Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Každý Dragon Age působí nedodělaně. Opakující se lokace (jednička dvojka) nebo naopak obří lokace s minimem kvalitního obsahu (DA:I), hnusné textury i na svou dobu (Orzammar třebas v DA:O), často nezábavný gameplay mimo hlavní děj, MMO questy...

Jednička je určitě za mě nejlepší. Hlavně kvůli Awakening, které je jediné u mě v zelených číslech. Originy jsou skvělé. Nejlepší část hry. Ale jak se k nim hra ve zbytku už tak málo vrací... To bylo zklamání. Vždyť je to stejné a jen opravdu pár dialogů se pak ve hře liší.

Ale já rád pěkné plátovky. A DA:O je má z trilogie určitě nejhezčí. :)
@Vurhor (08.06.2024 07:12): Vítej mězi 30 letejma dědulama, kolego :) Můj názor na DAO se zcela jednoznačně za ta léta nezměnil :D Pro mne nejvíce overrated RPG vedle Skyrimu. Ano, vím, jsem kacíř :)
@Vurhor (08.06.2024 07:12): Osobně také považuji Origins za nejlepší díl série, i když v dnešní době by zřejmě remaster (ne remake!) prospěl. Dvojka měla obrovskou smůlu, že kvůli odsunu Star Wars: The Old Republic o rok nařídila EA vydání Exodu, jehož vývoj ještě ani nezačal.

Problém Inquisition spočívá v tom, že má spoustu věcí vytržených ze zrušeného Exalted March, který skutečně měl být opravdu velký. Měli jsme mít pod správou Kirkwall, ale místo toho jsme dostali Skyhold. V Dirthamenově chrámu měl vrcholit příběh Merrill, ale místo toho jsme tam jen sbírali runy a deníky. Některé mise ve War Table měli být hratelné questy v Exalted March, jak přiznali Mark Darrah a David Gaider. Stejně tak s Corypheem a Rudými templáři jsme měli bojovat v ulicích Kirkwallu... Na druhou stranu je třeba ocenit, že přeci jen co šlo přenést z Exalted March do Inquisition, to tam je a dokonce bude i část z toho v dalším díle.
@Vurhor (08.06.2024 07:12): Mam v planu udelat to stejne, projet si vsechny dily znovu a tentokrat Inquisition konecne i dohrat. Ale az co udelam to same s Mass Effectem. :P Byt by davalo smysl zacit s Dragon Age kdyz pokracovani je bliz, ale s ME uz jsem zacal diky Legendary edici.

Moje puvodni nazory na DA jsou, ze jednicka super, dvojka me take bavila hodne, kvuli akcnejsim a responzivnejsim soubojum a Inquisition byla strasna genericka sragora. Tak uvidime jestli se me nazory zmeni. :)
Ok. Tak já se nám blíží ten Dragon Age: Dreadw-... ehm, teda Veilguard, tak mě během jara napadlo, že po dlouhých letech znovu rozehraju všechny předešlé díly. A vlastně mě i docela překvapilo, nakolik se můj názor na jednotlivé kousky změnil teď, když je ze mě čerstvá třicítka. :D Protože ty mé komenty, které jsem ke hrám napsal ještě jakožto hloupý brzký dvacátník, by nyní vypadaly o trošičku jinak.

Dragon Age: Origins teď zpětně oceňuju o trošku víc. Je prostě super, jak si ta hra dává práci s jednotlivými originy, skvěle hráče seznamuje s lorem skrze jednotlivé lokace ve Fereldenu, kde musí získat spojence proti zplozencům, a ten příběh, byť je je prostý a asi i tuctový, slouží jako dobré představení celého světa. Plus fajn společníci, writing a zkrátka se to dobře hraje. Normálně jsem to zvedl z 80 % na 85 %.

Nikdy bych nevěřil, že to řeknu, ale dokonce i Dragon Age 2 mě teď bavil o kus více. Jasně, sice mi ta hra konstantně připomínala, že není dokončená, ale některé ty souboje na Hard jsou prostě parádička. Také už i více oceňuji onu komornost a větší uzeměnost, kterou zde mnozí vyzdvihovali, přijde mi i fajn rozšiřování příběhu u určitých postav a questů na základě toho, co u nich hráč učinil za rozhodnutí v předešlé kapitole. Ta hra furt v mnoha ohledech zaostává, ale i tak mě zaskočilo, o kolik více mě teď to hraní bavilo. Z 65 % jsem to zvedl na 70 %.

Naopak hra, ke které nyní pociťuji více negativních emocí, je Dragon Age: Inquisition. Příběh, postavy, to všechno je dobré, ale je to skoro až pohřebný pod tím mdlým a fakt docela nudným gameplayem v open worldu, který skutečně působí jako MMO, jež hrajete sami. Souboje jsou v porovnání s předešlými dvěma díly také podstatně méně zábavnější, až teda na pár fajn bossů. A to finále, kdy ve Skyholdu v klídku a pohodě pečuješ o své elfrooty a pak jen u War tablu párkrát klikneš a o několik sekund později už bojuješ s finálním bossem, je fakt na přesdržku. Později jsem se dokonce i přistihl, že už se těším, až tu hru budu mít za sebou. Z 80 % jsem strhl na 70 %.

Ale hej, třeba po čtyřicítce zase změním názor. :D
@Charllize (29.05.2023 18:26): to se jeví jako nejrozumnější a nejpravděpodobnější argument.

Když byla hra nová, určitě to tam nebylo. A nebylo to tam ani s Awakening. Ale těch DLC k tomu vyšlo mraky, tak je možný, že to přidali někde tam.

Každopádně je dobře, že to tam je.:-)
Já svého psa taky hned přejmenovala, jakmile jsem měla příležitost a netušila jsem, že by k tomu měly být nějaké módy.
Tak já takovou dobu přemýšlím, jak pojemuju psa a teď zjistím, že jde v táboře normálně přejmenovat.:-D

To tam ale určitě dřív nebylo. Dřív to šlo akorát přes konzoli..
@veselykralicek (11.05.2023 00:09): Dohrál jsem hru (na Hard) za všechny specializované mágy (kvůli achievementu) a můžu říct, že Wynne a Morrigan pokryjou všechny kouzla, který jsou třeba. Co se týče těch TOP AoE kouzel, ty nejsou ve výsledku až tak důležitý mít. Jednak mají 3s. casting time, jednak "slip effect" (Earthquake, Blizzard, Grease) nepůsobí na nepřítele s dostatečnou odolností, takže ti kouzlem jen proběhnou, aniž by jim způsobilo nějaké vážné poškození, pokud ovšem nezakouzlíš předtím Mass Paralyze. Navíc je třeba brát v potaz Friendly Fire, kdy taková Storm of the Century zkosí nepřátele i tvoji partu, pokud nestojí na Glyf of Neutralization. Nemluvě o tom, že na to potřebuješ mít extra build (pokud ji chceš mít na PC mágovi) s 15- ti předem danými kouzly (4x Cold, 3x Storm, 3x Spirit a 4x Glyf + Arcane Bolt + 2x Hex, aby to mělo max. sílu). Co se týče Spirit kouzel, tak polovina z nich je dobrá jen proti mágům, přičemž po získání Mana Clash stačí používat jen ten. V podstatně Cleanse na Alistairovi ti udělá stejnou službu jako Anti-Magic Burst. Wynne stačí všeho všudy jen 12-16 kouzel + specializace a do Morrigan narveš 4 extra knížky.

@Jab (11.05.2023 05:48): Knížky na restart postavy jsou až v Awakening. V Origins jsou jen ty, který ti přidají 1 talent / skill / atribut.
@veselykralicek (11.05.2023 00:09): Jaktěživa se mi nestalo, že bych neměl nějakou magii, po které jsem toužil. Však expů je dost a jsou tam i ty knihy na restart postavy. Naopak v Awakening jsem měl oba kouzelníky prakticky totožné nakonec. Anžto v posledku si jde vybrat ideální kombinaci.

Pes má btw také jiné válečnícké talenty. Ke kterým nemá nikdo jiný přístup. To stejné Shale. Alistaira s Loghainem najednou v partě mít nebudeš. Bojovníci jsou tedy tři. :)
@Jab (10.05.2023 21:12): mágové jsou jenom dva (Morrigan a Wynne), takže pokrytí všech magií není úplně dostatečné, pokud chce hráč všechno. Např. dobrého elementárního mága. Zlodějové jsou taky dva (Leliana a Zevran), což Leliana mi přišla spíš podpůrná classa jako bard. Kdežto bojovníků je šest (Alistair, Sten, Pes, Shake, Oghren a Loghain). Takže tak.
@veselykralicek (10.05.2023 20:10): Povolání je tam dost ode všech. Žádné nechybí ani v Awakening.

Však základní trojice pro DA:O je Alistair, Leliana a Morrigan. To je pak úplně jedno, co si hráč vybere za povolání. Kouzelník-léčitel, válečník s obouručákem, elfí válečník se dvěma dýkami či rogue s lukem... Vše v možnostech.
Já vždycky pojmenovával svého mágova přítelíčka (pantera) v Neverwinter Nights Tabitha - podle pantera z Baldurs Gate II :) Ale pro válečného psa se to asi moc nehodí.
@Jab (10.05.2023 19:30): no to jo, ale já hrál za rogunu, abych mohl vybírat truhly hned od začátku a nemusel čekat na Zevrana. A ta žádný erby samozřejmě neměla. Obecně mi přijde lepší hrát za rogua / mága. DAO totiž nabízí těch válečníků dost. Však Libor je teď trpasličí šlechtic, ale třída v podstatě jako Oghren..
@veselykralicek (10.05.2023 15:33): Pravda, napoprvé jsem to hrál za městského elfa. Ale jméno psa si už u něj nepamatuji. Pak jsem to hrál už jen za šlechtičnu. A tam to byl Jab. :)

Obecně mi přijde hrát za nobilitu-válečníky asi nejlepší z hlediska roleplay. I kvůli štítům s erby. A navzdory tomu, že okolí tak málo reaguje na tenhle origin. Na jiné totiž reaguje ještě o dost méně. :/
@Vurhor (10.05.2023 16:19): Tak to fakt ne. Bojový pes rasy mabari se nebude jmenovat Vilma.:-D

Jako pojmenovat postavu takovej oříšek není, i když poprvé hraju za mužskou postavu. Zatím jsem dohrál za lidskou šlechtičnu Natálii, která se pak stala královnou a elfskou mágyni Zuzku. Teď mám trpasličího šlechtice Libora a jsem s tím taky v pohodě.:-) Jen na ty psí jména jsem asi náročnější.:-D
No já teda psa vždy pojmenovával střídavě podle svých koček a byl jsem s tím pokaždé spokojený. :D
@Jab (10.05.2023 06:44): tak Jab není Tvůj charakter?:-D

Já měl poprvé Julču, podle té ofiko příručky, protože se mi nad tím nechtělo přemejšlel. A potom Barkspawna, protože mu tak říkal Alistair. Ale upřímně spokojenej jsem nebyl ani s jedním.:-D

Asi to bude Lovesong.:-D
Tak jsem se znovu pustil do Dragon Age: Origins a teď jsem se na výběru jména psa.:-D Asi to nechám už dneska uležet.:-D

Nějaký tipy na takový nějaký správný jméno?:-)
@jones1240 (10.09.2022 13:57): Jestli sis chtěl jen vyzkoušet, zda se ti ozvu... Tak ozvu. I když jsem během krátké doby od někoho jiného dostal čtrnáct plusek (a jen plusek), tak jsem se jej také optal, zda to všechno četl. Základ tu je přeci vždy o tom, že někomu koment může pomoci v rozhodnutí hru hrát či nehrát, upozornit jej na základní problémy a případně jejich řešení (typicky bug xy řeší xz; utnutý obsah vrací mod fň aj.), poskytnout jinou perspektivu; upozornit na možnou skvělou hru, která zůstala mimo zájem většiny hráčů. Zpětná vazba pro autora komentáře je důležitá (DH je stále "komunitou utvářená stránka"). Ale hodnocení komentáře je fakt jen její elementární variantou.
@jones1240 (10.09.2022 12:27): Nevím, co ti psali. Když jsi mi neodpověděl, tak jsem požádal Memphise (a jen tomu jsem v té souvislosti psal), aby sám smáznul těch tvých čtyřicet hodnocení mých komentů (což si tehdy stihl tuším za dvě minuty).
@Cathan (09.09.2022 10:34): Mne tiež nepríde Awakening lepší ako pôvodná hra a dôvody som už niekde predtým rozpisoval. Na druhej strane, stále ho považujem za výborný datadisk a z toho pohľadu chápem, že niekto komu až tak nesadne pôvodná hra, ocení viac to isté, ale v kratšom a teoreticky kompaktnejšom balení. Nakoniec, ja to mám podobne u Kingdom Come a DLC  A Woman's Lot. :)
@Cathan (09.09.2022 10:34): Pro mě je to nejlepší DA s osmdesáti. Pro tebe nejhorší s pětasedmdesáti. Kritiku i chválu u něj máme v podstatě stejnou. Rozdíl mezi námi tak není v hodnocení Awakeningu. Rozdíl je v tom, jak hodnotíme všechny ostatní DA.
@jones1240 (09.09.2022 09:29): Více to mám rozepsané v komentáři. Už si jej tuším dříve četl a pluskoval. Ale pak to nějak zmizlo.

Dvacet hodin je úplně v pohodě čas na určení, zda tě baví i sto či dvousethodinové RPG.
@Jab (09.09.2022 07:34): Já nevím zda jsem nějak herně mimo, ale jako já jsem při hraní neměl chvíli že bych zažíval prostě vyloženě nudnej úsek :D Ale hej nebudu se vyjadřovat, já dropnul Witchera 3 po 20 hodinách, protože mi přišel nudnej (spolu s vedlejšími aktivitami-nemyslím questy) a ne nebudu ho hrát znova a nechci kecy že dvacet hodin je málo, thanks.
@Jab (09.09.2022 07:54): LOL, když jsem si to teď našel na wiki, tak to vidí. To je z toho, že hraju hry se zpožděním a už rovnou i s fan fixy, takže je mám už dosti opravený. :-D Ale jo, výbava mi zmizela taky, ale přišel jsem opakovaným hraním na to, že když si nebudu tahat do Awakening, žádný předměty z těch třech DLC pro základní hru, všechno proběhne v pohodě.
@Cathan (08.09.2022 22:46): Awakening ale furt jde. Nemá ty nudné celé úseky jako DA:O. A na svoji délku má hodně party banteru, takže i společníci jsou hlasitější. Ale to, že Bioware nikdy neopravil bugy, takže v dolech zmizí výbava... Nebo že je třeba vždy odčecknout Wardens Keep DLC, páč textury se mlátí... Prostě už na to začali kašlat a je to vidět.
Tohle bude trošku off-topic komentář, ale zahrál jsem si DAO po asi 11-12 letech, když jsem byl malej tak jsem hru vždy dropnul nějak asi v půlce. Takže teď jsem upřímně šťastný že jsem to po téhle dlouhé době poprvé dohrál a musím říct, že to zestárlo fakt krásně. Bavilo mě to snad ještě více než když mi bylo 13-14 (což je asi logické). Fakt pecka :D
@Fritol (07.09.2022 08:31): Mne sa to našťastie nestáva tak často, svoj vkus už celkom poznám a keď idem do slabšej hry, u ktorej ale vnímam potenciál, tak väčšinou je to niečo menšie indie, takže toľko času pri tom ani nezabijem. Tento rok som bol inak dosť lucky, pretože som nudou z 20 dohraných trpel len pre nižšie spomínanom Vampyrovi. Môj problém s Dragon Age: Origins, keď som ho hral bola tá tvrdohlavosť, že Bioware som mal fakt veľmi rád a mal som ten stockholmský syndróm, kde som si nevedel pripustiť, že neskôr tá hra nebude lepšia alebo ma niečím ešte neprekvapí. :D

Tak moje fantasy čítanie je predovšetkým Neil Gaiman, Terry Pratchett, obaja majú neskutočný dar jazyka, čo je napr. aspekt ktorý som v tej videohernej literatúre nikdy nenašiel - ak si odmyslím zápletky, tak ten jazyk bol strašne rutinný a sterilný, z ktorého kričalo, že niekto píše niečo na zakázku a nie je to jeho fantázia. Samozrejme som čítal aj iné fantasy ako China Mieville - Perdido Station, Lukjanenkove knihy o Nočnej hliadke alebo klasiky ako Nekonečný príbeh alebo Howl's Moving Castle atď... ale aj tak by som nepovedal, že fantasy je môj primárny žáner. Už len sci-fi čítam oveľa viac a od toho viac odbornú literatúru a v podstate modernú drámu, v minulosti veľa detektívok.
@Tulareanus (06.09.2022 22:01): Že mě hra přestane bavit v polovině a pak se ji nutím dohrát, protože jsem v tom už utopil kotel času, se mi stává často taky. Asi bych se měl naučit ty hry prostě nechat být, protože to je většinou pak stejně utrpení akorát. Nedávno jsem se vybodl na Spiritfarer, kde mám odehraných 25 hodin a chyběly mi tak 3 hodiny do konce. Dělám pokroky. :)

Jinak k těm knihám. Já četl jen ten první díl a nepřišlo mi to jako brak vyloženě. Četl jsem i horší fantasy. Ale je fakt, že nemám moc vysoké nároky asi, protože fantasy v podstatě vůbec nečtu. A nečtu ani herní knihy. Jediná, co jsem mimo tohle přečetl, byla Opuštěný a to mi teda reálně přišlo jako fakt dobrý historický "fantasy" román.
@Tulareanus (06.09.2022 22:01):  V porovnaní s piatym ročným obdobím boli tie knihy samozrejme čistý trash, ale čítal som aj mnoho kníh, ktoré vychádzajú z PC hier a v porovnaní s nimi DA knihy nie sú taká hrôza. Jednotka, štvorka a päťka síce nič moc, ale dvojka a trojka boli celkom solídne.
@Fritol (06.09.2022 20:55): Tak pre mňa malo DA:O aj svetlé momenty alebo lokácie, inak by som tomu asi nedal 65% ale 20% za snahu. :D Len som mal v tej dobe na Bioware vysoké nároky. Dnes už ich (bohužiaľ a našťastie vôbec nemám). Ale rozmýšľam, či tomu vlastne neznížiť ešte hodnotenie. :D

+ je tam ešte ten faktor, že niekedy hra prestane baviť povedzme v polovici a už sa cítim, že som do nej investoval čas a energiu, tak to chcem dohrať alebo vedieť ako dopadne. Alebo tam sú situácie ako napr. Mafia 3, ktorá bola síce stereotypná, ale bavilo ma tú hru zapnúť raz za niekoľko týždňov na 2-3 hodiny, potom na ňu na pár týždňov zabudnúť a znova pokračovať.

A osobne mi inak prídu Bioware knihy ako väčšie zlo než tie hry, pretože tam kde na pomery hier si ešte držia isté produkčné kvality, na pomery kníh je to napísané tragicky (brat pár tých kníh mal, ale bolo to hrozné).