@
M.a.t.t. (19.11.2019 12:19): No právě taky mě napadl ten "strach z laviny", ale vlastně jaké? Že by lidi přestali kupovat jejich nové produkty, které vlastně nejsou? Že by milovníci klobouků v TF2 a nožů v CS: GO najednou ty hry přestali hrát? Nebo začali masivně opouštět Steam? Toho se bát nemusí, ledaže by to všechno jejich zákazníci dělali s tím, že za to jednou bude odměna v podobě HL3. Nejsem psycholog, ale myslím, že takový lidí mnoho nebude.
Pravdou je, že to tajnůstkářství je zcela bezprecedentní a krom námi obou sdílené skepse, že HL3 bude buď vůbec nebo v dohledné budoucnosti, vlastně není nic hmatatelného. Je takřka podle mě jisté a asi budeš souhlasit, že to není tak, že by se s tím potají někde lopotili jako s Duke Nukem Forever, kde se pak ukázalo, že asi většinu vývoje spíš 3D Realms chodili kolem monitorů, drbali se na hlavách, koukali co dělají jiní a říkali si u toho "No do prdele...".
Já si ale osobně, a čisté osobně myslím, že mlčení na jejich straně není jen neobratností komunikace, ale kalkulovaným záměrem. Ať už jde o nějakou inverzi Barbara Streissand efektu nebo prostě skutečnost, že "nějaké práce probíhají".
Je to asi trochu far fetched, ale pamatuju si jak Newell jednou řekl, že něco k tomu řeknou, až bude opravdu co říct". Což za těch pár let co jsem v marketingu a PR považuju ze velice dobrou formulaci, pod kterou se schová všechno. Včetně toho, jak to třeba je ve filmech nebo produkci seriálů a filmů: my nemůžeme říct, že to je úplně pryč, přestože na tom žádné práce neprobíhají a pokud něco probíhá, není to práce ve slova smyslu, jak tomu běžně lidi mluví. Třeba pracujeme na něčem úplně, úplně jiným, ani to není hra, je to jen technologie, ale co vy víte, třeba se to promítne do...No však uvidíte.
Sami jsme kdysi měli nabídku dělat kampaň jednomu nejmenovanému českému studiu co dělá/udělalo nejmenovanou českou úspěšnou nezávislou hře a když jsme se třeba bavilo o tom, co chtějí vydat do světa a na čem pracují, tak jsem vlastně získal dojem, že ono to často vůbec není tak jasný, jak by se selským rozumem mohlo zdát.
A oni chtějí říkat pravdu, zakládají si na tom, ale prostě pravda s tím vývojem věcí není jednoduchá. A to vyloženě s tou hrou chtěli dál pracovat, byť vyhlídka nějakých vlastních věcí, co nejsou třeba úplně hry, je velmi lákala a dělala věci mnohem složitější.
U něčeho tak velkého jako Valve, co je taky nezávislé, si myslím, že to vlastně bude jeste složitější. Kor když by třeba opravdové a celé prohlášení pravdy ukázalo něco o fungování vnitřku spolecnosti, co oni nechtějí pouštět ven (a nemusí to vůbec být nijak negativní). Ostatně, i ten manuál jim unikl, že.
Možností je strašně mnoho. Proto se jen bráním jednoduchým úvahám, co by vlastně mohli udělat mnohem "lépe" a že jejich jednání hned nedávám nálepku jako nepochopitelné. V něčem pochopitelné může být dokonale. Nikdo pořádně neví.