Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (25.05.2023 10:20): Ano, koncept GP vychází z impulzivní psychologie lidí, co chtějí vše a hned. Microsoft ho tlačí a pokud by se jim podařilo model plně prosadit, tak by pak zákazníky bez dalších možností řádně ždímli. Osobně mi úplně nejvíc vyhovovalo, když tlačil MS zpětnou kompatibilitu, ale to rozhrabali, a pak od toho odešli, jako téměř od všeho co dělají... I to co stihli ale super...

Na základě toho, co jsem ze Starfieldu viděl, se nejvíce těším na tohle, a to mám produkci Bethesdy opravdu velmi rád, ale generované planety ála No Man's Sky mě vůbec nelákají.
@Fritol (25.05.2023 08:50): Pokud je hráčů, kteří kupují krabičky, kriticky málo, pak by rozdíl v nákladech nemusel být pouhých 10 €/$.
Pokud je zvykem, že digital i krabička mají stejnou cenu, tak by za navýšení ceny za krabičku dostali větší pojeb.
@RNDr. Gunár Pavel (25.05.2023 10:14): ale je ten gamepass bohužel nejvíc zákaznický, co jen jde. Jak psal Fritol, o to jde především. Já si naopak za hru rád zaplatím. Víc si pak aspoň člověk vybírá.

Jakkoliv mám vůči Bethesdě trochu výhrady, tak třeba ten Starfield na gamepassu si podle mě nezasloužili. :D A právě zde bych chtěl nějakou alternativní realitu, kde by to vyšlo na obě konzole bez gamepassu a porovnat zisky. Štve mě, že se výsledek nemáme jak dozvědět.
@SilentWolf (25.05.2023 10:02): Gamepass se současným vedením MS bohužel jen přispívá k degradaci celkové kvality xboxové knihovny, konkrétně té z Xbox Game Studia. Jako model pro netflixový typ konzumenta je to skvělý nápad - nicméně pouze když to zůstane jen jednou z možností (disk, download s "permanentní" licencí...), kterak si opatřit hru. Pokud další Xbox již nebude a XSX se změní ve streambox, kde bude navrch jediná možnost gamepass, pak nemám zájem.
Taky disk podle mě nějak vzniká, nejen ten plastový obal.
Logistické úkony těchto operací - doprava, balení, papírování, platby.
Potřeba kamenných prodejen, které by bez toho mohly zaniknout.
Mohlo by třeba být více starbucksů. https://www.youtube.com/watch?v=FRz3vfRFfs4

Nevím, přijde mi to jako docela velká drbačka na to, abych takto mohl prodávat produkt levněji s vědomím, že si to pak dost lidí přeprodá mezi sebou.

Ale pokud to funguje, tak proč ne. Nemusím vidět smysl ve všem. :D Jen jsme my, co si kupujeme krabičky, imho srovnatelní s důchodci co čekají 2h na poště aby poslali peníze složenkou.
@Fritol (25.05.2023 09:33): Úplně nejhorší plýtvání je ale podle mě hra disku s pármegovým instalátorem, třeba PC verze Doom (2016), nebo xboxová od Halo Infinite (2021).

Fyzická média mají nad rámec sběratelství smysl pouze potud, pokud je titul na nich obsažený rovnou instalovatelný a hratelný z placky/SD kartičky (i Nintendo už má "neúplné" kopie, protože 64 gigovky jsou moc "drahý"), a to bez nutnosti stahování dalších updatů.
@Fritol (25.05.2023 09:52): chci za to právě platit míň než za krabičky. To mi právě hlava nebere jak je to dnes nastavené. :D

Mám proto až škodolibou radost z toho, jak do toho všeho háže vidle gamepass.
@SilentWolf (25.05.2023 09:47): No pokud jsi nadšený z toho, že můžeš zaplatit víc peněz za něco, co nevlastníš, i když můžeš za stejnou věc zaplatit míň peněz a vlastnit ji, tak jsi oběť kapitalismu v té nejčistší podobě a už k tomu asi nemám co dodat. :D
@Jack_Dark (25.05.2023 09:28): Průšvih ne, vyzobal jsem co se dalo, odehrál na nejtěžší obtížnost ale nedokážu si představit hrát to znovu. Což neplatí u mnoha her, které mám ihned chuť hrát znovu ( a stejně se k nim nikdy nedostanu) .

@Fritol (25.05.2023 09:33): však ať mají korporáty víc peněz. Kravaťáci jsou taky lidi! :D
Říkám, že nejsem zrovna ekolog. Ale je to zbytečný produkt. I ta hudba na vinylu zní líp. Hra lepší není. A úplná absurdita jsou PC hry v krabičce, na které tě vlastně zajímá jen ten kód uvnitř, protože se hra instaluje rychleji z netu než z disku.

Problém je, že já nad tím uvažuji spíš obchodně, než zákaznicky. Mám rád obecně optimalizaci. :D
@SilentWolf (25.05.2023 09:27): Přes 70% prodaných her na konzole bylo digitálně ještě v době, kdy většina AAA her stála 60 eur. Zvednutí na 70 jde ruku v ruce se stoupající oblibou digitalu. Korporáty se napakují na zvýšené ceně + ještě na odpadajících nákladech na krabice.

V ideálním světě by samozřejmě bylo fajn, aby krabice stály víc, ale jestli fakt věříš, že digital only povede ke snižování cen, tak jsi naivní :D. Nikdo ti nebude snižovat cenu protože nevyrobil krabici, naopak tě o to víc podojí. Navíc její výrobní cena se pohybuje někde v nižších desítkách korun. Při tom množství i v jednotkách korun nejspíš.

Tenhle trend je prostě namířen proti zákazníkům a naopak pro ještě vyšší zisk korporátů. A lidi jim to žerou.

A nazývat fyzické hry ekologickým bordelem mi přijde dost mimo v momentě, kdy denně koupíš mrdu potravin v jednorázových obalech, které za pár hodin letí do koše. Průměrný člověk ti za den vyprodukuje víc plastového odpadu než jeho nákupy herních krabiček za rok. Nehledě na to, že hry nejsou spotřební zboží v tom smyslu, že je dohraješ a hodíš do koše. Buď ji prodáš nebo si ji necháš do budoucna.
@Fritol (25.05.2023 09:22): nemyslím přímo příklad Alana. Mě sere, že bývají krabičky levnější než digital. Bylo by za mě fajn kdyby se to změnilo..tak nějak obecně. Bylo to spíš zbožné přání.

Taky nejsem kdovíjaký ekolog, ale vytvářet fyzicky tolik zbytečného bordelu..
@SilentWolf (25.05.2023 09:13): Nechápu jakým způsobem to snižuje cenu digitalu. To je obyčejný "líbivý" výmysl aby měli nějakou pozitivní obhajobu. Tak prostě dám digital za 60 a krabice za 70 abych kompenzoval výrobní cenu a vyřešené, ne? Dneska vychází v krabici každá druhá indie hra za 20 dolarů a nikdo o penězích nebrečí. Je to čistá lež.

Ale líbí se mi ta tvoje věta "pokud bude konečně díky tomu digital levnější". :D Je to asi rok co začali všichni hromadně zvedat cenu na 70 a teď když se objeví hra za 60, tak o ní budem mluvit jako o "konečně levnější" jak kdybychom na to čekali 20 let? :D Ale notak...
@Fritol (25.05.2023 08:50): pokud bude konečně díky tomu digital levnější, jakože píšou, že ano, tak jsem za. To je imho fajn důvod. Já se stejně cítil jako největší špína, když jsem prodával Jedi Survivor 2 týdny po vydání.. :D To samé God of War Ragnarok, budu rád, když tu možnost mít nebudu. U softwaru mi prostě nedává smysl nějakých přeprodejů, je to přežitek. Chci se svými špatnými životními volbami a nákupy muset žít! :D
Dvojka digital only. Ty důvody jsou pěkně trapné a buď lžou a nebo jsou tak blbí a nechápou, o co kupujícím u krabic jde. Kdyby rovnou napsali, že jsou greedy a nechtějí aby to lidi prodávali na bazarech, tak by to bylo sympatičtější než tyhle kecy. No přeju jim velký neúspěch. :)
zlvastni, tupeho Resident Evil 5 sem po te co me spadl system, opetovne ihned rozehral a dohral ale pri stejne situaci u teto hry sem ji odinstaloval.
Yeeees! Svítá na lepší časy. :D I když se to už vlastně vědělo, ale je fajn mít to oficiálně.
Kdyby zremástrovali i hratelnost, bylo by to ku prospěchu věci, ale nečekám nic jiného než vylepšení textur apod. ... Ale třeba Remedy překvapí.
@Naginata (07.09.2021 17:53): No, střízlivě, drobné vyhlazení by Alan Wakovi slušelo. Je vidět, že je to hra dělaná na xbox v roce 2010. Otázka samozřejmě je, jak to bude vypadat, a kolik za to budou chtít. Vzhledem k tomu jak dopadlo Assassin Creed 2 a Life is Strange je jistá opatrnost na místě.
@Naginata (16.02.2021 00:44): Zcela jistě přidávají do příběhu, stejně tak AN spin off, ale mám pocit, že v obou případech spíše pro Alan Wake fajnšmekry :) Oboje je akčnější a American Nigthmare navíc repetitivní a krátké.
Já mám z téhle hry po tom co jsem jí dohrál minulý rok pořád rozporuplné pocity, komentář jsem nepsal protože tady ich k téhle hre bylo více než dost. Na jednu stranu hra má dobrou hudbu a grafiku, záhadní atmosféru a nevadí mi, že tak nehanebně vykrádá Twilight Zone a Twin Peaks ale na druhou stranu ten gameplay byl dost nezáživný a kromě pár povedených momentů jako ten rock koncert se vůbec nevyvíjela. Nevím ale jestli by hře prospěl otevřený svět, který ve hře měl původně být.
A s MCZ souhlas, DP je hrozný bugfest, ale má v sobě zvláštní amatérský šarm který Alan Wake chybí. Tím bych neřekl, že AW je bezduchá hra, naopak vypadá mnohem zajímavěji než Quantum Break, který po pár videích na mě působil hrozně genericky. Možná se ale jednoho dne dočkáme pokračování, co chyby téhle hry napraví.

Má jinak nějaký význam hrát ty dva DLC nebo nepřidávají nic do příběhu? Ten American Nightmare spin off vypadá jako dobrý brak tak do toho se tak skoro nepustím.
Po tom, co jsem si Alana Wakea zkusil na Game On, zjistil jsem, že mě to baví na X360 stejně jako na počítači. I když to bylo o poznání hnusnější. To byl impulz k tomu, kdy jsem si poprvé řekl, že bych si mohl koupit konzoli. Za krátkou dobu, při pořizováné nové televize, jsem si pořídil PS3.
Pro mě revoluční hra.
[neexistující příspěvek]: Objektivně i subjektivně, v čem je daná hra lepší než ta druhá:

Alan Wake:
- grafika, technické zpracování
- ovládání (i když tady vítězí jen "by default")

Deadly Premonition:
- příběh
- postavy
- prostředí
- atmosféra
- zajímavé (byť často nedodělané) herní nápady - funguje tu dobře to živoucí město, které slibovali i Remedy v AW a pak od něj upustili s tím, že to nejde... a ono jo, když se chce
- humor (který však většinou nesráží ten hororový element, jen jej doplňuje)
- a vůbec ojedinělost

Tím nicméně neříkám, že bych Deadly Premonition rovnou doporučil (viz můj komentář). Je to hroznej bugfest, v množství vaty si může s AW podat ruku (i když má pořád podstatně více příběhu), špatně se ovládá... A i tak je to pro mě jeden z nejlepších herních zážitků za posledních pár let. Zatímco Wake je opravdu takový možná lehčí nadprůměr, Premonition je hra, která se buďto líbí moc anebo vůbec.
[neexistující příspěvek]: QB i Control jsou imho lepší hry. QB je zajímavý, pokud máš rád scifi, kde se hodně ohýbá čas. Control je potom super akční hra, která má konečně v boji zase dynamiku, jakou měl kdysi i MP. Ale už jsem se tady na DH přesvědčil, že u Remedy je to takový hit and miss pro každého, nejsou to úplně univerzálně doporučovatelné hry.
[neexistující příspěvek]: Tahle diskuze mi vlastně vrací vzpomínky. Alan Wake byl, je a bude vždy jedna z mých nejoblíbenějších her, ale už před pět lety jsem na tom četl poměrně negativní recenze, které mě dost šokovali, protože se naprosto lišili od mého zážitku. Ten se mimochodem nezměnil, i po pěti dohrání a odemknutí 83% achievementů.
Zpětně je tu ale velká možnost, že na mě AW měl velký vliv díky mé, dneska už menší, nyktofobii.
@Kunick (14.02.2021 15:29): Takový žánrově podobný Deadly Premonition u mě splňuje 0% i 100% . I Alan Wake měl svý zelený momenty, technicky to je bezproblémový což právě v tomto žánru moc nebývá. Jenom tam byl ten akční balast, který neustále otravoval a i zápletka začinala být poněkud upocená.
@Cathan (14.02.2021 14:13): souhlas. A podle.me je to tak správně. Pod 50% už u mě musí mít hra i zásadní technické problémy či nedodělky. Prostě nula já hra které se má člověk vyhnout a třeba je i problém.ji vůbec pořádně spustit (na odpovídajícím HW) stovka pak zásadní hra, která by měla být všeobecně známá.
@Cathan (14.02.2021 14:11): Na Control se chystám sotva dohraju Elex, tak jsem zvědavý, jak na mě bude působit. Přeci jenom doufám, že se tvůrci od hry Alan Wake zlepšili a Control bude zábavnější.
@Garret (14.02.2021 14:11): Ok, níže jak hodnotím.
0 % - 19 % - Odpad
20 % - 39 % - Špatná hra
40 % - 59 % - Průměrná hra
60 % - 79 % - Slušná hra
80 % - 89 % - Dobrá hra
90 % - 99 % - Výborná hra
100 % - Pro mě přelomový titul
[neexistující příspěvek]: Chce se to trochu zahryznout a pojmout to jako výzvu :)
@Garret (14.02.2021 14:11): Podle mých zkušeností jsou hry které mají 80% poměrně dobré, hry které mají 70% nesednou některým lidem žánrem, a kolem 60% je to silně subjektivní otázka vkusu. Cokoliv pod 60% je podezřelé.
@Garret (14.02.2021 13:37): mě také učili ve škole že 50% je průměr ale chápu že u her to lidé vidí díky profesionálním recenzentům a masivní reklamní masírce jinak. Tedy nemám to nikomu za zlé. :)
@Garret (14.02.2021 13:37): Hodnocení 50 procent je pro většinu lidí průměr, nemyslíš? Nebavíme se o tom, že polovina školního hodnocení (tedy známka 3) znamená "Dobrá". Bavíme se o tom, že jsem hru ohodnotil 50 procenty. Mé slovní hodnocení je tedy zcela v pořádku. Alan Wake není dobrá hra. Ale zcela průměrná? To už bych řekl že ano. Proto těch 50 procent. Tedy průměr. :) No hard feelings... ;)
@ZephyrCZ (14.02.2021 13:09): Myslel jsem to tak, že není chyba v over-hype. Je to právě o těch různých preferencích.

Hrál jsem AW až s poměrně výrazným zpožděním a na zážitků se to neodrazilo. Ale je fakt, že mám konkrétně pro tenhle setting (maloměsto v hustých lesích mírného pásu, kingovská atmosféra) dost velkou slabost. Stereotypní mi to též nepřišlo. Rozhodně ne více, než jiné akční survival horory.