Systém je jednoduchý, klikáte jako cvičené čivavy na všechny věci okolo, protože nevíte zda by z nějakého stromu, nebo třeba sochy, nebo možná i samotného Brumbála nespadne modrá korunka. (A modrá je samozřejmě víc než zlatá!) A je jedno co zničíte, nebo koho zabijete, pokud to ovšem není Profesorka Prýtová, protože tahle bylinkářka je drsná a zabije Vás zpátky! Okamžitá resurekce a smrt ve formě rozložení lego postaviček je dobrá v tom, že to dítě nevidí následek svého násilí- které je v podstatě pointa většiny hry.
Ale od začátku, jak už název napovídá, jedná se o hru složenou z prvních 4 ročníků, které Harry odchodil v Bradavicích. Hrajeme důležité chvíle v příběhu a co je zajímavé, že nehrajeme vždy za Harryho, většinou si totiž můžeme vybrat mezi Ronem a Harmionou. Některé scénky pak třeba i za Hagrida, nebo Ginny. Tady ty scénky pak vidíme z jiného úhlu pohledu - například když Harry zápasí v druhém díle s prokletým koštětem při Famfrpálu, jdeme jako Harmiona a Ron přes celý stadion podpálit Snapovi plášť a při tom vidíme hromadu zajímavého příběhu, se kterým jsme se ve filmu nesetkali.
A tady začíná další z problémů - hra je koncipovaná pro jednoho AŽ dva hráče a sama hra to občas úplně nechápe. Protože aby jste se dostali na několik míst nebo zvládly dosáhnout na předmět, potřebujete jedna postava stát na konkrétním místě a druhá ho musí zvednout. A k tomuhle by měla stačit UI, která je ale často absolutně Dumb-I. A tak člověk mění postavy, u obou se snaží až zkouší kouzlo, protože "kdo ví co měl vývojář na mysli" a třeba to kouzlo má vyvolávat konkrétní postava. No, nebudu popisovat jakým způsobem jsem musela pro dokončení pár úkolů ovládat kontrolor i klávesnici zaráz, ale dcera o tom má noční můry doteď. U dvou bossů bylo opravdu myšleno to, že úkol prostě musí být dokončen za hlavní postavu, u zbytku jsem na jiné řešení nepřišla.
I přesto, že se můžete kdekoliv jinde pohybovat do všech směrů a rozbíjet do všech směrů, hra se na 3 místech pokoušela být kreativní a okopírovala přemísťování pomocí tunelů z Maria, kde vstup do tunelu (nebo odpadní roury) není viditelný a velmi dlouho jsme 4 stály nad tím jak se pohnout dál.
Hned u prvního bosse narazíte na první začarovanou krabici, která nejde otevřít. Říkala jsem si ok, třeba se na to místo dostaneme později až se naučíme to kouzlo? Ne, nedostanete, což v podstatě znamená, že jste nesplnily úkol ani na 80%, super. Tohle jsem si řekla ještě párkrát, než jsem začala hledat obchod abych zjistila, že se ty spelly teda učit asi nebudeme (a vskutku žádný z kouzel v obchodě se neučíte.)
A tady se dostáváme k problému číslo 394; Peníze. K obchodu se dostanete při opouštění hry a spouštění hry. A například takové "Accio", které vyřeší většinu "sbíracích předmětů" stojí okolo 5 milionů? Když jsem končila hru, byla jsem na 1,5 milionu. A ukončeno bylo na 50% protože jsem nenasbírala dost předmětů, které jsem měla. - které mimochodem nejen, že nevíte, že máte sbírat ale dokonce nevíte, které máte sbírat, pokud ovšem neholdujete střelbou kouzel všude okolo sebe a nenarazíte na to omylem.
O nějaké zkoumání dál jsem se dozvěděla, že v bance jsou minihry za peníze! Akorát, že ne všechny jsou za peníze a rozhodně je nejde přeskočit k těm za peníze. (A ty vypadají tak, že opět bezmyšlenkovitě jedete v autě a bouráte do věcí.) Já se zasekla u sázení stromů, kdy se nedostanete k další hře, pokud jste nezničíte dost vysazených stromů a já jich dost ani nevysadila - Souvisí to nějak s Harrym Potterem? Ani nápad, ale kdyby jste náhodou asi měli chuť na ( / si znechutit) Simíky.
Abych se teda já. jako někdo kdo jede na achievmenty dostala k té vysněné stovce, musela bych hrát hru minimálně 3x a to by stejně nevyřešilo problém s penězi. A upřímně, kdybych tuhle hru dohrála třikrát, šla bych pak s radostí na lobotomii.
Pro: příběh?
Proti: nemožnost ukládání v průběhu úkolu, i v roce 2024 stále padá jak stromy "prorostlé kůrovcem", chybí návod, tohle není pro sedmileté