Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Zombie Infection

  • J2ME 85
Hry od Gameloftu nejsou obvykle špatné, ale zatím žádná ve mě nezanechala hlubší dojem. Zombie Infection je ale výjimka, hra je opravdu hodně povedená a vzhledem k platformě nemám prakticky co vytknout. Příběh o ochraně pořádku nevládními organizacemi, který se zvrtne v zombie apokalypsu, není nijak zásadní. K zvolenému žánru se ovšem hodí a člověk podobný styl i očekává. Hratelnost je jasně inspirovaná klasickými díly série Resident Evil, jen se vše přesunulo do pohledu shora. Nechybí práce s inventářem, kombinování předmětů ani boje s bossy. Postav je několik, postupně se jejich ovládání střídá a každá má svůj styl a schopnosti.

Slušná je i délka hry, skoro osm hodin. Díky střídání postav a neustále novým překážkám je hraní po celou dobu zábava. Jednotlivé mise jsou dobře navržené, občas přítomná NPC zase trochu zamíchají s prioritou úkolů. Podle postavy bojujete spíše na dálku nebo na blízko, případně více využíváte opatrný postup. Vzhledem k ovládání je šikovně vyřešeno zaměřování, záleží totiž na načasování výstřelu, zaměřovač se pohybuje po cíli samostatně. Z počátku to možná působí zvláštně, ale zvyknout se dá rychle. Technické zpracování je s přihlédnutím k omezením dobré a na menším displeji hra vypadá slušně i dnes. Navíc ani ovládání nehází klacky pod nohy. Celkově jsem ze hry vlastně dost nadšený a rozhodně ji doporučuji vyzkoušet.
+15

Diamond Rush

  • J2ME 60
Mobilní variace na slavný Boulder Dash není špatná hra, ale na moderních mobilech trpí ovládáním. S fyzickými tlačítky by se hrálo výrazně lépe a pokud to s J2ME myslíte vážněji, určitě bych doporučil sehnat spíše dobový mobil. Ale zpět ke hře. Hratelnost není třeba představovat, je zde vše co by hráč od tohoto žánru očekával. Archeologický motiv je fajn a prostředí od Kambodži přes Bavorsko po Tibet jsou povedená. Každé působí jinak, přináší nové překážky a svou atmosféru. Postupně získáváte nové zbraně a předměty, díky čemuž se neustále rozšiřují možnosti řešení. Bohužel to také vede k potřebě některé části opakovat. Zajímavé jsou také souboje s bossy.

Vysbírání všeho se mi až na pár výjimek podařilo, ale o bezchybné průchody jsem se ani nesnažil. Na to bych musel mít větší motivaci. Hodně oceňuji různorodost všemožných překážek, level design se zde povedl. Také technicky nemám co vytknout, grafika mě zaujala i v dnešní době. Zkoušel jsem i českou verzi, ale ta bohužel dost zlobila, takže nakonec padla volba na originál. Ne že by byla náročnost na jazyk nějak velká, ale Gameloft je českými verzemi dost znám, takže je to škoda. Největším problémem tak zůstává platforma, na které mě hraní prostě baví mnohem méně. Přesto jde o povedenou logickou hru, která nemá výraznější problémy a drží se tak lehce na průměrem. O kvalitách základního konceptu svědčí to, že mám opět náladu vyzkoušet nějakou modernější verzi Boulder Dash.
+14

Gangstar 2: Kings of L.A.

  • J2ME 75
V mobilní verzi GTA se točí klasický příběh, kdy se svým bráchou zdrhnete z Mexika a dostáváte se do L.A., ve kterém je váš bratranec, který by vám mohl pomoci prorazit v byznysu a lehce zbohatnout. Je jasné, že nejde o žádný legální byznys, a tak dojde na řadu nepříjemných situací, kterými se budete muset protlouct.

Hru sledujete z pohledu shora a na začátek bych podotkl, že graficky hra vypadá velmi dobře. Hratelnost sama o sobě je klasikou, kdy jsem to měl na dotykovém telefonu ztížené malinkou klávesnicí dole, kde jsem musel přepínat ze šipek na čísla a opačně. To ovšem byl pouze můj osobní problém, protože to nebyla verze pro dotykové telefony. Ale když jsem hru měl ještě nainstalovanou na svém starém samsungu, tak proč ho neoprášit v rámci výzvy.

Úkoly, které dostáváte jsou velmi krátké a povětšinou vcelku jednoduché. Pokud selžete, můžete se automaticky přes menu k misi vrátit a nemusíte běžet/jet na místo, kde vám byla zadána. Některé mise jsou především o řízení auta, jiné o pěstních soubojích a v neposlední řadě o střílení. Nelze zde najít žádnou speciální misi, která by nějak vyčnívala z řady, jedinou částí, která mi přišla velmi zajímavá byly vedlejší mise ve filmovém studiu, kde pracujete jako kaskadér při natáčení filmů. Druhým bodem, co se týká misí je potom možnost vybrat si, jestli pomůžete italskému nebo japonskému gangu a po splnění určité mise u jednoho z nich, přijdete o možnost plnit mise pro toho druhého.

Hře bych vytknul otravnou policii, kdy malým kontaktem s policistou či policejním vozem jste okamžitě stíháni. Nejhorší na tom je, že během cutscény se k vám dostanou a během tří vteřin vás zatknou. Bohužel nastavená doba na útěk před nimi je strašně kraťoučká a tak neexistuje příliš veliká pravděpodobnost, že to zvládnete. Druhým problémem byly některé bugy, které mě třeba vystřelili přes část mapy nebo posunutá kamera, kdy jsem neviděl na svou postavu. Největším problémem byla ovšem sniperka, která v mé verzi nefungovala úplně dobře a neviděl jsem tak na nepřátele a mohl jsem pouze střílet naslepo díky jejich označení červeným trojúhelníčkem. Naštěstí i přes tento problém se daly mise na pár pokusů zvládnout.

Pro: Graficky pohledné, krátké mise

Proti: střelba sniperkou, otravná policie, občas nepříjemný bug

+12

Hero of Sparta

  • J2ME 65
Tato hra svým stylem nejvíce připomíná sérii God of War a to nejen zasazením, ale i hratelností. Bohužel nejvíce trpí právě srovnáním s mobilním dílem God of War: Betrayal. Hero of Sparta má ale i několik výhod a začneme raději s nimi. V první řadě musím pochválit technické zpracování. Nejen, že grafika je i v dnešní době koukatelná, obzvláště vzhledem k velikosti obrazu, ale i plynulé přepínání mezi plošinovkou a pseudo 3D izometrickou akcí je naprosto bezproblémové. Vzhledem k tomu pro jaká zařízení je hra určena jde o slušný počin. Samotná hratelnost nepřekvapí - akce, jednoduchá komba, vylepšování a pár jednoduchých hádanek jako překážky. Úrovně jsou kratší, ale povedené a dostatečně různorodé.

V čem hra oproti Betrayalu naopak ztrácí je plynulost. Nemyslím tím grafiku, ale pohyby postavy, její ovladatelnost a navázání pohybů. Není to nic problematického, ale neubránil jsem se častému srovnávání. Nějaké větší manévrování v boji se zde dělá obtížně. Také skákání hlavního hrdiny Argose není moc dobře ovladatelné, což je problém především v úrovních s mnoha plošinkami, z nichž některé se navíc pohybují. To mě stálo asi nejvíce času. Naopak obtížnost soubojů je nastavena rozumně i vzhledem k horšímu ovládání mobilních her. Celkově jde o lehce nadprůměrnou akci a pokud vás baví mobilní hraní, s Hero of Sparta určitě chybu neuděláte.
+16

Hero of Sparta

  • Android 75
  • J2ME 80
Hero of Sparta je v katalogu francouzského giganta Gameloft dozajista jeden z nejoriginálnějších počinů. Kdo jejich hry zná, tak ví, že pro každý žánr si vždy vytvořili nějakou šablonu, dle které nadále vyvíjeli hry různých značek. A právě tahle hra se tomuhle trendu tehdy vymykala. Na první pohled běžnou plošinovku totiž oživuje third-person rubačka po vzoru God of War. A nebo naopak? Ono to je vlastně jedno. Důležité je, že se tyhle dva herní styly přepínají v rámci jediného levelu a bez loadingu. Bavíme se o J2ME, takže whoa!

Vžijete se do role krále Argose, který se ocitá na ostrově a... eee, whatever, příběh je nuda. S Argem především zrubete několik druhů nepřátel z řecké mytologie, k čemuž slouží i několik druhů zbraní, které lze za získané body i vylepšovat a každá z nich nabízí unikátní speciální schopnost. Stejně tak nechybí i nějaká ta jednoduchá komba a nutno říct, že v rámci platformy asi nešel klon God of War udělat lépe. Dohrát ji lze přibližně do tří hodin, přičemž proměnlivost nepřátel a dávkování nových zbraní přichází vždy v intervalech dlouhých tak akorát, aby se hráč nenudil a pro další nálož si může skočit do nepovinné arény, kde lze získat bonusové předměty. Zde není na co si stěžovat.

Hra samozřejmě nestojí jen na boji, ale téměř každá úroveň nabízí i nějaké ty jednoduché hádanky a případně i zmíněný platforming. Ohledně hádanek si také není na co příliš stěžovat. Krásně vyvažují akční hratelnost, ač tedy mozek příliš nepotrápí, ale vzhledem k žánru by se to dle mě ani nehodilo. V momentě, kdy se hratelnost přepne do side-scrolling plošinovky nastane v původní verzi problém jen v jedné jediné věci, a to občas v poněkud chaotickém level designu. Úrovně jsou samozřejmě krátké a žádné zdlouhavé bloudění nehrozí, nicméně někdy je to opravdu jen náhodná změť plošinek, nad kterou nejspíš nikdo nepřemýšlel. Schválně zmiňuji jen původní verzi, neb v Android verzi nastává problém také v otravně citlivém a nepřesném ovládání. V podstatě za každou mou smrt mohlo jen ovládání. To vysvětluje můj rozdíl v hodnocení.

Nechci tvrdit, že jde z dnešního pohledu o nějaký must play titul. To jistě ne, ale rozhodně jde stále o velmi povedenou záležitost, která je vlastně tak jednoduchá, že dle mě nemůže nějakým nesnesitelným způsobem zestárnout, a to ani graficky. Jediným problémem tak může být ono ovládání na dotykovém displeji a možná i mizerná zvuková stránka. Jinak jde o fajn volbu při nahlédnutí do hraní na jedné ze zapomenutých platforem.
+21

God of War: Betrayal

  • J2ME 70
Původně jsem sice plánoval hrát pouze hlavní díly série God of War, ale díky mobilní podstatě Betrayal jsem mu dal šanci. Her pro mobilní telefony mám odehráno naprosté minimum a God of War mě příjemně překvapil. Celý koncept se sice přesunul do 2D, ale většina základních prvků zůstala zachována. Bojuje se jedním tlačítkem, ale počet stisků vyvolává tradiční komba, alespoň ta základní. U silnějších protivníků je na dorážku opět nutné namačkat příslušnou kombinaci kláves. Zbraně a magie jsou stejné, jen v omezeném počtu. Vystačil jsem si se základními čepelemi a na závěrečný souboj i Army of Hades. Většinu orbů na vylepšení jsem dal do čepelí. Obtížnost je až na poslední dva levely spíše nižší, hodně pomáhají také časté checkpointy. Ukládání probíhá automaticky po dokončení každé úrovně. Finální souboj je spíše zdlouhavý než obtížný.

I vše ostatní je na svém místě - truhly, zvyšování maxima zdraví a magie, nějaké hádanky i balancování na trámech. Hra je zasazena mezi první a druhý díl. Deset úrovní vystačí zhruba na tři hodiny. Musím pochválit především jejich design, jsou zajímavé a dostatečně odlišné. Grafika je koukatelná, ale na tehdejších zařízeních to muselo být super. Režim Arena jsem zkoušel, ale po pár minutách to přestalo být zábavné. Ve výsledku mě hra příjemně překvapila, o to více, že jsem vlastně nic moc neočekával. Pokud máte sérii rádi, určitě stojí za vyzkoušení.
+18

Sky Diver

  • J2ME 65
V roce 2003 jsem nastupoval na střední školu a jelikož jsem měl být na intru, mamka po mě chtěla, abych si konečně pořídil mobil, který jsem předtím nepotřeboval. V té době vládla trhu Nokia, takže o značce bylo jasno, ale chtělo to vybrat ještě konkrétní model. Oko mi padlo na cenově celkem přijatelný kousek 3510, a když jsem zjistil, že existuje i barevná verze telefonu s íčkem na konci, nebylo co řešit.

Ze tří dostupných her mě hned zaujal Sky Diver, protože u Backgammonu jsem moc nerozuměl pravidlům a tenis s názvem Racket mě moc nebavil. I když jsem po čase telefon na radu kamaráda hacknul pomocí nějakého polooficiálního kabelu, který se připojoval pod baterku a nahrál si do něj pár nových melodií i her, včetně Wolfensteina 3D, zůstal jsem u svého oblíbeného parašutisty s prolétáváním kruhů a mířením na cíl. Padák jsem si pak znovu vyzkoušel až v Grand Theft Auto: San Andreas, pokud si dobře pamatuji.

Stejný kamarád si bohužel jednoho dne můj mobil půjčil, a protože měl doma ten samý, Sky Divera měl celkem nahraného a podařilo se mu dosáhnout skóre převyšující hranici 10 000 bodů. I když jsem se snažil sebevíc, nikdy se mi tento rekord nepodařilo překonat a můj zájem o hru postupně uvadal, až do té míry, kdy jsem třicet pět desítku íčko používal jen jako mobil.

Soundtrack Sky Divera jsem jeden čas měl nastavený jako vyzvánění, a to původní číslo mám dodnes, ale jinak jsem si na hru už dlouho nevzpomněl. Až nedávno, ani nevím při jaké příležitosti, a jelikož na DH lze nějaký čas přidávat i J2ME hry, hned jsem tak učinil.

Pro: ve své době pecka, prolétávání kruhů a míření na cíl, bonusové úrovně s rogalem, soundtrack

Proti: aktuálně téměř nedostupná hra, nulová znovuhratelnost při dosažení vysokého skóre

+19

Superman Batman: Heroes United

  • J2ME 75
Když jsem dostal svůj první telefon, kterým byl Samsung GT-S5230, nebylo to kvůli hrám a na hry jsem ho začal využívat, až asi dva roky poté, co jsem ho vlastnil. Tehdy jsem totiž objevil možnost, jak je stahovat zadarmo, a stáhnul jsem si nějaký balíček, kde bylo přibližně okolo 50 titulů. Nadvládu na mobilních platformách měly tehdy plošinovky, a tak vznikaly plošinovky, podle velikých herních titulů (Assassin's Creed), filmů (King Kong), seriálů (Ztraceni) a superhrdinů.

Teď už tomu bude tak pět možná šest let, co jsem na svém první telefonu hrál naposledy, než jsem dostal nový. Starý jsem stále schovával, a přišel čas i nostalgie zahrát si na něm nějakou z těch hromady her, co jsem tehdy nedokázal dohrát, ať už kvůli špatnému ovládání nebo z důvodu, že mě příliš nebavila a přednost dostávaly jiné tituly.

Rozhodl jsem se zahrát si hru s dvojicí superhrdinů od DC, konkrétně tedy Batmanem a Supermanem. A to je právě největší rozdíl od ostatních plošinovek. Zatímco s Batmanem se jedná o klasickou 2D plošinovku, kdy skáčete, vyhýbáte se laserům a mlátíte nepřátele, tak se Supermanem děláte to samé, až na to, že s ním místo skákání létáte. A to je víceméně celá hra, kterou ovšem ztěžují bossfighty, které byly náročné a musel jsem je několikrát opakovat, než se mi v nich zadařilo, a než jsme přišel na způsob, jak s bossem bojovat.

16/31 - Java hry na Samsungu jsem hrál většinou ve škole nebo i doma, kdy mě nebavilo hrát na PC. Tehdy jsem se u nich skutečně bavil, a bavil jsem se i nyní, především z důvodu nostalgie. Ono to totiž pořád působí velmi oddychově, že i když se vám nedaří, tak to prostě párkrát zkusíte a pak zapnete něco jiného a vrátíte se k tomu později.

Pro: Hra za Supermana, souboje s bossy.

Proti: Hra za Batmana

+8