Design pátého aktů mě hodně zaujal a dodnes je mým druhým nejoblíbenějším hned po tom prvním. Přijde mi, že ty první venkovní oblasti jsou o něco delší, než v původních aktech. Dobrým prvkem je pak probíjení se přes věže a útoky katapultů. Design monster mi taky přijde fajn, i když ty sebevražedné potvory mě pěkně štvaly. Divné ale bylo to, že na obtížnosti Nightmare či Hell se zde objevují monstra z předchozích aktů. Často tak nesedí jejich koexistence mezi sebou, či s prostředím. Např. střílecí věže nebo Siege bestie jsou bez Demon Impů vlastně k ničemu, stejně tak nedává smysl, když místo Frozen Horrors obývají ledové jeskyně skřeti, apod.
Z nových povolání mě zaujala především hra za assassinku a její drapáky a kopy. Druid a jeho povolávání zvířat mi přišel podobný jako mnou nepříliš oblíbený necromancer, tak jsem se u něj specializoval spíše na proměny. Ale i tak se v žebříčku mých oblíbených charakterů moc vysoko nedostal.
Co se týče dalších změn, určitě jsem tehdy uvítal zvýšení rozlišení, takže bylo vidět o něco více z herní plochy. Specifické zbraně pro povolání zase o něco zvýšily rozmanitost hraní, i když mě se pak vždycky stávalo, že jsem jak na potvoru často nacházel ty pro jiná povolání. Také potěšila možnost přepínat dvě sady zbraní či možnost dávat najímaným společníkům zbraně a zbroj a také je léčit. O ještě složitější rozhodování o tom, jaké vybavení si nechám a jaké ne, se pak postaraly nově runy a jewely. Naštěstí se také trošku rozrostla i stash, kde jsem si je mohl během hraní syslit. Naopak o zabrání místa v klasickém inventáři se pak postaraly charmy a jejich bonusy navíc. A určitě jsem na některé zajímavé novinky zapomněl.
Celkově se toto rozšíření hodně povedlo. A to natolik, že si nedokážu představit, že bych dnes hrál původní hru bez něj.
Pro: vše nové, co datadisk přináší, kromě..
Proti: ..Demon Impů