Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Stokrát lepší než jednička a to po všech stránkách. Charaktery nejsou tak trapný a umělý jako v jedničce. Pro mě rozhodně velké plus. Grafika je stokrát lepší a konečně do rukou dostáváte skutečnýho parchanta..., teda vlastně člověka pro kterého není nic svatějšího než jeho rodina a kariéra. Technická stránka hry je zvládnutá taky dobře, stejně jako přerod města po příběhovém "intermezzo".

Hra mi přišla mnohem přirozenější o proti jedničce, kde umělost jde cítit v každém coulu hry od pohybu postav až po závěrečný credits.

Pro: mnohem lepší než jednička

-11 +9 −20
  • PC 90
Mafia je pro mě pojem, který jsem oslavoval po jejím prvním dohrání, pak po druhém dohraní a stejně tak i po třetím dohrání. Oslavuju jí ale i teď a oslavovat ji budu stejně tak nejspíš i po smrti. Legendární hra s legendárním příběhem, více se tento pojem popsat nedá.

Dvojka tak pro mě znamenala hrozně moc. A to i přesto, že jsem k ní neměl vlivem starému PC přístup. Pak jsem si ale koupil zánovní NTB a tuhle hru na něm hnedka rozchodil. V tu chvíli jsem se okamžitě ztratil ve světě mafiánů, ze kterého mě vyhrabala až přítelkyně, když si všimla, že kolem mě už týden nikdo neotevřel okno a ani nerozsvítil žárovku. Ale tak, kecám, zase tak brutální to nebylo. Ale je pravda, že do té hry jsem dobře zabředl.

No a za to samozřejmě může samotný příběh. Není to sice taková jízda, jako u jedničky, ale pořád je to hodně slušná práce na dnešní poměry počítačových her. Tak slušná, že je radost na ní vzpomínat. Scény z 2. Světové války, mžitky ze samotného města nebo některé postavy, to jsou momenty, na které u této hry budu moc rád vzpomínat.

Každopádně i taková hra má svá ale. I když jich je hodně málo. Největší problém jsem měl třeba s policií. Ta ve hře byla tak, jako by skoro neexistovala. Když se mě rozhodli honit, já už byl většinou v tahu. Pravda ale je, že občas jsem si i s ní užil docela legraci. Ale oproti původní policii z prvního dílu to byl obrovský rozdíl.

Přesto ale na tuto hru budu vzpomínat. A budu na ní vzpomínat s obrovským respektem. Neuvěřitelně živý svět, skvělé detaily na domech, autech, lidech. Na celém tom projektu je vidět, že všichni ti zúčastnění tuto hru tvořili s obrovským nadšením. Pokaždé si vzpomenu, když jeden herní časopis porovnával křivky aut v Mafii jedničce a americkém Godfatherovi, což bylo prakticky neporovnatelné. Nádherná práce a já za tom klukům moc děkuji.
+17
  • PC 75
Mafia II patří mezi nejrozporuplnější hry, které jsem měl možnost hrát. Zároveň to pro mě byla nejočekávanější hra, do které jsem vkládal velké naděje a doufal ve velký úspěch, který se však dostavil jen z části.

Opět tu máme hru z mafiánského prostředí, v tomto případě však tvářící se mnohem reálněji k jejím podkladům. Hlavní hrdina již není ten dobrák od kosti, kterým byl Tom v jedničce, Vito je téměř jeho pravým opakem. Jeví se jako muž bez zásad soustředící veškeré své úsilí na to si co nejvíce vydělat a udělat jméno. Zde přichází můj první problém, Vito mi byl takřka po celou dobu nesympatický a dost věcí z mého pohledu řešil nelogicky, nedokázal jsem se tedy vžít do jeho situace, což je pro mě při hraní podstatným faktorem.

Příběh hry na mě působil rozkouskovaně, jako kdybych se u seriálu díval pouze na každou druhou epizodu, ve výsledku splývající v jakýsi podivný patvar, ze kterého jsem si nezapamatoval žádnou z vedlejších postav, kterých se během těch pár misí objevilo několik a člověk by si řekl, že budou snad v budoucnu ještě důležité, to je však naprostý omyl. Zkrátka jde velice dobře vidět, že hra byla osekaná a mnoho prvků z ní bylo odstraněno. Zde jsou nejvíc do očí bijící odstraněné vedlejší mise, jejichž ikona během hry stále svítí na mapě, když však člověk dojede na místo činu, osoba za pultem mu pouze oznámí, že zrovna teď nic na práci nemá, a že se mám stavit jindy.

Abych jen nekritizoval, musím opět pochválit výbornou hudbu, skvělý jízdní model zakomponovaný do širokého výběru dobových aut. Potěšily mě i takové detaily jako tuning auta nebo obchody s oblečením. Dále je třeba vyzdvihnout technické zpracování, rozlišení textur v době vydání nemělo konkurenci. Kolik z Vás (tak jako já) si zamilovalo přejezd po mostu z dlažebních kostek ? :) Přestřelky odsýpaly, animace pohybů a krytí jsou provedeny velmi kvalitně, škoda jen hloupé AI, kdy nebyl problém si v krytu počkat, až nepřítel vystrčí hlavu a pak mu ji v naprostém klidu odstřelit.

Ve výsledku Mafia II není žádným propadákem, pořád se jedná o nadprůměrnou městskou akci. Zklamala mě však v tom nejdůležitějším bodě a tím je příběh. Můžeme se jen dohadovat, jak to mohlo dopadnout, kdyby tvůrci hry měli volné ruce tak jako při vytváření jedničky, kdyby hra obsahovala všechny nevystřižené prvky. Bohužel právě KDYBY je slovo, na které jsem při spojení s touto hrou nucen myslet nejčastěji.

EDIT: 20.12. 2020 dohrána Definitive Edition, která hru bohužel ničím neobohacuje, pouze malinko zlepšuje její vizuál, avšak na úkor drastického propadu výkonu.

Pro: celková hratelnost, hudba, jízdní model, technické zpracování

Proti: ''osekanost'' hry, nesympatický hlavní hrdina, uměla inteligence nepřátel, nemastný / neslaný příběh, stupidní DLCčka

+19
  • PC 80
Zatímco první Mafie ve svém naivním idealizovaném pojetí organizovanýho zločinu jasně čerpá z Kmotra, dvojka se inspiruje spíše u Goodfellas a nastiňuje tak trochu realističtější a špinavější obraz činnosti italskejch mafiánskejch rodin v USA.

Tohle nový pojetí na jednu stranu přispívá autentičnosti zápletky a atmosféře, ale současně trochu brání identifikaci s hlavním hrdinou a motivací postav obecně. Celá partička příběhovejch postav je totiž složená z oportunistickejch bezskrupulózních hajzlů, co by pro pár zlaťáků odkrouhli i vlastní babičku. Ve výsledku se mi ale příběh líbil víc než v jedničce, včetně lehce otevřenýho závěru. Vávra se konečně trochu krotil a tentokrát neměl zapotřebí cpát tam nějaký doslovný, těžce banální morální ponaučení...

Po herní stránce se jedná o plus mínus to samý, jako je první díl. Jsem rád, že autoři se nijak nesnažili přiblížit větším městským sériím a udělat z toho sandbox plnej jalovejch vedlejších aktivit a kravinek, stále se jedná o čistě lineární záležitost, která stojí a padá s příběhovou linkou. Město slouží spíš jako pěkná kulisa, než jako kdovíjak dynamický prostředí, ale přesto, nebo možná právě proto, se jedná o jedno z nejatmosféričtějších a nejlíp udělanejch měst v žánru.

Česká verze zůstává věrna originálu i svým mizerným dabingem, jehož nekvalita je tentokrát ještě umocněna tragickým překladem dialogů z primárního jazyka hry (angličtiny).

Pro: Příběh, technický zpracování

Proti: Český dialogy, dabing

+25
  • PC 85
Svého času jsem se na pokračování Mafie dost těšil. Nadšení ale postupně opadalo, a nakonec musím říct, že jsem od toho zas až tak moc neočekával... a dobře jsem udělal.

Sama o sobě to totiž vůbec není špatná hra. Grafika je skvělá, zpracování města perfektní, optimalizace špičková, bugy jsem za několik dohrání snad ani nenašel. Příběh se dlouze rozjíždí, ale ke konci perfektně graduje. 50. léta mě do sebe vcucly a chvílema jsem (stejně jako u prvního dílu) litoval, že jsem se v té době nenarodil. Přestřelky jsou skvěle akční, pokud jste šikovní, ani se krýt nemusíte. AI občas trošku hapruje (v krytu jsou nepřátelé takoví neklidní, a občas jim vyčouhne loket nebo hlava, pokud máte permanentně zamířeno, máte vyhráno...), ale nikde se nijak neseká. Animace a dabing jsou celkem fajn, jen mě mrzelo, že postavy otevíraj hubu po anglicku.

Město je skvěle zpracované, ale tak zoufale nevyužité. A copak o to, že není herně využité, vy se vlastně podíváte v hlavním příběhu jen na pár míst. Avšak DLCčka to naštěstí částečně vynahrazují. Příběh je někdy ve svých vedlejších odbočkách tak nějak nedokončený (Frankie). Není žádná jízda ani extrémní jízda. Opět jedině DLC tak trošku umožňují blbnout ve městě. Tuhle jedinou věc jsem si moc přál... Alespoň že existují moddeři, ale stejně... Kdo to zatrhl? Proč nemůžu vzít taxík a vozit lidi? A ani v DLC? A mnoho dalších "proč??!!" by se ještě našlo.

Vztah k postavám si musí hráč budovat trochu dýl, prostě to charisma se ani zdaleka nepřibližuje prvnímu dílu, a to je docela škoda. Na druhou strau, Vito alespoň není jako andělíček Tommy, celkově hra zobrazuje svět mafie daleko surověji a blíže skutečnosti, a věřím, že takhle nějak to mohlo v 50. letech chodit. Jízdní model mě stále baví, tvůrcům se podařilo vybudovat pocit řízení amerických aut tehdejší doby (v rychlosti se auta tehdy opravdu nedala řídit, už jen kvůli pneumatikám o šířce galusky).

Kladů i záporů je více, nicméně ke hře se dodnes rád vracím, občas si střelím nějakou misi a blbnu v DLCčkách. Ten "feeling" ta hra prostě má. Škoda jen, že tvůrci nesmyslně osekali některé věci, které opravdu mohli nechat. Nebazíruju na tom, aby pokračování hry s tak silnou základnou v podobě předchozího dílu převzalo vše, ale občas tvůrci jakoby odsekly prst nebo i celou ruku. Dávám 90%, protože mě hra i přes vše negativní, co jsem zde vypsal, dodnes baví, dílo samo o sobě si ale zaslouží max. 70%.

Pro: Atmosféra, grafika a optimalizace, jízdní model, hudba...

Proti: Zoufale nevyužité město, osekání věcí, které by osekány být neměly...

+18
  • PC 90
Na pokračování legendární Mafie si fanoušci počkali dlouhých osm let a všichni do ní vkládali hodně velké naděje. Bohužel, je nenaplnila. Nelze však říct, že jde o špatnou hru. Právě naopak, i když mohlo to být lepší.

Příběh je na velmi dobré úrovni. Hráč se tentokrát ujímá Vita Scaletty, který je poněkud zápornější (nebo možná realističtější?) verzí Toma z jedničky. Může se zdát, že ti dva jsou hodně odlišní, ale když se nad tím člověk zamyslí, jsou si naopak hodně podobní. Vito však neukazuje tolik emocí a má větší štěstí na úkoly. Nikdy nedostane za úkol zabít přítele a tak skoro neukáže svoji lidskou část. Jenže, vzpomeňme si co udělal, když Henry dostal za úkol zabít Lea a jak zareagoval, když zjistil jak je to s jeho otcem. Tehdy mě přesvědčil, že se s Tomem od sebe tolik neliší. Je však pravdou, že Vito má o něco tvrdší povahu. Ostatně Vito je uvěřitelnější mafián než Tom, o což autorům zjevně šlo. Co však musím vytknout je délka a také konec hry. Osobně jsem na konci necítil pocit zadostiučinění jako u první hry. Cítil jsem, že by tam mělo být ještě něco.

Hratelnost je také dobrá. Systém krytí a pěstních soubojů mě bavil, jen tam mohlo být méně ježdění. Také musím pochválit řadu novinek, jako možnost vykrádat obchody a měnit oblečení. Co mi však vadilo je osekání hry. To by nebylo tak hrozné, kdyby nebylo ze hry tak patrné a kdyby ve hře nechyběla spousta věcí kterou jsem měl na jedničce rád. Není tu, venkov (přičemž mapa naznačuje, že byl v plánu), možnost užití hromadné dopravy (přestože zde nadzemka je, ačkoliv postrádá vlak), vedlejší úkoly (o kterých se postavy spolu baví) a také volná jízda, což vadilo asi nejvíce. Na druhou stranu, DLC ji nakonec dodala, i když v poněkud jiném stavu než jsem čekal. Taky mě po čase začalo nudit ježdění, bylo ho prostě moc.

Město je i tentokrát skvělé,detailní a živé. Díky tomu vyniká povedená grafika. Město je tentokrát "složitější". Je zde více budov do kterých lze vstoupit. Bary, obchody, benzínky či byty. Můžete po něm prohánět div ne ve stylu GTA protože policisté Empire Bay na vás při nedodržení rychlosti často nezareagují a při přejetí na červenou už vůbec ne. Navíc jim lze lehce ujet. Je zde také odlišný způsob hledanosti, který je mnohem lepší než v jedničce a než v kterékoliv hře ze série GTA. Vysvětlovat ho tady však nebudu, to by bylo moc textu.

Pozornost si jistě zaslouží i hudba, která se mi v Mafii 2 líbila o něco více než u jejího předchůdce. Její kvalita obzvláště vynikla ke konci hry.

Celkově mohu říct, že Mafia 2 je dobrou hrou, od které se čekalo více a které uškodilo osekání (musíme si uvědomit, že v hře chybí spousta věcí, které autoři hráčům ukázali, že tam budou) a vysoká očekávání (dáno předchůdcem hry). Hru však můžu jen doporučit, ale raději ji neporovnávejte s původní Mafií (což se mě úplně nepovedlo). Jen to zkazí zážitek.

Pro: Příběh, hudba, grafika, systém krytí, pěstní souboje, hledanost, vykrádání obchodů, město

Proti: očividná osekanost, délka, neuspokojivý konec, mohlo být méně ježdění

+23 +24 −1
  • PC 75
Mafia II se snaží - příběhem, atmosférou, zpracováním, někdy, ovšem jen někdy, i emocemi.

Všechno okolo hratelnosti a grafiky vezmu celkem zkrátka.
Debilní AI z jedničky se tu nevyskytuje. Policajti nejsou tak otravní - nechají vás s vysokou rychlostí, když jedou naproti. Auta jsou rychlejší takže jim jde i celkem dobře ujet. Zase to jsou ostrostřelci jak hrom. Řidiči jsou tež na tom o mnoho líp. Jsou pohotovější, objíždějí vás, nejsou pomalí, atd.. Ježdění po městě je vůbec zábavnější, i když je ho víc, a to už pak sranda není. Auta jsou (v 50. letech) obratnější, rychlejší a stylovější, takže se hned jezdí líp. Střílení je taky lepší, ale ne zas o tolik. Nejvíc tomu nejspíš napomáhá to skvěle zničitelné prostředí. Ovšem možnost mít u sebe neomezené množství zbraní je teda blbost jako sviňa (Kde jsme, v GTA?). A ještě větší blbost, že to nejde zahodit, i když má zbraň nula nábojů. Střílení z auta taky chybělo.
U grafiky si nestěžuju. Hra je stará nějaký ten pátek, takže třeba slabší detaily zas tak neva. Co mi trochu vadí, je mimika v obličejích, na kterou si dost potrpím. Byla trochu slabší. Ale zase - hra už je pár let stará.

A teď příběh. Odehrává se na pozadí nádherně zpracovaného města. Výhled z nějakého vyššího místa na Empire Bay je opravdu něco. Ať už je hnusné šedé počasí, sníh, nebo noc plná světel.
S postavama to už tak světlé není. Celý ten fakt, že vlastně všichni mafiáni jsou hajzlové, je tu zvládnut na jedničku - opravdu jsou všichni gangsteři v téhle hře lumpové, co vraždí, mlátí lidi, jsou na ně hrubí a všichni si taky své prachy vydělali nějakou tou krádeží, pašeráctvím a jinou špinavou prácičkou. Mezi takové se řadí i hlavní postava hry Vito. Který se od takového Tommyho z prvního dílu, chováním a činy vzdaluje na metry, možná i na kilometry daleko. Vito se chce stát gangsterem, Tommy původně nechtěl, Vito je tvrdší než Tommy. Zajímavý mi teda nepřišel skoro vůbec. Stylově vypadá, okej... Ale když měl teda působit chytře, někdy mi přišel jak bezmyšlenkovitá bezmozková mašina na zabíjení. Ke všemu přistupuje chladně. Žádný pořádný propracovaný charakter. Něco o sobě, nebo o tom co se mu stalo sem tam řekne, ale furt mi nepřipadá jako nějaký charakter, co se měl postupem času nějak vyvíjet, nebo nějak se chovat podle toho co zažívá. Vždyť byl nejdřív dva roky ve válce, pak šest let ve vězení, jako mafián se stává proslulejším a bohatším. Přesto působí furt tak nějak stejně.
Pak tu je Joe, který z NPC postav dostal nejvíc prostoru. Joe je vtipný a... je agresivní a... moc neuvažuje a... je krutý aaaaaa....... je zábavný, a legrační. Pár hlubších chvilek má, a jde vidět, že jsou s Vitem velcí kámoši. Ale stejně ho chtělo podle mě napsat trochu líp, když už je to jedna z dvou hlavních postav a dalo by se říct, že je to i příběh o jeho přátelství s Vitem.
Celkem dost prostoru dali tvůrci i Leovi. No a trošku i Eddiemu. Pak už nic moc. Tolik postav, které mají co nabídnout. Vinci, Clemente, Falcone, Gurino, Harry, Derek, Steve. První mise mi přišla celkem zbytečná příběhem, ale na jejím konci představili hodně zajímavého člověka, který tam pak nebyl vůbec. Vím, že Don Calo existoval doopravdy, takže tvůrci si by si asi nemohli moc vymýšlet, ale stejně tam mohl mít nějakou roli. No a pak je tu ještě jeden - Henry. Celkem tajemná postava, a pak celá ta věc s tím, že pracoval pro tajnou policii, která je tak skvělý nápad, ale zas - nijak dál to není rozšířeno.
Celkově je v příběhu hodně věcí, které nejsou rozšířeny dál, anebo jsou odfláknuty.
Příklady: Jeden příběhový úkol pro Pappalarda, pak dlouho nic, a pak ho zabij, protože se postaral o to, aby zemřel (rukou Steva) Vitův otec - tohle taky není vysvětleno, proč ho zabili.
Další příklad: Vitovi umře matka, ho to v jedné scéně, kdy se to dozví, zasáhne, a pak už to neřeší.
Nebo: Sestra se na Vita nasere v telefonu a řekne mu, něco ať se jí neplete už do života. A to je poslední rozhovor Vita a jeho sestry ve hře. Vito už to nějak moc ani prostě neřeší.
Nebo ještě: Co se stalo vůbec s Eddiem?

No a potom je tu závěr. Když už tvůrci začli nějaký příběh, který nějak vygradoval a už aspoň rozvinuli nějaké ty postavy, závěr, který by k tomu všemu sednul a všem by vyhovoval, je nejspíš složité vymyslet. Proto asi člověk s tímto závěrem nebude moc spokojen. Já sem moc nebyl, chtěl jsem ho rozšířenější, emocionálnější a chtěl jsem od něho zkrátka víc. Teď si ale říkám, že završení nebylo nejhorší. Mohlo to být nějak rozšířenější, to jo. Byl skromný. Špatně ale vymyšlený nebyl. Byl mafiánsky chladný, ale vlastně i emocionálně hluboký.
Mise celkově mě nebavili nějak výrazně moc. Jedna kapitola (návštěva v bordelu) byla vtipná, třeba zase 12. kapitola je nudná. Ale i přesto všechno, to hraní pohání samozřejmě hlavně příběh. A vlastně to celé celkem dobře funguje, ne výborně. Ale možná to na těch 85% stačí.

Jo a ještě pořeším dabing a to, že jde vlastně o pokračování.
Mafia 2 se mohla více věcma spojovat s jedničkou, než jen pár zmínkama o Lost Heaven, nebo při loadingu, no, a nebo samozřejmě zabitím Tommyho Angela. Hlavně teda tady mohla účinkovat lupara (mohla být klidně i jako normální zbraň ve hře, ale stačilo by to v téhle ukázce), Joe s Vitem mohli být oháknuti stejně jak v jedničce a třeba tady úplně selhal český dabing. Ani jedna z těch známých vět nebyla vyřčena stejně jak v Mafii 1. Co ale podle mě bylo nejdebilnější na tom všem, že hned jak nasedli do auta a hráč zas získal kontrolu nad Vitem, tak tam okamžitě vlítli ti policajti, kteří Tommyho chránili, kouzlo téhle sekvence z jedničky se celkem ztratilo.
A ještě dabing: Byl dobrý, ale někde celkem odfláknutý, a někde zněl divně. Ale hlasy Vita, Joea, nebo Henryho byly vybrány dobře. Jen to bylo někdy zkrátka divné. Zase třeba Joeovi hlášky, ale hlavně jeho a Eddieho ožralé hlášky byly vtipné, i v češtině.

A ještě se musím vyjádřit k jedné hodně světlé stránce hry. K rádiu a vůbec k hudbě. Písničky byly vkusné a chytlavé. Někde úplně bombovně dotvářely atmosféru situace. Supr chvíle, když na to šlápnete v Hot Rodu a do toho vám hraje Long Tall Sally. Ale nejlepší bylo spojení závěrečné jízdy směrem na observatoř a skladby Rags To Riches. Soundtrack je naprosto špicovní, toť vše.

Pro: Jako i ten příběh no. Atmosféra, město, rádio, hudba, hlášky, někdy nějaký ten nápad, pár postav.

Proti: Taky příběh, který si nakročil dobře, ale byl ve skutečnosti málo ucelený a ne zas tak zajímavý. Délka hry a nemožnost pustit si kapitolu z jednotlivých částí.

+18 +21 −3
  • PC 100
HRÁNO NA PC
Po stoprocentním prvním dílu Mafiána jsem se dočkal i druhého(stoprocentního) dílu.

Už trailery a všelijaké upoutávky mě lákaly. Očekával jsem nějakou návaznost na první díl, ačkoliv vše bylo zakončeno! No, přeci jen jsem se dočkal zabití Tomáše Anděla
Bohužel mě tentokrát mrzelo jediné, už to nebyla čistá česká tvorba, takže se nemáme už moc čím chlubit. To mě ale neodradilo si to zahrát, a hrál jsem!

První spuštění bylo veselé, eufórní, nádherné, zážitkové. Když ale na mě vybafla úvodní scéna, chvílemi jsem si připadal jako v kině. Nicméně dojmy z hraní mám skvělé a rád bych o tom něco napsal.

Začnu postavami..Nejvíc se mi líbil Joe a jeho dialogy jsou nezapomenutelné, jeho hlášky si budu pamatovat ze všech nejvíc(škoda jeho osudu, můžeme se dohadovat dodnes, co se s ním stalo!) - nezapomenutelné jsou i dialogy Vita, jeho nádavky mě bavily po celou hru. Mafia 2 je plná humoru a netváří se až moc vážně.
Nelíbil se mi Luca Gurino, naivní bastard! Alespoň zemřel dříve než Albert Clemente..

Mise jsou překvapivě skvělé a atmosferické - rozstřílení boudy v 8.kapitole anebo v 10.kapitole hotel. Vitova vila je pěkná a interiér se povedl na jedničku. V kapitole 7 zazní skvělé hlášky, ve vězení taky!. První polovina hry(tedy zimní období) je bohužel trošku mírně kratší, ale o poznání zábavnější. Přičemž hodně kapitol mě bavilo.
Při hraní se nestalo že bych se nudil, ačkoliv to nemá na GTA a možnosti jsou omezenější, už aspoň můžu vykrádat obchody, čímž jsem se bavil po celou dobu hraní a ujíždění policii je nádhera.. nebo jen tak se potulovat po městě a hledat plakáty ať už Playboye nebo zatykačů je taky fajn, prodlouží to herní dobu.

Období hry mi sedlo. Zima by mohla být delší(to jsem ovšem zmiňoval), léto je už moc přeplácané, ale neuškodí. Takže jsem s dosavadním počasím spokojen, ale rok 1945 je atmosféričtější!

Soundtrack a vozidla tvoří elitní dvojku. V autě neexistuje moment v rádiu, co bych neposlechl a hudba krásně splynula s dobou. Auta se mi zdají na rok 1951 až moc moderní,ale i tak jsou parádní(hlavně jejich ovladatelnost).

Hru dohrajete bez nějakého zdržování za 7-9 hodin. Není to moc, ale jestliže se budu zdržovat, vykrádat obchody atd.. herní doba se klidně vyšplhá na neuvěřitelných 21 hodin.
Já jsem hru dohrál za 23 hodin a to jsem několikrát opakoval ty samé mise(zabíjeli mě, střelba není mé hobby).

Verdikt:
Hra má prostě přehršel humoru, možností, misí a všeho, ne, nenudil jsem se. Klidně mi nadávejte jak chcete, ale opravdu jsem nenašel ve hře žádnou chybu! Líbí se mi ve všech směrech, příběhově je dle mého lepší než jednička, více akčnější a rozumnější(zabijte mě, ale každý má jiný vkus), ba jsem hru dohrál 12x - je to moc, ale vyjádřilo to aspoň 100% hodnocení. Více pocitů tady nevyjádřím, protože jsou nepopsatelné!
Samá chvála, tisíce pozitivních slov("krása, nádhera, boží, skvělé") - nelze než tuhle hru vychválit, je to můj názor na to, stejně jako nechápu uživatele, co tomu dávají 55%..
Snad tohle bude jeden z těch lepších komentářů.

Pro: dialogy, postavy, příběh, mise, Joe, Vito, auta, období.

Proti: zakončení příběhu, Luca Gurino, žádné zmínky o Mafii 3.

+14 +16 −2
  • PC --
Srovnávat jedničku s dvojkou je jako nebe a dudy. Na druhé pokračování jsem se těšil převelice. Grafika se ohodně zlepšila, ale příběh narozdíl od jedničky ani tak nebyl mafiánský spíš jako takový pro něco. Asi poslední tři mise už byli opravdu napjaté a začínalo to nabíhat. Celkově vzato - úžasná hra, ale na jedničku to nemá.

Pro: Lepší grafika, více možností.

Proti: Příběh se rozjíždí příšerně pomalu.

-13 +2 −15
  • PC 80
Na Mafii II jsem se velice těšil a tak jsem si řekl, že si hru pořádně užiju.
Už teď mohu prozradit, že příběh jedničku bohužel nedotáhl a proč?

Na první dohrání je ze hry cítit, že je dělaná jako spotřební produkt.
Nečeká vás žádná jízda, ani bonusové úkoly, které jsou až dodatečně podané formou dlc, ale jejich arkádovost může dost hráčům vadit.

Hra na vás dýchá filmovým nádechem, ovšem nedotaženým do konce, protože je ze hry dost znát, že spousta misí (hlavních i vedlejších) byla ze hry vypuštěna.
Vyzdvihnout musím příjemnou grafiku, povedenou destrukci prostředí a kvalitní optimalizaci na PC. Hra je téměř bez bugů a jako celek funguje bez problému.
Příjemná a plynulá je hratelnost, výtečná hudba, dobová atmosféra a skvělý jízdní model aut.
Město má své kouzlo. Je různorodé a působí autenticky, ale nevyužilo svůj veškerý potenciál.
Akční pasáže hry jsou zábavné. Systém krytí a animace postav působí věrohodně.
Výtka se vztahuje hlavně k počtům nepřátel, kdy v některých situacích jich na vás nabíhají desítky, což nepůsobí věrohodně.
Hlavní postavy mají skvěle napsané charaktery a do Empire Bay zapadají, ovšem vyznat se ve všech rodinách je někdy chaotické. Může za to uspěchanost hry, která se dá dohrát i pod 8 hodin, což je oproti jedničce až směšné.
Cutscény tvoří velkou část hry a jako celek jsou na špičkové úrovni, hlavně v nich vynikají výkony herních postav.
Co se týče českého dabingu, tak ten hodnotím jako povedený, ovšem v některých situacích naprosto nesedí a je nedotažený. V tomto ohledu šlo udělat určitě více a to i ve vybraných dabérech vedlejších postav.
Anglický dabing je vytvořen na profesionální úrovni což není překvapivé, jelikož je primární.

Celkově hru hodnotím nadprůměrně a povedeně a rozhodně doporučuji už jen kvůli dobové atmosféře, hlavním postavám i příběhu, který ale působí krátce až očesaně.

Pro: Dobová atmosféra a hudba, hlavní postavy, příjemné grafické zpracování, skvělý dabing (anglický).

Proti: Uspěchaný příběh, délka hry, téměř žádná znovuhratelnost, konzolovost.

+21
  • PC 90
Konečně se mi naskytla možnost si ji zahrát a napsat sem nějaký ten můj názor :)

Začnu s tou trochou špatného. Byla naslibovaná spousta možností, vylepšení a podobných serepetiček, které se však schovaly někde v zapadlých informácích před vydáním, a tak nám nezbývalo nic jiného, než se spokojit s tím, co nám vývojáři nechali. Co se týká inventáře, zajímalo by mě, kam si Vito, kráčející si v kalhotách a košili, nastrkal 5 pistolí, 5 samopalů, 2 pušky, brokovnici a pár těch granátu s koktejlama. Asi má kapsy z Harryho Pottera. Nesmrtelnost kumpánů je svým spůsobem dobrá i špatná. Pamatuji si, jak mi ta lama Sam pořát zdechal :D....nicméně Mafia je Mafia a počítal jsem s tím. Jsou to sice jen hlouposti, ale od Mafie jsem čekal trochu víc. Naštěstí ten zbytek dělá hru skvělou a určitě mě donutí si ji ještě párkrát střihnout.

Grafika:
U grafiky je můj názor naprosto bezcený, protože než jsem si koupil PS3 spolu s touto hrou, byl na mé staré plechovce grafickým vrcholem Oblivion na nejnižší detaily :) takže je to pro mě jako přejít z Terminátora 1 na Avatara :)

Hratelnost:
Jakožto konzolový nováček jsem měl ze začátku s ovládáním trochu problém. Naštěstí má Mafia tak jednoduchou hratelnost, že jsem se to během krátké doby naskillil jak nic.

AI:
Že se panďuláci postaví vždy na stejná místa není žádná revoluce, ale funguje to.

Sountrack:
Songy z videí si už moc nepamatuji, nicméně písničky v rádiích, zejména v 50. letech jsem si hnem musel sehnat :) Příjemné bylo i téměř nostalgické poslouchání písní z prvního dílu.

Příběh:
Nechci spoilovat, takže jednoduše řeknu: Perfektní. Pěkné zvraty, nostalgická návštěva a tragický konec tomu dal třešničku. Postavy mají také svůj osobitý charakter, který z nich dělal mé velké oblíbence nebo naopak zm*dy kterým bych dal nejradši zfleku přes rypák :D

Jsem nadmíru spokojený a nelituji jediné koruny :)

Pro: Příběh, Soundtrack, Hratelnost, Grafika, Barbaro's Bordello :D

Proti: Sliby chyby, Nesmrtelnost kumpánů a Potterovské kapsy

+19 +20 −1
  • PC 80
První díl Mafie přinesl hodně věcí, na tu dobu opravdová pecka a největší prodejnost od kluků z IS(dnešní 2K). České hry jsou zatím brilantní a nenašlo se něco co by našemu hernímu průmyslu udělalo ostudu.

V případe Mafie 2 se hodně změnilo. Hodně lidí psalo, že 1 je nejlepší a toto je jen odfláknutá hra, aby to vypadalo a chlapci z 2K se nenudili.
Není to pravda. Dle mého názoru se pořádně snažili (byť se musí uznat, že amíci to posrali), přinesli nám dobrou grafiku, hodně možností, zábavný dabing a to mafiánské prostředí, které v žádné jiné hře není(ani v prvním dílu, kde to spíše působilo jako moderní GTAčko v mafiánském kabátku).

Nechci se tu nějak zastávat Mafie 2, ale příběh je velmi zajímavý (v jedničce je ale delší), ale hodně krátký a hru jsem dohrál za cca 4-6 hodin(pokud se neflákáte).

Postavy sympatické, akorát mi vadil Galante, na konci hry dělal až moc velkého machra. Nejvíc se mi ale líbil Joe a Eddie.

Engine neboli grafika a fyzika pohybu a ježdění je na nízké úrovni, auto se neovládá pohodlně a při velké jízdě je fakt nadlidská práce s ním zatočit. Vito se ovládá celkem normálně, ale někdy blbne. Pěstní souboje a střílení je záživné, kolikrát mě bavilo se prát s lidma na ulici a střílet po policii nebo opakovat kapotily (nejvíc jsem opakoval kapitolu Divočáci). V průběhu hry se odemče něco jako upgrade auta, sleduje vás policie? žádný problém, zacvakejte si peníze za změnenou poznávácí značku. Můžete si změnit pneumatiky, barvu, vylepšit motor, hezké tagy a další věci. Můžete se i převléct a nemusíte chodit jako bezdomovci z ulice. Na hře mi vadilo MHD, v jedničce jsme nemuseli jezdit přes celé město autem, ale nazdemkou nebo tramvají, tady musíme jezdit jen autem a pěšky se taky moc neprojdem...

Kapitoly jsou zábavné a nenudil jsem se ani na minutu. Někdy mě ale štvalo jezdit přes celé město a ještě k tomu načas.

Na hře se mi nelíbili BUGY , hraju hru a ona se sekne nebo zčerná obrazovka a to mám opravdu výkoný počítač.

Celkově je to dobrá hra a když píšu "dobrá" , tak je to za 3, takže

...80%...

Pro: Postavy , dobová hudba , mise , nenudí ,tuning auta , prostředí a hlášky Joea.

Proti: Některé výrazné chyby v texturách a bugy, ježdení přes celé město , krátká herní doba , konec hry, chybí MHD

+11 +17 −6
  • PC 90
Na Mafii 2 ohlášenou v roce 2008 jsem se strašně těšil a samozřejmě jsem měl velká očekávání. Očekávání se na konec celkem naplnilo ,liboval jsem si v grafice ,příběh se mi zamlouval ,AI byla přinejmenším vychované. Další věc je model poškození automobilů. Je velmi pěkně propracovaný do detailů i jen malé otření o druhé vozidlo znamená škrábanec na vašich dveřích. Úplně nejvíce se mi líbí dobové zpracování bytů ,domů a celkového prostředí. A příběh je zase jedna z věcí co mě zaujala. Hrajete za drsňáka a válečného veterána Vita ,který se na začátku příběhu vrací z válkou pošramocené Itálie. A nejen že se musíte s Vitem odrazit od úplného dna ale musíte překonávat také problémy jako vězení (mimochodem úplně zkopírované z filmu Vykoupení z věznice Shawshank) ,problémy v mafiánské rodině a úmrtí vašich přátel. Celý příběh je však velmi krátký. Od toho jsou tu tak trochu DLC jako Jimmyho Vendetta ,Zrada Jimmyho a Joeova Dobrodružství nicméně stejně je to nějak málo. Ovšem že příběh je doprovázen dobovou hudbou. Chybí mi tu však režim jízdy ,který byl v minulém díle a musíte si ho sem stáhnout. A nakonec dabing ,který byl podle mě nejlepší v podání Jana Šťastného alias Henryho Tomasina. Potom ještě Joeovi hlášky ,u kterých jsem se docela často pobavil. Toť vše.

Pro: Grafika ,dobové prostředí a hudba ,věznice sama o sobě ,atmosféra ,AI ,dabing a DLC

Proti: Moc krátký hlavní příběh

+15 +16 −1
  • PC 70
Dlouho jsem si říkal jaký problém mám s Mafií II, která patří bezesporu k nejvypiplanějším hrám s filmovým příběhem v době kterou mám nejradši. A ono to není přehnanými očekáváními a srovnáváním s jedničkou. Ona si za to hra může sama i bez svého skvělého předchůdce a slibů vývojářů. Během hraní vám slibuje mnoho věcí na které se potom prachsprostě vykašle. Přijíždíte s kufrem z války, všichni vás v rodišti vítají a vy čekáte že tu budete mít podobné interakce a vytvoříte si v místě bydliště opravdový domov. Nic takového se však už v příštích kapitolách neděje. Jedete s Joem za kasařem, velké sliby jak je to výborný místo a jaké vám dá tipy, no když tam kdykoliv později zavítáte můžete tam koupit maximálně zápalnou lahev. Stejně tak odborový předák, automechanik, polský sběrač kovů, řecký lékař...setkání s každým z nich vyvolává pocit zasádnosti a přislibů mnoha příštích misí. Do mapy se zapíší ale vždy vás odpálkují aby jste přišli později. To mě neskutečně bolelo. Jak už někdo tady zmínil, zrovna to video po přijetí do rodiny by si člověk taky rád zahrál. Dále je tu množství úplně zbytečných prvků - telefony kde nemáte kam zavolat, kohoutky a okna které můžete jen otevřít a zavřít, deset druhů pití atd. O takovou interaktivitu nestojím. Vytýkám také malé množství modelů postav.

Jízdní model fajn, u přestřelek by to chtělo ještě trochu větší kopání a hrdina by mohl i bez zaměřování trochu hejbat pažemi a ne se otáčet celý, jestli víte co myslím. Problém u hrdiny je v tom, že v reálu by jste sami chtěli vidět jak dostane po čuni, což pro mě představuje celkem problém. Grafika je úžasná a hudební doprovod také, problém mám s městem. To město vypadá pěkně ale jako kulisa. Něco jako když se Neo dostane zase do Matrixu po prozření. To že se takové krásné město které muselo dát práci designerům na mnoho desitek hodin využije jen jako kulisa mi přijde hrozná škoda. V jedničce mě ježdění jen tak bavilo, i za takovými prkotinami jako byla jen změna hudby nebo střílení z tramvají a nadzemky či prohlížením města z různých úhlů. Tady to nějak nefunguje, hrozně moc by podle mě pomohl obyčejný taxík se kterým by jste mohli vydělávat.

Hlavním tahounem je příběh. I když je jen další verzí mafiánek stokrát viděných dokáže vtáhnout. Připočteme atmosférické Empire Bay a nádhernou audiovizuální stránku a i přes všechny zápory nemůžu hodnotit hůř než 70%

Pro: Příběh, grafika, dobová hudba

Proti: hra vám odzačátku slibuje něco co nenabídne - zjištění hodně bolí

+68
  • PC 100
Co říct ještě k této hře, když už všechno bylo napsáno? Těžko se mi píše komentář na jednu z nejlepších her co jsem si kdy zahrál! Samozřejmě někoho může napadnou srovnání mezi vývojáři původní Mafie od z Illusion Softworks a druhé Mafie pod hlavičkou 2K Games. Mě však Mafia II překvapila a srazila do kolen. Jasně na každé hře se něco najde něco co tam mělo být, něco co tam nemělo být, ale jako "Hotovka" je Mafia II naprosto vydařená hra, která opět zavítá do světa nelítostných mafiánských rodin. Příběh nám vypráví uhlazený řekl bych až bezcharakterní "studený čumák" Vito, který přechází od průseru k průseru a staví si své pomyslné schody mafiánskou hierarchií pomalu vzhůru. Ale bezcharakterní chování bych Vitovi asi dokázal odpustit, protože jako mafián ani být charakter nepotřebuje stačí, když si dokáže udělat respekt a v kombinaci se sympatickým "Šaškem" Joem se neuvěřitelně dobře doplňují.
Příběh, který je pravda slabší oproti původní mafii je stále něco báječného co mnoho dnešních postrádá a Mafia II tuto "Díru" dokázala zacelit a servíruje hráči příběh italského přistěhovalce, který má jako cíl prachy, děvky, rychlý auta a vlastně všechno co k luxusnímu životu neodmyslitelně patří. Díky příběhu si projdeme Empire Bay jak z letní tak ze zemní strany a to jsou ty detaily, které dělají herní pecky.
Město! Výborně propracované lidé se procházejí, mezi sebou si vykládají, usedají na lavičky, čtou si noviny, využívají telefonních budek a celkově společnost Empire Bay působí velice realisticky, až máte pomalu pocit, že vlastně nehrajete, ale jste skutečně tam. Nejvíc působivé jsou i takové detaily, že v hlavním vchodu domu jsou schránky na nich jména nájemníků a tato jména najdu také na dveřích. To je ono! To je to co dodává ten pocit reality. Takové maličkosti.
Grafický kabátek hry tady rozebrala už spousta lidí takže jen krátce grafika, design měst, interiérů, fyzika všechno je parádní.
Co dál ještě vyzdvihnout ? No jasně! Ten parádní soundtrack ať už songy v rádiu nebo úvodní skladba v nabídkovém menu byla symfonie pro ušiska ! Wau! Projíždět se zasněženým Empire Bay a slyšet song od Deana Martina Let It Snow to je zážitek.
Co říct na závěr? Řeknu to jednoduše! Todle je paráda!

Pro: Příběh, Grafika, Empire Bay, Charaktery postav, Modely aut, Letní i zimní období

Proti: Nejspíš nic. Možná jen to co ve hře mohlo být, ale to bych musel psát mínus ke každé druhé hře.

+14 +17 −3
  • PC --
Mafia II
==========
Mafia II. Pre mňa najočakávanejšia hra. Na žiadnu inú hru som sa tak netešil ako na túto. Všetko čo povedali som im pekne zjedol aj s navyjákom. Veľké ohlasy že dokonca prekoná prvý diel som im uveril. To video s vianočnou atmosférou ma presvedčilo, že na túto hru sa bude ešte dlho spomínať.

Žiaľ v hre sa to nevyskytlo ako aj mnoho iných vecí čo nám autori nasľubovali. Čo ma najviac vytočilo bolo to, že sa tam ani nenachádzali ani bežné veci, ktoré boli v prvom dieli a na ktoré sme si tak zvykli. Zabudnite na strieľanie za jazdy alebo slávnu baseballovú pálku a celkovo zabudnite na zbrane na blízkosť. Potom už ani Nadzemka s nevyskytla v hre i ked bolo tam jasné, že sa tam mala aj nachádzať. Sľubi sa sľubujú a blázni sa radujú. Čo nám autori predhodili bolo len akási kostra + koža, ktorá sa dala ako tak hrať.

Príbeh bol pre mňa dobrý ale myslím si, že radšej nemali ani spájať s 1 dielom. V príbehu bolo trošku cítíť, že niekto strihal s veľkými nožnicami. Postavy ma celkom milo prekvapily a to hlavne Joe s dabingom Homera. Najprv som bol proti ale časom si ho zamilujete. Soundtrack skvelý ako sa na mafiu patrí. Dizajn mesta Empire Bay sa mi páčil a aj jeho možnosti. Boje a aj kricí systém bol skvelo spravený takže som nadmieru spokojný.

Modeli aut tiež v pohode takže žiadné výčítky, možno nie každému jazdný model padne do oka. Tunning alá San Andreas tu rozhodne vítam. Mesto v ktorom to to určite viac žilo ako v jednotke, takže žiadny pocit prázdnich prístavov a tak, Umelá inteligencia miestami nebola moc dobrá a to som si hlavne všimol u policajtov, ktorí sa občas správali ako pomätenci. Modeli okoloidúcich sa strašne opakovali čo sa mi moc nepáčilo. Škoda škoda keby viac využili potenciál hry takto mohla byť jasná stovka ale takto iba 80%. Viem, že ked prešli pod 2K tak na nich začali tlačiť a celkom zato nemohli a proste museli splniť to čo im niekto nadiktoval.

Pro: Príbeh, Postavy, Autá, Tunning, Mesto žije, Humor,

Proti: Opakované modeli postáv, krátkosť, miestami AI, nevyužitý potenciál,

+15 +16 −1
  • PC 85
Nebudu porovnávat novou hru s předchozím dílem v mém hodnocení. Druhý díl tuzemské Mafie splnil i nesplnil mé očekávání. Nový příběh, nové prvky ve hře, nové hlášky, nové.. vše. Asi každý ví o co ve hře jde, takže to přeskočím a přejdu rovnou k situacím ve hře.

Příběh
Geniální, super, fantastický. Na příběhu stojí celá hra a je to jeden z hlavních pozitivních bodů. Bohužel je trochu krátký. To by ani tak nevadilo, kdyby bylo co dál ve hře po dohrání příběhu dělat. Mafii II hráč na těžkou úroveň dohraje s otevřenou pusou za necelý den, ale pak mu hra nemá co dál nabídnout. Hra se vypne a nenabídne hráči ani žádný mód "jízdy". Vývojáři se to možná snaží kompenzovat datadiskama, ale spíš si myslím, že jde o obchodní triky (protože recenze na datáče jsou docela záporné). Každopádně Mafia II na tuty rozesměje každého hráče, protože je tu spoustu nových neohraných hlášek a vtipů a přitom to není žádná komedie. I já ale musím zkritizovat checkpointy, které jsou naprogramovány hodněkrát před cutscénou, po třetí už vás nucené přeskakování otravuje.

Dabing
Hrál jsem českou verzi. Líbil se mi dost a setkáváme se s častými vulgarismy (ty alespoň mě nevadily, protože přístupnost je 18+). Hodně lidí dabing kritizuje, ale nikdo z nich se nezamýšlí nad obecností. Která hra měla za posledních 5 let lepší dabing než Mafia II? Jestli nějaké takové hry jsou, tak jich moc velký počet nebude. Navíc to berte z té lepší stránky, některé hry nabízí jen jeden defaultní jazyk a tady si ho můžete libovolně změnit.

Prostředí
Prostředí každého ohromí. První půlku hry se nacházíte ve zasněženém měste a tu druhou půlku (o pár let později, auta a styl oblečení se změní) je léto. Možnosti hráče v prostředí nejsou ani velké, ale ani malé.. tak akorát přiměřené. Většinou, když jsem hrál GTA nebo první Mafii, tak jsem si na ulice rychle zvyknul a vždy jsem věděl kde se nacházím, tady ne. Možná je to zapříčiněno krátkým příběhem, ale do konce hry jsem byl přesvědčen, že každou ulicí jedu poprvé. To nahrává hratelnosti, protože u hry hráč přemýšlí a rozvíjí orientační smysl a rozhodně u toho nesedí s opřenou rukou o bradu se slovy "to je nuda, všechny křižovatky a ulice jsou stejné".

San Andreas?
V Mafii II se objevily prvky, které kopírují GTA. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby byly alespoň nějak více obohacené. Můžete nakupovat oblečení, můžete jíst, můžete dát auto do servisu atd. V obchodě s oblečením máte na výběr většinou jen 4 druhy oblečení, což je na můj vkus docela málo. Když si dáte jídlo, doplní vám životy (netloustnete). Servis se oproti GTA trochu liší.. je tu možnost přelakování, nějakého tuningu, ale kvůli švestkám stačí poupravit SPZ. Ve hře jsou telefonní budky, můžete z nich volat, ale nikdy nemáte komu. Hodně mě mrzelo, že po misi "v bordelu" se neotevřela možnost do klubu volně vstoupit.. to je tuším možné až v datadisku a to není podle mě fér, protože tím vývojáři nutí koupit si za další peníze pokračování (které podle recenzí nestojí ani za půl slova). Když si koupím hru, tak by základní věci měli být v ní.

Krádež aut
Okouzlí vás vychytávky jako 3 způsoby ukradnutí auta. Tedy když vám jde o život, tak prostě vysklíte okýnko, spojíte dráty a jedete. Když si chcete vzít nějaké auto do sbírky, musíte zvládnout tzv. minihru se zámkem. U jedoucího auta otevřete dveře a násilím vyhazujete pasažéry ven a ti se někdy chtějí a někdy nechtějí bránit. No prostě bomba.

Policie
Policie je přísná. Ta vás stíhá za krádeže aut, vysokou rychlost, bouračku nebo jakoukoli agresivitu. Dobré je, že policie nestíhá jenom vás, ale i ostatní lidi na ulicích. To vše moc dobře simuluje realitu. Stylové jsou i ikony/značky, které se objeví když na vás policie něco má a vy se podle toho musíte zařídit. U drobného přestupku stačí zastavit a zaplatit pokutu a nebo prostě ujet, ale policie si občas zapamatuje vaší SPZetku a tak se auta musíte zbavit nebo s ním zajet do servisu (zase prachy). Pak jsou situace, kdy hledá přímo vás, tak se musíte převléknout. U většího přestupku (dlouhodobé pronásledování, nebo střelba) vás chtějí zabít. To všechno by bylo super, ale.. máme tu další záporné ale.. občas se mi stalo, že jsem přímo kolem policie projel 100kou nebo do ní narazil a ona nijak nereagovala. Nevím zda na to měl nějak vliv příběh, ale rozhodně mi to přišlo jako bug (mám legální verzi).

Střílení
Možnosti střílení je značně promyšlené. Obzvlášť se mi líbila možnost schování se za překážku, tenhle prvek dodává hráči pocity, které třeba vidí při přestřelkách ve filmu. Nabíjení zásobníků nebo dokonalá fyzika zbraní tu nechybí (např. s pistole střílíte přesnějí než ze samopalu). Protivníci vás jsou schopní zabít na jednu ránu z brokovnice na dálku jednoho kilometru, ale vy je s brokovnicí na tu dálku ne.. ano nerealistické a k tomu nelogické, ale jinak nemůžu nic vyčítat. Snad bych ještě upozornil, že v Mafii II nemůžete střílet z auta a to ani jako pasažér.

Boxování
V Mafii II musím pochválit "boxing mode". Když se s někým začnete prát, změní se kamera a jste v módu, kdy můžete dávat speciální rány. U někoho jsem tu četl, že si Vito dává ránu, jak se mu zrovna chce. Není to pravda. Hráč musí využívat krytí a tzv. "timingu" a navíc né každou postavu lze ubouchat stejným způsobem. Někdy je potřeba silnější rána a jindy slabší ale rychlejší. V příběhu ve vězení se naučíte i nějaké manévry, bez kterých hru na těžkou obtížnost nedohrajete. Každopádně těch manévrů mohlo být víc.. ale od toho už jsou simulátory boxu, takže nebudu vytýkat, že nemáme 2 hry v jedné..

AI
A jak se chovají postavy ovládané počítačem? Je to sice nerealistické, ale chválím nesmrtelnost parťáků (v jiných hrách někdo umře a game over). Ti mají stejně většinou blbou trefu a většinu protivníků musíte stejně zabít vy (těžká obtížnost). AI postav je v Mafii II jinak dost chudá. Postavy nijak neimprovizují, vše stojí na funkcích IF a tak pokud zemřete a něco opakujete, tak ten gangster se vždy objeví ve stejnou chvíli na stejném místě a dělá ty samé pohyby. Tohle bylo ošetřené i v 10 let staré hře operaci flashpoint od stejných programátorů.

Závěr
Mafia II je skvělá a to obzvlášť pro hráče, co si potrpí na příběhu. Ikdyž se mi na první pohled hra zdála dokonalá, má spoustu drobných chybiček. Původně jsem se bál, že jméno hry bude těžit z prvního dílu, ale 2KCZECH vydali světu úplně novou hru a ta není vůbec špatná, bohužel ani ne dokonalá. Každopádně pořád to je jako "hrát ve filmu" s perfektním mafiánským dějstvím.

Edit 1: Ještě bych rád uvedl, že 2KCZECH byli z vrchu buzerováni a museli hru limitovat na velikost kapacity na disku atp. Proto se vyskytlo u hry tolik nedostatků a krátký příběh. Já ale hodnotím hru a ne vývojářský tým.

Pro: příběh, grafika a prostředí, fyzika, realističnost, hudba

Proti: AI, GTA prvky, žádný mód volnosti, krátké

+32 +33 −1
  • PC 95
Jakmile před hráči PC her někdo řekne "Mafia“, spousta z nich se zasní a uznale pokývá hlavou, jelikož je to něco, co řada z nich považuje za jedno z doslova mistrovských děl, které kdy oko hráče mohlo spatřit a vychutnat si jeden velký příběh mafiánské rodiny a nezvratné osudy jejich členů. Přiznám se, že jsem se po odehrání prvního dílu od této skupiny hráčů držel poněkud stranou, přesto však nemohu tvrdit, že bych byl nějak extra zklamán. Nevím, zda jsem si od druhého dílu sliboval tak výraznou změnu k lepšímu, ale šanci jsem hře dát chtěl a to, co jsem si s jejími hrdiny prožil, bylo nečekaně překvapivé.

Jedním z klíčových důvodů, který spočívá v obrovském úspěchu Mafie, je její příběh. Málokterá hra totiž dokáže jeho průběh a zápletku podat tak skvěle, že po většinu času hráč necítí pocit nudy a nezáživnost je tak prázdným pojmem. Naštěstí je v tomto duchu i druhý díl, který tak i nadále udržuje hráče v bdělém stavu. S tím i bezprostředně souvisí průběh hrou spojený s plněním úkolů. Marně si totiž vzpomínám, že by mi jejich náplň připadala nepřiměřeně zdlouhavá, přestože podobnost úkolů se přece jen sem tam opakovala. Za vším asi hodně stojí fakt, že opatřit si po mafiánsku nějaké to vozítko, podle vzniklé situace s ním uhánět rozlehlým městem a občas si vlivem okolností změřit svoje síly s policejními složkami jak zběsilou jízdou, tak i útěkem po ulicích, dané úkoly mnohonásobně zpříjemní. Navíc vozový park se vzhledem k období přece jen o trochu rozrostl a naslouchat brumlání amerických motorů je zvláště u kabrioletů téměř rajskou hudbou.

Jak už jsem nastínil, samotné úkoly mi nepřipadaly o ničem, ba naopak jsem se na ně těšil, ať už se jednalo o naprosto cokoliv. Něco pro určité lidi ukrást, s někým promluvit, vyzvat někoho k souboji muž proti muži, prostřílet se k cíli nebo i vzácně zůstat neodhalen apod. pro mě bylo neskutečně zábavné a hru jsem tak kdykoliv vypínal s opravdu velkými pocity sebezapření.

Pokud jde o grafickou stránku hry, je sice znát, že o pár kroků se její kvalita zlepšila, ovšem vzhledem k její špičkové kvalitě v prvním dílu není rozdíl tak extra markantní.

Co však nemálo nabralo na kvalitě a následné zábavnosti oproti prvnímu dílu, jsou pro mě jednoznačně přestřelky. Sice jich paradoxně není tolik, jak by se na hru z mafiánského prostředí čekalo, ale když už na ně došlo, byly přímo efektní, čemuž výrazně dopomohl výborný systém krytí a možnost lepšího zaměřování cíle.

Nesmím v žádném případě opomenout opět velmi zdařilý český dabing, který nešetřil občasnými peprnými hláškami, které jsou pro drsné mafiány tolik typické.

Co dodat? Tušil jsem, že druhý díl Mafie by pro mě mohl být o kousek lepší než ten první, ale že mě doslova dostane a pohltí, tomu jsem opravdu nevěřil. Dát dohromady skvělý příběh plný zajímavých úkolů, k nimž vedla cesta mohutnými dobovými kárami a na jejich konci mít často výborné přestřelky a to vše úhledně zabalit do jedné jediné hry, tak tomu říkám mít herní kliku. Pokud jsem tehdy tvrdil, že první díl mezi moje srdcovky zřejmě patřit nebude, pak u dílu druhého se takového pocitu obávat rozhodně nemusím.

Pro: příběh, akce, nulová nezáživnost, český dabing, grafika

Proti: těžko říct

+39 +44 −5
  • PC 85
Mafia II má svoje mouchy. Má jim opravdu dost. Jenže asi to je mnou, ale já v téhle hře viděl jen to dobré. Asi u žádné hry mě nepřepadne taková nostalgie jako u této. Zároveň mě ale mrzí, jak to celé dopadlo. Hra měla určitě navíc.

Pro: Grafika, Empire Bay, jízdní model, soundtrack

Proti: Strašné krátká herní doba, přestřelky se stávají stereotypem, nevyužitý veškerý potenciál (a že ho něco bylo)

-2 +5 −7