Si to snad musim zahrát znova, protože "bažiny" si nepamatuju jako nějakej vopruz.
Diskuze
@Jumas (23.04.2014 23:04): Jj, na nějaké vysvětlování si musíš počkat na dvojku. Jednička nic neřekne.
@Abel (23.04.2014 22:58): Já to vím, ale ve hře to nebylo nikde vysvětleno. Geralt sám několikrát řekne, že si nic nepamatuje a ostatní postavy řeknou jen hm a baví se o něčem jiném.
@Jumas (komentář): Ztráta paměti souvisí s románovou pentalogií od Sapkowského Geralt na konci zemřel nebo se dostal do stavu blížícímu se smrti ;-)
@Všivák (15.04.2014 22:19): No, uz jsem se v nich zase pekne ztratil.
@90210 (15.04.2014 20:50): Jo, a ve třetí kapitole je těch vedlejšáků snad ještě víc..
@90210 (15.04.2014 21:15): V pohodě.
@Krahujec (15.04.2014 21:13): Diky za tip, ale na mody seru, na ty jsou tady jini experti. Takovi, kteri bez kompletni modifikace cehokoli vcetne podkladu pod credits vubec nezacnou hrat.
@90210 (15.04.2014 21:07): Pokud chceš obtížnost trochu zvýšit, tak doporučuju Full Combat Rebalance mod, pokud ho už ovšem nemáš :D
@Krahujec (15.04.2014 20:59): Ja ho nemam namaxovany vubec, nedal jsem do nej ani jeden talent a stejne vsechny kosim v pohode na nejvyssi obtiznost. Nemam ani ten mec ukovanej z meteoritu, nac tahat 3 mece...
@90210 (15.04.2014 20:50): Zvlášť pokud má člověk namaxovaný igni, tak nepřítele kosí celkem v pohodě i na nejtěžší obtížnost.
Dotahl jsem chapter 2, mam pocit, ze me to pri mym tradicnim "ekonomickym" hrani netrvalo dyl, nez 5 hernich dni a zaverecnej souboj byl necekana pohodicka na prvni pokus. Geralt zesilil a obtiznost zacina klesat na pohodovou uroven. Bavi me to, i pres to extremni a nekonecny mnozstvi sidequestu, ktery jsem jako kazdej normalni RPG magor nucen splnit uplne vsechny.
Nejvic casu jsem stravil hranim kostek s Thalerem, kterej jde obrat o nejvic penez.
Nejvic casu jsem stravil hranim kostek s Thalerem, kterej jde obrat o nejvic penez.
Já tedy toužím po tom, říci Geraltovi že je hrozivý čurák.
@Tyrael (15.04.2014 19:39): Souhlasím :-).
No ,navštívit všechna tato místa ve světě Zaklínače, je jistě snem každého fanouška.
Zvlášt pokud to bude mít správně surovou a místy nepříjemně hororovou atmosféru (barghesti v podhradí, či fleder seskakující na kořist ze střech wyzimských domů, to byla chuťovka)
Zvlášt pokud to bude mít správně surovou a místy nepříjemně hororovou atmosféru (barghesti v podhradí, či fleder seskakující na kořist ze střech wyzimských domů, to byla chuťovka)
@Jab (15.04.2014 19:07): Jo, to bylo fajn.
@Paul (15.04.2014 18:58): To je spíš taková spekulace odvozená z pohledu na mapu a logickou návaznost prostředí. Taky bych rád navštívil Dol Blathanna, které mělo být dle CD Projektu už v druhém dílu, ale asi se ho nedočkáme.
@Bodkin (15.04.2014 17:02): To s tou nevěstou ztracenou v polích? To byl jářku jeden z mála questů hry, kdy jsem si říkal, že to opravdu stojí za to.
@Krahujec (15.04.2014 18:11): Brokilon tam bude ? To někde oficiálně potvrdili?
@Paul (15.04.2014 17:43): Nemusí jít nutně o slovanské prostředí (i když přiznávám, že atraktivní a neokoukané pro mě ve hrách je), taky se těším ve třetím dílu na Skellige, Novigrad, Oxenfurt, Brokilon..., jen mi stačí trochu té inspirace lidovými pověstmi (takové ty hororovější pohádky pro dospělé :D), které samozřejmě nemají jen Slovanské národy.
@Krahujec (15.04.2014 17:24): Ok. No trojka bude mít rozsáhlý svět a několik geografických oblastí, takže se i vy slovanskoloveři dočkáte :p
@Paul (15.04.2014 17:03): Nepsal jsem, že jí chybí atmosféra, ale že postrádá tu z prvního dílu. Ano, máš pravdu , že jde o jiné prostředí a atmosféru, ale jednoduše mě tolik nedostaly, nepovažuju je za fantastické jako ty - sto lidí sto chutí :D. V čem má naopak druhý díl navrch je podle mě příběh, větší důležitost voleb a soubojový systém (byť z estetickýho hlediska působí hůř).
@Krahujec (15.04.2014 16:52): Ne, nepostrádá. Má JINOU atmosféru, protože se odehrává zcela jinde, než ve slovanské Wizimě a okolí. Ale atmosféru má fantastickou úplně stejně. Jen jiným způsobem.
edit: beaten, omfg bodkine
edit: beaten, omfg bodkine
Ah, ona proslavená Slovanská atmosféra s Polednicemi a Strigou a slovanskou vesničkou.
@Tyrael (15.04.2014 16:18): Dvojka je dobrá hra, ale právě postrádá jedinečnou atmosféru prvního dílu, která mě absolutně pohltila. Žádné jiné hře se to až v takové míře nepodařilo.
@Bodkin (15.04.2014 16:39): Tak v jedničce si to můžeš projet i za neutrála, líší se to však jen v tom, že tam na tebe na konci útočí všichni :D
Znovuhratelnost je sice fajn, ale dvojka mě tak neupoutala abych prohledal každý kout, všechno našel a zjistil. U jedničky jsem zkrátka proseděl mnohem déle.
Znovuhratelnost je sice fajn, ale dvojka mě tak neupoutala abych prohledal každý kout, všechno našel a zjistil. U jedničky jsem zkrátka proseděl mnohem déle.
30+ hodin u ne EE edice mi nepříjde jako fest krátká.
Jediné místo, kde ta krátkost byla do očí, byl uspěchaný třetí akt, který byl v EE prodloužen (byť nevím jak moc).
Navíc má dvojka 2 různé akty dva, které láká více k znovuhraní (a předvádí lautr nové prostředí), narozdíl od jedničky, kde máš na výběr debilní elfy nebo debilní rytíře nebo nic, ale prostředí je stále stejné.
Jediné místo, kde ta krátkost byla do očí, byl uspěchaný třetí akt, který byl v EE prodloužen (byť nevím jak moc).
Navíc má dvojka 2 různé akty dva, které láká více k znovuhraní (a předvádí lautr nové prostředí), narozdíl od jedničky, kde máš na výběr debilní elfy nebo debilní rytíře nebo nic, ale prostředí je stále stejné.
@Fatality (14.04.2014 15:33): Dvojka je fest krátká, jak už psal Bodkin. Chybí tam děj a questy který by člověk nalézal po okolí (respektive jich tam není tolik).
U toho příspěvku jsem se vyjádřil špatně. Chtěl jsem říct, že mi chybí to jedničkovské zpracování. kompletním českým dabingem počínaje, grafickou stránkou konče. V těchto ohldech mi dvojka přišla cizí a zamrzí, když člověk jde městem a už neslyší v češtině : "Vědmák schovejte ženské"
U toho příspěvku jsem se vyjádřil špatně. Chtěl jsem říct, že mi chybí to jedničkovské zpracování. kompletním českým dabingem počínaje, grafickou stránkou konče. V těchto ohldech mi dvojka přišla cizí a zamrzí, když člověk jde městem a už neslyší v češtině : "Vědmák schovejte ženské"
@Bodkin (14.04.2014 16:33): Tak to je dobrá zpráva :D
@Say (14.04.2014 20:54): Zatím jsem se k ní právě nedostal, ale mám ji koupenou a savy z jedničky připravené :-) Jednička mi fakt přišla občas až moc zdlouhavá, hlavně jak píše Bodkin, ta předposlední kapitola byla už krapet unavující.
@Say (14.04.2014 20:54): Zatím jsem se k ní právě nedostal, ale mám ji koupenou a savy z jedničky připravené :-) Jednička mi fakt přišla občas až moc zdlouhavá, hlavně jak píše Bodkin, ta předposlední kapitola byla už krapet unavující.
@Fatality (14.04.2014 15:33): O dost. Dvojka se usekne v tom nejlepším. Já si myslel, že si ze mě dělají srandu=(
@Fatality (14.04.2014 15:33): Jj, dvojka nemá ekvivalent neustálého navracení se do bažin a obecně má méně vaty.
@Fatality (14.04.2014 15:33): Nesrovnatelně.
@Tyrael (14.04.2014 15:30): Dvojka je kratší než jednička? (Teda mně jednička přijde docela dlouhá.)
@Všivák (13.04.2014 23:27): pravda, pravda - smutné ale je že, stejně jako ta láhev vína, i Zaklínač je záležitostí příliš krátkou (zkrátka tak dobrá hra, že dvojnásobná herní doba by vůbec nevadila)
Proč jen druhý díl není tomu prvnímu podobnější......
Proč jen druhý díl není tomu prvnímu podobnější......
@Všivák (13.04.2014 23:27): Lidi jsou holt někdy větší monstra než monstra samy. O tom tak nějak vlastně Zaklínač je. :-D
@Všivák (13.04.2014 23:27): Nu, jsi Geralt a byly to ženské, takže normálka :P
Poližit si víno na stůl k počítači a ponořit se do zaklínače. U žádný jiný hry se tak dobře nepije jako tady. Právě jsem se zastal upírů a vybil oddíl rytířů řádu plamenné růže. Co jsem to za zaklínače? Paráda.
Jak se pozná dobrá hra? To, že dvě hodinky utečou jak voda...
Po několika letech jsem si zaklínače koupil na staemu, a nelituji. Když jsem si ji před lety koupil (ve sběratelské edici), tak jsem ji dohrál do cca jedné poloviny. Na (tehdejším, tzv, herním, již značně dýchavičném) notebooku to bylo o silných nervech, zatím co nyní si hru docela užívám.
Po několika letech jsem si zaklínače koupil na staemu, a nelituji. Když jsem si ji před lety koupil (ve sběratelské edici), tak jsem ji dohrál do cca jedné poloviny. Na (tehdejším, tzv, herním, již značně dýchavičném) notebooku to bylo o silných nervech, zatím co nyní si hru docela užívám.
@Phoenix (09.04.2014 17:23): Stonekeep je casual, to je supr :)
@mazar1234 (09.04.2014 17:51): ale tak s návodem hrát...fuj! :) Maxmimálně občas kouknout , ne? Souhlasím s tím, že Wiz7 dnes můžou hrát fakt jen skalní. Ta hra si žádá svoje :)
Tak sme zase raz skoncili vo vseobecnej diskusii o niecom, vzniknutej z diskusie o konkretnej hre :-).
90210 - BTW co mas stale proti tomu Wizardry 7? Ved to je z hladiska GUI, ovladania atd uplne pohodova zrozumitelna a bezproblemova zalezitost. Problem je max. to ze ju bez navodu asi urcite nedohras to je vsetko, inac normalne hratelna hra.
90210 - BTW co mas stale proti tomu Wizardry 7? Ved to je z hladiska GUI, ovladania atd uplne pohodova zrozumitelna a bezproblemova zalezitost. Problem je max. to ze ju bez navodu asi urcite nedohras to je vsetko, inac normalne hratelna hra.
@Walome (09.04.2014 13:47): Stonekeep mi nepřijde zase takový HC, v některých věcech je až casual :-) Postavy v partě velmi samostatné, kouzlení akčně ořezané, postava má jen pár statistik. V pozadí nejsou žádná "složitá" pravidla jako THAC0 a tak.
moje 97 - 2004
@Borghal (09.04.2014 12:56): S tím Warcraftem 2 nesouhlasím, zvláště bnet edice (přidání klávesových zkratek) je imo hratelnější (a skvěle hratelná i dnes) než třetí díl a zároveň vypadá lépe, třebaže nemá tak propracovanou kampaň a obsahuje pouze dva národy, kdykoliv si ji zopakuji mnohem raději. Jinač samozřejmě nejlepší volbou je první Starcraft;). A to mě žádná nostalgie nesvazuje, anžto jsem se k Warcraftu 2 (a koneckonců i Starcraftu) dostal až dlouho po dohrání třetího dílu.
Osobně můj problém s novějšími hrami není ani tak "za mých mladých časů" (koneckonců velkou část starších her hraji poprvé až v dnešní době), ani snad blbější/tupější příběhy, nápady (tam to záleží kus od kusu a bylo tomu tak vždy), jako spíše obecně větší zaměření na casual (ne)hráče a zjednodušování herních mechanismů. RPG prvky jsou osekávány, zjednodušovány, souboje zakčňovány, obtížnost snižována (hard nyní často znamená primitivně lehké:)), FPS příliš koridorové s autohealem, z adventur jsou interaktivní filmy atd. Osobně mi to opravdu dost vadí a ačkoliv mám možnost si zahrát novější kousky, vždy volím raději ty starší.
Ale každopádně jak vždy říkám, každé období má své klenoty a top kousky, stejně jako spoustu těch (pod)průměrných, které časem zapadnou. Čili ne že bych krátkozrace vše novější zatracoval;) (a nadto dnešní nezávislou scénu mám opravdu rád).
Jinač moje nejoblíbenější období bude asi cca 95-2000.
Osobně můj problém s novějšími hrami není ani tak "za mých mladých časů" (koneckonců velkou část starších her hraji poprvé až v dnešní době), ani snad blbější/tupější příběhy, nápady (tam to záleží kus od kusu a bylo tomu tak vždy), jako spíše obecně větší zaměření na casual (ne)hráče a zjednodušování herních mechanismů. RPG prvky jsou osekávány, zjednodušovány, souboje zakčňovány, obtížnost snižována (hard nyní často znamená primitivně lehké:)), FPS příliš koridorové s autohealem, z adventur jsou interaktivní filmy atd. Osobně mi to opravdu dost vadí a ačkoliv mám možnost si zahrát novější kousky, vždy volím raději ty starší.
Ale každopádně jak vždy říkám, každé období má své klenoty a top kousky, stejně jako spoustu těch (pod)průměrných, které časem zapadnou. Čili ne že bych krátkozrace vše novější zatracoval;) (a nadto dnešní nezávislou scénu mám opravdu rád).
Jinač moje nejoblíbenější období bude asi cca 95-2000.
@Richmond (09.04.2014 09:11): Mna hned ako prve napadlo ze to je cca. rok kedy zacal zasadny nastup 3D akceleratorov co je tvoj dovod pre toto tvrdenie.
@Phoenix (09.04.2014 13:41): Neblbně, Stonekeepa by dneska nikdo nepřežil.
@90210 (09.04.2014 12:09): Beru-li čistě PC RPG z let 1990 - 1995, která jsou bez problémů hratelná i dnes (takže jsem kvůli méně vytvrdlým nepíšu Wizardry :-) atd.)
1995 - Stonekeep, Anvil of Dawn, Dungeon Master 2, Ravenloft 2. Všechny čtyři jsou dostatečně "casual" (myšleno že nejsou úplně hardcore) i z dnešního pohledu a současně mají i dnešnímu hráči co říci.
1994 - Ravenloft, ROA 2 Star Trail, Ultima VIII, Might and Magic 4 World of Xeen (Ishar 2/3 nebo první Arena už může občas někoho odradit).
1993 - Ultima Underworld 2 je IMHO hratelná i dnes, Krondor asi o fous hůře (bez ohledu na to, že je to opravdu geniální kus).
1992 - Lands of Lore zcela jednoznačně, možná Ultima Underworld a Ishar, Ultima VII (RoA je už trochu HC), EOB III
1991 - EOB 2. Neoddiskutovatelně :-) A asi i Might & Magic III
1990 - EOB
To jsem se omezil pouze na PC RPG. Spousta plošinovek, strategií nebo akcí je opět hratelná i dnes (jak už tady padlo, např. bezchybné Dark Forces). Nedávno jsem třeba hrál konečně Final Doom a neztratil naprosto nic ze svého kouzla, od té doby se FPS dělají jinak (neříkám lépe nebo hůře, ale samotný Final Doom byl jeden z posledních svého druhu, Doom 3 jej nepřekonal už proto, že byl příliš jiný). O mraku věcí na konzole nemluvě, nedávno jsem dohrál Chrono Trigger, který je bez debat naprosto geniální, IMHO nejlepší "klasické" JRPG.
1995 - Stonekeep, Anvil of Dawn, Dungeon Master 2, Ravenloft 2. Všechny čtyři jsou dostatečně "casual" (myšleno že nejsou úplně hardcore) i z dnešního pohledu a současně mají i dnešnímu hráči co říci.
1994 - Ravenloft, ROA 2 Star Trail, Ultima VIII, Might and Magic 4 World of Xeen (Ishar 2/3 nebo první Arena už může občas někoho odradit).
1993 - Ultima Underworld 2 je IMHO hratelná i dnes, Krondor asi o fous hůře (bez ohledu na to, že je to opravdu geniální kus).
1992 - Lands of Lore zcela jednoznačně, možná Ultima Underworld a Ishar, Ultima VII (RoA je už trochu HC), EOB III
1991 - EOB 2. Neoddiskutovatelně :-) A asi i Might & Magic III
1990 - EOB
To jsem se omezil pouze na PC RPG. Spousta plošinovek, strategií nebo akcí je opět hratelná i dnes (jak už tady padlo, např. bezchybné Dark Forces). Nedávno jsem třeba hrál konečně Final Doom a neztratil naprosto nic ze svého kouzla, od té doby se FPS dělají jinak (neříkám lépe nebo hůře, ale samotný Final Doom byl jeden z posledních svého druhu, Doom 3 jej nepřekonal už proto, že byl příliš jiný). O mraku věcí na konzole nemluvě, nedávno jsem dohrál Chrono Trigger, který je bez debat naprosto geniální, IMHO nejlepší "klasické" JRPG.
@Borghal (09.04.2014 12:56): Jo jo to je dost možný, to nemůžu vyloučit, že tam nostalgie nehraje roli. A určitě nemá cenu to tlačit dnešnímu hráči, který o staré hry nemá zájem, na druhou stranu, ten kdo zájem má, a chce si něco starýho vyzkoušet, tak nevidím důvod proč ho omezovat a tvrdit mu, aby hry před rokem 95 nezkoušel, dobrých kousků tam je pořád dost. Já jinak nejsem staromilec za každou cenu a s chutí si zahraji i novinky. To jsou tady ortodoxnější staříci. ;-)
@90210 (09.04.2014 12:09): Počkej a jak tohle souvisí s tím, jestli já považuju nějaký období za počátek úpadku? Vony v 96 začly najednou hromadně vycházet hry, které se dnešnimu hráči líbí?
@Crash (09.04.2014 12:31): A bude mít nějaký důvod si ty hry vůbec chtít zahrát? :P
Civilizace, Warcraft 2, Doom 2, C&C - všechno dnes překonáno následujícími díly, které jsou po všech stránkách lepší (ok, pro některé to není ani tak díl, jako celý žánr :-).
Všechny staré hry sdílejí jeden zásadní problém - jejich ovládání je absurdně těžkopádné. Okamžitá odezva UI, klávesové zkratky? Co to je, to neznáme... Zrovna výše jmenované jsou toho často dobrým příkladem. Už ani ten Fallout mě dnes po deseti dohráních nebaví zdaleka tak hodně.
Obecně si myslím, že tady jde o syndrom "za mých mladých časů"... vyrůstal jsem na disketových hrách a nemyslím si, že by tehdy bylo více lepších věcí než dnes. Akorát hrací pole bylo trochu vyrovnanější, protože se toho na hře nedalo tolik podělat jako dnes :-)
Civilizace, Warcraft 2, Doom 2, C&C - všechno dnes překonáno následujícími díly, které jsou po všech stránkách lepší (ok, pro některé to není ani tak díl, jako celý žánr :-).
Všechny staré hry sdílejí jeden zásadní problém - jejich ovládání je absurdně těžkopádné. Okamžitá odezva UI, klávesové zkratky? Co to je, to neznáme... Zrovna výše jmenované jsou toho často dobrým příkladem. Už ani ten Fallout mě dnes po deseti dohráních nebaví zdaleka tak hodně.
Obecně si myslím, že tady jde o syndrom "za mých mladých časů"... vyrůstal jsem na disketových hrách a nemyslím si, že by tehdy bylo více lepších věcí než dnes. Akorát hrací pole bylo trochu vyrovnanější, protože se toho na hře nedalo tolik podělat jako dnes :-)