Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Chuck (09.11.2015 11:46): V tomhle baráku nic není. Záleží, co jsi minul, na tý stěně ve finále bys to měl vidět. Od začátku hry to jde myslím takhle: pasti v lese, přejetej týpek nakolejích, ferda ve skafandru, portálový dům, čarodějnice v lese, vražda na hřbitově, vražda v dolech, prokletý horník (to je možná optional), smrt pod hrází a pak finální barák.
Je možné na konci hry napravit nesplnění některých úkolů a dozvědět se tak závěr celého příběhu? Vyhodilo mě to před ten barák za mostem (ten bez portálu) a babo raď! Celý jsem ho znovu prolezl, přečetl si ten vzkaz za dveřmi, ale na nic jiného jsem nenarazil.
@Karasman (06.11.2015 07:34): Já vím, ale to bych nebyl já, abych se jen tak bezcílně nepotuloval krajinou :) Samozřejmě když víš co a jak, tak hru není problém dát relativně rychle, ale já zase chci upadnout do tý atmosféry, hudby a postup podle nálady kombinovat s bezcílných chozením a vnímáním toho prostředí :)
Já to předevčírem znovu dohrál (dával jsem si redux) a ty doly jsou fakt nejnudnější část, jinak je to ale masterpiece, zvedám na 80%. A teleportační barák jsem dal napoprvé s jednou chybou... :-)
@Bodkin (05.11.2015 17:58): No já si právě říkal, kde najít nějakou spojitost a že musí někde existovat. Mrknu se na to, díky. Ve skutečnosti se mi s tím seknout jednou provždy nechce.
@Chuck (05.11.2015 17:49): V tom labyrintu potřebuješ najít 5 nebo kolik mrtvol, které ti pak pomůžou s rozlousknutím toho kódu. Tohle sem splnil vpodstatě omylem, nebál bych se najití si mapky.
Tak jsem se posunul do dolů a i když jsem spoustu úkolů splnil, nakonec po shlédnutí videa zjistím, že jsem jich udělal tak 50%. Pak se dostanu k nějakému kruhu, který mám poskládat a jsem v koncích. Tohle na mě asi fakt není.
Hodina a půl není žádnej extrém, když si vezmu, jak má tahle hra krásný prostředí :) Já si pamatuju, jak jsem to hrál v noci a to byla vždycky nepřetržitá šňůra x několika hodin bez přestávky :)
@TRIAn29 (30.10.2015 01:47): Tak včera jsem se nakonec záhadně prokousal tím portálovým domem a chronologicky dal dohromady, co se událo na těch kolejích, kam jsem se musel vrátit, tak uvidíme.
@Chuck (29.10.2015 18:29): Určitě se na to nevykašli, byla by to škoda. Inspirací Ti může být, že já jako těžce neadventurní hráč jsem měl taky tentýž problém... a nakonec jsem si to užíval :)
@Chuck (29.10.2015 13:26): Na portálový dům se nemůžeš vykašlat, ale můžeš ho klidně nechat být a vrátit se k němu později , kdy pravděpodobně už budeš vědět, jak ten puzzle řešit. Karasman tím chtěl říct, že indicií k tomu puzzlu je ten dům nedaleko od toho domu, kde puzzle řešíš. Prostě se neboj tam trochu porozhlédnout, to řešení dřív nebo později nemůžeš přehlídnout.

"Je fakt, že jak jsem si všiml ve walkthroughu..." Pokud jsi "nesložil" celou animaci od začátku do jejího konce, tak je někde chyba nebo jsi něco opomenul. Pokud při jejím skládání uděláš chybu, tak Ti to hra dá najevo a v momentě chyby animace končí. Když ji složíš správně, uvidíš celou scénu tak, jak se chronologicky odehrála. Pokud ani tohle Ti nepomůže, tak snad neřeknu toho moc, když zmíním, že jsem musel s tou mašinou zacouvat na místo činu a zároveň tam byl určitý předmět, který bylo potřeba sebrat a na blízkém místě s ním provést interakci.. tedy v místě, kde to hra nabídla.
@Bodkin (26.10.2015 10:56): Hm, takže na ten portálový dům se tak jako tak vykašlat nemůžu, co? Tudíž, jestli mám na něm zakysnout teď nebo později, je ve finále jedno. :-/

@Karasman (24.10.2015 07:59): Tvoje vysvětlení bohužel moc nepomáhá.

@Crash (23.10.2015 17:35): Je fakt, že jak jsem si všiml ve walkthroughu, u těch kolejí se mi nezobrazila animace toho, jak se to všechno stalo, popř. mohlo stát (nehoda na trati).
@Chuck (26.10.2015 10:15): Vzalo mi to necelé 4 hodiny, pravda je, že chvíli jsem se tam motal dokola, ale pak jsem pohaluzi prošel jeden labyrint docela rychle (blbě jsem pochopil světýlka :D) a to jsem na ten 'vidící' trik co zmiňuje Karas přišel až na samotném konci, takže... to klidně může být i o hodinku dvě víc.
@Garret (23.10.2015 15:26): Neser! :-)

@JohnCZ (23.10.2015 17:07): V tom je asi ten hlavní problém, ale pokusím se to u téhle hry napravit. ;-)

@Maximus (23.10.2015 17:12): Jo, taktizování a vyčkávání je u stealth her občas pěkná pakárna, takže souhlas s Tebou. ;-)

@Crash (23.10.2015 17:35): Věř mi, že bych s tím seknul dost nerad, takže moc díky za tipy a budu věřit, že k té hře později získám přátelštější přístup.

@Karasman (24.10.2015 07:59): Upřímně se Ti přiznám, že mi to u takových úkolů trochu hůř zapaluje, což je zrovna u adventur dost zásadní kámen úrazu. Ale snad už se s tím nějak poperu.

@Bodkin (23.10.2015 23:40): Měl jsem zato, že tak krátká ta hra není.
Chuck: Ten portalovy dum je v podstate jednoduchy. Proste musíš správně tipnout,jestli ta místnost,kterou to tam ukazuje,do toho místa patří. Takže pokud vidíš,ze jsi v rohu baraku,musis ten to vidět i v ty mlze apod. Když už jsem věděl,co dělat,tak jsem to dal na první pokus. A když nebudeš vědět, tak se podívej na ten barák vedle .
@Chuck (23.10.2015 14:57): Byla by škoda s tím seknout hned na začátku, protože máš pocit, že ti to nejde. Zkusím ti dát pár obecných tipů a rad ohledně designu téhle hry, což by ti mělo pomoct, aniž bych nějak zásadně spoileroval. Do spoileru to dávám spíš kvůli ostatním co to nehráli a chtějí si na všechno přijít sami.

Podstatná věc je ta, že mapa této hry je rozdělena do několika přirozeně ohraničených oblastí. To slovo "ohraničené" musíš brát s rezervou, neznamená to, že by se nedalo projít z jedné oblasti do druhé, je to otevřený svět, ale jsou tam většinou znát přirozené hranice. V každé z těchto oblastí se nachází jeden problém, který je potřeba vyřešit. Vše pro vyřešení tohoto problému najdeš uvnitř té jediné oblasti, není potřeba běhat na druhý konec mapy pro něco a pak se zase vracet zpět. Pokud vyřešíš tento problém, stane se něco, co tě dál posune v příběhu hry, podobně jak si to zažil na začátku v tom lesíku s pastmi.

Právě ten lesík s pastmi na začátku je první takovou oblastí a pokud si v tom lesíku našel všechny ty pasti, tak se něco stalo. Vzhledem k tomu, že už jsi u těch baráků, tak bys měl mít za sebou další dvě oblasti, ve kterých, pokud si vyřešil příslušné problémy, se něco stalo (cutscéna, rozhovor, apod.). Pokud si nic takového nezažil, budeš se tam muset vrátit. Baráky jsou další takovou oblastí a tak to jde dál a dál.
Nicméně nic ti vlastně nebrání v tom se dostat až skoro na konec hry, bez vyřešení jediného problému. Do úplného závěru se ale samozřejmě nedostaneš.

Ještě bych možná zmínil jednu věc, na kterou já sám jsem třeba přišel až někdy v poslední třetině hry, čímž jsem si trochu nechtěně a netuše zvýšil obtížnost. Pokud si na to ale už přišel, tak nic. :) Asi si už při prozkoumávání některých věcí narazil na situaci, že se ti na obrazovce začaly "míchat" názvy věci, kterou je potřeba nalézt. Když se v takovém připadě začneš s postavou otáčet, názvy se začnou buď roztahovat a nebo shlukovat. A když se ti podaří otočit do směru, kde se hledaná věc ukrývá, tak se názvy sloučí a ten text se stane klikatelným a ukáže se ti přesně místo, kde hledaná věc leží. Čímž se stává hledání v několika případech výrazně jednodušší.
@Chuck (23.10.2015 14:57): Nezoufej :) Budiž Ti útěchou, že já jsem se dostal do stejné situace, které jsem se pak později smál :) Crash to napsal to výstižně. Jestli Ti to pomůže, tak tahle část byla v mém případě nejdelší, na žádnou jinou situaci, která by mi tolik vrtala hlavou, jsem nenarazil. Ale to vše si můžeš přečíst ve spoilerech, až hru dohraješ. Klíč bývá někdy jednodušší, než se zdá :)
@Crash (23.10.2015 14:53): Já jsem se jakousi nápovědu najít snažil, ale měl jsem zato, že je ukryta v tom dopise u vstupu. Ale jak to tak vidím, neuhodl jsem. :-/ Obávám se, že jakmile narazím na takový zákys takhle brzy, k těm dalším se možná už ani nedostanu. :-(
@Chuck (23.10.2015 14:50): Pokud se chceš dostat k závěru hry, tak ten portálový dům vyřešit musíš. Ale nemusíš ho řešit hned, můžeš si to nechat na jindy. Každopádně pokud budeš pozorný, tak je tam dosti jasná nápověda jak ten dům vyřešit. A snad ti moc neprozradím, když ti řeknu, že ta nápověda není v tom domě.
@Garret (23.10.2015 13:23): Tak mě tak nějak ani nebaví tu mapu proletět, ale ani prozkoumávat každou větvičku, na kterou šlápnu. Ale např. mě zajímá, jestli u toho baráku, jak je po vstupu jakýsi dopis, musím bezpodmínečně dům projít tak, abych vstoupil do té jedné místnosti, kterou hra požaduje. Nějak totiž pořád nechápu, jak tu místnost po projití těch "mlh" objevit a jak ty náhledy správně přepínat. No a pokud se třeba na tohle konkrétně vykašlu, tak jestli se mi to nějak při dalším postupu hrou vymstí.

@TRIAn29 (23.10.2015 13:30): Možná si jen musím zvyknout a všechno to nějak podobně pobrat.
@Chuck (23.10.2015 10:26): Já osobně jsem se tomu odevzdal, takže jsem tuhle otázku moc neřešil. Pokud si tu mapu projdeš, tak zjistíš, že není až tak úplně obrovská, jak se na první pohled může zdát. Ona většina činností, kde dojdeš nějakého postupu nebo zakončení je propojena se Steam achievementy (pokud máš steam verzi) nebo nějakým logickým vyústěním nebo dedukcí.... a těch "úkolů" není zas tolik, aby tam člověk nějak výrazněji bloudil. Ta hra je alespoň podle mého udělaná tak, aby tam v zásadě nešlo nějak dlouho bloudit, protože některé situace člověka navedou, kam dále jít a jakým směrem se vydat (pokud tedy jde později o dějovou linii). Já zvolil kompromis a tak nějak střízlivě jsem pátral i tam, kde jsem nemusel, protože mě to bavilo. Ten pocit bloudění u mě nenastal, resp. nikdy netrval víc jak nějakou relativně snesitelnou dobu :)
@Garret (22.10.2015 18:57)@Karasman (22.10.2015 19:37): Tak co si z toho vybrat? :-) Měl jsem hlavně na mysli důležitost pro plnění úkolů. Pak mi zatím ještě není jasné, jak poznám, že jsem něco nesplnil. Včera jsem třeba procházel ten první barák za druhým mostem, kde je určitý systém procházení (moc jsem ho teda nepobral) a pokud třeba zrovna tenhle barák minu, co pak bude dál, resp. jak pocítím, že jsem tam něco zásadního neudělal?
@Chuck (22.10.2015 17:33): Má to smysl pouze pokud se chceš kochat grafikou. Rozhodně nebudeš nacházet tuny předmětů (těch pár potřebných pro aktuální úkol je vždy někde ve velice blízkém okolí) ani nic jiného. Vše je jen kulisa.
Zeptám se poněkud blbě, ale snad mi to jako neadventuristovi prominete. Do jaké míry má smysl detailně šmejdit po venkovních lokacích? Ona ta mapa přece jen není nejmenší (ale je fakt, že také ne největší). Opuštěné domy se snažím prozkoumávat co nejvíc, ale vnějšek někdy "ojebávám" a obávám se, aby se mi to nevymstilo.
Není ta stupnice jakože renderuješ 2x větší rozlišení a vecpeš ho do toho menšího zobrazení? S tím tu Say experimentuje vždycky.

Ať se to dobře počítá použiju prehistorická data: do rozlišení 800*600 nacpat 1600*1200 kvalitu.
Tak při přednastavení grafiky na "ultra" mi hra jede na 17 fps. :-) Ovšem nastavím-li všechno na "vyšší" a antialiasing na nejvyšší, tedy "TAA" a "Rozlišení stupnice" z 200 na 100% (co to vůbec je??), tak jsem na 60 fps.
U her je to pohoda stylem "rozehrát více najednou". Ale co teprve já u knih... Ta hromada knih u kterých jsem v půlce,,, a stále kupuju nové. Jsem hrozný čtenář :D
@Karasman (19.10.2015 18:58): Možná jsem to s tou hodinou přehnal, ale ať jsem se snažil sebevíc, prostě jsem na to nepřišel. Teprve když jsem našel a prokoukl ten druhý dům, najednou mi bylo vše jasné. Já jsem návod použil až ze zvědavosti úplně nakonec a to taky pro bonusový achievement, protože už jsem neměl sílu nekonečně bloumat po okolí... ale je pravda, že jsem úplně zapomněl na ten granát, který jsem poprvé našel a sebral :) Co se týká té přehrady, tak zase jsem měl štěstí a v tomhle problém neměl,.. pořád jsem měl tendenci se procházet a kochat se a chtěl jsem projít úplně všechna přístupná místa (zejména projít interiéry a prohlídnout je ze všech stran) a tak s tímhle problém nebyl :)

Když na to tak vzpomínám, tak mě napadá, že bych si zase udělal virtuální procházku do virtuálního lesa :))
@TRIAn29 (19.10.2015 17:42): Tak zrovna portálový dům jsem udělal na druhý pokus a to ten první byl jen testovací. To je zrovna věc, která může vypadat frustrujícně, ale je naprosto logická a v tom portálu je vždycky vidět, kde je okno, dveře (případně jen stěna) apod. a podle toho jde vidět, jestli to do toho domu pasuje nebo ne. Havrana jsem taky hledal jen pár minut, ale ovládání přehrady jsem taky zjistil až v návodu - holt už jsem starej a nemam čas ani náladu, abych zkoušel hodinu kde co... :-).[spoiler] Jo a do návodu jsem ještě kouknul kvůli bonusovému achievu, protože jsem nevěděl, že jde ten [spoiler]granát hodit do vody... :-)
@Garret (19.10.2015 16:24): Tak to jsme vytuhli asi tak nastejno, kolem havrana jsem šel asi desetkrát než jsem si ho všiml a už jsem si taky zoufal. A pak jsem přehlídl, že se dá ovládat ta turbína pod přehradou, takže jsem se vrátil výtahem nahoru a hledal nějakou cestu tam, a nakonec přišel na řadu návod.
@Garret (19.10.2015 16:24): Tady je vidět, jak rozdílné situace různí hráči v té hře zažívají :) S touto situací jsem neměl vůbec problém, havrana jsem hledal asi 2-3 minuty od momentu, co jsem se dal do pátrání nejbližšího okolí. . Naproti tomu mi dal zabrat portálový dům, kdy jsem se asi hodinu snažil přijít na kloub tomu puzzlu, abych to posléze vzdal a za cca. asi deset minut věděl, co a jak.

Btw: jeden puzzle (pokud se to dá tak nazvat), jsem zdolal úplnou náhodou. Na konci, jak je vstup do sklepení onoho vyhořelého domu, tak ona kombinace, která se zadává na kouli, tak tu jsem trefil náhodou po chvíli aniž bych znal vlastní klíč toho, co a proč se tam vlastně zadává.

Jinak soundtrack je bombový, neustále ho přehrávám dokola a dokola a to už mám nějakou chvíli hru odehranou :)