Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@stepankoby1 (16.01.2025 21:24): Tak já tu nostalgii v komentáři zmínil jen dvakrát. Já vůbec nechtěl tím naznačovat že Posla lidi mají rádi jen a pouze kvůli nostalgii, ale ona tam hraje roli. Je to hra kterou zná opravdu velký počet lidí, mezi kterými jsou i nehráči a ta nostalgie pro dost z nich i hraje roli. Spíš jsem jen chtěl ukázat že ty další projekty jsou prostě horší protože už méně lidí má na nich růžové brýle, thats all.

S tím co píšeš souhlasím a jak zmiňuješ záleží i na tom jak se o daný žánr hráč zajímá. Právě kvůli velkému počtu lidí co tuto hru znají, tak je tam i dost lidí kteří adventury či mystery žánr nehrají a mají za sebou jen pár českých adventur atd. Takže pro ně je to úplně wau. Já se o ten žánr zajímám hodně a nahráno mám a holt bohužel nejsem tak udělanej z Posla. Což je spíš o vkusu než že bych měl nějak nahráno, ve výsledku jde stejně jen o osobní vkus.

Ta polarizace je blbá no, v tom máš pravdu. Jedni na sílu až fanaticky obhajují ty mumínkáte nunate české ručičky tutununu a další na sílu či i kvůli odlišnosti bojují proti tomu. Mě už není 15 abych tu vykřikoval že je něco sračka jen protože se chci odlišit. Mě Posel bavil ale ty chyby mi vadili. Spíš mě obecně lehce zaráží jak lidi tu kritiku vůči té hře nedávají a mají s tím problém. Musí sem něco napsat jak s tím nesouhlasí nebo jak jim to nepřijde a to ne jen u Posla ale celkově. To mě mrzí. Šáhneš na klenot dovolíš si dát konstruktivní kritiku, je to špatně. Ale díky za to co jsi napsal, máš pravdu :)




@Ross (17.01.2025 05:49): :D Já hraji i starší hry než Posel, mě opravdu o grafiku nejde, jen mě osobně vadí tahle polygonová grafika a rendery to nemá se stařím co dělat. Já takhle kritizoval i Ark of Time, jenž je ještě hnusnější než Posel.

Já bych upřímně doporučil si třeba dát zahraniční legendy adventurního žánru.

Btw: Moc se těším až dám Memento Mori, tento rok padne.
Já tuhle hru hrál poprvé teprve loni a hodně mě to bavilo. Nic jsem o hře předem nevěděl, kromě toho že existuje. Nic z příběhu jsem předem nevěděl a bavil mě. Takže u mě nostalgie neplatí.

Věděl jsem, že to je přes 20 let stará hra tak nebudu řešit kvalitu postav a grafiky. Odpovídá své době a myslím si, že vůbec neurazí ani dneska. Ponurá atmosféra se jim povedla na maximum.

Ještě mi chybí dohrát třetí díl. Ještě bych chtěl zkusit jiné české adventury, které jsem nehrál, zejména ty 20-30 let staré z doby, kdy to vše začínalo.
Mě dráždí dvě věci. První je argument nostalgie a druhé českost. Je to takový odzbrojující, člověk moc nemá jak se bránit. Přitom bych řekl, že většina lidí tu hrála stejně jako já první jiné světové adventury od MI, Indiana Jones, Kyrandia, Day of Tentacle po Syberii a Longest Journey. Stejně tak si myslím, že spousta z nás je hrála v překladu nebo hrála jiné české hry, které jsou hodnoceny po zásluze negativně. Jenomže hodnotíme nějak špatně, protože nostalgie a jsme Češi. Ale to je takovej můj rant, Jones je v tomhle, minimálně napůl, nevinně:)
@jones1240 (komentář): Moc bych to s tou nostalgií nepřeháněl. Taky jsem to hrál poprvé teprve před pár lety během covidu, a celkem dost se mi to tehdy líbilo, přestože ty chyby tam vnímám a vnímal jsem i tehdy. Zrovna u dvou Poslů mi přijde, že nejde o moc dlouhé hry (Posel smrti na 10-15 hodin, Nibiru je tak na 5-10 hodin, podle záseku u kuliček :D ), a tak je o dost větší role náladotvornosti, atmošky a námětu a hodně silný vliv má i pravidlo prvního objevu - pokud to hraješ jako první detektivku, je zážitek výrazně silnější. Podobný efekt má i první Mafie, Vietcong nebo ze zahraničí Skyrim. Všechno jsou to herně fajn zážitky se skvělou atmoškou, náladotvorností, námětem, příběhově dobré a dobře je dotváří soundtrack. Ale pokud podobných věcí hraješ víc, narazíš pochopitelně na kvalitnější a lepší zážitky.

V Česku mi jinak přijde strašně naprd ta polarizace u "národních klenotů" na dvě strany. Jedna ti řekne "je to naše, je to boží" a druhá "je to naše a je to mega přeceňovaný, zahrajte si něco kvalitnějšího lidi". Nejednou jsem ji teda udělal taky během let, o tom žádná, ale aktuálně mi přijde mnohem víc fajn a zdravější přístup "jo, jsou na tom dobré části a líbilo se mi to, i když znám lepší věci". Jako jsi vlastně udělal ty na konci svého komentáře, takže za to respekt. :D
@Pluto (16.01.2025 13:44): No, ví se to, hned potom co řekl že je Gordon ho pustili. Ale bylo toho více. Celkově ten writing mi přijde nevýraznej a unylej. Rozdíl je taky o situaci. Tady řeší záhadnou smrt svého dědy a zmizení obou členů jeho rodiny. Myslím si že spíš mu jde hlavně o to aby se dovnitř dostal a ne že nechce využívat privilegia :D
@jones1240 (16.01.2025 13:42): Jak kdy a jak kdo. Já třeba nemám rád privilegia a když to jde, tak se snažím nevyužívat známostí. Ale hru si už nepamatuju, nevím souvislosti, nevím, jak moc je známé, že je jeho příbuzný, jestli tam jde poprvé apod.
@Pluto (16.01.2025 13:38): Hele vždyť v pohodě, nazory se liší. Mě prislo jen komicke ze prvne rekne ze jde za pacientem a pak ze prisel za Robertem. Pričemž to rekl az po vyzvani od sestricky. Preci kdyz nekam jdes kde je tvuj stryc reditel, tak se tim prokazes prvne ne?
@jones1240 (16.01.2025 13:30): No, komentář jsem si přečetl a i když jsem posla hrál hodně dávno, moc se s ním neztotožňuju. Ani ta uvedená ukázka mi nepřijde nepovedená. To Nibiru jsem hrál relativně nedávno (vloni) a hodně se mi to líbilo. Ale třeba mě to přiměje v pokračování dohrávání starých českých adventur, i když před Reprobates bych asi měl dát dle posloupnosti ještě Swigrida, Dreamland, Gooku či Horké léto. Každopádně, ještě před vydáním Pouta krve bych měl dát i všechny tři Posly, abych pak mohl srovnávat. Ale do roku 2027 mám ještě čas.
@Pluto (16.01.2025 13:26): No Nibiru, podle mě jasně ukazuje a objevují se v něm mnohonásobně více chyby jenž jsem viděl v Poslovi.

Já jsem napsal že kvůli absenci nostalgie jsou na tom hůře (to byla nadsázka a popíchnutí). Ale je zvykem a stává se že i horší tituly jsou vyzdvihovány právě kvůli nostalgii. Bylo to myšlené nadneseně. To že jejich další tituly dělali jiní lidi nic nemění, faktem je že hry od Studia Future Games jsou po Poslovi Znatelně horší.

Ale díky za info.

Faktem zůstává že ty výtky co mám k Poslovi zůstávají :)
@jones1240 (komentář): Jen bych upozornil, že další hry od Futuregames (nepočítám předchozího Posla Bohů ani jeho remake Nibiru) nepsal autor Posla Smrti, ale úplně jiní scénáristi a designéři. A ty další hry nedosáhly nižších hodnocení kvůli nostalgii, ale jednoduše kvůli tomu, že jsou skutečně o dost horší.
@Red (16.01.2025 13:04): Hrál jsem Nibiru které přímo dojíždí na příšerné dialogy a nevýrazné postavy, ta pohádka to samé. Reprobates taky není klenot ve stylu dialogů atd. Alter Ego za svých dob mám pocit sklízelo ve Score a dalších časácích nižší hodnocení. Každopádně jsem to myslel v průměru. Měl jsem to asi lépe frázovat stylem "Bez nostalgie nikdy nedosáhli takových čísel jako Posel Smrti (v hodnocení)" což je bohužel pravda. Jejich adventury jsou poté zapomenutelné.

To že jsem ty hry nehodnotil neznamená že jsem je nehrál. Nehodnotím, tituly jenž jsem nedokončil či je hrál tak dávno že to nechci hodnotit protože by to nebylo fér.
"Všimněte si, že ostatní hry od Future Games už neměly tak dobré hodnocení jako tato. Proč? Protože dojely na absenci nostalgie. Špatné dialogy a nezajímavé postavy jsou něco, co se v jejich hrách opakuje, a už to prosakovalo více a více znatelně."

To je zajímavý závěr, ale podle čeho soudíš? Kolik si toho odehrál? U komentářů například u posledního a jinak kritizovaného Alter Ego jsou naopak postavy a dialogy často mezi hlavními klady.
@M.a.t.t. (13.01.2025 07:02): Nechce se mi plivat na hry, na které si úplně nevzpomínám, jenom si pamatuju tu emoci podobnou u hraní Broken Swordu 2,5, že vlastně nehraju regulérní pokračování, ale nadstavbu umožňující se vrátit na stejná místa a v tom to bylo fajn. Jestli je to němectvím těžko říct. Německo je adventurní velmoc, ale nejsem si jist, jestli k nákupu licence a vzniku dalších her nevedla právě česká originalita vytvořit prostě dobrou hru namísto vytvoření adventury pro německý trh.
@M.a.t.t. (13.01.2025 07:02): já bych byl z remasteru nadšený, ale myslím, že tolik se nevybere. Ale třeba by na tom mohli zapracovat dodatečně, kdyby se to potom zase normálně prodávalo. Jako prostředí jsou sice pořád super, i když HD by jim slušelo, ale ty postavy by potřebovaly vylepšit jako sůl..
@Red (12.01.2025 23:01): Až na to, za tie zabudnutelné adventúry sú lepšie prijaté v zahraničí, a nielen preto, že sú herne kvalitnejšie. S rešpektom navyše rozširujú a dopĺňajú príbeh jednotky, ktorá úprimne žiadnu dieru do sveta neurobila (a tým pádom je tvojimi slovami zabudnuteľná). A tu radšej tvorcovia volia cestu lazy writingu, hoci ak by chceli, určite by to zvládli. Argument, že je to nemecké a preto nechcú, úplne neberiem.
Za mě by byl remaster super. Původní hru mám rád, ale hodně věcí by šlo vylepšit. Kdyby šlapalo ovládání, animace, byl kvalitní anglický dabing a byl trochu upraven původní konec tak by to imho patřilo ke klasikám typu Syberia nebo Longest Journey. Samozřejmě doba je někde jinde, ale bylo by fajn to představit příští generaci jako super hru a ne nějaký ztrouchnivělý artefakt.

Jinak ty pokračování v čem byly dobrý byly ty původní lokace jinak jsou to zapomenutelný adventury a je dobře že na ně nenavazují.
@stepankoby1 (12.01.2025 21:11): Přesně, mít zásek jen protože si třikrát na něco neklikl je k posrání. Tady v Poslovi mě ještě vyloženě sere potřeba klikat obouma tlacitkama mysi. S tim jsem se jeste nesetkal. Navíc to hra ani neřekne. Takže ze začátku jsem fakt dumal co dělám špatně :D Až mi došlo, co zkusit pravým…

V dobách bez návodů to byli takové soulsovky :D
@jones1240 (12.01.2025 20:00): Jo, někdy mě až překvapuje, kolika lidem přijde zábavný ten starý adventurní zážitek klikání po celé obrazovce, nejasnosti počtu kliknutí, levého x pravého tlačítka a zmatenosti, co s čím zkombinovat. Starší adventury mám sice ve spoustě případů rád, ale zároveň jsem měl za konsenzus, že tohle na nich bylo vždycky nejhorší. :D
Teď mi ještě došlo jak neuctivé, lazy a i lehce egoistické mi přijde to rozhodnutí ignorovat ty dva sequely. Pamatuji si že když jsem byl dítě, tal frnčeli u mých vrstevníků právě ty a jedničku ignorovali :D
@Pluto (12.01.2025 19:46): To asi z tebe mluví nostalgie. Teď to hraju a hnusná polygonová grafika, neostré textury, pomalý a neohrabaný přesun postavy i přes double click, Dead End, Některé puzzly žádají dvakrát kliknout napriklad na dvere aby postava zaregistrovala ze jsou zamcene apod. Animace postav ztuhlé a někdy vyloženě hnusné. Je toho dost. Remaster by se určitě hodil.

Hra je btw fajn, ale dokáži si jí tedy představit hezčí.
Tak bohužel, tvůrci zklamali. Jako nový cíl kampaně na úrovni pěti mega dali tvorbu remasteru původního Posla smrti 1. Ten prostě žádný remaster nepotřebuje, pořád je dobrý tak, jak je. Jakákoliv práce na remasteru je mrhání času i energie všech tvůrců, které by mohli raději investovat do čehokoliv NOVÉHO.
@jones1240 (11.01.2025 15:15): Nebol som si istý, kým som nevidel tých 90 :)

Tak gratulácia, teraz akékoľvek podporenie rozšírenia smerom k lepšiemu, dlhšiemu a prepracovanejšiemu príbehu (či už v rámci DLC alebo hlavnej hry) bude vítané :)
Když se mohlo vybrat na Poldu a hlavně přes sedm milionů na Bulánky (který jsou teď free to play :)), což doteď nechápu, tak tohle byla samozřejmost. Tak rychle jsem to nečekal, ale s tím, že se vybere cílová částka, jsem tak nějak počítal.
Konecne trochu casu, a konecne jsem jim mohl tez hodit nejaky grosik :-)
@veselykralicek (10.01.2025 16:07): Tak já si umím představit tohle v kovovém provedení, když budou dobré formy, tak na tom ani není moc co zkazit. Ale já na tyhle věci na výstavku moc nejsem. Líbí se mi styl artbooků Xzone edice, kdy se všechno vejde do kapsičky na deskách. Mimo turistického deníku ze Someday You'll Return.
@Tarhiel (10.01.2025 14:07): Ta absence anglické verze kampaně je chyba, na kterou jsem upozorňoval už dopředu. Ale autoři se evidentně rozhodli cílit primárně na české hráče (ostatně, kdyby chtěli na cizince, tak musí zvolit kickstarter, protože jakékoliv kampaně na jiné platformě obvykle nemají příliš šancí přilákat cizince),
@veselykralicek (10.01.2025 04:57): Je to tak.

Ja by som ešte dodal, že im by veľmi pomohlo, keby tie prehľady rôznych verzii nenahádzali lenivo do excelu, ale urobili peknú infografiku, tak ako to robia hry na Kickstarteri.

Nikto nie je zvedavý na excelovské tabuľky, ale prehľadný obrázok si rád pozrieš. a okrem toho budú musieť zapracovať na nejakých updatoch počas kampane, aby ľudia mali pocit, že na tom pracujú (aj keď väčšinou v tejto fáze sú akékoľvek detaily len dohady, a kľudne sa počas vývoja môžu ešte mnohokrát zmeniť).

No a ľudia zo zahraničia sú sklamaní, že si nevybrali nejakú anglicky hovoriacu platformu a zdráhajú sa do toho zainvestovať, keďže jazyku nerozumejú.

Dúfam, že sa im cieľová suma podarí vybrať.