Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prosím, přesuňte tohle povídání do obecné diskuze. Stále jsem si na DH ještě nepřečetl pořádnou definici RPG!
@Marcusss (20.11.2024 09:54): RPG prvky možná, ale ani sami Remedy tu hru tak nenazývaj, takže tohle musí předznamenávat hlubší změny a snad i to, že rozuměj tomu, že RPG dělá ňáká forma role-playingu, např. možnost buildů, na což bych si i vsadil, že bude právě ta cesta, kterou se vydaj.

Jinak souhlasím, že loot v jedničce je peklo, a doufám, že ho značně předělaj. Moje největší výtka vůči prvnímu dílu směřuje právě na tyhle „RPG prvky“, který hru jen zahlcujou, ale nijak neobohacujou. Takže „narovnání“ žánru vnímám jako příslib potenciálně lepší hry.
@BUMTARATA (20.11.2024 09:00):

RPG "prvky" tam rozhodně jsou

- updatuješ si skilly a odemykáš jejich nové prvky

- nepřátelé dropují "gear" s různými náhodnými efekty (i když tento gear není přimo equip, ale mody pro zbraně a pro postavu)

- tento gear má různou "raritu"

Technicky je ta hra prostě mix mezi Metroidvaniou a Diablem. Nazvat ji "akční rpg" není daleko od pravdy a je to ve výsledku jen otázka definic, které už tak jsou velice fluidní.

Stačí aby se dvoja do těch "action RPG" prvků opřela víc, ale v zásadě se zas tolik nemusí měnit.
Personální mody se změní v oblečení nebo ozdoby (amulety?), zbraňové mody se změní v různé zbraně, což dává smysl pokud nebudeme hrát za Jesse a tím pádem spoléhat na Service Weapon.

Update schopností se může třeba začít víc větvit. A hotovo, "akční rpg" jak vyšité.

-------
Pokud mě na tom teda vadí, je to to, že se zdá že místo toho aby se na ten otravný systém dropů různých rarit, který v jedničce vedl jen k otravnému času navíc kdy hráč musel čistit inventář, dropli, tak místo toho ho rozšiřují.
@Marcusss (20.11.2024 08:39): To by ses musel hodně snažit, abys mohl jedničku takhle definovat, a ani pak bys nepůsobil přesvědčivě. Ale kdoví, co tím myslej Remedy. Novým protagonistou jsem si skoro jistej, Jesse by ale oslabovat imho nemuseli, v jedničce nabere úplný základy.
@BUMTARATA (19.11.2024 14:50): To nic moc neznamená, vzhledem k tomu, že i jedička se tak dá definovat.

Je ale pravda, že dvojka bude mít trochu problém s repertoárem schopností co má Jesse k dispozici. Bude tam buďto muset být nějaký trik co ji "oslabí", nebo bude muset mít jiného protagonistu - možná Dylana?
LOL, toto má velmi Trololo potenciál.

Remedy: Akční složka jejich her stojí dlouhodobě za vyliž.
Taky Remedy: Chystá se vydat čistě akční hru a ještě je to fakin coop.
@Yokolobuna (18.10.2024 12:52): Tak CrossfireX nebyla tak úplně ani jejich hra, ne?
A osobně si myslím, že s tím, že už teď je to plánované jako "mid-price" a s tím jak moc to zřetelně bere assety z Controlu (a koneckonců to pořád běží na Northlightu), tak myslím, že Remedy je ready na to, že by se ta hra nechytla. Možná proto ji i dávají na ty subscribtion služby.
@Marcusss (18.10.2024 12:25): No jo, ale ono ani skutečné “nové” L4D v podobě Back 4 Blood úplně netáhlo. Navíc zatím jediný FPS počin od Remedy je zároveň jejich bezkonkurenčně nejhorší hrou (kampaň CrossfireX). Tak jako tak jim budu držet palce ať to průser není…
@Yokolobuna (18.10.2024 12:17)

Nízkorozpočtové to imho i docela může být. Naprostá většina assetů a nepřátel je copy-pastovaná z Controlu.

Osobně bych hádal, že měli experimentální část studia, co v Northlightu zkoušela různé herní žánry co by si mohli dovolit a tohle z toho vypadlo.

https://news.xbox.com/en-us/2024/10/17/f ... box-partner-preview/

Co taky tvrdí, že byť na to plánují možné updaty a nový obsah po vydání, tak že nejde o to vytvořit "game as service", kde hráči musí grindit a hrát hru každý týden.

Z toho co vidím to působí víc jako kooperativní akce ala Left4Dead v Remedy podání.
@Marcusss (18.10.2024 11:44): Mě ani tak nevadí hra jako taková, jako spíš to, jakou škodu může její dost pravděpodobný komerční neúspěch na stavu Remedy napáchat. Zase to na mě nepůsobí jako nízkorozpočtová odbočka, u které může případný úspěch pouze mile překvapit. Větší (platící) publikum se tomu bude hledat obtížně.
Bude to na GamePassu, takže to zkusím. Ale chápu ty obavy co tady jsou.
I když částečně si říkám - "proč ne"? Prostě čištění Hissu z Oldest Housu se táhne a Jesse švihla stolem a řekla "Sereme na protokol, použijte každý Altered Item co se vám dostane do ruky."
Pokud to blbě nenacení, mohl by z toho být fajn spin-off.

Současně vydali trailer na AW2: Lake House, což vypadá na tu "detektivnější" (+horrorovou) stránku FBC.
@Avathar (komentář): "Korporátne kancelárie sú vôbec ideálnym miestom pre horor pretože samy o sebe sú poriadne hnusné, depresívne a desivé (aj bez toho, aby sa v nich odohrávali nadprirodzené veci)."

:D :D
@Marcusss (24.12.2023 09:04): J, to dává smysl. Já jsem obecně pomalý defenzivní hráč, takže jsem svůj build od začátku směřoval spíše k telekinezi a mody cpal do síly služební zbraně, neb mi přišla dost slabá, a nepřátele likvidoval na dálku. A je pravda, že když jsem ke konci začal hrát agresivněji, protože jsem si vymaxoval i skilly na blízko, šlo mi to od ruky lépe. Jen Shield jsem teda nepoužíval skoro vůbec.
@JohnCZ (komentář): "Zejména nutnost držet si nepřátele co nejvíce od těla, kdy na krátkou vzdálenost jsou až příliš smrtící a na dálku naopak téměř neschopní. Stejně jako, že někteří protivníci jsou prakticky neškodní a někteří jsou schopní nepříjemně silných útoků, které leckdy končí neférovým instakillem."

Každý člověk kterého vidím že si neužíval souboják téhle hry dělá přesně tohle - boring longrange.

Momentálně hraju Control podruhé a souboják si pořád užívám.
A hraju defakto close range chaos.
Shatter + mody na rychlejší léčení. Od nepřítele k nepříteli. Shatter, melee, launch. Jen shield občas zapomínám že mám.
Co ztratím na životě v mžiku vyléčím sprchou healu z nepřátel.
Prostě agresivní akce po které z většiny lokací zůstává jen hromada trosek a třísek.
@Tulareanus (18.06.2023 00:39): Zcela jistě to s tím souvisí, jo. Ono celkově je zajímavý ten chaos kterým na hra přivítá, skoro to působí jako kdyby to bylo pokračovaní něčeho jiného. A stane se toho během prvních dvaceti minut strašně, strašně moc, až jsem z toho skoro měl mozkovou mlhu. Jako z hlediska scénáře a vůbec to je asi chytré rozhodnutí, protože hrdinka je taky v dost nové situaci, ačkoliv toho ví víc než my, ale zkrátka... podivné :D
Tohle je bez nadsázky jedna z nejdivnějších her co jsem začal kdy hrát.
@Can (20.07.2022 10:17): Viz Phoenix, i když argument typu "spoustě lidem se ta hra líbila, takže nemůže být špatná!" tu na DH sem tam zazní :D
A pokud vím, tak těch méně spokojených hráčů Controlu bylo docela dost... :)
@Can (20.07.2022 10:17): I kdybys byl jediný, koho nějaká hra moc nebaví, tak se nic neděje, nemusíme mít všichni stejný názor. Také se mi občas stane, že mě nechytne něco obecně slušně nebo hodně vychvalovaného (nebo vidím chyby, které ostatním moc nevadí), to je naprosto normální.
@ajne (20.07.2022 06:25): Jsem rád, že se mnou souhlasíš. Dost jsem se bál, že se nikdo nenajde a budu jedinej koho to moc nezabavilo. Jsem prostě jen v menšině. Pořád si myslim, že ta hra je v pohodě, ale na ty devítky co dostávala to fakt nevidim ani náhodou...

@SilentWolf (20.07.2022 09:57):  Rozumim, že to někoho zaujme, já se fakt snažim v každé hře číst vše co jde, ale tady mě po tý půlce hry všechno už pustilo a už jsem neměl sílu to číst, chtěl jsem to prostě jen dohrát...
Mě právě ty lejstra bavilo číst hodně protože to humorem připomíná můj oblíbený podcast Night Vale. Mám i knížky a naprosto touché, co se humoru týká. Musím se k nim zase vrátit.
Škoda jen, že to bude propojené s Alanem, tam mi zase takový humor moc nesedí.
@Can (komentář): Naprosto ve všech bodech souhlasím. Nevím, asi prostě nejsem cílovka, mne Control nepřišel tak úžasný, jak jsou z něj někteří nadšení. Neříkám, že ta hra nemá své kvality, je příjemně mysteriózní a schopnosti destrukce prostředí jsou prostě cool. Ale že bych si z toho sednul na zadek... Prostředí je naprosto nepřehledné a šedé (tady má navrch AW, kde to prostředí venkovského městečka je pro mne mnohem zajímavější) a souboje jsou po chvíli neuvěřitelně repetitivní, opakované na stále stejných místech a nudné.
@John Mirra (09.06.2022 20:30): Já! Já to viděl! Docela to ušlo, ale je to hodně mysteriózní. Takovým tím způsobem, že celou dobu víš hovno a na konci, když už se zdá, že se něco dozvíš, skončí to masivním cliffhangerem. Takže bych si být tebou počkal, až bude alespoň dvojka. Pomalé tempo a monotónnost je občas ubíjející, ale je to docela chytře napsané a atmosféra a herci jsou ňam ňam. Trochu to atmosférou a záhadností připomíná Control. Mně to víc připomíná Pana Robota.
Zdá se mi to, nebo je Shield úplně k ničemu a nemá moc cenu ho vylepšovat? Když s ním nemůžu útočit, neregeneruje se mi energie (ledaže bych ho maximálně vylepšil) a jsem pomalejší?
Tak jsem to konečně rozjel a zatím mě to dost baví, ani ta repetitivnost mi nevadí... ale ty vole, vážně bych ocenil možnost zapnout si nějakou lepší navigaci. Takhle musím skoro pokaždý hledat na netu, jak se dostanu do nové lokace. A očividně v tom podle množství těch dotazů nejsem sám.
@Greg (15.12.2021 11:38): Nenapsal jsi, jaký máš HW. Mě hra jela na 1440p na ultra detaily zcela bez problémů (sestava v profilu). Takže uváděná vysoká náročnost je spíše otázkou použitého HW.
Tak jsem tuhle dlouhodobou stálici v mé whishlistu koupil a... překvapilo mě jak je náročná!!!

Myslel jsem si, že hru z roku 2019 na 1440p rozjedu na max při nějakých 60Hz a dost jsem se teda spletl. S RayTracingem jsem se musel rozloučit a i tak mám občas dropy k nějakým 40 FPS, což už je u střílečky proklatě málo. A to mám zapnutý DLSS.

Ale mít teda 3080, tak to vypadá s tím RTX ON luxusně :-)

https://www.youtube.com/watch?v=HEUSuvUp280
Hustý, GoG verze sice hodí tu samou hlášku jako Epic, ale jde dát Break - zajímavý řešení chyby - pak se spustí stroboskop párty, dole kliknu v liště na hru a nakonec ji spustim. Solidní krkolam, ale lze to konečně hrát. Ok, dám tomu tedy šanci.
@Phoenix (20.06.2021 17:06): Tak já se na databází her určitě nepřihlásil s tím, že bude inspirací pro to co hrát dál. Chtěl jsem primárně ohodnotit a pokecat o hrách, co jsem už hrál . To hledání možných dalších nákupů přišlo tak nějak přirozeně časem z diskuze a komentářů, tedy spíš kvalitativního hodnocení, i když nepopírám, že jsem si ty hry na čele prošel a taky zvažoval jestli ze studijních důvodů něco nezkusit.

Pokud jde o hodnocení hry jako produktu tak musíš holt jako zákazník zvažovat různé faktory. O čem ty mluvíš je spíše teda nějaký jedno číslo. Toho jsem si taky všimnul, že nějaká slušná hra má na Steamu překvapivě nízké hodnocení a nejhlasovanější je negativní názor, většinou jde ale o problém že hra třeba byla prostě nehratelná(padající servry, padající hra, gamebreaking bugy, dementní platební model, nesplněná očekávání) a spravili ji až následně. No ale v době kdy hledáš si něco zahrát večer zahrát je pro tebe 0% a info že hra nejde je užitečnější než 60% (sice nejde, ale má to pěknou grafiku a herní mechanismy). Řešením je spíš změna vzorce, například zvýšit váhu novým hodnocením, hodnocením od zkušených uživatelů, od těch co strávili ve hře nejvíc času, vyloučení extrémů a počítání mediánu spíš než průměru. Některý obchody to určitě nějak zakomponovaný mají, případně dávají zákazníkovi dostatek těchto informací aby si to vyhodnotil. Každopádně nějaké "umravňování" uživatelů mi přijde absurdní a kontraproduktivní. Nemluvím teď o hackerských a organizovaných skupinách hatujícím nějakou hru kvůli politice aniž by nějakou hru kdy hráli... to je samozřejmě špatně a je třeba proti tomu bojovat.
Jako whatever, ze? Ale podle toho, jak se vyhybas tomu to zde sdelit jen prohlubujes dojem, ze jde o nejakou neskutecnou pycovinku. :D Asi mas tak dobry duvod se obavat troglodytu. A nejspis nejen jich.
@Phoenix (20.06.2021 20:42): Jo, může být. V mém případě to relevantní není, nemá smysl se v tom šťourat. Vytočila mě jedna věc, kterou tady nikdy nikdo neřešil, tak čistě můj osobní problém s hrou. Pokud někdo nahodí do budoucna vlákno, a bude se to týkat tohoto, rád se přidám.
@Korbitch (20.06.2021 20:10): Právě proto je užitečné o tom poreferovat. Třeba je John Mirra alergický na stejnou věc, která Tebe točí doběla. Nula je pochopitelně hodně přísná, ale samotný důvod může být klidně relevantní a užitečný pro ostatní. A nevšiml jsem si, že by Tě někdo trolil (druhý takový člověk jako NikdyKde tady asi skutečně není :-)) ), prostě nás to zajímá a bylo to základem debaty s obohacujícím potenciálem.

Já třeba nemám rád, když mě hra (potažmo autoři) něčím cíleně trollí a dokáže mě to vytočit do běla, takže rozumím tomu, že to takto někdo má třeba s něčím jiným.
@John Mirra (20.06.2021 20:07): Hele to nemá vůbec smysl. Hra má celkově hodnocení slušný, takže se na moje subjektivní klidně vyser. Já si nehraju na búhvíjakého recenzenta a řídím se čistě emotivně a subjektivně. Stala se určitá věc, která mě vytočila do běla. Možná, ale jen možná tomu dám v budoucnu ještě šanci. Že je ta nula neobjektivní? No sakra že jo. Ale mám právo na subjektivní pocit? No to sakra že jo...
@Malignus (20.06.2021 19:57): Je úplně jedno, co bych k tomu psal. Kdy, kde a jak se k čemu vyjadřuju je čistě moje věc. I kdybych k tomu napsal komentář jako k Wolfenstein Youngblood, objeví se nějaký jouda. Třeba jako byl mistr NikdyKde, nebo jak si ten mamlas říkal. Ten nemohl pochopit mé nízké hodnocení i přes celkem obsáhlý komentář. Takže nemám důvod se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Stejně se najdou troglodyti, co si budou klepat na čelo a pokoušet se mě urazit. Takže co...
@Korbitch (20.06.2021 18:51): Jak píše Malignus, žádný názor z Tvé strany nezazněl. Ale i tak to pro nás ostatní bylo užitečné.

Ono ani nic jiného nezbývá, pokud Ti něco podobného nemůžeme/nechceme zakázat :-))
@Korbitch (20.06.2021 18:51): Jen proto, že všichni máme právo říkat a hodnotit jak chceme, tak to neznamená, že to za prvé musíme jen tak akceptovat a za druhé, že je to dobře.

Dát hře jako Control 0% je jako napít se luxusního vína nebo whiskey a vyplivnou to zhnusením. Já bych to udělal, protože jsem abstinent, ale absolutně nic to nevypovídá o tom pití jako takovém.
@Red (19.06.2021 13:57): Ano, jeden ze dvou účelů, který mě napadl, bylo řazení s nějakou přidanou hodnotou pro samotného "recenzenta". Jaký smysl má pro Tebe Tvůj osobní žebříček? Já to beru tak, že tímto způsobem přijdu na to, k čemu má smysl se vracet, případně čemu mají být podobné hry, kterým se chci věnovat do budoucna.

Troufám si na druhou stranu tvrdit, že něco takového (užitečnost pro "recenzenta") je obecně v menšině v porovnání s hodnocením, které se nějakým způsobem agreguje jako služba ostatním konzumentům (lhostejno jestli hodnotíme hry, restaurace, pivo nebo třeba divadelní hry). Zajímalo by mě, jak to vidí Kwoky, jestli třeba přijde ještě s nějakým jiným účelem, který mě nenapadl.

Co se týče objektivity, netvrdím, že něco takového existuje u hodnocení her (na rozdíl třeba od měření času pomocí atomových hodin, které sice není stoprocentní, ale blíží se mu natolik, abychom jej za stoprocentně objektivní klidně mohli považovat). Tvrdím, že je užitečné (pro ostatní konzumenty) se tomu snažit přiblížit. A k tomu právě slouží široký přehled nebo referenční hodnota. Pokud hodnotím hry podle toho, jak se v nich realisticky nabíjí Colt 1911, tak musím mít buď široké srovnání titulů, ve kterých se tak děje (s tím, že nejméně bodů dám hře, která to zobrazuje zjevně nesmyslně, třeba jako nabíjení předovky pomocí kule a střelného prachu) nebo ještě lépe musím vědět, jak podobná věc vypadá reálně (což mi připomíná starořeckou teorii ideí, ale to už odbočuji). K čemu by takové hodnocení bylo dobré? Právě k tomu, že všichni, kteří hodnotí hry stejně, by dopředu tušili, co se jim bude či nebude líbit. A to je přesně to, co mám od začátku na mysli :-))

Určitě souhlasím s tím, že pokud najdeš člověka, jehož způsob hodnocení se kryje s Tvým, tak podle toho, co se líbí nebo nelíbí jemu, dovedeš slušně odhadnout, co se bude líbit Tobě. Ovšem v situaci, kdy nikoho takového nemám, tak se podívám na Metacritic/Steam a pak složitě řeším důvod review bombingu, díky kterému sedmičkový titul dostane 3.4 bodu, protože něco s multiplayerem, který nehraji. Takto vychýlené hodnocení (velká váha pro mě nepodstatného kritéria nebo třeba něčeho, co je časem zase opraveno) pro mě nepředstavuje žádnou službu, stejně jako hodnotitelé hodnotící 0 procenty žánry, které nehrají. U her, které mají tisíce hodnocení, se něco podobného může ztratit (u review bombing to ne vždy platí), u her s malým počtem hodnocení (různé typy niche titulů bez ohledu na žánr) to může znamenat rozdíl mezi "budu se daným titulem zabývat či nikoli". Času na zjevně špatné tituly je skutečně málo (čím je člověk starší, tím je to horší, možná se to v důchodu zlepší, ale zatím s tím nemám osobní zkušenost).

@Naginata (20.06.2021 02:58): Nemůže být ono "jak je baví" ve skutečnosti složité porovnání s nějakým interním žebříčkem, aniž by to byl třeba člověk schopen i takto zpětně popsat? Tzv. intuice funguje často jako rychlé porovnání se širokou a hlubokou zkušeností na téměř nevědomé úrovni.
@Charllize (20.06.2021 01:20): Já tě mám taky rád. Kdybych tě moc sral, stačí napsat a uberu:)

@Cathan (20.06.2021 01:05): Tak to se přece projevuje přirozeně, když někoho něco štve tak se tomu vyhýbá. Naopak když to potom takový člověk hodnotí kladně ze svýho pohledu a ne ze slušnosti "to muselo dát práce, přitom taková blbost" tak je to užitečná informace pro podobný uživatele.
Taková zajímavá konverzace, a to jen protože nějaký Troll tady dal téhle hře nulu :D

Většina lidí hodnotí hry jen podle toho jak je baví a neřeší nějaké hlubší kritéria.
Nejlepší jsou podle mně recenze bez skóre protože to je často arbitrární a může se časem měnit.
@Red (20.06.2021 00:59): Jako já chápu ze na mojem výroku je pro plno prerostlych inteligentu absolutně nepřípustné to připustit, ale ono to je tak prosté jak jsem napsal :)

Jinak dal s tebou taky moc nesouhlasím ale jelikož nestojím o tvou další objektivní kritiku mojeho uvažování, ano objektivní, protože když bys byl subjektivní tak bys mohl narazit na to ze si to vlastně myslíš jen ty a to tvoje ze neocekavas ze by můj názor někdo sdílel by vzalo za své, tak to necháme viset v luftu a nebudem se v tom dal vrtat. Přeci jen te mám jako uživatele docela rad a není to zapotřebí :)

A jinak ano, Phoenix je daleko inteligentejsi než já, a schovat se za jeho názory a tím je podpořit je přesně to co tu je potřeba :)
@Red (20.06.2021 00:59): Pointa celé té objektivity je zkrátka v tom, že pokud se člověku něco tradičně nelíbí - a tím nemyslím chybu, ale nějakou mechaniku - bude spíš chyba v něm než v té mechanice. A tohle musí při hodnocení brát v potaz a provést dušezpyt, jestli je to vážně problém hry.

Máš pravdu, že naprostá objektivita neexistuje, ale říct, že objektivita neexistuje vůbec mi připadá jako výmluva recenzentů, kteří si chtějí psát deníček a ne o hře skutečně přemýšlet.
@Charllize (19.06.2021 17:58): Objektivně jsem na tebe nereagoval tak nebuď tak subjektivně vztahovačný:) A neschovávej se za Phoenixe, neočekávám, že by tady někdo sdílel tvoje názory typu "myslím ze kdyby se nic hodnotit nemohlo internet by byl hned lepší místo". Podle toho bych asi došel k názoru, že tvůj nejoblíbenější text tady není žádný ze zdejších komentářů, ale prostý popis hry uvedený v profilu (ale nechci tě překrucovat!)

Jinak samozřejmě o tom ideálním směru můžeme diskutovat. Třeba znám dílo F.X.Šaldy, který s teorií kritiky a potřeby objektivnosti u nás přišel, ale sám ji nedodržoval a správně označoval svou metodu za subjektivní. Objektivnost je to taková chiméra, kterou akorát dojdeš k opaku toho, o co usiluješ. Teď už nikoho necituju, je to můj názor. Podle mě opravdu je fér být transparentní proč něco hodnotíš, tak jak to hodnotíš. Pokud někdo hodnotí hry podle toho, jak se ve hře realisticky nabíjí Colt 1911, nevidím v tom nic špatného. A pro některé lidi to může být i zajímavější hodnocení než hodnocení podle jiného kritéria.

Například když Ringo a Paul vyzdvihují krásnou grafiku tak správný DH uživatel ví, že každej z nich grafiku hodnotí trochu jinak. "Objektivně" těžko soudit, kdo má blíže k "objektivnosti".  Díky tomu si můžeš najít autory, co hodnotí pro tebe podstatná kritéria a víš čemu přikládaj význam. Na druhou stranu když vidím člověka, co třeba nemá nijak popsanou metodu, ale tak nějak se jeho hodnocení kryje s mým....tak je pro mě užitečnější než superhráč, co hraje dnem i nocí, porovnává stovky her a má popsané hodnotící metody.