Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Lily's Day Off

  • Android 25
Podprůměrná vizuální novela, která mě však nenudila. To ale proto, že nemá vůbec čas začít nudit. Jeden průchod hrou vám zabere doslova pár minut a pokud chcete vidět všechny konce, stačí vám k dohrání necelá hodina. Příběh, respektive příběhy, protože každá vaše volba změní průběh děje poměrně radikálně, pak nemají čas zaujmout. Nenabídnou pointu, gradaci, vykreslení postav, ani třeba humor, což je vzhledem k délce pochopitelné, ne ale vzhledem k žánru, který na vyprávění stojí, protože málokdy může nabídnout něco jiného.

7. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
+15

Hill Climb Racing

  • PC 15
  • iOS 15
  • Android 15
No, nevím, co k tomu říct. :D Jednoduše, Hill Climb Racing známe nejspíš většina. I přes její známost hra nemá příliš mnoho procent a já s tímto hodnocením souhlasím. Vlastně zde není co řešit. Prostě je Vašim úkolem jet přes kopce a překážky co nejdéle. Hra je dostupná jak na Android a iOS, tak i na PC. Hra je dobrá leda tak do karantény, ve volným času bych s ní příliš mnoho času netrávil. Mám raději kategorii s příběhy - do této kategorie tato hra nespadá, proto dávám 15 %. :)

Pro: Zdarma

Proti: Fajn do karantény :)

+12

Green

  • Android 80
Přestože se jedná už o pátou hru ve stejném stylu, Bart Bonte stále baví. Tentokrát 50 zelených levelů, tématika lesa a přírody. Možná to je jen můj dojem, ale tentokrát mi úrovně přišly o vlas těžší než v předchozích dílech. Nejednou jsem musela otevřít nápovědu.

Několikrát se mi ale také stalo, že jsem sice chápala princip řešení, ale i tak jsem nebyla schopná úkol vyřešit. Specificky šlo o sloupce 'srostlých' čísel anebo třeba kaktusů tvořících písmena. Nejvíce jsem se ale asi navztekala u úrovně s hadem, protože z časů, kdy jsem ho tak před 15 lety naposledy hrála na mobilu, si nepamatuji, že by uměl zatáčet jen na jednu stranu.

Sečteno podtrženo, hraní jsem si užila a zrovna zelená barva prý uklidňuje, což se mi v posledních dnech z nejednoho důvodu hodilo. Další díl si samozřejmě nenechám ujít, jsem zvědavá která barva bude příště.
+13

Monument Valley 2

  • Android 75
Monument Valley 2 je pro mě ideální hrou na mobilní telefony. Je krátká, ale nabízí příjemnou hratelnost, a to hlavně díky svému jednoduchému ovládání a svými herními principy. Největším kladem hry je její prostředí, které působí uklidňujícím dojmem a působí i "čistě" nebo uhlazeně. Navíc se s každou úrovní mění, a tak nehrozí stereotyp.

Hádanky nebyly příliš těžké, většina byla založena na optických klamech. Jakmile člověk hned na začátku hry tento princip objevil, tak se hra stala dost lehkou a její obtížnost se nezvyšovala ani ke konci, jak je tomu často u jiných logických her. To považuji za zápor.

Příběh byl dost jednoduchý (což nijak nevadilo) a vyprávěl o tom, jak dítě musí dospět a naučit se samostatnosti. Příjemným bonusem na konci skoro každé kapitoly byla možnost nakreslit si na displeji vlastní květinu. Je škoda, že hru více nedoprovází hudba, která byla výraznější a zapamatovatelnější.
+21

Panzer Campaigns - Panzer

  • Android 75
Vývojáři studia John Tiller Software kolem roku 2013 částečně adaptovali pro mobilní platformy tři své série válečných her: Panzer Campaigns, Modern Campaigns a American Civil War Battles. Jedná se o značně propracované tahové strategie v režimu IGO-UGO, které navzdory různým válečným etapám spojuje velmi podobný systém pravidel i ovládání. Pokud si tedy dáte tu práci a ponoříte se do obsáhlého manuálu, nepředstavuje rozehrání další série již velký problém. U tohoto typu her to potěší, protože nastudování a zvládnutí herního systému není záležitost na půl hodinky a bez jeho znalosti by hra byla jen černou skříňkou s minimální multimediální hodnotou, u které byste se rychle začali nudit. Grafika je opravdu strohá, jednotky jsou na hexové mapě reprezentovány žetony se symboly NATO. Teprve, když na nějaký kliknete, ukáže se v dolní liště obrázek patřičné jednotky s jejími statistikami. Krajina je díky jednoduchosti grafiky rychle čitelná a vy se tak můžete soustředit na vlastní hru.

Co se týče Panzer Campaigns jedná se o sérii, jejíž první díl Smolensk '41 vyšel na PC v roce 1999 a k dnešku čítá nějakých 23 dílů. Pět z nich pak byly pod stejnými názvy převedeny pro iOS a Android. K nim byl navíc vytvořený bezplatný výukový díl, ke kterému čtete komentář. Přestože se však hry jmenují stejně, jak na PC, liší se jednak jednotlivými scénáři (na mobilech jsou podstatně kratší s málo jednotkami a nejde sejvovat - na PC najdete bitvy i se stovkami tahů a jednotek) a pak některými dodatečnými funkcemi, které hraní na PC usnadňují. PC verze byly také postupně transformovány do tzv. Gold edic, které obsahují vylepšené UI, grafiku, dodatečné bitvy a množství oprav. K těmto Gold edicím je také možné stáhnout hezké grafické mody ze stránek mapmod.se.

Pravidla PC verze i těch mobilních však zůstávají vždy stejná a proto je tento výukový mobilní díl perfektním úvodem, protože tutoriály v PC verzích nejsou příliš dobře zpracovány. Zde se naopak vývojáři v každé malé výukové bitvě tzv. Panzer School zaměřili na jeden aspekt herního systému, takže výuková křivka není nijak strmá. Postupně se tedy naučíte rozdíly mezi normálním a dopravním módem, útokem a ztečí, podporou pěchoty i dělostřelectva, využívání ženistů, kteří mohou stavět a bourat mosty, odstraňovat nebo klást miny, využívání výzvědných jednotek (ve hře je mlha války) či využívání protitankových jednotek a letectva. Protože jsou bitvy krátké (kolem šesti tahů), můžete snadno experimentovat s různými vlivy na zásobování, morálku a únavu vašich jednotek, které hrají zásadní roli (samozřejmě včetně typu terénu, stoupání či počasí). Experimentování je nutné, protože zdaleka ne všechny aspekty jsou pokryty (např. vliv jednotlivých velitelství a štábní hierarchie). Detaily však najdete vždy v manuálu, který byl mimochodem přeložený i do češtiny (je ke stažení na stránkách tanciky.cz). Hra vrcholí třiceti tahovou bitvou a získat dostatek vítězných bodů, abyste dosáhli významného vítězství, není vůbec snadné.

Pro: výborné jako tutoriál, komplexnost herního systému, možnost upravit velikost lišt dvěma prsty, hra je zdarma

Proti: chybějící funkce pro vizualizaci dojezdu, dostřelu atd., slabší AI

+9

Monument Valley 2

  • Android 80
První řadě musím říct, že nejsem zastánce hraní her na mobilu. I když už existují telefony výkonnější než moje Pc ale u Monument Vallay jsem už podruhé udělal výjimku.

K prvnímu dílu mě přivedla DH výzva a po dohrání jsem byl unesen, že lze udělat roztomilou, logickou hru s pěkný hudebním doprovodem na mobil. Proto jsem dal šanci i druhému dílu, obzvlášť když je teď zadarmo.

Druhý díl se vůbec neliší od prvního dílu opět je to audio vizuální paráda "na mobil". Logické hádanky jsou velmi primitivní ale řekl bych, že o ně tak nějak ani nejde, jelikož věřím že by autoři zvládli určitě těžší hádanky, spíš chtěli udělat co nejlepší audio-vizuální zážitek a to se povedlo, i na podruhé.

Dál asi nemá cenu nic víc psát, pokud hledáte audio vizuální zážitek na mobil, Monument Valley 1 i 2 mohu doporučit ale pokud hledáte logickou hru s rébusy, tak se Monument Valley vyhněte. 80%

Pro: Auido-vizuál

Proti: velmi ale velmi jednoduché

+16

Blue

  • Android 80
Na tuhle barevnou sérii logických her jsem narazila před pár lety. Čas od času se tedy kouknu, jestli Bart Bonte nevydal nový díl. Čtvrtá v řadě je zatím Blue, a stejně jako předchozí díly, mě bavila.

I když je Blue, hrou velmi minimalistickou, je hezky zpracovaná a zabaví. Stejně jako u ostatních dílů, i když jsem se u pár levelů trochu zasekla, většina hry se dá projít bez obtíží. A když se člověk zasekne nějak víc, tak je k dispozici nápověda. Princip řešení jednotlivých úrovní je hodně podobný, ne-li několikrát stejný jako v předchozích dílech, ale tentokrát si k barvě modré přibrala i tématiku vody. Přes minimalistické vzezření, mě i ty jednoduché obrysy rybiček potěšily.

Chtěla jsem nakonec komentáře napsat, že si příští díl nenechám ujít a teď koukám, že ani ne před 14 dni vyšla hra Green. :)
+14

Lara Croft GO

  • Android 60
Hra se rozdávala zdarma, tak proč to nezkusit. Hraní na mobilu je pohodové, menší obrazovka nevadí (pokud teda nehodláte hledat všechny skryté drahokamy abyste si odemkli obleček, to mě vůbec netankuje). Je to tahové, takže pro mobilní hraní ideál. Do Lara Croft prostředí je to napasované pěkně, různé rozvaliny a kobky, propadla, valící se kameny, nebezpečná zvířata. Čekal jsem casual logickou hru, ale některé úrovně mě příjemně překvapily potřebou slušně zapojit mozkové buňky. A z nalezeného řešení jsem pak měl radost, takže motivaci hra zvládá dobře. Přes všechna tato pozitiva jsem došel jenom něco za půlku hry a pak už to odložil a nedohrál, přestalo mě to bavit. Přišlo mi, že se hra příliš opakuje. Takže za mě příjemných 60%.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10

Hook

  • Android 50
Jednohubka na záchod. Koncept je pěkný, ale nedotažený. Hře chybí dostatečná výzva nebo hloubka. Sice obsahuje 50 úrovní, ale dohrajete je pravděpodobně za hodinu, možná méně. Líbilo se mi, že se postupně objevilo pár nových mechanik, ale bylo jich málo na to, aby člověk musel zapojit mozkové buňky. Uvítal bych pár dalších prvků. Například mě napadlo, že by se dalo hrát s časováním, kdy by bylo nutné vytáhnout více háčků naráz, nebo rychle po sobě, aby se jinde nezasekly. Bohužel reálných úrovní je tak posledních 10, a ty na žádné obtížnější prvky nespoléhají, je tam jen hodně zašmodrchaných drátů.

Celkové hodnocení: Dobrá
+9

Hravouka

  • Android 80
Ideální vzdělávací hra pro malé dítě. Moje tříletá dcera je nadšená. Prostředí je pěkně nakreslené, živočichové jsou interaktivní, je to slušně nazvučené. Na tabletu to zvládne ovládat i dítě. Ačkoliv samozřejmě dcera dávno zná zeleninu na zahrádce nebo zvířata v lese, tak to, že může kolem toho chodit s myškou a interagovat s věcmi je pro ni nové a zajímavé. Občasný encyklopedický zápisek jí přečtu a vysvětlím já. Celkově velká spokojenost s nákupem. Chtělo by to samozřejmě ideálně více prostředí, více zvířátek a rostlin, více všeho. Aktuální obsah je však odpovídající ceně, takže za mě určitě palec nahoru, inteligentní naučná zábava pro vaše malé dítě.

Celkové hodnocení: Výborná
+19

XenoShyft

  • Android 70
XenoShyft je opět přesným převedením deskové hry do digitální podoby. Jste tedy parta mariňáků co se brání ve stylu Hvězdné pěchoty hordám nepřátel. Každý z vašich smrtelných nástrojů zkázy se zrcadlý nějakým ještě smrtelnějším evolučním výmyslem nepřátel. Pokud vás tedy podobné téma nebo atmosféra lákají a aspoň strpíte digitalizované deskové hry, potom zkuste XenoShyft.

Výtečnou výhodou je, že odpadá celá práce s kartami, která může u fyzické hry zabrat většinu času (příprava, míchání balíků atp.). Digitální verze umožňuje se velmi rychle pravidla naučit a oprostit se od režie kolem hraní. Kromě toho je fyzický XenoShyft již prakticky nesehnatelný, o různých rozšířeních ani nemluvě. Digitální verze vám však velkou část repertoáru nabízí k dokoupení. Avšak i se základním balíkem se potrápíte na hodně dlouho.

Ač jsem hru hrál na tabletu a ne telefonu, vše bylo moc malé. Autoři převedli hru vskutku jedna ku jedné a nezkoušeli vymyslet účinné prostředky na to, jak hru přizpůsobit čemukoliv, co je menší než by byla fyzická hra. Ano, můžete si kartu přiblížit nebo si přepínat mezi různými náhledy (např. karty na trhu nebo v útočné řadě), ale trefit se přesně na kartu nebo její efekt je často pěkná svízel a nabourává to atmosféru hry. A neboť je vše převedeno jedna ku jedné, tak i karty vypadají jako ve fyzické hře a tedy se texty velmi těžko čtou bez přibližování. Avšak, je pravda, že při častějším hraní se své karty naučíte (ale vysoká variabilita nepřátel skoro zaručuje, že u nich budete muset vždy zdlouhavě přibližovat a zkoumat text). Jednoznačně bych tedy nedoporučoval hrát na telefonech.

Pro: Stejně dobré jako původní desková hra, Výborná možnost hrát XenoShyft v jednom hráči, Možnost zahrát si prakticky nesehnatelnou deskovou hru

Proti: Těžko ovladatelné na menších zařízeních, Texty někdy hůře čitelné

+10

Sky Force Reloaded

  • Android 0
Pořád je to arkádová hra v doslovném slova smyslu. Aby mě to intenzivně bavilo - jak hraju každou hru - propálil jsem na tom přes litr.

2021: Dohráno na PC. Očistili to od mikrotransakcí, který ze mě na tabletu udělaly fetku, takže musíte farmařit, že se z toho vojebete. Je to skoro až hardcore záležitost. Kvůli systému medailí nelze hru dokončit na normální obtížnosti. Kdyby to nemělo ten moc komerční árt mobilního původu, moh to být moderní Tyrian.

Pro: 1000 Kč

Proti: 1000 Kč

+4

Plants vs. Zombies

  • PC --
  • Android 80
Když jsem začínal s internetem a hrami na internetu, tak jsem dost hrál minihry typu tower defense, což bych tady Plants vs. Zombies zařadil a byl jsem se hrou velmi spokojený. Hrál jsem ji na mobilu a ovládání bylo v pohodě. Jednotlivé části jsou rozmanité, nejvíc práce jsem měl s tou v noci a mlhou, ale jinak mi to nějak zvlášť těžké nepřišlo. Zpříjemnilo mi to cesty do práce a z práce, nějaké chvíle ve vlaku a sem tam na návštěvách, když jsem měl chvíli pro sebe.
+16

Choice of Robots

  • Android 40
Se svým hodnocením půjdu proti proudu. Pravda je, že jsem od díky čistě textové hry, která má na Steamu nezvykle velké množství hodnocení a kladných komentářů (tj. probila si cestu do mainstreamu) očekával hodně. Teoreticky je tedy i možné, že se tohle přílišné očekávání do mého hodnocení promítá. Další věc je, že textové hry hraju již nějaký pátek a po dokončení desítek z nich mám na ně již svá kritéria. Od Choice of Games jsem dohrál Study in Steampunk a Creatures such as we, takže mám i určité srování v rámci jednoho herního studia.

Začnu přednostmi. Choice of Robots skutečně dostálo svému názvu, protože množství voleb jednotlivých příběhových linií je opravdu veliké a po dohrání zcela jistě víte, že se můžete vrátit na začátek a zkusit jinou trasu. Máte pocit jakobyste hráli sandboxový simulátor života a pokud vás hra chytne, je to pro vás dobrá zpráva. Dalším plusem je pro mne příběhový oblouk, který se klene desítky let nad vaším životem od vašich studijních let až po vaše stáří. Toto celkem zafungovalo, protože na konci jsem skutečně cítil jistou míru dojetí nad životem, který jsem se svým robotem Arielem a robotkou Galateou prožil.

Bohužel, a zde se dostávám již k hlavní výtce, je literární kvalita textu poměrně slabá. Nejde to úplně zevšeobecnit, protože autor má své dobré chvilky, ale většinu času mne Choice of Robots prostě nebavilo číst (což je u textové hry trošku problém). Souvisí s tím i design voleb, které hlavně zpočátku působí strašně rigidně. Namísto čtenáře příběhu jsem měl pocit, že jsem zaměstnancem montážní linky. Zatímco ve Study in Steampunk má příběh od začátku spád a u jednotlivých voleb cítíte tíhu skutečných rozhodnutí, v Choice of Robots klikáte. To neznamená, jak jsem již napsal výše, že by volby neměly vliv na košatost příběhu, ale podporují velmi málo plynulou návaznost dramatických přechodů mezi jednotlivými úseky k nějakému psychologicky nebo narativně detailně propracovanému cíli (hra nemá solidnější vývoj a drobí se). Velmi často se to redukuje na rvaní bodů do jednotlivých statistik robota a to ještě s nejistým výsledkem. Samotné prokreslení světa není nijak zvlášť originální (působí jak fanfikce plná nerdovských narážek), konflikt s Čínou plytký a postavy jsou obyčejné, takže mezi nimi nedochází k rafinovanějším psychologickým konfliktům. Samotná genialita hlavní postavy a vytvoření superrobota se pak bere příliš samosebou. Zkrátka, hru jsem dohrál jen z povinosti a se sebezapřením a byť to konec trochu napravil, motivace zkoušet další linie je u mne téměř nulová. Doufám, že nějaká z příštích her od Choice of Games, které mám v plánu (Slammed!, Rent-a-vice či The Road to Canterbury), mne chytne více.

Pro: rozvětvenost příběhu, znovuhratelnost

Proti: literární kvalita textu

+14

Baldur's Gate II: Enhanced Edition

  • Android 90
Po asi 3/4 roce hraní na tabletu na cestě do práce a z práce jsem konečně BG2 dohrál. Vůbec poprvé, původní hru jsem na PC nehrál (což je zpětně dost škoda). I po těch letech mi však BG2 perfektně sedlo do noty. Výborný hlavní příběh, zajímavé vedlejší questy, fantasy prostředí, dobré postavy společníků. Bylo to dlouhé (mám kompletní průchod Shadows of Amn včetně zřejmě všech questů; na Throne of Bhaal už asi bohužel nedokážu najít další čas), ale opravdu výživné.

Dost těžko se mi vybírají konkrétní věci, co bych vyzdvihl, protože ta hra je prostě celá výborná. Ale snadno dokážu vypíchnout těch pár věcí, co mě vadilo/unavovalo. Tak zaprvé, pravidla AD&D 2.5 jsou složitá, matfyzáci sobě (a to se svým vzděláním k nim nemám daleko). Za to hra nemůže, ale odráží se to v ní. Zadruhé, za co už může více, je málo vysvětlivek, co se aktuálně děje a jak to vyřešit. Máte na postavě negativní efekt, ale vůbec nevíte, co dělá, jestli se potřebujete zbavit, jestli stačí počkat a zmizí sám. Nepřátelský kouzelník má kolem sebe barevnou bublinu jako štít, ale vy nevíte, co to je zač, a jak ji tudíž zrušit. Často má kolem sebe takových ochran několik a musíte je prolomit ve správném pořadí. Dělá to hru hodně nepřístupnou. Zatřetí bych pojmenoval jako "příliš mnoho všeho". Ke konci mě hodně unavovalo, že mám k dispozici asi 200 kouzel, které potřebuji znát a pamatovat si, abych mohl bojovat efektivně. Tahal jsem s sebou strašně moc vybavení typu kouzelné šípy/šipky do kuše/házecí šipky/kameny do praku/lektvary/magické hůlky v desítkách variant, které mi bylo líto nevzít/prodat (někdy se můžou hodit!), ačkoliv pro slabé nepřátele jsem je nepotřeboval, a na silné nepřátele nefungovaly, a tak se stále jen hromadily. Teď budu za heretika a lidé mě budou chtít upálit, ale parta 6 postav mi přijde příšerně velká (moc managementu ve všem), a ve 3-4 postavách by se mi hrálo mnohem pohodlněji (což jsem samozřejmě takto hrát mohl, ale na první zahrání to málokdo udělá, protože vám to zvyšuje obtížnost a vůbec netušíte, co vás čeká). Jako poslední bod bych mohl ještě řešit UI, ale je to stará hra a beru to tak (díky bohu za některá vylepšení v Enhanced edici jako např. konec pixel huntingu). Na tabletu bylo dost nepříjemné pracovat s kouzly, takže jsem v partě měl jen 2 čistě kouzlící postavy, a kouzla jsem sesílal, jen když to bylo nutné.

Sice jsem vyjmenoval některé otravné aspekty, ale není to nic, co by nebylo běžné u her tohoto typu. Mé celkové hodnocení myslím mluví za vše. Hru jsem si opravdu užil, a rád jsem si doplnil herní vzdělání zrovna s BG2. Pokud překousnete občasnou potřebu studovat AD&D pravidla na webu, tak je BG2 stále výborně hratelná.

Celkové hodnocení: Nářez
+26

Toby: The Secret Mine

  • Android 60
Letošní Herní výzva je peklíčko z několika důvodů, ale ten hlavní je úkol číslo sedm „Neseď doma“. Dohrát hru na přenosném zařízení v mém případě znamená na mobilu a já nesnáším hraní na mobilu. Po Tobym jsem sáhl jako po něčem, co vypadá hezky, hraje se jako Limbo (které jsem hrál), je možné ho dohrát za krátkou dobu a dokonce byl na Google Play ve slevě. Naprosto perfektní kandidát na rychlé a bezproblémové splnění úkolu.

Autor hry pochopil v čem tkví část kouzla Limba. Jednoduché ovládání a stylizace, které kompenzují svou komplikovaností hádanky (všechno to schovám za toto jedno slovo). Ke každé hádance je důležité přistupovat trochu jinak. Někde pomůže být rychlý, jinde zase přesný a většinou kombinace obou. Případně se jiné hádanky musí vyřešit zkoušením a experimentováním, což většinou znamená „porušit hrou ukázané vlastnosti“ - to jsou úplně ty nejhorší.

Zkoušení a opakování by bylo naprosto v pořádku, kdyby se hra ovládala dobře. Virtuální tlačítka stojí obecně za starý hovno (bačkora by to nevystihla) a v kombinaci s mými neohrabanými prsty je to ještě horší. Skákací části ve hře chtějí dost preciznosti a výše zmíněnému nepomáhá ani fakt, že není hra úplně vyhlazená. Několikrát se mi Toby zasekl na hraně platformy nebo sotva škrtl hrot bodce, což vyústilo v jeho smrt. V takových částech jsem si vzpomněl legendární pixel perfect plošinovky.

60% dávám jen proto, že se po týdnu nárazového hraní na displeji mého mobilu neotiskla frustrace v podobě promáčkliny ve tvaru mé nohy.

Herní výzva 2020 - 7.Neseď doma
+22

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

  • Android 50
Hodnotím PUBG Mobile, který jsem hrál na PC emulátoru - oficiálním! Hra je určitě dobrá a celkem mě bavila, ale hlavní problém je velký počet cheatrů a to, že vývojáři je moc neřeší, když už jsem potkával minimálně 1 cheatera v každé hře, tak jsem skončil. Pokud by vývojáři měli funkční anticheat, tak bych k hodnocení přidal minimálně 20% a hru hrál dále.

Hra nabízí několik variant v základní vyskočí z letadla na ostrov 100 hráčů a jsou všichni proti všem, poslední vyhrává. S tím, že se začíná beze zbraní a vybavení které musí hráč najít na ostrově v domech a pod. nebo získat zabitím soupeře. Po určitém čase se herní prostor zmenšuje pomocí smrtící zóny, takže nehrozí, že by se poslední hráči hledali po celém ostrově. Hrát jde samozřejmě i s kamarády nebo náhodnými hráči.

Pro: Zábavná multi player hra.

Proti: Velké množství cheaterů

+8

Monument Valley 2

  • Android 80
Herní výzva 2020 - Kategorie č. 7 - Neseď doma (Light)

Monument Valley 2 je pokračováním veleúspěšné a oceňované stejnojmenné mobilní hry. Titul navazuje na osvědčenou formuli zavedenou již v prvním díle, který jsem si užil jako součást Herní výzvy 2018.

Tentokrát se místo princezny Idy setkáváme s matkou Ro, jež postupuje záhadami spletitých prostorových labyrintů. Děj je obohacen o postavičku její ratolesti a spolu se postupně vyučují základům budování monumentů a posvátné geometrie. Symbolicky prožíváme první dětské krůčky spolu s matkou, odlet z rodného hnízda a výchovu k samostatnosti a ve finále vřelý návrat do mateřského náručí.

Vizuál disponuje jednoduchou stylizovanou grafikou, jež v kombinaci se snovou tajemnou hudbou poskytuje překrásné estetické kompozice. Zejména pokud se prostorové monumenty dají do pohybu v závěrečných animacích, nebo pokud prstem kroužíte a skládáte svítící obrazec na konci úrovně.

Puzzle jsou založeny na prostorových hrátkách s inspirací originálními obrazy M. C. Eschera. Posouváme a natáčíme budovy, plošinky, otáčivé mechanismy, aby se Ida nebo její dítko dostali k cíli - východu z labyrintu či prostorové kompozice. Někdy se dokonce přetočením dostaneme do vnitřní dimenze scenérie.

Druhý díl mi připadá celkově jednodušší. Možná je to tím, že již znám logiku puzzlů na podkladě zkušeností z první hry, zásadní inovace či nové herní principy jsem nezaznamenal. Nebo je možná celý titul designován tak, aby hráči nebyli frustrováni obtížností hádanek. V prvním dílu jsem se přece jen občas trochu zasekl.

Bohužel v jednoduchosti a hlavně krátkosti Monument Valley 2 spočívá moje hlavní výtka. Hru totiž cca za 2 hodinky úspěšně dohrajete a u aktuální ceny 150 Kč za tento mobilní titul mi poměr cena - výkon nepřipadá příliš výhodný. Navíc puzzle nemají různé varianty řešení, jenom to pevně dané, takže nijak nejsme motivováni k opětovnému hraní, které by vyšší cenu mohlo ospravedlnit.

Monument Valley 2 je tak krátkým, vizuálně a hudebně vytříbeným kouskem, jenž lze plně doporučit. Bohužel ale cena příliš neláká ke koupi, ledaže by byla hra nabízena v cenové akci.

Pro: Originální pojetí. Relaxační hratelnost. Originální puzzle. Příjemný audiovizuální zážitek.

Proti: Příliš jednoduché. Příliš krátké. Příliš vysoká cena na poměry mobilního titulu. Absence zásadních inovací vůči prvnímu dílu.

+23

klocki

  • Android 75
Herni vyzva 2020 - Heureka HC - Dohrano bez vetsiho skobrtnuti. Hra je velmi prijemne ztvarnena a zvukovy doprovod je ke hre optimalni. Zezacatku jsou velmi lehke levely a postupne se pridavaji ruzne prvky jako jsou otaceci plochy, rohy, soupatka a ruzne barvicky a tvary. Novinky jsou pridavany velmi nenasilne takze je v klidu cas se naučit jak s čím zacházet.

Hru jsem původně chtěl dohrat na cestě z dovolené ale stihl jsem to ještě než jsme z dovolené vůbec vyrazili, i prez to ze ma na kolem 70 úrovni je docela lehke hru dohrat.

Pro: Logicky prijemne, pro zkraceni casu a procviceni mysleni

Proti: Asi kratkost...

+10

Monument Valley

  • Android 80
Hrátky s perspektivou v líbivém provedení, které na mobilu na chvíli okouzlí. Nicméně obtížnost je tristní - pro nějakou výzvu v podobném duchu bych doporučil graficky o dost minimalističtější Echochrome na PSN.
+15