Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Assassin's Creed: Nexus VR

  • Quest 90
Nexus byl pro mě jako pro dlouholetého fanouška této série hlavním důvodem, proč jsem si pořídil Meta Quest. Vzhledem k mému rozpočtu a nejistotě, jak často vlastně VR hry budu hrát (zkušenosti jsem měl pouze s původním PS VR), jsem sáhl po levnější variantě, tedy Questu 2. Měl jsem chvíli obavy, jestli slabší hardware poskytne ten správný zážitek. Ty se ale brzy rozplynuly. Kvalita detailů či osvětlení a ostrost by pravděpodobně u Questu 3 byly na lepší úrovni, avšak společně s tím, jak pohlcujícím zážitkem Nexus ve výsledku je, byl Quest 2 s přihlédnutím k ceně správnou volbou.

Ve hře se vžijete do role hackera, který byl asasíny nasazen do Absterga. Na začátku si můžete zvolit mezi mužským a ženským hlasem, i když častěji mluví spíše ostatní postavy k vám. Ve snaze zabránit templářům v získání mocného artefaktu procházíte vzpomínky tří zabijáků z minulosti a vzpomínky v podstatě sabotujete. Hned tady musím ocenit výběr tvůrců. Ezio je nejoblíbenější postava původních fanoušků, Kassandru si oblíbili mnozí noví a Connor je v řadě diskuzí zmiňován jako ten, kdo by si zasloužil rozvinutí příběhu. Nejenže tak máme k dipozici tři vizuálně odlišná prostředí, zároveň si však každá z hlavních postav projde novým příběhem. Jednotlivé příběhy mě bavily, to samé platí pro linku v přítomnosti, která je sice jednoduchá, ale funkční. Všechny čtyři linky jsou navíc uspokojivě zakončeny.

Ve hře vás čeká celkem 16 vzpomínek odehrávajících se až na výjimky na menší otevřené mapě, kde se můžete pohybovat dle libosti. Kdybych měl k něčemu velikost map přirovnat, zmínil bych Monteriggioni z Assassin's Creed II, které je mimochodem ve hře také přítomné. A vidět ty lokace, které v podstatě už znám, ze svého pohledu ve VR a moci se po nich procházet, to byl vizuálně asi jeden z těch nejkrásnějších zážitků. Města navíc působí živě, je tu opravdu hodně NPC. Jsou tu kejklíři, muzikanti, obchodníci, všichni ti, které jste vídávali v předchozích hrách, jenom tady ta virtuální realita ten efekt posouvá na úplně jinou úroveň. S každým civiilistou můžete navíc fyzicky interagovat. Zkoumáním měst můžete nalézt také sběratelské předměty a střelecké či parkourové výzvy, které jsou na jednu stranu zábavné, na druhou jen uměle natahují hratelnost a narušují příběh. Nehodnotil bych je tedy ani pozitivně, ani přímo negativně.

Z hratelné stránky přináší Assassin's Creed: Nexus VR v podstatě všechno, co by člověk od takového titulu čekal. V rámci stealthu a parkouru se tu meze opravdu nekladou. Nenarazil jsem snad na nic, co by mě napadlo, že bych chtěl udělat, ale hra mi to nedovolila. Visel jsem na římse a chtěl jsem se vyšvihnout do strany na vedlejší budovu? Není problém! Stál nade mnou nepřítel a chtěl jsem ho stáhnout dolů? Taky žádný problém, prostě jsem ho chytl za nohu a škubnul. Chtěl jsem sám vyhlásit poplach, aby nepřátelé zamířili k poplašnému zvonu a já je mohl obejít? Prostě jsem na zvon zazvonil a šlo to, jenom pak měli oči na šťopkách. Tady mě snad jako jediný nedostatek napadnou skoky do sena, které mi přišly, že šly udělat jen z předdefinovaných míst.

Kde hra trošku belhá, je soubojový systém. Ten v základu není špatný a nabízí v podstatě vše, co hráč zná z těch velkých her. Nepřátelé můžete sekat, bodat, můžete používat i skryté čepele v boji. Nechybí tu forma dashe, který v podstatě zastupuje nakopnutí. Uhýbání je trochu krkolomné, respektive zpomalené, pokud nemáte opravdu velkou místnost, kde byste mohli uhýbat v reálu. Hlavně v těch těžších soubojích jsem pak uvítal možnost využití nástrojů, které jsem do té doby používal jen pro tichý postup. K zasazením velkého poškození ve vhodný okamžik se dá použít luk nebo kuše, k ochromení nepřítele zase dýmovnice či vrhací nůž. Největší problém souboje ale je, že není úplne intuitivní. Nečekejte zkrátka nic v podobě rozdílů v útocích na odlišné části těla či možnosti nepřítele odzbrojit. Jediné, co jsem zkusil a vyšlo to, byl hod tomahawkem. Moc tomu nepomáhá ani fakt, že hra ohledně soubojů vysvětlí spíše základy, lepší tipy a triky člověk najde na YouTube. To je trochu problém, když každá linka v podstatě končí boss fightem. Na druhou stranu zrovna ty mě z nějakého důvodu povětšinou bavily. Bylo to asi tím, že už jsem měl souboj trochu v ruce, možná také tím, že to byly souboje 1v1 (když pominu linku v přítomnosti). Výjimkou byl boss u Kassandry, který byl zkrátka přehnaně silný.

V předposledním odstaveci zmíním už jen drobnosti v podobě toho, že občas postavy neudělají to, co přesně chcete (několikrát jsem vzal kouřovou bombu místo nože nebo jsem se zhoupnul jiným směrem), či občasné bugy, které nastávají primárně, pokud v průběhy hry Quest hodíte do režimu spánku a později chcete pokračovat (zmizel mi takhle jednou úkolový předmět, jindy se mi načetla špatná skladba soundtracku).

Přestože jsem nedostatkům věnoval nemalý prostor, pozitiva u této hra jasně převyšují. Nexus je snem každého fanouška a pro ostatní hráče minimálně ze stránky parkouru velmi unikátním zážitkem. Jestli jste majiteli Questu, není tady moc argumentů, proč si hru nepořídit. Pokud ještě přihlédneme k tomu, jak velké možnosti hra nabízí v ohledu podpory pro lidi, kteří trpí na motion sickness, nebo se bojí výšek, je zde zkrátka vidět, že tady se Ubisoft opravdu snažil.

Pro: intuitivní parkour a stealth, otevřené mapy, jednotlivé příběhové linky, optimalizace pro slabší Quest 2, rozsáhlé možnosti pro lidi mající problémy s výškami či trpí na motion sickness

Proti: neintuitivní soubojový systém, občasné bugy

+3

SUPERHOT VR

  • Quest 90
Superhot je ten typ hry, která sice stojí na výborné hratelnosti, ale něco tomu chybí. A to něco je zřejmě právě VR. Skvělý koncept původní hry je ve VR rozveden do maxima svého potenciálu. Uhýbání kulkám, krytí se za překážkami, chytání a vrhání předmětů a hlavně ta možnost ovládat nezávisle na sobě obě ruce, to jsou ty pravé možnosti VR.

Po svižné "příběhové" kampani vás čeká ještě nabídka dalších módů na vyblbnutí. Sice se to také celkem rychle ohraje, ale než k tomu dojde, čeká vás solidní porce zábavy doplněná o trochu zdravého pohybu. Zcela oprávněně je hra mezi prvními zmiňovanými, pokud dojde na doporučení co si zahrát na vašem novém VR zařízení.
+12

Beat Saber

  • Quest 85
Skvělá záležitost právě teď při lockdownu, když člověk nikam nemůže a chce se přitom udržet trochu v kondici. Díky Beat Saberu (a úpravě jidelníčku) jsem tento rok zhubl 16kg a to jsem skoro nevycházel ven. A nejlepší na tom je, že je to zábava a dokud si člověk nesundá přilbu, ani mu nepřijde, že vlastně cvičí. Až tak je ta hra návyková.

Jedinou výtku mám k režimu kampaně, ve kterém jsou občas úkoly jdoucí proti jádru hry. Hlavně úkoly, kde jsem musel schválně dělat chyby mě opravdu nebavily.

Pro: jednoduché, návykové, vývojáři pořád něco kutí a přidávají

Proti: kampaň

+10

Beat Saber

  • Quest 90
Společně s Half Life: Alyx byl Beat Saber můj hlavní důvod ke koupi headsetu a musím říct, že té koupi nelituji. Nehorázně chytlavá hra, originální songy jsou super, dokoupitelné DLC i možnost instalovat uživatelské songy (na Questu je s tím trošku víc práce než na PC ale stojí to za to).
I přestože oficiálně není multiplayer tak je to výborná hra na párty.

Pro: chytlavé songy, rozšíření o další, osobně se mi líbí vizuální styl hry

Proti: cross buy je pouze na dlc a ne na celou hru

+12

A Fisherman's Tale

  • Quest 80
Je to bohužel zážitek jen na jeden večer zhruba v délce celovečerního filmu. Nicméně možná je i lépe, že se hra zbytečně nenatahuje, alespoň nestihne omrzet.

Ústřední herní mechanika je super a pořádně vynikne právě díky VR. Ten pocit, kdy se poprvé ohlédnete a uvidíte tam sebe sama jako obra je prostě krásný. Zároveň hra odkrývá zajímavý příběh jednoho člověka, který alespoň mě okamžitě celý nesepnul, musel jsem se nad ním zamýšlet. To dávám hře k duhu.

Jedinou větší vítku mám k řešení některých rébusů. Jedná se o lineární zážitek a každý puzzle má jen jedno řešení. Takže když jsem se měl třeba kamsi vyšplhat, hra mi nedovolila udělat si schůdky z náhodně rozházených předmětů, ale musel jsem použít jen jeden konkrétní způsob. Dobré zase je, že hra dokáže sama napovídat, takže nehrozí zásek.

Pro: originální, příjemné

Proti: přílišná linearita řešení puzzlů

+6

SUPERHOT VR

  • Quest 90
Full macho experience, člověk má pocit, že se z něj stává John Wick :-)

Je to skvělá vstupní brána do VR. Velmi nenáročná a lehce uchopitelná hra, která je ale zároveň třeskutě zábavná.

Pro: čisté, intuitivní, zábavné

Proti: nebránil bych se delší kampani

+6