Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Je to opravdu poněkud blbá hra:).

Jinak netuším, v čem ti přijde engine podobnej jako v NWN2, pokud vím, nemá s ním nic společnýho. To, že se v obou případech jedná o party based RPG s podobným typem kamery a ovládání s enginem naprosto nesouvisí.

Jo a NWN 2 je samozřejmě nesrovnatelně lepší:).
Tak jsem se nechala zlákat tím, že je tu prý teplý (bisexuální) elf, jsem teprve na začátku (Ostagar) a nemohu se zbavit dojmu, že je Dragon Age hra poněkud nablblá - mizí dialogové možnosti, pokud se člověk nezeptá (asi?) ve správném pořadí, mohu posílat do hajzlu třeba krále a nikomu to moc nevadí, hlavní příběh vypadá trololol a začínám se obávat, že mi to NWN 2 nepřipomíná jen podobným engine. Systém skillů a dovedností se mi taky zrovna moc nepozdává. Ještě, že easy obtížnost je zatím opravdu easy.
@Califax (24.12.2012 23:26): Opatchovana hra neni na Nightmare az tak tezka jako celek, ale je tam nekolik opravdu tuhych souboju. Datadisk je pak hodne lehky a osobne bych ho doporucil hrat na Nightmare vsem.
Já to teď na maximální obtížnost hraju, složení družiny já jakožto mág + Shale + Leliana + Wynne ... A docela to jde, není to zas tak těžné jak bych čekal.
Je nějaký způsob, jak vypnout ty ZATRACENÉ efekty buffovacích kouzel? Začíná mě hodně štvát když mi postavy pobíhají a mluví a jde z nich růžová mlha...
@Say (19.07.2012 12:58): Nope, prostě mě bavily souboje, líbil se mi příběh i lore a styl konverzací, a RPG mechaniky+systém předmětů byly přijatelné ;-) Asi tomu pomohlo, že jsem si vybral jako psotavu mága, tam je ten boj nejvariabilnější. A v době, kdy jsem to hrál, mi to vedle Zaklínače přišlo jako nejlepší dostupné moderní RPG.

Kupodivu mě hnalo dopředu to, co považuju za nejlepší hnací motor - touha zjisti, co se stane dál / co je za dalším rohem.
@NateLogan (19.07.2012 12:21): Já v tom nějaké chyby taky viděl, ne že ne... ale mě to neotrávilo a boje mě dokonce dost bavily, takže jse mani neměl pocit, že by hru uměle natahovaly. Naopak, v některých lokacích bych jich bral ještě víc. Já si spíš v duchu dělal poznámky - co udělat lépe až budu dělat vlastní RPG :-)
@Borghal (19.07.2012 12:15): No, jsou tam nejlépe vidět slabiny všech BW her. Možná kdybych měl rád fantasy, tak je překousnu (jako u Mass Effectu), ale já třeba po cca 20 hodinách umřel nudou, hraní se totiž změnilo na psaní seznamu, co mi na té hře vlastně vadí. A že ti byl sakra dlouhý seznam, v čele s neuvěřitelným natahováním hry. Ale základ hry je dobrý, o tom se nedá moc pochybovat.
@Hammer (19.07.2012 11:35): A za 7Eur se to vyplatí, to vidíš už podle hodnocení :-) Ale jsou tu tací, co ti budou tvrdit, jaká je to blbost a zmršené RPGčko. Nicméně spousta lidí, které znám osobně, tvrdí pravý opak.
Ano příběh je uzavřený. Dvojka je jiný příběh, ale je součástí universa takže je tam celkem dost návazností. Tak hlavní linka v jedničce však ve dvojce nepokračuje.
Stojí to za těch 7.5E (steam - ultimate edition)? Jinak měl bych dvě otázky:

1. Pro někoho, kdo už tuhle verzi třeba má: jestli to dobře chápu, zmíněná ultimate edition funguje (včetně všech dlc) 'out of the box' bez nutnosti spárovat jí s nějakou pofidérní EA službou. Je to tak?

2. Prosím bez spoilerů, stačí ano / ne: je příběh uzavřenej, bez nutnosti hrát druhý díl (co na steamu stejně není :) )?
@Walome (09.07.2012 23:26): No faktem je, že DA:O mi z her od BioWare padal nejvíc. Ale vždycky se mi podařilo kritické místo (např. tržiště) nějak šikovně obejít.

EDIT: Jestli to pak neřešilo nějaké grafické nastavení, teď si nejsem jist.
Dotaz, přivtulce to padá.

Je to nějakej běžnej problém? Prostě jí to spadne do win a "systém neodpovídá"

Má tam nějaký patch an úpravu ksichtů, před tím jí to (asi) nepadalo.
@Borghal (06.06.2012 15:02): Zajímavé. Já myslel že dýky většinou nemají rozměry meče. Tady ty manganoidní prvky jsou v DO:A na každém kroku.

A většina postav v partě je neskutečně nudných, spíš než otravných. Nejlepší byl stejně čokl=)
@Borghal (06.06.2012 15:02): Tak příběh vlastně rozvíjí ten spor Chantry a Mages z jedničky a myslím, že tady je přesně vidět, jak málo je propracovaný celý svět - už druhý díl prakticky nemá z čeho těžit. Co budou vyprávět ve trojce, je mi záhadou, ikdyž už teď mám husí kůži z toho, že by někdo mohl najít meč, který je vlastně tou překovanou soškou z Deep Roads a snažit se ho využít k ovládnutí světa a nebo příjde nové vtělení arcidémona.

Jak jsem tu už jednou psal - kdyby BW na férovku řekli: "Bude to naše typické bioRPG, tzn. úvod-rozcestí s 5 větvemi hlavní dějové linie-konec a přidáme PEGI rating 18.", pak bych neřekl ani B. Jenže když se oni sami začnou ohánět nástupci Baldursů, pak člověk čeká živý svět, kde každé jedno NPCčko by mohlo vyprávět svůj příběh, to vše s nadčasovou grafikou a "nevojebaný" od Íej, DLC, Social Networkem atd.
@Abel (06.06.2012 12:40): No, výtvarny styl je rozhodně jiný (třeba ty špičaté zbroje ve dvojce, wtf), příběh ve dvojce je odstraněn ve prospěch několika epizod a postavy si taky nejsou moc podobné. Takže pokud to srování nechceš brát na kost, v kterémžto případě by se takto s trochou nadsázky daly srovnat téměř libovolné hry, ne, ani v tom si nejsou podobné :-)

Mimochodem jestli ti přišla otravná většina postav v jedničce a dvojce, řekl bych, že to nebude problém hry. Hlavně společníci v jedničce byly docela tiší a pokud jsi s nimi přímo nezapředl rozhovor, i nevýrazní, jako ve spoustě jiných party-based RPG.
Dohrál jsem všechny origins... nejvíc se mi líbily City elf, Human noble (oba jsem hrál za ženskou), poté Mage Origin (tím jsem začínal)... Dwarf commoner byl hodně nepříjemný, Dwarf noble může být neskutečný čur*k, když chce (já se nepřinutil) a Dalish elf asi nejslabší...

Jinak Tolkien má bezpochyby zásluhy, ale i když jsem jej četl celou pubertu několikrát (nejen Hobita a Pána prstenů, ale i vše ostatní, co česky vyšlo v rozmení 1990-2005 bez nějaké té Historie Středozemě), už mě to vůbec nebaví.

Co se týče Stephanie Meyer, aniž by mě kdokoli nutil, viděl jsem všechny dosud uvedené Twilight filmy a dokonce jsem i jedničku četl v angličtině, ale tohle je taky jeden velký otřes. Aspoň, že filmy mají nestejnou kvalitu oscilující od naprosto otřesné až po téměř průměrný.

EDIT: jak se mi líbila jednička Dragon Age a jakkoli ji hájím, rozehrál jsem teď plnou dvojky a je to OTŘES OTŘES OTŘES.
Z Alžbětina (Re-Play) blogu: "Možná už jste slyšeli, co se stalo spisovatelce z BioWare, Jennifer Hepler. Dříve vytvářela postavy pro Dragon Age: Origins a Dragon Age II, momentálně se věnuje Star Wars. Protože právě v Dragon Age stojí za většinou trpaslíků, v práci jí přezdívají královna trpaslíků. A odteď dost možná i královna internetového rage.
Na BioWare fóru se totiž asi před měsícem Jennifer přiznala, že hry moc nehraje, a když už, tak jí nebaví souboje. Jejími vzory jsou pak například Stephanie Meyerová (ta osoba odpovědná za Stmívání) a neuznává moc staré fantasy páprdy (čímž urazila asi 90% fantasy fanů, co žerou Tolkiena, Martina a další oldschoolové spisovatele).
A způsobila šílenství. "

Hm, je skutečně paradoxní, že žena, co má ráda Stmívání, napsala nejlepší část hry...
@Bodkin (29.05.2012 11:26): Nejsi ty nějaký vyznavač tajného spolku Arcánistů? Podobně jako Sinster, rozehrál jsem to 2x a nikdy nedohrál. Ani nevím proč...

Ale jinak si myslím, že nás čeká celkem hojná žeň... Age of Decadence, Wasteland 2... To si myslím z 90% splní naše ufňukané požadavky=)
@Sinister (29.05.2012 12:18): Ak ide o Arcanum, je to úplne presné. Sme v prdeli! A keď sledujem posledné hry, možno je to aj dobre. Obsidian vypúšťa akési akčné 3D hybridy, Blizzard pod EA je pasé. S nadávkami na inXile ešte počkám do vydania Wasteland 2, zatiaľ im optimisticky držím palce.