Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@jones1240 (09.07.2023 20:38): Super, díky moc. Právě u Romči jsem se inspiroval původním výběrem a koukal jsem, že to nakonec změnila :D Asi jsem fakt slepej, nikde jsem nenašel, že se to tu řešilo i když jsem hledal, tak mě to právě zmátlo. Ale chyba je na mojí straně :-)
Ohledně OH je to spíše prvotní nástřel, o prázdniny se toho nahraje dost sportovního v coopu tak bych to asi mohl dát, ale neni to nejspíš finální výběr, spíše kdyby náhodou. :-) Každopádně, ne že bych si to chtěl něják výrazně ulehčovat, ale pokud lze LOH dokončit (tím chci říct prostě splnit disciplíny v rámci jedněch her) tak se to lze počítat jako sezóna ne? Tzn. jedna z možných variant dokončení hry, stejně jako např. u FIFA a v ní dohrát sezónu. Minimálně takhle to z pravidel chápu. Nevím, jak je to přímo v případě této hry, zatím jsem ji nehrál, ale beru to spíše i jako informaci pro budoucí výběry her.
@Wettek98 (09.07.2023 14:20): Jak jsme říkali už u Romči, nesplňuje, ta hra se neodehrává v Japonsku, ale jen stavíš puzzle s japonskou tématikou, thats all :D Jak jsem na tu hru koukal, tak v ní ani není nikde řečeno že ty puzzly v japonsku skládáš, takže za mě bohužel ne. Olympijské hry nejsou problém, odehrávají se v japonsku. I tak bych ti ale doporučoval najít jinačí hru, kvalitnějších co se v japonsku odehrávají je velká spousta. Navíc jestli se nepletu tak Olympijské hry nejdou dohrát a v takovém to případě musíš ve hře strávit minimálně 10 hodin, což tady může být docela pain, ale nikdo ti to hlídat nebude žeo.
@John Mirra (03.07.2023 19:29): Výzvu som ti skontroloval a za mňa to vyzerá všetko v poriadku. Gratulujem k splneniu výzvy! :) Inak veľmi dobrý čas, výzva zvládnutá aj s komentármi do pol roka. Väčšina z nás, vrátane mňa, bude rada, ak sa nám to podarí splniť do konca roka. :D

@Dan9K (03.07.2023 20:03): To je najlepšie, keď človeku zapadnú hry do výzvy tak, že by si ich vlastne chcel zahrať aj bez tej výzvy. Alebo keď to človeka "dokope" k tomu, aby si zahral niektoré hry, ktoré chcel hrať, ale ich odkladal.
Tak já tu herní výzvu nakonec zase příjmu, jsem zvědavý, co kam a jak naskládám :-)

tak zatím mám jen 4/10, vše HC, tak uvidíme, co druhá polovina roku. Ale bez jakékoliv snahy dobrý, všechny komenty upotřebený :-)
@Kunick (18.06.2023 23:26): Tam to bolo ale o trochu iných veciach, hlavne o tom, či sa vyskytuje v hre.

Každopádne uznávam, že ten antický vlkodlak mi nenapadol a toto je napr. podľa mňa to efektné využitie definície kategórie, po ktorom tvoje srdce pišťalo. :D
@Dan9K (18.06.2023 18:55): ale no tak, takové nehezké podsouvání myšlenky :). Podmínka byla výskyt potvory mmj. v antice, splněno. Míra popularity v jiných obdobích je irelevantní.
@musa (18.06.2023 08:35): akorát to určitě jde proti duchu kategorie, protože přesně vlkodlaky jste tam určitě nechtěli že jo :-) protože ty spolu s upírama jsou hodně typicky středověký, resp. novověký a ze starověkem si to člověk moc nespojuje.
@vallukas (17.06.2023 22:52): taky jsem se na původ musel kouknout, první zmínky by měly pocházet z Řecka, konkrétně se o lidech měnící se na vlky má zmiňovat Hérodotos. V tomhle ohledu za mě bez problému, ještě bych počkal na vyjádření někoho dalšího z týmu.
@S4TW (14.06.2023 13:20): On je prostě problém s tím vyzněním té kategorie a jak to bylo sepsáno že to prostě vyvolává hodně slepých míst kde prostě je to sporné. Což já chápu a i se za to omlouvám. On se i jako hra se survival prvkama bere Silent Hill, protože věcí je málo, něco po tobě jde (nemáš skoro munici) a ty musíš přežít, což vlastně do toho žánru spadá taky i přes to že necraftíš. Jenže pak je zase matoucí ten výčet v závorce no. Kdy dle mého je survival i hra kde musíš přežít v domě s minimem věcí, tedy je to jen z prvků typickým pro survival hry. Hele pořešíme to v týmu a já se omlouvám za tyhle nejasnosti.
Já si myslím, že největší problém je v tom, že jste ne úplně šťastně řekli, že HC musí v tomto případě (což zdaleka nebylo pravidlo v dřívějších výzvách) vycházet z Normal varianty, která má obsahovat klasické survival prvky (budete si snažit opatřit potravu, pečovat o své zdraví, vyrábět si různé předměty, či budovat útočiště), což ani Clock Tower neobsahuje (co jsem viděl)... čili pořád nevidím rozdíl v Limbo/INSIDE proti Clock Tower na HC variantu, v obou hrách se vyhýbáš hrozbám bez možnosti bojovat, bránit se...
@BUMTARATA (14.06.2023 12:55): Já jsem začal přát normálně, ale začalo se hned od začátku vytahovat staré konverzace. Rejpání jak to že tamto je schválené a to ne a jednoduše handrkování místo normální diskuze ve stylu "Hele v té hře je tohle a tohle to by mělo pasovat ne?" Prostě místo osočování mi říct co v té hře bylo, já ji nehrál jen nakoukával.. Já celou konverzaci i tu minulou beru v humoru, proto dávám i gebící smajly a fakt na sílu vám tu nechci zatrhávat hry.

Jen Inside jsem regulérně sledoval teď asi hodinu gameplaye s přeskakováním na ruzne useky a fakt tam nevidím to ohrožení ten survival. Že by z ničeho nic přišlo monstrum a šlo po tobě. Spíš tam vidím opravdu velký zábřeh na řešení puzzlů a toho. Například skejsneš v jedné lokalitě delší dobu protože řešíš puzzlu s přesouváním postaviček. Ani recenze nezmiňují žádné survival aspekty, pouze to že pomáháš skupinkám zombie a různě.

PS: Navíc se tu přeskakovalo z témat. Já odpovídal primárně na HC variantu, ty jsi pak psal o Little Nightmares bez kontextu. A já skoro celou konverzaci byl v domění že řešíme HC na který chtěl S4TW dát Inside. Normál jsem fakt neřešil a i tak ten normál je tam diskutabilní.
Nemohl bys psát jako dospělej člověk? Nejsem úplně zvědavej na ty tvý ironický úšklebky. Celý Inside je o tom přežít, neustále se tě tam snaží něco zabít, vo čem to mluvíš?? Dokonce splňuje (když jsem odpovídal S4TW, nebyl jsem si tím úplně jistej) podmínky hry, kde je „reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt“.
@S4TW (14.06.2023 12:27): Clock Tower se řešil na HC " V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt. " Celá série Clock Toweru je o tom že jsi v baráku kde každou chvíli tě může zabít hlavní démon. Ta hra by šla i na normál jelikož je tvým hlavním cílem celé hry přežit, survival. Není to adventura alá Polda či Kings Quest. Tady prostě je hlavní útect ze sídle kde každý moment tě může hlavní zlo zabít.

Přečti si i dole od Tula. Celý koncept té hry je přežití což znamená- survival. Jelikož nikdy nevíš kdy se zjeví netvor a jde po tobě. Jeho zjevování je vždy i randomizováno, není každou hrou na stejných místech :D A dost!




@BUMTARATA (14.06.2023 12:10): Little Nightmares je i označováno za survival horor plošinovku a ta hra má survival prvky. Ano je to k nevíře ale do normálu stačí jen aby hra MĚLA SURVIVAL PRVKY (Wow vážne?). Což splňuje uplne v pohodě jelikož váš tam loví monstra a jdou po vás aktivně a to během celé hry ( v různých formách). V Inside fakt nic nevidím v takovém měřítku jako Nightmares. A zase připomínám Nightmares 2 nesplnuje HC.
@S4TW (14.06.2023 09:53): Jakoby asi takhle v Clock Toweru to je adventura ale s tím že jsi nonstop v nebezpečí, kdy nevíš kdy tě někdo killne. Ale tady zase jsi v nebezpečí ale v rámci arkády a jsou tam místa kdy po tobě jdou, no oka nakonec asi proč ne. Když o tom tak přemýšlím více, tak vlastně by to šlo. Určitě mnohem více než Happy Games.
@jones1240 (14.06.2023 09:37): no, já upřímně úplně stejně nevidím survival ve smyslu znění normal kategorie v Clock Toweru úplně stejně jako v Limbu... taky je to adventura, kde ti prostě jen hrozí nebezpečí, ale survival prvky v dnešním pojetí to nemá (" opatřit potravu, pečovat o své zdraví, vyrábět si různé předměty, či budovat útočiště ")... ale whatever, pro mě je letos tohle stejně poslední výzva, protože už se mi nějak začalo otravovat hledat hry do výzvy místo toho, abych hrál, co skutečně chci hrát :/
@S4TW (13.06.2023 09:42): Hele z prvu je tohle otevřené diskuzi a fakt nechci aby se z tohohle rozpoutal zase hejtfest jo :D

Inside: Ten mi přijde primárně o puzzlech, ten fakt ne.

Limbo: Tam nevidím taky konstantní level ohrožení v kontextu o jakém jsme se bavili. Ty tam prakticky umíráš hlavně jen z nástrah typických pro 2D plošinovky, viz kousne tě červ co vychází ze zdi (nástraha jak masožravka z Mária). Pak tě někdo občas na jeden úsek nahání a zase je to plošinovka klasická. Ono jak říkal Memphis že HC je prodloužení normálu s tím že ho jen více omezuje, zkus to vzít tak. Takže co platí pro normál jen to ještě osekat o to co ti říká HC.

Viz například Clock Tower 1. Tam tě prakticky nahání nepřítel celou hru a může se vynořit kdykoliv a odkudkoliv, prozkoumáváš místnost a bum, uslyšíš zvuk a už jde po tobě. Což tady zase tak není. Proto bych rád aby se to pro diskutovalo a vezmu v potaz proti argumenty.
Měl bych dotaz: Jak je to s jednotlivými epizodami u epizodických her pro kategorii Debut? Počítají se?

Konkrétně: Chci si tam dát Remember Me, což je prvotina Don't Nod. Otázkou je, jestli to splňuje normální či hardcore variantu. V profilu mají celkem 16 her, ale když z toho vyhodím druhé a další epizody z obou Life is Strange, zbyde jich 8.
(pozn. epizody LiS jsou vedené jako "samostatná hra", nikoliv "rozšíření", popis kategorie tedy splňuje)
Předpokládám, že Limbo/INSIDE na HC do 7. kategorie je taky v pohodě, či?
@S4TW (08.06.2023 09:14): Spadá taky, jen jsem to nepsal protože je to známější věc ( a mohl jsi to už dohrát) a příběhově to není tak nahuštěný. Nejvíce příběhový je dle mého Origins, Homecoming a Downpour ( v tom západním stylu vypravování, trojka je příběhová taky dost ale tyhle mi do toho sednou více). Z nich ale vede origins, který prostě styl vyprávění je více semknutý a ten příběh je i více přímočařeji podán že to dává více filmový zážitek a já ten díl mám i hodně rád. Ale jo SH tam můžeš dát jakýkoliv :D
@S4TW (08.06.2023 08:36): Série Fatal Frame je docela dost příběhová, je to takový duchařský Silent Hill, ale nevyhneš se prostě nějakým puzzlům apod. Dále Blair Witch Volume 1 RUSTIN Parr, což je z první půlky silně příběhové a pak jsi vhozen do takovýho lesnatýho bludiště, ale jako krátká jednohubka je to hodně fajn.

 Alone In The Dark 4: The New Nightmare - taky příběhový horor-survival. Problém ale je že často ty survivaly nejsou prostě echt příběhový stylem jako cutscéna za cutscénou a hromady dialogů. Asi ale tím co by to nejvíce pro tebe splňovalo je rozhodně Deadly Premonition (není to plnohodnotný survival, ale prvky toho to má aby to splňovalo kategorii, akční gameplaye je silně styl Silent Hill nebo RE) to je příběhový jakože hooodně. Akorát musíš překousnout bizarní technickou stránku apod. Nebo ještě I am Alive . Všechny jsou do normálu. Škoda že největší výběr takovýchto her je na staré konzole, ale ty tu nepíšu protože hádám že ty nemáš asi k dispozici.
Nějaké doporučení echt příběhovky do 7. kategorie? Je mi jedno, jestli normal nebo HC.