Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Necelý rok po vydání druhého dílu spatřilo světlo světa i jeho jediné rozšíření. Hlavním lákadlem jsou především dvě nové postavy a celý pátý akt. Já si vzpomínám, že jsem si hru poprvé zahrál za paladina, se kterým jsem původní hru nějaký čas předtím dohrál. Užil jsem si tak úvodní video sekvenci pátého aktu, která si drží kvalitu těch z původní hry a následně jsem se mohl rovnou vrhnout na pátý akt. 

Design pátého aktů mě hodně zaujal a dodnes je mým druhým nejoblíbenějším hned po tom prvním. Přijde mi, že ty první venkovní oblasti jsou o něco delší, než v původních aktech. Dobrým prvkem je pak probíjení se přes věže a útoky katapultů. Design monster mi taky přijde fajn, i když ty sebevražedné potvory mě pěkně štvaly. Divné ale bylo to, že na obtížnosti Nightmare či Hell se zde objevují monstra z předchozích aktů. Často tak nesedí jejich koexistence mezi sebou, či s prostředím. Např. střílecí věže nebo Siege bestie jsou bez Demon Impů vlastně k ničemu, stejně tak nedává smysl, když místo Frozen Horrors obývají ledové jeskyně skřeti, apod.

Z nových povolání mě zaujala především hra za assassinku a její drapáky a kopy. Druid a jeho povolávání zvířat mi přišel podobný jako mnou nepříliš oblíbený necromancer, tak jsem se u něj specializoval spíše na proměny. Ale i tak se v žebříčku mých oblíbených charakterů moc vysoko nedostal.

Co se týče dalších změn, určitě jsem tehdy uvítal zvýšení rozlišení, takže bylo vidět o něco více z herní plochy. Specifické zbraně pro povolání zase o něco zvýšily rozmanitost hraní, i když mě se pak vždycky stávalo, že jsem jak na potvoru často nacházel ty pro jiná povolání. Také potěšila možnost přepínat dvě sady zbraní či možnost dávat najímaným společníkům zbraně a zbroj a také je léčit. O ještě složitější rozhodování o tom, jaké vybavení si nechám a jaké ne, se pak postaraly nově runy a jewely. Naštěstí se také trošku rozrostla i stash, kde jsem si je mohl během hraní syslit. Naopak o zabrání místa v klasickém inventáři se pak postaraly charmy a jejich bonusy navíc. A určitě jsem na některé zajímavé novinky zapomněl.

Celkově se toto rozšíření hodně povedlo. A to natolik, že si nedokážu představit, že bych dnes hrál původní hru bez něj.
+25
  • PC 90
Pokaždé, když slyším slovo "datadisk" v jakékoliv souvislosti, okamžitě se mi jako první vybaví Lord of Destruction. Diablo II bylo již samo o sobě skvělou hrou, ale právě tento přídavek mu dodal nesmrtelnost, stal se vlastně jeho součástí, ale přitom ho zároveň nezastínil. Dnes si již nedokáži představit nikoho, kdo by rozehrál původní hru samostatně. Myslím si, že nepřeháním.
Tvůrci nám zde přidali jeden dlouhý barbarský akt přibližně o rozloze toho třetího v základní hře, počet questů zůstal na číslici šest, přičemž ten předposlední je velmi specifický, a to konkrétně v nemožnosti vrátit se v průběhu jeho plnění portálem zpět do města. Musíte to zkrátka vybojovat na jeden zátah. Proč ne, vítané zpestření. Jinak se jedná samozřejmě vesměs o úkoly typu "jdi tam a zabij toho", ale o tom přece celé Diablo je..
Zlepšováků je zde opravdu mnoho, od upraveného rozlišení obrazovky, přes dvě zcela nové hratelné postavy, runy, rozšířenou truhlici, nová monstra, vybavení spolubojovníků a tak dále. Rád bych lehce okomentoval právě ty nově přidané charaktery. První je Druid, borec s kožešinkou kolem krku, který umí kouzlit jako Čarodějka a zároveň vyvolávat různé roztodivné společníky jako Nekromancer. S ním jsem celou hru za poslední dvě desítky let, které průběžně tuto RPG mlátičku hraji, dokončil jen dvakrát. Tento pán mě prostě nějak nebaví. Zato na druhou stranu Vražedkyně, to je jiná káva. Obecně má druhá nejoblíbenější postava po Paladinovi. Většinou jsem si po celou dobu vystačil jen s maximálně vylepšeným základním kopem, nějakou tou pastičkou a v pozdější fázi jsem si přidal ještě stínového společníka. Aby mi nebylo samotnému smutno.
Nájemní společníci dostali možnost nosit výzbroj a zbraň, tímto tedy hru zase o něco ulehčili. Původní lučištnicí se nemá cenu zabývat, voják z druhého aktu je asi tím nejlepším, co vám hra v tomto směru může nabídnout, kouzelník z aktu třetího je dobrý leda tak na občasné zmrazení nepřátel, kteří se na vás mohou vyrojit ve velkém chumlu. Nový barbar je správný bijec, kvalit vojáka ale dle mého názoru nedosahuje.
Celkově Pánovi destrukce nemám moc co vytknout, jediná věc, která mě doopravdy vytáčela a dodnes vlastně vytáčí do běla jsou Demon Impové a jejich různé variace, nepřátelské jednotky, které útočí na dálku a přitom se teleportují. A vy se za nimi musíte neustále honit znovu a znovu..

Pro: vše nové, co datadisk přináší, kromě..

Proti: ..Demon Impů

+33
  • PC 100
Diablo II LoD - první a s velkou pravděpodobností i jediná hra, se kterou jsem strávila více než 12 let mého hráčského života. Byly pauzy, někdy menší, někdy větší, ale opakovaně jsem se k této hře vracela a prošla si s ní mnoho. Menší varování: komentář může přetékat nostalgií, historií a snad i patosem. A asi to bude delší.

Jak kdyby to bylo včera, co jsem jela na základní škole se spolužákem a zároveň kamarádem autobusem na plavání a on mi začal vyprávět o nějakém Diablu. A že si ho musíme zahrát, až u něho budu na návštěvě. Vyzkoušeli, zahráli, bavilo. Když se objevil o něco později druhý díl, resp. jeho demo s barbarem, byla jsem ještě nadšenější. Hned jsem si hru sehnala a postupně se dostávala do tajů hry. A že to trvalo. Je zajímavé zpětně vidět, jak jsem hru zpočátku chápala, jako nezasvěcený člověk = skilly dle efektu a výbava dle vzhledu.

S příchodem internetu jsem začala chápat, že hra je o něco komplexnější, než jsem si myslela. Najednou byly buildy, synergie, breakpoints, CB, DS, FRW, ITD, IBS, OW, prefixy, afixy, šance na dropnutí předmětu, area level, item level, monster level a mohla bych pokračovat ještě dále. Hra získala jinou úroveň a já hltala anglické články o všech možných mechanismech, skillech a postavách.

A objevila jsem jiné online hraní než pouhé propojení dvou počítačů vedle sebe. Přišly realmy. Protože jsem neměla originální hru (zatím), začala jsem hrát na neoficiálních realmech. První byl Gwod 2, německý realm, kde jsem lidem tak moc nerozuměla, ale brzy jsem pochytila ony zkratky, které vyskakovaly v chatu na obrazovce. A zažila první PK, BH, rush, pls N help, cow a trade. Po jeho ukončení působení jsem se přesunula společně s dalšími na československý realm Antik. A to byly nejlepší multiplayerové časy (s trapností teda vzpomínám, jak jsem dlouho nechápala, proč pořád mluví v chatu o nějakých kočkách = kocka = kostka :D). Začínala jsem být v Diablu lepší, znala silné buildy, věděla, kde hledat jaký předmět a pomáhala nováčkům. Vzpomínám, jak jsem vyjeveně hleděla na barbara tehdejšího admina, který měl v ruce sekyru s runovým slovem Doom, což mu dodávalo mrazivou auru. Vždyť ten člověk musel dropnout Cham! Na 1.10! Ovšem nic netrvalo věčně a i tento realm skončil. Na chvíli jsem zkusila i oficiální realm, ale to bylo v době, kdy i on už nebyl tak moc obsazený hráči a měl svá zlatá léta za sebou.

Pak byly sice nějaké pokusy o další realmy, ale už to nebylo ono. A já se přesunula do singleplayeru a začala objevovat zcela novou stránku hraní Diabla. Hardcore. Můj první Guardian byl všemi "nenáviděný" druid, ale jakou já měla radost. A přišly další postavy a další. Smrtí bylo hodně, ale jen mě to učilo číst hru a dávat si pozor na určité smrtící skupinky bossů (extra fast, Might aura a ještě něco). Účastnila se turnajů na jednom fóru, nejčastěji šlo o Magic Find turnaje. I na to mám krásné vzpomínky. A začala zkoušet netradiční buildy, kterým by byly jiným pro smích, ale ono to fungovalo. Jen to teda chtělo kotel trpělivosti.

Ovšem pak jsem začala objevovat ty hry, na které jsem za celé období hraní Diabla moc nemyslela a ani je nezkusila. A najednou mi přišlo Diablo strašně staré a nudné. A hlavně pořád dokola. Nedokážu si představit, že bych se k němu někdy měla zase vrátit. Mám pocit, že své jsem si tam odehrála, a tak mi zůstávají jen vzpomínky na pěkná léta strávená s Diablem.
+39
  • PC 100
Lord of destruction se má k původnímu Diablu 2, jako datadisk Night of the Raven ke Gothicu 2. V obou případech se jedná o datadisky, které s původní hrou splynuly dokonalou symbiozou a z dnešního pohledu jsou nerozlučitelné. Nechci nikoho urazit ale opravdový přínos docení spíše hráč, který si zkusil pouze základní hru, jinak těžko zhodnotí přínos tohoto datadisku a jakým způsobem posunul smysl vyšších obtížností a hratelnosti multiplayeru.

Diablo 2 bylo vybrušováno více jak deset let a je to dobře. Ale první krok ke kvalitě byl samotný datadisk, protože přinesl nutnost vyšší flexibility. Přinesl runy/runová slova, užití šperků a možnost dvou setů zbraní. Ale nejsou to kosmetické vychytávky, umělé přídavky které mají opodstatnit cenu (jako dnešní móda pěti dlc prodávající lepší bonusové zbraně). Všechny novinky byly vloženy s určitým záměrem, který sice není úplně viditelný na normálu, ale na nightmare a Hell dává smysl.

Nové charaktery, prostředí a Baal jsou fajn, novinky které jsou nejvíc vidět ale i přes jejich povedenost nejsou nejlepší devizou.

Diablo 2 je šílená klikačka, která byla příčinou smrti leckteré myši. Lord of destruction ale poskytuje nový rozsah, kde se plně projeví všechny možnosti a hráče to nutí k neustálému vývoji. Hledání adekvátní výzbroje, budování postavy aby mohl držet krok. Není to další datadisk, který přináší spoustu zbytečných kosmetických přídavku, ale smysluplné rozšíření které určili směr žánru na dalších deset let.
+21
  • PC 90
Snad po tomhle komentáři nebudu dostávat mraky nenávistných vzkazů. Jsem labilní jedinec s citlivou dušičkou tak bachec na to! :D
Tohle je jen můj názor, nikomu ho nevnucuji. Jako ve všem každý máme svůj mozek a jiný vkus.
Starší hráči Diablo 2 znají a mají svůj názor a tohle píšu spíš pro nové hráče.
Hodnotím to zároveň s datadiskem, pochybuju že by to někdo chtěl (nebo měl) hrát dnes bez něj.

co přibylo oproti prvnímu dílu? :
+ postavy mají konečně nějaké skilly, které používají. už neuvidíte válečníka se teleportovat po bojišti a střílet okolo sebe firebally
+ postavy už umí běhat,jen nedusají jak sloni okolo, čili rychlejší přesun
+ systém checkpointů, mezi kterými se můžete libovolně teleportovat a to i mezi jednotlivými akty
+ peníze už nezabírají místo v inventáři!
+ truhla na odkládání itemů
+ více itemů: k modrým magickým předmětům přibyli žluté rare
zelené setové předměty
legendárky nemají už negativní vlastnosti tak teď jsou velice silné
a šedé s dírami (sockety) do kterých můžete vložit gemy či runy
+ boty, rukavice a opasek
+ flašky se sbírají do opasku, je to lepší ovládání jak v přechozím dílu
+ Horadric cube se kterou se dají provádět různé kulišárny
+ gemy (a lebky)
+ tajný "kravský" level :)
+ celkem povedené filmečky mezi jednotlivými akty

- runy
ach ty runy...prostě celou dobu jsem ty kraviny sbíral, celá truhla tím zaprasená :D
pracně jsem v nich hledal tři obyč stejné abych je v kostce dal na vyšší...
a dál to sbíral a sbíral a nikdy na nic nepoužil :D
já vím že jsem LAMA :D možná i proto jsem to nikdy nedohrál na obtížnost HELL
(vždy skončil ve 3 aktu) ale prostě asi runy nic pro mě :)
možná by to chtělo lepší systém, aby se to ukládalo někam bokem, učit se někde recepty a ukazovalo mě to co mi přesně chybí na stavbu jakýho předmětu
- town portál už se nedá naučit, musíte pořád dokupovat svitky do města. Maličkost jistě, ale otravná.
- klíče ke truhlám, to samý :)
- peníze sice už nezabírají místo ale je pořád omezené kolik jich unesete a i nacpete do truhly, nevím proč
- ty talismany (charmy) co musíte mít v invu...díky tomu plnej inventář a abych něco zvedl ze země tak jsem nosil sebou Horadric cube a cpal to do ní :) prostě tenhle nápad ne e
- questy jako minule stojí za starou belu, žádná změna
- pátý akt možná maličko zbytečně rozsáhlý, obrovské lokace :) to mě štvalo ale ne tolik jako 3 akt, tam jsem se kolikrát ztratil, bloudil a nevěděl kam dál, ani mapa mi moc nepomáhala, jsem prostě slepej :D

Diablo 2 rozhodně ve své době na špičče svého žánru (ať je to, co je to :) ) a i dnes pořád má co nabídnout a hraje se konzervativními old school hráči :)
doporučuji tenhle kanál na youtubu: https://www.youtube.com/user/MrLlamaSC je vidět že to fakt umí :)

Hrál jsem za všechny postavy, můj osobní žebříček se kterýma jsem strávil nejvíce času:
1. Assasinka
2. Barbar
3. Nekromant

Po nějaké době mě to ale přestalo nějak bavit, po roce hraní (to teď odhaduju zpětně ...cca prostě +- milénium) jsem asi viděl dva zelené předměty :D a oba na jinej char...tak jsem na radu kamaráda zkusil módy! :) :

Ancestrall recall - radikálně zvednutá obtížnost. Všichni mobové jsou nabušenější, elitní (skupinky) na sobě spoustu bufů, z portálu se vždy vypotácíte zmražení, otrávení, xkrát prokletí :D, ale zase z bossů můžete farmit části setů a legendárky. Všude kde se máte prosekat do xtého patra podzemí se objevíte rovnou v cílové lokaci. Všechny tyhle zbytečné patra jsou přesunuty do třetího aktu jako nepovinná odbočka a na konci vás čeká několikrát Diablo (3x nebo 5x už nevím) v jedné místnosti. :D V prvním aktu je zas velká jeskyně plná těch minion of destruction(ze závěru celé hry), to dá zabrat se jimi prosekat :). Za mě rozhodně větší zábava.

Median XL - ten jsem objevil až později. Ten radikálně mění celou hru, úplně nové skilly! (myslím že i zajímajší než původní) a naprosto jinej gameplay. Uber dungeony. V horadric cube jsem se naučil rozbíjet legendary itemy na materiál a craftit legendárky které jsem potřeboval.
Hrál jsem za nekromanta s minionama a moc mě to bavilo. Stádo různých příšer a duchů, včetně nebezpečného (i pro vás) skeleton kinga z prvního dílu :). Sem tam jsem skočil do akce s kosou nebo se proměnil do transformačky na blood knighta a sekal to hlava nehlava. :)
Tenhle mód rozhodně doporučuji.

U celé Diabla série jsem strávil moc a moc hodin, a to tak moc že mě napadlo že bych měl žalovat Blizzard za ukradenej život ... :P
Pokud hrajete Diablo 2 tak víte co a jak, pokud jste nehráli je ho škoda úplně minout i dnes, jen pozor návykové a žrout času.
Osobně ale doporučuji spíše hrát v módech...za Median Xl rozhodně body navíc
a já se vrátím k Diablu 3 (nebijte mě :D )

Pro: spousta vylepšení oproti prvnímu dílu a více postav

Proti: jako u všech dílů nekonečné a žrout času :)

+23
  • PC 95
Připouštím, že tento datadisk se ke mne dostal tak rychle, že jsem vlastně (do)hrál D2 již s ním. Hodnocení se tak z části týká celé hry, nikoliv jen tohoto datadisku.

Grafika může svým spíše nízkým rozlišením 800*600 působit staromódně, ale to mi nevadí, protože celkově je hra spíše přehledná a bitevní pole rovněž. Videa oddělující jednotlivé části jsou udělaná docela hezky. Připouštím, že nejvíce se mi líbí závěr, tedy zničení kamene světa archandělem Tyraelem. Tedy, ne že bych byl úchyl do herních videí, ale docela se povedla.

Sedm postav - paladin, čarodějka, druid, barbar, vraždekyně, amazonka a nekromant. A každou z těch postav můžete v rámci možností specializovat na něco jiného, a to prakticky pokaždé. Těch možností je opravdu hodně, ač se to může zdát podivné. No, nejraději jsem stejně hrál s paladinem spíše více než méně specializovaným na aury. No, a taky s druidem. Naopak s amazonkou jsem hrál snad jen jednou.

Velmi dobrou věcí je vylepšování věcí. A to vkládáním drahokamů a run, přičemž správnými kombinacemi run je možné získat předmět neobyčejných vlastností - od prostého zvýšení útoku či obrany přes speciální útoky po zvýšení úrovní vybraných (nebo v lepším případě všech) dovedností. Tento prvek jsem zatím v žádné jiné hře neviděl tak rozpracovaný, jako právě zde (nejvíce se mu blíží asi Divine Divinity, ale bez těch speciálních kombinací). Čím lepší runa, tím silnější. No, ne tak úplně - a obzvláště to platí v případě některých slov z nich složených. Některá zahrnují i vlastnosti jednotlivých run a jiná nikoliv a na to je dobré si dát pozor. Některá runová slova jsem se snažil sestavit celkem pravidelně, pro jakoukoliv použitelnou zbraň. Zajímavé je i odstupňování zbraní - stejná zbraň se v hře objevuje několikrát. Stejný tvar, různý název a čím dál vyšší útok či obrana. Snadno se tak může stát, že vyšší stupeň brnění z začátku hry má lepší vlastnosti než nižší stupeň brnění z pokročilejší fáze hry. No, to by snad mohlo k vybavení stačit.

Příběh? On v této hře nějaký je? No, když to někdo tvrdí, asi přišel o rozum. Ale mohlo to dopadnout hůř. Zlo se vrátilo a vy jej musíte znovu porazit - a vlastně hned pětkrát. Nejprve menší rozcvička na Andariel a Duriel a pak už hurá na bratříčky, Mephista, Diabla a Baala. Problémem je nevyrovnanost jednotlivých částí a jejich závěru obzvláště. Asi nejdelší částí je část třetí, Kurast. Ten je opravdu velmi dlouhý (až nesmyslně), zejména v začátku. Kdežto závěr už je spíše krátký. Asi nejnepříjemnější nepřítel je Duriel, před kterou se není možné schovat.

Jestli je něco, co si mohli odpustit, tak nemožnost průběžného ukládání hry a vrácení se k takto uložené hře v případě neúspěchu. Ano, je to prvek, který má spousta her - ale proč by jej musel mít i Diablo? Myslím, že tohle se nepovedlo. A pak ještě pár drobných chybiček - jako například vytvoření místa pro kameny a runy coby odměna za jeden z prvních úkolů v páté části. Nevím proč, ale vždy vytvoří jen jeden - a i kdyby měl předmět místa již tři, poté bude mít bohužel jen jedno. Což tedy opravdu naštve, protože předměty s potřebnými místy jsou více než velmi vzácné. A je úplně jedno, zda člověk hraje na normální či vyšší obtížnosti (Noční můra a Peklo).

No, a přes ty všechny nedostatky uvedené na konci (a které by mohly snížit mé hodnocení i více) jsem se rozhodl dát téměř maximální hodnocení - protože jako oddechovka je Diablo II (i s datadiskem) docela dobrý, i když později přechází v velmi nudnou záležitost.

Pro: výběr z sedmi typů postav, spousta zbraní a zbrojí a jejich vylepšování

Proti: spíše přímý postup hrou, nemožnost ukládání hry podle potřeby, později spíše nudné

+12 +13 −1
  • PC 95
Diablo 2 LoD beru prostě jako Diablo, protože je to finální verze a má to ty pravé herní grády. Tuto hru nelze pořádně hodnotit, protože je to jedna z mála her, která je téměř dokonalá. Dokonalá z toho důvodu, že o ní nelze pochybovat. Nenajdete zde slabé místo.

Znám tuto hru vzřejmě od jejího vydání a hraje se už 16 let, není to snad dostatečný důvod k tomuto hodnocení? Já se k němu příkláním například kvůli další věci, a to je znovuhratelnost. Pokaždé, když Diablo 2 hraju, si všimnu něčeho nového, nové herní strategie, nové kombinace v herních principech atd. Je to sice "rubačka", ale zato tak promakaná, že nelze jí neobdivovat.
+12
  • PC 95
Nikdy bych nevěřil, že z kusem železa v ruce se dá zažít to co jsem zažil při hraní tyhle pecky. Měl jsem to štěstí, že verzi bez datadisku jsem nestihl a plný herní zážitek jsem si užil v plný verze.

Popisovat hru by bylo asi zbytečné, nevěřím tomu, že někdo by se tady našel kdo to nehrál, ale zkusím se podívat proč právě Diablo II je taková návyková sekačka, která nemá konce.

Hlavní pozitivní rysy vidím v úžasném prostředí, které se 5x diametrálně změní a tým je hra stále zajímavá k tomu když přičteme náhodně generované mapy, tak dostaneme prostor v kterém se nemuže stát, že pohyb v něm by nudil.
Velké plus tomu dá multiplayer, cooperative mod je neskutečně zábavný a když vás kamarádíček na.ere mužete mu vysvětlit ručně stručně jak se věci mají.

Zatím nejlepší akční RPG všech dob. Už se chystám na trojku s datadiskem.

Pro: multiplayer, náhodní generace mapy, obrovské množství itemov, hledání sad brnení

Proti: nemám co napsat

+19 +20 −1
  • PC 95
Diablo II před datadiskem je nevyvážená zabugovaná hra, kde tři obtížnosti jsou spíš jen jako kuriozita.
Po datadisku je to ovšem mistrovký vyvážený kousek, kdy je do lvlu 90 v podstatě neustále co získavat/dobývat. Hra byla natolik pohlcující ,že jen kvůli ní jsme k sobě tahali stolní počítače, či se do krve hádali o to která talent větev je silnější.

Patch 1.10 udělal z dohrání na obtížnost hell smysluplný ultimátní cíl...

Pro: zábavné mechanismy (od sbírání run po hledání synergií skill pointů)

Proti: je to vlastně jen grindění a farmení :)

+16 +17 −1
  • PC 95
Datadisk LoD na mě příjemně zapůsobil a pozvedl celé Diablo 2, o pěkný kousek výše.
Nabídka k vyřízení posledního bratra, se zkrátka neodmítá.

Malebné prostředí pátého aktu, navozuje výbornou atmosféru blížícího se střetu. A že tato finální konfrontace nebude jen tak nějaká, dosvědčují hordy obléhající Harrogath.

Datadisk přinesl dvě nové postavy a "hromady" nových předmětů. Hlavním plusem je fakt, že na dosažení skillů 30 levelu, už hráč nemusí neustále procházet stejné lokace, ale může jej získat v pátém aktu, kde přichází opravdu mnoho příležitostí, k jejich využití.

Z tohoto datadisku musím zdůraznit hudební stránku. Zkrátka ta hudba sedí, když vybijíte dlouhé voje nepřátel a ničíte jejich ležení.

Nové možnosti a kombinace (předmětů) tak nabízejí hře nový rozměr. A potěší i tak malá novinka jako nový žoldák.

Pokud ještě existuje někdo, kdo hraje pouze základní hru, měl by tento datadisk ihned vyzkoušet, protože celou hru vylepšuje. Hráč se hlavně dočká zakončení příběhu. Nové předměty a kombinace spojené Horadric Cube poskytují prostor pro vylepšování postavy. Z této hry se tak dokáže stát opravdu "dlouhodobá" činnost.
95%

Pro: Upgrade původního Diabla 2 a zabití Baala jako pomyslná třešnička

Proti: Menu ze základní hry se mi líbilo více.

+16
  • PC 100
Datadisk, který vyslyšel prosby všech fanoušků a ukázal, jak měla vypadat hra hned. Možná, že to autoři udělali schválně, aby se měli s čím vytáhnout. Každopádně až tento přídavek udělal hru legendou. Vytvořil novou motivaci k hraní. Odstranil většinu neduhů (i když po tom vyšlo dalších pár patchů). A celkově posunul hratelnost dál do ještě návykovějších výšin barbarské vysočiny.

Kde vás chytne jemná melancholická hudba a ještě víc nepřátel. Grafika se zlepšila. Prostředí je pestřejší, živější. Lord of Destruction je tak srostlý s původním Diablem 2, že se nedají rozdělit. Všechno dobré co platí tam, platí i tady. Možná až na trochu horší úroveň animací. Nové postavy mi taky moc nepřirostly k srdci. Barbar mi bohatě vystačí. A teď v roce 2022 už i Nekromancer.

Nejlepší datadisk co kdy byl vytvořen. A teď mi Mariusi řekni. Jak to bylo?

Pro: nekonečná replaybilita

Proti: horší úroveň animací

+14
  • PC 100
Jedinečné,nejlepší a naprosto průlomové RPG. Ani si netroufám odhadnout,kolik hodin,za těch 10 let hraní jsem uněj strávil. Tahle klikačka nikdy neomrzí. Za dobu svého hráčského života jsem zahrál hromady her a hromady RPG,ale stále se vracím pouze k jedné. Diablo II. Doporučuji vyzkoušet verzi Anchestral recall. Nové zbraně,sety,runy,spousta unikátních zbraní,zvýšené XPení,ale hlavně spousty,SPOUSTY nepřátel,vkusně předělané modely bestií (Rakanishu budí opravdu respect). To přináší další proklikané noci,nové myši a hromadu zábavy. Také jsem našel na CZT ke stažení LOD verzi v HD rozlišení (1900x1600). :)

Pro: Atmosféra,zábava,přelomová grafika a nekonečná hratelnost

Proti: Snad jen placené oficiální servy... Ale co... Za těch pár kaček to stačí

+12 +13 −1
  • PC 95
Přiznávám se, hrál jsem s "PLAYERS 8". Jinak by mi hra přišla trochu nudná. Nejdříve jsem hrál za nekromanta a zasekl se u Baala. Poté za vražedkyni a dostal se docela dost daleko (poslední obtížnost, do 3. aktu) a nakonec za barbara.

Nevím proč, ale tato hra má úžasnou schopnost znovu-hraní (replayability). Přišlo mi naprosto normální dělat několik postav a trávit nad nimi mnoho hodin času. Pokaždé to bylo zajímavé. To se mi skoro nikdy nepodařilo opakovat (už jen proto, že u většiny her je hraní znovu ztráta času, který jde lépe využít poznáváním nových her - no stejně jako u knih, čtu znova jen ty nejlepší).

Grafika je dokonalá. Zvláštní je, že sice ta hra je vlastně jen o mlácení, tak jde o to mlátit/sesílat kouzla co nejlépe, čekat na "drop" monster, využívat různých efektů pro různé druhy hry (velice, velice odlišné od sebe).

Co mě štve je rozlišení. Už tenkrát bylo 640x480 málo. Tento datadisk dal 800 na 600, ale v té době se už u jiných her běžně vyskytovalo 1024x768. No a nechápu proč nemůžou vydat nějaký patch povolující nastavitelné rozlišení. Hrát to na mém 1600x900 už je docela znát. Navíc s tímhle rozlišením bych mohl velkou plochu dost dobře využít, vidět daleko.

Chtěl bych zmínit též hudbu. Skoro každá track je krásná v ambientním slova smyslu. Mám rád akustiku a hudba v divočině 1.A, Tristram (velice vylepšená verze), či ta dlouhá co hraje na poušti (nemluvě o Wagnerem inspirovanými hudbami 5.Aktu. Jedna z mála her, kde si hudbu nevypínám.

P.S - Pamatuji si recenzi v ABC (časopis), kde Diablo 2 dostalo asi tak 20%. Haha, čas a hráči "proved it wrong".



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2003 (2009)
KOLIK (hodin circa) ----------- 300
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - NIGHTMARE (ne HC)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Paradoxně se nedostaví stereotyp, grafika, hudba

Proti: Rozlišení, moc klikání

+15
  • PC 100
Nemá cenu se zde opakovat ve slovech a větách, které jsem již použil v původním D 2.

Datadisk, který vypiloval základní Diablo 2 k dokonalosti. Navýšení rozlišení na 800 x 600 (stále pravda málo, ale já hrál v okně a byl spokojen) , nové postavy, nová lokace a u mě začátek hraní hry online a jestliže jsem říkal u Diabla 2 o herním maratonu, zde to bylo ještě o kus intenzivnější a delší.

Právě s příchodem datadisku jsem nejprve hrál single, kdy jsem si postupně procházel hru (většinou na obtížnost normal a nightmare) za všechny dostupné postavičky, postupně po nějakém tom odehraném roku nastal přechod na online hraní.

Miliony kliků myši, statisíce zabitých monster, desetitisíce posbíraných předmětů, tisíce Baal-runů, stovky propařených dnů, desítky vyměněných myší a pouze jedna hra - D2 LOD :)

Nu a nezbývá, než se těšit na pokračování a doufat, že bude minimálně tak dobré jako 2.díl

Pro: (znovu)hratelnost, návykovost, prostě asi všechno až na ...

Proti: ... možná až přílišnou návykovost, která může ohrozit vaše zdraví

+37
  • PC 95
Na první pohled se může zdát, že tento přídavek k původní hře nepřináší mnoho nového, dvě nové postavy a jeden level. Avšak, ti kteří tento datadisk hráli a přenesli si svou postavu z Diabla 2 ví, že opak je pravdou. Nejen, že zachovává skvělou hratelnost a atmosféru této pekelné rpg rubanice, ale jak už bylo řečeno dvě herní postavy Assassinku a Druida, nový level s novým finálním bossem Baalem (posledního z trojice ďábelských bratří) a tudíž i zakončení příběhu, nějaké ty nové předměty a monstra, ale hlavně runy a runová slova, které ve spojení s Horadric Cube vytváří neskutečné kombinace zbraní a brnění.

Grafická stránka hry prodělala také svoje obrození v podobě rozlišení vyššího 800x600 a k již tak skvělým renderovaným filmečkům přibyl zcela nový v závěrečném aktu. Po stránce ozvučení vše zůstalo při starém a pří hraní se výborně poslouchá, stejně tak hratelnost, ale i drobné chybky z Diabla 2, které byly postupně opravovány novými patchy.

Díky obrovské fanouškovské základně se toto hack and slash rpg stále hraje a netrpělivě se vyhlíží jeho nástupce Diablo III.

Pro: akt 5, Baal, runy, rozlišení, mnoho předmětů

Proti: snad jen, ještě víc předmětů:-)

+32
  • PC 90
Původní hra byla velice dobrá, ale až datadisk z ní udělal opravdu to, co je! Kouzlo starodávného domova barbarů, střežících Kámen světa v hoře Arreat, je skutečně pompézní. Pokud jsem byl kdysi velice nadšený z pouštního aktu, zde jsem nenacházel slov.

Druid a Assasin jsou vítaným doplňkem stávající party hrdinů, změny a vybalancovanost všech skupin předmětů posunula hru ještě daleko výš, než byla i možnost vkládání run do výbavy a vytváření předmětů v Horadricově kostce obohacují významně hratelnost, hlavně na Bnetu.

I když se čas od času dostaví únava z věčného lovu bossů, nekonečného expení na lvl 99, než vyjde Diablo III, nemá tahle hra konkurenta ve své třídě.
+22
  • PC 100
Když hraju Diablo 2, tak vždycky s datadiskem (samotnou dvojku jsem hrál jen párkrát). Diablo 2: Lord of Destruction je snad nejznovuhratelnější hra, kterou jsem kdy hrál. Hraju ji už hodně dlouho a stále mě baví. Hra plná hrdinů, démonů, nemrtvých, mečů, sekyr, magie atd.
Všechno tohle zní dost provařeně a netrefuje se to do mého, zrovna nejoblíbenějšího stylu. Ale musím říct, že ta hra má své kouzlo. Nevím jestli by mě Diablo 2: LoD bavil tolik, kdyby jsem ho začal hrát až v dnešní době. Ale ten svět a vše okolo něj se zarylo do mé paměti. Hnací motor Diabla 2: LoD je asi znovuhratelnost. Takže nebudu tady rozebírat jednotlivé stránky hry a snad ta znovuhratelnost mluví za vše.

Ať už je na poli Blizzardovských her taková konkurence jako je Warcraft 3 nebo StarCraft, pro mě bude vždy mezi jejich hrami vítězem Diablo 2: Lord of Destruction.

Pro: Znovuhratelnost a všechno ostatní.

Proti: V dnešní době už může být styl hry okoukanější.

+17 +18 −1
  • PC 100
Datadisk mě uchvátil, nové zbraně, nové příšery, dvě nové postavy a pátý akt prostě super. Nejraději hraju za druida a tak to zůstalo i když přibyli ty dvě nové postavy. V počítači ji mám pořád a dohrála jsem ji už několikrát. Ned se nic dodat no prostě Diablo.
-4 +7 −11
  • PC 100
Nedlouho poté, co jsem se dostal k původní hře Diablo II, si mě našla i tato rozšířená verze, která dokonala vše co ona původní hra započala. A sice to, že mě ještě více pohltila, čemuž jsem ani nemohl uvěřit. Ono rozšíření o pátý akt, další dvě postavy a nepřeberné množství nových zbraní a příšer hru zdokonalilo natolik, že ji hraji s přestávkami dodnes a dohrál jsem ji již nesčetněkrát. Opravdu se mi to u jiné hry (kromě Czech Soccer Manager 2002 FE) nestalo, a to jsem jich hrál již víc než dost (samozřejmě za těmi největšími pařany zaostávám).
Znovu jsem hrál hlavně za Nekromanta a znovu platí, že tuhle hru prostě musím mít nainstalovanou v počítači.

Pro: sedm charakterů postav, ještě více předmětů. neuvěřitelná délka o pěti aktech. zábavnost a hlavně znovuhratelnost

Proti: opět zde platí možnost vytvoření závislosti

+22
  • PC --
Návrat Diabla ve čtyřnásobné velikosti původní hry. No, ono to tak možná není, ale minimálně dvojnásobná délka to bude určitě. Diablo 2 měl už podstatně jinou atmosféru, co jednička, ale nechci tím říct, že špatnou. Dobře udělaný systém questů, přehledný a motivující. Výhodou dvojky je přítomnost spousty věcí, zbraní, kouzel, krveprolití atd. Jednička mi přesto přišla hratelnější, zajímavější a daleko temnější. Ale jako pokračování je to vynikající.

Pro: hudba, grafika, design

Proti: hlavní boss byl konečně důstojným protivníkem pro méno nalevelovaného Paladina

+4 +10 −6
  • PC 100
Ultimátní akční RPG, kterému se zatím nic nepřiblížilo.

Plusy: Výborný (řekl bych nejlepší co se reálné použitelnosti týče) a vypilovaný systém předmětů (základ to hry), obrovské možnosti přizpůsobení postav (7 různých typů postav umožňuje (a umožňovalo v průběhu života hry) nesčetné množstvi variací (buildů), ať už založených na dovednostech nebo vybavení (či obvykle obojím)), obrovská komunita aktivních hráčů, ať už na b.netu či SP.


Mínusy: Časem se dostaví stereotyp a většina lidí hru přestane hrát (obvykle dočasně). Těžko říct, jestli to je opravdový mínus - nenapadá mě žádná jiná hra, kterou by někdo vydržel hrát více či méně nepřetržitě 3 nebo 4 roky (kromě MMORPG).

Pro: Replayabilita, hratelnost, variabilita, návykovost

Proti: Zastaralé ne moc user friendly herní rozhraní (battle.net, chat), návykovost

+23 +26 −3
  • PC 95
D2:LoD jsem hrál na singleplayer, na multiplayer přes TCP/IP i přes realm, pokaždé to bylo něco jiného, ale co na tom bylo stejné je to, že mě to prostě bavilo! Zničil jsem na tom aspoň jednu myš ( :-D ), dohrál jsem to za plno postav, našel jsem desetitisíce věcí a zrubal statisíce nepřátel, ale hraju furt dál :-D. A podle čeho se dá hodnotit hra? Podle mě právě podle toho, jak moc a jak dlouho vás baví...

Pro: Pro? No, na řešení otázky s tak dlouhou odpovědí nemám čas, musím jít nalevelit mýho smitera :-)

Proti: Vzhledem ke stáří je pochopitelná horší grafika.

-1 +7 −8
  • PC 100
Toto je hra her.Nic lepšího jsem snad opravdu nehrál.Odehráno,tak 2-3 roky s přestávkama.Zahrané všechny charaktery.Dokonce se tato hra podílela na volbě jména mého psa.Nezabývám se tím jestli je to RPG,či ne,je to prostě rubačka statisíců kreatur a honba za novými itemy,což žene člověka dál a dál,až zjistí,že je třeba 1:00 ráno
+12 +13 −1
  • PC 95
Lepší datadisk byste těžko hledali. Plynulé pokračování už tak epického příběhu dostalo velmi efektní tečku. Úplně nový 5. akt v zimním prostředí, 2 nové postavy a kupa nových předmětů a příjemných featurek. Já osobně si datadisk užil ještě víc než původní hru, a to už je co říct.

Pro: Hromada nového obsahu, dlouhá herní doba

Proti: Minimální nastavení

+13
  • PC 95
S datadiskem a patchem aspon 1.10 ta hra ma konecne poradny grady, ne ze by predtim byla spatna, ale s tim je jeste lepsi. Moznase nekomu zda repetvini ale ja ji uz hral tolikrat ... docela me udivuje mnozstvi predmetu a podobnych veci ve hre (a to nepocitam magic a rare ktere se generujou skoro nahodne). skvela hra pro zavislaky jako ja :)

Pro: mnozstvi predmetu, provazanost skillu, generovani terenu

Proti: pro nekoho repetivni, ale ja to sem schopnej hrat furt

-8 +3 −11
  • PC 100
Rozplýval jsem se už u Diabla 2, tady jen zopakuju, že už samotná hra byla dokonala a to, co z ní udělal datadisk, se dá popsat jen jako Boží dílo. Bez váhání můžu D2+LoD označit jako hru, u které jsem strávil nejíce času v životě a v současti už si ji zakazuju instalovat, jinak bych přišel o práci, přátele a nakonec i o život, protože bych u kompa prostě umřel hlady. Tahle hra je droga, na kterou je jediný lék - nehrát ji!

Pro: Všechno!

Proti: Nic

+18
  • PC 95
K této hře, datadisku pouze zkopíruju svůj komentář od Diabla II plus něco navíc.

Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, narovinu říkám, že jsem to hrál dobrých 5 let s občasnými přestávkami, nic jiného mě nebavilo. Adresář s uloženými pozicemi mám plný barbarů:)) Je to především hratelnost, zkrátka znovuhratelnost, která tuhle hru činí tak výjimečnou, kolik jiných her jsem hrál znovu a znovu od začátku jen proto abych věděl jaké předměty mi vypadnou z nepřátel tentokrát? Každá nová hra je jiná, generuje se nové prostředí i s nepřáteli a to jen podporuje znovuhrání. Pravda je, že v člověku, vždycky tak příjemně hrklo, když se na zemi po boji obejvila žlutá či zlatá barva. Chálím obrovský počet zbraní a statistik které mají, člověku to chvíli trvá než se ve všech vyzná, vzpomínám na ta dilemata, zda si nechat tento předmět nebo jiný apod. Množství nepřátel také stojí za to i když je kolikrát jen barevně odlišen, přítomnost bossů a speciálních monster také potěší. Dále je to hudba a zvuky, které taky považuji za hodně kvalitní a i přes stížnosti na grafiku za sebe říkám, že jsem s ní dokonale spokojen.

Tento datadisk dodal to nejpotřebnější a to hlavně ve spojení s posledními patchi, a to jsou nová monstra, spousta nových předmětů, a hlavně zvýšení obtížnosti a tuhosti monster + zkušenosti za ně. Nové setové předměty, které přidávají více bonusů, extra předměty pro každé povolání, nové unikáty atd. Tohle vše si dokonale vychutnáte hlavně na nejvyšší obtížnost a levely. Vytknul bych snad jen opět pár bugů a hlavně, že po dosažení 90. levelu už se to nedá hrát, protože zkušenosti přibývají skutečně šnečím tempem.

Pro: množství nových předmětů, množství statistik a nepřátel, znovuhratelnost

Proti: opět ty samé bugy

+17