Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Na Zaklínače jsem se hrozně těšil, ale trvalo mi to tři roky a čtyři rozehrání než jsem se konečně dostal přes druhou kapitolu až k závěrečným titulkům. Mé počáteční nadšení zaklínačským světem pomalu začalo ustupovat a ve Wizimě jsem pochopil, že opravdu nehraji za Geralta, ale nějakého amnézií postiženého zaklínače. Nejsem žádný velký fanoušek zaklínačské ságy, ale stejně jsem se po celou dobu nemohl přenést s rozhodnutím vývojářů hrát za Geralta s amnézií a zasazení po sáze. Možná kdyby šlo o nějaký prequel a nebo o neznámého zaklínače.
Hlavní příběhová linka není zrovna žádný zázrak (asi jako tenhle komentář ;), a tak v hraní mě udržel samotný svět, postavy a nápadité úkoly. Byla příjemná změna se pohybovat v realističtějším světě, lokalitám připomínajícím Evropu a nám bližší mytologii. Chvályhodné je i zaměření na dospělejší publikum a nedělání ústupků pro získání nižšího ratingu. I když sbírání karet, mi přišlo takové křečovité a zapadalo bohužel do konceptu více všeho. Geralt se otáčí víc za sukněmi než Jaskier. Lokace jsou narvané rozmanitými nestvůrami, které se neustále objevují znova a znova.
S nestvůrami souvisí bojový systém, s kterým si autoři z CD Projekt RED dali opravdu práci. I když jsem hrál na normální obtížnost a nebyl jsem vyloženě nucen využívat všech vymožeností, tak jsem se tak snažil činit. Studoval jsem slabiny nepřátel, používal jsem lektvary, oleje, znamení, různé styly boje, zbraně a ke konci i nějakou tu petardu. Různých kombinací je nepřeberné množství a úspěšně se daří nahradit ne až tak rozvětvený dovednostní strom. Kvalitou za bojovým systémem nezaostává alchymie, kdy je možné zkoušet i vlastní recepty, ale vzhledem k počtu receptů možná i zbytečné.
Tak jak dokáže být bojový systém neskutečně variabilní a propracovaný, je až s podivem, jak málo variabilní jsou obyčejné NPC postavy, brnění, zbraně a interiéry. Navíc občas by prospěla změna i v rámci jedné NPC v průběhu času, aby nedocházelo k nechtěným komickým situacím. Obrat nastává zase u exteriérů, které jsou různorodé a některé vizuálně působivé, navíc umocněné denním režimem. Leč použitý engine je dosti omezující. Objevují se neviditelné zdi a pro hráče nepřekonatelné překážky, jako je kámen, plot a podobně. Ano všemocný zaklínač se zasekne u sebemenšího výstupku.
Lokace nejsou nijak obzvláště rozsáhlé, ale díky technickým omezením a designovým rozhodnutím na mě hra působila šíleně zdlouhavě. V ukrutné pomalosti se odehrával i sběr věcí, který navíc byl dosti nepřehledný, omezující a do jisté míry zbytečný.
Hra na mě působila nevyváženě, například zadání téměř všech úkolů vždy na začátku kapitoly. Zajímavé nápady, které jsou bohužel nedotažené (například komický pěstní souboj). Využívání denní doby, které je u vedlejších úkolů dodržováno u hlavních jaksi ne vždy. V plnění hlavních úkolů je navíc dána jakási volnost, která nefunguje a občas se stane, že i když máte vše splněno, je ještě nutné dojít za NPC A nebo místo B.
Od Witchera jsem očekával podle hodnocení a komentářů podstatně více, ale bohužel pro mne jsem si hru až na výjimky nedovedl užít.

Aktualizace po 2 měsícíh: změnil jsem hodnocení ze 70 na 80. Z odstupem času, to pro mne nebylo až takové zklamání.

Pro: svět, postavy, exteriery, variabilita bojoveho systemu, ukoly

Proti: pribeh, Geralt, respawn, zdlouhavost, prekazky, interiery

+20 +21 −1
  • PC 85
Nedávno sem si řek, že si dám zas nějaký RPGéčko. The Witcher se zdál být tou pravou volbou a ačkoli v něčem za konkurencí hra dosti pokulhává, v jiných aspektech dosahuje vrcholu:

Graficky se hře nedá nic vyčíst, myslím si. Určitě by sice neuškodilo více modelů postav a taky pohyby při bojích působí jaksi sekaně, repetivně a nerealisticky, ale vem to čert. I zvukově je na tom hra velmi dobře – profesionální dabing (CZ), místy velmi dobrá hudba, především ta noční.

Svět ve kterym se hráč pohybuje je zpracovanej poměrně oldschoolově – není to rozlehlá placka s generickými dungeony, ale spíš jen propojené samostatné pomenší lokace. Ty jsou však hezky zpracovány a celková rozloha je tak dostačující - já osobně nepotřebuju kilometry cest, radši tohle a pěkně bez fast-travelu. Rozdělení postav na dobráky a lotry zde v zaběhlé formě taktéž nenajdem. Každá postava je prostě osobnost a přestože je dotyčnej třeba zločinec, nemusí to bejt hned regulérní hajzl a naopak. To hře dává punc reality.

Hlavní postavou je Geralt – tedy nenarazíme zde na tradiční výběr jména, rasy, pohlaví, talentů atp. Geralt je, už dá se říct, hotová postava – XP zde řeší, pokud jsem se dobře díval, jen boj. Žádný odemykání speciálních voleb v rozhovorech. Ono kam jinam to vrážet, když Geralt nic krom boje nezvládá – nic jako kovařina, zámečnictví, obchodování nebo tak. RP je tak trochu ochuzený a to pouze na roli zaklínače Geralta z Rivie. To na jednu stranu trochu omezuje v hraní hry vlastním stylem, na straně druhé pak bylo dosáhnuto dobrejch předem připravenejch dialogů, který sednou jak maj. I tak je možno s Geraltem činit různá více či méně osudná rozhodnutí, díky za ně!

Upřímně, Geralt je možná frajer a drsňák, ale trochu mi některé jeho vlastnosti a zvyky už lezly krkem: Já osobně piju alkohol jen výjimečně a za nějakýho Kasanovu se též zdaleka nepovažuju a tak mi častý (hrou vyžadovaný) ožery moc nesedly, nemluvě o všudypřítomné ostentativní promiskuitě. Připadal jsem si trochu jako Rimmer, když požil vir sexuální přitažlivosti „Udělěj mi dítě!“. Mladší hráči, kteří se uvedeného ještě nenabažili do syta zas toto můžou vnímat jako super složku. Já moc ne.

Děj hry se točí okolo krádeže zaklínačských tajemství. Mě osobně to teda moc dopředu netáhlo, spíš jsem si užíval questy vedlejší, kde bylo zpravidla více alternativ, jak situaci vyřešit. I tak je příběh kvalitní a dokonce můžem očekávat pár zvratů. Konec potom mi přišel zbytečně teatrální, ale budiž – k fantasy to nějak sedí.

Boje se mi hned ze začátku vůbec nezamlovaly, trochu jsem si později přivyknul, nicméně nezbavil jsem se povitu, že je hra primárně určena klikačům (typu diablo). Když to člověk hrál normálně na šipkách, byly místy souboje trochu nudný. Zřejmě obdobného důvodu nenaprogramovali autoři chůzi hlavní postavy, což už je neomluvitelné – v interiérech se pomalejší tempo pohybu hodilo. Ještě, že jsem stáhl mód, kterej chůzi přidává – díky za něj!

Dvě přídavkové epizody už chválit rozhodně nebudu. Obě jsou hrozně krátké a příliš mě nezabavily. Za zahrání tak stojí především hlavní kampaň.

Co mi trochu vadilo, jsou jisté nedodělanosti – třeba nemožnost uložit něco z inventáře do skříně. Jakmile je objekt jednou prázdný, nejde se do něj nijak dostat. Taky mě trochu štvalo, že místy nebylo zbytí a musel jsem si zapnout na mapě zvýraznění cíle – nesnáším, když se řekne: stav se za tím a tím, ale nikdo už neřekne kam se mám vydat, zapnout si na mapě značku je zlo, přesto jsem několikrát na okamžik musel.

No, přestože jsem Zaklínače nepožral i s navijákem, musím uznat, že má tendle počin něco do sebe. Rozhodně se těším na dvojku. Už dlouho mě RPG takhle nevtáhlo svou osobitou atmosférou světa, kterej není naivní, trapnej a infantilní.

85%

Pro: Prostředí, zvuky+dabing, NPC, dialogy

Proti: Boje, nemožnost volby postavy, ryze bojový systém talentů

+19 +21 −2
  • PC 80
Zaklínač jako výborná hra ? Určitě. Je tam hodně dobrých věcí, který jsem nikdy v RPGčkách nezažil. Ale je tam i dost špatných. Tato hra je naprosto prošpikována nedodělanostmi, špatnostmi a dalšími, hraní překážející a znechucující pakáží.

Dobrá tedy, co mi na něm vadí ? Začnu tedy negativy. I když je jich dost, vězte, že dojem ze hry je vlastně dobrý. A tak se u Martyho potvrdilo kouzlo Wiedzima, i přes spoustu chyb je to pořád skvělá hra. Baví mě, chci jí hrát. Později v sekci pozitiva se pokusím říct proč. Zjistit.

NEGATIVA:

Zdá se mi, že po každém loadu je tam jiné počasí, že všichni lidi vypadají stejně (uvítal bych větší variaci modelů postav, takhle se ve Wyzimě pohybuje tak 14 "typů" lidí a nelidí + speciální, což je málo, hodně málo - člověk jde po ulici a zdá se mi, že vidím pořád ty samé postavy - nejsou to důležité, příběhové postavy, ale i tak to vadí). Nečekal jsem, že to řeknu, ale fakt, že polovina žen ve hře má tak obrovská prsa, mi vadí. Ne ta velikost, ale jak jsou všechny stejné (až na trochu jiné barvy oblečení/vlasů. Po čase omrzí. Také jsou všude neviditelné zdi a Geralt nevyjde ani malý kopeček. To se ještě dá trochu pochopit, ale že v bažině ani neumí seskočit z mostu do mělké vody (jen proto, že to není naprogramované) a já to pak musím obejít ? A nebo v boji, kdy znamení nefungují (občas mačkám zběsile pravé a nic, nepřítel se blíží a hned mi ubere, jindy zas pomaličku, obezřetně se snažím a také nic, jen tam stojí a pohupuje se). A další - vím že v tom domě bude nebezpečno, tak vytáhnu meč, vejdu a on ho zandá. Též by bylo hezčí mít větší inventář, na 1600x900 je to dosti maličké. Graficky vypadá zaklínač velice hezky. Ale engine je zřejmě starý a neumožňuje plno věcí. Nejde skákat, nulová interakce s okolím a hledání alternativních cest/míst. Mě to zkrátka vadí, chtěl bych větší volnost.

Nejhorší je ale ta kamera. Jak jsem napsal v diskuzi, kamera se třese strašně rychle a sice mě z toho nebolí hlava, ale nedívá se na to hezky. V bažině mi to krutě sníží framerate (2-3x) a občas nevím co je seknutí a co jen třes. Za běhu se ani nedá poznat třesení amuletu vpravo nahoře, protože nevím jestli se třese on, nebo celý obraz. Nejde to vypnout, patch na to asi také není. Neukázaný sex, nenávidím to. s Addou to šlo, něco takového bych si dokázal představit i u ostatních - to by mi stačilo, ale člověk dostává jen karty. Do...někam s cenzory. I když jak říká jedno přísloví (co jsem vymyslel) - když chceš sex, podívej se na porno. Hloupé též je, že sice ukázat si úkol na mapě je hezké, ale často tam daná postava není, objeví se jen v určený čas. Hodilo by se něco jako čekání. Ne meditace, kde musím chodit za speciální osobou, ale funkce čekání, kde bych čekal kde chci. Bez možnosti dávat si talenty/alchymii, ovšem.
-pekelně dlouhé load timy (to by tak moc nevadilo, ale peklo nastalo ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že běhat sem/tam, dovnitř/ven budu neustále)
-prší i skrz některé budovy (např. kamenný průchod na Hrázi)
-nepřátele se okamžitě rozpadají v prach (vtipné párkrát, ale zamrzí později - mám rád mrtvoly pobitých nepřátel, dodává to lepší pocit z vítězství - klidně bych i zaplatil trochou toho výkonu)
-např. v Chapter III, kde se v nočních hodinách objevují Kikimory v ulicích Obchodní W., objeví se a nic, nemůžu tasit meč, nemůžu si zvolit znamení do té doby, než se nestvůra jakoby "aktivuje". To je blbost, protože jí vidím, vím že je to nebezpečí. Hra to ale neumožňuje. A další věc - musím pokaždé zvolit znamení (tedy mnou preferované Igni), po ukončení boje v této části se vždy "smaže".
-občas nejde přepínat styly meče, místo toho mi Geralt meč zandá. Většinou to však jde.
-quicksave - jsem zvyklý často savevovat, už jenom pro ten pocit jistoty, že nemusím stejný fight dělat dvakrát, nebo že se lokace nebudou nahrávat tak dlouho (protože si to uložím těsně před něčím těžkým - ale ne, quicksave vytvoří pokaždé nový soubor o ne zrovna malé velikosti. Mám jeden disk fyzický, ale dva logické - C: a D: (klasika, na jednom systém a na druhém data). Savy se defaultně tvoří na C:, který je zákonitě menší. Už několikrát mi to napsalo, že na C: je nedostatek místa. Všichni víme proč.
-postavy nejenom že občas hází nelogické hlášky, oni je hází skoro vždy. Časem je to dost otravné.
-když jsem v dungeonu, to hlavní co chci od mapy je zobrazit mi lokální mapu. Pokud však mám zapnuté sledování nějakého úkolu, zobrazuje mi to světovou.

A mnoho dalšího
-------------------------------------------------------------------------
To jsou negativa. Pozitiv je ovšem víc a tak můj dojem ze hry také není tak špatný. Není to špica (kvůli výše zmíněnému), ale i tak hraji Zaklínače rád.
-------------------------------------------------------------------------
Nyní pozitiva:
Grafika, stáří enginu není (vzhledově) vůbec poznat. Zvolil jsem český dabing (protože jsem velký fanoušek knih - jedna z mála knižních sérií, co jsem četl třikrát) a příběhově je hra dokonalá. Jeden z nejlepších, co jsem četl. Protože znám názvy v češtině, nemohl bych to hrát anglicky. Triss musí být Ranuncul, ne nějak jinak. Geralt je stále ta temná postava, co trousí moralistické hlášky (jak tak o tom přemýšlím, do extrému to dohnal J.C.Denton). Možná mohla být trochu ubrána míra "drnosti" v hlase G., ale to není problém, dobře se poslouchá. Problém je jen, když elfové mluví elfsky, nebo říkají elfské názvy. Nezní mi to moc dobře. Dabing se mi tedy hodně líbí.
Boj, velká část hry - docela dobře zvládnutý. Sice jsou tam občas kiksy, ale také z něj mám dobrý dojem. Občas mi však připomíná japonská realtime RPG, ale Zaklínačův divoký způsob asi nejde nijak jinak převést do vizuální podoby.
Co mě též potěšilo je, že na rozdíl od Falloutu 3/Vegas (které jsem hrál těsně předtím) hra nemá žádné bugy (ovšem jde pouze o bugy ve smyslu "nešel by dodělat quest" - chyby v herním systému tu jsou). Nic kde bych narazil na jakýkoliv problém. Je fakt, že jsem hrál až Enhanced verzi, to znamená nový patch, ale i tak potěší, že nemusím na každý druhý quest hledat v bug sekci (fallout wiki).

Uvidíme, ještě hraju. Ale dojem zůstane zřejmě stejný. Hraji na hardcore (řekl jsem si, proč to hrát na easy/normal a pak později si to znovuhrát na hardcore, když na tu nejtěžší obtížnost mohu hrát už teď). Je to těžká dřina, neobejdu se bez častých save.

Co mě hodně potěšilo je míra sprostosti (profanity) ve hře. Postavy klejí, to ano, ale dost sprostě, což jenom zlepšuje celkovou atmosféru středověku. Proč mít Hollywoodský/Shakespearovský středověk, když můžeme mít temného, drsného a celkem reálného Zaklínače ? Jeho světu bych klidně uvěřil.



Nedám 100%, hra mě celkem často sere a frustruje, takže by hodnocení nebylo správné. Chtěl jsem dát méně, ale zůstanu u těch těchto%. Koneckonců, i přes všechny ty špatné věci mě hra baví. Užívám si jí, má skvělý příběh, to je pro mě velmi důležité.

EDIT:
To se ale změnilo někdy za půlkou hry. Meč se stává zbytečným a stačí mi kombinace puštík+igni na jakéhokoliv nepřítele (+ vytuněné bonusy na zranění, regeneraci etc) - pokud potřebuji dobít energii, stačí nepřítele obíhat dokola (Dagon a kněží), nebo pobíhat kolem nestvůr tak, aby efekt igni zasáhl všechny (např. v kryptách) - meče už jsem hodně dlouho nevytáhl - to mi hru kazí docela dost. Jasně, nemusel bych to používat, ale nemyslím, že je to nějaký cheat. Hra to umožňuje, snad i podporuje.

===>>> Ale jak řekl někdo chytrý (nebo více chytrých lidí), na Zaklínače je těžké se zlobit. Hodnocení bych tedy dal na 75-85%, přičemž velice přemýšlecí závěr mě velice potěšil. Trochu mi připoměl konec KotOR II.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé) - 2011
KOLIK (hodin) - 30
KDY (naposled) - N/A
DOJEM (ano/hmm/ne) - ANO
OBTÍŽNOST (if it's) - nejtěžší (finální level 42)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Atmosféra (která drtivě převyšuje špatné věci)

Proti: Bugy (díky bohu neznám původní verzi, tam bych šílel)

+18 +21 −3
  • PC --
Originální Zaklínač. Rozhodl jsem se začít hezky od začátku.

Vaším úkolem v této hře je posbírat "sex-karty" od co nejvíce žen v herním světě -- a to tak, že se s nimi vyspíte. Samotné sexuální scény nejsou nijak vyobrazené, ale na získaných kartách se nacházejí lehce lechtivé obrázky (v cenzurované verzi opravdu jen lehce). Jo, a vedlejší linií je nějaký příběh o záchraně království nebo tak něco.

Abyste se k tomuto cíli dopracovali, budete bojovat s monstry, plnit úkoly, dělat detektivní práci či chodit na královské bály. Ostatní herní mechaniky (například boj) nejsou sice silnou stránkou této hry -- to, že boj probíhá stylem "klikni když se změní kurzor" je odpustitelné jen kvůli tomu, že boj je v této hře vedlejší mechanikou.

Hra skvěle zachycuje svoji knižní předlohu, a to hlavně atmosférou. Už na konci první kapitoly, kdy se konečně dozvíte, jak zní hádanka, se cítíte jako pravý zaklínač: donucen dělat "správná" rozhodnutí v morálně šedém světě.

...a u toho si říkat "hm, jaká z těchto možností asi povede k sexu?"
+18
  • PC 85
Původně jsem měl strach z obtížnosti a rozehrál jsem Witchera na střední, což se později ukázalo jako veliké podcenění mých hráčských schopností - hraní bylo velmi jednoduché, a až na pár obtížnějších soubojů ze začátku jsem neměl žádné problémy, hlavně díky tomu, že jsem se hojně věnoval alchymii. Hraní jsem si velice užíval, rozhodně se jedná o kvalitní RPG, na kterém mě nejvíce zaujal fantasy příběh plný sexu, drog, vražd, úplatků, rasismu, špíny a jiného svinstva. Nikdo není svatý, i samotný Geralt plní úkoly jen za úplatu. Zpočátku mě frustrovalo rozhodnutí designerů umístit dlouhé rozhovorové pasáže hned před souboje s bossy (bez možnosti přípravy), které obyčejně končí ještě nějaký soubojem, ale nakonec jsem to s několika nadávkami přežil. Hra občas zamrzne, hlavně při taskování, soubojový systém je originální, trvanlivost vysoká, stejně tak i repleyabilita. I přes chybičky jsem velmi spokojen.
+17 +18 −1
  • PC 70
Teď po letech, při druhém hraní, na mě první Zaklínač působí až dojmem amatérské betaverze na trojku. Všechny stavební kameny tu v základní podobě jsou, ale všechny buď nedotažené, a nebo tak trochu zkriplené. Autoři se evidentně nejprve potřebovali naučit vytvořit hru, aby ji pak v dalších dílech dotahovali do použitelnější podoby.

Příběh by mohl mít potenciál, kdyby ho rozpracoval nějaký schopný scénárista (obzvlášť Alvin je wtf, přitom nejdůležitější postava), a o jednoduchých dialozích to platí ještě silněji (až na momenty kdy jsou čistou kopií z knih). Charaktery vedlejších postav nejsou dost rozvinuté, bez vyjímky všechny by potřebovaly víc dialogů a hlubších subquestů. Přitom ale ty příběhové volby hráči předkládané nejsou nezajímavé, herní svět na ně reaguje.

Engine má hra shodný s KotOR a Neverwinter Nights, které na příběhu a dialozích stály, ale Zaklínač se mnohem víc tlačí do dynamické akce - na což ten engine zoufale není stavěný, a boje jsou většinou dost utrpením. Ovládání čehokoli je zoufale nepřesné, postava si v boji s víc nepřáteli dělá co chce, a i při procházení koridorovitých lokací hrozí zaseknutí na každém patníku, neviditelné zdi všude. Vzpomínka na trojku s perfektně ovladatelnou postavou a volně průchozím světem při tom vyloženě bolí.

A tak je to se vším, tolik designérských hloupostí a opruzů se tu sešlo. Ještě že hra je vlastně docela maličká a nedlouhá (srovnávám li s pozdějšími díly).
+17 +21 −4
  • PC 70
Zaklínač je moje nejoblíbenější sága ale tahle hra mě nebavila tak jak jsem očekával. Klasickou hru tvoří tři základní aspekty: (1) příběh (2) hratelnost (3) grafika - všechny tři rovnocenně důležité. A ačkoliv příběh je v jedničce Zaklínače parádní, zbylé dva bohužel ale na jeho úkor utrpěly. Chápu, že CDPR byli tehdy ještě malé studio a neměli finance na lepší efekty ale to jim může vysloužit maximálně mé sympatie, nic víc. Když hraju za zaklínače tak chci abych taky mohl sakra jako on bojovat, ne stát jak debil na jednom místě, statickým klikáním točit mečem v kroužku a jen doufat, že zabiju nepřítele dřív než on mě. Když už ztratím nějaké ty životy tak chci abych si je mohl nějak rozumně doplnit a ne (i po vypití Vlaštovky - nejsilnějšího elixíru co obnovuje zdraví) koukat na čárku života která se obnovuje asi stejnou rychlostí jakou probíhá vývoj Half-Life 3 nebo jako Martin píše Vichry zimy. Otravné bylo i že všichni dědci ve hře sdílejí jednu tvář, stejně jako všechny stařenky apod. Přitom vzhled prvního AC ze stejného roku je mnohem lepší. Nejotravnější ze všeho bylo ale ovládání postavy - Geralt není schopen vylézt ani malý kopeček a nedokáže běžet jinou než statickou (pomalou) rychlostí, takže jsem strávil jen prvních několik hodin běháním pořád dokola toho Účka v prvním chapteru.
Navzdory všemu výše zmíněnému nechci aby to vypadalo že se jedná o vyloženě špatnou hru - to rozhodně ne - ale prostě myslím že se z toho dalo vyždímat zásadně víc. První playthrough jsem si i celkem užil, druhý už byl ale teror a málem jsem ho nedokončil.

Pro: Příběh, volby mají dopad na příběh, Shani, Siegfried z Denesle, moc hezky vymodelovaná chudinská čtvrť ve Wyzimě (dodnes si ji celou vybavím), slovanská atmosféra

Proti: Škaredá grafika, bohužel úděsný gameplay (klikačka), otravná meditace u ohně (hlavně jeho hledání), malý inventář, nemožnost skákání nebo sprintu, zdlouhavý nepřeskočitelný převoz na Blata, divná Triss, věčný respawn topivců ve stokách

+17 +19 −2
  • PC 95
Na zaklínače jsem se opravdu nějaký ten pátek těšil, slintal, a okousával svůj počítačový stůl s přáním NEODLOŽTE TO.Po té jsem honem rychle běžel do obchodu koupil si sběratelskou edici a hupky hupky strčit do DVD ROMky.
No a pak jsem byl "nemocný" týden. Ne žádná práce, žádné tréninky, žádná přítelkyně, žádná hospoda jen Geralt,Zoltan, Shani,Marigold aj.
Dle mého názoru absolutně povedená hra - po dlouhé době nudy konečně neotřelá zábava, konečně mám jakous takous možnost volby. Tato hra má koule!!!
Je tu obsaženo vše co od dobrého rpg očekávám. Boj, příběh, sex, bossové, povedené postavy hrdinů a co mě opravdu dostalo jak si autoři pohráli s relativním pohledem Dobro - zlo.
Questy jsou inovativní a dokonce i ten český dabing není tak špatný až na zoltanův nepovedený hantec (ale i ten mě občas dostal do kolen)
Zkrátka a dobře všem jen doporučuji,ale varuji předem !!! Mě to stálo týden drahoceného času něžli jsem tuto hru otočil třikrát a nebýt konce nemocenské možná bych u ní ztvrdnul do dnes. Když už tak o tom přemýšlím asi si ji znovu zahraji kucky kucky

Pro: Neotřelé pro mě zajímavé questy,komba,příběh,herní doba,

Proti: Hantec, bojím se že nebude další díl

+16
  • PC 95
K Zaklínačovi som už od začiatku pristupoval s rešpektom a veľkým očakávaním (o hre sa stále hovorilo len v dobrom a ja som si roky nenašiel čas, aby som rozohral toto dobrodružstvo). No konečne prišla tá chvíľa a možnosť zotrieť prach z obalu s diskom. Hneď na začiatku ma potešilo, že aj pôvodná verzia sa dá upgradnuť na Enhanced Edition len niekoľkými patchmi aj keď na mojej 32 bitovej Viste sa takto doba inštalácie rapídne predĺžila, no ja som sa nevzdal a pol druha hodiny čakania stálo za to.

Hneď na úvod musím podotknúť, že som Zaklínača hral aj s cz dabingom, keď už táto hra vyšla ako jedna z mála s plnou lokalizáciou, prečo ju v hrať v EN (dobre možno PL alebo EN dabing je lepší, ale užiť si hru s plnou lokalizáciou sa dá len z času na čas). Dabing nie je zlý, ale ani najlepší, v hre sú pasáže, keď vedené dialógy dodajú hre aj kus atmosféry, ale mnohé sú bez duše a emócií, škoda. Pár krát sa mi stalo, že dabing vôbec nenabehol len išli titulky, ale z počtu dialógov v hre je ten počet zanedbateľný.

K príbehu sa netreba veľmi vyjadrovať, je svojský a už od začiatku vás dokáže úplne pohltiť, že prestanete vnímať svet okolo vás. Plníte rôzne hlavné a vedľajšie questy a postupujete z jednej príbehovej kapitoly do druhej, pričom nie je to len tuctové RPG s nič nehovoriacimi úlohami a postavami, ktoré večne chcú od hráča to isté, ale tento krát aj vedľajšie questy a hlavne vaše rozhodnutia ovplyvnia celý príbeh. Zaklínač nie je o tom, či sa chcete prikloniť na stranu dobra alebo zla, ale skôr rozhodnúť sa, čo je pre vás menšie zlo a to je niekedy problém, keďže obidve cesty sa spočiatku zdajú totožné, ale konečný výsledok je úplne odlišný ako sa na začiatku zdalo, že to všetko môže dopadnúť. Príbeh vás jednoducho drží v šachu a vy tak stojíte pred malicherným rozhodnutím, ktoré môže mať výrazný vplyv na celý zvyšok deja.

Rozhovory s postavami sú vopred dané, takže nemusíte behať od NPC k NPC, aby ste sa dozvedeli niečo, čo vám tá predchádzajúca nepovedala. Takže rozhovory typu Morrowind - pýtaj sa, čo ťa napadne a hľadaj medzi desiatkami možností, či niečo nové nepribudlo - nie sú súčasťou tejto hry. Takto sú všetky rozhovory unikátne a postavy sa k vám správajú skôr relatívne neutrálne alebo priateľsky. Mnohé dialógy sú vedené humorne v iných sa zase divíte, že v jednej vete sa môže vyskytovať toľko vulgarizmov... Súčasťou rozhovorov sa takto stáva aj podplácanie, resp. obdarovanie, ale aj obchodovanie (ako v každom RPG ceny sú predražené). Zaujímavou možnosťou počas vedenia dialógov sú potom jednotlivé minihry. Pästné súboje sú jedným zo spôsobov ako zarobiť nejaké orény (miestna mena). Potom sú to vytrvalostné súboje v pití rozličného alkoholu (pre mňa to bolo skôr nutné zlo, počas hry som nikdy nenašiel recept na elixír proti opitosti a pohyb v bezpečnej zóne v takomto stave je utrpenie). A poslednou minihrou (asi aj mojou najobľúbenejšou) je kockový poker, hádžete 5 kociek a v závislosti od šťastia a správneho odhadu hry máte možnosť naplniť si vrecká.

Súčasťou tohto je aj respawn, pokiaľ opustíte miestnosť, kde ste niekoho porazili v pästnom súboji alebo v kockách a on s vami odmietne opäť súťažiť, tak opustíte danú oblasť a ihneď sa tam vrátite máte automaticky možnosť hrať/biť sa znovu aj keď ste to pred chvíľou nemohli uskutočniť. Taktiež respawn nepriateľov je smrtiaci, pokiaľ zabijete 10 utopencov o vojdete do nejakého domu počítajte tým, že s najväčšou pravdepodobnosťou ich budete musieť zabiť znovu ihneď ako výjdete von.

Počas rozhovorov som sa stretol s pár chybami najme prekrývanie sa textúr, ako sa postavy pohybujú, ale aj tak ma najviac pobavilo zaseknutie Geralta pri ukazovaní prsteňa, keď počas celého rozhovoru sa pohyboval akoby ukazoval prsteň a aj po ukončení rozhovoru to ostalo chvíľku takto zaseknuté.

Stav opitosti, dokáže výrazne ovplyvniť hru, obraz sa rozmaže, postavy vidíte trojmo a pohybujete sa extrémne pomaly, aj keď naopak, keď máte možnosť tasiť meč získavate väčšiu rýchlosť. Pokiaľ to však s alkoholom preženiete tak vás to položí (skúšal som to len v krčme, ale aj tak by ma zaujímalo ako to dopadne počas boja...). Zaujímavé, ale na tom všetkom je to, že to nemá vplyv na vedenie dialógov.

Hrateľnosť
Geralt môže naraz niesť 4 zbrane (neskôr 5), klasický meč proti ľuďom a strieborný meč proti príšerám a taktiež ťažkú zbraň a ľahkú ( neviem aký majú vôbec význam posledné 2 spomínané, keďže nejako som necítil potrebu ich počas hry používať ). Pri boji s mečmi sa vyberá 1 z 3 štýlov, ktorým chcete bojovať, výber závisí od nepriateľa proti ktorému bojujete. Plus neviem, či to bol len môj pocit, ale pri tasenom meči s rýchlym štýlom sa mi zdalo, že Geralt behá rýchlejšie. Boj je vedení klikacím štýlom, takže sa snažíte nepriateľa zasiahnuť v ten pravý okamih, pričom krytie je automatické a pomôcť si môžete 1 z 5 rozdielnych znakov slúžiacich na čarovanie. Taktiež hra umožňuje hráčovi si vybrať ako chce hru hrať – výlučne s myškou z vtáčej perspektívy alebo aj s klávesnicou s klasickým TPS pohľadom.

Grafika a hudba
Nemám slov... Dobre sa na to pozerá a ešte lepšie sa to počúva , čo viac by som chcel ?

Inventár
Inventár je rozdelený do 3 častí – príbehové predmety (nemusíte zúfať, že sa vám podarí predať príbehový predmet), klasické predmety a ingrediencie na elixíry. Spočiatku som si hovoril, aký je to obrovský inventár, keď môžem naskladať na seba až 10 predmetov (niekde aj viac), no rýchlo som zistil ako som sa mýlil, hlavne keď začali pribúdať ďalšie a ďalšie predmety a ja som nevedel, kde ich mám dávať. Aspoň že je tu možnosť ukladať ich do skladu v krčme. A tu je jeden z problémov hry, a to, že pokiaľ máte toho v sklade veľa a náhodou zistíte, že si niečo chcete z neho po čase vybrať, tak máte problém lebo orientácia v tomto tzv. inventári sa zasekáva a vy takto môžete len nadávať prečo ste tam toho toľko vložili.

V hre je hromada predmetov, ktoré sa ani nedajú použiť (už len tie desiatky druhov jedál, pričom obnova zdravia z nich je zanedbateľná alebo za celú hernú dobu som nepochopil na čo je stredne silný alkohol). Takto teda potrebujete silný alkohol na elixíry, tuk na oleje slúžiace na potretie meča alebo prach na petardy (nikdy som ich nevyskúšal). Na výrobu týchto predmetov, ale potrebujete aj ingrediencie, každá ingrediencia (časť príšery, kvet alebo nerast) obsahuje 1 alebo 2 látky, ktoré potrebujete vybrať podľa receptu podľa správnych ingrediencií na základe ich obsahu látok, aby ste vytvorili daný elixír.

Ako v správnom RPG aj tu levlujete získavaním XP za úlohy a zabíjanie nepriateľov. Počas odpočinku takto máte možnosť rozdeliť skúsenostné body a odomknúť si vylepšenia Geralta. Je to vcelku šikovne vyriešené, spočiatku získavate bronzové body a ako postupujete vyššie, odomknú sa vám aj strieborné a potom zlaté. Počas meditácie máte možnosť namiešať si aj elixíry, čo tiež neprebieha okamžite, ale musíte potom čakať.

Nepriatelia
Počas príbehu sa stretnete s rozdielnymi protivníkmi či už ľudskými alebo príšerami. V hre potrebujete študovať knihy, aby ste sa dozvedeli niečo o príšerách a zistili tak, ako z nich získať ingrediencie alebo aké sú ich slabé stránky. Variabilita príšer a bossov je veľmi široká, takže do konca hry sa nezačnete nudiť z nedostatku nových exemplárov, ktoré by chceli ochutnať čepeľ vášho meča.

Enhanced Edition
Enhanced Edition do hry pridáva 2 nové oficiálne dobrodružstva a 5 neoficiálnych. Tie 2 oficiálne sú s kompletnou českou lokalizáciou a neoficiálne sú s EN titulkami bez dabingu.

Cena Neutrality
Máte možnosť opäť navštíviť Kaer Morhen a dozvedieť sa niečo o Eskelovi, inak ten príbeh je (aspoň podľa mňa) dosť suchý. Vystupuje tu niekoľko nových postáv, z ktorých ma ani jedna nejako obzvlášť neoslovila a vaši starí známi zaklínači. Príbeh má 4 rôzne konce aj keď nie veľmi rozdielne pre Eskela.

Vedlejší účinky
Máte zarobiť 2000 orénov a zachrániť Marigolda. Počas plnenia questov som sa stretol s bugom, keď sa mi na scéne neobjavila liečiteľka a ja som tak nedostal ani kľúč k cintorínu, takže som čo najrýchlejšie zarobil peniaze a ukončil tento príbeh.

Damn Those Swamps
Je to prvé neoficiálne dobrodružstvo, ktoré som hral, takže som bol prekvapený absenciou dabingu, ale nejako som si na to zvykol. Celkovo pôsobí dosť mysteriózne a chvíľku som rozmýšľal, či ešte vôbec hrám zaklínača, ale je to dosť krátke, no napriek všetkému ho považujem za druhé najlepšie.

Deceits a Wraths of Quiet Hamlet
Obidva tieto dobrodružstva sa odohrávajú na mape Bahníc, obsahujú niekoľko vedľajších úloh, ale sú dosť podobné. Prvé spomínané je dosť predvídateľné a záverečný boss padol jednou ranou... A druhé tiež veľa nového neprináša.

The Wedding
Aj keď sa počas tohto dobrodružstva len rozprávate so známymi postavami, hra je plná humoru a skrytých náznakov na Pána prsteňov. Skrátka nestíhal som sa diviť, s čím ďalším autori prídu. Podľa mňa najlepšie dobrodružstvo (ak prekusnete absenciu súbojov).

Merry Witchmas
Ocitnete sa v zimnej Wyzime pred „Vianocami“. Príbeh má dva odlišné konce a je len na vás, či počúvnete zlé čarodejnice a spustíte koniec sveta alebo počúvnete hovoriaceho utopenca... Od tvorcov The Wedding.

Záver
Nič netrvá večne a ja som sa prebil až na záver svojho príbehu... vlastne Geraltovho príbehu. ( Príbeh zaklínača som pokoril za 50 hodín a bonusové dobrodružstvá za ďalších 17 hodín.) Koniec sa myslím nedá ovplyvniť, takže kvôli tomu by som hru asi nanovo nehral, ale zaujímalo by ma, ako by to prebiehalo, keby som sa pridal na stranu veveríc už od začiatku alebo všetky rozhodnutia som robil inak... Od času Warhammer-u som sa už dlho nestretol s tým, že by ma nový fantasy svet takto ohúril ako sa to podarilo zaklínačovi. Po dohraní hry stojím tento krát ja pred ťažkým rozhodnutím s dvomi možnosťami : a) ísť kúpiť knihu b) ísť kúpiť Zaklínača 2 – Vrahovia kráľov , no uvidíme ako toto rozhodnutie ovplyvní môj osud... (alebo čo bude pre mňa menším zlom ? :D)

Pro: príbeh, grafika, hudba, kompletne v cz, súboje, príšery, a spomínal som už skvelý príbeh ?

Proti: občasné padanie do Windowsu, respawn, pár maličkostí

+16
  • PC 75
+Tak mám dohráno. Propracované dílko plné originality, kvalitních dialogů ,trojího větvení příběhu, alchymie, erotiky, cynismu, intrik, močálů. Slovanská monstra a prostředí jsou svěží vítr oproti okoukaným drakům orkům skřetům... Brodit se v bažinách, kmitat loukama, po makovém poli... Některé questy mají velmi silná vyvrcholení a zvraty, že si často loadnete jestli nemohl výsledek dopadnout jinak a vaše rozhodnutí vám neustále někdo připomíná... Knížky mám přečtené a příběh je citlivě zasazen tak aby neknížkaři chápali a knížkaři vzpomínali.
-Co jsem si ovšem užil méně bylo zasekávání se o překážky, a soubojový systém. Souboje jsou spíše o přípravě, budto se dobře připravíte a vyhrajete, nebo se nepřipravíte a dostanete na prdel. Skill netřeba, znalosti ano, učení smrtí je ale příjemné :)
Rovněž itemhunt mi nějak chybí, hrajete dál kvůli příběhu, ne kvůli lepšímu meči/brnění. A co se volnosti pohybu týče, některé lokace jsou vyloženě koridorovka.

Dojem ve výsledku kladný, ale gameplay jsem si moc neužíval.
(Dohráno s Full combat rebalance = obtížnost drsná, talent strom často lže.)

Pro: prostředí, příběh, možnosti volby, silné questy, bestiář

Proti: bariéry pohybu, itemy, +-soubojový systém

+15
  • PC 95
Zaklínač je přesně ten typ hry, který se mi trefil do vkusu. Za posledních několik let je tohle jediná hra, která mě svým způsobem vyprávění příběhu přikovala k monitoru na dlouhé desítky hodin. Dohrání hlavní linie spolu se všemi side questy a zakázkami zabere dobrých 50 hodin. I tak jsem si ale přál, aby příběh pokračoval - a on může! Ve hře se nachází mnoho rozhodnutí, která úplně změní požitek ze hry, takže opětovné hraní tady není možností, ale poviností.
Navíc - poslední patch, který CD Projekt vypustil poskytuje další balík fanouškovských - ale kvalitních (!) příběhů. To k 2 oficiálním, již dríve vydaným přináší několik dalších hodin zábavy.
Doporučení: Hra má i své mouchy a největší z nich je obtížnost - na lehkou to zvládne pomalu i cvičená opice. Doporučuji proto hned začít na nejtěžší, ale i ta není kdovíjak těžká. Ještě, že je tu tak početná komunita, která i tenhle aspekt v podobě modifikace vylepšila.
Zaklínač je hra, která by neměla chybět v poličce žádného fandy RPG :-)

Pro: Příběh, Geralt, Alchymie, Side Questy propojené s hlavní dějovou liníí, karty :-)

Proti: nevyvážená obtížnost, stejná NPC, optimalize mohla být lepší

+14 +15 −1
  • PC --
VELMI povedené RPG z mě notoricky známého a k srdci neskutečně přirostlého světa. Příběh a jeho podání v zásadě nemá chybu, jenom v samém závěru notně hapruje, protože v totálním rozporu se vším předcházejícím dějem se najednou Geralt opravdu začíná chovat jak naprogramovaný golem bez vlastní vůle a jde a zabíjí a jde a zabíjí...

Příjemná grafická stránka, krásná hudba, silná atmosféra a nejen díky proměnlivému prostředí velmi dobrá hratelnost.
Autoři navíc slibují enhanced edition update zdarma, což je věc v herním průmyslu mnou nevídaná.

Pro: grafika, hudba, atmosféra, hratelnost, přístup tvůrců

Proti: divný vývoj skillů, poněkud odfláknutě působící epilog,

+12 +14 −2
  • PC --
The Witcher
===========
The Witcher je skvelá hra na dlhšie obdobie. Universe Zaklínača nepoznám a v tejto hre som sa s Geraltom z Rivie po prvykrát zoznámil.

Svojím originálným spracovaním si získal nemálo fanúšikov a aj ja už patrím medzi nich. Zažil som príjemné chvíle ale aj slabšie. Niekedy som nadával a niekedy som hru nemohol vypnúť. Škoda že hra ma toľko nedostatkov, neviem či to niekomu až tak vadilo ale mne áno.Loading ktorí sa tiahne celou hrou a asi tak 20% vám zoberie investovaného času. Malo modelov postáv a stále sa opakujú. Čo ma mrzí, že celkom dôležitá postava v hre vyzerá ako záhradník, ktorého som stretol, potom ako kanibal čo žerie ludske miaso, potom ako žobráci z ulice a to je aj z inými postavami.

AI ma niekedy srala, že nemá ani ochotu sa mi uhnúť NPC u dvier, mostíkoch pri ktorých stojí. Dejové Postavy celkovo charizmatické a žiadna nebola zbytočná. Dabing bol svieži, žiadna cenzura a to si cením, ale hlasy NPC sa často menily(povedal prvu vetu v svojom hlase ale druhá veta bola taká, akoby ju niekto iný povedal).

Svet bol rozmanitý ale škoda, že obmedzený takže žiadny Oblivion World sa nekoná. Príšery zo slovanskej mytologie som nečakal a príjemne prekvapily. Môže si tu aj zahrať poker s kockami, pasovať sa s niekým alebo sa opiť pod obraz boží, čo pekne spestruje hru.
Časom vás bude hnevať, že Geralt bez problémov skolí veľkého Kuroliška ale a na plošinu v úrovni prvého schodu vám nevylezie a furt chodiť naokolo a ešte ktomu cez bažinu plnú utopencov sa 2x nechce.

Bojový systém bol zo začiatku chaotický ale časom sa zorientujete a aj oblúbite. Znamenia som často používal ale to iba jedno Igni ostatne my prišli zbytočné. Alchymiu som začal používať až tak v 3 kapitole a typu doplnenia zdravia. Niekedy musíte viac logicky rozmýšlať ako v hre postupovať (Dezorientacia, neviete čo skôr). Kto neskúsil tak nech skúsi a nenechať si zo začiatku pokaziť náladu s ovladaním hry.

Spomienka ? Azar Javed padol jednou ranou :) asi bug.

Pro: Príbeh, Atmosféra, Geralt, Niektoré Questy skvelé, Milostné hrátky, 3 možné konce

Proti: Loading, Málo modelov postáv, Geralt nevie skákať (ale salto vie :), padanie hry, Hlasy sú často iné, Fakľa v Krypte stojí za prd, malé bugy, Hlupa AI miestami

+12
  • PC 100
Zaklínač je pro mě osobně nejlepší RPG od dob Vampire Bloodlines.Perfektní atmosféra, která skvěle vystihla knihy, charismatický Geralt (alespoň v anglickém dabingu teda), naprosto skvělé questy, výborný příběh.Pro mne jakožto milovníka původních knih (dvě povídkové plus pětidílný román) byla tahla hra splněným snem - jsem hrozně moc rád, že se to CDProjektu takhle povedlo!Těším se na druhé dohrání, už za dva měsíce v Enhanced Edition verzi : ).

Pro: Všechno

Proti: Nic, protože i těch pár maličkostí bude opraveno v Enhanced Edition

+10 +12 −2
  • PC 90
Zaklinac, jeste pred nekolika dny to pro me byla hra, o ktere jsem vedel ze existuje, kterou jsem kdysi kratce hral u kamarada (nejakou starsi verzi) a ktera se mi v te dobe, nyni uz nvm z jakeho duvodu, nelibila

nedavno jsem se vsak nudil a rozhodl jsem se, ze Zaklinace zkusim doma, kde budu mit dostatek casu tuto hru vyzkouset, po peti hodinove instalaci, kdy jsem neustale hledal na netu nejaky dalsi patche, preinstalovaval a ruzne upravoval, abych konecne hru dostal do "pojizdne" formy (vim, jsem lamka kdyz mi to trvalo tak dlouho :) ), jsem konecne zacal hrat a zacal odhalovat hrasu hry a zjistovat, proc zde ma takto vysoke hodnoceni

od zacatku se mi sice nelibilo, ze hlavni nepratele zaklinace jsou nestvury, obludy a podobne, radsi mam boj s lidmi, ale vzhledem k hezkemu spracovani me tento "osobni nedostatek :)" prestaval vadit a s chuti jsem pokracoval dal a dal

priznam se, ze misty mi vadilo, ze jsem se musel rozhodovat a nevedel jsem, jaky dopad muze a nemusi me rozhodnuti mit a zda to nejak ovlivni zbytek hry, to ze si kazdej casem musi vybrat, zda se prida na tu ci tu stranu chapu, kazdy vidi dobro a zlo trochu jinak a kazda strana bojuje za sve dobro a to je i zde, avsak, kdyz se v jednu chvili musi clovek rozhodnout, zda dite, ktere nekolikrat zachranil sveri do opatrovnictvi sve milenky (docela mocne carodejky, ktera me zachranila, ale z pribehu vypliva, nema uplne cisty umysly a nevim co od ni mam ocekavat) ci do opatrovnictvi jine milenky (coz je zase zdravotni sestra, u ktere by se to dite prvdepodobne melo lepe, ale nijak ho ochanit nedokaze) a jak bude reagovat druha, jen tak to v jednom rozhovoru prejde a pak bude delat jako ze nic a nebo uz pak se mnou mluvit nebude ??? toto mi do her nesedi, jsem rad, ze postavy nejsou naradkovany a ty dobry a na ty zly, ale kazdej mela by byt nejaka moznost, jak si dopredu zjistit, co me rozhodnuti muze udelat a ne jen na blind neco vybrat a pak se mohlit, aby to nemelo opacnej vysledek, nez jsem chtel, nvm, mozna jsem jen moc zhyckanej

dalsi co me obcas prekvapilo je, ze se zde muze stat, ze 2 rozhovory mezi ruznymi lidmi se prohodi, ale hra na to nezareaguje - nejdriv jsem se domluvil s tim sefem banditu v klasterni ctvrti, ze nejsem clovek, kteryho na nej poslali, aby ho zabil a hned na to mi ho poslal zabit, takze 2 rozhovory se vyrusily a sef na me uz nechtel reagovat a ja ho mel zabit ikdyz jsem nechtel a byl jsem s nim domluvenej, ze ho usetrim

skoda urcite zemitosti a male dulezitosti talentu, netvorili nic duleziteho a kdyz jsi je doplnil jednou za nekolik levlu, tak to nevadilo a zas tak moc si jimi clovek nepomohl, kdyby zde byla nejaka moznost vydat se urcitym smerem (cesta carodeje, wara a podobne jako je v plno dalsich hrach, byl bych radsi)

i pres tyto rekl bych drobne chybky na krase zde vsak mame hru, ktera dokaze zaujmout svym pribehem, ktery nezustava jen na klasicke strohe bojove linii, ze clovek pokeca s tim, tim tim a tim, ty mu daji 5 ukolu a hned bezis vymlatit nekolik jeskyni kde tyto ukoly splnis, ale je to rozsizene o zajimava mista, kdy nejdes jen zabit nejakou priseru, ale jdes koupit flasky na oslavu, ci na oslave schanis tatarak pro princeznu, dale hra muze nabidnout zajimava vylepseni oproti jinym RPG (hodne se mi libilo sbirani karticek devcat, se kterymi se Geralt vyspal, zajimavy napad :) ) propracovany a zaroven velmi jednoduchy bojovy system, hezka grafika a dialogy, ktery si na nic nehrajou a vse je zde receno naplno a bez cenzury

Pro: pribeh, hlavni postava, grafika, karty

Proti: neviditelne hranice, nekolik postav opakovanych stale dokola, caste loadingy

+5 +12 −7
  • PC 95
Zaklínač mě velmi bavil,chvíli mi trvalo,než jsem si na vše zvykl(bojový systém,lektvary,atd.).Největší problémy jsem měl asi na začátku s tím pekelným psem a pak s magistrem a těma jeho kikimorama,jinak celkem v pohodě(na střední obtížnost).Jsem zvědavý a těším se na další hry!!!Jo,hrál jsem rozšířenou verzi,pro pořádek!
+2 +7 −5
  • PC 95
Zaklínač se ukázal být jako stvořený pro RPG hru. Díky této postavě bylo možné vyhnout se několika nedostatků snad každé hry tohoto žánru. Už sebou netaháte tuny zbraní, protože Geralt používá jen své dva meče. Peníze mají konečně nějakou cenu, dají se za ně nakupovat různé užitečné receptury a tak je zábava je vydělávat. Výroba lektvarů a celá příprava před bojem hře neuvěřitelně přidává na atmosféře. Dokonce tady máme i vydařený pokus o zapracování rozhodnutí a jejich skutečných a viditelných následků. Takže potlesk míří do Polska. A nakopnutí do pr**** míří do lokalizačního týmu, za zpackanou českou verzi.
+1 +5 −4
  • PC --
Hodně povedené rpg moderní doby, které podle mě poráží spoustu jiných dnešních her tohoto žánru a to především svým příběhem, svou délkou a hratelností. Já jsem hrál asi dva týdny, tolik mi trvalo, než jsem Witchera pokořil a ani na chvíli jsem se nenudil. Líbilo se mi na něm skoro všechno, od grafiky, přes hratelnost až po vývoj postavy. Tohle se mi nestává u každé druhé hry. Jinak bych ještě vyzdvihl souboje, které jsou sice jednoduché, ale zábavné a nikdy vás nezačnou nudit. Je to něco mezi diablem a Never Winter Nights. Mezi zápory patřří časté načítání a pro některé taky české nadabování.

Pro: grafika, souboje, příběh, možnosti rozhodnutí se v určitých pasážích hry a tím pádem ovlivnění budoucího chodu hry, délka, hra vás nepřestane bavit ani na konci a příjemně překvapuje až do závěrečných titulků.

Proti: časté načítání a některým lidem se nelíbil český dabing, takže to beru jako mínus

+1 +8 −7
  • PC 85
Začátek Polské temné invaze na pole 3A her. Dospělá RPG plná sprosťáren a šedého alternativního středověku bez příkras. Dnes prakticky kultovní záležitost, tehdy ještě složitě vyvíjená a X krát předělávaná věc běžící na naprosto překopané Aurora enginu od Bioware.
Víc netřeba popisovat, herní mechaniky jsou již zastaralé. Hrát se to dá, ale chce to remake.
  • PC 95
Je to jeden z najlepšých hier dnešnej doby.príbeh je velice kvalitný hráča upoutá hned na začátku. grafika a spůsob prevedený boje je tiež velmi dobrý. Hru som prešiel asi tak za tri týdny a ne mám mu čo vičítať dúfam že aj pokračovanie witchera bude taká dobra ak nie lepšia.

Pro: grafika, príbeh, výber zbraní

Proti: jedine asi hudba

-11 +2 −13