@Marcusss (02.12.2024 11:08): Možná zase... Kolikrát se pohybujeme hlavně v těch "bombastických" sferách, od výbuchů až po výbuchy vášně, anžto to prostě divák vyhledává? Tzn. i u těch her je to pak vlastně na hráčích, anžto na to nějaká focus group z testerů reagovala nejlépe?
Diskuze
David Gaider sice ME nepsal a toto se týká DA, konrétně Zevrana, ale toto imo dobře vysvětluje, PROČ srdíčka:
Zevran was funny enough that the fans liked him. The only part of the reception I thought odd was the occasional comment by a male player who felt "tricked" into having sex with Zevran.
"You mean... that part where he invites you to his tent for a sensual massage?"
"Yes! I was expecting a massage!"
"He literally says the massage is sensual."
"Well he wasn't clear enough!"
This is where I first came to the conclusion that a certain number of our players just don't know how to people. And that maybe an adjustment to the way we approached the messaging (or massaging lol) of romance was in order.
Zevran was funny enough that the fans liked him. The only part of the reception I thought odd was the occasional comment by a male player who felt "tricked" into having sex with Zevran.
"You mean... that part where he invites you to his tent for a sensual massage?"
"Yes! I was expecting a massage!"
"He literally says the massage is sensual."
"Well he wasn't clear enough!"
This is where I first came to the conclusion that a certain number of our players just don't know how to people. And that maybe an adjustment to the way we approached the messaging (or massaging lol) of romance was in order.
@Marcusss (02.12.2024 10:49): Všimni si, že já popisuju svůj úhel pohledu a ty to counteruješ tím, že popisuješ svůj, ale zároveň ho podáváš takovým ultimativním/objektivním stylem, že něco "má být". Proč by romance nemohla být TROCHU roleplayový labyrint? Však to se naopak blíží více realitě. :) Mně teda nepřišlo, že by v první trilogii byl takový problém poznat, které odpovědi vedou k získání náklonosti a které ne. Pokud si někteří hráči stěžovali na to, že se v tom nevyznali, tak stejnou váhu má i moje stížnost na Andromedu, že nyní je to poznat až příliš. :)
@Jab (02.12.2024 10:51): To je dobře napsáno. Liara v ME3 je vlastně fantastická postava a je to pro mě přesně ten ukazatel toho, že v Andromedě se jí nikdo nevyrovná.
@Jab (02.12.2024 10:51): To je dobře napsáno. Liara v ME3 je vlastně fantastická postava a je to pro mě přesně ten ukazatel toho, že v Andromedě se jí nikdo nevyrovná.
@Jab (02.12.2024 10:51): Ještě mě tak napadá k tomu "Ale určitě by bylo fajn, aby se romance unlockla třeba až po nějakém společném definujícím zážitku a chování hlavní postavy v průběhu jeho řešení." - to je taky problém videoher jako takových. V akčím filmu nebo knize ten "definující zážitek" může být akční scéna kde si postavy vzájemně zachrání život, honička, přestřekla apod.
Ve videohře jsou tyto situace hlavní gameplay. Prostě nepůsobí jako něco spešl, i když v jiném médiu by tomu účelu posloužily. Proto je dost často nutné u nich ještě víc nastavit drama - ať už osobnějším questem (který zase nechceš dělat "romance only", protože by to bylo plýtvání prostředky), nebo cutscénami které z "obyčené akce" mají udělat tu "neobyčejnou". A to je krapet absurdní, když se nad tím zamyslíš.
Ve videohře jsou tyto situace hlavní gameplay. Prostě nepůsobí jako něco spešl, i když v jiném médiu by tomu účelu posloužily. Proto je dost často nutné u nich ještě víc nastavit drama - ať už osobnějším questem (který zase nechceš dělat "romance only", protože by to bylo plýtvání prostředky), nebo cutscénami které z "obyčené akce" mají udělat tu "neobyčejnou". A to je krapet absurdní, když se nad tím zamyslíš.
@Jab (02.12.2024 10:51): Jj, BG3 specificky mě napadlo jako hra, kde bych preferoval aby bylo rozlišitelné mezi tím, že je moje postava ke společníkům milá ze slušnosti nebo jen jako kamarád, od toho aby to vzali jako flirt. I kdyby to měly být stejné dialogové volby označené srdčíkem.
Takhle jsem byl romanticky oslovený prakticky každým společníkem s výjimkou Astariona, ke kterému jsem byl víc negativní. A to zrovna mě vytrhávalo ze zážitku.
Jinak co se týče zpracování dlouhodobějších vzahů a postupnosti sbližování - to je prostě problém těchto akčních rpg, které staví na epickém příběhu. Stejně jako ve filmech kde se ti romantický vztah musí vybudovat během velmi krátkého času - a pokud to není vysloveně romantický film, tak to prostě a dobře nikdy nebude "realistické".
Takhle jsem byl romanticky oslovený prakticky každým společníkem s výjimkou Astariona, ke kterému jsem byl víc negativní. A to zrovna mě vytrhávalo ze zážitku.
Jinak co se týče zpracování dlouhodobějších vzahů a postupnosti sbližování - to je prostě problém těchto akčních rpg, které staví na epickém příběhu. Stejně jako ve filmech kde se ti romantický vztah musí vybudovat během velmi krátkého času - a pokud to není vysloveně romantický film, tak to prostě a dobře nikdy nebude "realistické".
Zase teď to letí. Anders už v DA2 byl opravdu na palici. A naposled BG3... Tam to v táboře opravdu působilo, že normální přátelská konverzace vždy "logicky" vyústí v nabídku sexu. Také nevzývám nějaké konzervativní hodnoty. Ale určitě by bylo fajn, aby se romance unlockla třeba až po nějakém společném definujícím zážitku a chování hlavní postavy v průběhu jeho řešení.
Ale zase... Není to novinka. Liara v prvním Mass Effectu měla asi čtyři unikátní dialogy. A na konci druhého už řekla Šeprdovi, jak jej miluje. Pak ale zase... Ve trojce je ta romance s ní velmi dobrá a v rámci RPG až vyniká. Chyby má stále. Ale už je tam i nějaké starání se o emocionální pohodu druhého, hlubší dialogy, dotyky, sednutí na klín atp. Aniž by to bylo nutně zakončeno animací sexu.
Ale zase... Není to novinka. Liara v prvním Mass Effectu měla asi čtyři unikátní dialogy. A na konci druhého už řekla Šeprdovi, jak jej miluje. Pak ale zase... Ve trojce je ta romance s ní velmi dobrá a v rámci RPG až vyniká. Chyby má stále. Ale už je tam i nějaké starání se o emocionální pohodu druhého, hlubší dialogy, dotyky, sednutí na klín atp. Aniž by to bylo nutně zakončeno animací sexu.
@H34D (02.12.2024 10:21): To jako i to prvotní zaflirtovaní s tím mechanikem vede rovnou k takovéto interakci? To se mi nějak nepozdává.
A jak jsem psal už předtím - lidi si stěžovali na to, že nedokázali poznat, která dialogová volba je správná pro kterou emoci.
A byť rozumím tomu, že ve starších hrách byly romance trochu víc práce potřebovaly různé sbírání bodů pro danou postavu - pořád si myslím, že na co to Bioware postupně nastavil v DAI, Andromedě apod. je adektávní pro svůj žánr. Rozhodně je to lepší, než dárečky v DAO.
Mass Effecty jsou ve svém základě příběhové hry, ve kterých romance má být součástí příběhu tvé postavy a ne nějaký roleplayový labyrint - pro který většina hráčů potřebuje hrát s otevřeným návodem aby věděli co mají které postavě kdy říct a jaké dárečky jí darovat. Není to dating sim, kde samotný romantický "conquest" je pointa hry.
Romance je tam ve výsledku stejná věc, jako volba classy (z příběhového hlediska) = něco navíc co okoření celkový příběh. Kde jeden hráč může říct "já romancoval Coru" a druhý "já zase Jaala".
Tím pádem za mě je přímá cesta k tomu jak k ní dojít adekvátní pro tento styl hry.
A jak jsem psal už předtím - lidi si stěžovali na to, že nedokázali poznat, která dialogová volba je správná pro kterou emoci.
A byť rozumím tomu, že ve starších hrách byly romance trochu víc práce potřebovaly různé sbírání bodů pro danou postavu - pořád si myslím, že na co to Bioware postupně nastavil v DAI, Andromedě apod. je adektávní pro svůj žánr. Rozhodně je to lepší, než dárečky v DAO.
Mass Effecty jsou ve svém základě příběhové hry, ve kterých romance má být součástí příběhu tvé postavy a ne nějaký roleplayový labyrint - pro který většina hráčů potřebuje hrát s otevřeným návodem aby věděli co mají které postavě kdy říct a jaké dárečky jí darovat. Není to dating sim, kde samotný romantický "conquest" je pointa hry.
Romance je tam ve výsledku stejná věc, jako volba classy (z příběhového hlediska) = něco navíc co okoření celkový příběh. Kde jeden hráč může říct "já romancoval Coru" a druhý "já zase Jaala".
Tím pádem za mě je přímá cesta k tomu jak k ní dojít adekvátní pro tento styl hry.
@H34D (02.12.2024 10:21): Nejde o zjednodušení, ale (jak píše Marcusss) o kontextualizaci. To, že pak Bioware žel vážou romance právě (a pouze) na srdíčkový odpovědi, je imho škoda, ale taky je to na jinou debatu. Jinak imho ideální volba pro „alfu“, která se chce cejtit jako „neohrožený průzkumník“. ;)
@Marcusss (02.12.2024 10:08): Tak můžeme říct, že m éhodnocení je subjektivní a mně opravdu nepřišlo, že by se systémem dialogů v první trilogii, tedy bez srdíčka, bylo něco špatně. Spíš mám pocit, že zde je přesně vidět, jak se hry snaží být neustále jednodušší a jednodušší.
Symbol srdíčka s objektem, který mě sexuálně nepřitahuje, tedy s mužem, sice dokážu přejít, ale asi není žádné překvapení, že bych preferoval, aby tam nebyl. Když si představím, že si jdu zahrát hru, chci se cítit jako neohrožený průzkumík ve vesmíru, chci imerzi, chci se cítit, jakobych tam byl, jdu pokecat s posádkou do podpalubí a první, co na mě hra vypálí, je možnost strčit technikovi jazyk do pusy... :)
Ty si ale na rozdíl ode mě trochu vyrostl, takže gratulace k imerzivnímu zážitku. :)
Symbol srdíčka s objektem, který mě sexuálně nepřitahuje, tedy s mužem, sice dokážu přejít, ale asi není žádné překvapení, že bych preferoval, aby tam nebyl. Když si představím, že si jdu zahrát hru, chci se cítit jako neohrožený průzkumík ve vesmíru, chci imerzi, chci se cítit, jakobych tam byl, jdu pokecat s posádkou do podpalubí a první, co na mě hra vypálí, je možnost strčit technikovi jazyk do pusy... :)
Ty si ale na rozdíl ode mě trochu vyrostl, takže gratulace k imerzivnímu zážitku. :)
@H34D (02.12.2024 09:54): Ale potom se dostaneš k situacím jako DA2, kde lidi nechtěně flirtovali s Andersem.
Mass Effecty používají dialog wheel kde jsou dialogové možnosti zapsané zjednodušeně a tím pádem dost často mohou vést k pocitovému rozdílu v tom co hráč chtěl říct a v tom co řekne postava.
To lidem vadilo, tak do dialog wheelu přidali ikonky, které mají specifikovat emocionální záměr dané dialogové volby. Není to perfektní, ale je to tam právě proto, aby se nestalo, že hráč chce říct "Ahoj, jak to jde?" a postava pronese "Nazdar fešáku, pěkné nářadíčko."
A to, že ten symbol jsou srdíčka? Jakože když jsem byl teen, tak mi srdíčka přišla "cringe", ale myslím, že jsem od té doby aspoň trochu vyrostl a symbol srdíček mě nevyvede z míry.
Mass Effecty používají dialog wheel kde jsou dialogové možnosti zapsané zjednodušeně a tím pádem dost často mohou vést k pocitovému rozdílu v tom co hráč chtěl říct a v tom co řekne postava.
To lidem vadilo, tak do dialog wheelu přidali ikonky, které mají specifikovat emocionální záměr dané dialogové volby. Není to perfektní, ale je to tam právě proto, aby se nestalo, že hráč chce říct "Ahoj, jak to jde?" a postava pronese "Nazdar fešáku, pěkné nářadíčko."
A to, že ten symbol jsou srdíčka? Jakože když jsem byl teen, tak mi srdíčka přišla "cringe", ale myslím, že jsem od té doby aspoň trochu vyrostl a symbol srdíček mě nevyvede z míry.
@Marcusss (02.12.2024 09:53): Vyhněme se extrémům, ok? Já netvrdím, že se protagonista neměl o smrti otce bavit vůbec. Ale konkrétně s Corou se to probíralo hodněkrát, protože i ona se cítila ukřivděná, že jí otec nejmenoval následovníkem. Přišlo mi zvláštní, že se pořád bavíme o otci a přitom do toho flirtujeme. Šlo tam asi i o řeč těla, prostě na mě někdy hl. postava působila jako takový trochu chudáček. Neříkám, že je to vyloženě špatně, ale Shepard byl lépe zpracován. Chytlavěji. A o tom se tu bavím, chápeš? Dal jsem hře stále 70%, takže není špatná, ale cítím zklamání.
Co se týče flirtování s muži, nikdo mě nenutil na to kliknout, ale radši bych, aby jako u první trilogie nebylo okamžitě jasné, který dialog romancuje a který ne. Prostě přijdu k chlapovi a nechci mít před očima srdíčka. Tím ale nic proti homosexualitě, to vůbec. Jakože takhle, kdybys měl na DH odkaz na gay porno (nadsázka), taky ti to třeba bude vadit, i když tě nikdo nebude nutit na to klikat. :)
Co se týče flirtování s muži, nikdo mě nenutil na to kliknout, ale radši bych, aby jako u první trilogie nebylo okamžitě jasné, který dialog romancuje a který ne. Prostě přijdu k chlapovi a nechci mít před očima srdíčka. Tím ale nic proti homosexualitě, to vůbec. Jakože takhle, kdybys měl na DH odkaz na gay porno (nadsázka), taky ti to třeba bude vadit, i když tě nikdo nebude nutit na to klikat. :)
@H34D (02.12.2024 09:44): Já ti nevím - za mě je člověk, který se bezprostředně po smrti svého vlastního otce o tom dokáže bavit s ostatními, mnohem víc "alfa", než někdo kdo se snaží být drsňák a předstírat, že je mu to šumák. (nebo ještě hůř - je mu to opravdu jedno).
Co se drsňákovství týče, tak stejně jako v ostatních Mass Effectech, Witcherovi nebo DA2 hraješ předvořenou postavu, která už má nějak definovaný charakter, který můžeš lehce usměrňovat. Rozhodně ale není nijak naznačeno, že by to měl být necitlivý sociopat.
A jak píšeš, na to, abys s tím mechanikem flirtoval jsi klikat nemusel, tak v čem je problém? V tom, že ti hra dala tu možnost?
Co se drsňákovství týče, tak stejně jako v ostatních Mass Effectech, Witcherovi nebo DA2 hraješ předvořenou postavu, která už má nějak definovaný charakter, který můžeš lehce usměrňovat. Rozhodně ale není nijak naznačeno, že by to měl být necitlivý sociopat.
A jak píšeš, na to, abys s tím mechanikem flirtoval jsi klikat nemusel, tak v čem je problém? V tom, že ti hra dala tu možnost?
@Marcusss (02.12.2024 09:34): Nenutil mě nikdo kliknout stejně jako tebe nenutil nikdo mi odepsat. A přesto jsme to oba udělali.
Představoval bych si to tak, jak to bylo v prvních třech dílech Mass Effect.
"Alfa samec" je trochu nadsázka. Ale prostě nechci hrát ua ufňukaného kluka, co pořád zmiňuje tatínka. Shepard byl pro mě alfa. I rysy v obličeji měl takové drsnějí, prostě charisma měl lepší co se týče vzhledu i vyjadřování. V Andromedě sice bylo hodně možností úpravy vzhledu, ale myslím, že záměrně žádný drsňák z toho vziknout nemohl. Dal jsem tam holohlavce s vousama a tetováním na krku, ale stejně měl takové psí oči. Nevím, jak jinak to popsat. :)
Představoval bych si to tak, jak to bylo v prvních třech dílech Mass Effect.
"Alfa samec" je trochu nadsázka. Ale prostě nechci hrát ua ufňukaného kluka, co pořád zmiňuje tatínka. Shepard byl pro mě alfa. I rysy v obličeji měl takové drsnějí, prostě charisma měl lepší co se týče vzhledu i vyjadřování. V Andromedě sice bylo hodně možností úpravy vzhledu, ale myslím, že záměrně žádný drsňák z toho vziknout nemohl. Dal jsem tam holohlavce s vousama a tetováním na krku, ale stejně měl takové psí oči. Nevím, jak jinak to popsat. :)
@H34D (02.12.2024 07:24): A nutil tě to někdo kliknout? Srdíčka značí "flirtování" - a pokud vím, tak flirtování je čistě náhodou jedním z modů chování co lidi mohou použít při prvním setkání použít, pokud chtějí.
A jsou různí lidé a taky postavy v různých kontextech. Mechanik v podpalubí je představený v úplně jiném contextu, než Cora, která hráče provádí od začátku hry a u které je prostě rozvinutí profesionálního vztahu v přátelství a eventuelně romanci podané prostě trochu jinak.
Nevím teda, jak si představuješ že by měla hra předpokládat, že chceš hrát něco tak abstraktního jako je "alfasamec".
A jsou různí lidé a taky postavy v různých kontextech. Mechanik v podpalubí je představený v úplně jiném contextu, než Cora, která hráče provádí od začátku hry a u které je prostě rozvinutí profesionálního vztahu v přátelství a eventuelně romanci podané prostě trochu jinak.
Nevím teda, jak si představuješ že by měla hra předpokládat, že chceš hrát něco tak abstraktního jako je "alfasamec".
@H34D (02.12.2024 07:24): Jj, je to hned druhý rozhovor. Já se snažil reagovat tak, jak bych reagoval já sám (bez ohledu na symbol) a vyšla mi Peebee, ale trochu jsem romancoval i Coru. Upřímně řečeno, nechápu proč v aktualizaci změnili Reyese z romance na jednu noc v plnohodnou romanci. Jako romance na jednu noc fungoval bezvadně. Taky změna Jaala z FemOnly romance na BiTheWay je nešťastná, protože jeho máma působí jako idiot nechápající, že dva chlapi spolu mít děti nemůžou. Vetra má dobrou romanci, ale mně osobně nikdy turiani sexy nepřišli. Trochu jsem litoval nemožnosti romancovat Dracka a slabé romance s Avelou, která mohla být mnohem lepší. Liam je romantik a idiot a být ženská, nedovedu si představit, že bych s ním chodil. Možná po pořádné ráně do hlavy. :-D
Jak jste to měli s romancí v Andromedě? Možná jsem se včera v komentáři nepřesně vyjádřil, tak jsem to dnes ještě upravil. Přišlo mi třeba poměrně absurdní, že prvních několik interakcí s Corou se točilo okolo fňukání ohledně vašeho otce a zdědění funkci pathfindera. A pak se z toho měla vyklubat romance. :)
Vyloženě rušivé mi taky přišlo, že u některých postav se snad hned od první interakce na lodi objevila možnost srdíčka. Tím myslím u postav stejného pohlaví. :) Samozřejmě nic proti homosexualitě ve hrách, ale jako nevím, co tím autoři chtěli docílit. Protože pokud jsem heterosexuální hráč a chci se identifikovat s hlavní postavou, chci z ní udělat trošku hrdinu, takže dejme tomu alfasamce a pak přijdu k mechanikovi v podpalubí a hned jedna z prvních možností směřuje k tomu, abych ho přeblafnul, tak fakt nevím. :))
Vyloženě rušivé mi taky přišlo, že u některých postav se snad hned od první interakce na lodi objevila možnost srdíčka. Tím myslím u postav stejného pohlaví. :) Samozřejmě nic proti homosexualitě ve hrách, ale jako nevím, co tím autoři chtěli docílit. Protože pokud jsem heterosexuální hráč a chci se identifikovat s hlavní postavou, chci z ní udělat trošku hrdinu, takže dejme tomu alfasamce a pak přijdu k mechanikovi v podpalubí a hned jedna z prvních možností směřuje k tomu, abych ho přeblafnul, tak fakt nevím. :))
@jurajjanosik (28.01.2023 16:58): Dnes táta hrál ME3 a všechno fungovalo OK...
Tak v současnosti díky jejich nové aplikaci nejde hra spustit ...
A další hry od EA taky ...
A další hry od EA taky ...
@Tulareanus (08.10.2022 13:31): + @Gordon (08.10.2022 13:39):
Díky za upozornění. Tady je aktuální sestava:
Case: Cooler Master K282
Fan: 3x Noctua NF-F12 PWM
PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
MB: ASUS Strix ROG B450-F Gaming
CPU: AMD Ryzen 5 2600
Cooler: Arctic Freezer 34 eSports RED
RAM: 2x8GB Kingston HyperX Fury DDR4 2400MHz
SSD: Crucial MX500 2,5" 1TB
HDD: 2x Western Digital RED 3TB
VGA: XFX Fat Boy RX590 8GB GDDR5
SB: Creative Sound Blaster Z
LCD: AOC C24G1
KB: Logitech G11
M: A4tech XL-747H
OS: Windows 7 Proffesional 64-bit SP1
Jinak jsem teď hrál skoro 2 hodiny na Ultra, konkrétně Eos a hra nespadla ani jednou. Teploty se drží kolem 70°C. Skutečně to vypadá, že je špatná optimalizace, zřejmě kolem té elektrické bouře na Habitat 7. :-(
Díky za upozornění. Tady je aktuální sestava:
Case: Cooler Master K282
Fan: 3x Noctua NF-F12 PWM
PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
MB: ASUS Strix ROG B450-F Gaming
CPU: AMD Ryzen 5 2600
Cooler: Arctic Freezer 34 eSports RED
RAM: 2x8GB Kingston HyperX Fury DDR4 2400MHz
SSD: Crucial MX500 2,5" 1TB
HDD: 2x Western Digital RED 3TB
VGA: XFX Fat Boy RX590 8GB GDDR5
SB: Creative Sound Blaster Z
LCD: AOC C24G1
KB: Logitech G11
M: A4tech XL-747H
OS: Windows 7 Proffesional 64-bit SP1
Jinak jsem teď hrál skoro 2 hodiny na Ultra, konkrétně Eos a hra nespadla ani jednou. Teploty se drží kolem 70°C. Skutečně to vypadá, že je špatná optimalizace, zřejmě kolem té elektrické bouře na Habitat 7. :-(
@Malignus (08.10.2022 13:14): Klidně to možné je, ten engine je hrůzný, každopádně nevím, co za grafiku máš, taky je klidně možné, že tvá grafika už to prostě nedavá. Určitě zapni Vsync.
@Malignus (08.10.2022 13:14): No v prvom rade treba došpecifikovať tvoj HW na ktorom sa ti to deje. Pozrel som si tvoj profil, toto je tvoja aktuálna GPU Sapphire R9 270X TOXIC 2GB GDDR5 WITH BOOST? Máš nejaké dodatočné chladenie v pc? Čistil si v poslednej dobe vnútro pc a ventilátory na grafike?
Na akých nastaveniach hru hráš a býva pamäť tvojho GPU plná počas hrania? Lebo Ak to hráš na vysokých nastaveniach, tvoja grafická karta ani zďaleka nespĺňa odporúčanú grafickú kartu. Navyše (aj som to tuším v diskusii k tejto hre písal) Andromeda nemá dobre vyladenú optimalizáciu. Otázka je, či si už narazil na nejaké architekta, lebo tam by si mal pocítiť výrazný FPS drop.
Čiže ak je tvoja grafika slabšia a navyše má polovičnú pamäť oproti odporúčanej 4 GB, tak je ten predpoklad, že sa bude prehrievať. Neviem teraz ešte zdôvodniť to technicky, ale grafické karty sa niekedy zvyknú prehrievať aj vekom (opotrebovanie?). Tebou spomínaný Witcher 3 má lepšiu optimalizáciu a nižšie nároky.
Je možné, že to robí niečím aj samotná hra, ale odporúčal by som vyčistiť aj tak ventilátory na grafike a pohrať sa s grafickým nastavením (znížiť náročnejšie procesy). Mne sa napr. stávalo zo začiatku, že po cutscéne som mal nekonečný loading a vyriešila to zmena jedného zdanlivo nesúvisiacého pokročilého parametra v nastavení.
Na akých nastaveniach hru hráš a býva pamäť tvojho GPU plná počas hrania? Lebo Ak to hráš na vysokých nastaveniach, tvoja grafická karta ani zďaleka nespĺňa odporúčanú grafickú kartu. Navyše (aj som to tuším v diskusii k tejto hre písal) Andromeda nemá dobre vyladenú optimalizáciu. Otázka je, či si už narazil na nejaké architekta, lebo tam by si mal pocítiť výrazný FPS drop.
Čiže ak je tvoja grafika slabšia a navyše má polovičnú pamäť oproti odporúčanej 4 GB, tak je ten predpoklad, že sa bude prehrievať. Neviem teraz ešte zdôvodniť to technicky, ale grafické karty sa niekedy zvyknú prehrievať aj vekom (opotrebovanie?). Tebou spomínaný Witcher 3 má lepšiu optimalizáciu a nižšie nároky.
Je možné, že to robí niečím aj samotná hra, ale odporúčal by som vyčistiť aj tak ventilátory na grafike a pohrať sa s grafickým nastavením (znížiť náročnejšie procesy). Mne sa napr. stávalo zo začiatku, že po cutscéne som mal nekonečný loading a vyriešila to zmena jedného zdanlivo nesúvisiacého pokročilého parametra v nastavení.
Mám otázku. Stalo se někomu, že by se mu v průběhu hraní Anrodmedy restartoval PC z důvodu přehřání GPU? Mně se to začalo stávat a dle info na netu nejsem sám, ale nikde jsem nenašel žádné řešení. V podstatě někdy za 15 minut, někdy za 2 hodiny se mi PC restartuje z důvodu přehřátí GPU. Zajímavé je, že jsem zkoušel několik dalších her s maximálním nastavením grafiky jako Dragon Age: Inquisition, The Witcher 3: Wild Hunt, Shadow of the Tomb Raider, Star Wars Jedi: Fallen Order a u žádný se mi nic podobnýho nestalo. Všechno OK. Je to jen při hraní Andromedy. Můj táta Andromedu dohrál na tom samým PC a nikdy se mu to nestalo. Má někdo podobný problém?
@SilentWolf (29.09.2022 16:17): Tudíž dobře že přešli zpět na ten zpropadenej Unreal.
Ten engine je dost nemodovatelný, tak pochybuji že budou nějaké zázraky.
@Malignus (29.09.2022 12:07): Tak módy, ktoré opravujú slabý príbeh a stereotypný content asi nebudú. :D Ja som to hral bez módov v lete 2020 a už to pôsobilo, že po technickej stránky väčšinu bugov opravili. Optimalizácia bola síce stále dosť divná a na vtedajšej AMD grafike som sa musel trochu hrať s nastavením, ale inak asi ok.
@Malignus (29.09.2022 12:07): Hrál jsem to bez modů, za mě cajk.
Jsou nějaké "must have" mody, které byste mi doporučili?
Lol, to že tam mělo být ke konci DLC je tak očividný...
@Gordon (18.12.2021 00:28): Kdyby to tak bylo tak by fandove vzali Andromedu za svou, coz se jak jiste vis nestalo :) Viz zdejsich nablitych 69%..
Andromeda je hra kde se hodne hraje, trilogie hlavne od druheho dilu telenovela a ten gameplay ma jak z arkadovyho automatu za pet korun. Kdyz si porovnas nejakou vnitrni lokaci (dungeon) v Andromede s nejakym treba z dvojky, je to jak Ferrari vs Trabant.
Ovsem i v Andromede jsou porad strategicky rozmistnene zabrany proti demonstrantum aby se bylo za co schovat, holt vymyslet nejaky prirozenejsi kryt je nad sily Bioware :)
Andromeda je hra kde se hodne hraje, trilogie hlavne od druheho dilu telenovela a ten gameplay ma jak z arkadovyho automatu za pet korun. Kdyz si porovnas nejakou vnitrni lokaci (dungeon) v Andromede s nejakym treba z dvojky, je to jak Ferrari vs Trabant.
Ovsem i v Andromede jsou porad strategicky rozmistnene zabrany proti demonstrantum aby se bylo za co schovat, holt vymyslet nejaky prirozenejsi kryt je nad sily Bioware :)
@Charllize (18.12.2021 00:16): Ehm, co? Vždyť andromeda samotná si jede po stejném kýči, jako ME a ME si zase jede po zajetých kolejích KoTORu.
Jediný rozdíl Andromedy je vlastně ten, že má mnohem více content filleru.
Jediný rozdíl Andromedy je vlastně ten, že má mnohem více content filleru.
@Gordon (18.12.2021 00:24): Na Playstationu to bezi krasne, tedy Andromeda a DA 3. Mozna to je engine spis pro konzole.
Treba u DA3 mi na PC s mechanickym diskem loading trva snad dve minuty, na PS4 s mechanickym diskem asi 20 vterin.
Treba u DA3 mi na PC s mechanickym diskem loading trva snad dve minuty, na PS4 s mechanickym diskem asi 20 vterin.
@Charllize (17.12.2021 23:51): Vypadá pěkně. A to je asi tak všechno. Se vcelku divím, že s ním dokáže Andromeda fungovat vcelku bezproblémově.
Žádná jiná hra mi nikdy nefungovala na tom enginu dobře, vždy technické potíže, vždy sekání nebo rovnou vypnutí zvuku...
Žádná jiná hra mi nikdy nefungovala na tom enginu dobře, vždy technické potíže, vždy sekání nebo rovnou vypnutí zvuku...
@pajmič (18.12.2021 00:09): Me jen u pripadnyho novyho ME trosku desi jak urcite strasne moc budou chtit napodobit trilogii, a koukam ze enginem uz zacali :) Bude to hodne nasili a lezeni do prdele fanouskum, jop jop ..
Uz vidim jak cely vyvojarsky tym bude mit na stolech, zachodech, v supliku a v penezence napis, UZ NIKDY JAKO ANDROMEDA !!!!
Uz vidim jak cely vyvojarsky tym bude mit na stolech, zachodech, v supliku a v penezence napis, UZ NIKDY JAKO ANDROMEDA !!!!
@Charllize (18.12.2021 00:06): Problém toho enginu je v jeho použitelnosti a spolehlivosti při vývoji hry, obzvlášt pak RPG. Ten engine byl jako nabušenej dementní stařec, který zapominá na to vzít si na noc prášky. Bylo o tom napsáno několik článků v souvistosti s DAI, MEA a Anthem. :)
@pajmič (17.12.2021 23:56): Me jako hrace nijak neiritoval, ty hry na nem se mi libily. I kdyz teda byli jen dve co sem na nem hral. DA3 a Andromedu. Ale co jsme videl a kousek hral treba Battlefieldy tak taky vypadali super.
Jestli byl v necem problemovy ja to nijak nepocitil.
Jestli byl v necem problemovy ja to nijak nepocitil.
@Charllize (17.12.2021 23:51): Frostbite je anál pokud jde o flexibilitu a použitelnost, přechod na Frostshit engine byla největší chyba jaké se kdy BW dopustilo.
To si piš že mnoho a mnoho her bude Unrelových, což není vůbec na škodu. Jde o to, že po letech je tu naděje na opravdový oživení ME universa - s takovou technologií, a takovým světem je potenciál OBROVSKÝ.
To si piš že mnoho a mnoho her bude Unrelových, což není vůbec na škodu. Jde o to, že po letech je tu naděje na opravdový oživení ME universa - s takovou technologií, a takovým světem je potenciál OBROVSKÝ.
@pajmič (17.12.2021 23:45): Ja nevim co furt mate, vzdyt ten Frost vzdycky vypadal pekne. Za chvili vsechny hry pobezi na UE, to bude jak v cukrarne kde maji jeden druh bonbonu v peti barvach :)
Toto to definnitivně potvrzuje, next ME poběží na UE5! Dobrá zpráva, papá, Frostass Endžine :D
@Gordon (17.12.2021 01:42): Akože nebol to taký shit ako pri vydaní, ale ja som teda bugy mal - boli momenty, kedy som musel loadovať, lebo sa niečo jednoducho zaseklo alebo sa nespustil ďalší trigger v sidequeste. Postavy síce už nemali hrôzostrašné grimasy a mimiku, ale už sa mi stalo, že postavy sa rozprávali otočené chrbtami alebo do boku (hoci to evidentne nebol zámer), ale najväčší problém som mal s veľkým kolísaním fps, boli momenty, ked som mal fps vysoké a kedy nízke úplne absurdne, tak som to našťastie vyriešil na základe nejakého tutorialu od hráčov k tomu, ako tam pomeniť určité drobnosti, aby to zrazu fičalo, ale bol to najprv trochu pain, pretože hw som na to mal a tie tweaky a zmeny neboli vôbec performance heavy. (Hral som to minulý rok.)
Jinak musím uznale pokývnout hlavou, že ta hra je vcelku vyladěná a bug/cringe free. Na to jaký shitfest to mělo po vydání to fakt spravily. Jen občas lidi mluví z cesty a překrývají titulky, Ryder občas při dialogu legračně nalomí hlavu do velmi obdivuhodného úhlu, ale to je vše. Jo a ty dveře na Voeldu. :)
Člověk by ani nevěřil, že to jede na tom příšerném Frostbite.
Člověk by ani nevěřil, že to jede na tom příšerném Frostbite.
@Paul (16.12.2021 21:09): V každé cutscéně, kde se promenáduje bez trička, mi chybí renegade odpálení pistolí event.
@Charllize (16.12.2021 21:21): Simp
imho raději kecy o asarijském komandu od Cory, než jakýkoliv dialog s Liamem.
@Charllize (16.12.2021 21:21): Simp
imho raději kecy o asarijském komandu od Cory, než jakýkoliv dialog s Liamem.
@Gordon (16.12.2021 09:57): Ve hře tu opakující faunu a floru vysvětlili, ale nevím, jestli si tak daleko, takže bacha: Původní rasa Jardaan v Andromedě osazovala a teramorfovala pusté planety, proto podobná fauna a flora.
Mne víc jak Liam lezla na nervy Cora s tou svoji asarijsko žárlivou náturou. Nejradši mám Suvi, hezká holka, když se mě ptala jestli věřím v boha tak jsem ji to bleskově odkyval, aby se mi nahodou neuzavrela nějaká telenovel postel scéna :) Hmm, ten drmolici žabákošnek na sedačce pilota námluvy dost často rušil...
@Gordon (16.12.2021 20:22): Liam je zlo
@Gordon (16.12.2021 20:22): Má gauč a pivko :)
Jinak ono už je asi nějaká tradice v Bioware, že černoch má být vždy nejméně zajímavá postava, ba co víc. Liam je neskutečný pako, chybí mi v dialogu možnost ho vyhlásit, aby se nesral do věcí, co mám dělat já. nejraději bych ho za tu jeho iniciativu vyhodil z přechodové komory.
@Jack_Dark (16.12.2021 16:50): @Cathan (16.12.2021 20:10): To... to zní... TO ZNÍ SKORO JAKO CERBERUS! aááÁÁaáá.
@Jack_Dark (16.12.2021 16:50): Což je úplně přelomový! xD Pardon, nešlo odolat.
@Gordon (16.12.2021 09:57): No ono s těma Kettama je to není úplně jednoznačné později se dozvíš že hlavní záporák vlastně vede tažení se svojí frakcí kde vlastně některé další s ním nesouhlasí a zřejmě tam i jsou války mezi ostaníma. Je to jak v Total Warhammeru že jedna rasa má víc frakcí co se sebou můžou vést války, nesouhlasit či vést aliance.
@Gordon (16.12.2021 10:46): Mňa všeobecne, nielen na Mass Effecte, v scifi irituje, že "zlí" mimozemšťania sú zobrazovaní ako škaredí a častokrát sú fyzicky akousi kombináciou orkov, aliena a nejakého exoskeleton suitu...
@Charllize (16.12.2021 10:05): V průběhu hraní jsem si říkal, že jsou nějak retardovaná rasa, dokonce retardovanější, než Krogani. :-D kteří po sobě metali atomovky
Na druhou stranu nechci Krogům křivdit, protože jsou na rozdíl od Kettů zábavní, ale chápu, hurr durr zlý mimozemšťané hurr durr.
Na druhou stranu nechci Krogům křivdit, protože jsou na rozdíl od Kettů zábavní, ale chápu, hurr durr zlý mimozemšťané hurr durr.
@Gordon (16.12.2021 09:57): Kettove mají svoje zájmy a jsou proste agresivní rasa. Chápeš, když nad Ruskem bude litat cizi stíhačka tak ji taky nejspíš sundaji.Navic na začátku mas možnost tu agresi vzasade začít ty, tak nějak osobně :)
Zpětně si vybauji zdejší námitky vůči malému množství nových ras a vcelku tu námitku nechápu. Ta hra se odehravá ve hvězdokupě, jen jedné. Na druhou stranu mě vcelku irituje že na každé planetě jsou skoro stejné druhy fauny.
Jinak dějově je to dost předvídatelné. To, že jsou Kettové z Angarů jsem si tak nějak domyslel ještě před tou misí. A na havarlu je vcelku do očí bijící že Angarané jsou potomci architektů Vaultů. To si pak člověk říká, jak jsou ti angarani hloupí, že je to nenapadlo během čtyř století. :) Taky mi moc neštimuje, že z jiné galaxie přiletí archy a Kettové na to automaticky reagují agresí, to je krapet autistické, jak kdyby se vynořily smrťáci v mléčné dráhy a lidé by zaútočily první... :-D
Zatím si myslím že Kettové jsou také původní Angarani, ovšem časem se nábožensky a kulturně oddělily od sebe, taky nejspíš vládnou celé, nebo většině galaxie.
Jinak dějově je to dost předvídatelné. To, že jsou Kettové z Angarů jsem si tak nějak domyslel ještě před tou misí. A na havarlu je vcelku do očí bijící že Angarané jsou potomci architektů Vaultů. To si pak člověk říká, jak jsou ti angarani hloupí, že je to nenapadlo během čtyř století. :) Taky mi moc neštimuje, že z jiné galaxie přiletí archy a Kettové na to automaticky reagují agresí, to je krapet autistické, jak kdyby se vynořily smrťáci v mléčné dráhy a lidé by zaútočily první... :-D
Zatím si myslím že Kettové jsou také původní Angarani, ovšem časem se nábožensky a kulturně oddělily od sebe, taky nejspíš vládnou celé, nebo většině galaxie.
@Charllize (14.12.2021 10:33): V původních MEčkách jsem hrál poprvé za vojáka, pak za kombinaci bio-tech a to mě hrozně bavilo, mít tu různorodost skillů a schopností, řekl jsem si, že to tak budu hrát tedy i zde. Ten plamenomet je vcelku dobrej. :-) Jen mě tedy mrzí, že nejde dělat komba napříč specializací. Black Widow mám.