Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (17.09.2023 07:20): Tak jestli nad tím strávili rok a půl, tak i kdyby to byla "jen korektura po AI překladu", tak to nemusí být špatné. Navíc pokud někdo jazyk nezvládá dostatečně, tak lepší nějaký překlad, než žádný. Popravdě u překladů (a popravdě v literatuře obecně) je často důležitější editor, než autor (z hlediska komfortu čtenáře), protože je snadné se ztratit v detailech :)

Resp. když bude dobře zvládnutý obsah, forma "se dá přežít".
@Tulareanus (16.09.2023 23:13): Po rozkliknutí sekce aktualizací je tam několik screenů a dva live streamy z hraní počeštěné verze. Nedíval jsem se, možná to nestojí za nic, ale každopádně situaci, kdy na češtině dělá tým lidí rok a půl a Tulareanus z DH nevěří, že je překlad správně aniž by ho viděl, považuji za bizár měsíce :-)
@Paul (01.06.2023 09:30): Toho jsem si vůbec taky nevšiml, dneska na to mrknu, jestli se mi to taky posekávalo nebo ne. Možná jsem tomu vůbec nepřikládal nějakou váhu a nevadilo mi to. Hrál jsem Final Cut.

Edit: tak je pravda, že scrolling obrazovky během pohybu je zlehka trhaný, ale během hraní mi to nepřišlo vůbec divné :-)
@John Mirra (31.05.2023 22:26): na steamu se to taky řeší a píšou tam že ten problém dokonce způsobil až final cut, takže pokud jsi hrál původní verzi, tak ta asi běžela normálně. Final Cut se prostě při pohybu posekává, pokud člověk nejede na 50/100hz. Ale i tak je samozřejmě možný že si toho spousta lidí nevšimne (resp. by to viděla až při side by side porovnání).
@John Mirra (30.05.2023 20:51): sakra, proč není při pohybu postavy pohyb kamery plynulej? Běží to na 60fps, ale působí to jak variabilních 30 a docela mě to otravuje. Koukám na gameplay online a tam je to taky, takže to asi nebude problém jen u mě. Ale předpokládám že jsem jedinej kdo si toho všímá a štve ho to :)

edit - asi je na to nějakej fix, zkusím..
https://community.pcgamingwiki.com/files ... s-camera-judder-fix/

hmm tak tenhle patch už nefunguje..

edit 2 - díky postu na reseteře jsem našel řešení, přepnout refresh rate windows na 50hz a vynutit 50fps framecap, pohyb kamery už je krásně plynulej. Při 60hz je ta hra rozbitá. Naprosto absurdní že vývojáři ani ve final cutu a všech těch patchích tohle neopravili.
Tak shlédnuto celé. Mám docela chuť si Disco konečně zahrát :). Jinak tedy přijde mi, že Kompus a Kurvitz se hledali až se našli. Viz koment na youtube, dvě věci můžou bejt pravdivý zároveň, Kurvitz může bejt hovado se kterým se blbě dělá a Kompus s Haavelem můžou bejt hovada co si tu firmu třeba i nelegálně rozebrali pro sebe. Budu se těšit na pokračování ságy.
Respekt Chrisu Brattovi, tohle je kvalitní games journalism.
@S4TW (30.05.2023 16:00): jako já tu hru ani nehrál (mám jí přitom koupenou ode dne vydání a nainstalovanou na decku přes rok...) ale už mi poskytla několik hodin zábavy, takže dobrej deal :)
Shlédl jsem oba dva needitovaný rozhovory s Ilmarem i Argem a jsem v polovině samotnýho dokumentu. Argo je mi sympatickej, imho dokud je v ZAUM on, tak by mohli produkovat dobrý věci..
@Paul (30.05.2023 13:08): no, zajímavá kauza, hlavně týpek to teda super rozebírá.... nejvtipnější a nejsmutnější zároveň na tom je, že se tohle stane zrovna tvůrcům DE :D
Četl tu někdo tu Sacred and terrible air? Prý to má fanouškovskej překlad. Tuulik je z ní dost nadšenej.
Jsem v 23tí minutě a napjatej jak kšandy! Anu Reiman pobavila.
Má to dvě roviny:

Tzv. inner circle se dost možná chovali jako a bunch of assholes, což je politováníhodný, ne zas tolik překvapivý. Nicméně oceňuju, že aspoň Kurvitz nemá potřebu prát špinavý prádlo na veřejnosti. Jasně, možná proto, že má sám máslo na hlavě. Tak či tak mi tahle bulvarizace vztahů přijde zbytečná, něčim odpudivá. Tuulik byl ale přínosnej, ostatní… nevim, lítaj tam nekonfrontovaný obvinění vzduchem. Nezbývá než pokrčit rameny.

Jak se ale zdá, tak danou situaci příhodně zneužívá a do jistý míry překrucuje současný vedení devadesátkovejch mafiánů, aby odvedli pozornost od podezřelejch finančních machinací uvnitř firmy, to be fair, není jasný, jakou přesně v tomhle sehráli Kurvitz s Rostovem roli, co věděli, co nevěděli, o co se sami ohledně vlastnictví IP pokoušli a tak dále, prostě mess, nechť to rozlousknou soudy, jestli se to k nim dostane.

Taková cherry on top je, že Kurvitz založil Red Info, zaregistroval značku Corinthians a přesvědčil NetEase, aby do nich nalili zlato.

Neodvážím se ani doufat.
Dávat odkaz na to, že už tu někdo dával odkaz je pěkný bizár, nicméně, viděl někdo už to video? Předpokládám, že do karet DE to moc nehraje, což?
@Jab (29.05.2023 21:40): Zařekl jsem se v jisté době, že ne. Ať už to tehdy bylo z důvodů jakýchkoliv, které jsem v podstatě už dávno hodil za hlavu, tak to odůvodním teď pragmaticky. Komentářů je tady 22. Můj 23 by nebyl k ničemu. Další věc je formát a rozsah. Po praktické stránce se to tady nehodí a zvykl jsem si na text proložený obrázky. Kdyby měl někdo zájem to číst, dávám sem poslední dobou pravidelně do sekce odkazy link na své texty.
Dal jsem to na posezení.

tl;dw Disco Elysium byl zázrak, kterej se nezopakuje.

Nejvíc jsem byl zvědavej na Arga Tuulika, jedinýho z původní party, kterej se k celý věci ještě nevyjádřil. Nejzajímavější část, hodně potřebnýho kontextu, i tak je to ale celý mess.
@SilentWolf (25.05.2023 21:50): Myslíš jeden z rozhovorů s femme fatale? Tam právě Shivers jako jediné mělo mluvit pravdivě, nezaujatě. Já jsem měl při svém průchodu Shivers dost zanedbané, tak se mi nikdy moc neprojevovalo.
@Artran (25.05.2023 09:16): Tak to je hodně zajímavá, ta shoda vývoje, vyzkoušení DE jakože to bude beztak klasická nová nic moc věc s tím, že to nakonec neskonale nadchlo a pak zkouška a na milost vzetí Planescape :-)

Ten Shadowrun samozřejmě ani na vteřinu nezamýšlím hrát jinak, než od prvního dílu celou trilogii.



@Malignus (24.05.2023 22:29): JJ, právě i u toho Shadowrunu, Enhanced edice znamenala hra + nějaké DLC a pak mi naskakuje, že mám v library hru + DLC zvlášť , které jsem ale koupil v jednom balíku a jelikož mám všechny tři díly koupeny postupně, tak mi naskakuje, že vlastním jak ty hry zvlášť, tak i tu kompilaci Trilogy.
@Ringo (24.05.2023 21:02):  Jinak osobně doporučuju hrát všechny tři díly, tj. začít Shadowrun Returns. Všechny díly jsou totiž dobré a ten první díl má nižší hodnocení spíše proto, že je kratší.

Ještě bych k tomu dodal, že mám trochu pocit, že se ta tvoje cesta k DE poněkud shoduje s mou, tj. mě taky novější rpg nijak zvlášť už dlouho neberou (nebraly?) ale DE mě naprosto strhlo. A to proto, že je bezprecedentně napsané, nebojí se jít jinou cestou a přináší tedy do žánru něco nového. Kvůli DE jsem se pak vrátil k dohrání P:T, který mě, stejně jako patrně tebe, nebavil zas až tak, jak by podle obecného hodnocení měl (jeho dohrání ale nelituju, je to dobrá hra). Zatímco se Shadowruny jsem neměl nejmenší potíž - naopak se zážitek z nich k DE blíží. Jsou takovým proto Disco Elysiem. Myslím, že je to z toho důvodu, že se odehrávají ve světě, který je nám, podobně jako svět Disca Elysia, relativně blízký a s postavami, které nejsou morálně jednoznačně vyhraněné, se dokážeme lépe ztotožnit. Taky Shadowrun zcela eliminuje některé pro rpg typické prvky jako grind nebo farmení.
@Jab (24.05.2023 20:14)

@Artran (24.05.2023 20:14)

Aha, tak to mě zmátlo, když jsem si vyjel Shadowrun na GoGu ve vyhledávači a kouknul, co vše je označeno jako In Library. Kouknul jsem se teď rovnou do své knihovny a mám tam přesně tři tituly: Returns, Dragonfall Director's Cut a Honkong Extended Edition.

Rozklíčované to pak asi nahodí v seznamu celého GoGu všechny formy možného nákupu po kusech, kompilacích a DLC zvlášť. Takže mi to shrnuje všechny možné varianty, i tu v té Trilogy. No každopádně díky za tip, co by mě po té, co mě Disco Elysium herně hodilo někam, že nějak chci momentálně jen tohle a nic jiného, mohlo zaujmout.
@Artran (24.05.2023 17:40): Teď zrovna koukám, co jsem to kdysi na GoGu ponakupoval a mám Shadowrun Returns, Shadowrun Trilogy, Shadowrun Hong Kong, Shadowrun Dragonfall a nějaké ty DLCčka k tomu. Tak se tím musím trochu prohrabat, co je co a čím začít.
@Jab (24.05.2023 11:02): Já jsem se rozhodl dát druhou šanci Planescape Torment, který jsem kdysi nedohrál, protože mě nebavil a .....jako asi se na něj nedívam teď už tak negativně jako kdysi, ale pořád to prostě není ono. Takže toho jeho duchovního nástupce se docela obávám :-)

@S4TW (24.05.2023 11:14): Nějaký Shadowrun mám myslím dokonce už dlouho koupený, plánoval jsem to kdysi, ale nějak z toho sešlo kvůli času. Tak možná nakonec zkusím.
@S4TW (24.05.2023 10:36): Tak shodou okolností mám už několik dní podobné myšlenky. Od DE jsem zatím nebyl schopen se pořádně do ničeho ponořit a pořád bych teď chtěl něco hodně podobného, ale nic není. A tak uvažuji, že bych si to dal hned znovu za jinou postavu (což jinak obvykle nedělávám, protože po dohrání hry jdu obvykle na další a znovu hraní nějakého titulu je pro mě myslitelné tak nejdříve za 15 let :-)
Tak právě poslouchám soundtrack a teď si vlastně uvědomuji, jak skvělý je... Nicméně jsem úplně dostal chuť se vrátit zpět do toho světa, škoda, že další hra je hodně v nedohlednu, čili asi budu muset nechat zavděk si dát DE ještě raz :)

Normálně uvažuji si pořídit Switch a dát si na cestách :D, sakra, ten Switch by fakt nebyla marná věc, přemýšlel jsem ještě nad Steam Deckem, ale tam je ta cena hrozný úlet...
@Red (30.04.2023 23:16): Všechno úplně možné není, ale když je něco fakr dobré, nemám problém to uznat, i když by mnozí mohli čekat, že to z principu shodím DE má obrovské plus i v tom, že je to hodně politická hra a jelikož jsem do politiky zapálen snad už od 10 let, tak mi i tohle hodně sedlo. Necítím tam takové to mlácení prázdné slámy a bahnění se v tématech, kteté mě nezajímají. Samozřejmě ale těch 100% je i díky dalším aspektům hry, které jsou precizní.



@Tarhiel (30.04.2023 20:53): Tak na recenzi jsem zvědavý taky, zatím je to změť myšlenek, nad kterými budu muset pouvažovat, aby to mělo hlavu a patu :-)
Ringo a Disco Elysium 100%. Asi už je možné všechno.
Mně se to líbilo maximálně hned od začátku, ten začátek je výjimečný a já po něm jako škarohlíd prostě čekal, kdy to hraní spadne.. Někde v 2/3 jsem hru trochu natahoval, aby mi nic neuniklo. Takový problém mám u otevřenějších her často, měl jsem pořád pocit, že mi nějaký detaily unikají a tak jsem každou osobu a každé místo musel prohlídnout ještě jednou a trochu jsem si to vlastním přičiněním zkazil. Dílčí úspěchy a nové objevy tu byly, jen mi trochu spadl řetěz a to výjimečné trochu zapadlo do rutiny všechno prohlídnout a vyzkoušet. Konec byl však zase skvělý.