Diskuze
@Joe321 (20.04.2015 20:56): To já taky. Alan Wake je do ted moje srdcovka a jedna z mých top her. Ten prototyp vypadal navíc hodně slušně. Boss fight s medvědem by byl solidní. Právě po dokoukání toho proma jsem byl neskutečně nasranej že nic takovýho nevyšlo.
@campbell (20.04.2015 19:44): Byl bych absolutně spokojený, kdyby udělali pokračování ve stejném enginu. Je mi to jedno. Hlavně příběh a atmosféra. Snad se zadaří...
@Sinister (24.02.2015 23:24): V tomhle směru je úžasné American Nightmare, protože má mnohem větší diverzitu nepřátel.
@Všivák (24.02.2015 23:10): Mně nejde o obtížnost, na normal se to zatím bez výraznějších problémů dá. Jde mi spíš o to, že akční systém je vcelku tragický. Raději bych, aby hra sázela na hororové prvky nežli na tyto trapnosti :/
...ačkoli adrenalin v tom je, to je pravda. Zábava ale moc ne.
...ačkoli adrenalin v tom je, to je pravda. Zábava ale moc ne.
@Sinister (24.02.2015 19:50): Je to jenom o cviku. Vychytání správné taktiky. Nešetři světlicema, granátama, ničím. Neboj se přitom utíkat, otáčet. Je to boj o přežití. Adrenalin k tomu patří. Pauza na konci epizody je o to větší odměna. Čas na vstřebání všeho.
@koudy_cz (24.02.2015 16:04): Spíš přemýšlím, že tam loupnu easy obtížnost a budu se těšit z jiných věcí, které Alan Wake umí! :)
@LIUWIL (24.02.2015 16:48): Těším se, cos napsal zní zajímavě! :)
@LIUWIL (24.02.2015 16:48): Těším se, cos napsal zní zajímavě! :)
@koudy_cz (24.02.2015 16:04): Předpokládal bych, že hraješ na tu nejtěžší, event. na těžkou obtížnost, že? Zkus si klidně dát tu druhou - zapotíš se i tak, ale stejně jako já to pak pokoříš. ;-)
Když to nejde, dejte lehčí obtížnost :) Lover's Peak je kousek.
Během hry vás budou stíhat monster trucky, traktory, náklaďáky a budou vás honit obrovští parchanti s motorovkou. Hold, je to akčňárna a k nejlehčím nepatří.
Během hry vás budou stíhat monster trucky, traktory, náklaďáky a budou vás honit obrovští parchanti s motorovkou. Hold, je to akčňárna a k nejlehčím nepatří.
@Sinister (24.02.2015 11:11): hej tak přesně kvůli tomu jsem se v té části na to vys*al a už to od té doby nepustil, furt dokola jsem chcipal, utéct nešlo nikam, tak mne to přestalo bavit a vypnul jsem to, ale tak třeba budeš trpelivejsi.
To se bohužel nezmění.. v DLC American Nightmare je nový typ nepřátel. A jsou super.
@LIUWIL (24.02.2015 04:44): Twilight Zone ani Twin Peaks mě nikdy nechytlo :/ Snad o nic nepřijdu.
...každopádně teď jdu na Milenecký vrch a už mě nepřátelé naprosto obtěžují. To je snad nejnudnější sebranka ever! Zlepší se to? Klasický triangl - rychlej, velkej, na dálku mě opravdu, ale OPRAVDU vysírá v takové hře. Navíc jsou pořád dokola stejní :(
...každopádně teď jdu na Milenecký vrch a už mě nepřátelé naprosto obtěžují. To je snad nejnudnější sebranka ever! Zlepší se to? Klasický triangl - rychlej, velkej, na dálku mě opravdu, ale OPRAVDU vysírá v takové hře. Navíc jsou pořád dokola stejní :(
@Sinister (24.02.2015 00:01):
Chata je ze všeho nejvíce reference na jinou známou chatu, zrovna tak jako jméno její původní obyvatelky, která ti k ní předala klíč.
Ze všeho nejvíce jsou zde reference na Twin Peaks, Twilight Zone a různou literaturu (King - ten byl vyloženě brán jako inspirace-, Lovecraft atp.). Reference na filmy jsou zde hlavně v podobě drobných vsuvek či komentářů.
Chata je ze všeho nejvíce reference na jinou známou chatu, zrovna tak jako jméno její původní obyvatelky, která ti k ní předala klíč.
Ze všeho nejvíce jsou zde reference na Twin Peaks, Twilight Zone a různou literaturu (King - ten byl vyloženě brán jako inspirace-, Lovecraft atp.). Reference na filmy jsou zde hlavně v podobě drobných vsuvek či komentářů.
Konečně jsem se do toho pustil a první dojmy jsou fantastické! Trochu mě mrzí, že si to nerozumí s přítelkyniným laptopem, takže hraju jen na střední detaily, ale město je už teď naprosto k pomilování!
Po čtvrt hodině hraní už jsem narazil na nejméně dva jasné odkazy - chata z noční můry je samozřejmě Duch Lesa (Evil Dead), samotný Alan Wake a jeho příběh je potom skoro určitě málo známé ale naprosto geniální Šílenství, mám pravdu? Něco jsem propásl?
Největší noční můrou pro mě nicméně pravděpodobně zůstane Alanovo sako s kapucou. To je zločin! Sundá si to?
Po čtvrt hodině hraní už jsem narazil na nejméně dva jasné odkazy - chata z noční můry je samozřejmě Duch Lesa (Evil Dead), samotný Alan Wake a jeho příběh je potom skoro určitě málo známé ale naprosto geniální Šílenství, mám pravdu? Něco jsem propásl?
Největší noční můrou pro mě nicméně pravděpodobně zůstane Alanovo sako s kapucou. To je zločin! Sundá si to?
@Všivák (31.01.2015 17:21): Nekritizuji hodnocení, jen diskutuji o hororových prvcích :)
@LIUWIL (31.01.2015 16:50): Taky kvůli tomu hře nesrážím body.
@LIUWIL (31.01.2015 16:50): moje chyba, hodnotil jsem to jako něco, co to není, respektive jsem to zminoval, v hodnocení se to ale neprojevilo, protože výsledek je povedený. Asi by mě to ale tak nepřekvapilo, kdybych si hned přečetl, o jaký žánr jde. :D
@Všivák (31.01.2015 15:51): Ano, hororové prvky tam jsou bezpochyby, ale hra sama o sobě na nich není stavěná takovým způsobem, jako třeba již zmíněný Silent Hill.
@LIUWIL (31.01.2015 15:07): Hra je temná. Nepřátelé jsou psycháči z hákama a sekerama. Horrorový prvky tam rozhodně jsou..
@LIUWIL (31.01.2015 15:07): tím jsi nás oba dostal :-D vypadá to zajímavě, dík :-) tak zevrubně jsem to nestudoval. Mrknu se.
@Wild One (31.01.2015 11:02): @Všivák (31.01.2015 11:05):
Když se podíváš na obal hry, je tam jasně napsáno "A psychological Action Thriller." O horroru tam není ani slovo :P
Co se příběhu týče, hra do puntíku následuje monomýtus. Je to i názorně vysvětleno v tomto vývojáři vytvořeném blogu, konkrétně tady. Jakékoli klišé je naprosto a zcela záměrné.
Zkrátka a dobře, pointou je, že Alan je ve městě uvězněný Temnotou a své osvobození musí zkonstruovat a napsat jako příběh. Temnota však příběh sama mění a tak monomýtus se jeví jako velmi dobrý model, protože všechny nástrahy bere jakou nedílnou součást cesty. Alan první díl pojal jako episodickou sérii, zatímco druhý jako episodu Night Springs (proto je American Nightmare více akční a ujeté)
Monomýtus doporučuji aspoň hrubě nastudovat pro lepší pochopení příběhu. Docela se tím osvětlí některé na první pohled méně smysluplné momenty hry.
Když se podíváš na obal hry, je tam jasně napsáno "A psychological Action Thriller." O horroru tam není ani slovo :P
Co se příběhu týče, hra do puntíku následuje monomýtus. Je to i názorně vysvětleno v tomto vývojáři vytvořeném blogu, konkrétně tady. Jakékoli klišé je naprosto a zcela záměrné.
Zkrátka a dobře, pointou je, že Alan je ve městě uvězněný Temnotou a své osvobození musí zkonstruovat a napsat jako příběh. Temnota však příběh sama mění a tak monomýtus se jeví jako velmi dobrý model, protože všechny nástrahy bere jakou nedílnou součást cesty. Alan první díl pojal jako episodickou sérii, zatímco druhý jako episodu Night Springs (proto je American Nightmare více akční a ujeté)
Monomýtus doporučuji aspoň hrubě nastudovat pro lepší pochopení příběhu. Docela se tím osvětlí některé na první pohled méně smysluplné momenty hry.
@CJ (31.01.2015 13:15): Jo, tak to jsem hrál.. Na American Nightmare se teď chystám..
@Všivák (31.01.2015 13:13): Zrejme áno (The Signal a The Writer). Pretože práve Writer ten príbeh (aspoň čo sa týka základnej hry) trocha uzatvára (a potom to pokračuje v American Nightmare.).
@CJ (31.01.2015 12:42): Myslíš 7 a 8 epizodu? Hrál..
@Všivák (komentář): Hral si aj DLC?
@Wild One (31.01.2015 11:02): Klišé to je. Ale o béčku jsem nic neřikal. Mam celkem rád takovéhle příběhy. Akorát mě to už prostě ničím nepřekvapilo..
@Všivák (komentář): Chápu, co myslíš tím klišé. Mě to přišlo trochu béčkové. Ale to je tady asi účel, znalci Stephena Kinga tomu asi rozumějí lépe. A označit hru za béčko a klišé asi není úplně fér, je to prostě určitá stylizace a forma vyprávění. Víc než horor mi to přišlo jako hororověji laděné vyprávění o boji dobra a zla. V tom smyslu to bylo docela poetické (hlavně díky The Poet and the Muse, nádhera). Psal jsem v komentáři, že bych od opravdového hororu čekal něco ujetějšího, syrovějšího a a nepředvídatelnějšího, ale to říkám hlavně pod vlivem Silent Hillu. To japonci dovedou dokonale, ale takovou tu "anime citovost" bych si tady nedokázal představit. Ale možná jsi to myslel jinak.
@koudy_cz (19.01.2015 12:52): Oni ty boje hlavně bývají nekonečně dlouhé, takže i ten nedostatek munice v tom mumraji může opravdu hrozit.
@Všivák (12.01.2015 14:17): Já to asi napsal blbě, ne že by bylo málo munice nebo baterek atd. ale jak píše všivák, že prostě než člověk přijde na to, jak to má dělat správně, aby se dostal dál, tak to chvíli trvá, no některým asi déle, jako třeba mně. A já na to už neměl nervy, tak jsem to nezapnul od té doby.
Tak to rockový pódium jsem dal na první pokus, ale už mi opravdu teklo do bot. Všude kolem mě. Světlůice ani žádný granát už jsem neměl.
@Všivák (12.01.2015 13:56): Hral som to aj na Xboxe a aj na počítači (+ na Xboxe to mám rozohraté ešte aj na tej Nightmare obtiažnosti, čo mi pripomína, že by som to už mohol dohrať) a s obtiažnosťou som problém nemal. Ak si správne pamätám, tak jediný problém som mal, keď som to hral prvýkrát, bolo to niekde na začiatku hry a vtedy sa mi stalo, že mi došli všetky náboje, takže jediné, čo som mohol spraviť, bolo bežať ku svetlu. Ale ani tam som nezomrel viacej ako 4x. A napríklad taká pasáž na pódiu sa mi veľmi ťažká nezdala (tá patrí k mojim najobľúbenejším momentom v hre).
@KRoman47 (12.01.2015 14:11): Na gamepadu jsem to taky zkusil. To otáčení kamerou mi přišlo trochu zdlouhavější.
@Fatality (12.01.2015 14:31): Tak hlavně si nejdřív zkusím zjistit podle komentů nebo diskuzního fóra, jak je hra těžká. Potom to risknu. Od začátku znovu na lehčí hraju jedině, když mě pořád snímají už na začátku. Jako třeba v Gears of War. :)
Právě proto mě tu zmátlo, že spousta lidí říká, jak je to strašně jednuchý a naopak je tu pár lidí, kteří obtížnost nezkousli natolik, aby hru dohráli.
Právě proto mě tu zmátlo, že spousta lidí říká, jak je to strašně jednuchý a naopak je tu pár lidí, kteří obtížnost nezkousli natolik, aby hru dohráli.
@Všivák (12.01.2015 14:17): A jen tak mimochodem, u některých her obtížnost v průběhu nelze změnit, jak to potom řešíš (třeba ve třetině hry)? Novou hrou?
@Fatality (12.01.2015 14:10): Na počítači. Rozjel bych to na hard a pak bych zjišťoval, jestli zvládám.
Tak jako zvládám. Jenom jsem si už nějak odvykl nato, že někde můžu umřít třeba 3x, než najdu správnou taktiku..
Tak jako zvládám. Jenom jsem si už nějak odvykl nato, že někde můžu umřít třeba 3x, než najdu správnou taktiku..
@Všivák (12.01.2015 13:56): Bez problémů na PC s gamepadem, takže to tak těžké být nemohlo, když podle místních je gamepadem proti myši zcela bezradný.
@Všivák (12.01.2015 13:51): A ty to hraješ na konzoli nebo na PC? Však sám jsi psal, že ti to nepřijde jednoduché na medium a ještě bys šel do hard? :)
Jinak souhlasím s Tulareanusem, AW vidím jako promarněný potenciál.
Jinak souhlasím s Tulareanusem, AW vidím jako promarněný potenciál.
@Maximus (12.01.2015 13:54): No však to je to, že AW ako hra maximálne zlyháva, lebo tá herná zložka je nielen primitívna (to nemusí byť vždy na škodu, ak je rýdza hrateľnosť), ale aj absolútne nezáživná.
@Všivák (12.01.2015 13:56): PC, cakal som na to ako na zjavenie a potom ma to celkom sklamalo :)
Přiznejte se. Kdo z Vás to hrál na počítači a kdo na konzoli?
Najvacsi problem Alana boli u mna akcne pasaze, tie casto sa opakujuce boje uz boli ukrutna nuda. Inak to ma labuznicku atmosferu a zaujimavy dej.
@Tulareanus (12.01.2015 13:47): Kdyby šlo hard zapnout na první dohrání, tak bych do toho taky šel.
@Fatality (12.01.2015 13:16): Ono asi záleží, aká generácia hráčov to hrá. :) Hral som to na hard, či čo to bolo a tiež som to prechádzal pomerne bez problémov a nikdy som netrpel nedostatkom, keĎže sa to stále všade válalo, či už baterky alebo náboje + nepriateľov boli len tri druhy, takže to bolo dosť aj predvídateľné, ako proti nim hrať.
Mně to teda těžké nepřišlo snad nikde, pořád jsem měl maximum baterií i nábojů.
@Všivák (12.01.2015 10:02): Pokud to jen trochu jde, vyplatí se opravdu před nimi zdrhnout k nejbližšímu světlu, akorát že při Alanově fyzičce to zas tak často nejde.
@LIUWIL (12.01.2015 09:59): Souhlasím. A přestože se mi hra opravdu líbila, znovu bych si ji z tohoto důvodu už nejspíš zahrát nechtěl.
@LIUWIL (12.01.2015 09:59): Souhlasím. A přestože se mi hra opravdu líbila, znovu bych si ji z tohoto důvodu už nejspíš zahrát nechtěl.
Jsem ve třetí epizodě a zatím nejvíckrát jsem chcípnul (4x) v tý pasáži. Jak se rozsvěcují na chvíly světla. Vlezu do chatrče, vezmu brokárnu a v tu ránu jsou všude kolem. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem po kládě vylezl na střechu..
Alan měl opravdu jen některé vyloženě frustrující pasáže. Pro mě asi nehorší byla ta pasáž u elektrárny, kde na mě pochodovali dva valibuci s motorovkou a pak ještě ta část u helikoptéry, kde člověk musel stíhat zabíjet sráče na zemi a ještě plašit vrány.
@Coldplaz (11.01.2015 21:28): já mám dojem, že jsem se zasekl taky při výstupu na tu horu, prostě nějak mi tam docházely náboje a světlo jsem nestíhal a zdrhnout nešlo ani na pár metrů abych si držel odstup a furt jsem chcipal, tak jsem to už asi půl roku nehrál od toho místa
Tiež to podľa mňa nebolo moc ťažké, jediné problémová časti pre mňa boli už spomenutý Lovers Peak a Rockový Koncert