Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Si to snad musim zahrát znova, protože "bažiny" si nepamatuju jako nějakej vopruz.
@Abel (23.04.2014 22:58): Já to vím, ale ve hře to nebylo nikde vysvětleno. Geralt sám několikrát řekne, že si nic nepamatuje a ostatní postavy řeknou jen hm a baví se o něčem jiném.
@Jumas (komentář): Ztráta paměti souvisí s románovou pentalogií od Sapkowského Geralt na konci zemřel nebo se dostal do stavu blížícímu se smrti ;-)
@Krahujec (15.04.2014 20:59): Ja ho nemam namaxovany vubec, nedal jsem do nej ani jeden talent a stejne vsechny kosim v pohode na nejvyssi obtiznost. Nemam ani ten mec ukovanej z meteoritu, nac tahat 3 mece...
Dotahl jsem chapter 2, mam pocit, ze me to pri mym tradicnim "ekonomickym" hrani netrvalo dyl, nez 5 hernich dni a zaverecnej souboj byl necekana pohodicka na prvni pokus. Geralt zesilil a obtiznost zacina klesat na pohodovou uroven. Bavi me to, i pres to extremni a nekonecny mnozstvi sidequestu, ktery jsem jako kazdej normalni RPG magor nucen splnit uplne vsechny.

Nejvic casu jsem stravil hranim kostek s Thalerem, kterej jde obrat o nejvic penez.
No ,navštívit všechna tato místa ve světě Zaklínače, je jistě snem každého fanouška.
Zvlášt pokud to bude mít správně surovou a místy nepříjemně hororovou atmosféru (barghesti v podhradí, či fleder seskakující na kořist ze střech wyzimských domů, to byla chuťovka)
@Paul (15.04.2014 18:58): To je spíš taková spekulace odvozená z pohledu na mapu a logickou návaznost prostředí. Taky bych rád navštívil Dol Blathanna, které mělo být dle CD Projektu už v druhém dílu, ale asi se ho nedočkáme.

@Paul (15.04.2014 17:43): Nemusí jít nutně o slovanské prostředí (i když přiznávám, že atraktivní a neokoukané pro mě ve hrách je), taky se těším ve třetím dílu na Skellige, Novigrad, Oxenfurt, Brokilon..., jen mi stačí trochu té inspirace lidovými pověstmi (takové ty hororovější pohádky pro dospělé :D), které samozřejmě nemají jen Slovanské národy.
@Paul (15.04.2014 17:03): Nepsal jsem, že jí chybí atmosféra, ale že postrádá tu z prvního dílu. Ano, máš pravdu , že jde o jiné prostředí a atmosféru, ale jednoduše mě tolik nedostaly, nepovažuju je za fantastické jako ty - sto lidí sto chutí :D. V čem má naopak druhý díl navrch je podle mě příběh, větší důležitost voleb a soubojový systém (byť z estetickýho hlediska působí hůř).
Ah, ona proslavená Slovanská atmosféra s Polednicemi a Strigou a slovanskou vesničkou.
@Bodkin (15.04.2014 16:39): Tak v jedničce si to můžeš projet i za neutrála, líší se to však jen v tom, že tam na tebe na konci útočí všichni :D

Znovuhratelnost je sice fajn, ale dvojka mě tak neupoutala abych prohledal každý kout, všechno našel a zjistil. U jedničky jsem zkrátka proseděl mnohem déle.
30+ hodin u ne EE edice mi nepříjde jako fest krátká.

Jediné místo, kde ta krátkost byla do očí, byl uspěchaný třetí akt, který byl v EE prodloužen (byť nevím jak moc).

Navíc má dvojka 2 různé akty dva, které láká více k znovuhraní (a předvádí lautr nové prostředí), narozdíl od jedničky, kde máš na výběr debilní elfy nebo debilní rytíře nebo nic, ale prostředí je stále stejné.
@Fatality (14.04.2014 15:33): Dvojka je fest krátká, jak už psal Bodkin. Chybí tam děj a questy který by člověk nalézal po okolí (respektive jich tam není tolik).

U toho příspěvku jsem se vyjádřil špatně. Chtěl jsem říct, že mi chybí to jedničkovské zpracování. kompletním českým dabingem počínaje, grafickou stránkou konče. V těchto ohldech mi dvojka přišla cizí a zamrzí, když člověk jde městem a už neslyší v češtině : "Vědmák schovejte ženské"
@Všivák (13.04.2014 23:27): pravda, pravda - smutné ale je že, stejně jako ta láhev vína, i Zaklínač je záležitostí příliš krátkou (zkrátka tak dobrá hra, že dvojnásobná herní doba by vůbec nevadila)
Proč jen druhý díl není tomu prvnímu podobnější......
Poližit si víno na stůl k počítači a ponořit se do zaklínače. U žádný jiný hry se tak dobře nepije jako tady. Právě jsem se zastal upírů a vybil oddíl rytířů řádu plamenné růže. Co jsem to za zaklínače? Paráda.
Jak se pozná dobrá hra? To, že dvě hodinky utečou jak voda...
Po několika letech jsem si zaklínače koupil na staemu, a nelituji. Když jsem si ji před lety koupil (ve sběratelské edici), tak jsem ji dohrál do cca jedné poloviny. Na (tehdejším, tzv, herním, již značně dýchavičném) notebooku to bylo o silných nervech, zatím co nyní si hru docela užívám.
Tak sme zase raz skoncili vo vseobecnej diskusii o niecom, vzniknutej z diskusie o konkretnej hre :-).

90210 - BTW co mas stale proti tomu Wizardry 7? Ved to je z hladiska GUI, ovladania atd uplne pohodova zrozumitelna a bezproblemova zalezitost. Problem je max. to ze ju bez navodu asi urcite nedohras to je vsetko, inac normalne hratelna hra.
@Walome (09.04.2014 13:47): Stonekeep mi nepřijde zase takový HC, v některých věcech je až casual :-) Postavy v partě velmi samostatné, kouzlení akčně ořezané, postava má jen pár statistik. V pozadí nejsou žádná "složitá" pravidla jako THAC0 a tak.
@Borghal (09.04.2014 12:56): S tím Warcraftem 2 nesouhlasím, zvláště bnet edice (přidání klávesových zkratek) je imo hratelnější (a skvěle hratelná i dnes) než třetí díl a zároveň vypadá lépe, třebaže nemá tak propracovanou kampaň a obsahuje pouze dva národy, kdykoliv si ji zopakuji mnohem raději. Jinač samozřejmě nejlepší volbou je první Starcraft;). A to mě žádná nostalgie nesvazuje, anžto jsem se k Warcraftu 2 (a koneckonců i Starcraftu) dostal až dlouho po dohrání třetího dílu.

Osobně můj problém s novějšími hrami není ani tak "za mých mladých časů" (koneckonců velkou část starších her hraji poprvé až v dnešní době), ani snad blbější/tupější příběhy, nápady (tam to záleží kus od kusu a bylo tomu tak vždy), jako spíše obecně větší zaměření na casual (ne)hráče a zjednodušování herních mechanismů. RPG prvky jsou osekávány, zjednodušovány, souboje zakčňovány, obtížnost snižována (hard nyní často znamená primitivně lehké:)), FPS příliš koridorové s autohealem, z adventur jsou interaktivní filmy atd. Osobně mi to opravdu dost vadí a ačkoliv mám možnost si zahrát novější kousky, vždy volím raději ty starší.

Ale každopádně jak vždy říkám, každé období má své klenoty a top kousky, stejně jako spoustu těch (pod)průměrných, které časem zapadnou. Čili ne že bych krátkozrace vše novější zatracoval;) (a nadto dnešní nezávislou scénu mám opravdu rád).

Jinač moje nejoblíbenější období bude asi cca 95-2000.
@90210 (09.04.2014 12:09): Beru-li čistě PC RPG z let 1990 - 1995, která jsou bez problémů hratelná i dnes (takže jsem kvůli méně vytvrdlým nepíšu Wizardry :-) atd.)

1995 - Stonekeep, Anvil of Dawn, Dungeon Master 2, Ravenloft 2. Všechny čtyři jsou dostatečně "casual" (myšleno že nejsou úplně hardcore) i z dnešního pohledu a současně mají i dnešnímu hráči co říci.
1994 - Ravenloft, ROA 2 Star Trail, Ultima VIII, Might and Magic 4 World of Xeen (Ishar 2/3 nebo první Arena už může občas někoho odradit).
1993 - Ultima Underworld 2 je IMHO hratelná i dnes, Krondor asi o fous hůře (bez ohledu na to, že je to opravdu geniální kus).
1992 - Lands of Lore zcela jednoznačně, možná Ultima Underworld a Ishar, Ultima VII (RoA je už trochu HC), EOB III
1991 - EOB 2. Neoddiskutovatelně :-) A asi i Might & Magic III
1990 - EOB

To jsem se omezil pouze na PC RPG. Spousta plošinovek, strategií nebo akcí je opět hratelná i dnes (jak už tady padlo, např. bezchybné Dark Forces). Nedávno jsem třeba hrál konečně Final Doom a neztratil naprosto nic ze svého kouzla, od té doby se FPS dělají jinak (neříkám lépe nebo hůře, ale samotný Final Doom byl jeden z posledních svého druhu, Doom 3 jej nepřekonal už proto, že byl příliš jiný). O mraku věcí na konzole nemluvě, nedávno jsem dohrál Chrono Trigger, který je bez debat naprosto geniální, IMHO nejlepší "klasické" JRPG.
@Borghal (09.04.2014 12:56): Jo jo to je dost možný, to nemůžu vyloučit, že tam nostalgie nehraje roli. A určitě nemá cenu to tlačit dnešnímu hráči, který o staré hry nemá zájem, na druhou stranu, ten kdo zájem má, a chce si něco starýho vyzkoušet, tak nevidím důvod proč ho omezovat a tvrdit mu, aby hry před rokem 95 nezkoušel, dobrých kousků tam je pořád dost. Já jinak nejsem staromilec za každou cenu a s chutí si zahraji i novinky. To jsou tady ortodoxnější staříci. ;-)
@90210 (09.04.2014 12:09): Počkej a jak tohle souvisí s tím, jestli já považuju nějaký období za počátek úpadku? Vony v 96 začly najednou hromadně vycházet hry, které se dnešnimu hráči líbí?
@Crash (09.04.2014 12:31): A bude mít nějaký důvod si ty hry vůbec chtít zahrát? :P
Civilizace, Warcraft 2, Doom 2, C&C - všechno dnes překonáno následujícími díly, které jsou po všech stránkách lepší (ok, pro některé to není ani tak díl, jako celý žánr :-).

Všechny staré hry sdílejí jeden zásadní problém - jejich ovládání je absurdně těžkopádné. Okamžitá odezva UI, klávesové zkratky? Co to je, to neznáme... Zrovna výše jmenované jsou toho často dobrým příkladem. Už ani ten Fallout mě dnes po deseti dohráních nebaví zdaleka tak hodně.

Obecně si myslím, že tady jde o syndrom "za mých mladých časů"... vyrůstal jsem na disketových hrách a nemyslím si, že by tehdy bylo více lepších věcí než dnes. Akorát hrací pole bylo trochu vyrovnanější, protože se toho na hře nedalo tolik podělat jako dnes :-)