Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jedi: Ty si este nedohral prvy Mass Effect? (Nezacal si to hrat skoro pred rokom? :) ) To je priam hriech takto to kuskovat!

Sakra, tak ma stve, ze nemam teraz cas na toho Overlorda to druheho dielu. Ten vesmir je tak dobry, ze pokojne prekusnem dalsie cisto akcne DLC, len aby tam bolo co hrat! :)
Tule, jojo, však jsem je tady seřvala, a hnedka začali pěkně tagovat :-D

Garrus je zlomený drsňák, vyhořelý polda, drsná romantika ^_^ (potřebuje ťuťuňuňu, podobně jako jiná jistá postava v druhém díle)
Což je teda kewl hodně :o)
tak ešte som nedohral, tak pls nekecať z príbehu, ale ja mám najradšej Tali'Zorah Nar Rayya a Urdnota Wrexa. Ashley je xenofób a konzervatívne hovado na môj vkus, zatiaľ čo Garrus je prehnane prchký a málo cool. 8)
Já měl nejradši Ashley a to jak v boji, tak i její hlášky byly někdy dobré. Garrus mi furt chcípal, ale byl to druhý nejoblíbenější charakter (pokud nepočítám hlavní postavu, tu mám nejradši a až pak je Ashley).
Kdyby puritáni....vždyť je to jen hra.

A úvod se mi u prvního dílu nezdál nijak špatný, ale taky jsem v něm nic moc extra neviděl. Ale ta smrt Nyluse (nevím, jak se to píše) byla totálně stylová. A celkově jsem žral animačky se Sarenem - takový tvrďák, který si jde tvrdě za svým. A vzhled spolu s pohyby to jen podtrhovaly!
Je zajímavé, jak někdy potěší, když umře nějaký člen posádky během výsadku, který nemá zrovna oblečený červený trikot/uniformu :D

Každopádně dvojka má ještě lepší úvod, ač kratší, nejspíš jeden z nejlépe udělaných úvodů v historii her...
Hm, tak jsem to rozehrál a zatím dobré... vlastně dost dobré. Sice se v tom ještě úplně nevyznám, všechny ty divný udělátka apod. (ne, scifi není pro mě), ale příjemně mě překvapila rychlá smrt některých postav :) Jenkins a ten emzák
Pivo: Tahle hra je 18+, ne 21+. Co bys na Američany chtěl?=D
V USA je tohle topný olej pro média skoro stejně jako u nás Paroubek a politika :D
Ale stejně nechápu ten povyk v médiích kolem toho všeho. Vždyť je to jen jedna scéna z mnoha.
kromě romance na palubě ještě můžeš ojet Shi´aru na Citadele, když jí pomůžeš umlčet Septima.
Jo, děkuju za vysvětlení (kromě od nafoukaného gareta). Konverzace jsem si opravdu užíval, byly skvělé. Jen na lodi jsem se s posádkou moc nebavil, protože jsem loď ani nijak nezkoumal, pohyboval jsem se od terminálu s výběrem planet po Jokera a občas do komunikačního.

Každopádně kdybych se s tou posádkou bavil, na mém hodnocení už by to asi nic moc nezměnilo, protože konverzací bylo i jinde už tak docela dost.
Kdyz jsem to hral poprve tak na romanci taky nedoslo. Minout se da snadno - staci se nebavit s posadkou.
Pivo to hrál takovým způsobem Sheparde musím se vás na něco zeptat/// musím jít // nashle Sheparde xD pokud tak bude hrát dvojku xD xD xD
A jak byla ta aféra kvůli nějkých erotických scén, to jsem přehlédl nějaký vedlejší quest, že v mojem hraní tam žádná nebyla? Ne, že by mi to nějak vadilo a cítil bych se o něco ochuzen, ale tam něco takového bylo a já to přehlédl nebo něco neudělal?
To rozhodnutí bylo hodně zásadní, protože mění pár následujících scén a rozhodnutí. Každopádně v pokračování Rada nehraje žádnou velkou roli, tak či tak.

Chuck: Tak to já se těším až vyjde i poslední díl a zatáhnu to všechno naráz. A doporučoval bych co nejdřív pokračovat, přecejen ta eufórie dělá svoje=)
Chuck: Jo, určitě půjdu. Akorát ne hned teď, i když už se těším, až se bude originálka třpytit v mé sbírce.

Nate: U té akce se všichni shodují a příběh je prý jednoduchý, ale jde tam hodně o osudy posádky, kde má každý člen nějaký svůj minipříběh a tyto minipříběhy prý dohromady tvoří docela slušnou atmosféru. Já si jedničku užil hlavně kvůli filmovosti, příběhu a i toho, že akce nepatří k těm špatným.

A jak je to s tím mým spoilerem? Doufám, že se to u těch savů podepíše na příběhu.
Právě proto, co jsem tak o tom zjišťoval, jsem chtěl skočit hned na dvojku. Ale jak říkám, někdy.
Dvojka má lepší akci, lepší prezentaci, lepší filmovost a někde i lepší atmosféru... Pokud ale někdo čeká i lepší či stejně kvalitní příběh, může být zklamán. Příběh se totiž za celou hru skoro nehne z místa a řeší se jen "rodinná pouta™"..., ale i ty jsou parádní, jen nedosahují monumentálnosti jedničky.
Tak dohráno. Jen by mě docela zajímalo, jak jste se rozhodili v závěru? Já si myslím, že válka musí nést oběti a radši jsem nechal zničit tu jejich loď vládce, než abych šel ochránit tu namyšlenou hloupou radu, která vlastně způsobila všechny ty problémy. Jak jste se rozhodili vy? Jen doufám, že se to mé rozhodnutí podepíše v dalším díle a v čele rady bude kapitán Anderson.
Jo, už to chápu. Tam nalevo je kolonka odpadlík, ochránce a vpravo je zastrašování a šarm. Podle toho, jak se zachovám a přikláním se k odpadlíkovi či ochránci, zvedá mi to dovednosti zastrašování a šarm. Ale tak jde tomu pomoct i rozdělením těch bodů, ne? Já do toho zatím ještě neinvestoval - všechno dávám do bojových vlastností.

say: Hlavně, že diskuze nestojí.
Pivo: když se zobrazí možnost konverzace, kterou zvolit nemůžeš, tak mi to přijde jako pěkná kravina. A zastrašování a šarm je to o čem se tu bavíme. Myslím, že nic jiného možnosti rozhovoru neodemyká.
Pivo, ty jsi šašek=D Stane se ti někdy, že se zažereš tak do hry, aniž bys přemýšlel o tom, co sem záhy napsat?
Že by taková věc ubírala na reálnosti rozhovoru, to se mi osobně moc nezdálo. A ještě nechápu, k čemu jsou ty políčka na zastrašování a šarm - je tam popsané, že odemykají nové možnosti rozhovoru, takže tam toho může být ještě více někdy?

No já osobně jsem na planetě Ilias (nebo tak nějak), takže nevím v jaké fázi hry se necházím, ale ukazatel ani jednoho (ochránce/odpadlík) asi už nezaplním.
Wrexe jsem zachránil a Saren se taky odstřelil sám. Jde fakt jen o to, jakou máš úroveň ochránce/odpadlík. Dle té úrovně se ti odemkne možnost reakce v příslušné barvě. Když nemáš dostatečnou úroveň tak ta možnost tam je, ale v šedém a nedá se zvolit. To mě celkem překvapilo a myslím, že by to tam možnost, která nejde zvolit neměla ani být zobrazena. Ubírá to na realistice rozhovoru.
Policka muzes odemknout pouze pokud mas dostatecnou uroven Ochrance/Odpadlika (to ti ale myslim doslo) a nema cenu se zamerovat na oboje kdyz to vzdy vede ke stejnemu cili. Ja to mel na konci na maximum a podarilo se mi Sarena prekecat at se oddela sam.
Ještě mě napadá, že tam jsou políčka šarm a zastrašování - já je nemám na moc vysoké úrovni, takže jsem měl dvě témata neaktivní.

A s tím inventářem bych taky možná souhlasil, ale že by to byl pro mne nějaký větší problém, to ne. Zkrátka by to šlo prostě udělat i lépe.

A že hra jde dokončit i v úplně základní zbroji, tomu bych i věříl. Já se svojí postavou jsem vpodst. nesmrtelný (teda pokud se nepostavím doprostřed bitevního pole a nenechám do sebe šít).
No ja mel z nejakych 80ti procent Ochrance plneho kdyz jsem ho prekecaval a stejne jsem to musel odkladat.
Je zajímavé, že během mých cca 4 dohrání se mi jej vždy lehce povedlo ukecat. Mno, asi to bude tím, že vždy a za všech okolností hraji za "light-side" :).

Každopádně správné ukecávací peklo přijde až v druhém díle v Samařině loajalitní misi... ;)
Pivo: Wrexe jde zachranit, ale neni to zrovna snadne. Kdyz jsem to nedavno hral podruhe a chtel jsem ho zachranit, musel jsem tu misi odlozit a splnit par dalsich vedlejsich misi abych nabral vic bodu ochrance a prekecal ho. A to jsem mel na konci 100% bodu ochrance. Kralovnu jsem samozrejme zachranil, nemam preci pravo vyhubit celou inteligentni rasu. A ne, zadny dopad to nema koho obetujete.
NateLogan: S těmi itemy souhlasím, ale dost podobně je na tom i KotOR a nějaké další hry od Bioware. Ale jinak si to živě pamatuji, že ME jsem poprvé dohrál se základním brněním a počáteční puškou, a nezaznamenal jsem žádný problém.
Další slabou stránkou je inventář a s předměty samotné. Inventář je nepřehledný a krkolomný (a "vyhazování" stovek předmětů kvůli limitu na 15O kousků v průběhu hry je otrava) a většina itemů ve hře je celkem k ničemu, všechno je to na jedno brdo. Technicky vzato se pouze vylepšují ty čtyři stávající zbraně + brnění. Cesta k obchodníkovi má proto asi stejnou váhu jako hledání nalezišť surovin...
Možná by se ME dal i trochu srovnávat s Vampirem :-) Ale jinak jediná slabá část hry jsou opravdu ty vedlejší mise - jet po prázdné škaredě nadesginované planetě, nalézt základnu, splnit nějakou hovadinu a pak zase zpátky na normandii. Snad jenom možná za ty peníze to trochu stojí, ale já už mám 500 000 čehosik a ještě jsem nebyl u žádného obchodníka pro lepší vybavení :-)

Ale zbytek? Akční stránka je skvělá, kdyby to bylo i horší, vůbec bych se nezlobil - takhle bych si představoval akční stránku u každého RPG, kdyby měl Vampire aspoň z poloviny tak dobrou akční stránku, možná bych mu i tu 80ku dal.

Kecací stránka hry? Taktéž skvělé, řekl bych že i tak o mnoho lepší a atmosferičtější než u Vampire (ale to je osobní vkus, obě hry to mají na vysoké úrovni).

A svou filmovostí si mě ME dostává - hodně jsem ho podcenil a nakonec jsem rád, že jsem se k němu dostal. Už se pak těším, až si zakoupím dvojku, jak bude čas.
To mi na mé otázky neodpoví a podruhé, či potřetí se mi to kvůli toho moc hrát nechce.

Jinak ty expy dovednostní body - není tam toho nějak moc? Já už mám skoro všechno zaplněné a nevím, jestli hrát všechny vedlejší questy už má pak smysl. A to těžení nerostných surovin? Něco přehlížím nebo je to úplně zbytečné zkoumat ty planety? Vždycky dostanu pár informací, že tam něco našly průzkumné týmy nebo si to vytěžím na planetě, ale nevím, co z toho mám :-)