Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthias (06.11.2012 20:21): Tvé rady si cením ale ty popisy nejsou nijak přehnané, alespoň dle mého názoru. Nesnáším knihy typu Pán prstenů, u kterých člověk usíná nudou, protože popisy se se roztahují na desítky stran, přestože by se to všechno dalo shrnout do pár vět. Můj román takový není. Pro mě hraje prim děj. Nevím, zkus si třeba pár kapitol projet a uvidíš, jak ti to bude připadat.
@Lukaskon (06.11.2012 19:48): Ony totiž dlouhý masivní popisy bývaly v knížkách docela běžně v minulým stoletích, ale v dnešní době už se vydávají knížky spíše stručné a lehké a kdybys došel do nakladatelství s knížkou, kde jsou dlouhé popisy, tak ti nakladatel řekne, abys to zkrátil a učesal. Je to dáno tím, že je dnešní doba mnohem více uspěchaná a na nic není čas :)) Takže jestli můžu radit, trochu to zredukuj - přes 300 stránek dlouhý román všechny odradí.

@Kubulus (06.11.2012 19:51): Protože ti to nikdo nevydá.
@Kubulus (06.11.2012 19:51): Když někdo nemá autorská práva, tak na komerční využití může zapomenout. S psaním jsem začal právě díky Poslovi a zatím je to jen můj koníček. Časem se asi zaměřím na vlastní tvorbu a třeba se mi podaří prorazit, ale začínající autoři to mívají těžké...
Proč někdo upne román na blog a nepokusí se to vydat (za penízky)? Některý věci asi moc dobře nechápu.

Ale tak když si někdo jen tak pro radost napíše 330 stránek, tak nic proti němu.
@Matthias (05.11.2012 09:17): No, je dost pravděpodobné, že tímto problémem trpím také :) Třeba hned první kapitolka je taková dost roztahaná (co se popisů týče) ale nemyslím, že je to až tak špatné. Děje je v románu dost a pak se taky hodně soustřeďuji na dialogy. To, jestli je to zábavné a jakou to má kvalitu ale musí rozhodnout čtenáři.
@Lukaskon (30.09.2012 20:46): Možná si to tvoje dílo přečtu, ale jakožto aktivní prozaik už mě zarazil počet stránek - hodně začátečníků, pisálků, má problém totiž se škrtáním textu - vždy je dobré několik slov/vět/odstavců prostě vystříhat, protože jsou zbytečné :-)
Lukaskon: Dal jsme ti plus, tvůj komentář má dobré postřehy. Ale please - příště občas stiskni Enter :D
Můj román Posel smrti V s podtitulem "Milenci a vrazi"
http://www.adventury.estranky.cz/clanky/posel-smrti-v--roman-/roman/

Jde o 330ti stránkové dílo rozdělené do 24 kapitol. Příběh by měl být stravitelný i pro ty, kteří za sebou nemají všechny předchozí díly, takže pokud jste nějaký vynechali nebo si ho už moc nepamatujete nebude to vadit. Jinak by ještě nebylo špatné dodat, že příběh se odehrává na Black Mirror asi jen z poloviny a hrdinové procestují několik zemí světa (včetně ČR)
Pochybujem, že autori mali nejaký architektský background, pôsobí to pomerne nesúrodo.
Pouťovém? Dost mi to připomínalo ony tam přítomné "hrady hrůzy".
Hmm ta zvláštní "škrobenost" v rozhovorech alias teatrálnost jsem chápal jako záměr autorů. Podle mě se tím vyjadřovalo aristokratické prostředí svázané formalitami. Hlavní hrdina suchar byl aristokrat, pán kterému nepříslušelo ukázat slabost a zároveň ostatním nepříslušelo ukázat slabost jemu. Z podobného úhlu jsem potom nahlížel tedy i na to zatajení té klíčové informace, kdy prostě o některých věcech není příslušno hovořit, zvláště když jste sluha dané osoby.
Takže dohráno, názor napíšu na PixelSwarm.
Celkově ale opravdu zklamání - občas debilní hádanky určené jen k protažení herní doby, nesympatický hrdina bez mozku, naprosto nejasný konec...
Základ zápletky byl fajn, ale provedení nic moc.
@Lukaskon (25.05.2012 21:46): Tedy nejde primárně o postnuté obrázky, ale že design je očividnou kopií sídla z Phantasmagorie (např. pokřivené stromy, úhel pohledu v jídelně, stáj, studna, brána) - zmíněno to bylo jako zajímavost, ne jako negativum hry - ostatně vizuální stránka je více méně tím jediným, co je bezchybné na Poslovi Smrti :).
@Drolin (25.05.2012 08:38): Na Posla si stěžovat nemůžu ať už jde o dabing, zpracování, hádanky nebo Samuela ale o to mi teď nejde. Nevím, co sleduješ těmi obrázky z Phantasmagorie ale upřímně řečeno v tom nic nevidím. Skleník je skleník a že bude ze skla, že bude víceméně obdélníkový a že mezi deskami bude nějaká kovová konstrukce se dá očekávat. Co se týče jídelny, tak ta si je podobná trochu více ale stále nic moc. Kdyby se ve všem (filmy, knihy, hry, hudba,...) mělo stále přicházet s něčím zcela novým, jak by to asi dopadlo? Podobné "plagiáty" můžeš hledat ve všem možném a budeš je nacházet. Jestli nemáš nějaký další obrázek, tak mě o plagiátorství nepřesvědčíš.
@Marcusss (25.05.2012 01:03): Měl jsem podobné dojmy - třetí kapitola byla po poměrně zajímavém začátku hodně špatná, a ve čvrté jsem raději hraní ukončil. I Samuela vidím stejně - arogantní idiot, který by se mohl od Gabriela Knighta učit takřka v všem :).
A ještě je zajímavé, jak sídlo jako by z oka vypadlo tomu z Phantasmagorie - hotový plagiát.
PS-Phan, PS-Phan...
Jsem ve třetí kapitole (cz verze) a zatím musím říct, že jsem vcelku zklamaný. Jo, dabign je fajn a zápletka taky, ale rozhovory psal někdo, pro koho jsou vrcholem scénáře telenovely a soap opery - co se stavby rozhovorů a vět týče (navíc je tam docela dost anglikanismů... což bolí ve spojení s tou strašnou výslovností anglických slov). A ještě co se dabingu týče, ano fajn, ale občas jsou v něm nesprávně vyslovené věty, které naprosto nesedí do všeho ostatního. Jde vidět, že dabéři namlouvali text po větách a ne celých rozpravách. Ale asi můžu být rád, že jsou to alespoň pořádní dabéři.
Historické nesrovnalosti, které zmiňoval 90210, do mě uhodily hlavně v obraze otce Eleonor, který je podle obrazu někdy z osmnáctého století.
Sere mě systém hádanek, kdy už dávno chápu, jak co mám vyřešit, ale nemůžu protože idiot Samuel to ještě nepochopil a musím kvůli tomu ještě předtím oklikat polovinu věcí, na které jsem klikal už předtím.

A Samuel je nemyslící kretén. Ještě se mi nestalo, že by mi hlavní protagonista byl takhle nepříjemný.
Syberia je skvělá, především po hudební a obrazové stránce, které dotváří krásně smutnou melancholickou atmosféru. Ale namísto Memento Mori bych vybral Post Mortem od tvůrců Syberie.
@Drolin (13.05.2012 14:08): Za pochvalu stránek děkuji. Co se týče ankety, tak ta rozhodně nemá představovat nějaký globálnější průzkum, ale má mi spíše pomoci zjistit, jaká z těchto adventur je hráčům obecně nejbližší. V závislosti na tom budu pokračovat v dalším psaní. Zkrátka a dobře - výsledky ankety budou určovat pořadí v jakém budu tyto čtyři hry na stránky přidávat.
Posel smrti jako trilogie nemá obdoby ale nejlepší je stejně první díl :) Pro mne nejlepší adventura co jsem kdy hrál (a že jich mám za sebou dost). Ani třetí díl nevyřešil vše (ačkoli to tvůrci slibovali), takže stále zbylo mnoho otázek. Vytvořil jsem o Poslovi stránky a později napsal povídku, která má přibližně 50 stran, takže nejde o nic malého :) Vyřešil jsem v ní pár věcí co zůstaly otevřené, přihodil pár nových postav a naopak pár odepsal (Posel smrti bez mrtvých by nebyl Posel smrti :) ) Dabérská skupina FénixProDabing mi vyšla vstříc a rozhodla se povídku rovnou nadabovat (jejich práce je z 1/6 již hotova). Takže komu trilogie nestačí a chce se opět ponořit do osudů lidí na Black Mirror, směle do toho: http://www.adventury.estranky.cz/
Mezi nimi já, ale protože si ukládám do více pozic, tak jsem to dohrál až do úplného konce. :-P
Po Phantasmagorii další adventura s dead-endem (při dvojím vystřelení na zámek), což ty, kteří ukladájí do jedné pozice jako já moc nepotěší :).
@Tulareanus (15.03.2012 18:12): Áno každá klasická adventura vyžaduje určitou náladu a čas, zároveň však i v rámci klasických adventur jsou hry které jdou rychlejším a pomalejším tempem. Tím nemyslím jen techniku hraní ale i průběh děje. A Posel smrti u mě patří k těm nejpomalejším.

@hvezdosvit (15.03.2012 21:07):
Mně vadilo že zezačátku mě držely dvě otázky:

1)Kdo zabil mého strýčka?
2)Co se před lety opravdu stalo ve druhém křídle?
...a v průběhu i...
3)Jak byly další vraždy spáchány?

Ty potom hra jakoby opustila.

A po zpovědi Batese a pokračování adventury dál jsem teda čekal že se k nim vrátí. Žel jsem úplně nepochopil co potom Samuel pod sídlem dělal, ale hlavní bylo že jsem si z toho už nic zajímavého (vysvětlujícího) neodnesl. To bylo pro mě neuspokojivé.
@Red: Ale vzdyt ten hlavni hrdina to o svem prokleti sam ocividne nevedel. Aspon ja mel po dohrani ten pocit a vse mi pekne zapadlo.
@Red (20.01.2012 14:12): Mimochodom "vyžaduje svůj čas a správnou náladu. Tempo hry je obecně velmi pomalé" toto sú predsa známky každej klasickej adventure. To, že dnes robia konzoloidné záležitosti, kde sa len odklikávajú cutscény a hlavná postava sa pohybuje dynamicky, akosi zmylo z adventury ten adventúrny gameplay...
Na mě Posel smrti ještě čeká, bohužel kamarád vždycky zapomene do hospody přinýst a jsem línej jít k němu 100m přes ulici:D Každopádně adventura prý dobrá jen hrdina je hroznej suchar.