Diskuze
@Scar (04.10.2013 23:13): Zkratka: o shit! :D
Teď se bavím pouze o hratelnosti a mechanikách. System Shock je mnohonásobně bohatější. Design je podřízen několika herním stylům, postava se vyvíjí v RPG systému, levely jsou bohaté a jejich průzkum má smysl (průzkum v Bioshocku je většinou pětiminutová odbočka z koridoru). Otázkou pak je, co ti více vyhovuje - koridor a nebo herně a designově mnohem bohatější hra.
Co se týče Elizabeth - měl jsem na mysli jen gameplay a to co jsem říkal bylo ve stylu "škoda, že její přítomnost nevyužili více"
Vigory jsou ve hře celkem zbytečné. Hra mě nenutí je používat a lze to odehrát bez nich a nezdá se mi, že s jejich použitím jsou boje jiné. Vigory (resp plasmidy) měly mnohem větší využití především v prvním Bioshocku (který byl i mnohem bohatější co se designu týče).
Infinite je podřízen příběhu a scénáři. Otázkou pak je co ve hře preferuješ. Pokud ve hře hledáš spíš zážitek tak je jasné, že i hratelnost ti bude vyhovovat (protože určitou míru plytkosti ignoruješ).
Já jsem schopný hrát hru s dobrým příběhem a nic moc hratelností ale i naopak.
@M.a.t.t. (04.10.2013 23:06): To je pravda, ale narážel jsem prostě na ignoraci nesporných kvalit (proto neustále opakuji leveldesign v HL). Každopádně to už nebudu řešit, nemá smysl tu plácat dokola jedno a to samé
Teď se bavím pouze o hratelnosti a mechanikách. System Shock je mnohonásobně bohatější. Design je podřízen několika herním stylům, postava se vyvíjí v RPG systému, levely jsou bohaté a jejich průzkum má smysl (průzkum v Bioshocku je většinou pětiminutová odbočka z koridoru). Otázkou pak je, co ti více vyhovuje - koridor a nebo herně a designově mnohem bohatější hra.
Co se týče Elizabeth - měl jsem na mysli jen gameplay a to co jsem říkal bylo ve stylu "škoda, že její přítomnost nevyužili více"
Vigory jsou ve hře celkem zbytečné. Hra mě nenutí je používat a lze to odehrát bez nich a nezdá se mi, že s jejich použitím jsou boje jiné. Vigory (resp plasmidy) měly mnohem větší využití především v prvním Bioshocku (který byl i mnohem bohatější co se designu týče).
Infinite je podřízen příběhu a scénáři. Otázkou pak je co ve hře preferuješ. Pokud ve hře hledáš spíš zážitek tak je jasné, že i hratelnost ti bude vyhovovat (protože určitou míru plytkosti ignoruješ).
Já jsem schopný hrát hru s dobrým příběhem a nic moc hratelností ale i naopak.
@M.a.t.t. (04.10.2013 23:06): To je pravda, ale narážel jsem prostě na ignoraci nesporných kvalit (proto neustále opakuji leveldesign v HL). Každopádně to už nebudu řešit, nemá smysl tu plácat dokola jedno a to samé
@orromis (04.10.2013 22:57): Snažim se s tebou normálně diskutovat a ty si na mě takovej. No ale v pohodě tak za prvé, ehm už podruhé ti píšu, přečti si můj komentář na ME1, poznáš že jsem k té hře řistupoval opravdu...... tvrdě. Za druhé, to že se mi nelíbí AI a střílení (stejně jako v ME1) v B:I neznamená že se mi nelíbí hromada dalších věcí. Kde jsem napsal že je B:I šmejd? Vlastně počkej, nevermind. Ty to už vlastně ani číst nebudeš. Co by jsi se bavil s blbečkem že? :)
@Coldplaz (04.10.2013 22:38): Lol, to na konci vypadalo jako Fg po pár pivech=D
@Barney (04.10.2013 23:16): Ty vole, to tu riadne ide/... clovek sa 2 hodiny nepozrie na DH a co vsetko premeska :-0
(hra, kterou jsem hrál já, byla jiná, než ta, kterou jsi hrál ty)
Jak příhodná diskuze k BioShock Infinite!
Jak příhodná diskuze k BioShock Infinite!
@orromis (04.10.2013 22:57): Ve srovnávání se System Shockem budu radši opatrný (stejně jako se zkratkou SS :), už je to docela doba co jsem ho hrál. Co se týče Elizabeth tak ta sice moc nemění samotný gameplay, ale hra není jenom o gameplayi. Všechny prvky společně se doplňujou, podporujou a vytvářejí tak herní zážitek a podle mě by B:I bez Elizabeth nebyl nic. Hratelnost mi taky nepřijde tak stereotypní jak říkáš. Vigory, které jsou ve hře docela dobře rozmístěny a možnost jejich kombinování boj docela mění, achievementy se pak postarají o to, abych zkoušel nové styly boje, zbraně, vigory...
@orromis (04.10.2013 22:57): To že nám často identické chyby v rôznych hrách vadia inak, prípadne nemusia vadiť vôbec, je asi normálne a súvisí to s inými faktormi. Ak nám sadne príbeh, atmosféra, postavy, následne môžeme mať tendenciu chyby prehliadať. Hľadať zmysel v subjektívnych hodnoteniach inej osoby je niekedy ťažké, pretože sa nevieme vžiť do jej myslenia. To čo pre iného môže pôsobiť ako dvojaký meter, môže byť v skutočnosti o niečom inom. Tým nikoho neobhajujem, len vravím...
@Scar (04.10.2013 20:08): Ano, selhává. Infinite je oproti SS neuvěřitelně hloupý a plytký.
Elizabeth nemá pro gameplay žádný přínos. Trhliny nejsou téměř vůbec herně důležité, hratelnost to zásadně nezpestřuje. Nic jiného Elizabeth neumí (akorát vám hodí munici/lékárnu když nemáte dostatek/umíráte, ale to je prvek zjednodušení a ne prvek, který zlepšuje hratelnost).
Ano, hratelnost je repetetivní a stále stejná (bum, bum, bum... cutscéna... bum, bum, bum). To baví pouze hráče kovaného v FPS, který skutečně nehledá nic jiného než střílení.
@M.a.t.t. (04.10.2013 21:59): Nejde o porovnávání neporovnatelného. Jde mi jen a jen o to, že k pajmičovi jsem se už holt musel vyjádřit, jelikož jeho názory jsou extrémně jednostranné a ignorující bezesporné kvality některých her (například teze o špatném leveldesignu v HL2).
Jediné porovnávání mezi ME a BS:I bylo v tom, jak si obě hry kvalitativně stojí ve svých žánrech - přičemž obě jsou na tom podobně (špička v kontextu dneška, průměr až podprůměr v kontextu historie žánru). Proč jsem to porovnával? Protože pro pajmiče je ME ultimátní hra, přičemž BS:I je pro něj jen "šmejd" přičemž mu vadí víceméně stejné chyby, které skutečně jsou porovnatelné i v rámci jiných žánrů (příkladem budiž AI).
@pajmič (04.10.2013 21:46): Žádnou větu jsem nezakončil deseti vykřičníky ani nepsal jsem povýšenecky. Těch pár vykřičníků v závorce znamená, že kritika leveldesignu v HL2 je naprostá blbost a vypovídá to o tom, že nevíš co to je leveldesign. Od teď tě budu ignorovat ve veřejných diskuzích, chceš-li něco řešit, použij poštu.
Elizabeth nemá pro gameplay žádný přínos. Trhliny nejsou téměř vůbec herně důležité, hratelnost to zásadně nezpestřuje. Nic jiného Elizabeth neumí (akorát vám hodí munici/lékárnu když nemáte dostatek/umíráte, ale to je prvek zjednodušení a ne prvek, který zlepšuje hratelnost).
Ano, hratelnost je repetetivní a stále stejná (bum, bum, bum... cutscéna... bum, bum, bum). To baví pouze hráče kovaného v FPS, který skutečně nehledá nic jiného než střílení.
@M.a.t.t. (04.10.2013 21:59): Nejde o porovnávání neporovnatelného. Jde mi jen a jen o to, že k pajmičovi jsem se už holt musel vyjádřit, jelikož jeho názory jsou extrémně jednostranné a ignorující bezesporné kvality některých her (například teze o špatném leveldesignu v HL2).
Jediné porovnávání mezi ME a BS:I bylo v tom, jak si obě hry kvalitativně stojí ve svých žánrech - přičemž obě jsou na tom podobně (špička v kontextu dneška, průměr až podprůměr v kontextu historie žánru). Proč jsem to porovnával? Protože pro pajmiče je ME ultimátní hra, přičemž BS:I je pro něj jen "šmejd" přičemž mu vadí víceméně stejné chyby, které skutečně jsou porovnatelné i v rámci jiných žánrů (příkladem budiž AI).
@pajmič (04.10.2013 21:46): Žádnou větu jsem nezakončil deseti vykřičníky ani nepsal jsem povýšenecky. Těch pár vykřičníků v závorce znamená, že kritika leveldesignu v HL2 je naprostá blbost a vypovídá to o tom, že nevíš co to je leveldesign. Od teď tě budu ignorovat ve veřejných diskuzích, chceš-li něco řešit, použij poštu.
@Coldplaz (04.10.2013 22:38): :D Dokonalý video. Bohužel hry se musejí dělat pro blbce a u větších projektů si na to asi budeme muset zvyknout. Věř mi, nic není tak frustrující jako když uděláš level s myšlenkou "tady hráč bude muset zapřemýšlet a najít si cestu dál sám" a druhý den máš za sebou šéfa s tím že ti v levelu nefunguje GPS a veškeré tvé námitky jsou odraženy tím, že hru musí být schopný dohrát mongoloidní dítě.
A co se týče té skryté narážky na to že jsem blbej a vyhypovanej fanboy, tak věř, že si svých 100% dokážu dobře obhájit, stejně jako tobě neberu tvých 75%. Hodnocení her je prostě silně subjektivní záležitost, ale pajmič s orromisem mi už přišli krapet mimo mísu.
A co se týče té skryté narážky na to že jsem blbej a vyhypovanej fanboy, tak věř, že si svých 100% dokážu dobře obhájit, stejně jako tobě neberu tvých 75%. Hodnocení her je prostě silně subjektivní záležitost, ale pajmič s orromisem mi už přišli krapet mimo mísu.
@M.a.t.t. (04.10.2013 21:59): Jak píšu, já tu nezačal nic porovnávat. To jen pár lidí má tendenci hned něco porovnávat s ME když mu člověk dá vysoké hodnocení a náhodou něco u jiné hry zkritizuje.
Vážne sa tu porovnáva Bioshock s Mass Effectom? Pretože cca od toho príspevku sa začala debata uberať nezmyselným smerom. Ale ja nič, pokojne pokračujte...
@orromis (04.10.2013 19:09): Pokud vim já nezačal s větami zakončené s deseti vykřičníky a řečmi o fanboyich a nadhodnocování. Já jsem naposto klidně zde napsal můj názor. A poznámka "vem si prášek" nebyla myšlena zle, naopak jsem chtěl naznačit, umírněme své vášně a pojde se bavit jako lidé.
Páni tady se střílí ostrejma. Bioschock Infinite selhává při porovnání se System Shockem? Elisabeth je pouze kvůli marketingu? Nudná hratelnost? Generický svět? Wow
@pajmič (04.10.2013 18:39): Na komentáře začínající "uklidni se a vezmi si prášek" nehodlám pro příště reagovat.
Rozmanitost se nerovná jen tomu, jak je level nasvětlen a otexturován. Rozmanitost se rovná především designu a náplni levelu. Levely v ME jsou dost generické, mění se pouze textury (tedy prostředí).
Použitelnost prostředníků v akci je u ME minimální napříč celou sérií, stejně jako je mizerná AI. Elizabeth je marketingový tah, herně nemá v Infinite skoro žádné místo, je důležitá pouze pro scénář (stejně jako u ME).
Procentuální hodnocení nic neznamená (navíc dnes, když ho většina používá jen z poloviny, tedy 100-50)
"Protože je to pravda" je argument na úrovni předškoláka.
Pro diskuzi doporučuji nepoužívat zbytečný přehršel emocí, urážlivých vět a především používat odstavce. Děkuji.
Rozmanitost se nerovná jen tomu, jak je level nasvětlen a otexturován. Rozmanitost se rovná především designu a náplni levelu. Levely v ME jsou dost generické, mění se pouze textury (tedy prostředí).
Použitelnost prostředníků v akci je u ME minimální napříč celou sérií, stejně jako je mizerná AI. Elizabeth je marketingový tah, herně nemá v Infinite skoro žádné místo, je důležitá pouze pro scénář (stejně jako u ME).
Procentuální hodnocení nic neznamená (navíc dnes, když ho většina používá jen z poloviny, tedy 100-50)
"Protože je to pravda" je argument na úrovni předškoláka.
Pro diskuzi doporučuji nepoužívat zbytečný přehršel emocí, urážlivých vět a především používat odstavce. Děkuji.
@orromis (04.10.2013 17:50): a ještě něco, uklidni se a vezmi si prášek. Já jsem upřímná osoba a když se mi něco nelíbí řeknu to. V BI je AI dementní v ME1 je AI dementní v ME2 jsou společníci fyzicky použitelní, Elizabeth tam je jenom jako textura bez kolizního modelu a jediné co dělá užitečného, že ti háže zbraně a lékarničky které si asi vytáhla z nosu. U HL2 Krituzuji rozmanitost levelů, stejně jako u ME1, protože je to pravda. V ME2 máš každou planetu na které přistaneš rozdílnou. Zamrzlé, tropické, vodní planety. Bažiny, vraky lodí, zamořené planety, vulkány. ME3 už tolik ne, což je škoda, tam je AI nejlepší ze serie, není dokonalá ale dobrá je. Opravdu nechápu ty lidi jako ty. Něco se mi nelíbí na konkrétní hře a hned máš problém a porovnáváš to s uplně jinou serii. Jinak máme asi dost podobný názor na hru když jsi ji dal jen 5% víc.
@orromis (04.10.2013 16:25): pane, prosím vyzkoušej se podívat na můj komentář k ME1...pak něco řikej OK? Navíc nechápu proč vytahuješ ME.
@NateLogan (04.10.2013 17:20): Jak se to vezme. ME jako dialogové RPG selhává beru-li sérii jako celek. Beru-li jednotlivé díly, tak selhává pouze díl poslední (díky minimálnímu dopadu dialogů na svět ME)
Stejně tak ale Bioshock: Infinite selhává jako FPS pouze pokud beru celý žánr FPS od počátků. V kontextu dneška je Bioshock: Infinite AAA FPS se vším všudy. Při porovnání se System Shockem vychází Infinite dost mizerně.
To samé platí pro ME. Dialogové RPG je pro mě třeba Planescape: Torment. V porovnání s Tormentem je celá série ME naprostý fail.
Ale každopádně mi nešlo o to, jestli je Infinite v rámci žánru horší než ME ve svém žánru (řekl bych že to vychází na stejno). Vadí mi ale pajmičovo protiřečení si a plácání nesmyslů.
Stejně tak ale Bioshock: Infinite selhává jako FPS pouze pokud beru celý žánr FPS od počátků. V kontextu dneška je Bioshock: Infinite AAA FPS se vším všudy. Při porovnání se System Shockem vychází Infinite dost mizerně.
To samé platí pro ME. Dialogové RPG je pro mě třeba Planescape: Torment. V porovnání s Tormentem je celá série ME naprostý fail.
Ale každopádně mi nešlo o to, jestli je Infinite v rámci žánru horší než ME ve svém žánru (řekl bych že to vychází na stejno). Vadí mi ale pajmičovo protiřečení si a plácání nesmyslů.
@orromis (04.10.2013 16:58): ME neselhává jako dialogové RPG. Ona v ME ani jiná forma RPG není, respektive možnost rozvoje postavy je v ME v podstatě neexistující :)
@NateLogan (04.10.2013 16:37): Žánrově selhává ME jakožto RPG naprosto stejně, jako selhává Bioshock jakožto FPS.
@orromis (04.10.2013 16:25): Ve většině ME není hlavním prvkem akce, tady bohužel ano.
@pajmič (04.10.2013 16:14): Nezlob se na mě, ale už mi to nedá - zkus se někdy podívat na to, co napíšeš u jiných her (např.: ME série) a zamyslet se nad tím, co píšeš teď.
Neoriginalitu, generičnost a demenci AI u ME ignoruješ, ale v Bioshocku ti vadí? U HL ti vadí nerozmanitost levelů (!) a level design (!!!!!!!!!!!!) a u ME ne? Fan boyové mi zas tak nevadí, přežiju nadhodnocování, ale čeho je moc, toho je příliš...
Neoriginalitu, generičnost a demenci AI u ME ignoruješ, ale v Bioshocku ti vadí? U HL ti vadí nerozmanitost levelů (!) a level design (!!!!!!!!!!!!) a u ME ne? Fan boyové mi zas tak nevadí, přežiju nadhodnocování, ale čeho je moc, toho je příliš...
@pajmič (04.10.2013 16:14): No kdyby se Elizabeth snažila klidně by tu stovku dala!
Nudná hratelnost, generický a naskriptovaný "živoucí" svět, umělá demence jak u nepřátel tak u Elis. Nebýt toho nadstandartně dobrého příběhu, dialogů a art disajnu. Zbyla by jen podprůměrná bugetovka. 100% bych té hře neudělil ani kdyby mi ho Elizabeth přeblafla :)
@Coldplaz (22.07.2013 19:05): řekl bych, že tato informace je pro podstatu příběhu celkem značný spoiler...
@Arcee (22.07.2013 18:57): Len jeden, na rozhodnutiach nezáleží.
Lidi kolik má ta hra konců? v čem se liší?
@Jett Rink (19.05.2013 07:23): "Oficiální" český překlad je myslošuk :-)
@MATADOR (komentář): V této náhodné scéněse mi ta písnička líbila nejvíc.
@H34D (komentář): Že by první Bioshock byl kdo ví jak klastrofobickej... Každá chodba má minimálně 3 metry na šířku a 2 na výšku :D.
Njn, to samé třeba Gothic, Deus Ex...
@Marcusss (12.06.2013 19:34): pěkný a pravdivý
http://www.penny-arcade.com/patv/episode/in-service-to-the-brand - Doporučuju zkouknout...:)
Tak dneska vyšla čeština, takže hurá do toho :)
@Chuck (20.05.2013 15:47): Máš pravdu, a zní to docela logicky :-)
@leebigh (20.05.2013 00:20): Ono se mu tady nelíbí už dávno, ale právě proto tady být musí. Zní to nelogicky, ale to je právě ta podstata.
@Aba (19.05.2013 23:31): Ale běž ty brebto. Ty, který neustále někoho urážíš (bezdůvodně) pro jiný názor, jsi měl najednou důvod zastat se chudáka Perkmana?! Jediný důvod proč jsi tak učinil byl, že tě baví srát lidi. Až se budeš chovat pravidelně jako vzor slušnosti a zastávat se všech pronásledovaných a např. v růžových tangách budeš pochodovat v první linii Gay Pride, tak ti to budu věřit. V opačném případě jsi tady jenom demonstroval zmateného trolla, který rád dělá naschvály. To je celá podstata tvého bytí. Nehledě na to, že diskuze byla v pořádku a o něčem trochu jiném, ale nemá cenu tobě vysvětlovat...
je mi do smíchu a zároveň i do pláče jak vás tu vidím...
@Aba (19.05.2013 23:31): OT: Když se ti tu nelíbí, můžeš si své produkce psát někam jinam...
@Aba (19.05.2013 23:31): Hmm mám vážné obavy, že udělení nízkého hodnocení hře nemože demonstrovat stupiditu určitej blíže nespecifikovanej skupiny lidí.
EDIT: ani blíže specifikovanej. :-)
EDIT: ani blíže specifikovanej. :-)
@GodOfTheSick (15.05.2013 09:56): nízké hodnocení jsem udělil jen proto abych demonstroval vaši stupiditu, která byla tak do nebe volající, že jsem se tímto manifestem a protestním gestem přiklonil na stranu Perkamana. Páč to co jste vůči jeho postoji předvedli za retardaci, to vážně má obdoby jen tady. Vy si tu pak hrajete na nějaké mravokárce?
a mě nazýváte trollerem? Se podívejte co jste byli schopni vyprodukovat za hovna v rekordním čase, plný osobních útoků a nátlaků vůči osobě která si jen dovolila mít jiný názor, než zdejší intelektuální elita DH. Bravo!
Jen mi dokazujete to, že jsou zde mnohem, mnohem nižší myšlenkové proudy, hluboce pod konvicí.
a mě nazýváte trollerem? Se podívejte co jste byli schopni vyprodukovat za hovna v rekordním čase, plný osobních útoků a nátlaků vůči osobě která si jen dovolila mít jiný názor, než zdejší intelektuální elita DH. Bravo!
Jen mi dokazujete to, že jsou zde mnohem, mnohem nižší myšlenkové proudy, hluboce pod konvicí.
@Phoenix (19.05.2013 09:36): Tenhle popis pobavil: An image that totally fucks with your mind. When you see it, you will shit bricks. Což je celkem přesná definice :D. Ekvivalent v čj mě ale nenapadá. Je to prostě něco, co si "dobře pohrává s tvou myslí".
Ale když už jsme u těch významů, tak si taky dovolím jeden OT: Co znamená zkratka "tse"? Něco málo jsem sice vygooglil, ale všiml jsem si, že každej si to vykládá trochu jinak a nikdo nepíše přesnou definici. Všiml jsem si, že i někteří uživatelé DH to občas někde použijí.
Ale když už jsme u těch významů, tak si taky dovolím jeden OT: Co znamená zkratka "tse"? Něco málo jsem sice vygooglil, ale všiml jsem si, že každej si to vykládá trochu jinak a nikdo nepíše přesnou definici. Všiml jsem si, že i někteří uživatelé DH to občas někde použijí.
@Jett Rink (19.05.2013 07:23): Já bych to přeložil asi jako psychologickou manipulaci
Mohl by mi někdo prozradit, co znamená slovo mindfuck? Neexistuje pro něj český ekvivalent?
Vávrovi názory jsou dost často pseudo...i když s nimi většinou souhlasím :-P
@Eru (15.05.2013 12:42): V alternativních realitách se Vávrovi BioShock Infinite libí.
Ostatně na první BioShock, který většinu času nemá příběh a kde se jenom chodí v koridorech, sbírají věci a brutálně všechny zabíjí...tak na tenhle BioShock pěl kdysi Vávra docela chválu. Čili názorový obrat u BI beru jen jako další zviditelnění věčného trolla.
Ostatně na první BioShock, který většinu času nemá příběh a kde se jenom chodí v koridorech, sbírají věci a brutálně všechny zabíjí...tak na tenhle BioShock pěl kdysi Vávra docela chválu. Čili názorový obrat u BI beru jen jako další zviditelnění věčného trolla.