost čokla. Což bylo asi jediné, k čemu mi sloužil, protože většinu věcí jsem dokázal najít dřív než on vyčmuchat. Kamera se více osvědčí až v pozdější části, ale je s ní spojeno celkem zajímavé řešení puzzlů.

Pak se samozřejmě dostaneme do Chaty, kde se to promění v klasické Layers of Fear, takže jsem párkrát málem dostal infarkt. Problém téhle části je v tom, že je úplně zbytečně dlouhá. A jednotvárná. S občasnými stealth pasážemi. Což mě jako fandu filmu zklamalo, protože úvodní nadšení "Tyvole já musim do TÝ kabiny!" se po hodině změnilo na "Ježišmarja, po kolikátý musím tou místností s rukama zase projít...". Les byl alespoň rozmanitý. Finále roztažené ad absurdum vlastně zabíjí, že strašidelnost polorozpadlého baráku se ztratí, když v něm musíte hodiny bloudit a po tmě nasraně stopovat skvrny malým displayem kamery.

Shrnutí - až na pár herně celkem nelogických/tragických rozhodnutí, solidní strašidelná procházka, kterou si podruhé nezahrajete. :)

Pro: Les je pěkný, easter eggy, na mobilním telefonu z 90. let jde hrát Had :) , atmosféra, puzzle s kamerovými páskami, zvuk

Proti: Roztahanost druhé poloviny hry, hlemýždí rychlost když si člověk zvětší display kamery, stealth pasáže, hledání fleků

+32