Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (21.11.2019 19:09): Ha, měl jsem pravdu. Zaujalo je, co se všechno dá dělat s VR, řekli si že udělají hru, co ty možnosti prozkoumá...a pak na to nalepili Half-Life assety a dodělali to do té podoby co je teď :))

Každopádně to vypadá skvěle.
Za mě taky naprostý luxus. Ve VR bude skvělý si hrát s tou fyzikou. A taky doufám, že bude skvělá odezva a že se dokopou k PC verzi, i kdyby to neměl být HL3 ale nějaká podobná série typu HL: Freeman
@Paul (21.11.2019 19:09): Sakra! Sakra! Sakra! Tolik nápadů pro VR (grav ruka, víceúčelová pistole), Alyxin hacking, a ten art styl vypadá sakra dobře! Jen... vysolit se mi za to na VR prachy nechce. :-D Ale vypadá to opravdu úchvatně.
@Paul (21.11.2019 19:09): pane jo, atmosféra a vypadá to super. Ten vesmír prostě potenciál vždycky měl. Škoda, že to nebude normální hra. VR je prostě...

Ale buďme optimisti. Třeba to ten kult znovu oživí a Valve to konečně udělá. Kolik generaci hráčů je potřeba nechat odrůst, aby Gaben nebyl pod tlakem?
Vypadá to dobře - takhle nějak bych si klidně představoval i ten HL3. Snad tohle bude mít pozitivní reception že se k tomu nakonec dokopou.
https://www.youtube.com/watch?v=O2W0N3uKXmo

Každopádně existence týhle hry pro mě zvyšuje atraktivitu VR. Jen mám takovej pocit že aby to vypadalo jak ten trailer, bude asi potřeba Index. V Oculusu nebo Vive to tak pěkně vypadat nebude.

Jo a tady je nějakej geoffovo dokument, ještě jsem neviděl
https://www.youtube.com/watch?v=-9K0eJEmMEw
@Gordon (19.11.2019 14:39): @S4TW (19.11.2019 15:17): Žiaden kult sa tu nevytvoril, len je rozdiel medzi nechaním si otvorených dvierok pre prípadné pokračovanie (koniec HL1 a 2) a medzi cliffhangerom jak sviňa (Hl2Ep2).

Okrem toho, čo napísal Bursoft by som doplnil, že mne by kľudne stačil SourceEngine, ale predpokladám, že by ho silne modifikovali; do vytvárania nového enignu by sa im asi nechcelo.
@pajmič (19.11.2019 15:22): Jo, to je u nich docela fenomén. Všechny série max 2. pokračování, maximálně 2 episody, maximálně 2 datadisky ... kromě CSka, ale to zase nenese žádnou číslovku, tam jsou v pohodě.
@S4TW (19.11.2019 15:17): Nejde jen o příběh. Jde o to, že tato hra byla kdysi etalonem FPSek a chtělo by to zase vnést trochu život do tohoto žánru, protože krom posledního Dooma je to s lineárníma střílečkama hrozná bída a zrovna Valve na to mají čuch (i když těžko říct, jak by se dnes srovnali konkurencí). Ale Gabe očividně dává přednost lázním v roztaveným zlatě. Tou "nekomunikací" a vyšuměním HL2 do ztracena u mě třeba hrozně klesli..
Ví nevíte, že Valve jsou z dimenze, kde absolutním číslem je dvojka? Číslo tři neuxistuje!
U HL se proste vytvoril takovy zvlastni kult, ze to nutne potrebuje nejake pokracovani, ktere neco (kdovi co) zakonci... mozna za to muze i samotne Valve... ale tak to konci cliffhangerem, no a co? Neni to prvni ani posledni hra/film/serial... a jak tu padlo, nejspis by ta potencionalni trojka skoncila zase otevrene...
Děláte, jak kdyby HL nikdy nebyl cliffhanger, cliffhanger byl konec jedničky, byly konce i DLC a byl cliffhangerem i ten nastíněný scénář od Laidlawa. Kromě toho Hl nikdy neměl happy end, vždy byl jen z bláta do sraček v takovém depresivním duchu. I kdyby trojka někdy vyšla, nebudete s koncem spokojení, protože nedostanete jeho zakončení.
@M.a.t.t. (19.11.2019 12:35): @Bursoft (19.11.2019 14:16): Presne tak, a zároveň v tých epizódach došlo k podstatným zvratom v deji, takže to nie sú nejaké jednohubky, čo sa dajú ľahko vynechať.

Poslednú epizódu mali vydať už dávno, nech ten príbeh dostane nejaké (aspoň čiastočne) uspokojivé zakončenie, bez ohľadu na to, či nejaká trojka niekedy vyjde, alebo nie. Takto to len rozbrblali a nechali tak.
@M.a.t.t. (19.11.2019 12:19): No právě taky mě napadl ten "strach z laviny", ale vlastně jaké? Že by lidi přestali kupovat jejich nové produkty, které vlastně nejsou? Že by milovníci klobouků v TF2 a nožů v CS: GO najednou ty hry přestali hrát? Nebo začali masivně opouštět Steam? Toho se bát nemusí, ledaže by to všechno jejich zákazníci dělali s tím, že za to jednou bude odměna v podobě HL3. Nejsem psycholog, ale myslím, že takový lidí mnoho nebude.

Pravdou je, že to tajnůstkářství je zcela bezprecedentní a krom námi obou sdílené skepse, že HL3 bude buď vůbec nebo v dohledné budoucnosti, vlastně není nic hmatatelného. Je takřka podle mě jisté a asi budeš souhlasit, že to není tak, že by se s tím potají někde lopotili jako s Duke Nukem Forever, kde se pak ukázalo, že asi většinu vývoje spíš 3D Realms chodili kolem monitorů, drbali se na hlavách, koukali co dělají jiní a říkali si u toho "No do prdele...".

Já si ale osobně, a čisté osobně myslím, že mlčení na jejich straně není jen neobratností komunikace, ale kalkulovaným záměrem. Ať už jde o nějakou inverzi Barbara Streissand efektu nebo prostě skutečnost, že "nějaké práce probíhají".

Je to asi trochu far fetched, ale pamatuju si jak Newell jednou řekl, že něco k tomu řeknou, až bude opravdu co říct". Což za těch pár let co jsem v marketingu a PR považuju ze velice dobrou formulaci, pod kterou se schová všechno. Včetně toho, jak to třeba je ve filmech nebo produkci seriálů a filmů: my nemůžeme říct, že to je úplně pryč, přestože na tom žádné práce neprobíhají a pokud něco probíhá, není to práce ve slova smyslu, jak tomu běžně lidi mluví. Třeba pracujeme na něčem úplně, úplně jiným, ani to není hra, je to jen technologie, ale co vy víte, třeba se to promítne do...No však uvidíte.

Sami jsme kdysi měli nabídku dělat kampaň jednomu nejmenovanému českému studiu co dělá/udělalo nejmenovanou českou úspěšnou nezávislou hře a když jsme se třeba bavilo o tom, co chtějí vydat do světa a na čem pracují, tak jsem vlastně získal dojem, že ono to často vůbec není tak jasný, jak by se selským rozumem mohlo zdát.

A oni chtějí říkat pravdu, zakládají si na tom, ale prostě pravda s tím vývojem věcí není jednoduchá. A to vyloženě s tou hrou chtěli dál pracovat, byť vyhlídka nějakých vlastních věcí, co nejsou třeba úplně hry, je velmi lákala a dělala věci mnohem složitější.
U něčeho tak velkého jako Valve, co je taky nezávislé, si myslím, že to vlastně bude jeste složitější. Kor když by třeba opravdové a celé prohlášení pravdy ukázalo něco o fungování vnitřku spolecnosti, co oni nechtějí pouštět ven (a nemusí to vůbec být nijak negativní). Ostatně, i ten manuál jim unikl, že.

Možností je strašně mnoho. Proto se jen bráním jednoduchým úvahám, co by vlastně mohli udělat mnohem "lépe" a že jejich jednání hned nedávám nálepku jako nepochopitelné. V něčem pochopitelné může být dokonale. Nikdo pořádně neví.
@Bellerofontes (19.11.2019 12:30): Viď čo som napísal v jednom z predošlých príspevkov - keby nenadviazali na dvojku trojkou, nič by sa nestalo. Oni miesto toho začali vytvárať epizódy, ktoré po druhej epizóde náhle uťali (to že plánovali tretiu nie je žiadnym tajomstvom) a ich príbeh ostal nedopovedaný. To je veľký rozdiel oproti klasickému zaveru druhej časti, kde bola misia splnená a G-Man by po nej mohol poslať Freemana hocikde.
@M.a.t.t. (19.11.2019 11:51): Nejsem úplně kompetentní se k tomu vyjadřovat, už jen proto, že si episody příliš nepamatuju, ale je pokračování vlastně potřeba? Half-Life mi nikdy nepřišel jako nějaká sága, v níž se něco rozplétá nebo k něčemu směřuje. Druhý díl na ten první navázal velice volně a nečekaně.

Ohledně episod mi vždycky přišlo, že šlo zejména o experiment s formátem, který vyvrcholil Orange Boxem. Jinými slovy: vzali základ druhého dílu, trochu ho technologicky potunili, dali tam nějaký příběh a zvraty, protože "tak se to sluší", stejně jako zamlčet, že pokračování je zatím ve hvězdách a možná ani nevznikne.

V tomhle směru bych souhlasil s tím, že okolo toho vznikla očekávání, o jejichž naplnění nikdo ani neusiloval, ačkoliv přesně v to fanoušci doufají.
@SimonEndt (19.11.2019 11:53): to je catch 22. Proto je právě potřeba udělat killer app, aby lidi měli důvod to procento zvednout. A HL3 by mělo potenciál taková killer app být. HL Alyx moc ne. To je můj jedinej point. Valve nepochybně chtějí aby se VR prosadilo, takže ignorací HL3 ať už z jakéhokoliv důvodu (nechuť, neschopnost, whatever) jdou i proti sobě. Matt +1
@Shoggot (19.11.2019 12:08): Lenže fanúšikovia majú viac než čokoľvek radi, keď sa s nimi komnikuje na rovinu a nerozumiem čo je tak tažké na tom,vydať oficiálne vyhlásenie, že trojku neplánujú a keď sa to náhodou zmení, tak to dajú vedieť sami vopred. Že túto ideológiu odmietajú, je len domienka, skôr sa boja toho, akú lavínu by to mohlo spustiť. No osobne si nemyslím, že by si tým výrazne uškodili a keď už nič, aspoň by im fanúšikovia, ktorí sa s tým stále nevedia zmieriť, prestali aplikovať review bombing na ich hry, či bojkotovať ich novinky čisto z toho dôvodu, že to nie je vytúžené pokračovanie Half-Life. Čo je naozaj trochu zbytočné, ale vzhľadom k tomu, že sa s nimi stále nenaučili poriadne komunikovať (čo svojho času myslím aj sami priznali), vyložene sa tomu nedivím.

A nie, trojka už podľa mňa skutočne nevznikne, pokiaľ teda súčasne nevznikne nejaká revolučná technológia, ktorú tam budú chcieť zapracovať. V minulosti na to teoreticky mali príležitosť, no prepásli ju a latka bola nastavená mimoriadne vysoko.
@M.a.t.t. (19.11.2019 11:51): To bych i chápal, ale jak říkám, to neznamená, že dělají nějaký AAA spinoff titul jako idioti, když by MOHLI dělat AAA Half-Life 3. Já si ty důvody umím dost dobře představit a chápu je.

Že to dobře nevysvětlili je pravda, ono je asi trochu těžký říct, že ten projekt prostě vyšuměl. Ztratili o něj zjevně zájem (což se jim nedivím), nikomu se na tom dělat nechce. On jak píše Varoufakis, tak zajímavé na konzumentech je, že vždy mají pocit, že jim něco ten korporát dluží ve smyslu pokračování nějaké tvorby a ve Valve tuhle ideologii prostě uplně odmítají.
Oni ani v podstatě nemůžou říct, že to zrušili, protože v tom jejich systému to prostě není pravda. Ona nějaká rozdělaná práce někde je. Jen na ní třeba nikdo nedělá. A nikdo tam nemůže říct, že se zítra nedá dohromady v té jejich struktuře nějaký tým, co zas na nějakém konceptu trojky chvíli pracuje. A možná jednou ten prospekt bude vypadat dobře a nějaká práce se do toho nalije.

Že se jim to ale teď a ani posledních X let dělat nechce, vidím zcela jako pochopitelný, dokonce docela sympatický. Zas proč to tlačit na sílu.
@Shoggot (19.11.2019 11:43): Tu nejde o, či majú fanúšikovia túto značku radšej ako Valve. Ide o to, že Valve im dali dva diely, následne dve dodatočné epizódy k dvojke, ktorá mala doplniť tretia, no tú následne bez poriadneho vysvetlenia zrušili a na vzniknutý cliffhanger (ktorý samostatná druhá časť nemala) nikdy nenadviazali. Do dnešného dňa navyše uspokojivo nevysvetlili ani to, či tretí diel niekedy vznikne a okolo celej situácie iba mlžia. Iste, dnes už veria asi iba najväčší optimisti, že tretieho dielu sa niekedy dočkáme, ale ide o ich spôsob komunikácie a že i po toľkých rokoch nie sú schopní na rovinu povedať, ako sa veci majú.
@Paul (19.11.2019 10:53): Chápu tě, ale jakmile se řekne "To místo toho mohli udělat HL3", tak to je takový dětinský kňourání. Mohli, mohli, ale nechtěj. Oni chtějí dělat HL: Alyx, nechtějí a nemají žádný zájem na HL3, zjevně.

Je dost dobře možný, že fanoušci mají HL daleko radši než lidi ve Valve, ostatně je to uplně typický, že konzumenti mají to dílo radši než ty konzumenti. Ostatně si vždycky říkám, že George Lucas nebo Harrison Ford (u toho je to teda potvrzené) musejí na ty lidi co se převlíkají za Yodu jako na šílence. A Gabe Newell taky říkal, že nejradši má Portal.
A že prostě zkrátka měli už z něčeho rozdělané nějaké assety, něco nepoužitého jim leželo v šuplíku a tak to nalepili na svůj novej VR projekt. To se dělá ve filmu i ve hrách pořád.

Já bych to právě s těmi AAA parametry nepřeháněl...jako je to "flagship"...ale je to pořád hra na VR, je VR zajímá, ale VR spin-off HL prostě je asi povahou uplně jinej projekt. I kdyby bylo HL3:VR, tak by na tom asi bylo podstatně víc práce než na "obyč" spin-offu a nemohli by se dostatečně soustředit na to, co je podle všeho už několik let jejich prioritou: technologie.
@Shoggot (19.11.2019 10:16): jak Valve funguje vím. Ale přeci jen do VR nainvestovali strašnou spoustu času a peněz, nejen s Vive, ale už i s vlastním výrobkem a nepochybuju že by killer app chtěli udělat, aby tu VR revoluci konečně nakopli. Jenže takhle to holt nepůjde. Samozřejmě je možný že kutí i něco dalšího/většího. Nebo bude Alyx tak revoluční, že se nám o tom ani nezdálo. Můžeme doufat. Mě ale přijde bizár prostě to, že oni stejně hru z HL univerza dělaj, dle všeho by měla mít AAA parametry...tak to už mohli rovnou udělat ten HL3.
Smejki na twitteru to taky dobře vystihl:

It's ok to make spin-offs when your franchise live and well.
This is not the case.
Hell, they might be even thinking they're doing the fandom a service.
@Paul (19.11.2019 10:11): Myslím si, že vůbec killer app nečekají. Jak psal Varoufakis když u nich pracoval, oni si tam díky horizontální struktuře dělají víceméně co chtějí (a díky tomu, že nejsou veřejně obchodovatelná společnost, tak si to můžou dovolit) a spíš si tak hodně technologicky hrají, vznikají tam a zanikají organicky horizontálně dělané týmy, co buď projekt dodělají nebo ne. Pravda je nejspíš strašně jednoduchá: on tam není nikdo, kdo by nějaký AAA Half-Life 3 chtěl dělat.

Že je VR baví a chtějí v něm dělat nové věci se ví dlouho. Nebral bych to víc než jako jejich další experimentování. Možná pro něco většího, mnohem většího. A nemusí to být Half-Life 3 ani.
@Garion (19.11.2019 01:44): mi přijde že jsou Valve fakt trochu dementní. Místo aby jako killer VR app udělali AAA HL3, tak udělají prequel s Alyx. Je to sice lepší než nic, ale přijde mi, že pokud si myslí že tohle bude killer app pro Index potažmo VR obecně, tak se dost mýlí. HL3 by možná jakž takž primělo spoustu lidí VR pořídit. Tohle ne.
@Gordon (16.11.2019 12:51): Shodou okolností jsem včera dohrál HL2 podruhé. Poprvé v roce 2008. A ta hra hratelností strašně zestárla. Neustálé přerušování herního tempa, kdy ze svižné střílečky to přejde do nudné "hororové" sekvence se zombíkama a přeskakováním po nějakých deskách. Pak mě tam strašně moc štvali mí pobočníci v pozdějších částech hry, kdy se hra odehrávala hlavně v chodbách a schodištích a já musel neustále čekat, až mi uvolní cestu. Připadal jsem si jak Mr. Bean na schodišti plném důchodců. A hlavně hra je neskutečně tunelovitá. Kdysi mi to asi tak nedocházelo, ale dnes mi to docela dost lezlo na nervy. Ale abych jen nekritizoval. Souboje se Stridery a závěrečná část v Citadele jsou pro mě pořád špička žánru. Asi zaktualizuji můj starý komentář.
@SimonEndt (16.11.2019 12:26): To je zajímavé, protože zrovna u mě HL2 zestárnul mnohem více než třeba rozplizlí HL1. respektive těch grafických ohyzdností jsem si všímal mnohem více na poslední hraní, třeba epizody na mě tak nepůsobí, ikdyž se tam najdou design flaws.
Teraz som si všimol, že po Mafii sa HL2 stal druhou hrou na DH s viac ako 1000 hodnoteniami.