Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (10.11.2022 12:19): No je to vážný obvinění, který je ale možná výstřel do tmy. Naproti tomu ta šikana a diskriminace zní dost... genericky. Může to dopadnout všelijak.
@Red (10.11.2022 12:13): samozřejmě, ale tady mě překvapilo jak "basic" to působí, aspoň jak to popsali. Rád bych jim fandil, ale zase nevím nakolik jsou pravdivý ty obvinění že šikanovali a diskriminovali, což taky není vůbec ok..
Umění se rodí z tragedie. Že takhle zločinný kapitalismus okradl nadané komunisty mi přijde až poetické a jen a díky tomu dostaneme do deseti let nové Disco Elysium, které dalece překoná "první díl". Pamatujte na má slova, že bez téhle bolesti autorů by "dvojka" nebyla tak dobrá! :)
Je to lepší pro nás. Ale jako levicový rebel by se měl v rámci tradice sebevražedných ruských novelistů uchlastat k smrti a ne dát své životní dílo do rukou kapitalistickým soudům. To těm komunistům v případném Disco Elysium 2 budu věřit ještě méně! :)
@BUMTARATA (11.10.2022 10:34): Na mne to pusobi jakoze poprve chtel uchlacholit fanousky, dat najevo, ze v ZA/UM se situace nemeni a vyvoj aktualniho projektu probiha bez problemu (je pravda, ze to nutne nemusi byt sequel DE. Nejsem si jista, ale to myslim nebylo specifikovano). Podruhe z toho vcelku jasne vyplynulo, ze se ZA/UM na DE pokracovani delat nechysta. A rikam si, ze dost mozna to ma spojitost s tim soudnim rizeni...Luiga mozna tusi, ze ZA/UM o DE znacku prijde. Ale jsou to dohady, uvidime.
@Len_ka (11.10.2022 09:53): No, já si furt nejsem jistej, jak to Luiga přesně myslel. Poprvý dost dobře mohl mluvit o sequelu, na kterým chce pracovat/pracuje Kurvitz, podruhý komentoval přímo situaci v ZA/UM.
@BUMTARATA (10.10.2022 15:58): jj, jsem zvedava. Skoro bych tipla, ze ma Kurvitz slusnou sanci, a proto Luiga ted tak trochu otocil a tvrdi, ze pokracovani DE spis nebude. Kurvitzovi fandim, ale stejne je skoda, ze ZA/UM dopadlo jak dopadlo.
@BUMTARATA (05.10.2022 09:53): čekala bych, že ke knižní předloze mu práva pořád zůstávají. Ale nevím. Každopádně i kdyby vytvořil cokoliv jinýho, rozhodně to má mou pozornost. Ale je jasný, že vytvářet novej svět od nuly by nebylo jen tak.
Tolik různých možností, jak můžeme být zklamaní! Z toho vědomí mám pomalu chuť si to znova zahrát :)
Třeba to dopadne podobně jako v případě Planescape a Torment: Tides of Numenera, tzn. za 18 let se dočkáme duchovního nástupce, ze kterého pak budeme (většinou) mírně zklamaní...
@Len_ka (05.10.2022 09:41): Otázka, jestli vůbec může, resp. jasně, že může, Elysium je nekonečné, ale fakt, že by neměl autorský práva na Disco by věci komplikovat mohl. Jinak už tohle byl porod a teď by zase musel začít od nuly…
Ono taky není vyloučené, že je tam třeba externě zase přiberou, aby to nebyl průšvih. ;)

Ale moc se mi líbí, jak bylo Disco Elysium vlastně extrémně dlouhodobý projekt. Je pravda, že to dvojku víceméně trochu diskvalifikuje tak či tak. S původními autory či bez nich.
Teď z té hry bude ještě větší modla, strastiplny závěr tvůrců vytvoří komunitní soudržnost a hra se posune do božského formátu.
Mozna by se měla rozpadnout i ta Bethesda :)



Sem slyšel ze údajně plány na dvojku měli být už fakt rpg, je to pravda?
@Tulareanus (02.10.2022 16:24): Určitě, ale než zase vytvoří svět, knihu atp. (prostě ten background pro příběh), tak to potrvá. V tomhle mi je jejich případné promarněné investice samozřejmě líto.
Tak tá trojica, ktorú postoval BUMTARATA kľudne môžu byť dávno v nejakom ďalšom štúdiu a niečo ďalšie vymýšľať.
Jakkoliv to celkově nejsou dobré zprávy, tak autoři neumřeli. A třeba přijdou za deset let zase s nějakým vybroušeným diamantem.

Disco Elysium 2 ale samozřejmě netřeba nadšeně očekávat. Teď je ta značka v podstatě mrtvá a reálně hrozí, že další pokračování by bylo jen průměrným RPG. Chápu, že asi to ždímání ("hra měla úspěch, tak musíme rychle splácat DLC či dvojku") nesli autoři těžko. Tak ale fungují firmy i jejich investoři. Bez detailů se ale k tomu všemu těžko cokoliv píše, neb by to bylo jen rozjíždění hloupých flejmů. Že se lidé nepohodnou, "kreativně rozejdou" atp. se holt stává.
@HEX (02.10.2022 10:16): Ale čo narobíš?

Proste sa rozišli a je to. Pochybujem, že sa tejto značky niekto chytí - príliš iná, umelecká a kvalitná. Od iných autorov by to proste nebolo ono.

Možno bývalým ZA/UM vychladnú hlavy a vrátia sa k sebe. Ktovie.

Disco Elysium od Bethesdy - prosím, nie :)
@Tarhiel (01.10.2022 23:31): S takovou interpretací nemohou souhlasit. Kurvitze jsem sledoval ještě dřív, než zazářil s Disco Elysium. Na základě jeho několikátého působní na RPGCodexu před vydáním hry, které se neomezovalo jen na "yo mama jokes", si troufám tvrdit, že z odchodu ze světa do kterého dali víc jak deset let zážitků (a který neměl původně ani být počítačovou hrou) nemůže být nadšený.

Ale jo, umělci se rozešli, značka je ve světe, tak proč se za dalších deset let netěšit třeba na Disco Elysium od Bethesdy...
Po 13h musím konstatovat, že to překonalo všechna má očekávání. Myslel jsem si, že tu budou jen skillchecky na základě postavy v dialogovém okně. A ona se úspěšnost odvíjí i od toho, co jste udělali... ze stejného vjemu zároveň můžete na základě postavy a kostky vytvářet jiné asociace a zážitek... geniální. Někdy vás úspěšný skillcheck navede špatně... A to všechno by byl jen zajímavý koncept, kdyby to nebylo opravdu parádně napsaný a krásný.
@Jab (01.10.2022 21:08): Pride mi to, akože umelci sa medzi sebou nepohodli/ to združenie splnilo svoj účel a prirodzene sa rozpadlo; zároveň nechceli byť spolu len kvôli tomu, aby urobili hru, lebo teraz by sa predávala - čo je v poriadku a súhlasím s tým.

Úprimne, neveril som, že by sa im genialita Disco Elysia podarila zopakovať s akoukľvek nasledujúcou hrou (aj keď vôbec by nemusela byť remeselne zlá), toto je hra, ktorá vyjde raz za generáciu a jej úspech je neopakovateľný.

Že sa rozhodli nakoniec žiadnu hru nevydať - rešpektujem a plakať kvôli tomu nebudem.

O autorov sa nebojím, každý si asi pôjde svojím smerom, vačšina zrejme mimo herný priemysel.
Pořád nejlepší.

In plain English: any game that lets you split a gram of cocaine with an underage kid, after stealing the coke from their abusive father? Probably not OK in Australia.
@BUMTARATA (18.09.2022 11:02): Pravda. Drogy byl hlavní důvod, mimo jiné. Nicméně pořád je zvláštní, když v jedné z údajně nejvíce svobodných zemí světa je tolik banů a zákazů, ještě s takovýmto odůvodněním. Vím, že byla kvůli komunismu kontroverze a smíchal jsem to dohromady. Děkuji za opravu :)
Pouštím to k vodě než vyjde čeština nebo si vylepším angličtinu. Ta hra má určtitě svoje kvality připomínající mi první průchod Planescapem...ale když chápu tak 2/3 obsahu ve hře, tak si to nedokážu vychutnat. :´-)