Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pivo: Ta základní logika zní tak, že je prapodivné se sáhodlouze ptát a čekat odpovědi u věcí, které si můžeš za chvilinku ověřit ve hře. :)
Suzana: Taky že to hraju, ale jsem typ člověka, který chce znát spoustu věcí dopředu - tzn. nejsem hráč, co potřebuje být nutně překvapený a tímpádem nechápu, co je na mých dotazech wtf!

A jestli myslíš ten první dotaz, tak to je provokace na určité existence, které se tu vyskytují (a často napravují věci na pravou míru, i když jsou jejich argumenty často dost zarážející). Možná ti to trochu nedošlo, tak ti to radši objasňuju :-)

marwel: Neboj, počkám. Vedlejší questy nejspíše nějaké poplním kvůli expů a i tak celkově se mi to hraní ještě protáhne kvůli pár povinnostem, takže Saren opravdu počká :-)

Taky mám trochu strach, že když pojedu jen po hlavní lince, tak se to nějak neagativně podepíše po vložení savů v druhém díle.
Mě vedlejšáky zase tak nudné, jak se tu všude kopíruje, nepřišly...
Ve dvojce jsou to pouze koridory narvane nesmyslou radou krytu, kde ziskas nejaka data, za ktera ti Zahadnej podekuje a dostanes 100xp. Fantasticke!xD Jak jsem rikal, v obou dilech jsou vedlejsi questy na pytel.
V jedničce se tomu zaprvé nedá říkat vedlejší questy xD to jsou srance tam - jen někde na měsíci při zničení základen, jsem získal speciálí hodnost..
V jedničce je vedlejších questů strašně moc, ale drtivá většina z nich je na jedno brdo (navíc ježdění po takřka identických planetách časem omrzí). Takže jedinou motivací jsou fakt jen ty expy, protože jinak je to celkem nuda (což se určitě nedá říct o hlavní linii, která je výborná).

Ve dvojce už těch vedlejších questů moc není, hlavně díky dosti zredukovaným RPG prvkům, kvůli kterým se jaksi ztrácí motivace k plnění takovýchto questů.
V jednicce je alespon ta klasicka motivace pro splneni vedlejsich ukolu - expy. Ve dvojce neni motivace zadna. Jinak Pivo, nerad bych neco prozrazoval, ale s tim 'zasranym' Sarenem bych preci jen chvili pockal.;)
Strategie to rozhodně není, těží se tam formou takový otravný minihry:). Většina vedlejších questů v jedničce je jen na vylevelování a získání lepší výbavy. Ale občas se dá získat nějakej trochu zajímavější quest...
Když to tak čtu, tak to na mě z vět působí, jako by to byla i tak trochu strategie :-)
A k čemu jsou u prvního dílu vedlejší questy? Má to nějaký význam nebo je to jen tak na vyblbnutí a pár exp. navíc?
Pivo: Ve dvojce těžení surovin opravdu je. Je to sice trochu opruz, ale dá se to přežít (rozhodně lepší, než prozkoumávání planet v jedničce, kde je získávání surovin určeno pro splnění vedlejšího questu - výhoda je ale ta, že když ten quest nechceš dělat, tak nemusíš). Jinak suroviny v ME2 slouží jako prostředek pro vylepšování svýho vybavení, takže máš aspoň motivaci. ;)
Já dvojku (pochopitelně) zatím nehrál, ale jednička si mě začíná chytat tím příběhem a filmovostí (gameplay už není tak dobrý, ale neštve mě a i tak je ta akce stokrát lepší než v nějaké Bloodlines). Už se těším, jak dopadne ten za*raný Saren :-)

Jen mě kámoš strašil s nějakým těžením surovin apod. Sakra, to tam něco takového bude? Snad pochopím, co tam mám dělat a nebude mě to nějak štvát a nebude to tam ve větší míře.
Ano, jednička rozhodně vede v kvalitě příběhových misí. Ta závěrečná jízda trvající až několik hodin začínající na Virmiru je mnohem lepší, než ušmudlaná půlhodinka ve dvojce (nenechte se ale mýlit, i tak je kvalitní). A ten rozhovor s Reaperem na Virmiru..., to jsem byl v sedmém nebi. Ve dvojce se toho vesměs moc nestane, oproti příběhově našlápnuté jedničce je fakt chudá, ale exceluje v jiných věcech (ta atmosféra!).
Koukam, prevlada tu vetsina, ktera povazuje dvojku za jednoznacne lepsi. Ja bych to tak jednoznacne nevidel. Jednicka ma lepsi dej/pribeh (ve dvojce je snad jen pet pribehovych misi, ktere se od sebe bohuzel moc nelisi, zbytek je verbovani posadky a plneni loyalty missions), lepsi dialogy (ciste text, ze jsou rozhovory lepe provedene ve dvojce je samozrejme), lepsi level design (no, minimalne logictejsi) a samozrejme lepsi rpg system (dvojka uz vlastne zadny nema). Inventar a rada zbrani (i kdyz se lisi pouze ucinnosti a presnosti) mi take sedi trochu vic nez ten podivny system vylepsovani ve dvojce. A vedlejsi mise jsou blbe v obou dilech, v kazdem ale trochu jinak.
Mě se ta akce celkem i líbí, hra je filmová, graficky přitažlivá, nemám si nač moc stěžovat.

Silent: Já vím, že savy ovlivní jedničku a pak i dvojku, ale ve dvojce to můžeš posrat a na trojku už ty savy nakomponovat nepůjdou no....

Každopádně hra jako taková se mi začíná líbit, aspoň teď ze startu, nevím jak to půjde dál.
Jo, ten trailer je skvělý (i když za to může hudba od Two Steps from Hell).
Pivo: Raději nic moc nečekej, ani od boje, ani od rozhovorů. Druhej díl je výrazně lepší.
Tak pokud jde o vizuální stránku a s tím spojenou perfektní atmosféru, výpravu a filmovost, tak je to jistý krok k tomu, abych na hru moc nenadával a možná si ji oblíbil, hlavně pokud rozhovory budou propracované. A akce nemusí být nejstylovější, nejefektnější anebo prostě jako ve stylu GeoW, stačí když mě nebude iritovat jako v Bloodlines :-)
Akce v ME1 stojí za starou bačkoru. Tady jde hlavně o vizuální stránku a s tím spojenou perfektní atmosféru, výpravu a filmovost obecně. Plus samozřejmě rozhovory jsou parádní (ač černobílé) a univerzum je hodně propracované (ocení spíš fanoušci sci-fi).

A jestli se to bude líbit někomu, kdo fandí hrám typu GeoW? Asi moc ne, ale když přetrpí první díl, tak druhý má mnohem větší potenciál (tam už ta akce fakt za něco stojí).
Tak co vy "odborníci" na RPG/FPS/TPS, jakou akci bych od tohohle mohl čekat? :-D
Nebo to je zase RPG, kde si podle Kubulusovy úchylné poučky musím uvědomit, že tady nejde o žádnou akci (která je tu jen tak navíc, aby to nebyla adventura), ale o kecání a rozmanitost při plnění úkolů?

No, čekám od toho hodně, snad mě to nezklame....podle hypu dobře zpracovanou akci v dobré kombinaci s RPG prvky.
Já taky, měl jsem ME sice za 600,-, ale s DMC4, takže vlastně za polovic.
A z mych znamych nikdo pocitacove hry nehraje.:) Z toho bych mohl usoudit, ze to nikdo doma nema a nikdo si to pravepodobne ani nekoupi.
Já spíše uvažuju, kolik lidí si to ještě koupí. Neznám v okolí nikoho, kdo by to už neměl.
Pokud by to tak skutecne bylo, bude to pochazet od EA a ne primo od Bioware, takze vazne nechapu, v cem by to melo byt s Bioware rok od roku horsi.:)
Spíš je to taková promo akce EA/Bioware (stejně jako obálka=reklama) aby prodaly ještě pár druhých dílů než se zlevní. Jo, s Bioware to je rok od roku horší.
Tohle je hodně zajímavá situace. Kolik myslíte že za to level dal? A o kolik to zvedne prodej? Myslíte že v případě že se neprodá předpokládaný počet výtisků, půjde level do kytek? Přecejenom to s nima nevypadá moc růžově a tohle se mi zdá jako dost velkej risk.
Mass Effect bude u levelu, normálně pořád za 600 takže to vypadá na hodně dobrou nabídku.
Nesmějte se mu, takhle přece začínají (a končí) všichni mladí nacionalisté. Co by jsme si bez nich počali :)
"Tak jsem to dohrál..ale komentář tu psát nebudu..." nevím o čem se bavíte, tohle hovoří za vše.
Vy z těch chyb naděláte... Mně spíš vadí "BIOWARE" jako nějvětší plus. Co to má jako znamenat? Že když hra není dost Bioware, tak není dobrá? Nebo je to snad nějaká vlastnost? Biowaričnost?
Tak vzhledem k tomu, že když se tady pidzej ukázal, přivlastnil si můj avatar, páč se mu líbil, tak o vtipu rozhodně řeč být nemůže.
Asi jsem více tolerantní, než všichni tady (mám dobré srdce :-)).

Ale jinak je pravda, že když je to napsané správně, tak se to čte lépe, jen jsem zvyklý na horší. Proti kámošům, co píšou "nvm" místo "nevím" apod., se to čte docela dobře.
Když jsem dyslektik a chci přispívat do diskuzí, tak použiji korekturu - každý lepší prohlížeč už jí má v sobě. To samé platí, když jsem se se svým vzděláním zasekl v druhé třídě základní školy. Proč psát správně? Protože ze sebe nebudu dělat debila.
Karasman: Tohle muselo být buď ze srandy, nebo ze snahy na sebe jakýmkoliv způsobem upoutat pozornost, jiné racionální vysvětlení snad nemůže přicházet v úvahu.
Aimlezz: To, co tvrdíš ty, to mě taky napadlo. Ale pravda je taková, že tady v tomhle komentáři píše schválně i slova "jakštakš" a chyby ve slovech, kde místě "ě" napíš "je" a spoustu jiných, které podle mě v jiných svých komentářích neměl.

Karasman: No, není to tak těžké, ale taky není těžké na to prdět při čtení :-)
Jinak s tou českou vlajkou jsem si schválně říkal, jestli to někdo zmíní. Nevím, kdy si dal tento avatar, ale možná to souvisí i s tímhle komentářem....

EDIT: Tahle debata mi teď připomněla icq, kde vždycky jak někoho opravím, tak mě hned zdrbe, co si ho/ji vůbec dovoluju opravovat. Hlavně holky jsou na to alergické :-)
Pivo: Ano, špatná gramatika mě nasere opravdu vždycky. Naučit se správně i/y není nic tak těžkého, aby se to dalo zkurvit tolikrát v těch pár větách. A to, že má jako avatar českou vlajku, mě dorazilo úplně. A jestli to bylo ze srandy, tak mi smysl tohoto humoru asi uniká.
Pivo: No jistě, perfektní vtip. Ne, vážně, jedinej důvod proč v ostatních commentech nemá tolik chyb je ten, že se náhodou nedostal do situace, kde by se musel rozhodovat jakou koncovku napsat za sloveso v minulém čase, množného čísla, a když už to někde napsal správně, tak proto, že tam mělo být "i" :).