Graficky pecka, v době vydání se museli všichni, kdož měli řádnej komp, slintat blahem a i zvukově velmi zdařilá záležitost, akorát béčková hudba (především ta akční) si mě teda nezískala, ačkoli ostudu až tak nedělá. Nějak jsem zde ale zaznamenal i snahu o využití hudebních prvků ze soundtracku k filmu PREDATOR (u mě TOP5) – tedy vrcholný dílo Alana Silvestriho, což musím pochválit.
Prostředí jako by z oka vypadlo tomu z prvního dílu FARCRY – pláže, palmy, malebný zátoky. Tohle se jednoznačně povedlo a musím smeknout. To že je herní prostor složen z poměrně úzkých průchodů a koridorů už však zamrzí. Ačkoli jsem nečekal bůhvíjakou rozlehlost, přijde mi, že i takovej již zmíněnej FARCRY na tom byl ze svobodou pohybu o něco líp. HUD se dá sice naštěstí z větší části vypnout, nechápu ale potom, proč ten radar si každá hra tak hrozně chrání – jako tady Crysis. Radaru jsem se bohužel nezbavil a tak se stávalo, že v noční jungli, když jsem nepřítele pouze slyšel, objevil se na radaru dřív, než jsem ho já sám vizuálně zaregistroval.
Hratelnost je dobrá, výraznější chybu spatřuju snad jen v extrémní výdrži nepřátel. Zůstává na hráči, jestli na to půjde jak John Matrix, nebo jestli dá na stealth taktiku. Já volil spíš druhou jmenovanou, přičemž jsem zásadně nepoužíval rychlost a neviditelnost. (Hrál jsem to na deltu a nechápu, jak snadný to muselo bejt na NORMAL s využíváním těchdle všech kravinek). Megaskoku jsem sice párkrát neodolal (dvakrát se myslím využít dokonce MUSEL) ale jinak jsem oblek nevyužíval vůbec. Stejně nebyl problém se lokací proplížit, akorát to trvalo dýl a bylo to, myslím si, zábavnější. UI nepřátel je celkem slušná, zamrzí tedy potom podpásovky, kterými autoři vyvážili obtížnost – helikoptéra mě vidí ležícího v hustém porostu dřív než já ji. Taky zamrzí, že se všichni korejci mezi sebou neustále baví, aby hráče nepřekvapili a prozradili se už z dálky.
Pokud jde o střelbu, pak chválím možnost vypnout kříž, naopak haním za zpracování zamíření optikou, kdy se muška neustále pohybuje naprosto stejnym neměnym pohybem ve tvaru jakoby ležaté osmičky. Tak je zamíření na větší dálku spíš záležitostí postřehu, než šikovnosti.
To, že autoři nekoupili žádnou licenci na skutečné existující zbraně ("SCAR" vůbec nevypadal jako SCAR-L ani SCAR-H) a tak si museli vystačit s těmi smyšlenými, nicméně tyto se snaží některé skutečné předlohy kopírovat tak věrně, že to vlastně ani nevadí. Uvedené neplatí pro mimozemské zbraně, ty se nepovedly a tak jsem je v podstatě ani moc nepoužíval.
Příběh, když opomenu opravdu vtipně dementní dialogy, se mi celkem líbil, hlavně jeho začátek, kdy se vše bylo ještě zahaleno hávem tajemna. Pak, když všechny trumfy hra vyvalí, tak už nemá, co nabídnout a rozplývá se bez údernýho ukončení jak po herní tak i dějové stránce. Od části, kdy se začne hora rozpadat, už to všechno de jen a jen k horšímu – například ty MEGAobří kameny který dopadaj z vrcholku hory nedaleko od hráče - nejsou slyšet a při bližším prozkoumání je vidět, že prostě trapně mizí. To teda dokáže pohanit pečlivě budovanou atmosféru! Bezgravitační fáze hry je jedním slovem otřesná a lineární hektickej konec tomu jen nasadí korunu.
Celkově ale poměrně slušná hra, škoda velmi slabýho závěru po všech stránkách a několika nedodělaností. 80%
Pro: Grafika, prostředí, možnost vypnout kříž a zaměřovat jen optikou, volnost, příběh
Proti: Konec hry, radar, dialogy, výdrž nepřátel, oblek