Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (13.01.2025 07:02): Nechce se mi plivat na hry, na které si úplně nevzpomínám, jenom si pamatuju tu emoci podobnou u hraní Broken Swordu 2,5, že vlastně nehraju regulérní pokračování, ale nadstavbu umožňující se vrátit na stejná místa a v tom to bylo fajn. Jestli je to němectvím těžko říct. Německo je adventurní velmoc, ale nejsem si jist, jestli k nákupu licence a vzniku dalších her nevedla právě česká originalita vytvořit prostě dobrou hru namísto vytvoření adventury pro německý trh.
@M.a.t.t. (13.01.2025 07:02): já bych byl z remasteru nadšený, ale myslím, že tolik se nevybere. Ale třeba by na tom mohli zapracovat dodatečně, kdyby se to potom zase normálně prodávalo. Jako prostředí jsou sice pořád super, i když HD by jim slušelo, ale ty postavy by potřebovaly vylepšit jako sůl..
@Red (12.01.2025 23:01): Až na to, za tie zabudnutelné adventúry sú lepšie prijaté v zahraničí, a nielen preto, že sú herne kvalitnejšie. S rešpektom navyše rozširujú a dopĺňajú príbeh jednotky, ktorá úprimne žiadnu dieru do sveta neurobila (a tým pádom je tvojimi slovami zabudnuteľná). A tu radšej tvorcovia volia cestu lazy writingu, hoci ak by chceli, určite by to zvládli. Argument, že je to nemecké a preto nechcú, úplne neberiem.
Za mě by byl remaster super. Původní hru mám rád, ale hodně věcí by šlo vylepšit. Kdyby šlapalo ovládání, animace, byl kvalitní anglický dabing a byl trochu upraven původní konec tak by to imho patřilo ke klasikám typu Syberia nebo Longest Journey. Samozřejmě doba je někde jinde, ale bylo by fajn to představit příští generaci jako super hru a ne nějaký ztrouchnivělý artefakt.

Jinak ty pokračování v čem byly dobrý byly ty původní lokace jinak jsou to zapomenutelný adventury a je dobře že na ně nenavazují.
@stepankoby1 (12.01.2025 21:11): Přesně, mít zásek jen protože si třikrát na něco neklikl je k posrání. Tady v Poslovi mě ještě vyloženě sere potřeba klikat obouma tlacitkama mysi. S tim jsem se jeste nesetkal. Navíc to hra ani neřekne. Takže ze začátku jsem fakt dumal co dělám špatně :D Až mi došlo, co zkusit pravým…

V dobách bez návodů to byli takové soulsovky :D
@jones1240 (12.01.2025 20:00): Jo, někdy mě až překvapuje, kolika lidem přijde zábavný ten starý adventurní zážitek klikání po celé obrazovce, nejasnosti počtu kliknutí, levého x pravého tlačítka a zmatenosti, co s čím zkombinovat. Starší adventury mám sice ve spoustě případů rád, ale zároveň jsem měl za konsenzus, že tohle na nich bylo vždycky nejhorší. :D
Teď mi ještě došlo jak neuctivé, lazy a i lehce egoistické mi přijde to rozhodnutí ignorovat ty dva sequely. Pamatuji si že když jsem byl dítě, tal frnčeli u mých vrstevníků právě ty a jedničku ignorovali :D
@Pluto (12.01.2025 19:46): To asi z tebe mluví nostalgie. Teď to hraju a hnusná polygonová grafika, neostré textury, pomalý a neohrabaný přesun postavy i přes double click, Dead End, Některé puzzly žádají dvakrát kliknout napriklad na dvere aby postava zaregistrovala ze jsou zamcene apod. Animace postav ztuhlé a někdy vyloženě hnusné. Je toho dost. Remaster by se určitě hodil.

Hra je btw fajn, ale dokáži si jí tedy představit hezčí.
Tak bohužel, tvůrci zklamali. Jako nový cíl kampaně na úrovni pěti mega dali tvorbu remasteru původního Posla smrti 1. Ten prostě žádný remaster nepotřebuje, pořád je dobrý tak, jak je. Jakákoliv práce na remasteru je mrhání času i energie všech tvůrců, které by mohli raději investovat do čehokoliv NOVÉHO.
@jones1240 (11.01.2025 15:15): Nebol som si istý, kým som nevidel tých 90 :)

Tak gratulácia, teraz akékoľvek podporenie rozšírenia smerom k lepšiemu, dlhšiemu a prepracovanejšiemu príbehu (či už v rámci DLC alebo hlavnej hry) bude vítané :)
Když se mohlo vybrat na Poldu a hlavně přes sedm milionů na Bulánky (který jsou teď free to play :)), což doteď nechápu, tak tohle byla samozřejmost. Tak rychle jsem to nečekal, ale s tím, že se vybere cílová částka, jsem tak nějak počítal.
Konecne trochu casu, a konecne jsem jim mohl tez hodit nejaky grosik :-)
@veselykralicek (10.01.2025 16:07): Tak já si umím představit tohle v kovovém provedení, když budou dobré formy, tak na tom ani není moc co zkazit. Ale já na tyhle věci na výstavku moc nejsem. Líbí se mi styl artbooků Xzone edice, kdy se všechno vejde do kapsičky na deskách. Mimo turistického deníku ze Someday You'll Return.
@Tarhiel (10.01.2025 14:07): Ta absence anglické verze kampaně je chyba, na kterou jsem upozorňoval už dopředu. Ale autoři se evidentně rozhodli cílit primárně na české hráče (ostatně, kdyby chtěli na cizince, tak musí zvolit kickstarter, protože jakékoliv kampaně na jiné platformě obvykle nemají příliš šancí přilákat cizince),
@veselykralicek (10.01.2025 04:57): Je to tak.

Ja by som ešte dodal, že im by veľmi pomohlo, keby tie prehľady rôznych verzii nenahádzali lenivo do excelu, ale urobili peknú infografiku, tak ako to robia hry na Kickstarteri.

Nikto nie je zvedavý na excelovské tabuľky, ale prehľadný obrázok si rád pozrieš. a okrem toho budú musieť zapracovať na nejakých updatoch počas kampane, aby ľudia mali pocit, že na tom pracujú (aj keď väčšinou v tejto fáze sú akékoľvek detaily len dohady, a kľudne sa počas vývoja môžu ešte mnohokrát zmeniť).

No a ľudia zo zahraničia sú sklamaní, že si nevybrali nejakú anglicky hovoriacu platformu a zdráhajú sa do toho zainvestovať, keďže jazyku nerozumejú.

Dúfam, že sa im cieľová suma podarí vybrať.
@Pluto (09.01.2025 17:05): A nevíš náhodou, jestli ty fyzické verze budou obsahovat i Steam kód? Předpokládám, že jo, ale nikde to tam není uvedené a elektronická verze se nabízí i samostatně.
@veselykralicek (09.01.2025 08:47): Tak já ti to tu okopíruju ať s v obraze :D

Nový hrdina bude Joshua Gordon, což se určitě dozvíš na dnešním Hithitu jak spustí kampaň. Joshua patří do jiné rodinné větve než Samuel. A komentáře pod příspěvkem byly takové:

Někdo:
Smím se zeptat, jak moc je z vašeho pohledu uznáváno tehdejší dvoudílné pokračování od německého studia? Zda jej uznáváte jako oficiální pokračování, nebo se k němu neradi vracíte. Díky za odpověď 

Autoři:
Pokračování od německého studia nebudeme brát jako oficiální pokračování Posla smrti a tudíž na něj nebudeme brát ohled. Veškeré kanonické příběhy tedy pro teď budou akorát původní Posel smrti a Posel smrti: Pouto krve. 
Pokud bude projekt úspěšný, tak bychom do budoucna rádi navázali na původního Posla smrti podle sebe, ale to záleží na tom, jak se bude kampani na Pouto krve dařit.  


Ross: To je to co mě hodně zarazilo.
@Ross (09.01.2025 04:13): FB nemám, tak jsem vděčný za jakoukoli zprostředkovanou informaci.

Na nového Posla se strašně těším, určitě podpořím, stejně jako jsem podpořil kampaň na remaster soundtracku. Jen mi nejde do hlavy, že ta značka tak dlouho ležela u ledu, přitom potenciál určitě měla a najednou se do toho tak opírají.. Remaster, čtvrtý, pátý díl, to haló okolo..

Jak říkám, jsem moc rád, jen 20 let nic a najednou..
@Ross (09.01.2025 08:28): To je zase problém toho, kdo to bude chtít číslovat, proto že autoři očividně jdou cestou slovního podtitulu. Ale já myslím, že si na "nekanoničnost" číslovaných dílů zvyknou, stejně jako si fanoušci Impérium Galactica zvykli na dva třetí díly - preqely, které nejsou preqely (Haegemonia: Legions of Iron a Nexus: The Jupiter Incident). Nebo se budou táhnout debaty jestli spadají do série nebo ne (jako v případě Command & Conquer: Red Alert).
@Malignus (09.01.2025 08:24): také respektuji jejich názor ale jako hráče mě to celkem zarazilo. Pokud bude někdy 5. díl série tak ten bude dělat akorát velké zmatky v celé rodině Gordonů, když by teoreticky pátý díl měl oficiálně navazovat na první (jak zaznělo v komentářích na FB u představení nového hrdiny 4. dílu)
@Ross (09.01.2025 04:13): Co se týče 2 a 3, nejsou to špatné hry, ale na mě působí, že měly mít jiný příběh, ale protože chtěl distributor podojit značku, nechal to naroubovat na první díl. Vysvětlení kletby na konci druhého dílu mi přišlo přitažené za vlasy a je to jeden z velmi mála herních okamžiků, kdy jsem skutečně "hodil facepalm". Pokud autoři prvního dílu 2 a 3 neuznávají, respektuji jejich názor a autorskou vizi.
@Ross (09.01.2025 04:13): Tak připravované Pouto krve bude prequel, takže se bude odehrávat ještě před prvním dílem. Ale vím, že Zdeněk Houb druhý a třetí díl neuznávají (mě se teda oba líbily a rozhodně neudělaly původní hře ostudu). Obdobně na tom je i Ron Gilbert s Monkey Islandy, na kterých se nepodílel. I když nakonec je přeci jen vzal trochu na milost...
Autoři původní hry, kteří chystají Posla smrti 4 na FB psali, že sami neuznávájí Posla smrti 2 a 3 jako oficiální pokračování příběhu.
Jak to máte vy?

Na FB také zaznělo, že pokud bude mít Posel smrti 4 úspěch tak bude i další Posel smrti 5, který má oficiálně navazovat na první díl. To v tom bude solidní guláš.

Jsem z toho trošku zklamaný, byť jsem ty hry začal hrát až teď. První díl mě hodně bavil, brzy dokončím i druhý díl (asi dneska dokonce) a ten se mi též hodně líbí.
Zdravím, kampaň na nového Posla smrti začíná už za pár dní, 9.1. 2025. V kampani je připraveno 28 odměn.

Mezitím se můžete podívat na grafiku, kresby a na novinky o hře na našich FB stránkách: Posel smrti: Pouto krve
Nevíte někdo, jak to bude s rozesílání odměn těm, co podpořili soundtrack na HitHitu? Poslední novinka v červenci psala, že v září, zatím je klid po pěšině a soundtrack na LP se v Xzone už dávno vesele prodává..
@KingNut123 (komentář): mně přišly nejhorší okamžiky ty, kdy má některá postava pro Samuela něco udělat a Vy za ní musíte chodit a ptát se, jestli už to je hotovo, aniž by to brzdila nějaká další aktivita. Myslím vyzvednutí klíče od Marka, zjištění informací od faráře, atd., určitě víte. Prostě Samuel chodí za postavou, jestli už je hotovo - není, tak obejde pár lokací a zkouší to znovu, dokud hra nesoudí, že už je hotovo. Ale na čem to záleží, to neví nikdo.

Největší nevysvětlení mi přijde v sanatoriu, kdy musím použít minci na vázičku, abych získal klíček od lékařské skříňky. Jako proč? V čem spočívá logika tohoto kroku? Na tohle se dá přijít opravdu až metodou zkoušení všeho na všechno, hra to neobhájí a ani v žádném návodě to není nikde vysvětleno. Zřejmě jsem nebyl sám, kdo to nepobral..
@KingNut123 (komentář): Hezky napsáno kamaráde! Posel smrti je pro mě velké jméno! Miluji tuto adventuru, doslova bych se pro ni rozkrájel. Měla pro mě všechno, ale ta atmosféra pro mě byla nejlepší. Miluji tyto hry s tajemnou tématikou a když jsou to adventury, tak je to něco speciálního! A tuto hru bych mohl hrát prostě pořád dokola! Takže asi takhle! :-)
@stepankoby1 (14.04.2024 14:15): Kdosi se na to ptal, přičemž Ni.Bi.Ru. by mělo být co se týče práv v pohodě, ale mám pocit, že to nakonec dopadlo tak, že na Steam nedorazí. Podrobnosti si nepamatuju, jen mě to tehdy zarazilo. Můžu to pak zkusit dohledat.
@Brasikona (20.02.2024 13:55): Jen mě tak napadlo. Když už vidím u té kampaně i remasterovanou hudbu k Ni.Bi.Ru, kterou mám mimochodem taky moc rád, nevíte někdo náhodou, jak je to s autorskými právy k téhle hře a jestli se náhodou taky někde nekutí nápad poslat ji na steam? :)
@montana (10.04.2024 21:36): To asi bude pravda. I když v dnešní době se "gramofony" dají sehnat vcelku v pohodě. Já bych to tedy vlastně kde přehrát měl, ale přece jenom u tchýně není zrovna ideální prostředí na přehrávání hudby :)

Jinak Xzone Edice je stále parádní a ten první slovenský kousek, co bude letos, vypadá dobře. Jen teda nechat jubilejní desátý kousek sousedům :)
@Thorar (23.02.2024 11:40): no, já se spíš bojím, aby to nedopadlo jako s tím remakem 2017. Ty pokračování jsou takový zrádný. Ale necháme se samozřejmě překvapit.:-)

Ale stačila by mi docela taková péče jako podpora vysokých rozlišení, přidání bonusů, videí a miniher do menu hry, stejně jako to měla třeba dvojka a trojka..
Tak jestli tohle bylo jen test zájmu, tak myslím, že už teď úspěšný a brzo přijde kampaň na další dil :-)
@veselykralicek (23.02.2024 10:28): Tak to je jasné, že hlavním cílem je vyprodání té limitky a doufám, že to bude stačit jako impuls k vytvoření prequelu. Respektive doufám, že k tomu stačilo těch cílových 70 tisíc :)
Člověk si jen projede ty screenshoty v tý kampani a úplně má chuť si to zase zahrát.:-D

Ale podle mě kampaň nějaký extra bambilióny nevydělá. Až (jestli) se vyprodá ta limitka, tak už podle mě není kam moc stoupat..
Tak už jsem taky podpořil. Ty CDčka mě upřímně nelákají tolik jako ty bonusy. Ale zase je pravda, že kdyby se na mě ta limitka nedostala, tak by mi to bylo asi dost líto..

Než že by šlo konkrétně o tý CDčka v ní.
[neexistující příspěvek]: Ale upřímně, pořád jsem toho názoru, že na návratu Posla (všech) to nic nemění, že k tomu skutečně dochází. A teď už je ten další díl víc než jen na spadnutí, ale to jsem tam tehdy ještě samozřejmě seknout nemohla.

Ale ty jo... Chudák Posel bohů! Já usilovala o to, aby byl v titulku i on, a nakonec na něj opravdu všichni zapomínají, chudák Standa, chudák Martin... :)) Ale zpětně jsem ještě přemýšlela o Alter Egu – tam bude zajímavé to pojetí, protože jsem si včera vzpomněla, že tam byl využit i soundtrack Posla smrti, pokud mě vzpomínky neklamou. Uvidíme...