Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Duke Nukem 3D

  • PC 95
Pro mě jedna z dalších legendárních her a legendy hodnotím vysoko. Ale tentokrát musím udělat vyjímku, později vysvětlím proč. Hrál jsem Atomic edition (s novou epizodou), hrál jsem později i verzi pro Playstation, která obsahuje jednu zcela novou epizodu s názvem Plug and Pray, vydanou pouze na PSX.
Co dodat.. v dobách, kdy frčel Doom 2, Hexen nebo Heretic přišel DN3D a byl skvělý, hezčí graficky, technicky vyspělejší než ostatní doomovky. Umožňoval např. skákání, skrčení, létání, potápění, střílení nahoru i dolů. Ve hře se poprvé objevují i reálné prvky, takže se můžete kochat i rozbíjením okolí. Na SVGA grafické kartě VESA kompatibilní šlo rozlišení nastavit až 800x600. Přes to všechno má Duke jednu vadu na kráse, předměty a monstra jsou ještě kresleny 2D a tak potkat nějaké monstrum z blízka nebylo nikdy zrovna oku lahodící. Ještě jednu věc bych PC verzi vytknul a tou je hudba. Kromě úvodní melodie, která vstoupila do historie, je hudební doprovod spíš o ničem a je lepší si jej vypnout.
Naopak vynikající soundtrack vznikl pro verzi (pozdější) na Playstation, kombinace rockových a elektro skladeb k Dukovi náramně sednul (něco se dá poslechnout i na Youtube). Verze pro PSX obsahuje i nové plně 3D videosekvence. Kdyby tohle všechno bylo i na PC, neváhám a dám 100. Proto těch 5% dolů.
Přes to všechno Duke Nukem byl revoluční, posunul vývoj FPS o pořádný kus dopředu a zaslouží si jistě vysoké hodnocení.
Dodatek: Před několika lety byl do hry vydán volně šířitelný High resolution pack (velikost až 200MB), který obsahuje nové textury a posouvá grafiku DN3D podstatně výš. Upřímně, po shlédnutí screenshotů na webu mám nutkání hru nainstalovat a znovu si jí projít.

Pro: Legendární průkopník FPS, detailnější prostředí s reálnými prvky, postava Duke a jeho hlášky, hratelnost, zábavnost.

Proti: Slabší hudební doprovod.

+12 +13 −1

Duke Nukem: Manhattan Project

  • PC 75
Podle mně docela slušná plošinovka. Určitě by byla hodnocená líp, kdyby neexistoval Duke Nukem 3D a Manhattan volně navazoval na předchozí sérii plošinovek. Bohužel to pořadí vývoje je takové, jaké je... Osobně jsem také čekal nějaké velkolepé pokračování Duke Nukem ve formě FPS a když jsem viděl Manhattan, jen jsem nevěřícně kroutil očima. Neměl jsem v něj důvěru a taky se domníval, že je to krok zpátky. Nicméně jsem ho zkusil a dohrál se zaujetím až do konce. Přeci jen ta Dukovská atmosféra je tam trochu znát a chytne...
Manhattan bych bral, kdyby to bylo jen takové odbočení při vývoji nové FPS. Třeba mohl oživit sérii Dukovských plošinovek a položit základy pro několik dalších. Ale každopádně 3DRealms měli pracovat na nové FPS (dokončit svého Duke Nukem Forever), aby měl DN3D plnohodnotného nástupce. Bohužel Manhattan mi tak nepřipadá. Teď už se nevyvíjí nic a Manhattan je takovou podivnou tečkou za celým nadějným projektem.

Pro: Zábavná plošiňovka s promyšlenými levely, atmosféra Ďúka.

Proti: Chybí ten třetí rozměr...

+12

The Graveyard

  • PC 20
The Graveyard je zajímavé dílo, které se ale těžko dá nazývat hrou (i když mnoho prvků hry má). Hru začínáte na hřbitově a to je jediná lokace kam se v této "hře" podívaté. Vaším úkolem je dojít na konec cesty až k lavičce. Není to tak lehké jak se zdá, protože ovládání je horší a než tam dojdete tak asi umřete nudou. Na konci si poslechnete krátkou a velmi pofiderní písničku a jdete zpět z hřbitova. Konec.

Jeden z mála plusů které tato hra má je grafická stránka, které je na dobré úrovni. Atmosféra hřbitova je celkem dobrá, ale to je tak vše.

The Graveyard je tedy nejkratší hra co jsem kdy hrál a troufám si tvrdit že i nejkratší hrou co exituje. Tvůrci sami říkají že The Graveyard není tak úplně hrou, já ji ale tak vnímám protože prvky hry má. Asi nejvíc mě překvapilo že si za tuhle hru někdo nechá zaplatit. Z ofic. stránek lze sice stáhnout, ale pouze demo. Plná hra údajně obsahuje ještě smrt, za 5 dolarů je to ale trochu málo

Pro: Grafika, perfektní atmosféra

Proti: Krátká herní doba, cena (ano někdo si za tohle opravdu nechá zaplatit), špatná hratelnost

+12

Vlak

  • PC 95
Vedle Blackthorne,Wolfenstein 3D, .Dyna Blaster rozhodně jedna z nejhranějších her v hodinách informatiky a administrativy. Tahle hra se stala erární výbavou každého pc na každé škole, hrál ji snad každý počínaje učitelem a jelikož je přístupná i slečnám co jinak cákancům krve na zdi zrovna neholdují, tak bylo pokrytí téměř 100%. Princip jednoduchý a zaběhnutý již z dob hraní známého hada, tady je vše barevné, zábavné, pozdější mise znatelně těžší, takže si přišel na své jak ten co zabíjel jen přestávku, tak i ten co chtěl podkopat morálku už takhle skomírající aktivity v celé hodině. Později tyhle hry, alespoň v případě mém a mých hráčských druhů vytlačil Atomic Bomberman kterej nabízel možnost pro více hráčů.

Pro: zábava, později celkem obtížné, spolehlivě nasere 4 z 5 vyučujících

Proti: nenasralo toho pátýho

+12 +14 −2

Tom Clancy's H.A.W.X.

  • PC 60
V podstatě souhlasím s xxxfuckerem, jen dodám pár svých postřehů:

Co mi vadí:
Nulový pocit z rychlosti, nepoměr velikostí objektů, tanky jezdící rychlostí cca 400km/h, helikoptéry pak 1000km/h, spawnující se nepřítelé (nikdy neslyšeli o koordinovaném útoku?), mise o ničem, stabilita letadla (bez zpomalení lze stoupat do 15km a pak najednou během 200m letadlo zpomalí na cca 100km/h), nemožnost dostat letadlo do problémů v extrémních manévrech v módu s Asistencí (stoupání, střemhlavý let, radikální zpomalení). Šablonovité mise, wingmani jen do počtu. Skoro žádný rozdíl mezi letadly (A10 nebo SU-25? V podstatě to je jedno). Mód bez asistance je blbost, pominu-li ovládání vzaté k obrazovce, tak je to šíleně nepřehledné a i přes fajn vychytávky je efektivnější létat s asistencí... kéž by bylo možné asistenci vypnout, ale používat standardní pohled. Mizející objekty (sestřelená letadla, rakety), nemožnost kolize s ostatními letadly... pamatuje někdo ještě to nadšení při sledování padajících trosek letadla v replayi z 5km výšky ve hře Dropship? Příběh je absolutně směšný (Proti USA se znenadání obrátí soukromá vojenská společnost, obsadí půlku země, hrozí atomovkami, dva nebo tři protiútoky, konec hry).

Resumé:
HAWX se snaží tvářit ultra originálně, ale ve skutečnosti jde je o kopii série Ace Combat (3/4 misí naleznete už v prvním díle série Ace Combatu a.k.a. Air Combat). V rámci PC scény to je ale jenom dobře, nic podobného totiž v posledních mnoha letech nevyšlo. Bohužel ale spousta věcí skřípe, včetně poměrně monotónní náplně misí (způsob, jakým jsou úkoly podávány), které kopírují neustále stejné schéma (hlavní cíl: něco zničit; zvrat v misi: nepřátelské posily). Nicméně po celou dobu hraní (19x 5-15 minut) jsem se poměrně dobře bavil, několik misí překvapí, grafika plní účel (větší pocit z rychlosti tu ale mohl být), zkušenosti možná někoho motivovat budou (podle mě jsou zbytečné)... Chválím ale poměrně zdařilou implementaci multiplayeru, od coopu až po versus.

Poznámka k módu Asistance Off: V tomhle módu je pohled přepnut na vnější kameru snímající letadlo z boku, respektive tak, aby byl vidět zaměřený cíl. Ovládání je vztaženo k poloze obrazu (ne letadlu), je vypnuta většina ukazatelů. Hlavně ale lze provádět různé krkolomné manévry a minimální rychlost není pevně omezena na cca 1000 km/h (lze dostat letadlo do "stallu" a lépe manévrovat v "kontaktním" boji do 1000m). Škoda, že jeho použitelnost je díky zmatku v podstatě nulová (zvlášť pro lidi, kteří jsou zvyklí na ovládání modelů letadel pomocí vysílačky...).

Poznámka k ERS (Enhanced Reality System): Slouží k navádění na cíl pomocí letového tunelu znázorněného a HUDu (viz třeba přistání na planetu ve filmu Aliens). Jeho použití je ale minimální a kromě 3 průletů daných v misi a jednou v závěrečné misi je také v podstatě k ničemu.
+12 +13 −1

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 85
Celkem dobrý dungeon, který ve své době (dle všemožných médií) patřil k nejlepším. Bohužel já se k němu dostal docela pozdě, takže nedokážu až tak ocenit jeho „kvality“, jako bych je asi ocenil v době, kdy tato hra vyšla, no budu se o to alespoň trochu snažit.
Takže na úvod začnu výčtem kladů. Na téhle hře se mi opravdu líbila pohodová pohádková atmosféra, perfektní hudební doprovod, množství předmětů, u kterých mi ovšem bohužel chyběl jejich popis, dále se mi líbila propracovanost některých dungeonů a především jejich různorodost. RPG systém byl také udělán docela dobře (ač byl vcelku zjednodušený), kde si hráč musel trénovat své postavy nejlépe ve všech směrech.
Nejvíce mi na téhle hře ovšem vadilo respawnování některých protivníků, hlavně v lokaci „bílá věž“, tuším, že to bylo 3. patro, kdy jsem málem už nervozitou hodil PC z okna:D. Také by neškodila větší variabilita kouzel (kouzla se liší pouze způsobovaným zraněním). Přes tohle všechno to byl ale velmi kvalitní Dungeon, který na nějaký ten čas zabaví i v dnešních dobách, avšak už trochu ztrácí na lesku.

Pro: Atmosféra,Zpracování dungeonů, hudba, dabing.

Proti: Kouzla, Respawnování protivníků, chybějící popis předmětů.

+12

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 90
Možná je to tím, že jsem Jedi Outcast nikdy nehrál. Možná je to tím, že souboje světelných mečů dokáží vždy lapit můj pohled. Prostě Jedi Academy mi ve většině ohledů sedla. Náplň misí byla přijatelně zajímavá, většina dovedností při užití dostatečně zábavná (blesky!), příběh (klišé) a hudba navozovaly vzpomínky na původní filmy. A zpomalené závěry bojů se Sithy většinou dodávaly patřičnou atmosféru (ani nevím jakou :-)).

Tak nějak mi připadá, jako by si Jedi Academy vybralo jeden deficit KotOR - tedy souboje - a ten se rozhodlo (víceméně úspěšně) dosti vylepšit. A vzhledem k tomu, že jsem naopak obě tyto hry hrál, pak nechápu, jak by to na mě mohlo nepůsobit.

Vysoké hodnocení je tedy především za to, že Jedi Academy jest mým oblíbeným kýčem. Můžete tedy s hodnocením nesouhlasit (často i oprávněně), ale to je tak vše. Zcela rozumím kritice příběhu či systému hry celkově (= možnosti/nemožnosti voleb). Avšak Jedi Academy nad tím ční jednou kvalitou - dobře se to hraje. :-)
+12

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 65
Tak a F.E.A.R 2 mam za sebou a musím říct že to není bůh ví jáka good gamesa :) ale rozhodně je lepsí než jednička a stojí za to dohrát. Grafika Fearu 2 vzhledem k tomu že se jedná pouze o předělaný engine prvního dílu není kulervoucí(hrátky světla jaký jsou ve hře nikomu dnes dech nevezmou)ale jinak jsem si na grafiku nestěžoval. Voda vypada pěkně,různé filtry a HDR zejména hlavně Motion blur mě ve hře nevadil. O proti prvnímu dílu je rozhodně hezčí prostředí a obvzlášt exteriéry jsou příjemným zpestřením. Trosky města po atomovém výbuchu se mě hodně zamlouvala jak po textury tak padajicí nukleární prach. Po stránce hratelnosti taky neni hra špatná ale co mě dost chybělo je vyklánění se spoza rohu pač jste lehký terč a váš armor and lifes utrpěj pravě díky tomuto nepochopitelnému nedostatku.Také me nepřisla moc užitečná funkce překlopení stolku a podobných objektů za účelem krytí. Příběh neni není nejhroší ale že by mě nutil hru zapnout znovu to se říct nedá. Po herních levelech jsou rozmístěny ružné Informační disky a zapisníky :) aby si je hráč mohl přečíst,nevím jak ostatní ale mě po dvaceti noutech a jejich zbytečnému obsahu už dál nebavilo jejich čtení a tak jsem je ignoroval. Ale ted k problému,který mě prostě znechutil Fear 1 a díky němu jsem jej nedohrál (Stereotypnost) sice ma hra venkovní lokace což jednička ne a pár zajímavých míst ale po půlce jsem si říkal My god už aby byl konec :( nuda se po pár hodinách bohužel opakuje. Co se týče atmosféry a lekaček tak Demo bylo podle mého nazoru 2x strašidelnější a AVP2 je atmosférou a hrůzostrašností od FEARU na hony daleko. Lekací momenty jsem očekával po dvou hodinách hry a půl lvl dopředu :D Bohužel musím říct že Fear 2 je tak troch vykradač nápadů. Objasním konec hry se odehrává v jakémsi krytu a jeho design mě až moc připomínal STALKERA a některé lokace a bitky Half.Life 2 viz město a okolí Konečné lokace. Také samotná ALMA je až moc nápadně podobná zavěrečněmu ženskěmu zombí z filmu REC a vzhled vojaků ( ne všech typů) Combine z HL2. A na závěr ozvučení a o tom neni nic moc co komentovat pač dneska je celkem standart že hry maj zvuk výborní ( především zvuky duchu když mizej se mi hodně líbil). Fear 2 neni tak hroznej jako jeho předchůdce a rozhodně nelituju že jsem ho dohrál a až bude stát tři kila tak se koupit vyplatí :) ale neni to zas tak dobrá hra,abych se kní během nasledujcího roku vracel. Jo a ještě AI nepřátel jendnim slovem Slušná !


Ps: voda je pěkna :) tok vody po zdech alá Bioshock se mě nemůže nelíbit :)
+12 +13 −1

Wing Commander IV: The Price of Freedom

  • PC 90
Štvrtý diel je na tom asi najlepšie, čo sa produkčných kvalít týka. Pretože keď hovoríme o posledných dieloch tejto ságy, zároveň sa musíme baviť aj o jej „filmovej“ časti, ktorú Chris Roberts priviedol v tomto diely k dokonalosti. Až tak, že sa poniektorý pýtali, či pozerajú film alebo hrajú hru. Keď už sme pri hraných sekvenciách, hra sa na niektorých miestach vetvila, podľa toho ako sa hráč rozhodol, k čomu patrilo aj niekoľko odlišných koncov a slovná výmena na záver. Svoj nezanedbateľný kus práce si tu odviedli Mark Hamill, Malcolm McDowell, Tom Wilson i John Rhys-Davies(aj keď toho tu tentoraz veľa nebolo), dokonca by som povedal, že hrali ešte lepšie ako v prípade WC3. Aj keď...

Wing Commander 4 mal svoje muchy, niektoré scény neboli zrežírované až tak dobre – keď už sa zameriavam na jeho filmové kvality. Občas to vyzeralo akoby Roberts nechával na scéne postavy príliš dlho, aby zvýšil dramatický efekt, avšak skôr - či neskôr, to začalo byť otravné.

Druhým problémom, trochu závažnejším, sú misie samotné. Áno, obsahujú pestrú škálu úloh, medzi týmito misiami sú však také, ktorých jedinou náplňou je preskúmať sektor a zabiť všetko na čo narazíte. Nebol by to problém, keby tieto misie netvorili väčšinu vašej náplne.

Pritom aj napriek chybám, ktoré si človek uvedomuje, ta hra nechala v človeku len príjemné spomienky (viete čo je diskotéka? keď máte hru, ktorá je na množstvo CD a každú chvíľu ich prehadzujete. :-)) a relatívne kvalitný filmový zážitok.

Pro: je to zaujímavý interaktívny film, herecké výkony hlavných zúčastnených, niektoré misie

Proti: občas drhne réžia, veľká väčšina misií typu seek and destroy

+12

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 80
Slušná FPS s dobrou atmosférou. Některé mise měli opravdu doborou atmosféru (stejně jako v cod), počet zbraní slušný, AI mi taky nepříšla nejhorší (přecejenom je to ale už starší hra). Grafika pěkná, hratelnost dobrá a rozhodně stojí za zahrání i dnes.

Multiplayer jsem nikdy nehrál, takže ho hodnotit nemůžu. Nicméně sing je pěkná akce která se dobře hraje, boužel ale konec přichází relativně brzo

Pro: Grafika a perfektní atmosféra, celkové zpracování hry, zbraní atd.

Proti: krátké

+12 +13 −1

Spore

  • PC --
Ty komentáře pode mnou jsou skutečně dlouhé, rozhodně jsem je nečetl všechny, takže je možné, že řeknu něco, co už řekl někdo jiný, každopádně stručně a jasně:

Bez nějakého delšího přemýšlení můžu klidně říct, že nebýt editorů, byla by to, tedy aspoň z pohledu více či méně dospělého hráče, docela tragédie. Všechny složky hry mohly být daleko propracovanější. Rozhodně bych dost ocenil, kdybych si například mohl vytvořit několik druhů pozemních vozidel pro různé terény a taktiky. Ale ne, celé je to jenom o tom vytvořit si vozidlo naprosto libovolného tvaru, a čím víc zbraní na něj naskládáte, tím bude účinnější... WTF?

Dobře, zjevně je to hra pro děti. To je ale škoda. Být to seriózní higly-customable hra "pro dospělé", nejspíš bych si užil mnohem víc.

Pro: EDITORY, tak nějak to funguje a baví

Proti: Všechno je to děsně zjednodušené, hnusná grafika, infantilnost

+12

Bridge Builder

  • PC 80
Zajímavý počin na poli freeware, který jasně dokazuje, že jednoduchý koncept a hratelnost k sobě nepotřebují uberextra grafiku. Graficky je to opravdu jednodušší než leckterá hra na mobil a když tak nad tím přemýšlím, než začnete stavět, vypadá obrazovka jako nějaký graf. Do toho naskládáte pár kostrbatých tyček, proženete přes ně čtyři kostičky a je vymalováno. Vlastně vymalováno, někdy člověk vymýšlí dlouho most, pak se modlí aby vlak přejel, sleduje jak most červená a červená, až někde povolí. Občas je ale zábavné sledovat, jak si vlak rozbije ústa.

Tahle hra šla vždy tak nějak mimo mne, ale jednou jsem se hecl a dokončil všechny levely. Fanouškům logických her mohu vřele doporučit!

Pro: V jednoduchosti je síla!

Proti: Slabší grafika

+12

How

  • PC 30
Přiznám se, že ač je pro mne vždy na prvním místě hratelnost, hodnotil jsem tuto hříčku čistě jen za vizuální zpracování, poněvadž je to vážně pěkné:) Okolí ani tak ne, ale dívka je zpracována do nejmenších detailů, je krásně rozpohybovaná a obrázek který vidíte u hry, jsem měl asi tři dny jako tapetu na mobilu.

Jenže to je tak vše co hra nabízí, házet balóny do studny mi jako veliká zábava nepříjde a o nic jiného v How fakt nejde. Vlastně jo, dívenka sebou občas doslova švihne o zem a dá si šlofíka. Samozřejmě ji nelze probudit, takže na ni musíte čučet, dokud se uráčí vstát.

Hra působí takovým snovým dojmem a není se čemu divit, protože dívka ve hře užívá omamné látky. Jo fakt, normální narkomanka:) Ono totiž balónek nemusíte jen nést, ale dá se i vdechnout, byť to ve hře vypadá jako by ho snědla. Důsledkem vdechování rajských plynů, či co to je v těch balónech, dívka tmavne a tmavne, až překvapivě...


...usne.


Na internetu jsem se dočetl, že autor do hry zakomponoval jakési vtípky, nebo skryté věci, na které se dá narazit. Jo, to je fajn, ale kde u vousů pákistánského prodavače cukru jsou?! Hrál jsem hru několikrát, ale nikdy jsem na nic nenarazil. Teda když nepočítám studnu, balóny a chrnění. Nevěřím tomu.

Matně si také vzpomínám, že u How chybí hudba i jakékoli další ozvučení. Je to celkem škoda, poněvadž kdyby to obsahovalo aspoň nějakou poslouchatelnou smyčku, která by se hodila ke snové atmosféře, mohlo být hodnocení o stupínek vyšší.

Takže: How je nehra, na kterou se krásně dívá, ale i ten nejotrlejší hráč freewareovek se na ni nevydrží dívat víc než pár minut. Ale prohlédnout si krásně udělanou dívku mohu doporučit.

Pro: Snová atmosféra, nádherná animace dívky.

Proti: Není to moc hra, bere z toho spaní a chybí hudba i zvuky.

+12

Fallout 2

  • PC 95
nespočet možností,spousty postav a humoru.Tuhle hru už mám za sebou několikrát a vždycky si jí znova ráda zahraju.
Souboje,ikdyž občas na dlouho,jsou super a tato hra se jako další řadí mezi mé hodně oblíbené.

Pro: rozsah a nespočet možností,humor a rpg systém

Proti: snad jen občas boje,které trvají dlouho

+12 +16 −4

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 90
Skvělá grafika a skvěle propracovaný svět. Ze začátku mě hra plně nadchla a místo hlavního questu jsem plnila vedlejší. Ze začátku našení cestovat po Cyrodiilu jen na koni a vychutnávat si pohled na přírodu.

Bohužel ale suprové grafice odporuje hlavní dějová linie,kterou jsem byla shopná dohrát za dva dny. Po splnění questů u různých cechů pro mě hra skončila. Najednou je to celé prázdné a bezužitkové.

Na poprvé mě bavilo projíždět krajinou,objevovat svatině a dělat kvesty v malých osadách u prostřed lesa. Také se mi líbí rozsah krajiny a rychlé cestování ,které občas usnadnilo situaci.

Jinak výběr postav a možnost úpravy vlastní postavy je perfektní. Horší už je to s lidmi,kteří mluví všichni téměř to samé a ať už ve hře volíte jakkoli konečný výsledek ve hře to nijak neovlivní..

Hrála jsem to jednou ,vybrala jsem si lesní elfku,ale vzhledem k tomu,že zde je nedomyšlené,že i mimo quest si můžete dělat prakticky cokoli ,při čemž ani netušíte,že jste si narušili dějovou linii. Tuďíž jsem si musela hru rozehrát znova a opakovat vlastně vše,co jsem udělala doposud.. Chybí mi větší volnost v rozhodování a celkově questů mi přijde velice málo..Ta možnost volby mi velice chybí..

Pro: Super grafika,veliký výběr postavy,dungeony-kreré mi příjdou ale dosti krátké,krásná příroda,spousty cegů a jiné gildy,cyrodiilská aréna,pluginy,souboje-možná kdyby byli véce krvavé a celkově svět,který vas napoprvé doslova pohltí.

Proti: primitivní děj,který se stále opakuje ať už hru hrajete,podruhé,potřetí,..,stále se opakující hudba,ikdyž pěkná,levlování příšer podle našeho součastného levlu

+12 +13 −1

EcoQuest 2: Lost Secret of the Rainforest

  • PC 80
Druhý díl jsem rozhrával s pocitem, že v prvním díle bylo téma ekologie už vyčerpáno. Ale hra mě vyvedla z omylu. Druhý díl zvedá laťku jak v grafickém, tak především herním aspektu. Oproti první dílu se také zvedla délka hry a obtížnost některých hádanek (hurá, není tam žádný slider puzzle). Pěkný nápad je také implementovaná jaká encyklopedie, které vysvětluje některé jevy a předměty, které se ve hře objevují. Také příběh je ve dvojce o něco lepší a propracovanější. Rozhodně nadprůměrná adventura.

Pro: grafika, délka hry, příběh

+12

Serious Sam: The First Encounter

  • PC 70
Serious sam je snad nejtupější bezmyšlenkovitá akce kterou jsem kdy hrál. Do ruky dostanete zbraň a jen jdete a střílíte. Nutno ale říct že to co děla hru hrou tu prostě je a to je hratelnost. Nepřátel je docela slušné množství, navíc jich na vás obvykle půjde tak 50-100 takže se nudit rozohdně nebudete. Postupem času jsou nepřátelé samozřejmě silnější, vaše zbraně ale taky (někdy máte dokonce i dva typy, např brokovnice). O náboje nouze obvykle není, navíc se dají najít téměř na každém kroku.

Grafická stránka je výborná, navíc je hra krásně přehledná (což se nedá říct o druhém dílu). Délka hry ujde, navíc je tu ještě multiplayer který navíc obsahuje coop hraní.

Pro: hratelnost, multiplayer, typy a počet nepřátel, grafika

Proti: stereotyp, v jádru pouze tupá akce

+12

Terrorist Takedown

  • PC 10
Když jsem hrál The Graveyard tak jsem měl pocit že kratší hra už snad ani nejde vytvořit. TT ji sice nepřekoná, ale zdárně se k tomu blíží, jedna mise mi dokonce zabrala 25sekund (je jich celekm 16). Naštětí (nebo možná boužel jak se to vezme) zabírají ostatní mise delší dobu (zvlášť pokud jedete v autě).

A co vlastně jde? V TT se posadíte za určitou zbraň, do vozidla, či si zalétáte s vrtulníkem, vše se ovládá pouze pomocí myši. Aby to náhodou nebylo těžké máte kolem všech nepřátel čtverec jak kráva aby jste si jich všimli a včas je zabili. Nábojů máte neomezeně, naštěstí se ale vaše zbraň přehříná (či nabíjí) takže nestačí jen držet levé tlačítko. Občas máte i sekundární mód střelby, ale jen výjmečně a spíš jen tak na oko. AI je dementní, grafika je hnusná a nedetailní.

Terrorist takedown je špatná hra. Není to womko ani Wolfschanze u kterých jsem se alespoň bavil, tohle je prostě zlo. Existuje tolik různých věcí co se dá udělat ze stokorunou a koupě téhle hry je asi to nejhorší. 10% a to jenom za ten trailer a že mám city interactive rád.

Pro: trailer nevypadá nejhůř

Proti: vše

+12

Age of Empires III

  • PC 80
Strategie s perfektní jemnou grafikou a velmi detailními prvky. Nejvíc na mě asi zapůsobila voda, absolutně reálná, osobně jsem snad hezčí ještě nikde neviděl. Souboje jsou oku lahodící, demolice objektů s odlamujícími se částicemi, kouřové stopy po střelách atd. Zvuky taktéž přidávají na atmosféře. Budování osady nabízí spoustu upgradů a možností, například spolupráce s indiány, nebo využívání nových technologií.
Ovšem je tu i několik nedostatků, které nemůžu hře odpustit, kazící výsledné hodnocení. Třeba do očí bijící chybou je, že vojáci střílejí i přes zeď. Ve hře takového formátu to považuji za ubohost, že to takhle mohlo projít. Hra ztrácí na reálnosti i tím, že vesničané nedonáší suroviny ke stavbám, nýbrž kutají až dokutají...
V options mi chyběla možnost měnit rychlost hry, trochu zpomalit tempo by občas nebylo na škodu.
Průběh hry je na můj vkus až krapet moc chaotický. Skoro vždy začínáte v "epicentru" nějakého boje, kdy není ani čas si vydechnout a trochu se rozkoukat, nebo na vás tlačí nějaký časový limit. Základnu máte už z části postavenou a ne vždy například vyhovuje rozmístění staveb. Někomu tohle může vyhovovat, mně spíše vyhovuje začínat v klidu od píky.

Pro: Grafika, zvuky, detailní souboje a demolování objektů.

Proti: Pár nereálných aspektů, příliš frenetická kampaň.

+12

Plane Arcade

  • PC 60
Hm. Hratelnostně je hra takřka totožná s Air Conflicts, nebo Attack on Pearl Harbor a jediné co Plane Arcade vytahuje z řad průměrnosti je to, že narozdíl od těch dvou je hra zdarma, tudíž nelze čekat že bude technicky na stejné úrovni.

Na hře mi asi nejvíce vadilo střílení, protože se mi s éroplánem střílelo fakt blbě. Vlastně, když si to tak vezmu, celkem mi vadila i ovladatelnost letadla. Nedalo se s ním manévrovat tak, jak bych chtěl.

Ale i přesto je Plane Arcade příjemná letecká arkáda, která určitě neurazí a na poli freeware má nadprůměrnou grafiku. Hra vlastně působí tak trochu profi.
+12