Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Měl bych pár spoiler dotazů ke hře: Šlo i nějak zachránit Wrexe? Nebo to vždycky schytal? Jinak, jak jste se někdo rozhodli při té misi s královnou? Pustili jste ji nebo zabili? :-) A při té misi, kde ničíte nějaký ten komplex bombou a bojujete se Sarenem, má to nějaký dopad, podle toho koho objetujete?

Doufám, že je Sjůznička šťastná, že umím použít spoiler, když se o něj opravdu jedná!
Jop, přesně tak Cobro. Já jsem nevyzradil nic konkrétního - i v recenzích jsem se dočetl daleko větší spoilery před hraním hry a taky nikdo ty média za to nechtěl "ukřižovat", aspoň o tom nevím.

Až se dostanu ke konkrétnímu okamžiku a budu si chtít o něm popovídat, tak to dám do spoileru (teda pokud uznám, že to opravdu je spoiler - vyzrazení příběhově důležité situace nebo dějového zvratu).

Fg: Já ti taky odpovídal na tu tvoji "českonečeskou" výrobu a i na spustu dalších (ještě blbějších) otázek - holt mám spoustu času :-D

Sjůzn: Některé tvé nesmyslené reakce.....ten tvůj chlap tě musí brzo zastřelit (jestli někoho máš), pokud všechno komentuješ takovýma hovadinama, zvlášť když ani pořádně nevíš, co je spoiler a musíš to komentovat :-D

Těžký spoiler - [spoiler]Jdu si zahrát Mass Effect![/spoiler]
No tak budeme všechno dávat do spoileru jen proto, že by to někdo mohl považovat za spoiler? Spoiler je vyzrazení příběhově důležité situace nebo dějového zvratu. Jenže jak už jsem se mockrát přesvědčil, někteří považují za spoiler i vykecání intra, případně, jak jsi teď předvedla ty, náplň jednoho vedlejšího questu, kterých jsou ve hře podobných spousty.
O_o ...že já se divím.

Takže k čemu ten pěkný rozklikávácí odkaz spoiler je? Hm? Jo demence - :-D aha, tak já navrhuji za demenci strhávat bodziki. Ach jo, ale to by pak bylo hodně simíků v mínusu :-(

Pivo: Jo, hlavní úkoly jsou v pořádku.
Hodnocení nemám zaškrtnuté, protože jsem to nedohrál. To poskakování po planetkách mě tak znechutilo, že jsem to někde ve druhé polovině odložil na neurčito.

Spoilery? Komu vadí spoilery, ať to tady nečte ;-) Lézt do diskuse o hře, o které si nechci nechat nic vykecat, to je trochu demence...
A bylo by dobré přehodnotit, co je spoiler a co není. Není nic lepšího, než když tady někdo vleze, nedej bohu se začte a Ty mu tady vykydáš průběh hraní (respektive příběh)

To je děsná práce natagovat spoiler, že...a není to poprvé Pivo!
ze mu to jeste zerete a odpovidate mu...nechapu vas, asi mate kupu casu co? :D
A hlavní mise jsou teda pestřejší, co se týče prostředí a náplně, jo? A jaktože nemáš zaškrtnuté hodnocení, Cobro?

Lol, už se těším na nějaká větší rozhodnutí, co ve hře budou (koho obětovat apod., co jsem slyšel :-))
Cobra: "Občas je to zabalený do nějakého příběhu, ale v podstatě pořád totéž." To fakt pouze občas? Já jsem teď nějakou vedlejší misi plnil, sice tam byly tři základny a úplně jak z generátoru (jen bedny rozmístěný trochu jinak), ale příběh u toho byl docela fajn a ty animačky stejně propracované jak u hlavních questů - jsem si říkal, že na prostředí bych i kašlal, kdyby byly vždycky podložené takovýmhle "minipříběhem".
Pivo: V jedničce jsou vedlejší mise v podstatě na jedno brdo - prohopsáš planetu, objevíš nepřátelskou základnu (ať už nadzemní nebo podzemní) a tu vymlátíš. Občas je to zabalený do nějakého příběhu, ale v podstatě pořád totéž.
No a ve dvojce se vedlejší mise odehrávají aspoň v rozmanitých prostředích a ty základy nevypadají, jako když vypadly z generátoru...
:-D

...

Nezáleží na tom vůbec....upustila jsem proud myšlenek :-) Byla to má čirá zvědavost!
Takže:

Kubulus: všechny komentáře tady nečtu kluku, to bych pak trávila na internech věčnost! ;-) Já si vybírám, kdo má jak hezkou ikonku...

Zrovna Pivo mluví o flejmu...ok, takže opouštím tuto diskuzi a jdu se koukat na spíciho kocoura, to je nejlepší relax vůbec. (nemluvě o smysluplnosti tohoto konání)

Ba co více! Je to na úrovni! ^_^
Jak uz jsem ti jednou rekl, dokud se nenaucis psat cesky, budu se do tebe navazet porad (dle chuti).
I kdyz te posle k sipku, tak to stejne bude racionalni odpoved. Language fail!
A co ty vedlejší mise prvního a druhého dílu? Často tu vidám kritiku vedlejších misí, že jsou myslím stereotypní nebo tak něco. Ve dvojce jsou ty planety a úkoly na nich nějak lépe provedené nebo jak?

Sjůzanka: Je to jen další otázka, takže na ni nemusíš trolit (odpovídat), pokud neznáš racionální odpověď :-)
Fg: You right. Ale jestli se to honilo v hlavě lead designerovi už u prvního dílu, samozřejmě nikdo neví. Ale jak řiká Marw, je to vcelku jedno.

Suzana: Jsem trochu zmaten z tvého příspěvku (respektive jeho vyznění). Já jsem říkal, že jde o komerční tah hry (protože jestli si to myslela tak, tak to je pravda; sám jsem to zmínil ve svém komentáři na druhý díl), nebo si tím chtěla říci něco jiného? :)
Takže - oni udělali první díl s tím že:
- věděli že to bude trilogie
- od začátku chtěli importované sejvy?

Protože si z toho šumu kolem prvního dílu nepamatuji, že by o těch save byla někde řeč *nevim*
Proto jsem si myslela, že jde o vychytavku, která je napadla až u následujícího dílu.
:-) Jasně! Mohla jsem chvíli gůglit, že.

Ale s těmi sejvy mám určitě pravdu. :-D Že jo?
Cobra: 80-85 (a to scifi není zrovna něco, z čeho bych se většinou rozplýval), rozhodně mi nikdo nevykecal něco, co by můj postoj změnilo a celkově mě zajímá celá série, tak proto to tu řeším.
Pivo: Jsem zvědavý na tvoje hodnocení, když sis tady nechal všechno vykecat...

Trilogie byla sice plánovaná, ale řekl bych, že to kouzlo se savy je napadlo až někdy v průběhu tvorby dvojky.
Ale nechápu, proč řešíš savy a trojku, když jsi ještě nehrál ani jedničku...
Pro pripad, ze by ses skutecne rozhodla Piva necist - Ano, byla to planovana trilogie. :D
Tule, tak co? Jsme více na úrovni? :-D

Já vím, kam zajít, když se chci zasmát...

Kubule a marweli - :-D No to snad né, ja by mohl průběh toho prvního dílo ovlivňovat závěr druhého dílu, když nápad se savy přišel asi v momentě, kdy byl ten první díl už dávno na pultech? (třeba se ošklivě pletu - byla to plánovaná trilogie? A bylo plánováno importovat savy už hned v prvním díle? :-))
Je to komerční tah, a přitáhne to hráče ke hře opakovaně. Kubule, hlavně ty to opakuješ pořad dokola - která lama by hrála třetí díl, aniž by si projela a vyzkoušela možnosti z dílu předešlých? :-))

Edit - olol nulova informační hodnota? >>>>> Piva som sa rozhodol už nečítať, pre zachovanie jeho fyzického a môjho duševného zdravia a zatiaľ to funguje, doporučujem ti tiež túto metódu využívať. .) >>> ale tak to snad nějakou relevanci má, ne? :-D
Mě jde jak o to, že je tu jistá nemožnost vložit savy do třetího dílu, tak o dialogy a přesně to, co tu Kubulus popisuje - prostě se rád sžiju s hlavní postavou.

Tuleň, Sjůzn: Vy chcete ničit tuhle diskuzi nebo vás jen baví na mě dětsky (příspěvkama s nulovou informační hodnotou) reagovat? (řečnická otázka, pokud to vaše mozečky nachápou :-)). Dále už reagujte prosím jen ke hře, uchovejte si svou důstojnost a ať to aspoň na oko vypadá, že jste trochu inteligentní tvorové, kteří se dokážou bavit i k tématu, než jen vyrýpávat a myslet si o sobě, že jste více na úrovni.


EDIT: Kublus, Marwel: Jo, vaši diskuzi chápu. Trochu nedorozumění, oba máte svým způsobem pravdu, jen ty reakce na sebe tolik nenavazují.....
Ja to bral tak, ze Pivo narazel na to, ze nemusis z druheho dilu vyjit zivy. A ja rekam, ze prubeh prvniho dilu neovlivni jestli zaverecnou misi ve dvojce prezijes nebo ne.
marwel: Hmm. Hezký rozbor. Ale co mi má dokázat? Pivo jen nadhodil, že ve třetím díle budeš v případě toho, že savy neimportuješ, hrát z vývojáři dané pozice... No a to je pravda, nýbrž všechny tyhle věci, na kterých tahle hra funguje, jednoduše smete pod rohožku tím, že z tebe autoři udělají někoho, kým být nechceš. Z tohoto pohledu se dostaneš k tomu, že nejmíň polovina dvojky je o tom, že se vypořádáváš s tím, cos způsobil v díle minulém. A když ses tak nezachoval, neztrácí náhodou taková hra smysl? Když je, čistě teoreticky, na ztotožnění s hrdinou právě založená? Načež ty si odpověděl, že průběh hry to nijak neovlivní, s čimž prostě souhlasit nemůžu, ani kdybych chtěl. Protože do toho *průběhu* právě patří i ten kopec rozhovorů, korespondujících s tvým chováním.

Nesnažím se tě přesvědčit, o to mi nejde. Jen mám prostě ve zvyku reagovat na sebejisté příspěvky vyvracující nebo tvrdící něco, o čemž sám dotyčný ví, že to není pravda, ale prezentuje ku neprospěchu hry způsobem *ne, nic takového tam není.*
Dobra, budu nejsis muset udelat rozbor na co presne jsem reagova

Pivo: "...prý ve třetím díle může dojít k tomu, že savy na konci dvojky nebudou muset být uplatněny ve třetím díle a budu muset hrát z vývojáři dané pozice.."

Moje malickost: "Cokoliv udelas v prvnim dile tvuj prubeh druhym dilem nijak neovlivni."

Protivna veverka: "Bullshit"
:)
Suzana: Piva som sa rozhodol už nečítať, pre zachovanie jeho fyzického a môjho duševného zdravia a zatiaľ to funguje, doporučujem ti tiež túto metódu využívať. .)
:-D

V čem že to jsem typická holka? O_o ... Vaříš z vody, neprovokuj. (a nejde o rohořčenou reakci *facepalm*)

Proboha... a už vůbec né k hádce.

Copak to není jasné? Ony možnosti (a ta kauzalita) jsou výborným poháněcím prvkem - nutí ke znovuzahrání, popřípadě (nejlépe) ke koupi všech dílů! Tak nebuďte naivní.
Ten "kosmetický efekt" tam je na efekt - a dělá to svoje, to nepopřete. Nevím nic o vývoji her, ale chtít zásadní změny v dějové linii a ještě ke všemu v tolika obměnách? To asi nejde jen tak. Na té hře mi vadí spíše jiné věci než to, co tady omíláme.
Musím se přiznat, že v Mass Effectu mi jde o příběh jako v málokteré jiné hře a tak trochu si myslím, že Kubulus zase tak moc nelže....

Sjůzn: Jsi typická holka.... :-) Já si rád hraji a rád rozebírám hry, které právě hraji, takže proč tak rozhořčené reakce? (to není podnět k hádce, jen má obhajoba a teď už jen o hře a otázkách k ní :-))
marwel: Neříkal jsem nic o obrovských rozdílech. Tvé činy v jedničce se promítnou do dvojky - pro tebe možná jen kosmetické změny, pro mě vcelku zásadní věci, kteří ovlivňují osobnost hlavního protagonisty (mnoho rozhovorů, včetně těch setkání). Takže napsat, že cokoliv uděláš v prvním díle, tě v druhym nijak neovlivní, je imho nesmysl. Navíc, ten tvůj *kosmetický vliv* je pro mnoho hráčů vcelku podstatným faktorem, kteří ten příběh jsou schopni prožívat.

A příklad? Ano, vzpomínám si třeba na setkání s Andersonem, který se ke mně choval jako totálnímu idiotovi; na Wrexe, jehož smrt mi byla přišitá + mnoho dalších, více či méně důležitých situací, jako kdy jsem měl obhajovat něco, co jsem nikdy neudělal. A u hry, z té největší většiny založené na kecání, mi to nepřipadá jako druhořadé.
Ty bído, ty jsi ještě více naivní než já! :-) Vliv na hlavní dějovou linii...víš co by to bylo práce navíc? viz vysvětlení neexistence turianek - low budget !!! To je teda profesionalita :-D
Taky mi mila veverko povez v cem byl znat ten obrovsky vliv tvych cinu v jednicce? Potkal jsi snad nekoho, kdo nejak vyznamneji pozmenil prubeh druheho dilu? Vsechny tve ciny z prvniho dilu maji pouze kosmeticky vliv. Zachranis Rachni, prijde za tebou nejaka slepice, podekuje ti a jede se dal. Zachranil jsi Ashley nebo Kaindana. Potkas prezivsiho na stejnem miste a kupodivu maji temer stejne dialogy a stejny nazor na situaci. Atd. atp. Ma to vliv na atmosferu, ale rozhodne ne na hlavni dejovou linku. A to ani minimalni.
*vrcholit

Kubulusi, musíš psát taky rychle?! ;-)

No a btw - ve kterých momentech?
Marweli, tak předpokládám, že ta možnost tady bude (na 100%). Kauzalita je sice taková no...trošku na efekt, ale funguje to. A dost nepochybuju, že ve třetím díle se to bude bude pěkně prolínat a proplétat a vecholit...haha, upletli si na sebe bič kluci ušatí.
Jestli pujde save z druheho dilu do tretiho je ciste zalezitost druheho dilu. Cokoliv udelas v prvnim dile tvuj prubeh druhym dilem nijak neovlivni. Pouze potkas par bezvyznamnych lidi, ktere jsi potkal v dile prvnim. A dost pochybuju, ze by z nekterych rozhodnuti v prvnim ci druhem dile Bioware vyvodili nejake extra nasledky v dile tretim. Na to v Bioware nemaji zaludek (ani zadnou jinou cast tela, ktera by toho byla schopna).
Olol! Já vím, že don't feed troll ale ... :-D

O_o
Pivo - za prvé jsem neřekla wtf, wtž! Spíše si tady tak pro sebe kroutím hlavou. Podívej, zase tak si nefandi, Tebe nemám problém pochopit ^_^...ale tak jeden výkřik do tmy bych pochopila. Jenomže Ty se cíleně ptáš dál! ... ok, takže nemáš rád překvapení. Sic to nechápu a dmsn to ubíhá na celkovém zážitku, ale budiž.

Ano, závěrečný save se promítne dále, což je podle mě dobrý důvod k repete...ale víš co. To je nakonec jedno.

Neptej se a hrej!

End of balast.
Jab: Jenže tady jde o to, že moje savy se promítají do dalších dílů a navíc prý ve třetím díle může dojít k tomu, že savy na konci dvojky nebudou muset být uplatněny ve třetím díle a budu muset hrát z vývojáři dané pozice - což já nechci. Radši se zeptám, než abych hrál "špatným" stylem - čili se nechal překvapit.

Ale to je fuk, mě zajímá samotná hra a nechci aby se to tu zvrhlo v diskuzi - na tohle se zeptat můžeš a tohle tě zajímat nemusí a tuny dalšího balastu, které jsou v téhle diskuzi celkem k ničemu.
Danny: Vyšlo to teď jako příloha časopisu. Ptát se na každý aspekt hry mi přijde jako zcela iracionální i (zejména?) pokud bys to srovnával s případnou vůlí do hry investovat. Za normálních okolností je jedno, zda za vedlejší úkoly dostávám jen expy nebo i nějaké další věci (předměty, plus body ke statistikám atp.). Důležitější by mi přišlo, zda je zábava je plnit, zda jsou rozmanité, vtipné, strašidelné atp.
Danny: V tom máš jednoznačnou pravdu, jenže já už mám hru koupenou, akorát.....

Jab: ..... chci i tak znát určitá fakta dopředu (to, co jsem se v recenzích, které jsem četl, nezjistil), abych se mohl připravit. Já šel do hry vpodst., že to byla příloha časopisu a vpodst. jen tak z risku, že to zkusím a pár věcí bych znal prostě rád i předtím, než se k tomu dostanu a budu si to moct sám vyzkoušet.
Jab: Podivná logika je to pro lidi, co si stahují hry nelegálně... Když hru kupuješ, je normální nejdřív si ověřit do čeho investuješ peníze...