Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@LuccinyHry (komentář): "Příběh nejdřív působí komplikovaně a roztříštěně (cestou sbíráte útržky rukopisu), ale nakonec do sebe vše zapadne a vše dává smysl."

To jako vážně ? Tak mohl bych poprosit o vysvětlení poslední věty? - It's not a lake it's an ocean- je tam toho víc co nechápu (a podle mě z dosavadních indícií- tj. před tím než to alan wake 2 třeba vysvětlí, to ani pochopit nejde) ale tohle by mi pro začátek stačilo vysvětlit. :D

To nemyslím zle, jen říkám že přes to že čtu Kinga, sleduju samé mindfuck filmy tak Alana stále ještě pořádně nechápu, a právě proto mě to možná tak baví :D
To je pěkně pitomý no. Mně je buřt, že to jsou nějaká rádoby DLC, když jsou ve hře. Po dokončení šestý kapitoly prostě měla naskočit automaticky další. Kdybych se tu nezeptal, tak jsem na to nepřišel.
A jo, už to vidím níže, že se k nim musím dostat přes menu. :-D
Aha, díky. Mrknu na to. Jinak tak dumám nad tím koncem a je jakýs takýs nedomrlý...
Problém není, že je něco furt dokola. To je skoro u všech her. Podstatné je, jestli to furt dokola může taky furt dokola bavit.

Coldplaz: Myslel jsem, že ta DLC jsou ve hře již nějak obsažena, ne? Či jak se do nich dostanu?

Jinak co ještě na hře oceňuju je velmi decentní blur. Protože FPS mi kolísalo tak mezi 35 a 50, tak se hodil.
@Chuck (20.08.2013 09:41): jj, klasická RPG jsou proti tomu asi nejvíc odolná díky pestrosti herní náplně. Ale i u takového Gothiku dvojky, který mi s datadiskem naměřil šedesát herních hodin, by se dalo (s velkou nadsázkou) říci "Vždyť tam pořád jenom mydlíš nepřátele nebo s někým kecáš" :-)).

Nicméně například u ARPG už to tak žhavé rozhodně není, tam se stereotyp (nezáleží na rozhovorech nebo nejsou přítomné pro jistotu vůbec, celá hra je redukována na vybíjení potvor) dostavuje často poměrně rychle.

Dead Space hodně těží z atmosféry a "věcí okolo", potvor tam není sto najednou, akci střídají lekačky. Podle mého je to stejné jako u filmů, nepřetržitá akce je po chvíli nudná, aby se divák/hráč nenudil, tak je dobré měnit tempo vyprávění. A proto nechápu, na co si Sasakr stěžuje, protože tempo vyprávění se u AW mění rozhodně poměrně často.
@Phoenix (20.08.2013 09:27): Tak třeba u RPG se tenhle jev vidí asi nejméně, ale u akcí je to víceméně standard. Takový Dead Space je ve své podstatě taky jen o vybíjení protivníků a jaká je to přitom pecka! Mám dojem, že Sasakr má obecně problém s vnímáním atmosféry, a proto vidí jen to relativně nudné prásk prásk...pohyb do stran....prásk prásk.
@Chuck (20.08.2013 09:19): Asi tak. Zrovna nedávno jsem nad tím přemýšlel. Čekat od hry, jejíž hlavní náplní je střílení a herní doba delší než deset hodin, že bude pořád nečím děsně originální, je asi poměrně naivní. A zrovna Alan Wake patří IMHO k méně stereotypním TPS, díky příběhu a tempu děje (nepřátelé nenabíhají v kvantech ve vlnách, to by se přejedlo opravdu hodně rychle).

Navíc "Furt dokola" není problém jen u akcí, nenapadá mě takhle z fleku žádná hra (bez ohledu na žánr), kterou by hrál člověk desítky hodin a stále mu byly předhazovány nové a nové herní mechanismy.
@Sasakr (20.08.2013 00:51): "Furt dokola" je Tvoje oblíbené slovní spojení, že? Mimochodem - ktterá akční hra není svým způsobem pořád dokola? Být Tebou, uvažuji na čas o změně žánru, jinak Tě z toho brzy klepne.
Tak jsem to začal na klávesnici a je to dobrý.. Všechno klape, jen ten pohled trochu ze strany mě vyděsil, protože jsem běhal jak vožralej, ale na to si snad zvyknu.
Jinak po 1.kapitole v tom mám pěknej guláš :)
@Can (22.06.2013 20:14): Mně se to hrálo na klávesnici a myši dobře. Kromě standardních kláves (chůze, přebíjení, skok a aktivaci) potřebuješ jen tlačítko na výměnu monočlánků a zesílení svitu baterky. A to se dá na klávesnici a myši rozložit velice dobře.
Bol tam pridrbaný smoothing, ale 1.02 alebo 1.03 patch to zrušil, ak zadáš do Properties - Launch Options vetu "-directaiming". Bez toho, je to podľa mojich merítok nehrateľné na Myške a musel som to hrať s gamepadom (blé...).
Máte někdo zkušenosti jestli to hrát na gamepadu nebo na klávesnici? Čekal bych že na gamepad to bude vyladěnější když je to port, ale radši hraju kl. a myš...
@Chuck (03.06.2013 11:29): Mě ten bagr trval něco přes půl hodiny, jinde ve hře už jsem problém neměl. Každopádně souboje stojí za ****, nuda jak sfiň po chvíli a přitom by nebyl problém, kdyby se způsob zabíjení postupem času měnil, ale asi moc programování navíc.
Tam je hlavně největším problémem Alanova fyzička a poměrně malý zásobník všech zbraní. Sice se to dá, ale někdy je to fakt o nervy, zvlášť, když protivníci útočí v nemalé přesile. To pak člověk neví, co má dělat dřív.
@Indian (03.06.2013 10:38): To by mě tedy zajímalo, kdes na tom byl - prý lehké :) Já jsem u toho solidně nervil. Když jsem se zasekl na půl hodiny na jednom místě a věděl jsem, že pak bude následovat nějaký dějový zvrat, tak jsem byl hodně vzteklej :)
Tak teď pro jistotu hraju Interstate 82 a z toho jsem úplně na prášky :) Pokud bys to tedy srovnával s tím, tak je AW opravdu lehkej :)
Já jsem ho taky koupil, i když jen pár sekund jsem váhal, protože se tam o víkendu objevil ve slevě Morrowind a Oblivion, na které mám taky spadeno. Nakonec v tom sehrála roli současná atmosféra a počasí a s tím i mé sympatie k "propršeným" mystery filmům a seriálům z prostředí jehličnatých lesů amerického severozápadu.
Momentálně toho mám rozehráno dost, tak Wakea odložím na později. Prošpikuju to ještě nějakým tím dílem Akt X, Městečkem Twin Peaks apod. a o zábavu na nevlídné letní večery mám postaráno.
@Bodkin (02.06.2013 16:52): Já ji většinou držel a používal právě k tomu zahnání nepřítele ode mě, čímž jsem získával čas potřebný ke znovudobití baterky. U toho dřevorubce se tímhle stylem ovšem absolutně nechytám, takže budu muset použít ten způsob, co popisuješ Ty.
Něco jsem přehlédl, nebo opravdu nemůžu při oslepování protivníka rozsvícenou světlicí po něm pálit? K čemu bych ji potom měl? Jen k dočasnému odlákání? Navíc Alanova brzká únava po pár metrech sprintu mi taky přijde přehnaná.