Máte někdo zkušenosti s hraním nějaké IE hry skrze GemRB (android, mobil)?
Diskuze
@Logan (03.06.2013 11:50): Fajn, že to jde. A i rozlišení vypadá správně a přesně. Ale je to prasárna :D
@Bodkin (03.06.2013 12:14): Zkratka BG:EE je hrozná, připomíná mi to citoslovce vodníka... :-D
@Logan (03.06.2013 11:50): Huh, no tak to BG:EE se mi na iPadu hrálo mnohem lépe. :P
@Aba (24.05.2013 15:39): Němci mají silnou tradici i v deskových hrách. Holt je to národ, který si rozumí s čísly a mechanismy. :-)
@Sinister (23.05.2013 11:49): Soucet 91 je pro barda slabota, bard muze nahazet vysoky hodnoty, ja sam jsem svymu "sagovymu" bardovi nahazel snad 98...
A rozdeleni statistik taky nic moc. Ta postava je dobra asi jako bard Garrick z Beregostu...
A rozdeleni statistik taky nic moc. Ta postava je dobra asi jako bard Garrick z Beregostu...
@Sinister (23.05.2013 11:49): Skald je v podstatě "válečnej bard", takže ty staty imho nejsou nic moc. Sílu bych být tebou dal 18, protože skald má +1 k hodu na útok a na zranění se všemi zbraněmi, což do velké míry nahrazuje další bod v zaměření na zbraně, který mohou mít pouze bojová povolání (hraničář, válečník, paladin, barbar). Jelikož jde o jedno z pozitiv tohoto povolání, vytřískal bych z toho co nejvíc. Sílu tedy rozhodně maximální. Co máš ale opravdu žalostné je dexterity. Pokud plánuješ kouzlení, nebudeš mít zbroj vůbec, případně budeš moci mít koženou. Pomoci svému obranému číslu bys měl tedy jak nejvíc můžeš. Obratnost tedy minimálně 16, ale opět bych být tebou šel až do osmnácti. Co se týče odolnosti, tak každý bod nad 14 ti přidá jeden hit point za úroveń. Ovšem u ne-válečnických povolání (všechno kromě válečníka, hraničáře, paladina a barbara) je to maximálně +2 HP navíc za úroveň, což znamená, že nemá smysl jít nad 16... Jelikož ty máš 14, nedostáváš žadný bonus k HP a jelikož nehraješ za malou rasu (trpaslík, půlčík, gnóm) nemáš ani bonus k záchraným hodům. Prostě a jednoduše řečeno, pro tebe není mezi odolností 7 a odolností 14 žádný rozdíl... (pod 7 už začínají postihy). Buď si dej méně než 14 (ušetříš body), nebo více (pro další HP), ale rovných 14 je to nejhorší možné řešení... Inteligence je ok, u ní pro tebe jakožto kouzlící postavu samozřejmě platí, že čím více, tím lépe, protože čím více, tím větší množství kouzel si můžeš zapsat. Zároveň budeš mít s výšší inteligencí bonus k Lore... Moudrost jako bard potřebuješ pouze v případě, že hodláš investovat do Lore (lore je ovlivňováno jak moudrostí, tak inteligencí). Pokud ne, kašli na ni, pokud ano, pak bonusy k lore začínají na 15 a postihy na 9... Být tebou, dám si moudrost buď více než 15, a nebo rovných 10... Cokoliv jiného je pro barda nevýhodné. Charsima je v BG (druhé edici DnD pravide)l ke třem věcem: když ho máš příliš nízké, některá NPc se s tebou vůbec nebudou bavit, od 16 a výš máš slevy v obchodech, ovlivňuje morálku party (tohle nepotvrzeno). 16 je tedy ok, být tebou ho ale klidně nechám na 15 (bard nemůže jít níž).
Proč dýky?! Dýky jsou k ničemu a hodí se možná tak k mágům, kteří nic jiného používat nedokážou. Ty navíc hraješ za bojového barda, volil bych tudíž zbraň lepší. Minimálně krátký meč. A místo jejich vrhání bych šel raději do luku, už kvůli tomu, že mít vysokou obratnost je pro tebe tak či tak výhodné... Tak proč toho nevyužít.
Proč dýky?! Dýky jsou k ničemu a hodí se možná tak k mágům, kteří nic jiného používat nedokážou. Ty navíc hraješ za bojového barda, volil bych tudíž zbraň lepší. Minimálně krátký meč. A místo jejich vrhání bych šel raději do luku, už kvůli tomu, že mít vysokou obratnost je pro tebe tak či tak výhodné... Tak proč toho nevyužít.
@Sinister (23.05.2013 08:18): Co na tom není vysvětleno? Když Bhaalspawn zemře, tak jeho esence jde do dobře uschovaného Bhaalova trůnu. Dyť je o tom celý příběh, jak to Bhaal vymyslel, že se oživí z esencí svých potomků. :)
@Bodkin (24.05.2013 15:50): ty neotravuj a čekni si "ALESHAR: THE WORLD OF ICE" :))
Meh, zase fantasy.
@Isair (24.05.2013 11:21): ale tak to mi vysvětli jak je možné, že kvalitní rpg jsou skoro vždy z Německa, tedy přinejmenším nejvíce emancipované. :D
@Aba (24.05.2013 06:55): Yop, na to se už nějakou dobu těším :), vypadá to vážně parádně.
@Logan (23.05.2013 00:25): @Red (23.05.2013 00:22): @Isair (22.05.2013 15:08): @Ebb (22.05.2013 13:28)@eremita (22.05.2013 13:13):
chlapi mam pro vás skvělou krasavici ale varuju vás, ztvrdne vám z ní v kalhotech!
Rozehrát Skalda pro potřeby komplet ságy, statistiky S 17, D 12, C 14, I 17, W 15, CH 16, počáteční dovednosti asi dýky (i vrhací) a jedna zbraň (postupně jich bude umět stejně většinu), ano či ne?
@Jab (23.05.2013 00:09): Škoda :( No, alespoň to ale odpovídá jakémusi padlému paladinovi, když nic jiného. Pamatuju si jeden portrét z modu odkazovaného na Sigilu. Pravděpodobně je tu kuchlé z toho.
Neumím si představit, že bych začal hrát natolik výrazně zlou postavu už z Candlekeepu, aniž by si toho Gorion všiml.
@Logan (23.05.2013 00:25): @Red (23.05.2013 00:22): To vlastně nikdy nebylo uspokojivě vysvětleno, že ne?
Neumím si představit, že bych začal hrát natolik výrazně zlou postavu už z Candlekeepu, aniž by si toho Gorion všiml.
@Logan (23.05.2013 00:25): @Red (23.05.2013 00:22): To vlastně nikdy nebylo uspokojivě vysvětleno, že ne?
@Red (23.05.2013 00:22): Třeba Bhaalova krev ruší možnost oživení a ty jí máš víc než Imoen...
Vždycky jsem si řikal že asi v tý partě něco nefunguje když mě ani nedonesou do chrámu:D
@Sinister (22.05.2013 20:25): Tenhle mod už má taky pár let. Tomu Death Knightovi vždy vyčítali narušení role-play. Mrtvý Bhaalspawn dohrál. Žádný nemrtvý z něj být nemůže.
Jinak ten kit si volíš hned na začátku hry. Žádná smrt padlého paladina v tom není. :)
Jinak ten kit si volíš hned na začátku hry. Žádná smrt padlého paladina v tom není. :)
Všem záporňákům vřele doporučuji přečíst si popisek Death Knighta zde. Konečně má fallen paladin smysl! Ba co víc bude možná i zábava jej hrát! :)
@Isair (22.05.2013 15:08): EE se Skaldem.
@Bodkin (22.05.2013 14:59): A ty hraješ původní BG nebo EE s Bladem? Blade mi totiž přišel také vždy dost OP díky své útočné a obranné otočce (obzvlášť když se na něj sešle "volný pohyb"). V opačném případě raději volím multi F/M, který je hlavně na vyšších úrovních přeci jen lepší volbou (více kouzel a lepší zručnost se zbraněmi).
@90210 (22.05.2013 15:05): Tak nějak
@Bodkin (22.05.2013 14:59): To jsou zase zkratky...prijde ti dost co, silnej nebo OP, jako operacni program infrastruktura....
Jak říkám, mám teď jednoho rozehraného a příjde mi dost OP. Kroužkovka +2 dostačuje, obouručák a těžká kuše taky a vždycky může shodit armor a začít frčet firebally, MM a další.
+ velmi vysoké charisma (teď myslím 21)
+ velmi vysoké charisma (teď myslím 21)
@90210 (22.05.2013 14:46): Jo, je docela zábavnej. Ve finále jde hrát s čímkoliv, akorát záleží na správném poskládání družiny...
Psal jsem to sem uz nekolikrat - bard je na hrani nejzabavnejsi postava. V obou dilech, ve dvojce s kitem blade.
@Bodkin (22.05.2013 14:24): Bohužel. Trpím onou chybou, která zhruba v pětině hry znemožní dohrání, páč nemůžu střílet (nebo tak něco :/ ).
@mazar1234 (22.05.2013 14:25): Hrál jsem Baldur's Gate opravdu velmi dlouho. Dohrál ho několikrát. Ale teď to rozehrávám po šesti letech, tak si houby pamatuju :/ Ale mám pořád hrubý popisy v hlavě...
@mazar1234 (22.05.2013 14:25): Hrál jsem Baldur's Gate opravdu velmi dlouho. Dohrál ho několikrát. Ale teď to rozehrávám po šesti letech, tak si houby pamatuju :/ Ale mám pořád hrubý popisy v hlavě...
@Sinister (22.05.2013 14:19): V prvom rade sa uisti ze vies ako funguje dual-class u Humana, pretoze to je nieco uplne ine ako multi-class u inych ras.
@Sinister (22.05.2013 14:19): Hmmm... hmmmm... hm.. nejlepší Bard pro tebe - The Bard's Tale
Mám dilema. Chci hrát v BG:T bojově orientovaného zloděje (případně by do toho zapadaly i kity barda), ale nikoli postavu koncipovat pro power-gaming, daleko spíš se chci zaměřit na RP, přesto bych nerad, aby zloděj zůstal co do útoků nevyužit ať už v kterékoli části ságy.
Chci hrát každopádně člověka, rozhoduju se mezi dual classem FighterThief, kitem Swashbuckler, případně nějakým kitem barda. Který myslíte, že by byl lepší? Resp. rád bych se dočkal i nějaké hezké high level ability.
U barda se obávám, že bych nenašel využití pro brnkání na harfu, nicméně bych určitě užil kouzlení, identifikaci zdarma, ale chtěl bych jej zároveň používat i do boje (v podstatě FTM). Případně jaký kit barda zvolit? Nechci užívat dvě zbraně, ale alespoň dva dovednostní body do zbraně považuji za nutné.
Swashbuckler se mi zase zdá příliš jednostranně orientovaný - respektive nemá žádnou bojovou abilitu a bonusy pro boj jsou malé, ne?
FighterThief podle mě trpí podobným problémem jako swashbuckler. A hlavně neznám jeho high level abilities.
Kdyby šlo o třetí sadu pravidel, měl byh jasno, ale takhle si nejsem jistý. Co myslíte?
Chci hrát každopádně člověka, rozhoduju se mezi dual classem FighterThief, kitem Swashbuckler, případně nějakým kitem barda. Který myslíte, že by byl lepší? Resp. rád bych se dočkal i nějaké hezké high level ability.
U barda se obávám, že bych nenašel využití pro brnkání na harfu, nicméně bych určitě užil kouzlení, identifikaci zdarma, ale chtěl bych jej zároveň používat i do boje (v podstatě FTM). Případně jaký kit barda zvolit? Nechci užívat dvě zbraně, ale alespoň dva dovednostní body do zbraně považuji za nutné.
Swashbuckler se mi zase zdá příliš jednostranně orientovaný - respektive nemá žádnou bojovou abilitu a bonusy pro boj jsou malé, ne?
FighterThief podle mě trpí podobným problémem jako swashbuckler. A hlavně neznám jeho high level abilities.
Kdyby šlo o třetí sadu pravidel, měl byh jasno, ale takhle si nejsem jistý. Co myslíte?
@90210 (22.05.2013 11:57): No, když jsem nad tím naposledy uvažoval, tak jsem dospěl k závěru, že nejlepší bude nechat Imoen i Dynaheir. K nim přidám Kivana a Shar-Teel. :-)
@Logan (22.05.2013 13:59): Na takýto "problém" rád odpovedám politickou frázou - ja sa neriadim prieskumami verejnej mienky.
Ale nie, myslím, že Aerie bola dosť polarizovaná, čo som zachytil na fórach, tak buď ju mali ľudia medzi top 5 best NPC, alebo top 5 worst NPC.
Ale nie, myslím, že Aerie bola dosť polarizovaná, čo som zachytil na fórach, tak buď ju mali ľudia medzi top 5 best NPC, alebo top 5 worst NPC.
@Ebb (22.05.2013 13:23): Problém je v tom, že i když považuješ Aerii za otravnou, neznamená to, že je otravná i zbytek světa. Zároveň ti doporučím číst si diskuzi pečlivěji, vynechat slovo skoro dost změní smysl věty. Ve zlé družině Aerie také nebyla nejlepší volba. Aerie byla sice považována za ufňukanou, ale zároveň milou postavu a měla velkou oblibu. Zároveň jí prospělo, že romance s ní byla nejsnazší.
Ok, tak na tohle nestačím, v družině jsem nikdy nepřemýšlel sólo, ale spíš podle toho, jak bude postava ovlivňovat družinu celkově... :-D
Ok, tak na tohle nestačím, v družině jsem nikdy nepřemýšlel sólo, ale spíš podle toho, jak bude postava ovlivňovat družinu celkově... :-D
@Ebb (22.05.2013 13:28): Jo takže je to kvůli tomu Defenderovi... hm... no uvidím :)
@John Mirra (22.05.2013 13:26): Tak byť evil nemá žiadnu nevýhodu, len tú výhodu, že môžeš používať drizztov defender -2 AC. Najlepší je elf s 19 DEX 18/00 STR na začiatok 17 CON, keďže AC je neporovnateľne dôležitejšie než ten 1 hp za level.
BG 1 jsem se single postavou ještě nezkoušel, hmm, že bych to zkusil?
@Ebb (22.05.2013 13:03): Musí být evil ?
@Ebb (22.05.2013 13:03): Musí být evil ?
@Logan (22.05.2013 13:17): Ja som hovoril o využiteľnosti Clerica v jednotke. A viacmenej o solo postave.
Aerie mal v parte každý? Otravnejšia a zbytočnejšia postava v dvojke hádam ani nebola :P (Ok možno Jaheira...)
Aerie mal v parte každý? Otravnejšia a zbytočnejšia postava v dvojke hádam ani nebola :P (Ok možno Jaheira...)
@Ebb (22.05.2013 13:11): Ne všechno lektvary nahradí, jeho schopnost buffu je na vyšších úrovních obrovská. Kombinací s mágem má možnost silných magických útoků a jako kněz možnost podporovat válečníky. Ovšem že se to dá nahradit tím, že potáhneš svitky a lektvary a budeš shánět itemy s požadovanou vlastností, on to ale všechno má v hlavě a to je skvělé. V BG2 je kněz/mág Aerie a byla to jedna z nejvíc oblíbenejch postav, kterou měl v družině skoro každý. A Misca samozřejmě. Minsc měl křečka. A super hlody...
@eremita (22.05.2013 13:13): Ani nie, ide len o defender -2 AC pre evil postavy. Ale nejaký veľký rozdiel to nerobí, či máš -13 alebo -15 AC, s mirror image je viacmenej jedno. Aj tak ťa takmer všetko hituje len cez roll - 20.
@Bodkin (22.05.2013 13:02): Přiznám se, že barda jsem nikdy neprozkoumával - to povolání mi už ideově vůbec nesedí...
@Ebb (22.05.2013 13:03): Upřímně, každé bojové povolání s Drzztovým gearem je polobůh...
Jsem debil, úplně jsem ve výčtu nejlepších bojových NPc zapomněl na Shar-teel... Když se nad tím zamýšlím, ta může být ještě lepší než Minsc... Jedinou nevýhodou je, že nemá moc životů.
@Ebb (22.05.2013 13:03): Upřímně, každé bojové povolání s Drzztovým gearem je polobůh...
Jsem debil, úplně jsem ve výčtu nejlepších bojových NPc zapomněl na Shar-teel... Když se nad tím zamýšlím, ta může být ještě lepší než Minsc... Jedinou nevýhodou je, že nemá moc životů.
@Logan (22.05.2013 13:06): Využiteľnosť Clerica je dosť mizivá, dávať ho do multiclassu nejaký zmysel má, ale aj tak je nahraditeľný ľacnými potionmi. FMT alebo FM multiclass damage viacmenej ani nedostane, a tých zopár debuffov (curse, disease...) proste vylieči potionmi.
@eremita (22.05.2013 12:57): Přesně tak, bojovník/mág je jedno z nejsilnějších povolání ve hře, předčí ho snad jedině kněz/mág. Jenže ovládat a vytvořit něco takového je těžké a málokdo to umí. A pak přichází klasický vzor přístupu: Čemu nerozumím, to je k ničemu... :-D
Evil Elf FMT (Fighter/Mage/Thief) multi s drizztovým defenderom (19 DEX je kľúčové) je až detinsky ľahké kombo a hra pri ňom stráca zmysel. Mage na Haste+Mirror Image. Thief na backstab, fighter samozrejme na THAC0, HP, špecializácie a weapon / armor proficiencie.
@eremita (22.05.2013 12:57): Já teď hraji za Barda a cítím se OP.
@Aba (22.05.2013 07:33): Pokud umíš povolání správně nakombinovat, multiclass je skvělá možnost. Můj bojovník/mág byl nejsilnější postava, co jsem si kdy vytvořil.
@Malignus (22.05.2013 06:51): Nejvetsi killer je ucite Kivan s lukem, s nim jsem mel pokazdy nejvic zabiti a to jsem mu kupoval jen obycejny sipy.
Podobne je na tom Coran, ale ten je dostupnej az pozdeji, kdy mam partu uz davno hotovou a nechci z ni nikoho vyhazovat.
Melee parta muze mit docela problemy. Kdo by v ni byl? Tvoje postava, Jaheira, Chalid, Ajantis, Minsc - ten ale bude prudit kvuli Dynaheir - Kivan s halapartnou, Branwen, Yeslick? Nebo Kagain a Shar -Teel pri zly parte?
Podobne je na tom Coran, ale ten je dostupnej az pozdeji, kdy mam partu uz davno hotovou a nechci z ni nikoho vyhazovat.
Melee parta muze mit docela problemy. Kdo by v ni byl? Tvoje postava, Jaheira, Chalid, Ajantis, Minsc - ten ale bude prudit kvuli Dynaheir - Kivan s halapartnou, Branwen, Yeslick? Nebo Kagain a Shar -Teel pri zly parte?
@Malignus (22.05.2013 06:51): Melee only partu je škoda dělat jako je škoda Minscovi strkat štít. Samozřejmě z pohledu výkonnosti v boji, užívat si hru lze různými způsoby.
Co si pamatuju že jako první z postav jsem se vždycky zbavoval té čubky, mé zbavování se postav = jejich smrt rukou družiny :D Nemám rád multiklassy ty jsou pro buzeranty a DnD těžce podkopávaj.
Já teď používám Minsca jako tanka (Mrazivec a Štít +1) a zdá se mi, že není nijak moc výkonnej, ale možná proto, že má za sebou mně (elfího hraničáře s lukem +1) a Kivana (s lukem a chrániči střelby)... Si pak udělám jen Melee only partu...