Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Polda 2

  • PC 65
  • Android 70
Polda 2 je zvláštní díl. Oproti předchůdci mě ani tolik nebavil, ale poctivě jsem to dohrál. Samozřejmě jsem musel použít občas nápovědu. Na rozdíl od jedničky je tady víc logických úkolů místo nesmyslů z prvního dílu.

Jednotlivé lokace jsou ucházející, ale kouzlo maloměsta je pryč. Teď máme nějaké náhodné město, které nic moc nepřipomíná. Je zde pokus i o živé prostředí - nějaký ten provoz v pozadí.

Příběh je lehce zvrácený, kdy se Mattel mstí za to, že o jeho hračky není zájem.  
Délka hry je tak akorát, obtížnost také. Hráno a dohráno na mobilu, kde se hra hrála velmi dobře.

Pro: Povedená hra, která se skvěle hraje na mobilu. Hvězdný dabing, humor a narážky na české i zahraniční hvězdy a osobnosti. Divný příběh a český humor. Postavy, hlášky.

Proti: Nevím, oproti jedničce to není ono :) Grafické zpracování prostředí.

+11

Train to Sachsenhausen

  • Android 75
Znát historii vlastního národa je opravdu důležitá věc, proto je každá snaha o gamifikaci nebo zatraktivnění historické látky pro studenty a nejen pro ně krok správným směrem. Charles Games to nedělají vůbec špatně, Attentat 1942 i Svoboda 1945 zpracovávají důležité události našich novodobých dějin obstojnou herní formou. Train to Sachsenhausen je koncipován jinak - vlastní hraní je jenom rozhodování, zda hlavní postava udělá A (swajpnutí doprava) nebo B (swajpnutí doleva). Spíš by tomu slušelo označení interaktivní příběh.

Velmi mě pobavilo zjištění, že bejt šprt se nevyplácí, protože vždycky skončí v koncentráku.

Pro: hodně vědomostí k naučení/oprášení, zdarma

Proti: málo hraní

+9

Train to Sachsenhausen

  • PC 80
  • Android 85
Tak to byla opravdu jednohubka. Asi to nepřekvapí nikoho, kdo ví, že hra byla koncipována jako zajímavé zpestření výuky. To, že lze zasadit hru do kontextu, odehrát ji, prolistovat herní muzeum, a ještě si o výsledku prodiskutovat s žáky během jedné školní hodiny pak logicky nejde brát jako negativum. A pokud to má zvládnout žák školou povinný, nemůže to být náročné ani pro hráče, který o tématu alespoň něco málo ví. Já tak mám dohráno snad 10 konců, pročtené všechny položky a shlédnutá všechna videa. A stejně jsem nadšený. Ne, že by to byla nejzásadnější hra, ani herní mechanismy nejsou nijak inovativní. Ale je skvěle zpracována, graficky i zvukově stylová a nabytá obsahem. Jsem proto jen a jen rád, že v době, kdy má historie plná úst kdejaký populista, jsou hry, které dovedou srozumitelně vzdělávat. A navíc upozornit svět na dějiny jedné malé zemičky uprostřed Evropy, která si kdysi prožila něco podobného, co dnes prožívá Ukrajina.

edit: hra neskrývá původní zaměření, na mobilu se hraje lépe ;)
edit2: ach ty hrubky

Pro: Abyste věděli, proč 17. listopad 1989 začal na Albertově.

Proti: Abyste nečekali stovky hodin ani promyšlené herní mechanismy

+22

Earn to Die 2

  • Android 70
Klasika ze SuperHry, která se časem dostala i na mobil. Na zabití času ideální. Je to klasická hra, která po dohrání zmizí z mobilu a z mysli na vždy.

Hra je poměrně zábavná, aspoň ze začátku. Postupně děláte stále to samé, takže na chvilkove hraní to stačí.

Můžu pochválit fajn grafiku, skvělou hudbu, množství zombie a výběr aut + jeho všemožné vylepšení.

Pro: Jednoduchá hříčka na zabití času a zombie. Množství aut a fajn muzika

Proti: Stále dokola

+6

Vampire: The Masquerade — Sins of the Sires

  • Android 55
Čtvrtá a zatím nejslabší spolupráce Choice of Games a White Wolf. Původně byly ohlášeny pouze tři tituly a tohle je takový přílepek. Ač jde po po všech těch upírských hrách odehrávajících se v severní Americe o velmi exotickou lokaci (snad ještě exotičtější, než Skandinávie v Mage the Ascension: Refuge ), příběh samotný mě nebavil a po velkou část hraní jsem měl podobné pocity jako z Common Dwarf Origin z Dragon Age: Origins . Deprese. Jinak hra má velmi špatné hodnocení na Steamu, naštěstí je tento titul poměrně krátký. Přál bych si nějaký titul z jiné řady, než V:TM, třeba právě něco s mágy...
+10

Castle Builder

  • Android 30
Takže, hledal jsem českou hru, která by mě zaujala a vyšla po roce 2020. Věru, že takových her moc není. Hodně jsem uvažoval nad American Truck Simulator: Idaho , která vyšla v roce 2020 a zcela jistě kvalitou velmi přesahuje tuto hru. Avšak, hledáme nové obzory, že? Slyšel jsem, že v naší zemi se vyvíjí hodně mobilních her. Každý, kdo si někdy stahoval hry na android má asi představu jak tamní trh vypadá. Jistě, občas se tam najde i nějaká kvalitní hra, avšak velká většina her pochází z rukou ubohých velrybářů, jejichž nejlepším počinem je zkopírovat již zavedený velrybářský model a svou hru aktivně zanedbávat.

Naštěstí můžeme říci, že tato hra k oné většině nepatří (téměř). Hra je v základu zdarma, obsahuje několik mikrotransakcí a reklamy, zde se ovšem nejedná o agresivní model, jako v jiných hrách.

Jak již je zmíněno v popisu, úkolem hráče je postavit hrad, bojovat s nepřáteli a dobýt okolní království.

První překážka na kterou každý hráč narazí, je panáček průzkumník. Tento proces probíhá tak, že panáček po hráčově tapnutí vyjde z hradu, nějakou dobu prozkoumává a následně se vrátí do hradu a celý proces se znovu opakuje po hráčově tapnutí.

Panáčkovi tento proces trvá stále déle, jeho průzkum je natolik neefektivní, že to hráče po nějaké době začne deprimovat a nakonec jej donutí zaplatit za odhalení mapy, aby se posunul dále ve hře. Za tuto mikrotransakci jsem dal zhruba 40 Kč a bylo to v jakože „akcí“. Starý dobrý FOMO trik, jak přinutit hráče, aby si něco koupil HNED TEĎ, protože „za chvíli to už nebude!!!“

To by tedy byla první překážka a víceméně asi poslední, pokud nejste velryba. Ale protože se mi chce rýpat, budu pokračovat.

Takže tedy, máme odhalenou mapu a můžeme libovolně obsazovat strategické zdroje. Ke sběru vytěžených zdrojů používáme vozík, který aktivujeme a následně 4 hodiny sbírá suroviny. Za mikrotransakci si můžeme koupit vylepšení na 10 hodin. Občas jsem měl jisté nutkání tuto mikrotransakci zaplatit, ale nikdy k tomu nedošlo.

Nastavil jsem si časovač a dělal si pečlivě každé čtyři hodiny desetiminutové přestávky od práce.

Takže tedy, těžíme zdroje a vozík nám je posílá do hradu, ale trvá to všechno dlouho. Ještě že tu je možnost shlédnout reklamu a získat dvojnásobek zdrojů!!! Hoooo, využil jsem tuhle možnost asi desetkrát, myslím. Důležité je, že jsem se jednou dostal k myšlence, co kdybych spočítal množství zdrojů vytěžených a dovezených. A ejhle! Můj les těží 3,2 ks klády za sekundu. Ale vozík přiveze jen 1,6 ks. Celá rovnice vypadá asi takto:

Nominálně: (4 h * 60 m * 60 s) / 3,2 s = 4 500 ks ... Realita: 2 250 ks

Za 4 hodiny dostanete přesně polovinu vytěžených zdrojů a tu druhou dostanete za reklamu. Dobrý obchod, ne? NE!


Kvůli řízenému nedostatku zdrojů jsem nakonec celou hru dohrál s několika drahými rytíři ve zbroji a velkou armádou nejlevnějších lehkých bojovníků s pouhým mečem.



Celkově vzato hra není nejhorší. Člověk se u ní dokáže uvolnit. Avšak radši bych za ni zaplatil pár desítek korun, než hrát hru, která je naplněná FOMO prvky.

Proto nemohu a ani nechci tuto hru doporučit ostatním. Vzhledem k tomu, že hra občas dokáže člověka zabavit a uvolnit, dávám hře hodnocení 30 %, víc si nezaslouží.

Pro: Dobrá myšlenka v základu hry

Proti: FOMO prvky, mechaniky určené k cílené a řízené deprimaci hráče

+8

Vampire: The Masquerade — Parliament of Knives

  • Android 70
Hru jsem si sice koupil hned po vydání, ale nějak jsem se k ní nedostal a i po nedávném rozehrání jsem se do ní musel během prvních kapitol celkem nutit. Ale s přibývajícími (herními) nocemi jsem se do příběhu docela ponořil. Tohle není úplně akční kousek, spíš opravdu politikaření, přemýšlení, kterou informaci které postavě sdělíte a kterou si necháte pro sebe, komu budete věrní a koho hodíte přes palubu. Má to něco do sebe, zápletka je místy celkem komplikovaná a některé momenty jsou opravdu epické. Líbilo se mi víc, než Vampire: The Masquerade — Out for Blood . Uvidíme, co před pár dny vydaný Sins of the Sires.
+10

RollerCoaster Tycoon Classic

  • PC 95
  • Android 95
RCT je zpět! Tentokrát na mobilu. Na mobilu se hra hraje velmi dobře, jsou tam upravené nějaké věci aby hraní bylo komfortní. Ale my si rozebereme pc verzi.

Vyplatí se pořídit pc verzi? Dneska za pár korun určitě ano. Hra je neskutečně návyková i po letech. Nechybí nic z kouzla této téměř dokonalé hry. Dokonce i tady lze najít nějaké novinky.

Jako první co vás zaujme je úvodní obrazovka. Vypadá jinak, parky jsou rozdělené podle kategorií. Parky tvoří mix z obou dílů i přídavky. Hned nejznámější první park lze stavět i s "novými" atrakcemi z druhého dílu.

Obtížnost hry mi připadá menší než u původní hry. Tu se dá vydělat peníze docela dobře, lidem tolik nevadí vysoké ceny. Kdo ví, možná se mi to jen zdá. Nově je možnost platit vstup na atrakce nebo do parku. Obojí dohromady tady není. Čili je tady model placení z druhého dílu.

Co se týče novinek, všichni ocení možnost zrychlit čas. To oprevdu chybělo v původních hrách. Další novinkou je i větší zoom, což může pomoci u nějaké stavby.

Pro: Legenda je zpět, téměř dokonalá hra je ještě vylepšená o zrychlení času.

Proti: Vývojáři mohli přidat nějaké nové atrakce, případně stánky, dekorace atd.

+12

The Tower Assassin's Creed

  • Android 80
Vzhledem k tomu, že jsem už třináct let fanouškem série Assassin's Creed, nemohla mě minout mobilní hra The Tower Assassin's Creed. Tedy, pokud mám být upřímný, málem by mě minula, kdyby mi ji neukázal můj tehdejší spolužák.

Koncept hry je velmi jednoduchý a jsem si dost jistý, že byl už byl mnohokrát před tím použit. To ale neznamená, že to hru dělalo něčím horším, ještě když se rovná o hru zdarma. Viděl jsem mnoho her, které pracovaly s funkčními ustálenými mechanikami, ale i tak byly zpackané. The Tower Assassin's Creed naštěstí není tím případem. Z mého pohledu našli tvůrci tu ideální formu, jak převést herní postavy do jednoduchého grafického stylu. To samé platí i pro herní mechaniky, kde během vašeho stavění postavy šplhají na věž. Ta tématika je z toho zkrátka cítit i bez názvu, což je více, než dokázaly některé novější díly série. Líbí se mi také odemykání nových lokací, které mě vždy motivovalo pokračovat, protože mě zajímalo, jak zde bude nové město vypadat.

Těžko se mi hledá něco, co bych hře opravdu vytknul, snad jen to, že pozadí některých lokací je méně kontrastní vůči samotné věži, a tak budete mít tendenci přepínat na ty více kontrastní. Na mém starším mobilu také jednou za čas došlo k menšímu lagu, označil bych to ale za ojedinělé a nepříliš kazící samotný gameplay. Přesto bych to ale asi mohl započítat za chybu, protože si nedovedu představit důvod, proč by u hry s tak jednoduchou grafikou mělo nějaké zařízení nestíhat.

Vzhledem k tomu, že mobilní hry stále nepovažuji za takové to pravé hraní (i když se z tohoto názoru pomalu vymaňuji), jsem vždy překvapen, když mě nějaká hra na mobilní telefony zkrátka chytne. Přiznávám, že zde má velkou váhu pro mě blízká tématika, i tak si ale myslím, že při nejmenším na takového zabavení během čekání na cokoliv, je hra super.

Pro: správně použitý jednoduchý koncept, přijemný grafický design, různorodé lokace, pro fanoušky skvěle vnímatelná tématika

Proti: méně kontrastní pozadí vůči věži u některých lokací, zřídka záseky na starších mobilních telefonech

+10

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 85
Hra, která mě v roce 2021 zachránila před zešílením!:)) Tehdy jsem měl zhruba pětiměsíční období, kdy jsem velice často potřeboval být na třech místech naráz. Prostor na relax neexistoval. A byli to staří dobří Simpsonovi, kdo mi dorovnával nízkou hladinu geekovin v krvi!:))

Tapped Out vyšlo už před 10 lety a jedná se zástupce žánru nekonečných mobilních klikaček, kde stavíte budovy, z nich získáváte peníze, postavám přidělujete úkoly, atd. atd. Někdy bývají honosně označovány jako strategie, ale popravdě, nich moc strategického na nich nevidím:)) Budovy můžete naflákat, kam chcete a jak chcete, aniž by to jakkoliv ovlivňovalo samotnou hru, nepočítáme-li mizerný estetický dojem z vašeho městečka. (Viz můj Springfield, kde čekám, až opadne sníh, abych si to tam mohl KONEČNĚ srovnat:)) ).

Podobné hry bez konce mě dříve nelákaly, přišly mi jen jako žrout času, kde se nikdy nedostaví žádný výsledek. Prostě vás to jednoho dne přestane bavit, už se znovu nezalogujete a po těch stovkách hodin nic nezbude. Jenže loni jsem si uvědomil, že tak jako ve spoustě věcech v životě ani tady nejde o výsledek, ale o momentální prožitek.

A mě obrovsky baví získávat nové a nové postavičky i budovy, které znám ze svého oblíbeného seriálu. Hra má krásnou a detailní grafiku, čehož si všimnete hlavně při přiblížení. Neustále dodává nové tematické eventy, takže v průběhu roku můžete snadno dostávat další super věci a postavy, aniž byste museli investovat reálné peníze.

Samozřejmě, můžete tady všechny virtuální předměty nakupovat za své skutečné prachy, ale není to potřeba. Přijde mi, že systém, kterým získáváte prémiovou herní měnu (donuty!:)) ) je nastavený docela snesitelně. Hra je taky dost vtipná, ať už v textech (budete-li mít trpělivost je číst), nebo v animacích i hláškách jednotlivých postav.

Tapped Out se pro mě stalo každodenním hobby. Vždycky najdu chvilku na to, abych si naklikal, co je potřeba. Tenhle simulátor Springfieldu je navíc perfektní náhražkou za „skutečné“ hry, v dobách, kdy na ně není čas ani klid. Takže ho především fanouškům Simpsonových vřele doporučuji. 

PS: Mé další recenze na filmy, knihy, komiksy (např. novinku Simpsonovi: Komiksová estráda) a další geekoviny najdete na Instagramu, profil instageek_cz.

Pro: Dlouhodobá zábava pro fanoušky Simpsonových, navíc si ji plnohodnotně užijete i bez nutnosti investovat reálné peníze.

Proti: Samozřejmě by člověk byl radši, kdyby tam bylo více věcí a postav za běžné herní prachy, a ne za hůře získatelné prémiové donuty.

+12

Glass Masquerade

  • Android 50
Krásný vzhled a hrozné ovládání. Estetika je opravdu skvělá, ale hra se velmi protivně ovládá. Střepy nelze hledat podle barvy, protože vidíte pouze obrysy. To je trochu škoda, ale OK. Ty obrysy ovšem neodpovídají reálné velikosti střepu (velké i malé střepy mají podobnou velikost obrysu, a malé jsou velmi často obrysem větší, než pak jsou ve skutečnosti). Vypadají, že jsou umístěny na kruhu, ale nejsou (levá a pravá strana nejsou propojeny). Při posunování obloukem se dokola opakují, místo aby tam byla zarážka, takže dost často zkoušíte pořád ty stejné dílky dokola, než si to uvědomíte. Dost často je problém oblouk posunout, a místo toho omylem zvednete dílek. Střepy občas malými detaily neodpovídají dostupnému místu v mozaice. Ale co je nejhorší, když držíte střep, tak je větší, než když ho umístíte dolů (!!). Takže jsem si dost často řekl "to se tam nemá šanci vejít" a ani je nezkoušel položit, ačkoliv tam opravdu patřily. Toto designérské rozhodnutí nedokážu pochopit, podle mě je to nejhorší selhání hry. Pokud by bylo uživatelské rozhraní rozumnější, tak bych rád hře udělil mnohem vyšší hodnocení, protože vizuál je opravdu dechberoucí, hudba je příjemná, a celá hra má velmi rozumnou cenu.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Google Play).
+8

Plants vs. Zombies

  • PC 90
  • Android 95
Při pracovní nudě jsem znovu rozehrál PvZ na mobilu. Hra je stále chytlavá i po letech, to samé ta hudba, stupňující se obtížnost, no prostě slast. Zapnout si to raz za čas je skvělé. Bohužel nevýhoda této hry je stereotyp.

Android verzi hodnotím o 5% více. Na tom mobilu se to hraje dobře, je to možná i pohodlnější než počítač :) A přitom nikdo nepřijde o žádné featury ze hry, když hraje na mobilu. Grafika, hudba i obtížnost je úplně stejná. A jde to hrát i offline na mobilu.

Pro: Stupňující obtížnost, grafika, zvuky a hudba, na mobilu lze hrát offline.

Proti: Stereotyp

+13

Plants vs. Zombies 2: It's About Time

  • Android 20
Je pravda, že studio PopCap, které první díl této hry vyvinulo, se defacto na druhém dílu již nepodílelo. Po obrovském úspěchu jedničky bylo studio PopCap za 750 milionů dolarů odkoupilo společností EA. Ta obratem propustila 50 zaměstnanců studia, včetně Matt Nutta, zakladatele PopCapu a tak druhý díl vznikl již plně v režii EA. A jak to tak u her od EA bývá, více možností s sebou také přináší více cest, jak z nebohého hráče vysát buď peníze, nebo jeho čas na sledování reklam. 

Po zapnutí hry tedy odkliknu dvě celoobrazové reklamy, které mi nabízí “Great Deals”, ale mě nezajímají, a dostávám se do hry. Vlastně. Nejdříve musím vybrat “Today” odměnu. Skvělé, už jdu tedy do hry. Vlastně, ještě mi tu vyskočila “January” odměna za dnešní den. Díky EA. A už jdu do hry. Fakt.

Samotné hraní probíhá jako v původním díle. Máte tedy určitou sadu rostlin, které si hráč vybere pro obranu proti hordě zombie. Oproti původnímu dílu zde ale Dave, hlavní hrdina, cestuje napříč časem, protože se snaží získat své Taco, které si chce dopřát v jednom konkrétním složení. Proto ale musí cestovat do minulosti. Hra tak hráče provádí různými časovými úrovněmi, od Egypta, přes časy pirátů, navštívíte divoký západ apod.. Tím jak hráč postupuje odemyká další a další rostliny, kdy každá má zcela unikátní vlastnosti. Jedna plive oheň, další slouží jako zábrana, jiná zmrazí zombíky, či další jim na hlavu střílí kostky másla, čímž postupující nemrtvé zpomaluje. Samotný koncept hry je opravdu zábavný a návykový.

Jenže, kromě martýria na začátku při spuštění hry čekají hráče ve hře neustále se zobrazující reklamy a ohromné množství mikrotransakcí. Po odehraném levelu je tak nutné sledovat reklamu. Mazaně tuto formu obtěžování ale EA do hry zařadí až od druhého světa, kdy hráče již hra baví. 

Oproti původnímu dílu je zde ohromné množství rostlin. Celkem můžete vlastnit 165 rostlin. Omezení ale je, že na bojišti jich můžete mít najednou pouze maximálně 7 druhů. Některé druhy navíc nelze používat všude. Slunečnice nebude v noci produkovat sluníčka, za které si rostliny kupujete a je nutné použít jiné rostliny. Tak jako rostlina požírající náhrobní kámen asi nebude příliš platná u pirátů na pirátské lodi. Rostlin je tedy opravdu mnoho, hra ale nutí hráče rostliny obměňovat. Ze všech rostlin lze během hry klasickým hraním získat “pouze” 68 druhů, dalších 97 už jsou tzv. prémiové rostliny. Některé lze získat přímo za reálné peníze, jiné za drahokamy, které se získávají v drtivé většině případů za…. reálné peníze, případně za mint bonbony, které lze získat plněním různých misí v rámci světových žebříčků či dalších dílčích úkolů. Rostliny z dalších sad lze získat za prémiové semínka, které opět hráč může získat z bojů o pozice v žebříčcích, či v Piñata misích. Tyto mise jsou již samozřejmě notně obtížné a pokud se vám je nepodaří splnit na poprvé, můžete je opakovat. Pokud zaplatíte. A platit můžete buď mincemi ze hry, kterých si hráč trochu vydělává postupem hrou, nebo si je může koupit v obchodě za reálné peníze, případně jako platidlo v některých případech funguje sledování reklam. 

A aby toho nebylo málo, každá rostlina má 10 - 20 levelů. Pro postup na další level potřebuje hráč semínka a herní měnu. Nejzákladnější rostlinu na maximální 20 level tak hráč dostane za celkovou investici 5 788 semínek a více jak 350 000 mincí herní měny. A to těch rostlin ve hře je více jak 150. Částky, které autoři požadují za upgrade rostlin nejdou běžnou hrou našetřit v žádném případě. Pokud tedy hráč chce ve hře nějak rozumně postupovat, bude se muset stále dokolečka účastnit eventů, boje o tabulky, neustále sledovat reklamy apod., přičemž k samotnému postupu příběhem se tak v pozdějších fázích hry dostane spíše výjimečně. Případně lze sáhnout do peněženky, nakoupit si diamanty, herní měnu, kdy do hry lze investovat i desetitisíce korun a pak bude po problémech.

Hra je v jádru velmi, velmi zábavná. Bohužel, druhý díl je prolezlý reklamou kam se člověk podívá, případně nutností platit za všechno. Jediné co není nějak zpoplatněno je hlavní postup samotnou hrou. Ale vzhledem k tomu, že k němu bude hráč potřebovat hromady rostlin, jejich vylepšení, bude je muset pěstovat (a odemykat květináče za diamanty), tak ve výsledku tuhle “hru” doporučit nemohu. Takhle je hra z větší části, stejně jako další množství mobilních her, spíše stroj na peníze pro EA, než něco, co by mělo hráče především zabavit.

Pro: Samotné jádro hry je velmi zábavné, příjemná vizuální stránka

Proti: Neuvěřitelné množství mikrotransakcí v jedné hře, neustále obtěžující videoreklamy

+18 +19 −1

Swords and Sandals Medieval

  • Android 40
Swords and Sandals Medieval se snaží obohatit jednoduché možnosti svých předchůdců o spoustu nových možností, bohužel při tom ale opomíjí to, kvůli čemu všichni sérii hráli - souboje.

Souboje v Medievalu jsou extrémně krátké a nabízejí minimum možností. Navíc mi ani nepřišly dlouhodobě zábavné, protože jsou dost monotónní. Hra se snaží jít barevně do více realistické stylizace, díky čemuž ale většina nepřátel působí bez charakteru. Také vás tu nečekají žádné teleporty, schopnosti svazující vás na místě, ani žádné podobné šílenosti. Díky tomu všemu Medieval ubírá na diverzitě jednotlivých duelů a po chvíli zkrátka přestává být zábavným.

Všechny vedlejší aktivity působí fajn a rozhodně nemohu kritizovat, že ve hře jsou. Jedná se většinou o minihry, které jsou ale místy svěžejší než hlavní obsah, a to je poměrně smutné. Pozitivně mohu také hodnotit jakýsi management peněz, kde najednou musíte šetřit na jídlo a nocleh. Kdyby všechny byly tyto mechaniky přidány například do Redux verze legendární dvojky, možná by nám to přineslo i lepší hru.

Ve výsledku asi nemohu říct, že by hra byla úplnou katastrofou, ještě když vezmu v potaz to, že je primárně přizpůsobena mobilním zařízením. Pokud hledáte něco například do MHD, kde vystupujete po pěti zastávkách, není to asi přímo špatná možnost. Na dlouhodobé hraní to ale rozhodně není a jsem si dost jistý, že ji většina hráčů nemá ani snahu dokončit.

Pro: změna zasazení, management peněz, vedlejší aktivity

Proti: vizuál, rychlé a nezáživné souboje, absence schopností, brzká repetitivita

+10

Hook

  • PC 70
  • Android 70
I přes značný počet levelu (puzzlů) jde spíše o drobnou hříčku. Šlo by říct, že působí jako ochutnávka, demo, jako proof of concept. Z této škatulky však vybočuje svou kvalitou hudba a estetika. Hudební, možná spíše zvuková, stránka je sice jednoduchá, ale pomáhá se soustředěním a udržením pozornosti. Estetika je pak nádherná – jednoduchá a elegantní. Neruší vás jakýmikoliv zbytečnostmi. A zjednodušení zašlo tak daleko, že chybí i jakékoliv nastavení. Díky tomu pak nejde ztišit zvuky a nejde ani změnit obtížnost.  A to se projevuje na délce hry – proletíte ji v řádu desítek minut a nejvíc času zabere případný výběr puzzle. Pokud si chcete vyzkoušet konkrétní hádanku, musíte se k ní prolistovat! 

Přesto jsem si hru užil a dohrál ji jak na PC, tak na mobilu. A tam taky patří a mnohem více vynikne.

Pro: krásný design hry

Proti: krátká doba hraní

+14

Vampire: The Masquerade — Out for Blood

  • Android 60
Jako milovník her ze světa World of Darkness a rovněž ostřílený veterán několika her z produkce Choice of Games jsem si i Out for Blood koupil okamžitě po vydání. Bohužel jsem se do hraní/čtení často musel nutit a dokončil jsem ji až po dvou měsících. Ve hře narazíte na velké množství postav, s většinou z nich se potkáte několikrát. Na jednu stranu oceňuji veliké množství voleb, kterými můžete příběh směřovat, na straně druhé jsem se několikrát přistihl, že mi vlastně na výsledku příliš nezáleží a že se hlavně chci dostat na konec.

I když je hra zhruba o čtvrtinu kratší, než zmíněná Night Road, stejně jsem měl pocit, že se to vše neskutečně vleče. Hra navíc nabízí i management obchodu či crafting (vyrobené chemikálie můžete kdykoli použít), ale tu i onu funkci můžete použít jen jednou a pak se k ní už nejde nijak vrátit. Škoda, doufám jen, že Parliament of Knives příští rok bude lepší...
+13

Pirates Outlaws

  • Android 80
Předpokládám, že o hře Pirates Outlaws nikdo na DH neslyšel, natož aby jí někdo vůbec hrál. Asi ani já bych o ní nikdy neslyšel, kdyby nechtěla shoda všech možný okolností a Pirates Outlaws se stala mou nejhranější hrou.

Co Pirates Outlaws vlastně je. Je to roguelike karetní hra na hrdiny, jako otec všech karetních roguelike her na hrdiny Slay the Spire. Tedy základ je jasný sbírat karty, tvořit balíčky a porážet nepřátele.

Ve hře je 15 hratelných postav, každá má trochu jiný styl hraní, jedna využívá více karty na boj nablízko, druhá na dálku, další mix obou atd. Mě se osvědčilo brát karty melee (karty na blízký útok bez použití nábojů). Náboje ve hře fungují jako pohybové body karet. Další alternativou je hrát na takzvané debuff, pozitivní či negativní efekty, jako krvácí, slabost, 50% slepota. Bohužel oproti Slay the Spire se nedají kombinovat, každá postava může mít jen jeden efekt a další efekt přebije ten první. Což je úplně na nic, proto je hlavní mít jeden obraný efekt, ať se vyvarujete nepříjemný efektům.

Ve hře jsou tři hlavní módy Navigate, Arena, Tavern Brawl. Navigete je klasický tower, dojít na konec cesty a nasbírat dobré karty a relikvii k poražení bossů. Nejlepší režim ve hře.
Arena a Tavern Brawl jsou arény na kola či na vlny, úkol přežít co nejdéle. Arena má 100 levelů a odehrát celou trvá cca 2,5 hodiny, což moc zábavný není, obzvlášť po 50 levelu můžete vypadnou s kýmkoliv. Tavern Brawl je kratší cca 30min a má trochu jiná pravidla ale v podstatě je to stejné.

Teď proč vůbec píši komentář ke hře kterou nikdo na DH nehrál. Jelikož si myslím, že Pirates Outlaws je skvělá hra na mobil. Zabaví na desítky hodin u doktora, na zastávce, v autobuse, na záchodě, prostě kdekoliv jinde než doma. Ano můžete si jí koupit na Steamu 16euro ale proč, když na Google i App Storu stojí 25,-kč. Znovu hratelnost obrovská, otevírání nový ostrovů, nových karet, relikvii, plus 15 různých postav, tolik na hru na mobil je parádní!

Verdikt: Kdybych hrál hru normálně na PC, hru nedoporučím. Pirates Outlaws nedosahuje kvalit Slay the Spire nebo Griftlands či dalších. Pirates Outlaws je dělané na mobil a je to na ní vidět, nejen že si můžete koupit měnu za kterou ve hře kupujete vylepšení či speciální balíčky karet a relikvii ale také jednu postavu, kterou jde koupit pouze penězi (Admiral), vše ostatní se dá otevřít hraním.
Samotného by mě zajímalo, kolik hodin na záchodě jsem u Pirates Outlaws strávil 80%

Pro: Zvonuhratelnost, 15 postav, hodně druhů karet a relikvii, životnost.

Proti: Pozitvní a negatvní efekty se nedají kombinovat.

+13

Summer of Memories

  • Android 80
Když jsem sem tuhle hru přidávala, tak jsem tak nějak zapomněla na ní napsat komentář. No a protože jsem měla na Summer of Memories krásné vzpomínky, tak jsem se rozhodla si hru zahrát napodruhé. A ještě že tak, protože během posledního roku zřejmě přibylo pár příběhových odboček s podtitulem Mystery of the Time Capsule.

Příběh se točí kolem Sosukeho, malého chlapce, který se vydává z Tokia strávit letní prázdniny na malém ostrově odkud pochází jeho rodina. Na úvod se tedy setkáváme s jeho tetou, strýcem a babičkou. Sosuke velmi rychle zjistí, že mu tu nikdo nedovolí plýtvat elektřinou na koukání na televizi, a tak svůj volný čas musí naplnit nějak jinak. Takže vyráží na výlety po ostrově, objevuje nová místa, poznává další děti na ostrově ale i dospělé obyvatele, kteří mají různě propletené životní cesty. Prostě hra nacucaná nostalgií až běda.

Princip hry je opravdu jednoduchý, zabalit Sosukemu každý den batůžek se svačinou a případně nějakými věcmi navíc, které ho mohou nasměrovat na specifické místo: např. když mu zabalíte žabky, tak pravděpodobně půjde na pláž. Sosuke se po chvíli rozhodne se vydat na výlet a pak už jen čekáte až se vrátí, s novými příběhy a předměty do jeho sbírky. Hra je to opravdu spíše o čtení než o hraní, ale ty příběhy ze života, zasazené do šedesátých nebo sedmdesátých let minulého století v Japonsku, za to stojí. Na konci jsou možné dva závěry: dobrý a neutrální, mně se povedlo získat jen ten dobrý a normal se odemkl automaticky setrvačností. Jestli existuje i nějaký špatný konec nevím, ale pochybuji o tom.

Jedinou větší výtku mám asi ohledně toho stíhání vyzobat všechno co se dá v rámci toho herního měsíce. Ono se sice po 31. srpnu hodiny znovu přetočí na začátek, a i po skončení hlavního příběhu se dá pokračovat ve sbírání ještě nezískaných předmětů a dialogů, ale mně by se líbilo víc kdyby to bylo možné stihnout během toho jednoho měsíce. Protože si nemyslím, že bych zas tak plýtvala herním časem na to, abych musela hrát skrz celý další abych měla hru vyzobanou na 100%. To je ale jen takový poznatek.

Pro milovníky vizuálních novel převážně čtecí ráže, nostalgických příběhů ze života a Japonska je tohle ideální oddechovka.

"I'm confused..."
"Yeah, well I'm depressed. Deal with it."
+9

Pink

  • Android 60
Růžovou barvu přímo nesnáším, a když jsem na tuto hříčku narazil, jen jsem se pousmál. Podíval jsem se však na gameplay a jen tak z hecu si ji na mobil nainstaloval. Tak mě to chytlo, že jsem měl celou padesátku levelů za chvíli za sebou.

Hned v intru mě zaujala rytmická hudba, která mě pak provázela celou hrou. I když se některé části levelů opakují, každý z nich je jedinečný a využívají se v nich jak samotná číselná označení, tak plameňáci. Proč plameňáci? Protože jsou přeci růžoví sakra :)

Dobře zpracovaná je zde nápověda, kterou jsem použil asi dvakrát, když už jsem si opravdu nevěděl rady. Doporučuji ji však nevyužívat vůbec, a pokud možno přijít na všechno samostatně, protože hra je dost krátká a tímto se herní doba zkrátí ještě více. Navíc jsem si při zobrazování nápovědy nadával, proč jsem sakra zrovna na tohle nepřišel sám. Ke zdárnému řešení hádanek se dá dostat vždy vcelku jednoduše, jen je třeba trochu trpělivosti, kterou občas postrádám.

Logické hry zrovna nevyhledávám, teď jsem však zjistil, že Pink je již šestým dílem série Barta Bonteho, tak možná někdy zkusím další barvu.

Pro: logické hádanky, plameňáci, hudba

Proti: krátké

+16

Hungry Hearts Diner 2

  • Android 90
Když jsem minulý rok hrála první díl Hungry Hearts Diner, tak jsem po dohrání marně hledala další díl nebo cokoliv podobného. Tak moc mě jednoduchá obsluha malinké japonské restaurace a příběhy jejích hostů bavila. Úplnou náhodou jsem narazila na druhý díl, který vyšel tenhle měsíc a můžu potvrdit, že je hra ještě lepší.

Babička začíná od znova, takže je tu zase dřina s rozšiřováním restaurace a jídelníčku. Teď navíc s přidáním i sbírání a mytí nádobí (já vím, naprosto strhující mechanika). Budhistický mnich znovu hraje roli tutoriálu svými průpovídkami, které prolamují čtvrtou zeď, znovu se objevuje i policista z minulého dílu a jeho ne tak šťastný životní příběh, a znovu se objeví i babiččin vnuk. Je tu ale i spousta charakterů, které se objevují úplně poprvé: tajemný muž v černém anebo komik, co nedokáže nikoho rozesmát.

Každý má svůj příběh, a ačkoliv některé zní ze začátku dost banálně a nezajímavě, postupně se odhaluje pravda a to, že každý život je tak trochu hořkosladký (a někdy s pořádným důrazem na hořkost). Jednotlivé příběhy se samozřejmě proplétají mezi hosty samotnými i s životem babičky. Velkou předností téhle hry je právě to, že jde o příběhy ze života a hra je vyloženě nasáklá nostalgií. Protože se hra odehrává v šedesátých letech minulého století, jednou dějovou linkou je i očekávání a sledování vzletu Apolla 11. Je tu ale i pár vzpomínek na válku.

Ve hře je dvanáct hlavních kapitol, a šest extra příběhů. Základ a čtyři kapitoly navíc jsou kompletně zdarma. Příběh navíc o romanci policisty a kapitola sledující, jak se věci odvíjí po měsíci je nutné dokoupit. Protože jsem si zdarma užila jak první, tak tenhle díl, neměla jsem problém si hru zkompletovat. Možná kapitola Love is War není nutná, ale Hawaii or Bust! rozhodně za zakoupení stojí. Každopádně celou hru můžu doporučit, na to, že je v podstatě úplně zdarma, tak člověka slušně vcucne do příběhu, a i ten minimalistický simulátor restaurace dobře zabaví. Ono se na ty japonská jídla a dobroty moc dobře kouká. Tenhle komentář můžu zakončit jen s nadějí, že se někdy dočkám i třetího dílu.

I didn't get this old by being dumb.
+13