Po přečtení pár komentářů tady jsem radši rozehrál na nejtěžší obtížnost a divil se, že je to stěží na úrovni normálu v jiných hrách. Na druhou stranu příběh docela odsýpal a já skoro neumíral, ale od toho přece máme obtížnosti easy a normal, na hard to má být přece... hard... alespoň jsem si to myslel. I když obtížnost byla cca v první třičtvrtině hry lehoučká ku konci docela přitvrdila, ale stejně to nebylo nic hrozného. Až na momenty, které ve hrách vyloženě nesnáším... myslím tím nikdy neopomenuté klišé, kdy přijdete o veškeré zbraně a výbavu a s tím spojené umělé navyšování obtížnosti v podobě místa, které musíte naloadovat X-krát po sobě, dokud se AI nepomate a nakonec se vám jí shodou několika náhod podaří překonat.
Pokud jde o už zmíněnou AI, ta je všeobecně na slušné úrovni. Skripty fungují jak mají a jen zřídka se stane, že nepřátelé nabíhají přímo na vás. Většinou využívají krytů a postupně se k vám přibližují. Na druhou stranu se ze hry stává střelnice, kdy vyčkáváte dokud mafián nevystrčí palici, aby jste mu jí mohli prohnat kulku.
Další parádní věcí je grafika a s ní spojený celkový level design. O grafice je zbytečné se rozepisovat, raději koukněte na nějaké video v galerii. Design hry je výborný, až na jedinou věc a tou jsou checkpointy, tento systém ukládání mi nevadí, ale lidi u něj musejí přemýšlet, což se tady ve více než zdravém množství nestalo. Hodně často se člověk dostane do zásykového místa, kde musí chtě nechtě přečkat nějakou ingame animaci, kterou nelze přeskočit nebo vystřílet stádo ubožáků, než se dostane k cíli mise. Příkladem budiž zabití Dereka, před nímž není checkpoint, vždy musíte vystřílet fůru nýmandů než se k němu zase dostanete.
Jenže všechny zápory, co jsem doteď zmínil nesahají ani po kolena tomu největšímu a tím je PŘÍBĚH. Příběh tady více méně není. Ano hra se snaží navodit pocit, že prožíváte život mafiána od začátku až do konce, ale nedaří se ji to... vůbec. Během celé hry mi připadalo, jako bych se díval na nějaký akční seriál, ve kterém mají jednotlivé díly společnou pouze hlavní postavu. Navíc mi připadalo, že režisér z každé epizody vystřihal 10 minut akce, která v zásadě nedává žádný smysl a celý seriál v hollywoodském stylu utnul v polovině série... pokračováni během prázdnin [čti: budeš si muset dokoupit DLC].
Mafia 2 není vůbec špatná hra, ale doplácí na různé pro mě zásadní nedotaženosti, jako je příběh a systém checkpointů. Jinak je to v zásadě velice dobře hratelná oddychovka, která na rozdíl od jiných má nulovou replayabilitu. Za současnou/zaváděcí cenu a ještě bez DLC ale fakt nestojí.
EDIT: Po zahráni anglické verze musím přidat dalších 15% jen za ozvučení. Při hraní české verze mi připadalo, že dabing byl na špičkové úrovni. To jsem ale nevěděl, co mě čeká po rozehráni anglické verze. Dabing je tady tak kulervoucí, že v porovnáni s českou špičkou letí až na Měsíc a zároveň naši mateřštinu nekompromisně zadupává do země!
Pro: grafika, skripty, level design, hratelsnot
Proti: příběh, checkpointy, nárazové zvyšováni obtížnosti