Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (20.01.2013 12:21): prvni misi muzes dokoncit zpusobem "drzim sipku dopredu a modlim se", mozna budes potrebovat par loadu, ale kdybys to hral skcne, tak malokdy z toho vyjdes lepe.

V prvni misi se formuje charakter tve postavy podle toho, kolik zabijes lidi, pokecej s paulem az do maxima (porad opakuj dialog), pokud chces diplomatickou postavu. zajdi za bezdomovcem ( a takteze nezustan u jedne odpovedi).
Nikoho nezabijej. Na guntera se Vyser, beztak je to pizda.
Možná už tušim. Když dokončim první misi tak se celej ostrov "vyčistí" Všichni NSF jsou mrtví tedy až na ty co jsem omráčil. Ty co jsem jen obešel "zastřelili" kolegové. Zkusim je tedy omráčit všechny a uvidíme co na Paul řekne.

Čeština od Dentonů funguje i na úplně poslední patch 1.014f. Bohužel tenhle patch komunita ignoruje a modifikace jso většinou dělané na předchozí 1012f. (viz třeba New Vision 1.5, HDTP a DX10mod. Ty fungují jen s na téhle verzi. Ono čeština je podle všeho součástí mapovejch souborů (viz adresář backup po její instalaci). Takže je to budˇ s mody a nebo s češtinou. Na druhou stranu původní grafika v HD je celkem v pohodě (pro pamětníky určite).

Obtížnost reguluje JEN náročnost bojů, nic jiného. Já to taky hrál vždy na realistic. Je fakt že to člověk asi jako jediné donutí bejt schovanej..
Já to hrál asi 3x za sebou stylem "nikoho nezabít" a Paul mě myslím pochválil taky jenom jednou. Fakt nevím na čem to závisí, protože Guntherovi jsem zbraň nedal ani jednou.
A nepřátelé mi na omráčený taky nereagujou, chm. Ale stejně jsem je odklízel z cest, jen tak pro potěchu :)

EDIT: Co se týče motivace pro hraní stealth stylem, to já vždycky řeším realistickou obtížností.
@Walome (20.01.2013 10:13): Já začátek prošel 4x, z toho 3x mi nikdo nic nevyčítal, jen při prvním hraní jsem zabíjel. A nepřítelé mi o mrtvoly zakopávali skoro vždy.

Hmmm, nehrajete to náhodou s češtinou? Přece jenom ta běží na postarší verzi hry...
Já jsem zkusil začátek třikrát. Proplížit se jím. Řek mi pokaždý, že jsem to udělal dobře. Mam kolekci klasiky game years edition.
@Cobot (19.01.2013 23:56): Jen jednou se mi stalo, že mi Paul nic nevyčítal a první mise jsem určitě hrál tak 5x 6x a nikdy jsem nikoho nezabil. Přemýšlel jsem, jestli někdy třeba nějaká NPC nepřijde k úhoně a pak je to na Tvoje triko, ale ne.

A nepřátelé nikdy nereagovali na mrtvoly - resp. jak kdy, někdy kolem nich projdou, někdy si jich všimnou, ale ke konci hry je to fajn, protože máš plnej inventář a s mrtvolou nemůžeš hýbat.

Já to hrál loni, ale hraju to tak ob dva tři roky, takže to není takový šok, jako kdybych se k tomu vrátil po deseti letech. Pořád je to pecka a hlavně nepřekonaná - což je smutný, po nějakejch 12i letech.
@Cobot (20.01.2013 00:51): Je víc variant, co ti Paul řekne. Když jsem to hrál já naposledy, žádné vraždy mi nepřisuzoval. JC mu řekne něco ve stylu, že situace ohledně Sochy je v pořádku, a naváže v hovoru s Paulem o vakcíně.
@Kubulus (20.01.2013 00:44): nic jen jsme pokecali. Guntherovi jsem nic nedal. Omráčení bylo asi 15-20.

Podle mě je to jenom nedodělaná jiná verze dialogu. Pamatuju si na to už z dřívějška.
@Cobot (19.01.2013 23:56): Cos udělal s jejich vůdcem? Paulovo vyčítání se odvíjí, pokud si to pamatuji dobře, od toho. Pro potěchu Sama Cartera zas nesmíš nikoho ani omráčit, ani dát Guntherovi pistoli atd.
Po hodně letech znovu rozehráno. Právě jsem skončil první misi. Zdá se že si člověk pamatuje opravdu jen to dobré.

- grafika ujde
- díky novejm hrám jsem odvykl ukládat. Celkem nezvyk a i otrava, ale tak jasně...
- celkem bych uvítal ruční takedown. Něco jako v trojce.
- nulová motivace, kromě mé vlastní, hrát stealth. Navíc fakt nasere když vám Paul po skončení mise řekne že jsem dneska zabil plno lidí. Velký hovno.
- nepřátelé jsou slepí jak patrony
- nereagují na těla omráčenejch kolegů!!! (to jsem si pamtaoval že to snad bylo ne..?)
- když do nich napálíte šipku hned vědí kde jste
- atmosféra furt dobrá, ale to nepřekvapuje.
- no hodlám si to užít, ale asi budu lehce kritický :D
@John Mirra (11.01.2013 11:38): to je pouziti bugu. Ta jednorana bazuka je dlouha, takze kdyz si stoupnes primo ke stene s malou tloustkou (okno, poklop) vystrelena raketa se objevi az za ni. Stejny trik pouziva i na te lodi, kterou je treba potopit, u toho heliportu
@Walome (11.01.2013 10:20): Myslíš ten za 43:20? Nějak nechápu jak to udělal s tím raketovým silem, jenom tam fláknul GEPku a konec... já měl za to, že musíš do podzemí, kde tu raketu musíš přeprogramovat :-/
Ten speedrun! :-o :-D To si někdy pustim celý... jako to, že jde dohrát HL 1 za 50 minut pochopit dokážu, poté, co si ten týpek házel pod nohy granáty a přeskakoval tak celý lokace, ale tohle... no, jsem zvědavej.

edit: je to super! Hezky si poradil s Annou.
Mně by nevadilo, kdyby si odpustili ty mimozemšťany, kteří vlastně mimozemšťané nejsou... i ve dvojce. To se mi tam prostě nehodilo. Ale jinak mi konec přišel tak akorátní :)
@Phoenix (06.01.2013 12:15): Tak nějak no. Už tak je ten závěr trochu předimenzovanej, natož kdyby byl ve vesmíru.

Nedávno o tom vyšel článek na games... no, nedávno... když vyšel HR. Ale jako zajímavý si to takhle přečíst.
@Walome (06.01.2013 12:08): Proč? Přišlo Ti to jako velká fantasmagorie? Nebo že by to nezvládli naprogramovat na slušné úrovni? Jinak vím, že se to tady už řešilo, jen nevím, jestli vyšel už dříve komplexní článek přímo od tvůrců.
@Neklan (07.12.2012 03:02): Předmětem mojí diskuze je ale pouze nabídka téhle hry někomu z řad fanoušků, např. naposledy to byl Valcik (viz diskuze níže). Jestli za ten (skrytý) trolling považuješ moji poznámku v poslední větě, tak Tě musím vyvést z omylu. Jinak DE jsem hrál v květnu roku 2010 těsně předtím, co jsem napsal komentář.
@Chuck (07.12.2012 02:49): hezky trollujes a máš za to moje uznání. A já i tvůj postoj vlastně beru, hodnotil jsi hru ze svého časového horizuntu, tak jak leží, taková je. A v tom případě bych ani já nedával tak vysoké hodnocení, jaké jsem dával, avkšak její význam z hlediska herního designu, vývoje her i schématu používaného od té doby 1000x+1 jsem to rozvedl více než košatě a na základě toho usoudil, že si zaslouží vysoké hodnocení a Pouze se dovolím dotázat, zdali jsi tu hru hrál už v roce 2k, nebo až později?
Posledny mohykan bol pravdepodobne asi Wizardry 8, ale "Neklan" to vystihol dost dobre... Deus Ex uz zacinal byt rezany takym tym "casual pristupom" teda v porovnani uplneho hardcore System Shocku. A to je presne dovod preco je SS jasne lepsia hra, nestravitelna pre "casual hracov" pre ktorych je hranie hlavne vypnutim mozgu, kdezto pre hardcore hracov je praveze hranie naopak zapnutim mozgu to je ten hlavny rozdiel. Aj ked DE bol este dobre namixovany a zdaleka nie "primitivny - samohrajuci sa".

Ono aj ja hravam "bezmozgovky", uz od cias Wolfensteina, lenze je to pre mna iba taky viac menej obcasny oddych, kdezto ten tzv. casual hrac hra v podstate IBA bezmozgovky a nic ine.

Ale to je OK, niekto hra marias raz za mesiac ci pol roka a zabavi sa chvilu, niekto hra marias kazdy den a hra s amatermi by mu nic nedala... tak je to so vsetkym.

@Neklan (06.12.2012 21:59): Dead Space samozrejme vobec ziadne dovody k pochybnostiam nedava.
@Kubulus (06.12.2012 21:51): Tak popisoval jsem svuj subjektivni nazor, nesouhlas je povolen, ne-li primo vitan. DarkSpace jsem hral jen chvilku zacatek na zkouzku, ale pamatuji si, ze priletate na neznamou lod s partou (posadkou), na palube mate sexy zenskou, ktera vam posila rozkazy pres komunikator ve skafandru. Hrac se nebudi uplne sam a opusten na prazdne vesmirne lodi ovladnute silenym pocitacem a plne mutantu.
@Neklan (06.12.2012 20:58): Nejsem si jistý tím, jestli byl SS2 poslední mohykán svého druhu: vzhledem k existenci např. Dead Space mám alespoň důvod k pochybnostem. A rovněž si nejsem jistý, jak moc vlivný Deus Ex na další generace byl a ke které generaci ho lze řadit (respektive pro jakého "hráče" ho lze vyčlenit).

Mám totiž za to, že hry prochází specifickým křížením a směšováním neustále již od svého vzniku, ale možná jsem tě jen špatně pochopil.
Porovnávat DE a SS2 je velmi těžký úkol, obojí jsou co do kvality bezesporu špičkové tituly. Ačkoli jsou obě hry často stavěny vedle sebe, podle mě se liší víc, než se na první pohled zdá.
SS2 osobně řadím ještě do oldchool éry her zaměřených na podivýny hrající si s počítači, což opravdu ještě poměrně nedávno byla definice největšího exota. Akceptace společnosti a nadprůměrná pozornost dívek a žen přišla az po studijích s vysoce nadprůměrným příjmem.
SS2 je čistokrevný sci-fi horor pro subkulturu scifistů a počítačových nadšenců, zato DE už velmi široce rozpíná svoje paže vstříc mainstreamovému hráči, který se přesně v této době jako druh rodí.
Zatímco SS2 vás mučí samotného, vystrašeného a zavřeného v plechovce kdesi daleko ve vesmíru (to myslím pozitivně), DE vás bere na romantickou cestu kolem světa s partou kámošů do nepohody ve stylu letních filmových blockbusterů jako James Bond nebo Mission: Impossible. DE se taktéž pouští do mnohem širšího žánrového crossoveru - hodně dialogů, často až adventurně-detektivní pasáže (např odhalování sabotéra v domě Morgana Evereta), apod. Jediné, co chybí DE k sadomasu současného mainstreamu je nedostatek dominantních feministek v upnutých kombinézách udělující rozkazy. Tím jsem myslel onu nepřekonatelnost, neboť DE odstartoval novou éru a definoval schéma naprosté většiny her na nejméně dekádu dopředu, zatímco SS2 byl spíše posledním mohykánem svého druhu.
Ze subjektivního hlediska také hodnotím SS2 asi o něco výše než DE už kvůli jeho ryzosti, žánrové čistotě a opravdu neobyčejné atmosféře. O obtížnosti ani nemluvě.
@Neklan:velmi zajímavý komentář.Souhlasím s tím,že to byl vrchol vývojového cyklu her.DE nebude nikdy překonán.
Hrome, žádný DE mod jsem nikdy nehrál, ale to teď asi změním... po zkouškovém :)