Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mise 14. To bude mazec. Ani nestačím nabíjet zbraně. K padání hry, zřejmě mi pomohlo přenastavení frekvence zvuku. Je to zmíněno dole, dal jsem to na těch 48 000 hz. I tak ale stále docházelo k pádu po uložení pozice. Uplatněno i manuální ukládání. Bez této rady bych to zřejmě nevyřešil. Příběh z nahrávací obrazovky mise 14 je super.

Tak dohráno podruhé. 18 let po vydání. Stealth akce to není, jen v pár misích ty prvky jsou. Plošinovka či adventura. Za postavu Billyho. Za reveranda Raye samozřejmě střílečka. A v několika případech i s mladíkem Billym. Konec fest obtížnej. Za mě by hra měla mít na DH dva žánry, FPS a 3D adventura. A v popisku uvedeno, že dále má i prvky plošinovky či stealth.
V patchované verzi je luk poprvé na cestě k dolu. Patch na 1.1 vyšel asi koncem listopadu 2006. A později to lidé aktualizovali kvůli DirectX10. V prvně prodávané verzi byla nějaká protipirátská ochrana. Už jsem absolvoval tři duely s tasením zbraně. Tuto kratochvíli moc nedávám. Vždy je 10x či více pokusů. Ale pokaždé to nakonec nějak zvládnu. Hodnocení měnit nebudu. Na to je to příliš skvělé. Nyní jsem v epizodě 7.

Co jsem koukal na vydání. Zprvu byly tyto země, Česko, Slovensko, Polsko, Německo a Rusko. Na Steamu to celosvětově vyšlo až v červnu 2007. To byla i verze pro Xbox 360. Za zmíněnou dobu, co uplynula mezi rozšířením teritorií pro vydání, tak nejspíše byly ve hře provedeny designérské či herní změny, které zásadně mění pár pasáží.

Pro časopisy tak zřejmě je verze bez plížení mezi domy na začátku hry, kde Billy i lezl po střechách. Lov zajíců a luk, zajíci jsou v misi 9, a to v roli Billyho. Luk je prvně na cestě k dolu, pak jej většinou ve svých misích Billy má.

Úprk z města, když Billy navštívil prostitutku, je docela hardcore, Dochází tam k neustálému pronásledování, ať už hráč zamíří kamkoliv, i do slepých částí mapy u stromů. Poté se přeskakují skály a stále mají Billyho na dohled. Komplikují to přesuny se slezením skal v prudkých srázech, kde u malého množství zdraví to dělá dost problémy. Plus pokud si hráč zvolí nejtěžší obtížnost.
@Isair (18.11.2024 18:49): Tak mi ověřte ten luk při cestě do dolu. Ale podle mě v launch verzi byl až po setkání s Klidnou vodou a jako tutorial byl lov zajíců. V tý patchlý verzi tam prostě jen tak leží mrtvej indián s lukem a je to vlastně dost divný.
@Sasakr (18.11.2024 09:25): Tak to je ten důvod! A já když to teď hraju poslední roky tak si říkám, proč jsem byl kdysi tak blbej a snažil se jít přes město, což byl fakt výzva. A ono to jinak ani nešlo. :D
Nevím, kdy to změnili. Koukám na své příspěvky na doupěti a v roce 2010 jsem měl warez verzi, kde ten průchod městem byl. Pak jsem to hrál v roce 2011 znovu nejspíš z jiného zdroje a už se tam nad tím podivuju, že to bylo změněné. Pak jsem to hrál v 2020 (viz níže), to už byla legál verze z ABC a ta měla taky jen útěk z města. A teď jsem hrál Steam verzi a ta ji taky nemá. A vidím, že se to diskutovalo na Steamu... https://steamcommunity.com/app/3020/discussions/0/618459405714082024/ Stealth byl asi jen v launch verzi.
@Sasakr (18.11.2024 09:25): Jojo, jsem rád, že se to změnilo. Stealth mi nikdy nešel a hlavně jsem se vždycky strašně lekl toho zvukového efektu, když tě někdo odhalil. :D
Navíc luk je v té hře fakt strašně zábavný používat.
A pamatujete si tu starší verzi hry, kde jste s Billym místo útěku z města obsolvovali tu drsnou stealth pasáž skrz celý město?

Taky si myslím, že noční plížení k dolu bylo ve starý verzi bez luku. Teď to teoreticky jde vzít rambo stylem.
Na konci Epizody 4 mi hra začala padat. Pomohlo nastavení kompatibility na WinXP SP2 v DX10 režimu. Pak jsem to zvládl a opět zapnul ten modifikovaný exe. Na zhruba stejném místě to blblo i jiným lidem. Hra je to skvělá, oprávněně ji mám v oblíbených. V některých pasážích si tvůrci pomáhají nefér triky, možná v celé hře. Zjevování nepřátel. V dole jsem po žebříku natahal bedny, přiložil je ke skále a vylezl výše. Bandita by na mě jinak v tunelu házel dynamity. To jsem tudíž obešel. Alternativní řešení se občas podaří. A před prvním duelem jsem byl na střeše, pozoroval tu zkázu před sebou.
Mně je divný, že v první půlce hry jsou tři loading během jednoho lineárního levelu, zatímco ke konci se člověk pohybuje po relativně velký otevřených mapách. Působí to na mě, jako by na začátku vyvíjeli s ohledem na úplně jiný hardware, než na konci.

DX9 vs DX10... kromě light shafts, které v DX9 chybí, jsem si rozdílu snad ani nevšiml. Tenhle mod jsem viděl, ale byl jsem línej si to instalovat. Ale když to má vlastní exáč, tak to bylo bývalo možná mohlo dělat méně problémů, než ty originální. Proužky jsem si taky odstranil, no.

Ale stejně se mi na tom nejvíc líbí to napojení na druhý (vlastně první) díl. Kdysi jsem psal autorovi scénáře, jestli oba díly měly vymyšlené zároveň a prý ne, druhý roubovali až na ten první. On ten druhý je vlastně odvyprávěn v té jedné Rayově loading obrazovce těsně před koncem...
Skvěle vypadající hra. Dal jsem do ní HD textury. Ty běží pod vlastním exe a DX10. I v DX9 to bylo slušné, ale nemělo tu detailnost. Do verze z Levelu jsem dále vložil opravu černého proužku.

Herní mechaniky jsou zajímavé. Typicky lítám všude po kopcích, někdy úspěšně, jindy ne. Naznačující ikony ke kýženému efektu moc nevedou. Ale celkově volnost enormní, od dnešních typů her. A klasické ukládání, pakliže jde o čistokrevnou PC hru.
Dohráno. Měl jsem to (kor ve srovnání s dvojkou) zafixovaný jako strašně krátkou hru, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Škoda technických problémů a bugů, který si nota bene myslím, že tam kdysi dávno v pirátské verzi nebyly. Dabing of Fénixe přeci jen patřil k těm slabším, ale i tak fajn změna. Vlastně to zub času ohlodal jen relativně málo. Příběh, hudba, to vše je špičkové. Horší je rozmístění checkpointů (manuál save víceméně nutnost), zejména když už nějakou nepřeskočitelnou cutscénu (bohužel přeskočit jde jak která) vidíte potřetí. Další bod do výzvy.
Tak se mi nakonec povedlo na Steamu najít i nějakej controller preset (minule jsem hraní s ovladačem vzdal), s kterým se to hraje vcelku fajn. A musím říct, že furt je to super hra. Měl jsem problém s crashem po jednom loadingu, který k mému velkému překvapení vyřešilo loadnutí DX10 verze. Střelba z luku je furt stejně parádní, Ray s dvouhlavňovou brokovnicí taky nadělá paseku. Dabing je klasickej Fénix. Líbí se mi to.
@sebaplex (10.11.2024 05:58): Díky. Sranda je, že když si projedu ten vestavěnej benchmark, tak ten má průměr 70 FPS. Ne že by GPU byla vytížená, ale v žádném okamžiku to nespadlo frameratově úplně na dno. Ale prostě jak zapnu hru, tak jsem na mostě u šerifa a je tam 30 FPS. No nic, asi to nemá řešení. DX9 verze jede na lock 120. Když to wrapnu do DX11, aktivuje s AutoHDR a rázem mi přijde, že to vypadá líp než celá DX10 verze se svým fejkovým HDR.

Jinak já bych chápal, že má AMD třeba nějakej problém s DX10, ale v DX10 jsem odehrál sakra celý Crysis. A bez problému.
@Sasakr (09.11.2024 09:47): Tak jsem to zkusil. V první epizodě to jede v pohodě, ale čekal bych to lepší na RX 6800 XT - min. fps byly tak na 120 ve Full HD, ale většinu času to bylo samozřejmě o dost více.

To co ale popisuješ - problémy s AMD kartou, to jsem zaznamenal u jiných her taky. Např. The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition ve Windows padá každou chvilku, nedá se to hrát. Pod Linuxem to jede bez problémů. A některé hry pod Windows nejedou vůbec, pod Linuxem bez problémů. Na vině budou asi ovladače, nevím.
Lidi, v DX10 mi to jede naprosto, ale naprosto příšerně. Nedaří se mi o tom na netu ale vůbec nic najít. Hledal jsem a tady frajerovi to se stejnou kartou taky jede na prd: https://www.youtube.com/watch?v=PyC3uEcmF5o&t=521s
Zkoušel jsem DXVK, hra crashne. Nepomáhá snížit rozlišení, karta tak jako tak není vytížená. CPU je 5700x3D! Nechápu.

EDIT: A není vidět zbraň. Billy střílí z prázdných rukou. Nemůžete to někdo nainstalovat a zkusit? Je to fakt divný. A hlavně internety o tom komplet mlčí.
@Widl (21.07.2021 16:00): Někdy možná zkusím. Jinak znám akorát ten Gun, to mám v seznamu, někdy si chci zahrát i když westernům moc neholduji. Vím že se o tom tehdy před x lety docela mluvilo.

@Všivák (21.07.2021 14:07): Tohle mě taky nic neříká, jediné co se mi vybaví je Desperados, který se mi líbilo, že vypadá jako Commandos, ale nikdy jsem se k němu nedostal. A na první dobrou starý song od Bon Joviho :)
@Han22 (16.07.2021 20:56): Hele, když od toho nebudeš čekat moc, tak tě to nezklame. Je to prostě střelnice z divokýho západu v budgetový verzi. Mě to tenkrát bavilo :)

Za mě ještě doporučím Fistful of Frags tam jsem nechal strašných hodin, stejně jako Lead and Gold ale tam nevím jak to je se servery.

A pak stylový Darkwatch

A ještě skvěle napsaný, dabovaný a ozvučený GUN

A zvědavý jsem co se nakonec vyklube z tohohle, zatím mi to bohužel nejede, tak jsem vrátil :)
@Han22 (komentář): Fantastický komentář. Díky za něj. Líp bych ty pocity ze hry neshrnul - včetně popisu těch nej pasáží hry :-). Taky si myslím že ten příběh u CoJ byl fakt skvělý.
Tak jsem to nakonec vzdal. To ovládání je tak dementní, že mi na gamepadu nestačili čudlíky. Odehrál jsem to z gauče s klávesnicí a myší a když tak nad tím přemýšlím, stejně bych to bez autoaimu vzhledem k obtížnosti na gamepadu nedal. Jinak po technické stránce bez výhrad. Asi třikrát mi to spadlo, ale jinak vše ok. Prostorový zvuk jsem rozchodil, v ovladači jde vynutit Ambient Occlusion. Zvyšuje to hodně náročnost, ale zase to o dost líp vypadá. Stejně i po letech zarazí ta náročnost. Že bych tam neměl dropy ke 40 FPS, to se říct nedá :-D Nicméně vypadá to skvěle, kor na rok 2006.
Taky to mám v plánu. Jen jsem zvědav, jestli to s gamepadem bude dohratelné... :-)
@S4TW (31.12.2019 13:18): Jo, už si to úplně přesně nepamatuji. Ale vím, že při prvním hraní na mě nejvíce zapůsobila mise, kde jsem šplhal pro orlí peří a přišlo mi to tehdy hodně originální.

Jinak si to možná dám někdy teda i počtvrté, ať si to trochu připomenu.
@S4TW (31.12.2019 12:44): To je ten konec úplný, ne? Já vím, že to je u té vily všechno a beru to jako poslední misi. Pak tam lítáš myslím po hradbách, než se dostaneš k Chujarézovi, ne?
@CrocoRay (31.12.2019 00:58): jo, jen mě to překvapilo, možná je to hra s nejdelším loadingem, co jsem letos hrál, tak mi to jen nešlo dohromady s rokem vydání, ale co jsem četl diskuze, tak to není nic neobvyklého, co by se vyskytovalo jen u mě, nakonec se to vlastně dalo, jelikož při smrti už to bylo OK...

jinak předposlední kapitola byla celkem výzva, tam ta obtížnost stoupla docela dost :-)
@Walome (01.01.2019 09:00): Největší problém jsem měl s tím, že jsem umíral v přestřelkách, kde jsem neudělal chybu, že mi "hopsací" a "bičíkové" pasáže připadaly jako umělé natahování herní doby, a pak řada detailů, které působí efektem "100x nic umořilo osla". Když budeš chtít, můžeš to všechno svést na mou neschopnost :)
[neexistující komentář]: aha takze nejvetsi problem jsi mel s tim ze sis nevsim ze mas k dispozici kone a neumels s bicem :D

Kazdopadne jsem prekvapenej jak moc si to nepamatuju, vubec netusim ze se tam jezdilo na koni. Ale pasaz se splhanim za hnizdem si pamatuju naopak moc dobre, to me hodne bavilo.
Děkuji za pluska k mému komentáři. Ještě jsem ho mírně potunil, tak snad už je tam všechno. Zítra si přečtu i komentáře ostatních a uvidím, na co všechno jsem zapomněl :)
@Tommywise (03.08.2018 17:59): Turoka jsem myslel z roku 2008 a tam byl hlavní problém procesor třeba. U Directu taky může být problém, že si to nerozumí s grafikou. Já CoJ hrál na core 2duo 7400 2,8 GHz, 4 GB RAM a geforce 9800GT 1024 MB RAM na plné detaily ve full HD.

Ty požadavky nebudou přestřelené, ale možná optimalizace není nejlepší a fakt si myslím, že to bude problém s tím porozuměním, protože budeš mít určitě silnější PC, než já měl tehdy.

EDIT: A na té sestavě bez záseku.
@CrocoRay (03.08.2018 12:48): neřekl bych, vím co myslíš....já stejný problém měl s Requiem: Avenging angel,jenže to je hra z roku 1999,jenže tady na stejné sestavě mám jak píšu problém s DirectX 10 kdežto na DirectX 9 to jede o poznání plynuleji, kdyby to byl případ Requiem,resp. toho problému co uvadis jelo by to stejně na obě verze DirectX

Jednoduše bych řekl že tato hra spolu s Crysis mají na svou dobu prestreleny požadavky na hw
Nejde o to, jak těžké by to bylo, asi ho tam prostě nechtěli. To je jako kdyby ses rozčiloval, že místo koněspřežky je tam vlak, protože byli líní vymodelovat koně.

Tím spíš, že byl den a v hospodě nebylo narváno by byla blbost, aby tam seděl člověk a hrál takřka nikomu, když může hrát automat.
Já neříkám, že by v té době neexistovali. Ale jak těžké by bylo do hry toho klavíristu vložit a vyplnit tak tu prázdnou hospodu. Prostě je to tam spíš jak v nepovedeném hororu, než ve westernu.
Uf uf, doporučuji ještě prolétnout kvůli gram. chybám a překlepům.