Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak si říkám, že bych to po letech letoucích s tou EE prubnul. Jsou nějaké must-have kompatibilní mody? A co NPC mody, je vůbec nějaký lepší než ty originální charaktery? Kdysi jsem zkoušel Keto, Fade a Kiara/Zaya (který mi přišel oproti všem referencím asi nejlepší, protože dialogy nebyly roztomilý, ukňouraný ani teatrální), ale na Viconii se teda nechytaly. :) Co taková Tashia? Samozřejmě je to těžce subjektivní, za optání ovšem nic nedám.
Nemám moc čas něco někde hledat,, tak se ptám tady - pokoušíme se ve dvou rozjet BG2 v multiplayeru (desktop + notebook, na obou Win7). Při importu postav vyskočí hláška Abnormal Runtime Error a to i v případě, že se vyberou postavy předgenerované.
Je to ta BG2 DVD + ToB CD (ergo ne GOG), poslední oficiální patch, mody žádné, pouze XPcap remover.

Existuje u tohoto problému nějaký ověřený postup, aby hra fungovala? Případně, postačí třeba pořídit GOG versi?
Nedávno takhle jedu busem, a přemýšlím kolik filmů na způsob SAW jsem už viděl, a jestli by šlo vymyslet něco co ještě nikde nebylo a napadlo mě že kdyby byl pár zavřený každý v oddělené místnosti, a dostali na výběr že buď nařídí smrt toho druhého a přežijou nebo budou čekat.. a když budou čekat oba tak umřou oba, a když oba nařídí smrt umřou oba.. a pic.. nainstaluju hru, kde podobně mudrluje na začátku nějaký ten.. no.. ještě nevím o koho se jednalo.. Byl to opravdu zajímavý pocit.. :D
@Jab (26.12.2013 13:16): Potřeba bylo hlavně pro noční přepady. Pro jednotlivé upíry byly ok v kombinaci s dalšími ochranami (PfMW apod.) a kouzly/schopnostmi. Navíc pokud jde družina do doupěte upírů, tak není od věci připravit si zásobu ochran.

Pokud na nízkých levelech (kde jsou ještě relativně nebezpeční) upíři přežijí trvání 2 nebo 3 ochran před negativní sférou, tak má družina jiný problém, než vysátí úrovní (např. smrt :).
Hele co já si vzpomínám, tak to kouzlo opravdu mělo velmi krátké trvání. Tj. sotva na jeden souboj. A dát si šlofíka několikrát za dungeon s upíry mi pak přijde z hlediska RP jako horší varianta.
@mazar1234 (26.12.2013 10:27): Doba trvání je dostačující. Drtivá většina těch "OP" předmětů je ve hře zbytečná, o svitcích (Undead, Magic) ani nemluvě (v tomhle ohledu byla Bioware volba "to go full retard").
@7c (26.12.2013 00:52): Ano Negative plane protection znie sice pekne, ale to kuzlo ma tak smiesne uboho kratke trvanie ze je prakticky uplne k hovnu.

Mace of Disruption je samozrejme must use (Lichovia), okrem toho je tam aj taka cervena +2 vrhacia sekera co ma to iste "kill undead with -4 saving throw", v TOB je potom este aj dalsia zbran s touto vlastnostou - Kladivo a to uz potom masakruje parta akukolvek grupu undeadov.
Ideálne je to s hlavnou postavou dualclass F/M, ktorá bojuje dvomi dlhými mečmi. Keď dostane náhrdelník od Arana a meč Adjatha z planárnej väznice, tak je imúnna proti ovládnutiu aj vycucnutiu úrovní a upírov pobíja jedna radosť. A pri každej hre si nechávam u Cromwella vylepšiť Mace of Disruption, je to parádna zbraň pre klerika.
@Jab (25.12.2013 20:37): Jj ta neskutocna otrava stale a stale domemorovavat kuzla je proste priserny opruz. Preto nahrdelnik okamzite isiel na krk Anomenovi (Fighter/Cleric) a kedze ja ako main postava som bol Sorcerer tak odpadla nutnost naklikavat stale vymazane kuzla. Proste idealna kombinacia.

Rangerom som so uz vlastne ani tie kuzla nedoklikaval a sral som na to, aj tak tych par Clerickych nizkolevelovych kuziel mi nechybalo. Mat v druzine trebars 2 magov tak ma z toho jebne asi.
@valcik (25.12.2013 18:53): Tam je problém, že než všechny tyhle protikouzla sešleš, máš už dispelem ochrany dávno odstraněné (tedy v případě Inkvizitora). Naopak u klerika/mága jsem jej také moc nepoužíval (delší sesílání, slabší účinnost) a opravdu jsem raději volil tebou zmiňovaná protikouzla (pokud jsem tedy Inkvizitora neměl v partě).
Dispell se samozřejmě hodí. Výhoda inkvizitora je v úrovni, na jaké to sesílá. Skoro žádné kouzlo tomu neodolá.

A vysávání úrovní je asi nejotravnější vlastnost potvor (únava po vyléčení a nutnost znovu se učit některá kouzla). Naštěstí je poměrně ze začátku dostupný ten náhrdelník, který mu zabraňuje. Jenže upíři ne vždy spolupracují a rádi si občas smlsnou třebas na kouzelníkovi.
Ja som Dispel Magic pouzival minimalne, pokial viem tak zaroven odcaruje aj vsetky pozitivne buff kuzla ako Protection from E, Haste atd a navyse v okruhu vsetkym cize dost zle. Na Magov je to aj tak k hovnu, lebo pouzivaju ovela vysso levelove ochrany a tak su ovela dolezitejsie kuzla ako >Breach, Pierce Shield, Spellstrike, Khelbens whip<.

Dispel magic sa oplati pouzivat na "zblbnutych" clenov party ked behaju hore-dole pod vplyvom nejakeho kuzla.

Ale "True Seeing" je IMO ovela dolezitejsie kuzlo. Okrem toho Paladin je predsa hlavne a predovsetkym Fighter, takze tych par smiesnych Clerickych kuziel nizkeho levelu je aj tak bezvyznamnych. Suhlasim s Inqusitorom jakozto najlepsou volbou pre Paladina.

Co sa tyka "Energy drain" tak samozrejme stacia zvitky alebo liecenie v chramoch za par zlatych, ale osobne mam v parte radsej vzdy nejakeho Clerica.
@Mount (25.12.2013 18:28): Tiež to nikdy nepoužívam, každé ochranné kúzlo sa dá zrušiť protikúzlom. Na ochrany pred magickými zbraňami zaberá Breach a na ochrany pred kúzlami zas Pierce Magic alebo Ruby Ray. Dispel Magic sa dá prirovnať k zatĺkaniu klincov mikroskopom, profesionál volí na každú prácičku primeraný nástroj. :P
@Sinister (25.12.2013 15:37): Dispel magic (patrne ten rozptyl magie) u inkvizitora (Keldorna) je v tezsich bojich absolutni nutnost, staci ho hodit na nekoho, kdo ma ochrany a nejde ho trefit zbranemi a v ten moment skoncil. Navic to fungovalo nejak plosne, rusilo to i negativni efekty u pobliz stojicich clenu party. Nejdulezitejsi kouzlo pri tezkych soubojich.
@Sinister (25.12.2013 15:37): To jsou podle mě zrovna jedny z nejužitečnějších kouzel. Pravdivé vidění rusi neviditelnost soupeřů a rozptyl magii rusi ochrany nepřátelských mágů a negativní kouzla na členech party.
@SilentWolf (24.12.2013 20:44): Inkvizitor byl dobrá volba, ostatně později poznáš sám, jak moc se ti budou hodit jeho posílené a rychle sesílatelné "rozptyl magii" a "pravdivé vidění" :) (a nadto budeš mít přístup k jedné z nejsilnějších zbraní ve hře).
@valcik (25.12.2013 10:51): Aha to potom hej, uz chapem ako to myslel. Hej aj niektore puzzle-eventy ako je pec, socha a podobne kde sa manipuluje sa cez Tab nezvyraznia. Ano tie miesta kde sa kurzor zmeni na tie 2 sipky do kruhu.

Tab je v podstate ako zvyraznovac lootu/kontajnerov.
@mazar1234 (25.12.2013 10:44): Myslím, že Sinister spomínal tie stĺpy, cez ktoré sa dajú pasce v prvom dungeone deaktivovať pomocou kľúčov. Má recht, v hre sú niektoré spínače, páky a kontajnery, ktoré sa nedajú zvýrazniť cez TAB a objavíš ich len pomocou kurzora.

@SilentWolf (24.12.2013 20:44): Paladin je super! Tiež som s ním odohral prvú hru. Akurát som namiesto inquisitora zvolil cavaliera, zosielanie kúziel by mi chýbalo.
Už jsem to prošel, pomalu se učím systémy hry :D je nezvyk po dnešních hrách hrát něco kde člověk tak lehce mine použitelné objekty. Líbí se mi to! :D
@SilentWolf (24.12.2013 20:44): Projit jimi nejde. Musi je jit nejak deaktivovat. Tusim, ze jsi tam po ceste nasbiral nejake hole ci nebo podobneho a ty by se mely nekam zasadit a tim vzdy urcity usek pasti deaktivovat nebo tak neco.

Jo tak jsem koukl do navodu a jsou tam potreba nejake klice k holim. Hru jsem hral uz nekolikrat, ale na tyhle veci se upomenu vzdy az pri hrani.
Já jsem asi fakt levý- už 3 zásek na začátku hry, ale tentokrát si s ním nevím rady. Pasti v místnosti s trpaslíky, nejdou deaktivovat, zkoušel jsem už taktiku krok přes past *bum* a odpočinek-odpočinek-odpočinek, zase krok *bum* ale pak je tam nějaká silnější past a jsou to úplné jatka.. zrazu žije jen jedna postava :D mě to baví, láká mě to zkoušet.. ale tady není snad ani moc co zkoušet.. co mám dělat když obejít nejdou, deaktivovat nejdou, a zabíjejí mě na jednu ránu? :D

A vůbec, hraju to na easy a první dung mi zabral už asi 4 herní dny :D že je to baví furt odpočívat, je to opravdu těžké.. asi nebyl dobrý nápad rozjíždět Inquisitora
@mazar1234 (15.11.2013 13:38): No vlastně nevím jak to chodí, vzhledem k tomu, že se znám, a v tomto stavu bych se k většině těch her už těžko vracel, popřípadě bych je nejspíš rozehrával znovu od začátku, tak aplikuji pravidlo max 1 rozehrané hry, jsem tedy tzv. monogamní ;-)
@Crash (15.11.2013 13:16): Vole :-000, tak vies ako to chodi, mas sice rozohranych 30 hier vratane niekolkych turn-based strategii ci RPG ako Bloodlines.... no ale zrazu ti pride strasna chut na Baldurs Gate a nevies sa toho zbavit.
@mazar1234 (15.11.2013 12:53): Nu, engine-based bugy by mohli mít už vychytané z jedničky, takže přinejhorším nějaký zapomenutý item či nefungující nový rozhovor.

Já BG2:EE s klidem ignoruji a doufám v IWD:EE.