Čím tak začít. Armored princess pro mě rozhodně nebylo žádným zklamáním. Hra zabavila stejně jako její předchůdce a herní doba šla taktéž v klidu přes kilo. Dokonce ji i překonala. Jenom tu frázi ,,zabavila'' je potřeba trochu objasnit. Ono tý zábavy nebylo v poměru ke vzteku z určitých prvků hry zas o tolik víc. A protože jsem člověk rýpavý, vztek ve mě narůstal( bohužel to samé nemůžu říct o herním vzteku, kterého bych uvítal mnohem víc).
Mám-li to srovnat s KB:L, musím říct, že nemalá část toho, co zapsalo tuto hru do mojí topky, mě začala v tomto díle nesmírně nudit. KB:L sice nevynikala tím, že by pointa příběhu hry byla kdovíjaká, ale téměř všechny questy byly zadávány za doprovodu opravdu vtipných dialogů a textů. Obzvláště u trpaslíku jsem se nasmál nemálo. Zde je tomu právě naopak. Textů snad i přibylo, ale vtip z 95% textu vymizel. Texty jakoby zvážněly a snažily se udělat z KB něco víc, než jen nevázanou zábavu s dětskou grafikou, příjemnou hudbou a přímočarými úkoly, které nejsou ničím víc, než ve skutečnosti byly a už je neosvěžil ani ten vtip. Kromě bojů je čtení textů jedinou věcí, co v KB prakticky děláte, takže toto je pro mě velké mínus.
Boje naštěstí zůstaly stejné, ale i tady bych se na chviličku pozastavil. Hra mi celkově v určitých částech přišla až příšerně nevybalancovaná. Nevim, jestli za to mam vinit DLC, každopádně hra za mága, respektive takových prvních 30-40% hry, mi přišla až brutální a tlak mi kolísal jedna báseň. Prakticky hned od druhého ostrova až po Veronu jsem nebojoval s ničím jiným, než se smrtonosnými- neporazitelnými stacky nepřátel, přičemž můj magický grimoár ale zůstavál stejně plitký po celou tu dobu. Začal jsem být až nasranej na tu random generičnost světa. Pořád ty samé neužitečné svitky pořád dokola a dokola. Žádnej blind, žádnej gejzír či jiné kouzlo, které by mi pomohlo ty silnější a silnější soupeře rozbíjet snáz. Za celou hru jsem nenašel magic Shackles nebo revive kouzlo. Gear mi to naspawnovalo takovej, že jsem si řikal ,,boha proč já si to nedal zase za warriora''. Musel jsem to lámat přes koleno abych vůbec dosáhnul aspoň na 49 intelektu. Nemálo jsem se také trápil se sestavou jednotek. Kromě už osvědčeného královského hada, jsem až po Veronu neměl k dispozici nic užitečného. Na druhou stranu jsem si náležitě užil kombo droidů a technika až do doby, dokud byli k sehnání. Co mi přijde snad nejhorší je systém morálky. Hra by mohla nabídnout úžasnou variaci kombinací jednotek, se kterou byste mohli řádit do aleluja, ale prostě ne. Ti nesnáší tamty, tady ti zas támhlety, nu a tuhle elfové, panečku to jsou snad KB náckové v ušatém provedení. Ti se totiž snad nesnesou ani se sebou. Že by milostpány z Katauri napadlo ponechat/upgradovat skill z předchozího dílu, tolerance se tuším jmenoval, aby si ty komba za nějaký ten runový poplatek mohl užít, prostě ne.
Teď můžu navázat na skill tree. Nezlobte se na mě,kdokoliv byste to četl, ale když už se inspiruju titulem jako jsou Heroes, tak by je mohlo napadnout si něco málo půjčit i z lvl upu tamních hrdinů, respektive z těch možností. Ten skill tree mě prostě šíleně nebavil. Drtivá většina toho se motá pořád jen kolem základních atributů/energií atp. Samozřejmě, to ať tam je, ale proč proboha třeba nějaké ty mass efekty spelů nedaj za odměnu nějakým perkem. Proč nezahrnou do skillů třeba slevu na cenu many atp atp. Já např. končil s mana poolem na 140. Ne že by to nešlo výš, ale měnit int. za manu je hovadina. Těch enemy herů co jsem potkal a měli míň many než já, bych spočítal na prstech useklý ruky.
Jsou tu ale i novinky/vylepšováky, co potěší. Nejvíc jsem ocenil možnost ničit itemy za krystaly/runy. Neužitečného harampádí po cestě nasbíráte opravdu mraky, nebo za kopy zlata můžete harampádí nakoupit a pak zničit. Kouzel je opravdu hromada a jejich vylepšování není nejlevnější. To, že je vám kouzlo k ničemu nebo že nebude lepší než jiné, bez praktické zkoušky nezjistíte. Popisky jsou totiž okopírované ve stejně chabé podobě jako v KBL se stejnými dezinformacemi. Vlastně nechápu, na co tam některá nová kouzla dávali. Drtivá většina z nich jsou jen ability rage spiritů z KBL, a jejich použitelnost se nijak nezměnila. Gloth armor, který jsem měl rád a hojně ho používal na range jednotky, se za tu manu proste nevyplatí. Můžete ho kouzlit v kombinaci s armagedonem pokud hrajete s jednou jednotkou, ale proč kouzlit armagedon, když máte Black hole, za trochu menší dmg a bez efektu popálení, ale bez jediné vlastní ztráty. Ale zpět k tématu. líbí se mi, že konečně udělali z černého draka nejsilnějšího draka(ne nutně nejužitečnějšího), protože si můžete konečně sami navolit cestu jeho ohnivého letu. Dobrá myšlenka, ikdyž ne uplně dotažená, je sbírání trofejí z bitev, za které si můžete vylepšovat jednotky(z kněze inkvizitora atp). Abyste totiž trofeje sbírali, je nutné mít ve slotu na vybavení specielní zástavu, která sama o sobě nic neumí, takže je to plýtvání slotem. Další dvousečnou zbraní je možnost létání, kterou dostanete za odměnu. Zatímco to kolikrát opravdu pomáhá při pohybu po kontinentech a můžete se kochat světem z vyšší perspektivy má to i stinnou stránku. Tou je rabování ostrovů, kolem kterých byste se neodvážili zatim ani proplout, což má za následek to, že později krom expů bojujete zcela zdarma, bez jakékoliv odměny.
Nových je také hromada jednotek. Některé si oblíbíte už jen z principu, jako třeba Assassina, paladina, super je démonolog a první třetinou hry vám mohou pomoct projít třeba droidi, kteří toho moc nezabijí, ale jsou celkem tanky a za nějaké to kolo navíc nepřítele umoří. pokud máte v armádě i techniky, bude na bitevnim poli až předroidováno. Jednotka, která mě naopak hluboce zklamala, jsou runoví mágové. Lidská jednotka 5 úrovně - Přemrštěné požadavky v podobě leadershipu, 0 dmg a 2 decentní ability, za stejnou cenu jako červený drak.....
Samostatnej odstavec si zaslouží skřeti. Ti dostali extra péči, o čemž vypovídá i název rozšíření pro AP. Velmi stručně? Nechutně OP. Skřeti jako jediná rasa dostali adrenalin, s jehož nárůstem roste i jejich síla a síla jejich dovedností. V pozdější fázi hry už nepřátelští skřeti začínájí automaticky s hladinkou adrenalinu na 2-3 úrovni/3. Naprostá vymaštěnost v podobě gobliního šamana, kterej s maximálnim adrenalinem může v jednom kole podniknout až 4 útoky(ano přátele), kterými vám bez problému vymažou kteroukoliv jednotku z bojiště tak rychle, že ji zoufale budete o pár vteřin později ještě nevěřícně hledat( můj případ- červení draci). O nic lépe nepřemýšleli a nebalancovali tvůrci ani u krvavého šamana. ten už si sice zaútočí jen jednou, ale nad výsledkem spláčete podobně. Jediné co vám zbývá je uchýlit se k magii v podobě blindu/ terroru/hypnotizace za předpokladu, že jich neni plný nepřátelský stack. V tom případě to obejděte pokud si nechcete kazit náladu. Jo málem bych zapomněl na Obra. Tomu narostla iniciativa na obdivuhodných 6 a může vysát akční body z jakékoliv jednotky(přijdete o kolo) a udělá-li to drakům, máte obra před střelci/castery dřív, než byste čekali. Možná si s nimi i zahrajete pokud přežiji první kolo :D Ostatní jejich jednotky jsou decentní a dá se to utaktizovat i nezoufalou cestou.
Nevim co dalšího dodat. Většina věcí, které mě štvaly v KBL, mě tu štvaly stále. Něco ubylo a víc toho přibylo. Hratelnost kolísala ruku v ruce se špatně vystupňovanou obtížností, ale stále bavila. Hudbu už jsem vnímal jako takovou samozřejmost. Zapomněl jsem zmínit zlepšení mapy, na které už jsou zachyceny objekty. kdoví, třeba se i jednou dočkáme pop upu s dostupnýma jednotkama a věcma. Co mi začalo vadit je random generování jednotek/itemů a morální omezení mezi rasami/nemožnost odbourat ho. Našlo by se toho víc a víc, ale te´d to ze sebe nevysypu. Myslim, že by se měli vyhnout tomu megalomanství u všeho, ale radši dopilovat to co už tam je(pokud vůbec ještě nekdy bude). Za mě stále nadprůměr, ale prožitek rozhodně horší než u KBL.
Pro: stále pohlcující hratelnost, nové jednotky a zlepšení v některých ohledech
Proti: obtížnost, balanc skřetů, stále do očí bijící staré chyby( v textech), pathfinding atp.