Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (11.09.2024 22:19): V té nové edici sekce Options a Bethesda.net. Tam jsou políčka na přihlášení. Mně to ale hází chybu a nelze se mi přihlásit. Zprvu mi to ale šlo. Z modů jsem si tam dal jen Minilevel Megawad a Kitana's Castle.
Asi sa pýtam krepo, ale neviete kde sa mám prihlásiť do Bethesda accountu, aby som mohol hrať mody?
Tak už jsem to pochopil. Ono se to vynuluje při loadingu. Takže ještě musím vychytat abych neumřel:)
@Paliason (30.08.2024 19:47): Měl jsem stejný nápad, až v M10 Doomu II jsem viděl zástup obyčejných vojáků, tak jsem si myslel že tady to dám raz dva. Ale bohužel mi to počítadlo špatně počítá, mám 14-17 a najednou zase 0.
@Red (30.08.2024 17:54):
Ja som tieto päste a aj zabitie motorovkou spravil v Doom2. V prvom mi to tiež nefungovalo. V D2 sú aj na to lepšie úvodné levely, vela slabých základných nepriatelov.
Mám problém s prvním achievementem v té reedici DOOM + DOOM II.

Guns are for wusses
Get 25 kills with your fists in a single level

V levelech normálně dávám pěstí, počítadlo čítá a potom se jednou najednou vynuluje. Tak přemýšlím že to je asi bug... Napadá mě jediná intepretace toho, že bych je měl všechny zabít na stejném podlaží a když zabiju někoho na jiném (vyjdu schod) tak se počítadlo vynuluje. Ale to mi přijde na Doom překombinované.
Krása, máme za sebou již 3 generace RT karet u Nvidia, plus 2 generace RT karet u AMD, plus jednu generaci u Intelu, a paradoxně největší hity Ray Tracing, mimo dvě velmi povedené hry od CD Project, Minecraftu a možná ještě pár dalších spočítaných na prstech jedné ruky, jsou předělávky starých pecek. :)

Zatím mě ani jedna z fa. nepřesvědčila abych vyměnil RX 5700 XT 1440p grafiku, ale kdo ví, třeba to konečně zvládne nově přicházející generace.

@7c (25.08.2024 19:06): RT u starých her vypadá moc hezky. Jde vidět, že i staré hry dají výkonu pořádně zabrat: path racing. Jsem opravdu zvědav kdy realtime path tracing bude standard jako kdysi 3D akcelerovaná grafika, doba kdy jsi prostě musel jít do krámu a zakoupit nějaký ten 3D akcelerátor/grafiku od Matrox, ATI, S3, Nvidia, Intel, 3Dfx, jelikož rozdíl v kvalitě grafiky a framerate byl tak propasný, že to prostě ani jinak nešlo!

Kdo by tenkrát v devadesátkách řekl, že jednou bude v Doom path racing. Kdo ví, třeba jednou budeme kupovat nadupané RT capable GPU na devadesátkové tituly. :)
@PavelU (13.08.2024 11:56): mods sekce je tam parádně udělaná. Je to kromě všech těch různých přídavku co jsem ještě neměl a multiplayeru (který jsem nikdy předtím neměl šanci hrát) ta největší přidaná hodnota. Moddingová Doom scéna je fakt slušná a má velmi zajímavou historii.
Nahrál jsem tam Kitana's Castle, což je geniální kousek u příležitosti 20 výročí DOOM II. Je poměrně problematické ty mody nahrávat. Tento projekt hrán už v roce 2015. Autor jej tvořil asi od konce devadesátek, to se odráží na stylu hry. Mapy jsou obrovské a secretů je v první úrovni asi hodně. Herně jde též o velmi obtížnou záležitost. Ale je to moje srdcovka.
@Tarhiel (13.08.2024 10:31): jo, ale já to asi nekoupím hned když jsem si před rokem kupoval "Fucking Gun" edici:). Překvapilo, že když hledám módy tak je to buď total konverze anebo naopak puristicky originál nepřátele. Nic moc mezi tím. Ono 100% něco je, ale čekal jsem, že bude jednodušší to najít.
@PavelU (13.08.2024 09:55): na jednu stranu respektují, že se snaží aby gameplay byl co nejvíc podobný originálu, ale též preferuju gzDoom.

Jinak je něco jako After Doom, kde by byli noví nepřátele a zbraně? Bych si docela zahrál.
Koukal jsem na tu aktuální Steam verzi Doom II. Modifikací je tam nahráno hodně, ale ne všechny. V tom přehledu je docela chaos. Stále resetuje na stránku 1. Grafická stylizace je na úrovni software akcelerace, OpenGL funkce to neumí. To mi vadit ale nejspíše nebude. Nachází se tam spousta projektů, co jsem hrál. Mělo by tam být i Perditions Gate a Hell to Pay. Něco tam určitě nahraji i já.

Project: Unity tam je. To byl skvělý kousek. Já zkoušel spustit Mini Level megawad. Zápor, myš nelze zapnout pohledem nahoru a dolu. To většina source portů umožňuje. Mělo by to být kompatibilní se všemi projekty ve formátu Boom.
Navíc ta modrá byla původně strašně hnusná, protože defaultně je modrá v Doomu hrozně tmavá. Musel jsem editovat paletu barev.
Dodnes vzpomínám na Good Morning Phobos. Obrázky jsou již jen jako malé náhledy. Verze z roku 2017, kterou mám dohránu. Ale opáčko by se mi asi hodilo. V roce 2021 vyšla jiná verze. Některé mapy byly nahrazeny jinými. Ale mě ten mod tehdy tak zaujal. Sršel geniálním designem, tajné úrovně super. Hráno pod PrBoom Plus, ale i GZDoom by to měl vzít. Verze souboru z MediaFire je už tak precizní, že žádná další aktualizace wadu nebyla nutná.
@Matthias (11.09.2023 21:42): Já vím, že jsou tam borci co mají větší, hezčí, komplexnější mapy. Což ale neznamená, že ten tvůj mod je horší. Zatím se ten tvůj dobře HRAJE a to je to, oč tu jde především. :)
@pajmič (11.09.2023 21:13): Začal jsem přesně 4. října 2021 a snažil jsem se jet rychlostí 1 mapa za 1 měsíc, ale to úplně nevyšlo a u některých map jsem se zasekl hned na několik měsíců - např. na mapě 8 jsem dělal tak půl roku :D
@Matthias (11.09.2023 20:46): Jak dlouho si na tom prozatím dělal? Libí se mi variabilita, velikost a design map - velké, ale nikoliv zmatečné, zasazení nepřátel, dostačující počet munice - dobré tempo. Docela jsi mě naštval, nebot ted budu chtít opět hrát Dooma a mé, již už tak vysoké resty, budou opět muset počkat. :)
@Red (11.09.2023 20:35)
No, buď

1) Stáhneš prBoom plus, rozbalíš do složky, do té hodíš DOOM2.WAD soubor z Doomu 2 z GoGu a přidáš tam můj pendulum_demo1.wad a ten chytneš a přeháenš ho na inkonku prBoom plus.

Nebo

2) Stáhneš Gzdoom a provedeš u něj to samé, tj. rozbalíš do složky, přidáš DOOM2.WAD a můj wad a ten přetáhneš na ikonku Gzdoom a potvrdíš v prompt dialogu, že chceš hrát Doom 2 a spustí se ti můj wad.

Na Linuxu by měly být oba prBoom plus a Gzdoom normálně v repozitářích (vidím je na SteamOS i na Linux Mintu), takže tam u nich uděláš to samé :)

Jinak nějak se ten link na mou wiki rozbil, takže ještě jednou tady.
Hral tu nekdo ten myhouse.wad? Zkousim to pres gzdoom pod delta touch a nejak asi delam neco blbe, ale po sebrani tri klicu mam jedinou moznost - jit do exitu. Nechci si spoilovat, ale podle videii se lidem po sebrani toho tretiho klice respawnou nepratele. Je potreba jeste nejaka akce, nebo mi to proste blbne?
@leebigh (20.04.2023 15:59): To chápu. On ten mod z Dooma dělá skoro jinou hru, což jen ale dokazuje úctihodnou flexibilitu jak tý hry, tak i toho enginu.

Doufám, že v tom wadu na mě něco nevybafne, už tak mám vysoký krevní tlak :D
@leebigh (17.04.2023 21:35): Nepovídej, fakt? To je škoda, nebot ač je ten mod výrazně tatktičtější než originál, tak je stále akční. Jen tu jsou nevídané detaily jako opotřebovávání zbraní (což má za následek jejich zasekávání, též možnost jejich opravy) nějaký ten crafting a unikátní systém léčení a přebíjení ala Mafia 1, kdy přijdeš o munici v poloprázdém zásobníku (který lze však sebrat ze země, nebo si ho prostě nechat+brokovnice musí být manuálně "pumpnuta" po každém výtřelu).

SUPPLICE vypadá vskutku zajímavě. Je opravdu paráda vidět, že GZdoom má pořád co nabídnout.
No to nebude pro mě.
Ale nyní vyšla v Early Accessu hra Supplice, a ta je boží , respektuje tradiční Doom styl hraní a přitom nabízí nové zasazení a vše komplet nové na GZ Doom enginu.
Tady se to nějak rozproudilo. Aby řeč nevázla, tak doporučím mod o kterém již mnozí zasvěcení vědí: LitDoom (Live through Doom) je celkem grandiozní mod, který kombinuje satisfakci z masakrování démonů (brutal doom) a realističnost/imerzi (inspirace metrem a Escape from Tarkov). Doporučuji si vypnout hudbu, neb mod má super ozvučení zbraní a atmosférické ambienty.
@leebigh (17.04.2023 00:29): To je asi taky pravda. Pamatuju si že když jsem kdysi dělal "slaughter mapy" do Dungeon Mastera, tak se mi podařilo jednou vytvořit takovou, která se dohrát nedala. Postavy zemřely žízní, než se dokázaly probojovat ke studánce.
@special_plan (17.04.2023 00:58): Ale samozrejme, tak som to aj pochopil, akurát nedokončil nerovná sa práca na nej skončila, skôr nedokončil a nechal to tak - sú tam nepodoťahované veci (item + monster spawn).

A preto som napísal, že zrejme ju ani nedohral, už len keď vidíš, že toto je zrejme prvý človek, čo ju tak dohral, a aj to nie na najtažšiu obtiažnosť.


@Karasman (17.04.2023 07:10):  Vyskúšaj, na tomto videu použil mapu s 3000 monštrami a ide mu to plynule (predtým mala nejak 10 FPS).