@Tulareanus (03.06.2020 22:15): Môže byť. To video som ešte nevidel. Len čo si pamätám z vlastného hrania.
Diskuze
@Bragi (03.06.2020 22:06): Však v tom videu, ktoré sharoval, to je. :)
@Isair (02.06.2020 23:24): Existuje teória, že za osud Centeol je zodpovedný Jon Irenicus. Na nete sa to dá dohľadať.
@Isair (02.06.2020 23:24): Skvělý! To si musím někdy sám vyzkoušet. :-D
@John Mirra (03.06.2020 21:19): Mě taky ne:), zajímalo by mě, jestli je něco podobného i v BG 2 (na YT jsem žádná videa nenašel) nebo třebas v Icewindech/Planescape :). Každopádně to za týden-dva (až dohraji jedničku) vyzkouším.
@Isair (02.06.2020 23:24): Jaktože mě tohle nikdy nenapadlo? :)
Docela zajímavé zjištění, o tomhle jsem za ta léta hraní neměl ani potuchy. Hlavně rozhovor s Centeol za to stojí :).
Koukam ze Lariani do ty trojky jdou dost naplno :) Best rpg ever made !!
https://www.youtube.com/watch?v=maijYOOO-pE
https://www.youtube.com/watch?v=maijYOOO-pE
@Tarhiel (24.11.2019 01:57): Klasickou. Je pravda, že tam mám nějaké ty mody typu Unfinished business atd., ale to taky hraju už poněkolikáté a nikdy se mi nic takového nestalo. A zrovna až v této části ke konci.
@John Mirra (23.11.2019 23:49): Hm... a to máš klasickú verziu alebo EE?
Tak se mi podařilo narazit na docela zajímavý bug, jsem téměř na konci v Baldurs Gate (před finální návštěnou Candlekeep) a vždycky se mi tam v určitém bodě stane to, že nemůžu dokončit úkoly, resp. že ty skripty prostě přestanou fungovat.
Např. u úkolu s holčičkama a strašidlem - když zabiju mága, druidka na to nijak nereaguje. To samé když zabiju druidku, mág mi na to nic neřekne.
U úkolu s otravou (Marek a Lathander) se ve finální části Marek prostě v té hospodě neobjeví.
Když podrazím mága, který po mně chtěl ukrást nymfu od jeho kolegy, tak mi na to taky nijak nereaguje...
Když načtu určitý starší save, ve kterém jsem neudělal některé úkoly, tak to pak jde v pořádku. Ale než dodělám všechny úkoly, vždycky se mi to takhle pokazí a nemůžu přijít na to, čím to je...
Asi se teda vykašlu na vedlejšáky a půjdu po hlavní dějové lince, stejně už z toho žádný extra předmět / zkušenosti nekoukají, už jsem na 8. - 9. levelu... ale chtěl jsem to mít prostě všechno hotové :(
Nikdy se mi nic podobného nestalo, a to to hraju už minimálně po patnácté.
Např. u úkolu s holčičkama a strašidlem - když zabiju mága, druidka na to nijak nereaguje. To samé když zabiju druidku, mág mi na to nic neřekne.
U úkolu s otravou (Marek a Lathander) se ve finální části Marek prostě v té hospodě neobjeví.
Když podrazím mága, který po mně chtěl ukrást nymfu od jeho kolegy, tak mi na to taky nijak nereaguje...
Když načtu určitý starší save, ve kterém jsem neudělal některé úkoly, tak to pak jde v pořádku. Ale než dodělám všechny úkoly, vždycky se mi to takhle pokazí a nemůžu přijít na to, čím to je...
Asi se teda vykašlu na vedlejšáky a půjdu po hlavní dějové lince, stejně už z toho žádný extra předmět / zkušenosti nekoukají, už jsem na 8. - 9. levelu... ale chtěl jsem to mít prostě všechno hotové :(
Nikdy se mi nic podobného nestalo, a to to hraju už minimálně po patnácté.
Díky moc za tipy, asi to vyřeším tou editací savů... popř. CLUA kódem.
bud predls mod, nebo můžeš zkusit cheat: CLUAConsole:CreateCreature("xxx") -- Summons a creature or NPC, where "xxx" is the name of any creature in the game.
Ovšem jeho kód si musis zjistit sám.
@John Mirra (23.06.2019 13:41):
Ale musel by sis pak pohnout, podle všeho má timer: odkaz
Ovšem jeho kód si musis zjistit sám.
@John Mirra (23.06.2019 13:41):
Ale musel by sis pak pohnout, podle všeho má timer: odkaz
@John Mirra (23.06.2019 13:41): Stáhni si Gatekeeper a uprav si postavy v něm.
@John Mirra (23.06.2019 13:41): Tohle jen pres mod, ale ja jsem Yeslicka nabiral standardne skoro v kazde hre misto Branwen, ktera po propusteni odejde pryc, takze bych ji neutopil v dole a Yeslick se jeste dolevelovat, neni az takovej problem, ze nema maximalni pocet HP.
Spis bych doporucil hrat to fer a jit ten Cloakwood treba o neco driv a neprochazet standardne uplne vsechny lokace, nechat si treba jeste nektery ty severni jako Peldvale, Larswood, tu lokaci s angkhegy, most a nejsevernejsi lokaci s tim domeckem a hromadou undeadu, tzn. postupovat nejak logicky ze stredu mapy na jih, pak zase do stredu a nakonec na sever. Yeslick pak nemusi mit uplne nejvyzsi level.
Spis bych doporucil hrat to fer a jit ten Cloakwood treba o neco driv a neprochazet standardne uplne vsechny lokace, nechat si treba jeste nektery ty severni jako Peldvale, Larswood, tu lokaci s angkhegy, most a nejsevernejsi lokaci s tim domeckem a hromadou undeadu, tzn. postupovat nejak logicky ze stredu mapy na jih, pak zase do stredu a nakonec na sever. Yeslick pak nemusi mit uplne nejvyzsi level.
@John Mirra (23.06.2019 13:41): Jojo. Nejakej ten pack na G3. Tweaks anthalogy nebo fixpack. Spíše to první. Koukni tam na readme.
Nevíte jak se dá obejít ten pitomý autolevel u NPC? Chtěl bych např. Yeslicka, ale k němu se člověk dostane až docela pozdě a v té době má úplně na nic hitpointy atd. :(
Zkoušel jsem se nacheatovat k němu a nabrat ho, ale pak mi to myslím vždycky házelo chybu při loadingu. Nedalo se to nějak odstranit nějakým modem? (Jedu to bez Easy/TUTU, jen s unfinished business)
DíQ
Zkoušel jsem se nacheatovat k němu a nabrat ho, ale pak mi to myslím vždycky házelo chybu při loadingu. Nedalo se to nějak odstranit nějakým modem? (Jedu to bez Easy/TUTU, jen s unfinished business)
DíQ
@Eru (25.01.2019 13:09): Aha. Občas se mi stýská po phpbb fórech. :)
@Jab (25.01.2019 13:04): Se zeptej dvojice Eru / MickTheMage
Kam vlastně zmizla ta debata, která byla reakcí na odkaz níže?
Dvacet let od Baldur's Gate. Autoři vzpomínají.
https://www.eurogamer.net/articles/2018- ... volutionised-the-rpg
https://www.eurogamer.net/articles/2018- ... volutionised-the-rpg
Jo já taky začal dvojkou. Začátek je jak z psychologického cyberpunk hororu:D
@Tulareanus (19.08.2018 14:04): Já hrál dvojku dokonce ještě před jedničkou, takže jsem byl trojnásob zmatenej :D
Ono je to hlavně docela psycho, když jsem to hrál poprvé, tak to na mě po tom drsném intru docela zapůsobilo... přecejen... ti psychicky a fyzicky mučení lidé (?) v kádích... a když vás tam jeden de facto prosí, abyste ho zabili :) "Death! Master! YES! Please!"Brrr...
@90210 (19.08.2018 11:36): Mne sa páči na tom Irenicovom dungeone, že to vyvoláva v hráčovi hlavne po prvý raz tie otázky, že čo sa to vlastne deje? kto je môj väzniteľ? kde to som? a tie rôzne momenty zamedzujú aj tomu, aby si hráč vedel hneď utvoriť obraz, že to je len nejaký záporák, ktorý by chcel ovládnuť/zničiť svet.
@Tulareanus (11.08.2018 20:29): Pri druhym hrani me uz taky bavila vic, nebylo to nastesti az tak dlouhy. Irenikuv minidung mam vlastne rad, skvely start skvele hry.
Mňa Durlagova veža bavila, bol to pestrý a zaujímavý dungeon a bral som to aj ako challenge. Irenikov dungeon mi prišiel pomerne zaujímavý, sú tam rôzne prostredia.
@Vurhor (09.08.2018 13:38): Tak u lidi co to hrajou kazdej rok a toci ruzny mody to chapu, ja BG2 nehral uz asi 8 let, takze bych to samozrejme jel se vsim vsudy, mozna bych poprvy zkusil mod na upravu povolani NPC, abych furt nehral s tim stejnym.
@Jab (09.08.2018 13:49): Taky to nedelam, ale vim, ze jsem to dohral jeste v ramci SoA, coz asi neni uplne idealni.
@Jab (09.08.2018 13:49): Taky to nedelam, ale vim, ze jsem to dohral jeste v ramci SoA, coz asi neni uplne idealni.
Jj. Člověk v BG 2 začne spoustu charakterů a nakonec hraje za jiné. Irenikův dungeon tedy záhy omrzí. WK přidává ToB. Je to i nepřáteli vyloženě ToB dungeon. V SoA bych v něm dělal tam maximálně první patro. Logicky je v něm i spousta silných ToB předmětů. O deck of many things a Lumově stroji nemluvě. Tedy i samozřejmě jeho absolvování dramaticky snižuje případnou obtížnost zbytku SoA. Ale to je na hráči. Hře bych to jako chybu nepřipisoval.
@90210 (09.08.2018 13:27): Upřímně já ho pomocí módu často také přeskakuju. Jak už tu hru znám více méně nazpaměť, tak mi to přijde poněkud utahané a únavné. Vždycky se dopotácet k sošce elementála, s ní se zase dopotácet ke dveřím do té vzdušné sféry k džinovi, odtamtud zase došlapat zpátky k nymfám, aby mi daly lampu, pak zase zpátky k džinovi a odtud zase zpátky k portálu. Egh.... :D
Do Watcher´s Keep pokaždé chodím v ToB těsně před střetnutím s Balthazarem.
Do Watcher´s Keep pokaždé chodím v ToB těsně před střetnutím s Balthazarem.
Tak ty věže jsou bonusový, když člověka nebaví tak tam nechodí. Tím vězením projít musiš, chápu že někdo chce být hned na povrchu.
Irenicovo vezeni do hry sedi dobre a navic je i pomerne kratky. Skvele vytvari tu "chci se dostat ven" naladu s tim, ze po jeho opusteni zacina jina hra. Popravde nechapu lidi, kteri ho preskakujou pomoci nejakyho toolu, IMHO je to elementarni soucast hry. Naopak Durlag`s Tower a Watchers Keep jsou datadiskovy veci na prodlouzeni herni doby, dungy v IE nejsou nic moc, ale priznam se, ze Durlag`s Tower mam radsi. Watcher`s Keep IMHO uplne rozbiji tempo dvojky a zde nasbirany equip znici balanc hry, pokud tam clovek vleze jeste pred Spellholdem.
@Vurhor (09.08.2018 12:13): Durlagovu věž nemám rád. Podobně Irenikovo vězení. Ale zbytek je fajn. Watchers keep mi sedla třebas.
@90210 (09.08.2018 11:43): Já tam taky chodil s náladou, jako kdybych šel k zubaři :) Ono to bylo myšleno i na dungeony ze dvojky, třeba Irenicovo vězení, Windspear Hills nebo Watcher´s Keep.
@Vurhor (09.08.2018 11:39): zajímavý kanál. Subscribe! A díky.
@Vurhor (09.08.2018 11:39): Nojo, Durlag`s Tower, ten jsem mel fakt nerad.:) Jinak tam tech dungeonu ale moc nebylo, tento byl spolecne s tou vezi z datace dvojky nejvetsi,
Uuuu, tohle je moc pěkný. Až by si člověk přál, aby to bylo na každý baldurovský dungeon. :)
@Ajantis (08.11.2017 16:08): Nz. :)
Btw řešilo se to vlastně aj o kus níže. Easy tutu to dělá tak, že při návštěvě lokace spawne nepřátele do všech spawn lokací. Ale respawn v již objevené části mapy se stane až po uplynutí jednoho hracího dne. Čili tam asi máš na první nahrání mapy vice nepřátel, ale zase se budou jen velmi málo respawnovat. Imho v posledku to bude aj zkušenostmi srovnatelné s původním BG.
Btw řešilo se to vlastně aj o kus níže. Easy tutu to dělá tak, že při návštěvě lokace spawne nepřátele do všech spawn lokací. Ale respawn v již objevené části mapy se stane až po uplynutí jednoho hracího dne. Čili tam asi máš na první nahrání mapy vice nepřátel, ale zase se budou jen velmi málo respawnovat. Imho v posledku to bude aj zkušenostmi srovnatelné s původním BG.
@Jab (07.11.2017 07:00): Děkuji za objasnění. Nu, jsem zvědav, jak dobře je to celé vyladěné.
@Ajantis (06.11.2017 22:12): Samotné easy tutu to dělá. Holt engine a pravidla dvojky. Včetně toho, kolik nepřátel se objeví, aby tvým rekům narušili spánek atp.
Mám dotaz na znalce modů:
Nainstaloval jsem si do BG1 mody NPC Project, Unfinished Business a XP Cap Remover (přes Easy Tutu), nic víc. Některý z těch modů upravil obtížnost tak, že zdvojnásobil počet nepřátel a přidal nové (např. smečky dread wolfů do první lokace). Nejsem si jistý, že se mi to zamlouvá (budu získávat příliš zkušeností), ale ani v ReadMe jsem se nedočetl, který z nich to dělá. Poradíte mi, prosím?
Nainstaloval jsem si do BG1 mody NPC Project, Unfinished Business a XP Cap Remover (přes Easy Tutu), nic víc. Některý z těch modů upravil obtížnost tak, že zdvojnásobil počet nepřátel a přidal nové (např. smečky dread wolfů do první lokace). Nejsem si jistý, že se mi to zamlouvá (budu získávat příliš zkušeností), ale ani v ReadMe jsem se nedočetl, který z nich to dělá. Poradíte mi, prosím?
@Ebb (15.07.2017 13:18): ten zvyk je nekolik stoleti (ok, cca dve) stoleti stary. V urcitych textech vystupuji tzv. mluvici jmena, at uz to jsou jmena vlastni, nebo mistni. Dobry preklad by toto mel zohlednit, jak se to deje napr. pri prekladech Shakespeara, ale treba taky fantasy romanu jako Harry Potter, Pan prstenu nebo serie Zemeplocha.
Svíčková tvrz :) :) Skoro ako Jon Sneh (Sníh). Načo sa to vôbec prekladá, to „Kendlkíp" je také problémové vysloviť pre našinca? Čo je to za zvyk prekladať názvy a mená...?
Kalky sú takmer vždy pre začínajúcich prekladateľov úskalím, na ktorom pohoria. Chcú zostať čo najvernejší originálu a často nerešpektujú jazykový úzus jazyka, do ktorého prekladajú. Výsledok potom tak trochu ťahá oči. Je lepšie prispôsobiť sa jazykovým zvyklostiam danej reči. Aj za cenu, že Candlekeep preložíte ako Sviecov, prípadne teda Svícov.
Jediny preklad, ktery pouzivam, je "Baldurovy gatě". Te hre i mestu odjakziva nereknu jinak.
@Old Branch (komentář): fajn komentar, ohledne ruznych sfer a dimenzi to vidim stejne.
@Old Branch (komentář): fajn komentar, ohledne ruznych sfer a dimenzi to vidim stejne.
@Jab (14.07.2017 21:35): Tak na to bych si nikdy nezvykl. :-)
@valcik (14.07.2017 19:29): <3
@Zero (14.07.2017 20:37): Ti jsou imo více zvyklí na trapná jména, takže pro ně to není tak cheesy jako pro nás.
@Jab (14.07.2017 21:35): Jo, zní to kůůl.
@Zero (14.07.2017 20:37): Ti jsou imo více zvyklí na trapná jména, takže pro ně to není tak cheesy jako pro nás.
@Jab (14.07.2017 21:35): Jo, zní to kůůl.
@Zero (14.07.2017 20:37): Podľa mňa nie, v angličtine to zneje dobre.
Podobne ako Commander Shepard, zatiaľ čo veliteľ Pastier stratí akúkoľvek dôstojnosť :D
Podobne ako Commander Shepard, zatiaľ čo veliteľ Pastier stratí akúkoľvek dôstojnosť :D
Rpgforum překlad je Svícmark. Imho dost cool.