Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Grand Theft Auto III

  • PC 80
Třetí díl série GTA je především převratnou hrou, která ukázala, kam až se dá dovést volnost pohybu a jednání bez zabřednutí do přílišné komplexicity hratelnosti. Je to vnitřně složitá, ale na venek snadno přístupná a jednoduše zábavná videohra v konzolovém stylu. Hráčům poskytuje množství možností vyžití - kromě hlavní kampaně řadu nepovinných úkolů. Trefně paroduje americké město devadesátých let se vším všudy. Legendárním se stal soundtrack v podobě devíti stylových stanic rádia. Úkoly vám v průběhu jednoduchého příběhu zadávají různé vtipné postavičky podsvětí (a ano, ke konci kampaně se objevi i "niggaz", kteri pozdeji nechvalne proslavili San Andreas).
Bohužel se jako pionýr žánru muselo GTAIII poprat s omezeným hardwarem, takže město není tak živé a přesvědčivé, jak (by) mohlo být.

Pro: volnost, množství úkolů, povedený soundtrack, zábavná arkádovitá hratelnost, humor

Proti: nedokonalosti v simulaci města, chybí multiplayer, poměrně nudné lokace, chybí motorky, příliš anonymní hrdina, slabá fyzika

+12 +14 −2

BioShock

  • PC 95
Na Boishock jsem se těšil od prvního obrázku co se objevil na netu.Musím říct že čekání se vyplatilo a byl jsem ze hry nadšen.Rapture je svět sám pro sebe a já se do něj plně ponořil.Úpadek a dekadence na vás dýchá na každém kroku.Zašlá sláva a velikost moderního města.Pološílení obyvatelé,kteří byli mimochodem neuvěřitelně ukecaní,dodávali perfektní atmosféru.Celkově styl Art Deco byl perfektní volba,smekám před level designéry.Ve hře je tisíc maličkostí,které nakonec dávají jeden krásný celek.Hned v úvodu mi spadla čelist po vynoření se na hladinu po dopadu letadla.Takový efekt vody jsem vživotě neviděl.Pak po schodech a do kapsle a hurá na cestu.Všudypřítomné reklamy na plasmidy jsou skvěle udělané,vůbec dolaďvání postavy díky plasmidům výborně fungovalo.Little sister a big daddy jsou nezapomenutelné postavy z Bioshocku.A co hodnotím velice kladně,je konec hry,kdy Ryan donutí hráče,aby vzal golfovou hůl a ........Však víte.Kdo nehrál,ať se nechá překvapit.Celkově umělecky pojatá hra,výborná hudba-všechno to spolu krásně ladí.System Schock jsem nehrál,takže nejsem jeden z těch sklamaných,kteří očekávali mnohem více.Hra,která se jen tak nevidí,vyjímá se svým stylem,celkovým pojetím.Svět sám pro sebe.Těším se na pokračování.

Pro: Art Deco,hudba,šílení a ukecaní obyvatelé,plasmidy,úvodní a finální scéna,level design,myšlenka Ráje na zemi,voda

Proti: slabší AI

+12

The Witcher

  • PC --
VELMI povedené RPG z mě notoricky známého a k srdci neskutečně přirostlého světa. Příběh a jeho podání v zásadě nemá chybu, jenom v samém závěru notně hapruje, protože v totálním rozporu se vším předcházejícím dějem se najednou Geralt opravdu začíná chovat jak naprogramovaný golem bez vlastní vůle a jde a zabíjí a jde a zabíjí...

Příjemná grafická stránka, krásná hudba, silná atmosféra a nejen díky proměnlivému prostředí velmi dobrá hratelnost.
Autoři navíc slibují enhanced edition update zdarma, což je věc v herním průmyslu mnou nevídaná.

Pro: grafika, hudba, atmosféra, hratelnost, přístup tvůrců

Proti: divný vývoj skillů, poněkud odfláknutě působící epilog,

+12 +14 −2

Portal

  • PC 90
Od Portalu jsem nic moc nečekal, tím spíš mě překvapil a svých 90% si v mé recenzi rozhodně zasloužil. Fantastický příběh zakomponovaný do parádní logické hříčky, dokonalé hlášky GlaDOSu, zvrat v poslední třetině, to všechno na mě působilo jako magnet. Přestože je hra bohužel krátká až běda, budete na ni vzpomínat ještě hodně dlouho a rozehrajete ji klidně znova pár minut po jejím dokončení. Bravo! Tohle se Valve skutečně povedlo!

Pro: Příběh, GlaDOS, posledn třetina, hratelnost, písnička Still Alive.

Proti: Moc krátké.

+12 +13 −1

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 100
Pro mě osobně hra z TOP 5 žebříčku. Těch nocí, co jsem u ní strávil, těch loadů, když mi Tentakulát přeměnil nejlepšího vojáka, těch vzpomínek. Nechci tu hanit UFO (rovněž vynikající hra), ale X-COM mi přijde daleko lepší. Grafika se zlepšila, vyladily se některé drobné chybky a atmosféra podle mě značně ztemněla. I přesto, že už je to přeci jen pár let, co jsem hru dohrál naposledy, mám některé zážitky na trvalo vryté do paměti a už mi je nikdo nevezme. Vyzkoumání nové zbraně, útok neznámé jednotky, hledání posledního zmetka na zaoceánském parníku doprovázeného tunou nadávek, na to se prostě nezapomíná.

Pro: Vyšperkovaná hratelnost a atmosféra.

Proti: Některé mise na přepadených parnících, když se nějaký zmetek zašil v jedné kabině, bylo to o nervy ho najít.

+12

Doom 3

  • PC 80
Uznávám, že atmosféra prvních dvou dílů je pryč, že je ve hře graficky nejnáročnější tma v historii a že předvídatelnost, kde se zmetci objeví, byla až trapná. I tak mě ale Doom 3 bavil, dohrál jsem ho bez nějakého odporu či nucení a vzpomínám na něj rád. Nebyla to sice až taková sláva, jakou nám vývojáři slibovali, bál jsem se jen asi prvních pár minut po invazi a uznávám, že se občas objevila i nuda. Jakmile jsem se ale dostal do pekla, hra mě opět uchvátila a poté bavila až do konce.

Pro: Grafika, atmosféra, je to Doom.

Proti: HW náročnost tmavých místností byla až trapná, předvídatelnost, místy stereotyp.

+12 +13 −1

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC 80
Další díl Warcraftu opět ukázal, že Blizzard nedělá další díly totožné, pouze s lepší grafikou. Trojak představila skvělý a naprosto intuitivní systém hrdinů a předmětů, navíc v parádní kampani za čtyři strany. Navíc ty animace mezi kampaněmi, to bylo něco!

Pro: Nový herní systém, animace, hrdinové a předměty, hratelnost, vyváženost.

Proti: Některé mise šly zvládnout lépe.

+12

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Shivering Isles

  • PC 90
Tak tomuhle říkám datadisk. Naprosto skvělé a originální pojetí dvou odlišných kultur s šíleným vládcem v čele. Graficky opět úchvatné, hratelnost na výši a příběhově rovněž. Tento datadisk se zkrátka povedl na jedničku.

Pro: Grafika, dva odlišné světy, hratelnost.

Proti: Nic.

+12

The Elder Scrolls: Arena

  • PC 80
Když jsem kdysi dávno Arenu zkoušel, byl jsem připraven na to, že mi sežere strašně moc času, ale byl jsem ochoten to risknout. Bohužel tak nějak jsem si "strašně moc" představoval trochu jinak, protože i když jsem ji hrál fakt dlouho, dostal jsem se do někakých 2/3, možná ani ne. Myslím, že ta obrovská rozloha je tu (stejně jako později v Daggerfallu) už i na škodu, ale jinak se jednalo o luxusní záležitost.

Pro: Z tehdejšího pohledu grafika, rozloha, možnosti, hratelnost.

Proti: Rozloha až moc velká, hádanky na konci dungeonů pro mě jako (tenkrát) neangličtináře byly skutečně peklo.

+12

Stunts

  • PC 85
Naprostá klasika v závodních hrách. V tom jednoduchém editoru tratí tvořil nové kousky snad každý, koho znám. Můj nezapomenutelný zážitek byl najetí v obrovské rychlosti na skokánek. To by nebylo ještě tak světoborné, ale nějak se mi povedlo narazit do plotu, což mělo za následek vymrštění auta do vzduchu a do strany. Když se vzduchu dostalo auto k neviditelné bariéře kraje, stoupalo pouze do výšky, ale tak vysoko, že jsem trať snad ani neviděl. Celkově bylo auto ve vzduchu snad přes minutu. Jó, to byly časy.

Pro: Dokonalé vyblbnutí na skokáncích, editor tratí, parádní zábava.

Proti: Nic závažného.

+12

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

  • PC 100
Tak pro mě už asi čtyři roky naprosto okouzlující hra, mám nalétano x tisíc hodin, není nad to přistávat s boeingem 767 v Innsbrucku s pohledem na krásné hory,či letět přes karibik do Miami.Výborně propracovaná hra a adddony ve formě letadel a scenerii sou naprosto dokonalé.Opravdu sem téhle hře propadnul:)

Pro: Grafika,addony,propracovanost,zvuky

Proti: návykovost

+12

Assassin's Creed

  • PC 75
Od Assassin's Creed jsem si po shlédnutí videí velice sliboval, ne kvůli grafice, ale hlavně proto, že jsem čekal pokořitele her ze série Hitman. Bohužel tam, kde mě Hitman nutil hrát mise stále dokola, abych docílil toho, že zabiji pouze svůj cíl a vyzkoušel všechny možné a nemožné způsoby dokončení, Assassin's Creed zklamal na plné čáře. Co na tom, že se jedná o sandbox hru, kde máte jako v GTA možnost jít kam se vám zlíbí a dělat cokoliv, když hra těchto potenciálů nevyužívá. Hra dále nabízí neuvěřitelně zábavně vyvedený pohyb městem, ale pokud vám jde o tohle zkuste raději nějakou hru ze série Prince of Persia.

Jediným, co mě udrželo u této hry až do konce je příběh, pokud tedy uvažujete o pořízení, vybírejte opatrně mezi anglickou a českou verzí, protože když nebudete rozumět příběhu, budete hrát stále jednu a tutéž misi. Dle mého názoru je nejlepším důkazem repetetivnosti této hry to, že do dnešního dne stále neexistuje, a asi ani existovat nebude, žádné demo. Po projetí jediné mise v demu by totiž člověka už v plné verzi nic nepřekvapilo.

Pro: příběh, grafické zpracováni, pohyb městem a jízda na koni.

Proti: REPETETIVNOST, špatně strukturované menu.

+12

Gears of War

  • PC 100
Gears of War je pro mě nejlepší hrou svého žánru. Jen co jsem jí nainstaloval, projel jsem jí celou na jeden zátah a druhý den jsem pokračoval na vyšší obtížnost. A možnost hrát multiplayer jak proti sobě, tak v kooperativním módu zaručuje, že při ceně necelých 400,- se jedná o výbornou investici.

Díky tomu, že běží na Unreal 3 enginu vypadá skvěle. Akce je intenzivní v celém průběhu hry, a úplně člověka pohltí, takže zapomene, že jde stále jedním jediným koridorem. Příběh je výborně napsaný, i když se o GoW univerzu moc nedovíme, charaktery uvěřitelné a kamera ve videích na filmové úrovni.

Pro: intenzivní akce, grafika, filmová kamera, kooperativní multiplayer.

Proti: linearita, krátkost.

+12 +13 −1

Master of Orion II: Battle at Antares

  • PC 95
Dotažená strategie po všech stránkách. MoO2 byla hra, kterou jsem hrál nesčetněkrát, zkoušel jí rozehrávat za různé rasy a užíval si jejich výhod a nevýhod. Design lodí a jejich výbava byli famózně řešeny, každá loď měla nějaký prostor a vy jste do něj mohli narvat co se vám zamanulo (a co se tam vešlo :D ). Díky tomu každá loď byla unikát a měl jsem takto řešené pomocné lodě na obranu, tak jako extra silné útočné flotily. Stavba na planetách též byla vylepšena a potkat Antarany a nebýt připraven se rovnalo peklu. Galaktická rada a jejich politika taky byla zábava a různé pohromy, které jsem četl ve zprávách, co se kde stalo se mi zamlouvali pouze do té doby, dokud se neobjevili na mých planetách. Pak už sledovat zprávy tak zábavné nebylo :). Vynalézání též bylo řešeno velmi šikovně (rozdělování vědci / pracovníci bylo řešeno jako v Civilizaci) a věcí a technologíí, co jste mohli vynaleznout, bylo obrovské množství. Prostě, tahová strategie jako řemen. Ve své době ojedinělá hra.

Pro: Tahový systém, široké možnosti vědy a diplomacie, systém bojů, Antarani.

Proti: Nic výrazného.

+12

Portal

  • PC 90
Portal mě jako hra velice příjemně překvapil. Člověk by řekl, že v dnešní době už nebude inovace, že všichni vývojáři budou slepě plnit příkazy z vrchu, jen aby se toho co nejvíc prodalo. Portal je skvělím příkladem, že toto tvrzení není pravda. Hrátky s portálama jsou opravdu užasné, ještě teď si živě vybavuju, jak jsem se honil za vlastním zadkem nebo 10 minut v kuse propadával stejnou dírou, abych splnil achievment :D. Stejně tak si pamatuju na skvělé hlášky Gladosu a její poslední písničku (Still Alive). Tak jako námět se mi líbí i příběh, který se dobře nabourává do Half-Life a dělá si vrátka pro případné pokračování i pro skloubení Portalu do Ep3 popř. HL3. Výrazným negativem hry je však její nevyužitý potenciál a krátká hrací doba. Ale i přes to je to jedna z nejoriginálnějších her, co jsem hrál a těším se na pokračování.

Pro: Hraní si s portálama, Glados a její písnička, příběh

Proti: Hrací doba, málo oficiálních map

+12

Painkiller

  • PC 80
Ano, Painkiller, ta hra, u které jsem kamarádům ukazoval, jak sadistickej umím být, když mám v ruce něco jako sekačku na trávu a přede mnou běhají tupí a mrtví mniši a kostlivci a podobná havěť, a já z nich dělám guláš. Stejně tak jsem si zalíbil kolíkomet s cheatem na nemizení nepřátel, takže jsem si z krásné místnosti v kostele udělal výstavu propíchaných mrtvol, které jsem nakonec tak jako tak sekačkou rozsekal.
Painkiller jsem dohrál jenom díky bossům, kteří vždy stáli za to, jinak hra samotná už mě po několika misích přestala bavit. Poprvé je docela legrace dívat se na tu spoušť, ale když to stejné děláte po 30, už to není taková zábava. Nicméně tu osmdesátku sem šoupnu, protože je vidět, že ta hra si na nic nehraje, nikdo nesliboval super promyšlenej příběh a miliony inovací. Je to oldschool střílečka, ve stylu prvních Doomů a na zabití nudy funguje výborně.

Pro: Přibodávání, rozřezávání, střílení, zmrazování, rozstřelování, upichování nepřátel... no dobře, i ti bossové

Proti: Po chvíli stereotyp a nakonec nuda

+12

Assassin's Creed

  • PC 60
Assassin Creed jsem dohrál před cca 5 minutama. Co se mi na hře líbí je rozhodně příběh, který sice není podán nějak extrémně ohromujícím stylem, ale zaujal mě. Konec hry, když vynechám moderní dobu, se mi líbíl a to velice. Po procitnutí a prohlédnutí znaků na zdech a podlaze a následně nic nedělání, nikam nevedení opravdického konce, mé nadšení opadlo, ale konec příběhu kromě tohoto se mi líbíl velice. Kůň je ve hře téměř zbytečný, samožrejmě jsem se nechal přesunout v paměti předka tam, kam jsem potřeboval, než abych jezdil stále dokola stejnými lokacemi. Boje jako takové jsou lehké, jakmile člověk získá cit pro to, kdy má z útoku protivníka provést protiútokem jeho eliminaci, téměř není co řešit. Běhání po střechách super, město ale vypadá víceméně vždy až moc uniformě, stejně. Interakce s okolím je téměř nulová. Celkově ale hru hodnotím nadprůměrně, příběh mě zaujal, boje jsou velice atraktivní, byť jednoduché, pohyb hlavního hrdiny výborný. Co hodnotím na hře na výbornou jsou jednotlivé vraždy. Pokaždé jiná, pokaždé originální, pokaždé zábavná část hry. Škoda, že to samé se nedá říct o vyšetrováních. Každopádně, doporučuji.

Pro: Grafická stránka, zábavné boje, zajímavý příběh, atraktivně řešené vraždy hlavních padouchů.

Proti: Hra vykrádá sama sebe, neustále se opakující nápady, nelogičnosti v podobě altánků na střechách.

+12

Anachronox

  • PC 90
Na Anachronoxu mi vadí spoustu věcí. Autoři jako by se celou tu dobu vývoje nemohli rozhodnout, jestli hra bude vážná nebo komická. Stejně tak nejasně působí svět Anachronoxu, ve kterém je splácáno všechno možné, včetně fantasy-like prvků. A k tomu navíc není hra příliš user friendly. (Příklad za všechny – Když potřebujete parťáka, který s vámi právě není, tak musíte zpět k lodi, s ní odletět na jinou planetu a tam dojít do hospody, kde ostatní členové party zevlují. A pak zase celou cestu zpět.)

Jenže Anachronox mě i přes to všechno pohltil. Má svou poutavou atmosféru, zajímavě vyprávěný příběh, perfektní postavy, dobré nápady a úžasnou rozlehlost. Prostě parádní RPG.
+12

Syndicate

  • PC 80
Hra, na kterou se hned tak nezapomíná. Na rok 1993 obsahuje opravdu slušnou (byť stále se opakující) grafiku. Celkem solidní obtížnost, spoustu zbraní a hlavně fungující koncept zabírání území pomocí diverzních akcí. Kyborgové a jejich vylepšování jsou zde hlavní "atrakcí". Vyšším druhem v hejnu plebsu. Fragilní civilisty ovšem nebylo radno střílet - ubíralo to peníze.
Nicméně celé to není jen o grafice - to by bylo až příliš laciné. Náplň úkolu bylo tím, co Syndicate nejvíce pohánělo. Infiltrace, vraždy, diverzní akce. Vše bylo nutné dobře naplánovat a cest často bylo více. Proč například riskovat přímý střet, když často stačilo "cíl" jen srazit autem?
Trochu bych se ale ohradil proti poslední misi, která opravdu nebyla žádný med.

Pro: Grafika, atmosféra, celkový koncept

Proti: Slabší ozvučení, ale co v roce 1993 čekat?

+12

Teen Agent

  • PC 75
Ve své době byl Agent Mlíčňák výbornou adventurou. Výborné hlášky a humor typu, když jsem kliknul na jednu vránu, a Kevin řekl "Ta je nebezpečná jako Jackonovo Dangerous", poté kliknu na druhou a hláška "Ta je nebezpečná jako Roxetťácké Dangerous" me opravdu pobavila. Podobných slovních hříček, nebo i humoru kresleného, je hra plná. Grafika příjemná. Hrálo se to prostě dobře, jedna z her mého mládí.

Pro: Grafika, humor, ulítlost.

+12